Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2005, 10:39
kellytje
kellytje is offline
11.00 : 2 bescuitjes met effi
11.45 : 300 gram gestoofde prei (in klein beetje margarine), 200 gram aardappel en 150 gram zalmfilet (en verse provencaalse saus, weet iemand wat ik voor 4 soeplepels zou kunnen tellen)
Oud 15-03-2005, 11:30
unefille
unefille is offline
Hoi!

Ik ben nieuw hier, maar ik heb het forum wel eens doorgelexen voor tips enzo. Nu zit het zo: Ik ben 1.73 en k weeg 59 kilo. De laatste 6 maanden ben ik zo'n 8/9 kilo afgevallen. Mijn gewicht zoals het nu is vind ik best. Weet iemand hoeveel kcal. ik ongeveer per dag kan/moet eten om op dit gewicht te blijven? Alvast heel erg bedankt!
Oud 15-03-2005, 13:15
Nuck
Nuck is offline
Zo'n 2000 kcal. is (volgens het voedingscentrum) voor een volwassen vrouw voldoende om op gewicht te blijven en niet aan te komen.
Oud 15-03-2005, 13:52
Verwijderd
Citaat:
unefille schreef op 15-03-2005 @ 12:30 :
Weet iemand hoeveel kcal. ik ongeveer per dag kan/moet eten om op dit gewicht te blijven? Alvast heel erg bedankt!
Hiermee kun je het precies uitrekeken, mits je je vetpercentage weet.
Oud 15-03-2005, 14:34
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 14-03-2005 @ 20:11 :
Volgens MD is beste verdeling KEV 40/40/20 dus dan zou je 20% van je energiebehoefte daar uit mogen halen.

Stel, 1500kcal. 20% daarvan is uit vet. 20% is 300kcal. 1g vet levert 9kcal, 300/9=33g vet.
Dankje
Oud 15-03-2005, 15:03
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Zo, ik begin echt weer met dieten en sporten (ja had ik effe geen tijd meer voor maar wordt echt nodig hoor) want ik begin een buikje te krijgen nu
Oud 15-03-2005, 15:07
-(L)-
Citaat:
sheepdog schreef op 14-03-2005 @ 20:57 :
Ik wil niet 55 kg wegen voor andere mensen hoor, gewoon omdat ik dat zelf mooier vind klinken.
Het is maar een getalletje hoor
Oud 15-03-2005, 15:10
-(L)-
Citaat:
kellytje schreef op 14-03-2005 @ 21:07 :
Feit is dat steeds meer jongeren (denk ik toch) gaan lijnen, dus lijkt het me geen slecht idee dat de school ier informatie over geeft (vb iemand die maar 1000cal per dag uitlegt dat zijn/haar lichaam op spaarstand staat en dat minder eten dus echt niet de oplossing is om verder af te vallen , zo een dingen weten de meeste mensen niet)
Dat lijkt me inderdaad een goed idee. Alleen denk ik niet dat jongeren weten hoeveel 1000 ckal is, en dat een normaal mens zo'n 2000 tot 2500 nodig heeft. M.a.w. niet iedereen lijnt door calorieen te tellen, dus ik weet niet of 't iemand veel zegt als je zegt dat hij/zij een bepaald aantal moet eten.
Oud 15-03-2005, 15:17
-(L)-
Citaat:
blurred schreef op 14-03-2005 @ 22:36 :
Maar voor brugklassertjes die net net nieuw zijn en zo'n automaat natuurlijk stoer vinden kan het een hele slechte start zijn.... je raakt immers gewend aan iedere dag iets zoets/vets en dan is het lastig om met zo'n gewoonte te stoppen.
Inderdaad. Ik had in de brugklas een meisje in de klas die kreeg geld mee van haar ouders om op school brood/fruit te kopen. In 't begin deed ze dat ook, maar toen ze 1x iets uit de automaat had gepakt heeft ze dat nooit meer afgeleerd. Nu als 5e klasser haalt ze haar 'maaltijd' nog altijd uit de automaat
Oud 15-03-2005, 15:19
-(L)-
Citaat:
Kronkeltje schreef op 14-03-2005 @ 23:04 :
Ondanks mijn vreetgevoel zit ik op 1495 calorieën. Dat is toch helemaal niet zo gek veel of wel?
Het is aantal is idd niet gek (zelfs aan de lage kant). Wat wel slecht is, is dat het voornamelijk uit ongezonde dingen komt. Heb je de rest van de dag proberen te compenseren (aangezien je nogal laag uitkomt in ckal)?
Oud 15-03-2005, 15:21
-(L)-
Citaat:
sheepdog schreef op 15-03-2005 @ 10:14 :
3 multivitamineboterhammen
Wat zijn dat? Het laat me aan die frisdrank denken
Oud 15-03-2005, 15:34
Verwijderd
Planning voor vandaag:

08:00 bord halfvolle melk met raisin bran, 1bb m boter, 220ml karnemelk
10:00 muesliereep, water
12:00 175g magere fruit yoghurt, 2 bb m halvajam, peer, water
14:00 1 bb m halva jam, 3 winegums
16:00 1 bb m halva jam
18:30 1 aardappel, gekookte bloemkool, 1 lepel gemixte groente uit blik (boontjes/wortels e.d.)

(school van 9-4 en moet werken van 7-12, dus weet niet precies wanneer ik mn soep kan eten, ik koop hiernaast waarschijlijk nog een flesje appelsap oid)

21:00 0.5l kippe-noodle soep met groenten, water
01:00 sinasappel, ???

Mueslireep is natuurlijk niet geweldig, en mss eet ik d'r vanmiddag nog een stuk fruit bij, I dunno... zie nog wel, heb geen idee hoeveel ik nu op izt aan cal... dunkt me dat is vrij laag zit...?

Laatst gewijzigd op 15-03-2005 om 16:42.
Oud 15-03-2005, 15:39
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Argh, ik heb weer zo'n ongelofelijke trek. Moet mezelf echt dwingen om niets te eten.

Ben sinds ik begonnen ben nog niets afgevallen Echt hopeloos.
Oud 15-03-2005, 15:52
Verwijderd
bij mij op school is het trouwens geprobeerd, een tijdje zijn appels, bananen en mandarijnen verkocht in de kantine, maar de mensen die fruit willen, die konden dat vrijwel allemaal gratis van huis meenemen en gaven er dus geen geld aan uit, en de mensen die geen fruit willen, die eten het natuurlijk ook niet... snoepautomaten waren wel weggehaald, om de drempel om snoep te kopen te verhogen; bij de kantinemensen moest je flink in de rij staan wachten voor je iets kon kopen
Oud 15-03-2005, 15:54
-(L)-
@Arenda; ik vind het qua hoeveelheid iig vrij weinig eigenlijk...
Oud 15-03-2005, 15:55
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 15-03-2005 @ 16:19 :
Het is aantal is idd niet gek (zelfs aan de lage kant). Wat wel slecht is, is dat het voornamelijk uit ongezonde dingen komt. Heb je de rest van de dag proberen te compenseren (aangezien je nogal laag uitkomt in ckal)?
Nee ik heb niet gecompenseerd, aangezien deze vreetactie aan het eind van de middag was. Ik had de hele dag normaal gegeten (4 boterhammen, gekookt eitje, 2 appels, 2 rijstwafels). Toen dus De Aanval (2 GROTE stukken chocoladecake (als in twee stukken taart) paasei). Toen pannenkoeken. Daarna had ik tentamen, en toen ik thuis kwam (22.00) heb ik nog twee bruine boterhammen gegeten.

Ik begrijp eigenlijk niet hoe ik zo laag uit kom in calorieen. Want ik heb echt wel genoeg gegeten en nog 'slechte' dingen erbij ook. Nouja, beter zo dan dat ik op de 3000 zat
Oud 15-03-2005, 15:56
-(L)-
Citaat:
Sarah schreef op 15-03-2005 @ 16:52 :
bij de kantinemensen moest je flink in de rij staan wachten voor je iets kon kopen
Dat is bij ons ook heel erg ja! En er staan er maar 2 in de kantine Het schiet dus erg op
Maarja, ik vind 't prima zo Ik neem toch m'n eigen eten mee
Oud 15-03-2005, 16:26
sheepdog
sheepdog is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 15-03-2005 @ 16:21 :
Wat zijn dat? Het laat me aan die frisdrank denken
Donkerbruin brood met heel veel pitten en zaden en dus vitaminen.
Oud 15-03-2005, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 15-03-2005 @ 16:54 :
@Arenda; ik vind het qua hoeveelheid iig vrij weinig eigenlijk...
zal zo ff kijken hoeveel cal ik heb, ik heb bij m'n lunch ook nog een peer gegeten, en ik denk dat ik vanavond ook nog wel een klein iets eet, maar veel meer wss niet omdat ik op werk zit, dus niet kan/mag eten...

edit: Zonder de aardappel, kweet zo ff niet wat daar in zit, zit ik op ongeveer 1400 cal, da's een groffe schatting die ik gedaan heb met m'n rekenmachine kijkend naar wat ik gegeten heb, ik heb het dus niet allemaal opgezocht, op zich valt dat nog best mee vind ik... ik hoop dat ik namelijk nog de kans heb om om 10 uur iets te eten.. ligt er maar net aan...

Laatst gewijzigd op 15-03-2005 om 16:48.
Oud 15-03-2005, 17:19
kellytje
kellytje is offline
Vandaag :
ontbijt (laat)
2 beschuiten met effi jam
l
unch :
300gram prei, 200 gram aardappelen, 10 gram margarine, 25ml magere melk en 150 gram zalm met 4 el provencaalse saus

tussendoor :
klein potje borrelnootjes en een klein paaseitje , een pruim en en appel

avond : 40 gram brood en 270 gram vanillepudding met magere melk(dr oetker light, was 235 cal)

Straks wsl nog 1 boterham en komkommer
Oud 15-03-2005, 17:21
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 15-03-2005 @ 18:19 :
Vandaag :
ontbijt (laat)
2 beschuiten met effi jam
l
unch :
300gram prei, 200 gram aardappelen, 10 gram margarine, 25ml magere melk en 150 gram zalm met 4 el provencaalse saus

tussendoor :
klein potje borrelnootjes en een klein paaseitje , een pruim en en appel

avond : 40 gram brood en 270 gram vanillepudding met magere melk(dr oetker light, was 235 cal)

Straks wsl nog 1 boterham en komkommer
'k vind het nogal weinig...
Oud 15-03-2005, 17:22
kellytje
kellytje is offline
Een lunch van 650gram lijkt me niet weinig, en die pudding was erg vullend. Ik kom zonder nog extra fruit en die boterham op een goede 1400 calorien, wat ook de bedoeling was.
Oud 15-03-2005, 17:38
Mara
Mara is offline
Citaat:
kellytje schreef op 15-03-2005 @ 18:22 :
Een lunch van 650gram lijkt me niet weinig, en die pudding was erg vullend. Ik kom zonder nog extra fruit en die boterham op een goede 1400 calorien, wat ook de bedoeling was.
Een grote lunch ja, maar ongelofelijk klein avondeten.

Als je die dingen omwisselt, zoals bij de meeste mensen, en dat avondeten als lunch ziet dan zie je dat 't eigenlijk gewoon weinig is.
Oud 15-03-2005, 17:49
-(L)-
Citaat:
kellytje schreef op 15-03-2005 @ 18:19 :

Ik vind het best weinig als avondeten. 20 gram brood is hooguit 2 sneetjes, en 270 gram pudding is ook niet zo heel veel (vind ik).
Oud 15-03-2005, 18:04
Verwijderd
Ik heb echt een haat-liefde verhouding met eten.
Oud 15-03-2005, 18:08
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 15-03-2005 @ 19:04 :
Je bent niet de enige
Oud 15-03-2005, 18:09
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 15-03-2005 @ 18:22 :
Ik kom zonder nog extra fruit en die boterham op een goede 1400 calorien, wat ook de bedoeling was.
Eh? 1400 calorien is noggal weinig eigenlijk, ligt er maar net aan hoeveel je hier nog bij gaat eten behalve die boterham...
Oud 15-03-2005, 18:18
-(L)-
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 15-03-2005 @ 19:04 :
Volgens mij heeft iedereen er wel min of meer van die wisselende gevoelens over.
Oud 15-03-2005, 18:23
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 15-03-2005 @ 19:18 :
Volgens mij heeft iedereen er wel min of meer van die wisselende gevoelens over.
Klopt ook wel, denk ik. Maar momenteel zit ik even echt in een dip mbt mezelf & eten.

@Arenda: Ben jij die persoon die alfabits in haar lijstje had staan? Ik heb familie in Canada wonen, en altijd als we op familiebezoek/vakantie naar Canada gaan nemen we een jumbo-verpakking mee naar huis. Ik vind die alfabits zó lekker!
Oud 15-03-2005, 18:25
-(L)-
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 15-03-2005 @ 19:23 :
Klopt ook wel, denk ik. Maar momenteel zit ik even echt in een dip mbt mezelf & eten.
Dat je je niet lekker in je vel voelt bedoel je (niet tevreden met jezelf)? Of dat je last van (opkomende) eetbuien hebt?
Oud 15-03-2005, 18:28
Verwijderd
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 15-03-2005 @ 19:23 :

@Arenda: Ben jij die persoon die alfabits in haar lijstje had staan? Ik heb familie in Canada wonen, en altijd als we op familiebezoek/vakantie naar Canada gaan nemen we een jumbo-verpakking mee naar huis. Ik vind die alfabits zó lekker!
Dat ben ik idd, ik ben overigens sweetsterretje, heb een nick change gedaan (was spuugzat van die naam )
En ik vind die dingen zo mierzoet, jakkes, af en toe zijn ze wel lekker.. maar voor de rest hoef ik ze niet
Oud 15-03-2005, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 15-03-2005 @ 19:25 :
Dat je je niet lekker in je vel voelt bedoel je (niet tevreden met jezelf)? Of dat je last van (opkomende) eetbuien hebt?
@Arenda: Ik dacht al dat je avatar me bekend voorkwam, maar het is volgensmij dezelfde die je bij je oude naam had. En ik vind die alfabits juist lekker omdat ze zo zoet zijn!

@Happy: Ik voel me inderdaad niet lekker in mijn vel. Ik kan mezelf gewoon niet accepteren zoals ik ben. Ik wil helemaal niemand beledigen, maar als ik mezelf zie ik in de spiegel vind ik mezelf echt niet slank. Eerder dik/mollig.

Last van een eetbui heb ik momenteel helemaal niet. Ik heb vandaag vrij weinig gegeten, gewoon geen zin in. En vreemd genoeg heb ik ook helemaal geen honger gehad.
Oud 15-03-2005, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 15-03-2005 @ 19:32 :
knip
Zelfde ava idd (zie sig ook sig )

Heb je al eens een foto gemaakt van jezelf? Ik bedoel jij zegt dat je jezelf mollig vind in de spiegel, zie je dat ook als je een foto van jezelf maakt in je ondergoed?

Ik heb onlangs zulke foto's gemaakt, voorkant, achterkant en zijkant, om te vergelijken en om mezelf gewoon es op een andere manier te zien, en op die foto's zag ik veel meer dat ik afgevallen was dan in de spiegel... ik was zeer verbaasd prettig verbaasd dat wel, dingen zwart op wit hebben wil soms wel eens helpen
Oud 15-03-2005, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Arenda schreef op 15-03-2005 @ 19:39 :
Zelfde ava idd (zie sig ook sig )

Heb je al eens een foto gemaakt van jezelf? Ik bedoel jij zegt dat je jezelf mollig vind in de spiegel, zie je dat ook als je een foto van jezelf maakt in je ondergoed?

Ik heb onlangs zulke foto's gemaakt, voorkant, achterkant en zijkant, om te vergelijken en om mezelf gewoon es op een andere manier te zien, en op die foto's zag ik veel meer dat ik afgevallen was dan in de spiegel..
Ik heb wel van die foto's, en op die foto's vind ik het inderdaad minder erg. Alleen hoe langer ik naar die foto's kijk, des te dikker ik mezelf vind.

En het is niet alleen dat ik mijn spiegelbeeld dik vind, ik voel me ook dik. En dat is nog het ergste. De spiegel kan ik wel ontwijken, maar dat gevoel van dik-zijn blijft knagen en ik word er alles behalve vrolijk van.
Oud 15-03-2005, 18:53
Verwijderd
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 15-03-2005 @ 19:41 :
Ik heb wel van die foto's, en op die foto's vind ik het inderdaad minder erg. Alleen hoe langer ik naar die foto's kijk, des te dikker ik mezelf vind.

En het is niet alleen dat ik mijn spiegelbeeld dik vind, ik voel me ook dik. En dat is nog het ergste. De spiegel kan ik wel ontwijken, maar dat gevoel van dik-zijn blijft knagen en ik word er alles behalve vrolijk van.

Wat was je gewicht/lengte ook alweer? Volgens mij had je ongeveer hetzelfde als ik namelijk. En ik voel me precies zo, ja
Oud 15-03-2005, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Moenbloem schreef op 15-03-2005 @ 19:53 :
Wat was je gewicht/lengte ook alweer? Volgens mij had je ongeveer hetzelfde als ik namelijk. En ik voel me precies zo, ja
1.72 m + 58 kg

Ik haat het om me zo te voelen, ik wil dit gewoon niet. Ik wil tevreden met mezelf zijn, zonder ondergewicht en/of een eetstoornis te krijgen.
Oud 15-03-2005, 18:59
kellytje
kellytje is offline
NOg een sinaasappel en 2 boterhammen ( in totaal 4 dus) gegeten en komkommer.
Die pudding vulde erg goed, en ik had gewoon eens zin in zoiets, normaal eet ik wel 'beter' avondeten.

1521 cal volgens valt af
Oud 15-03-2005, 19:14
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 15-03-2005 @ 19:32 :
Last van een eetbui heb ik momenteel helemaal niet. Ik heb vandaag vrij weinig gegeten, gewoon geen zin in. En vreemd genoeg heb ik ook helemaal geen honger gehad.
Je weet zelf dat dit een slecht excuus is. Het liefste zou je gewoon zo weinig mogelijk eten en nog meer afvallen. En dat je geen honger hebt, gebruik je op die manier als excuus dat je idd niet hoeft te eten, net als het geen zin hebben.
Rationeel denken, niet met gevoel.

En denk niet dat ik niet weet wat het is, dat weet ik. Daarom moet je gewoon rationeel zo'n lijstje volgen ipv je te laten volgen door geen hongergevoel, geen zin of een dik gevoel. Want dan heb je binnen no-time een eetstoornis.
Oud 15-03-2005, 19:17
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 15-03-2005 @ 20:14 :
Je weet zelf dat dit een slecht excuus is. Het liefste zou je gewoon zo weinig mogelijk eten en nog meer afvallen. En dat je geen honger hebt, gebruik je op die manier als excuus dat je idd niet hoeft te eten, net als het geen zin hebben.
Rationeel denken, niet met gevoel.

En denk niet dat ik niet weet wat het is, dat weet ik. Daarom moet je gewoon rationeel zo'n lijstje volgen ipv je te laten volgen door geen hongergevoel, geen zin of een dik gevoel. Want dan heb je binnen no-time een eetstoornis.
Nee, dat is niet waar. Ik wil niet meer afvallen, ik wil dit gewicht behouden. Als ik 3 kg meer afval heb ik ondergewicht, en dat wil ik niet. Wat ik wel wil is mezelf leren accepteren!

En dat ik weinig eet / heb gegeten is vooral omdat ik nog steeds herstellende ben van de hersenschudding die ik vorige week heb afgelopen. Ik slaap de halve dag, heb hoofdpijn, ben misselijk en ik heb weinig eetlust.

Edit: Even een heel persoonlijke vraag. Je hoeft niet te antwoorden als je niet wil, en je kunt me eventueel het antwoorden PM'en. Ik leid uit je posts (deze en ook voorgaande) af dat je zelf (ook) een eetstoornis hebt gehad. Wat voor eetstoornis, en hoe ben je daar van hersteld?

Laatst gewijzigd op 15-03-2005 om 19:29.
Oud 15-03-2005, 19:21
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Nouja, ik ben vandaag niet gaan sporten. Te lui. Ik vind het altijd heel moeilijk als ik eenmaal een tijdje niet ben geweest terug te gaan... maar ja. Morgen ga ik echt!!! Dat moet. Mijn buik ziet er echt niet uit... Maar ja, gelukkig zijn mijn calorieen alweer wel onder controle.
Oud 15-03-2005, 19:22
kellytje
kellytje is offline
Als ik me op de Beglische versie van dat vitalineading aanmeldt, zegt het dat ik 2100 calorien per dag mag eten . Dit is toch veel te veel om af te vallen...
Oud 15-03-2005, 19:27
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
kellytje schreef op 15-03-2005 @ 20:22 :
Als ik me op de Beglische versie van dat vitalineading aanmeldt, zegt het dat ik 2100 calorien per dag mag eten . Dit is toch veel te veel om af te vallen...
ze gaan er vanuit dat een lichaam dat niet sport zoveel nodig heeft en dus gebruikt. Je wordt aangeraden om te bewegen en te sporten en op die manier zou je afvallen.
Oud 15-03-2005, 19:29
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 15-03-2005 @ 20:17 :
Nee, dat is niet waar. Ik wil niet meer afvallen, ik wil dit gewicht behouden. Als ik 3 kg meer afval heb ik ondergewicht, en dat wil ik niet. Wat ik wel wil is mezelf leren accepteren!

En dat ik weinig eet / heb gegeten is vooral omdat ik nog steeds herstellende ben van de hersenschudding die ik vorige week heb afgelopen. Ik slaap de halve dag, heb hoofdpijn, ben misselijk en ik heb weinig eetlust.
Het klonkt echt alsof je een excuus zocht voor het weinige eten. Juist als je herstellende bent van iets moet je gezond eten. Maar als je idd de halve dag slaapt kun je met minder wel doen. Maar je zult toch tegen je zin moeten gaan eten, want je hebt toch je voedingsstoffen nodig. Dus als je op bent, kun je best eten.
Oud 15-03-2005, 19:29
kellytje
kellytje is offline
Ah oke bedankt
Ik was niet van plan om het te gaan volgen, maar mss enkele ideen opdoen voor gezonde recepten leek me wel handig.
Ik ga morgen trouwens eens fitnessen, ik zit toch maar de hele dag voor de pc anders.
Oud 15-03-2005, 20:48
kellytje
kellytje is offline
Bah net een kommetje musli gegeten, nu kom ik uit op rond de 1800 cal
Oud 16-03-2005, 05:06
Verwijderd
Ik heb vandaag du szo ongeveer gegeten wat op dat lijstje stond wat ik eerder postte, en ik kwam op ongeveer 1550cal, niet precies. (Kan meer zijn, kan minder zijn)
Ietwat aan de lage kant dus, mjah.

Vraagje, ik heb me nu 6 dagen goed gedragen qua eetgedrag, niet veel gesport maar goed, en ik doe meestal op de 7de dag een refeed. Maar morgen is woensdag, en ik zie mn vriend pas vrijdag en ik wou eigenlijk een gezellig avondje plannen met een glas wijn, bakje chips, chocolaatjes of wat hapjes ofzo... we zien nog wel. Is het beter voor me om de komende twee dagen nog proberen zo goe dmogelijk te houden (ongeveer 1700 cal) dus 8 dagen 'goed' eten en dan vrijdag junkdag, of is het beter om gewoon morgen een gezonde refeed te doen en dan vrijdag het slecht eten maar voor lief nemen?
Oud 16-03-2005, 08:08
sheepdog
sheepdog is offline
Vandaag als het goed is:

8.45 2 mb jam
10.00 magere yoghurt met appel en muesli
12.15 4 mb jam
13.30 halve paprika
16.00 sultana
18.00 kiwi
19.30 tortellini met spinazie met sperziebonen in tomatensaus
21.30 1 mb jam
Oud 16-03-2005, 08:25
kellytje
kellytje is offline
Gisteren denk ik ongeveer mijn behoefte aan calorien gegeten, mss kan ik het als refeed dag zien ?
Vandaag (en planning)
Ontbijt: 100 gram brood (4bb) me 1 gebakken ei en 1 speculaasje

tussendoor : een sinaasappel

lunch : iets met tagliatelli en kip uit de microgolf

tussendoor : een appel en een yoghurtje

avond : wsl wokgroenten met kip of boterhammen ... Ik weet nooit wat ik 's avonds moet gaan eten

tussendoor : 2 cracotten ofzo
Oud 16-03-2005, 10:37
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Arenda schreef op 16-03-2005 @ 06:06 :

Vraagje, ik heb me nu 6 dagen goed gedragen qua eetgedrag, niet veel gesport maar goed, en ik doe meestal op de 7de dag een refeed. Maar morgen is woensdag, en ik zie mn vriend pas vrijdag en ik wou eigenlijk een gezellig avondje plannen met een glas wijn, bakje chips, chocolaatjes of wat hapjes ofzo... we zien nog wel. Is het beter voor me om de komende twee dagen nog proberen zo goe dmogelijk te houden (ongeveer 1700 cal) dus 8 dagen 'goed' eten en dan vrijdag junkdag, of is het beter om gewoon morgen een gezonde refeed te doen en dan vrijdag het slecht eten maar voor lief nemen?
Ik zou dan op vrijdag die junkdag doen, lijkt me dat het geen kwaad kan om een keer 8 dagen gezond te eten ipv 6... Refeed is natuurlijk beter om gezond te doen, maar als je toch weet dat er op hele korte termijn een junkdag aan zit te komen, zou ik die gezonde refeed een keer overslaan.

Maar ik weet niet wat de echt verstandige mensen erover denken natuurlijk
Oud 16-03-2005, 11:01
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Ik zou ook vrijdag die 'refeed' inlassen.

Regels voor berichten