Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2005, 09:14
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Qua liefde dan uiteraard. Geloof jij in ware liefde, liefde op het eerste gezicht? Geloof jij dat mensen al na 1 dag kunnen zeggen:''Ik houd van jou''?Denk jij dat er mensen voor elkaar gemaakt zijn?

Eigenlijk geloof ik zelf in geen van deze dingen. Ookal was het bij mijn vriendin wel liefde op het eerste gezicht (zij dan, ik had nog iemand anders ). Ik denk ook dat je pas na ongeveer 3-4 weken echt kunt zeggen dat je van iemand houd. Waar ik wel een hekel aan heb:''Ik zal altijd van je houden'' Dat kun je nooit weten...

Ff geen persoonlijke problemen, let's hear it!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2005, 09:17
Verwijderd
Ik geloof nergens in. Ik zie wel wat er gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 09:21
Gadje
Gadje is offline
ik hou van je kunnnen zeggen na 1 dag geloof ik niet, dat kan gewoon niet.
ware liefde kan wel, maar dat duurt wel een tijdje, liefde op het eerste gezicht zou ook wel kunnen, maar ik heb t nog niet meegemaakt
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 09:22
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 17-03-2005 @ 10:17 :
Inderdaad..
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 09:23
WolterB
WolterB is offline
Houden van iemand daarbij hoeft geen verliefdheid in het spel te zijn. Je kan ook van bepaalde mensen houden, puur vriendschappelijk, dus die redenatie van je gaat niet echt op vind ik.

Je kan iemand op slag er heel erg leuk uit vinden zien, maar verliefd worden kan ik niet voordat ik ook de persoonlijkhied redelijk goed ken. Puur op een uiterlijk kan ik niet verliefd worden.

Ware liefde. Wat is ware liefde? Je kan ontzettend veel om iemand geven, de ander ook om jou, maar is dat ware liefde?

Ik zie wel wat er gebeurt, hoe mijn gevoelens reageren als ik mensen leer kennen, hoe die gevoelens bij de ander reageren en zie wel wat het brengt
Oud 17-03-2005, 10:01
Verwijderd
Ik geloof ook niet in houden van als je iemand pas 1 dag kent. Ik ben daar volgens mij sowieso wel moeilijk in omdat te zeggen; ik heb het idee dat sommige mensen dat wel erg snel zeggen.

Ik ware liefde geloof ik ook niet. Kijk het kan wel allemaal perfect lijken,maar ik vraag me dan altijd af of dat ook niet met iemand anders gekund had, volgens mij wel namelijk.

In liefde op het eerste gezicht geloof ik ook niet echt, natuurlijk kan je wel op het eerste gezicht een bepaalde, fijne aantrekkingskracht voelen, maarofje dat meteen verliefd kan noemen betwijfel ik.

Verder aan ik zal voor altijd van je houden hebik ook altijd een hekel gehad. Maar tegenwoordig ''mag'' mijn vriend het wel zeggen, omdat het toch wel redelijk serieus is tussen ons, en ik me niet kan voorstellen dat we uit elkaar zouden gaan.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 10:04
fractuur
fractuur is offline
Ik geloof er zeker in dat je je binnen een dag tot iemand aangetroken voelt, of dat het na het eerste gesprek is "goh, met die zou het na langere tijd wel eens heel goed kunnen klikken" Of dat je diegene de eerste dag ziet en dat er iets overspringt van: jou vind ik wel erg leuk. Maar om je nou om die reden in een relatie te storten; mij niet gezien. Ws wel na een langere tijd.
Oud 17-03-2005, 10:17
Friezo
Friezo is offline
ik geloof ook helemaal nergens meer in, zie ook wel wat er gebeurd....
Oud 17-03-2005, 10:28
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
Sweetsurrender schreef op 17-03-2005 @ 10:14 :
Ik denk ook dat je pas na ongeveer 3-4 weken echt kunt zeggen dat je van iemand houd.
Dan al?? Daar kan ik niet bij met mijn hoofd...

Verder zou ik niet weten waar ik in geloof, dat doe je pas als het je overkomen is denk ik
Oud 17-03-2005, 10:28
Verwijderd
volgens mij kun je best van iemand houden na een dag, op voorwaarde dat je die gehele dag samen hebt doorgebracht. Houden van hoeft niet zo zwaar te zijn als veel mensen het opneemt; ik hou ook van de hond van de moeder van mijn vriend, en ik hou van mijn buurjongetje, om maar eens wat te noemen. 'Ik zal altijd van je houden' kun je inderdaad nóóit zeggen, want dat weet je gewoon niet van te voren.
Ik geloof niet in liefde op het eerste gezicht; wel in verliefdheid bij de eerste ontmoeting, en aantrekkingskracht op het eerste gezicht.
'ware liefde' is een zinloos begrip, want als het wel liefde is dan is dat dus waar, en als het geen liefde is dan is het uberhaupt geen liefde.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 10:35
Verwijderd
Citaat:
Ik denk ook dat je pas na ongeveer 3-4 weken echt kunt zeggen dat je van iemand houd. Waar ik wel een hekel aan heb:''Ik zal altijd van je houden'' Dat kun je nooit weten...
Zo'n volledig willekeurige tijdsgrens van een maand is net zulke BS als eeuwige liefde.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 10:52
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Qua liefde dan uiteraard. Geloof jij in ware liefde, liefde op het eerste gezicht? Geloof jij dat mensen al na 1 dag kunnen zeggen:''Ik houd van jou''?Denk jij dat er mensen voor elkaar gemaakt zijn?
Drie keer nee. 'Liefde op het eerste gezicht' is geen 'ware liefde'. Het is een zogenaamde 'crush', die zich kan ontwikkelen tot liefde. Nee, je kunt niet na één dag zeggen dat je van iemand houd. Ja, dat kan natuurlijk wel, maar dan weet je niet wat 'houden van' inhoudt. Dat laatste geloof ik ook niet in. Kijk bijv. maar eens naar het aantal echtscheidingen.

Citaat:
Ik denk ook dat je pas na ongeveer 3-4 weken echt kunt zeggen dat je van iemand houd. Waar ik wel een hekel aan heb:''Ik zal altijd van je houden'' Dat kun je nooit weten...
Ook daar geloof ik niet in; na 3 á 4 weken. Dat is te pril. Hoe goed kun je nou iemand kennen op een maand tijd?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 10:58
Sithan
Sithan is offline
Waarom zou je niet direct van iemand kunnen houden?

Een houden van band is op basis van gevoel (moeilijk te bevatten waarom je bijv van iemand kan houden die je niet mag), als je het dus voelt kan je het moeilijk ontkennen...lijkt me dus niet echt een tijd voor...of je elkaar nou een minuut gezien hebt of dat je al 30 jaar een relatie hebt.

Ik geloof in dat ieder lekker zijn eigen weg zoekt in liefde en niet allemaal standaard regels verzint waaraan iets moet voldoen of niet kan voldoen.
Oud 17-03-2005, 10:59
Silver_Rose
Silver_Rose is offline
ik gelloof dat mensen voor elkaar gemaakt zijn , ying en yang, raar of what?
Oud 17-03-2005, 11:08
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sithan schreef op 17-03-2005 @ 11:58 :
Waarom zou je niet direct van iemand kunnen houden?

Een houden van band is op basis van gevoel (moeilijk te bevatten waarom je bijv van iemand kan houden die je niet mag), als je het dus voelt kan je het moeilijk ontkennen...lijkt me dus niet echt een tijd voor...of je elkaar nou een minuut gezien hebt of dat je al 30 jaar een relatie hebt.

Ik geloof in dat ieder lekker zijn eigen weg zoekt in liefde en niet allemaal standaard regels verzint waaraan iets moet voldoen of niet kan voldoen.
Waarom je niet direct van iemand kunt houden? Omdat je iemand écht moet kénnen, wil je van diegene kunnen houden. Wat jij bedoelt is 'mogen'; je 'mag iemand'. Of aardig vinden. Dat is iets anders dan 'houden van'.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 11:36
Verwijderd
Nee, dat vind jij. Er is niets zo subjectief als houden van. Dat heeft voor elk persoon een totaal verschillende invulling. Er zullen dus best mensen zijn die bij het eerste oogcontact zielsveel van iemand houden. Het is dan niet aan ons om te beoordelen of die persoon dat wel oprecht meent of zich wel echt zo voelt. Of ken jij toevallig een algemeen geaccepteerde definitie van 'houden van' waar iedereen zich aan moet houden en waar iemands gevoelens aan moeten worden getoetst voor hij mag zeggen dat hij van iemand houdt?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 11:59
Gothic
Gothic is offline
Ik geloof in verliefdheid op het 1e gezicht .
Oud 17-03-2005, 12:27
Verwijderd
Ik geloof niet dat je meteen (of na een dag al) van iemand kunt houden. Zelfs verliefdheid moet groeien.. het kan wel vanaf het eerste moment dat je iemand ziet beginnen, maar dan ben je nog niet helemaal stapelverliefd.
Houden van moet nog meer groeien.. want "houden van" betekent voor mij dat je heel sterk aan iemand gehecht bent. Dat je wereld instort als er iets met diegene gebeurt. Naja, dat heb je gewoon niet na een dag.

Ik geloof wel in ware liefde, eeuwige liefde en in soulmates. Ik heb er alleen een ontzettende hekel aan als mensen door weinig zelfkennis beloften doen die ze niet na kunnen komen. (Zo van: ik wil voor altijd bij je blijven, ik wil je nooit meer kwijt.. en dan na een week is het ineens uit ).
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 12:35
Verwijderd
Citaat:
Precies
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 13:17
little nemo
little nemo is offline
nah, dat je in 1 sec op iemand verliefd kan worden lijkt me wel duidelijk (ik heb t zelf ervaren, helaas niet op een verder leuk persoon maarja, dat zie je dan niet he)

...maar dat je maar 1 ware liefde hebt is onzin, volgens mij zijn dr best veel mensen met wie je oud zou kunnen worden
Oud 17-03-2005, 13:26
Sitroentje
Sitroentje is offline
Citaat:
De ware liefde bestaat niet, alsof er maar één man of vrouw die echt bij jou past bestaat en dat die dan ook nog eens (hoe toevallig) in België (of Nederland natuurlijk) woont.
Ik geloof ook niet in liefde op het eerste gezicht, wel in verliefdheid op het eerste gezicht. Dat er al sprake kan zijn van echte liefde wanneer je die persoon voor de eerste keer ziet, kan gewoon niet, er komt pas liefde aan te pas wanneer je elkaar goed genoeg kent, ervoor is dat verliefdheid.
Na 1 dag 'Ik hou van jou' kunnen zeggen, vind ik ook wel raar. Nadat je een persoon één dag hebt gezien, kan je dat toch nog niet zeggen, vind ik. Maar ja, tegenwoordig zegt iedereen snel 'Ik hou van je' of 'Ik zie je graag' (vind ik minder sterk dan ik hou van je, btw).
Oud 17-03-2005, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Sitroentje schreef op 17-03-2005 @ 14:26 :
De ware liefde bestaat niet, alsof er maar één man of vrouw die echt bij jou past bestaat en dat die dan ook nog eens (hoe toevallig) in België (of Nederland natuurlijk) woont.
dat zeggen mensen zo vaak, maar stel dat 'De ene ware liefde' iemand is bij wie alle eigenschappen en omstandigheden ideaal zijn (en dat lijkt mij wel het idee achter een ware liefde)... dan spreekt het toch vanzelf dat diegene ergens woont waar je zelf ook nog wel eens komt? Anders zou het ook niet de ware zijn.
(dit hypothetisch, want ik vind het idee van 1 voorbestemd persoon onzin, maar goed)
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 14:00
deringmeester
deringmeester is offline
Citaat:
mee eens.
Oud 17-03-2005, 14:14
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-03-2005 @ 12:36 :
Nee, dat vind jij. Er is niets zo subjectief als houden van. Dat heeft voor elk persoon een totaal verschillende invulling. Er zullen dus best mensen zijn die bij het eerste oogcontact zielsveel van iemand houden. Het is dan niet aan ons om te beoordelen of die persoon dat wel oprecht meent of zich wel echt zo voelt.
En toch doen we dat massaal op dit deelforum, omdat dat ons zo vaak wordt gevraagd. En dan mag het opeens wél.

Hoe vaak ik hier bijvoorbeeld al niet heb gelezen 'op je veertiende kun je nog niet van iemand houden, want dan weet je nog niet wat dat is.'...
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 14:35
VanillaCream
VanillaCream is offline
Ik geloof in liefde op het eerste gezicht.
Je valt op iemand en voelt je tot diegene aangetrokken, dan kan je hem/haar ontzettend leuk gaan vinden. Maar pas na een tijdje merk je of hij/zij echt zo leuk is als jij denkt (als je zijn/haar innerlijk leert kennen)

Ik geloof wel in ware liefde, al denk ik dat er meerdere ware liefdes zijn. Er zijn vast zat jongens die perfect bij je passen.

Na 1 dag van iemand houden kan niet. Je kent die persoon niet. Dat moet groeien
Oud 17-03-2005, 14:47
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-03-2005 @ 15:14 :
En toch doen we dat massaal op dit deelforum, omdat dat ons zo vaak wordt gevraagd. En dan mag het opeens wél.

Hoe vaak ik hier bijvoorbeeld al niet heb gelezen 'op je veertiende kun je nog niet van iemand houden, want dan weet je nog niet wat dat is.'...
Nou iig niet door degene die in eerste instantie tegen je ging
Oud 17-03-2005, 14:48
JJ13
JJ13 is offline
ik geloof nergens is, moet maar gewoon zien wat er gebeurd
Oud 17-03-2005, 14:57
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 15:52
shibby almighty
shibby almighty is offline
Citaat:
[/pl]:
ik geloof ook helemaal nergens meer in, zie ook wel wat er gebeurd....
Oud 17-03-2005, 15:53
bracelance
bracelance is offline
oh nee niet nog een almighty
Oud 17-03-2005, 15:53
shibby almighty
shibby almighty is offline
Citaat:
bracelance schreef op 17-03-2005 @ 16:53 :
dankje
Oud 17-03-2005, 16:08
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 17-03-2005 @ 13:27 :
Ik geloof niet dat je meteen (of na een dag al) van iemand kunt houden. Zelfs verliefdheid moet groeien.. het kan wel vanaf het eerste moment dat je iemand ziet beginnen, maar dan ben je nog niet helemaal stapelverliefd.
Ik geloofde er eerst ook niet in, totdat ik het zelf meemaakte.

Citaat:

Ik heb er alleen een ontzettende hekel aan als mensen door weinig zelfkennis beloften doen die ze niet na kunnen komen. (Zo van: ik wil voor altijd bij je blijven, ik wil je nooit meer kwijt.. en dan na een week is het ineens uit ).

Volgens mij kun je dat nooit écht beloven. Ik denk dat je het wel kunt beloven in de zin van: 'dat ga ik uit alle macht proberen, het altijd bij je blijven 'in goede tijden en slechte tijden''. Maar garanderen kun je dat nooit, ook niet als je trouwt of kinderen neemt oid.
Oud 17-03-2005, 16:21
bracelance
bracelance is offline
de waarheid schuilt in een glas bier...
Oud 17-03-2005, 17:36
KiMZz
KiMZz is offline
Ik heb pas 2 weken een nieuwe vriend en we zeggen nu al dat we van elkaar houden. Maar voorafgaand aan onze relatie is wel een periode van 4 maanden gegaan waarin we ongeveer al iets hadden maar nog niet 'officieel' dus k denk dat dat wel mee speelt.

Bij mijn ex zei ik het na 3 weken ofzo ook al, maar dat was gewoon echt heel speciaal..
Oud 17-03-2005, 18:28
Vice
Vice is offline
Citaat:
Oud 17-03-2005, 19:07
Sitroentje
Sitroentje is offline
Citaat:
Sarah schreef op 17-03-2005 @ 14:33 :
dat zeggen mensen zo vaak, maar stel dat 'De ene ware liefde' iemand is bij wie alle eigenschappen en omstandigheden ideaal zijn (en dat lijkt mij wel het idee achter een ware liefde)... dan spreekt het toch vanzelf dat diegene ergens woont waar je zelf ook nog wel eens komt? Anders zou het ook niet de ware zijn.
(dit hypothetisch, want ik vind het idee van 1 voorbestemd persoon onzin, maar goed)
Je zegt het zelf, waar je ook woont, er is altijd wel iemand van wie je vindt dat die echt helemaal bij je past... Dus zouden er ook meerder 'voorbestemde' personen zijn. (Of heb ik je verkeerd begrepen? )
Oud 17-03-2005, 19:15
Verwijderd
Citaat:
Yes.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 19:31
GoldenSample
GoldenSample is offline
de waare bestaad niet, liefde op het eerste gezicht weet ik niet en wat mij betreft, ik zie wel hoe het komt, het komt zo als het komt...
Oud 17-03-2005, 20:19
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
bracelance schreef op 17-03-2005 @ 16:53 :

En naast een 'Mark Almighty' en 'shibby almighty' is er óók nog een 'almighty'. Nee, geen familie.

Kun jij even je lol op.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 20:26
Verwijderd
Ik geloof in liefde op t eerste gezicht....
K geloof niet in houden van na 1 dag... Wel in verliefdheid na 1 dag....
En k denk ook dat mensen voor elkaar gemaakt zijn, zowel als in gwoon vriendschap als in vlief

En ja, ik fantaseer veel en leef in mijn eigen wereld
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 20:44
Verwijderd
Ware liefde, in de zin van eeuwig durende liefde, kan onmogelijk bestaan. Dit is allang bewezen, mensen die er toch in geloven zijn dus onwetend of bang voor de waarheid.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 20:47
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Sarah schreef op 17-03-2005 @ 11:28 :
volgens mij kun je best van iemand houden na een dag, op voorwaarde dat je die gehele dag samen hebt doorgebracht. Houden van hoeft niet zo zwaar te zijn als veel mensen het opneemt; ik hou ook van de hond van de moeder van mijn vriend, en ik hou van mijn buurjongetje, om maar eens wat te noemen. 'Ik zal altijd van je houden' kun je inderdaad nóóit zeggen, want dat weet je gewoon niet van te voren.
Ik geloof niet in liefde op het eerste gezicht; wel in verliefdheid bij de eerste ontmoeting, en aantrekkingskracht op het eerste gezicht.
'ware liefde' is een zinloos begrip, want als het wel liefde is dan is dat dus waar, en als het geen liefde is dan is het uberhaupt geen liefde.
We zijn het helemaal eens.
Oud 18-03-2005, 15:05
NoDoubt
NoDoubt is offline
ikhouvanje zeggen na 1 maand vind ik al snel gaan...
liefde op et 1e gezicht? naja, wel dat je iemand voor de 1e x ziet en die vind je meteen superdeluxe-leuk...
maar verder... ware liefde weet ik ook nog niet zo zeker, daarom wil ik ook niet trouwen. hms.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 15:12
Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Citaat:
Oud 18-03-2005, 16:54
Tara Masquerade
Tara Masquerade is offline
Ik geloof op zich wel in liefde op het eerste gezicht.
Ik geloof ook dat je van iemand kunt houden zonder hem of haar te kennen. Dat is mezelf overkomen. Nou ´ken´ ik die persoon bijna 3 jaar. Soms doen mensen onbewust iets waar je gelukkig van wordt. Zo is dat bij mij ook gegaan (en dan heb ik het niet over verliefd zijn)
Oud 22-03-2005, 11:16
wilco984
wilco984 is offline
Ik geloof in de ware liefde..
wat voor mij inhoud dat jouw liefde vastligt, dat je de ware persoon in je leven een aantal keer tegenkomt.. en wordt geleid in de liefde..
Daarbij moet ik zeggen dat ik ook in God en Christus geloof en denk dat daar wel eens een leidende hand in de liefde aanwezig kan zijn.
Heel wazig, maar dat past wel bij mij!
Oud 22-03-2005, 11:26
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Dit dus.
Oud 22-03-2005, 11:30
Verwijderd
Het romantischeren van romantiek is achterhaald.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 15:42
Rippin Kittin
Rippin Kittin is offline
ik geloof in liefde op het eerste gezicht
maar je kunt niet meteen van iemand houden volgens mij; je moet naar elkaar toe groeien, lief en leed met elkaar delen...

Waar ik ook in geloof is ware liefde
ik geloof dat er voor iedereen maar een ware rondloopt op deze wereld... en dat hem/haar je minimaal een keer tegen het lijf loopt... of het iets wordt hangt dus helemaal van jezelf af (en de ander natuurlijk )
Oud 22-03-2005, 15:48
Roosje
Roosje is offline
Liefde op het eerste gezicht bestaat, maar niet bij mij.

Houden van bestaat ook, maar niet als je pas veertien bent.

Daarom wil ik niet horen dat mensen van mij houden.
Reageren

Regels voor berichten