Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Dat christenen laks omgaan met de 7 hoofdzonden? of iets anders. Kortom verklaar u nader.
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Verder is er ook nog de overlap in 'begeerte' en komen de zondes uitgebreid aan bod in de evangeliën |
![]() |
||
Citaat:
![]() Dat is ook de voornaamste rede dat men het accent heeft verschoven. |
![]() |
||
Citaat:
De roomse hebben beelden en andere in strijd met de Bijbel dingen.
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar even on-topic: over dat christen = rooms etc. Ik vraag me af, hebben niet-RK'ers (wel christen) kruisjes in huis of om hun nek? Want volgens jullie geloof is dat toch ook een afbeelding van god? |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben gereformeerd overigens ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() die het eerst komt die het eerst maalt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Stel dat je twee zonden per uur zou doen. Dit keer 24. Dan keer 365. keer je leeftijd. Reken maar uit hoeveel zonden je gedaan hebt. Zie je nu hoe goed God is dat Hij ons telkens vergeeft. Hoe vaak zou jij iemand vergeven die telkens dezelfde k***topmerking maakt naar jou? Zou jij het 500.000 keer kunnen?
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
de vraag van 'is god almachtig of is hij liefde' is het trilemma-vraagstuk. God is almachtig, hij is liefde en er is kwaad. Je kan geen een van deze drie ontkennen. Je kunt kijken waar het kwaad vandaan komt, kwaad (zonden) belijden, vergeving ontvangen en geloven!! Het kwaad komt van de duivel, uit onszelf en de wereld!
||
![]() |
Citaat:
kwaad komt van de duivel, komt over op jou en zo op de wereld? |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
2. god is liefde, het kwade gaat buiten hem om. hij kan er niets aan doen. wat zou jij dan kiezen? en verder, god is goed. de hemel is volmaakt. hoe kan iets volmaakts goeds vallen? het kwaad komt uit de hemel. en de grote vraag: waarom laat god het kwade toe? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
1. Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand. 2. Heb uw naaste lief als uzelf.
||
![]() |
Citaat:
Ik zou niets kiezen. Je kunt eigenlijk ook geen component weghalen. Als God niet almachtig zou zijn, zou hij gebonden zijn of dood. Als God geen liefde zou zijn, zou het het kwaad aanmoedigen. Hitler in z'n oortje fluisteren wat hij zou moeten doen met de Joden. God laat het kwade toe om verschillende redenen. ff een paar redenen. We hebben het kwaad liever gehad dan het licht. Omdat onze daden het licht niet kunnen verdragen. Onze eigen schuld dus. Waarom zou je van God dan mogen verwachten dat hij ons komt redden? Dat hij dat doet is uit genade. Om ons te 'kastijden'. God werkt door het kwade naar het goede Straf, wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten.
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zodra een kind kan geloven doet het dat oprecht. Jezus is opgestaan, God houdt van mij net als pappa en mamma. Alles spreekt vanzelf. Leer te geloven als een kind zegt Jezus, zulke kinderen zullen na hun dood bij God komen en volmaakt gelukkig zijn bij hem. De doop in de protestantse kerk is vooral de gelofte van de ouders om het kind op te voeden voor God, en het kind aanbieden aan het lichaam van christus. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|