Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Kleine kinderen hebben dat zowiezo, aanlef ervoor omdat ze niet weten dat het 'niet zou kunnen bestaan'. Maar of het aanleg is, ik weet eht neit, ik denk dat je 'gekozeb' daarvoor bent.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
zal je eens iets vertellen wat mij overkomen is.. ik fietste na een verjaardagsfeestje naar huis door een afgelegen gebied en ik kreeg zonder dat daar op dat moment een aanleiding voor was een heel sterk gevoel van je MOET stoppen .. nou ik rem en een stem vraagt me of ik 'm helpen wil .. ik loop om mijn gevoel af een zijweggetje in en daar ligt een vent bijna midden op straat. ( ben me een aap geschrokken, maar hij was alleen maar ladderzat ) dus ik gevraagd van meneer is alles inorde .. werdt ie wakker en heb 'm naar huis begeleid en ben toen weer weg gegaan .. toen ik net bij 'm was voelde en zag ik een schim "opstaan" en weggaan ...(was ook de enige keer dat ik iets gezien heb ) nou welke andere verklaring heb jij dan ? buiten het feit dat geesten voor mij net zo rationeel zijn als koeien in de wei |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Mogelijkheden: 1. Drank en/of drugsgebruik 2. Verbeelding/inbeelding. 3. Het stemmetje in je hoofd was gewoon de stem van de man in kwestie. 4. Combinatie van bovenstaande. Als je er maar hard genoeg in gelooft dan gebeurt er van zelf wel iets wat hier op aansluit. Tenminste in jouw gedachtenwereld. |
![]() |
||
Citaat:
ik drink niet en gebruik geen drugs en iemand die snurkend op straat ligt die zegt niet zo veel. en zeker niet hard genoeg om 200 meter verder te horen en ALS het verbeelding is.. die vent was zeker geen verbeelding.. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
voor mij is het dood normaal ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Offtopic: Dat laatste zet ik er bij, omdat ik soms nogal kan overkomen alsof ik mensen zoals jij nogal achterlijk vind. Dit vind ik dus niet en ik wil je bij voorbaat duidelijk maken dat dit niet zo is. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ik zou het veel enger vinden als alleen de fysieke wereld bestond. ![]() zou je nieteens een eigen persoonlijkheid hebben |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() misschien moet ik stoffelijk en onstoffelijk zegen .. maarja ook dat weten we eig niet dus .. vandaar |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik heb er zelf nog nooit 1 gezien, hoogstens een schim die je zou kunnen uitleggen als geest maar ook als een schaduw van het een of ander dus die bewering durf ik niet te maken. Maar ik heb wel het 1 en ander gevoeld.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Dat wil ik niet zeggen nee. Zoals ik zei, kwaadwillenden zijn een verhaal apart, die laat ik er even buiten. Dat men een slecht gevoel kan krijgen bij het zien of merken van een entiteit is vooral in het begin volledig normaal. Het is nieuw, niet rationeel, niet te verklaren, dat roept angst op. Kom je niet onderuit. Vanaf daar staat men voor een keuze: men bedwingt zijn nieuwsgierigheid, doet het af met een rationele verklaring en sluit zich voor verdere aanvaringen af, of men laat de nieuwsgierigheid de vrije loop, wacht op een volgende aanvaring, gaat zich erin verdiepen en merkt dat er niets is om bang van te worden, het wordt 'normaal' en natuurlijk. Nogmaals: kwaadwillende entiteiten reken ik niet mee.
||
Citaat:
omdat het niet te controleren valt. en daarom kan een niet-gelover zich altijd vrijwaren. |
![]() |
||
Citaat:
Met het wonen bovenop een kerkhof zal dat gevoel nog veel sterker zijn en door het hele huis en omgeving heen zwerven. Daar gaat het niet om 1 dode maar om weet ik hoeveel niet.
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verbeelding en inbeelding die overslaat op andere mensen? Het is dan wel een reactie op Raven, maar ik kan voor mijzelf bepaalde dingen uitsluiten. EN als we het toch over dom hebben, ik loop niet graag te koop met mijn iq, maar ik denk niet dat ik volgens de normen van die 'rationele' maatschappij onder de term dom kan geschaard worden. Labiel. Misschien, maar volgens de psycholoog was ik volkomen normaal indertijd en toen zag ik ook al vreemde dingen. En ik betwijfel of mijn gekwelde geest (de mijne dan) me gaat plagen en wakker maken door mensen op me af te sturen in mijn fantasie. Zeker niet als bepaalde dingen weer door anderen gemerkt worden. Maar het zien van geesten is voor mij afhankelijk van de openheid van de persoon en de bereidwilligheid van de 'geest' om zich te laten zien. Volgens mij kiezen ze niet zomaar iemand uit, al laten ze hun aanwezigheid wel eens aan meerdere mensen merken. Volgens mij zal ook een 'ongelovige' geesten zien, maar door de 'bekrompenheid' zal hij dit misschien meerdere keren wijten aan andere dingen. En natuurlijk is niemand te bereiken als die geen moeite doet om bereikbaar te zijn. Je kunt nog zoveel naar iemand bellen, als die persoon niet opneemt, zal je hem nooit bereiken. Ik denk dat het in die zin ook belang heeft. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Wij hebben nu alleen nog de dingen onderzocht waarvan we het bestaan afweten, en niet wat we niet waar kunnen nemen. Het bestaan van geesten/zielen klinkt nu nog zo gek als Columbus die zei dat de aarde rond was, en hij had gelijk. Geesten kunnen bestaan, maar als men de moeite niet wil nemen om te zoeken naar het (nu nog) paranormale, zullen we er misschien nooit achterkomen.
||
Citaat:
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik zei juist dat ik mensen die in dergelijke zaken helemaal NIET dom vind. Citaat:
Citaat:
Over bekrompenheid gesproken. Zelf sta ik aan de "wetenschapskant" en deze kant heeft er geen enkel voordeel bij om geesten te blijven ontkennen( eigenlijk wordt dat ook niet gedaan, wetenschap heeft bij aanvang een agnostische houding) als er enige vorm van bewijs voor is. Maar het zal wel zo zijn dat alleen mensen die open staan contact kunnen hebben met geesten en dat er verder totaal geen enkele fysisch element door beïnvloed wordt, zodat er geen onderzoek naar kan worden gedaan. ![]() Citaat:
P.S. Ik zie mijzelf niet als bekrompen, maar als iemand die kritisch naar dingen kijkt en naar zo maar alles van een of ander vaag figuur aan neemt. Edit: Quotefoutje. |
![]() |
||
Citaat:
Zoals iedereen persoon verschilt, heeft ieder verdovend middel een ander effect op de gebruiker. Sommige mensen worden agressief van alchohol, anderen niet.
||
Citaat:
||
Citaat:
ik heb zoals ik vertelde) ook pas 1 keer echt iets gezien .. verder kan ik hun aanwezigheid soms wel voelen maar dan zie ik ze niet. en ze zijn niet levend .. ik zou zeggen ze hebben geen stoffelijk lichaam, er zijn ook "geesten" die nooit een stoffelijk lichaam gehad hebben. Gaia ( moeder natuur voor de outsiders) is ook een geest en een waar wij allemaal een deel van zijn . een geest hoeft dus niet perse de geest van een overleden persoon te zijn.. vaker niet dan wel zelfs |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Waarom geloven? De uitverkiezing Mr.Mark | 45 | 27-12-2010 09:43 | |
Katholieke school Verwijderd | 176 | 10-08-2009 14:16 | |
Leven na de dood ** | 74 | 16-03-2009 09:27 | |
Verhalen & Gedichten |
verloren in een droom Kanya | 2 | 28-06-2005 22:22 | |
Liefde & Relatie |
stelling: echtscheiding moet duurder de abt van sion | 115 | 15-09-2003 21:52 | |
ARTistiek |
T begin hebbik hier wel es neergezet Eend | 48 | 18-05-2002 18:12 |