Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2005, 19:56
Verwijderd
Omdat Lankaart/mbo/monitor me wat lang leek als titel en ik niet zeker wist waar het aan lag heb ik maar algemeen als tag genomen.

Maar afijn, het is dus zo dat als ik mijn netwerkkaart heb aangesloten op het netwerk hier(het is een grote studentenflat met langaansluiting in de muur in elke kamer) gebeurt het soms dat terwijl ik iets doe in Windows(Word, surfen, gamepje,mijnenvegen(!) ) het scherm opeens bevriest en dan na een paar tellen de monitor opeens op standby springt. Ik krijg hem dan ook niet meer eruit. Ik hoor de ventilator van de pc(welke van de 3 weet ik niet) nog wel draaien, zonder dat hij zachter gaat. Het lampje aan de voorkant knippert verder niet, maar het lampje van de netwerkkaart wel. Net voordat ik dit bericht tikte moest ik me pc voor de 2e keer resetten omdat hij daarvoor al 'bevroor' voordat het Windows welkom muziekje de tijd had om af te lopen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-03-2005, 20:03
Verwijderd
Ik post dit topic ff in meerdere berichten en dat is maar goed ook, want toen ik net voor de zekerheid op 'verstuur reply' drukte hing het scherm weer. Vreemd genoeg bleef het scherm deze keer aan, maar ik zag wle dat alleen het 1e blokje van het laadbalkje van IE aanstond. Als de pc helemaal hing had hij het bericht dan niet kunnen versturen.

Anyway, als ik de kabel er niet in heb bevriest de boel niet en als hij er wel in zit verschilt het soms of het lang duurt of kort.
Ik heb NAV 2005 er al op staan, spyblaster, spybot, al die handel van Hitmanpro, dus ik betwijfel of het een virus of trojan is(vooral omdat ik op deze studentenpc geen andere sites dan op m'n thuispc heb bezocht).
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 20:09
Verwijderd
Weer ff een zekerheidspostje.

Ff de specs van de onderdelen:
Een 17" crt scherm van LG 710S studioworks(mocht dat uitmaken)
Mobo: S754 MSI K8T NEO FSR met geïntegreerde LAN
De Lan: Realtek RTL8169/8110 Family Gigabit Ethernit Nic
Vidkaart(als het daaraan kan liggen): Ati 9550 256MB

Ik heb de drivers van de LAN en de vidkaart al ge-update.

Er staat ook verder geen sleepfunctie ofzo aan.

Sorry dat ik het in 3 posts moet stoppen, maar das voor de zekerheid ivm tussentijds crashen en het is nogal ene verhaal om vaker te moeten typen.

Ik hoop dat iemand raad weet.

Oh, nog ff Hijackthis logje

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 21:09:22, on 14-3-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Hitman Pro\srhelper.exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\Downloadreut\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Hitman Pro SurfRight Helper] "C:\Program Files\Hitman Pro\srhelper.exe"
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Gelijkwaardige pagina's - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Koppelingspagina's - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Opgeslagen momentopname van de pagina - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O9 - Extra button: Onderzoek - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/ms...downloader.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{C6EE993E-1047-49CA-8863-C93B46E15EE7}: NameServer = 129.125.101.57,129.125.36.10,129.125.4.6
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect-service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (NPFMntor) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\COMMON~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 21:26
Jolt
Jolt is offline
Nog nooit van zoiets gehoord, maar probeers eens een andere lan kabel.

Of smijt alle drivers van je moederbord eraf en installeer alles mooi opnieuw.
Of een nieuwe win xp instal als het mogelijk is.
Oud 14-03-2005, 22:44
Verwijderd
Hmm, ben er vergten bij te zetten dat de pc 3 weken oud is, door een vriend van me in elkaar gezet. Ik heb sinds afgelopen donderdag internet. De week ervoor had ik alwel verbinding(en viel het scherm dus al uit) maar kon ik het internet nog niet op omdat de systeembeheerder eerst ff de gang moest resetten ofzo.
De lankabel is 2 weken oud. Of het daaraan ligt vraag ik me ok af. Ik heb net 3 bestanden van zo'n 200 mb via bittorrent binnengehaald en pas toen ik IE weer opstartte en een paar torrent links zocht hing hij weer.

De algehele install wacht ik nog maar ff mee, behalve als het echt de enige oplossing is. Lan kabel verwisselen zou ik nog eventueel kunnen proberen.

Een vriend van me had een tijdlang ongeveer hetzelfde, al was het bij hem zo dat zijn videokaart soms opnieuw opstartte(of zo leek het iig). Vreemd genoeg ging dat vanzelf over.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 11:14
Verwijderd
Hm, mijn broer heeft hetzelfde plankje en daarvan doet de LAN het prima. Misschien is gewoon sprake van een conflict tussen de NIC en een andere bron, probeer inderdaad eens alles te uninstallen en dan gewoon met PnP alles opnieuw te installeren.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 13:02
Verwijderd
Bedoel je de hele pc weer opnieuw installeren of alleen de lan, monitor en vidkaart? Want voor mobo moet ik de hele pc sowieso opnieuw installen toch?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 13:13
Jolt
Jolt is offline
Nee, gewoon de drivers van je moederbord unstallen.
Je hebt immers onboard lan.
Misschien een andere idee, had je de nieuwste moederbord drivers als een geprobeerd?Misschien is daar de fix te vinden.
Oud 15-03-2005, 13:51
phoxetis
phoxetis is offline
memtest86?
irq probleempje?
Oud 15-03-2005, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 15-03-2005 @ 14:13 :
Nee, gewoon de drivers van je moederbord unstallen.
Je hebt immers onboard lan.
Misschien een andere idee, had je de nieuwste moederbord drivers als een geprobeerd?Misschien is daar de fix te vinden.
Volgens mij heb ik nooit drivers voor mijn mobo ge-installed. Is dat iets anders dan wanneer je je Bios zou flashen(is link, I know )? dan zal ik straks eens op zoek gaan naar nieuwe drivers voor die mobo.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 16:51
Jolt
Jolt is offline
Tuurlijk heb die wel geinstalleerd anders doet je geluid en lan het niet .

Is het cdtje wat je erbij kreeg.
Oud 15-03-2005, 20:10
Verwijderd
Ik heb van de Site van MSI ff dat live update gedownload die alle drivers voor me installeerde.

Het vreemd is dat als ik via Deze computer-->Hardware-->Apparaatbeheer kijk zie ik de mobo er niet los bij naam tussenstaan. Maar als ik naar Systeemapparaten ga zie ik wel Moederbordbronnen ertussen staan.
Als ik die aanklik zegt het eerste scherm dat er geen stuurprogramma's vor zijn geïnstaleerd. Onder het kopje stuurprograama staat ook dat hij een Windows driver uit 2001 gebruikt.
Als ik de bron probeer up te daten wil hij het niet vinden als ik hem de directory waar Live update zijn spul gooide en ook niet als ik op de cd-rom zoek.

Volgens het live update programma heb ik de laatste driver, maar toch wil Windows mijn mobo nog niet herkennen onder de naam die hij heeft

Als ik bij de moederbordbronnen onder kopje stuurpogramma's installatie ongedaan maken doe, kan dat dan kwaad voor de pc?(aangezien hij de mobo dan schijnbaar niet zal herkennen) Of zal hij de nieuwe drivers dan wel vinden.

Of moet ik de gok wagen en m'n bios flashen?

Edit: overigens moest ik mijn Lankaart echt van cd installeren, anders herkende Xp het niet automatisch. Volgens de maa die me pc in elkaar zette was dat omdat de kaart nieuwer was dan Xp en hij daarom niet herkend werd. Zou dat ook zo kunnen zijn bij de mobo en dat windows daarom koppig zijn eigen drivers blijft gebruiken?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 20:23
Jolt
Jolt is offline
Je hebt dus niet de drivers die je erbij kreeg(bij je moederbord) geinstalleerd? Je hebt een Via K8T800 chipset, daar de drivers van geinstalleerd?

Ik geloof ook dat Via the 4-1 drivers nodig heeft.
Installeer deze drivers eens:

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=299

Ik heb misschien een nforce 4 maar daar staat bij appraatbeheer ook geen moederbord hoor.

Laatst gewijzigd op 15-03-2005 om 20:31.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 20:43
ice-dive
ice-dive is offline
Dit had ik ook, maar na het update'en van mijn Ati-drivers was het opgelost.

(Zat bijv. te gamen, of te msn'en, opeens sprong monitor uit, alles ging door, en het lampje van mijn monitor ging knipperen.)
Oud 15-03-2005, 20:59
Verwijderd
Dat probleem heb ik dus ook. Maar weet je nog of het alleen zo was als internet aan stond?
Ik heb de laatste drivers van Ati al binnen gehaald. Alhoewel, je kon uit 2 packages kiezen. Bij de grote zat nog de cataclyst center oid. Misschien die maar eens binnehalen.

@Jolt op dat cd'tje staan in feite dezelfde drivers als die ik via liveupdate binnenhaalde van MSi, maar dan een oudere versie. Ik heb ze oorspronkelijk niet daarvan geïnstaleerd nee.
ik zal ff de link proberen.

Edit: Ah, dat hij niet bij apparaatbeheer staat zal dan wel kloppen. Maar hoe kom je aan dat andere schermpje?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 21:00
Jolt
Jolt is offline
Catalyst Control Center heb je niet veel aan.
Oud 15-03-2005, 21:10
Verwijderd
Overigens is die versie van de link je je gaf een stuk ouder dan de versie van MSi(1.40 tegenover 2.40)

Ik zal nog eens mijn ati drivers updaten.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 21:18
Jolt
Jolt is offline
Ow, dat is minder .
Was gewoon de 1e hit @ google .

Wat voor voeding heb je btw?
En hoe lang had je je pc al en hoe lang doet dit probleem zich voor?

Ik had een soort gelijk probleem, random freezes en random reboots, nieuwe voeding verhielp niet, andere config, etc. Ook een Via bordje.

Nu na ongeveer 1 jaar heeft mijn pa hem, loopt als een trein, probleem nog altijd niet gevonden, al gokte ik op ene te hete norhtbrigde/soutbridge werd behoorlijk warm.

Laatst gewijzigd op 15-03-2005 om 21:22.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 21:40
Verwijderd
2e keer dat ik dit probeer te posten, daar het beeld weer wegvloog toen ik bijna klaar was .

De pc is 5/6 weken geleden door een maat van me in elkaar gezet. Deze pc stond toen nog bij mijn ouders. 4 weken geleden is hij hiernaartoe gebracht. Ik heb toen internet aangevraagd, wat ik na 5 werkdagen zou krijgen. De week erop(3 weken geleden dus) heb ik een lan kabel gehaald en de info(IP, gateway adressen etc)bij een informatica centrum van de Uni. Ik plugde de kabel in, maar het werkte niet. Wat bleek, XP herkende de Lankaart niet automatisch, dus die moest ik via de cd-rom die ik slim genoeg thuis had gelaten installeren. 2 weken geleden heb ik de lan geïnstalleerd en de kabel aangesloten, maar ik had nog geen internet want(vertelde ene kennis in dezelfde studentenflat me) de systeembeheerder zou eerst nog de gang waarop ik woon moeten resetten. Toen ik de kabel erin deed viel het beeld dus weer weg. Ff safetypost
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 21:43
Jolt
Jolt is offline
Dat windows hem niet herkend is normaal, je moet immers je moederbord drivers installeren.
Oud 15-03-2005, 21:46
Verwijderd
Het viel me op dta dat niet gebeurde als de kabel er niet in zat, dus liet ik de kabel eruit. Ik stopte hem er alleen weer in om te kijken of ik al internet had. Toen ik de volgende dag de kabel er weer in stopte kreeg ik gek genoeg van NAV een berichtje dat een trojan gestopt was. maar ik had nog altijd geen internet.
Ik besloot nog ff die week te wachten. Vorige week dinsdag kwam ik een kennis van me tegen in de flat die me zei dat ik moest kijken of ik mijn eigen IP kon pingen en als dat kon dat ik dan naar het centrum moest bellen zodat die beheerder de boel resetten. Het pingen werkte gewoon dus ik belde. Afgelopen donderdag had ik eindelijk internet en downloadde ik meteen de updates voor Windows, m'n vidkaart en geluidskaart.(overigens had ik die 3 dagen ertussen bij pogingen om te kijken of ik internet had weer 3 Trojanblocks. En al die tijd bevroor het beeld wel als ik de Lan aan had staan.

De voeding is overigens ingebouwd in de kast. Het is een goedkope Aopen kast, QF50C blue denk ik.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 21:48
Jolt
Jolt is offline
Het lijkt me dan toch dat er software matig iets niet klopt.
Maar een virus, trojan, spy of adware dat je pc freezed beetje raar.

Ik heb namelijk ongeveer 2 maanden zonder enige virus scanner of spy adware blocker 24/7 op internet gezeten, hij werd alleen langzamer, maar freesde nooit.

Hij freezed dus af en toe?
Niet als je zware dingen gaat doen, etc?

Laatst gewijzigd op 15-03-2005 om 21:52.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 21:50
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 15-03-2005 @ 22:43 :
Dat windows hem niet herkend is normaal, je moet immers je moederbord drivers installeren.
Het gekke is dat ik de drivers van m'n Lan dus wel gewoon kan installen, maar dat ik van de MoBo nergens skan terug zien of ze geïstalleerd zijn.

Ik weet overigens niet hoe het met de temperatuur zit. De kast zelf heeft een fan, de Videokaart heeft een fan en de processor heeft een fan. Ik snap wel dat de onboard Lan ervoor zorgt dat er meer van de mobo gevergd wordt, maar ik snap alleen niet dat hij soms niet crashed als ik 3 downloads aanheb, maar aan de andere kant soms weer wel als ik gewoon zit te forummen.

Weet je overigens misschien of dat probleem wat je had vanzelf is weggegaan?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 21:51
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 15-03-2005 @ 22:48 :
Het lijkt me dan toch dat er software matig iets niet klopt.
Maar een virus, trojan, spy of adware dat je pc freezed beetje raar.

Ik heb namelijk ongeveer 2 maanden zonder enige virus scanner of spy adware blocker 24/7 op internet gezeten, hij werd alleen langzamer, maar freesde nooit.
Het lastige is dan de vraag wat er softwarematig niet zou kloppen. Ik heb alle drivers van alle onderdelen, tot en met muis en keyboard gedownload
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 21:55
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Morridin schreef op 15-03-2005 @ 22:50 :
Het gekke is dat ik de drivers van m'n Lan dus wel gewoon kan installen, maar dat ik van de MoBo nergens skan terug zien of ze geïstalleerd zijn.

Ik weet overigens niet hoe het met de temperatuur zit. De kast zelf heeft een fan, de Videokaart heeft een fan en de processor heeft een fan. Ik snap wel dat de onboard Lan ervoor zorgt dat er meer van de mobo gevergd wordt, maar ik snap alleen niet dat hij soms niet crashed als ik 3 downloads aanheb, maar aan de andere kant soms weer wel als ik gewoon zit te forummen.

Weet je overigens misschien of dat probleem wat je had vanzelf is weggegaan?
Dat probleem ben ik nog altijd niet achter, download anders eens:

Speedfan
Of
Everest

Post dan eens je temps + volt lijnen.
Oud 15-03-2005, 22:07
Verwijderd
Net wilde ik posten maar bevroor het scherm weer. Het scherm ging oveirgens niet op standby.

Ik had de pc al gereset om in de bios te kijken.
Onder Pc Health: (pc staat ongeveer 4 uur aan, geen games gespeeld, alleen gedownload)
CPU temp: 41*
System temp: 34*
Cpu fan speed 3110 RPM
North Bridge fan speed: dan weer rond de 2700 rpm, dan weer 0.
Ik zal nu via dat programma kijken of die meer zegt.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 22:11
Jolt
Jolt is offline
Waarschijnlijk is er iets mis met je northbrigde, als de fan op 0 staat wordt die errug warm, vooral als hij ook lan en zo moet regelen.

Eens kijken of speedfan ook de northbridge kan uitlezen.
Oud 15-03-2005, 22:14
Verwijderd
Sppedfan geeft dezelfde waarden af. Ik neem aan dat Fan 1 de Cpu fan is en Fan2 de north bridge. De northbridge is wederom van 0 naar 2700 aan het knipperen.
uhm, de voltgetallen(wete niet hoe ik ze anders neer moet zetten, dus dan maar zo):

VCore: 1,49V
+3,3V: 3,38V
+5v: 5,05V
+12: 11,98V
-12V: -12,53V
-5V: -5,00V
+5VSB: 5,64V
VBAT: 3,60V

Edit: overigens herkennen beide programma's mijn moederbord.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 22:18
Jolt
Jolt is offline
Volt lijnen zijn oke, dat ie je moederbord ziet is ook een mooi teken.

Ik gok toch op de nothbrigde...kan je de kast open schroeven en even aan de heatsink van de fan van de northbridge voelen?En kijken of hij draait.
Oud 15-03-2005, 22:44
Verwijderd
Ik neem aan dat de Northfan dat grote ding aan de achterkant is?
Die draait gewoon, ook al Speedfan 0 aangeeft voor een paar tellen.
Maar wat is de heatsink?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 22:47
Jolt
Jolt is offline
Nee dat ding wat op je moederbord zit

Ow je hebt niet eens een northbrigde fan geloof ik.

Wat rood is gecirkeld. Maar nu ga ik slapen ik zal morgen wel eens verder zoeken mits ik tijd heb.

Laatst gewijzigd op 15-03-2005 om 22:49.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 23:08
Verwijderd
Ja, dat geval zit er wel op. Zit een redelijk temperatuurtje aan ook.

Anyhoe, 'trusten. Ik moet er ook maar eens onder duiken
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 20:43
Jolt
Jolt is offline
Nou ik heb het nog een gecheked bij mijn oude moederbord werd de north of south bridge dus te heet.

Daarom onstabiel. Heb je geen fan of huis tuin en keuken venitaltor die je erop kan laten blazen?

Als hij dan niet meer onstabiel is ligt het waarschijnlijk daaraan.
Oud 16-03-2005, 20:49
twain4me
twain4me is offline
memtest
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 20:53
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
twain4me schreef op 16-03-2005 @ 21:49 :
memtest
Of Prime laten runnen, zeer goed om te kijken of je systeem stabiel is.
Oud 16-03-2005, 22:03
Verwijderd
Is memtest op www.memtest86.com of www.memtest.org ? Voor het geval ik een nepper download

En voor prime heb ik nogal wat google hits, met een redelijk deel voor de mac bedoeld.

Anyhoe, dat blokje met al die pinnetjes was op zich wel redelijk warm gistrenavond. Helaas heb ik geen ventilator, anders kon ik het proberen

overigens helemaal vergeten te zeggen:
Alvast bedankt aan iedereen die de tijd genomen heeft om te kijken naar mijn probleem, of ik de oplossing uiteindelijk vind of niet
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 22:27
Jolt
Jolt is offline
http://www.computerbase.de/downloads...chung/prime95/

Memtest 86...mits je een floppy hebt,anders gewoon primen .
Oud 16-03-2005, 23:23
twain4me
twain4me is offline
memtest86.. en je kan het ook op cd branden... tis wel 1000 kb ofzo maja
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 11:30
Verwijderd
Ik heb dat Prime gedowned en gestart, maar ik snap er nog niet al te veel aan. De test is nu een uurtje bezig, maar echt duidelijk is het niet

Ik zal memtest eens proberen.

Edit: Hmm, als ik die site daarvan zie snap ik er zelfs nog minder van. Ik zal Prime maar eer laten continuen

Laatst gewijzigd op 17-03-2005 om 11:33.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 12:17
Verwijderd
Net na 1 uur en 3 kwartier is m'n pc eindelijk weer gaan hangen, terwijl ik net 20-325 minuten heb zitten forummen en dat programma had lopen. Toch maar eens kijken of ik een goedkoop miniventilatortje kan halen bij de blokker ofzo
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 12:35
Verwijderd
Kort na de vorige post crashte m'n pc weer. En daarna weer 2 keer kort na het opstarten. maar bij de 2e opstart had ik Speedfan al ff aan. Die gaf voor temp 2 40 gaden aan. Na de crashrestartte ik me pc, zonder lan kabel en keek weer in speedfan. Temp2 klom op tot 48 graden en Fan2 stond uit.
Toen heb ik m'n pc uitgeszet en opengemaakt om aan dat heatsink blokje te voelen. Die was vrij warm. Ik typ nu ff met de kast open. Ik ga kijken of ik een ventilator moet kopen en of die vriend van me misschien zo gauw weet of hij iets fout heeft gedaan of dat ik een slechtwerkende mobo heb gekregen.

Volgens Speedfan is de chart van Fan 2 ook net na de opstart erg irregulair.

Edit: Is het overigens logisch dat die ventilator die achterop de compkast zit ervoor zorgt dat het buiten de kast koeler is dan in de kast? Aan de binnenkant voel ik er namelijk nauwelijks koelte af komen, maar aan de buitenkant wel. Geen idee meer of die fan al in de kast vastzat of dat die los in de doos zit. Voor hetzelfde geld zit ie verkeerd om. Losschroeven en omdraaien?

Laatst gewijzigd op 17-03-2005 om 12:44.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 16:43
Jolt
Jolt is offline
Je case fan die boven zit, moet de lucht van de kast eruit blazen. Warme lucht stijgt op, en de lucht van de voeding blaast hij dan ook meteen eruit, een voeding zorgt vaker voor veel warmte. Onder load worden die dingen vrij warm.

Prime gaf geen fouten?
Oud 17-03-2005, 17:32
Verwijderd
Uhm, na mijn vorige post heb ik m'n pc ff uitgezet omdat ik dan 4 uur college had en zolang me pc wat vaag doet laat ik hem liever niet zomaar aan staan.

maarreh, hoe lang zou die test moeten duren? Eerst ging hij 9 keer een test doen waarbij hij iets 2500 keer uitrekent ofzo, daarna nog 4 of 5 keer 3100 keer. Daar deed hij ongeveer ene uur over.
Hij doet nu de P-1 factoring begonnen(omdat ik die toen had onderbroken omdat ik weg moest). Maar ik kan op zich niet duidleijk zien dat hij iets doet.

Overigens staat er bij temp2 bij speedfan nu alweer 48 graad. Klopt dat zo'n beetje?

Ah, dus mijn ventilator staat niet achterstevoren. Jammer, ik had gehoopt dat dat het probleem was
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 17:34
Jolt
Jolt is offline
Bedoel je bij prime?Daar bij moet je Torture test selecteren en dan highest heat, some memory of much memory. En dan 1 of 2 uurtjes laten runnen je kan ondertussen ook wat doen hoor.

Post eens een screenshot van speedfan als dat kan.
Oud 17-03-2005, 18:30
Verwijderd
Torture test? Moest je dat bij de install kiezen? Ik kon kiezen tussen Join Gimps of gewoon de stress test.
Heb de 1e gedaan en nu test hij dus al voor bijna 3 uur

Ik zal later als die test klaar is eens kijken of ik een pic-ipload site kan vinden en leer te snappen hoe het werkt. Waarvan wil je een pic? Fan Graphs, hoofd info?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 18:52
Verwijderd
Kheb die Prime test maar stopgezet(blijkbaar wilden ze een bepaald cijfer vinden ofzo )
Ik heb ook meteen de stress test gevonden, ik zal eens kijken wat ie doet.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 19:37
Jolt
Jolt is offline
www.imageshack.com daar uploaden, van je fans gewoon dat start schermpje van speedfan.
Oud 17-03-2005, 22:03
Verwijderd
Prime draait nu al drie uur op de 2e testoptie van boven. Max heat, low memory. Nog geen problemen. Ik heb btw geen downloads aanstaan. Zou dat beter zijn voor de test? Als ik de Lan ff extra druk laat zetten?

oveigens, voor je denkt dat het aan de memory ligt :
Ik heb 1 DDR 512 mb 400/333 erin hangen.
Zelfs na 2 uur doom3 op dat geheugen kapt ie er nog niet mee. Tenzij Lan aanstaan

Ach, meteen wat anderen:
Processor: S754 AMD Athlon 64 3000+
120 GB Maxtor
Ati 9550 256MB Ram kaart
En een Terratec Aureon 5.1 Fun geluidskaart.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 22:10
Jolt
Jolt is offline
Tja je gebruikt je northbrigde nu niet echt, zet je lan eens aan ga eens wat leechen. Voel van te voren eens aan je heatsink van je northbrigde, voel dan als hij eruit is geklapt eraan, als hij dan te heet is, moet je toch een fan erboven op zetten.
Oud 17-03-2005, 22:56
Verwijderd
Tis overigens http://imageshack.us/

Zucht, Ik loop nu al een half uur te klooien met imageshack, maar hij heeft er nog geen zin in
Al 5 keer geprobeerd te uploaden, maar het werkt maar niet .

Ik gooi nu ff Bittorrent aan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten