Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Bekijk resultaten poll: Zijn mannen en vrouwen gelijkwaardig aan elkaar
Ja. 24 35.82%
Nee. 43 64.18%
Aantal stemmers: 67. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2005, 20:20
naamloozzz
naamloozzz is offline
In de Islam hebben de vrouwen eigenlijk een hogere plek, nou zal ik zo iets zeggen, er bestaat een zin als "de hemel ligt onder de voeten van de moeders", dit zegt al genoeg wat de rol van de vrouw is in de Islam.

Helaas leven we in zo'n tijd dat er geen respect meer bestaat tussen mensen onderling. Dit kunnen we dan niet vergelijken met de Geloofsovertuiging. Het is gewoon hoe een mens in elkaar zit, als hij dom in zijn hoofd is, wat kan een vrouw dan eraan doen?
of andersom (heb je ook) .

....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2005, 21:43
T_ID
T_ID is offline
Ja, ter dood veroordeeld kunnen worden voor seks met iemand anders, terwijl je echtgenoot wel met anderen naar bed mag is immers zo verheffend.

Verder is het natuurlijk het toppunt van verhevenheid als je een verplichte rol moet vervullen, gehoorzaamheid verplicht bent, en voor je eigen bestwil gestraft mag worden als je het in je botte hersens haalt voor jezelf te denken.

Persoonlijk ben ik dan ook van mening dat middeleeuwse horigen de meest verheven personen ooit zijn geweest....
Oud 09-03-2005, 22:23
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
T_ID schreef op 09-03-2005 @ 22:43 :
Ja, ter dood veroordeeld kunnen worden voor seks met iemand anders, terwijl je echtgenoot wel met anderen naar bed mag is immers zo verheffend.
Dat is niet waar. Voor beiden gelden dezelfde straffen.

Citaat:
Verder is het natuurlijk het toppunt van verhevenheid als je een verplichte rol moet vervullen,
Zo ook de man.
Citaat:
gehoorzaamheid verplicht bent
Gehoorzaamheid in de zin van, wie het laatste woord heeft. Er moet toch iemand belangrijke knopen doorhakken, i.p.v. de hele tijd te kwibbelen en ruzien.
Citaat:
en voor je eigen bestwil gestraft mag worden als je het in je botte hersens haalt voor jezelf te denken.

Bij ons thuis doet me moeder alle administratieve rompslomp, regelt zij altijd alles, gaat zij in ieder geval naar ouderavonden etc. enz. Mijn vader doet eigenlijk veel minder. Moet hij nu gaan janken dat hij wordt onderdrukt? Het is gewoon een manier van taken verdelen.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 23:33
juno
juno is offline
Taakverdeling is wel zo efficient, maar ik prefereer een vrijwillige taakverdeling, niet een die door cultuur, geloof of samenleving wordt opgelegd. Jij moet dit en die ander moet dat. Hoezo, waarom kan het niet andersom? wie bepaalt welke taak voor mij het meest geschikt is? Dat bepaal ik zelf wel, op basis van mijn individuele karakter, eigenschappen, talenten en wensen.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 23:47
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
juno schreef op 10-03-2005 @ 00:33 :
Taakverdeling is wel zo efficient, maar ik prefereer een vrijwillige taakverdeling, niet een die door cultuur, geloof of samenleving wordt opgelegd. Jij moet dit en die ander moet dat. Hoezo, waarom kan het niet andersom? wie bepaalt welke taak voor mij het meest geschikt is? Dat bepaal ik zelf wel, op basis van mijn individuele karakter, eigenschappen, talenten en wensen.
De vader moet eens voor een keer bevallen en het kind de borstvoeding geven idd..
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 00:23
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 09-03-2005 @ 23:23 :
Dat is niet waar. Voor beiden gelden dezelfde straffen.
Ik heb het niet over overspel hier.

Citaat:
Zo ook de man.
Cool, alle kutklusjes moeten doen is verheven, terwijl alle leuke zaken in het leven aan je voorbij gaan.

Niet dus...
Citaat:
Gehoorzaamheid in de zin van, wie het laatste woord heeft.
Dat is precies hetzelfde...

Citaat:
Bij ons thuis doet me moeder alle administratieve rompslomp, regelt zij altijd alles, gaat zij in ieder geval naar ouderavonden etc. enz. Mijn vader doet eigenlijk veel minder. Moet hij nu gaan janken dat hij wordt onderdrukt? Het is gewoon een manier van taken verdelen.
Nee, maar als je moeder dat niet zou willen kan je vader haar daar in feite toe dwingen, omdat ze het 'hoort' te doen.

Taken verdelen doe je zelf, je kunt zelf waarschijnlijk plenty voorbeelden bedenken wat er allemaal misgaat als dat soort zaken voorgeschreven gaan worden...
Oud 14-03-2005, 17:08
Louiise
Louiise is offline
naar je man luisteren heeft niets met onderdrukking te maken, het heeft met respect en vertrouwen te maken. als jij je man volledig vertrouwd , vertrouw je er dus ook op dat hij de juiste keuzes zal maken aangezien hij alleen het beste voor zijn vrouw wil omdat hij van haar houdt en voor haar wil zorgen.

en als jou man deze keuzes niet zou maken uit liefde , dan zou ik de keuze om je leven met hem te delen nog maar is sterk overwegen
Oud 14-03-2005, 20:09
Donny must die
Citaat:
Louiise schreef op 14-03-2005 @ 18:08 :
naar je man luisteren heeft niets met onderdrukking te maken, het heeft met respect en vertrouwen te maken. als jij je man volledig vertrouwd , vertrouw je er dus ook op dat hij de juiste keuzes zal maken aangezien hij alleen het beste voor zijn vrouw wil omdat hij van haar houdt en voor haar wil zorgen.

en als jou man deze keuzes niet zou maken uit liefde , dan zou ik de keuze om je leven met hem te delen nog maar is sterk overwegen
ik ben het er niet mee eens, ik vind dat de man ook blind op zijn vrouw moet kunnen vertrouwen. zodat ookz ij belangrijke beslissingen kan maken,

kvind wel dat de man verantwoordelijk voor zijn vrouw en kinderen is
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 21:09
juno
juno is offline
In het nederlands huwelijksrecht hebben man en vrouw over en weer een zorgplicht voor elkaar en hun kinderen. Hoe ze die precies inullen is hun eigen zaak. Doe wat je leuk vindt en waar je goed in bent, zou ik zeggen.

Mijn vriend is de klusheld, maar heeft geen idee hoe je een ei kookt, bijvoorbeeld. Ik hou de verjaardagen en sociale agenda bij, hij verdient het meeste geld. Ik zorg meer praktisch, hij meer financieel.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 21:13
Donny must die
Citaat:
juno schreef op 14-03-2005 @ 22:09 :
In het nederlands huwelijksrecht hebben man en vrouw over en weer een zorgplicht voor elkaar en hun kinderen. Hoe ze die precies inullen is hun eigen zaak. Doe wat je leuk vindt en waar je goed in bent, zou ik zeggen.

Mijn vriend is de klusheld, maar heeft geen idee hoe je een ei kookt, bijvoorbeeld. Ik hou de verjaardagen en sociale agenda bij, hij verdient het meeste geld. Ik zorg meer praktisch, hij meer financieel.
oke leuk voor je
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 21:19
juno
juno is offline
Ik bedoel aan te geven dat mannen en vrouwen dat prima onderling kunnen regelen, niet omdat het voorgeschreven is.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 21:22
Louiise
Louiise is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 14-03-2005 @ 21:09 :
ik ben het er niet mee eens, ik vind dat de man ook blind op zijn vrouw moet kunnen vertrouwen. zodat ookz ij belangrijke beslissingen kan maken,

kvind wel dat de man verantwoordelijk voor zijn vrouw en kinderen is
ik heb ook nooit gezegt dat mannen dat niet moeten doen.maar aangezien hier de stelling was dat vrouwen onderdrukt worden, denk ik laat ik hier een voorbeeld van geven.
Oud 16-03-2005, 16:43
netjee
netjee is offline
ik ben zelf een moslima en ik kan je verzekeren dat een man en vrouw in de islam gelijkwaardig zijn ik word niet anders behandeld dan een jongen ofzo allen zijn we niet gelijk maar wel gelijkwaardig.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 18:36
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
netjee schreef op 16-03-2005 @ 17:43 :
ik ben zelf een moslima en ik kan je verzekeren dat een man en vrouw in de islam gelijkwaardig zijn ik word niet anders behandeld dan een jongen ofzo allen zijn we niet gelijk maar wel gelijkwaardig.
als je niet gelijk bent, word je logischerwijze anders behandeld.

Op een stoel ga je zitten en op een bed ga je liggen. Beiden zijn gelijkwaardig wat betreft meubels.
Oud 16-03-2005, 23:04
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
netjee schreef op 16-03-2005 @ 17:43 :
Begrijp het dan, het gaat er helemaal niet om wat jij als Moslima vindt.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 00:01
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 17-03-2005 @ 00:04 :
Begrijp het dan, het gaat er helemaal niet om wat jij als Moslima vindt.
Het gaat er in ieder geval niet om wat zij vindt en ervaart, aangezien één geval nooit representatief kan zijn voor een gehele populatie.

Tenzij jij me graag wilt uitleggen waarom generaliseren ineens wél mag als het ten voordele van moslims strekt.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 00:22
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-03-2005 @ 01:01 :
Het gaat er in ieder geval niet om wat zij vindt en ervaart, aangezien één geval nooit representatief kan zijn voor een gehele populatie.

Tenzij jij me graag wilt uitleggen waarom generaliseren ineens wél mag als het ten voordele van moslims strekt.
Niet alleen haar mening wordt genegeerd, maar die van vrijwel alle Molsima's. Dit is een mooi stukje dat mijn gedachtegang wel mooi verwoord:

Moslimmeiden emanciperen zich niet dankzij maar ondanks Ayaan Hirsi Ali, schrijven Mohammed Benzakour en Anja Meulenbelt.

De wereld schreeuwde 'Bush, niet doen, u maakt meer kapot dan ons lief is!' Toch is Bush Irak binnengevallen. Met een bom vol leugens. Geteisterd door armoede, ziekte en terreur is de oude 'bakermat van beschaving' verworden tot een spooknatie.
Maar Bush haalt er zijn schouders bij op. Hij brengt immers 'vrijheid en democratie'.

Donderdag kreeg Hirsi Ali de Harriet Freezering uitgereikt, de jaarlijkse emancipatieprijs van het vrouwenblad Opzij. Heuglijk, maar deze toekenning is hetzelfde als wat ook gebeurd is Bush kandideren voor de Nobelprijs voor de Vrede.

De hamvraag luidt: in welke mate past Hirsi Ali in de traditie van vroegere emancipatiestrijders? Antwoord: in praktisch geen enkele mate. Reden: een emancipatiestrijd eist ad fundum sympathie van de groep voor wie je zegt te strijden.

Homo's liepen weg met Gerard Reve; Amsterdamse huisvrouwen liepen weg met Joke Smit; moslimjongeren lopen weg met Abou Jahjah, Tariq Ramadan en Nawal el Sadaawi; arbeiders liepen weg met Drees, studenten met Cohn-Bendit, zwarte Amerikanen met Malcolm X en Martin Luther King. Maar wie loopt er weg met Hirsi Ali? Geen onderdrukte moslima's. Wel de Wildersen, de Cliteurs, de Kroesen, de Dresselhuysen, de De Winters en de Spruyten van deze wereld. En natuurlijk de media. Ofwel: het establishment. Dit terwijl emancipatie van nature een strijd is van niet-gevestigden versus gevestigden en hun instituties.

Natuurlijk kan Hirsi Ali er niets aan doen dat zij omringd wordt door aanbiddende redacteuren en het kliekje in maatpak gestoken neoconservatieven. Ze kan echter wel bij zichzelf te rade gaan waarom dat zo is. Het antwoord is al eens gegeven, door vertegenwoordigers van een drietal Marokkaanse vrouwenorganisaties. Zij schreven in de Volkskrant dat het maatschappelijk debat inzake integratie, migratie en burgerschap vooral over de ruggen van moslimvrouwen wordt gevoerd. 'In dit debat overheerst het woord van de rechtse intellectueel, een paar liberale vrouwen en veel liberale mannen. Ondertussen wordt vrouwen hun stem ontnomen. Wij lopen blauwe plekken op in de strijd voor onze rechten en acceptatie van onze verscheidenheid aan behoeftes. Wij zijn speelbal geworden in de mantra's over huiselijk geweld, seksualiteit, migratie en assimilatie. Niet de gelijkwaardigheid van mannen en vrouwen, van wit en zwart, staat centraal. Nee. Sekse en etniciteit worden tegen elkaar uitgepeeld.'

Met haar 'liberale jihad' heeft Hirsi Ali (vaak in co-auteurschap met Geert Wilders) niet alleen bijgedragen aan een hetze die als een soort appeasement van extreem rechts fungeert, maar ze schiep tegelijk de voorwaarden voor een toestand waarin de moslimse medeburger als tweederangs is gaan gelden.

De feiten spreken voor zich. Na haar loze verdachtmakingen van islamitische scholen ('kweekvijvers voor terreur') en haar ongrondwettelijke oproep om bij sollicitaties moslims 'ideologisch te screenen' (we dachten dat we het 'beroepsverbod' hadden opgeheven) weten we ook dat Hirsi Ali gestemd heeft voor afschaffing van de Wet Samen: een wet die werkgevers verplicht een zeker percentage allochtonen in dienst te nemen. Een besluit dat een verdere verslechtering inhoudt voor de arbeidsparticipatie en daarmee de emancipatie van de moslimvrouw.

Als Hirsi Ali het zo goed voor heeft met onderdrukte vrouwen, waarom spreekt ze zich dan nooit uit over de kaalslag die gaande is onder vele vrouwenorganisaties? Waarom horen we, bijvoorbeeld, geen protesten tegen de gedwongen sluiting van het Clara Wichmann Instituut?

Ook haar motieven voor de overstap naar de VVD zijn discutabel. Die was ingegeven door 'afkeer van het linkse multiculturalisme', en vanuit het motief iets goeds te doen voor mishandelde moslimvrouwen. Maar als in de vrouwenhulpverlening over een misstand consensus bestaat dan is dat deze: het verkrijgen van een zelfstandige verblijfsvergunning duurt te lang. Gevolg: vrouwenmishandeling (moslim en niet-moslim) wordt hierdoor indirect in stand gehouden. Pogingen vanuit PvdA, GroenLinks en SP voor wettelijke regelingen voor een snellere zelfstandige verblijfsvergunning (zodat de vrouwen dus niet het land uit moeten wanneer zij weglopen en aangifte doen) zijn jarenlang gestrand op onwil van de liberalen. Op dit punt heeft Hirsi Ali schrikbarend snel ingebonden. Ook zij handhaaft nu het VVD-credo dat het in aanmerking komen voor een eigen verblijfsvergunning individueel (dus ook in geval van mishandeling) beoordeeld moet worden. Uit angst voor 'een aanzuigende werking'.

Voorwaar: de strijd tegen onderdrukking van de moslimvrouw moet in de eerste plaats gevoerd worden door de moslimvrouwen zelf. Als daarvoor taboes moeten worden geschonden, prima! Als daarvoor gediscussieerd moet worden over gedwongen uithuwelijking, huiselijk geweld en onvrijheid, uitstekend! Maar het ware feminisme, dat zijn oorsprong vindt in de strijd voor gelijkheid, tracht Hirsi Ali op gevaarlijke wijze te kapen. Daarmee maakt zij net als Bush meer kapot
dan ons lief is. De Hariet Freezerring voor Hirsi Ali is kortom een mop; de Prijs voor Apartheid zou passender zijn. Maar niet getreurd. Kijk eens naar onze binnensteden: die 'derde feministische golf' is allang gaande! Enkel: zij is niet gaande dankzij, maar ondanks Ayaan Hirsi Ali.

Mohammed Benzakour is publicist en Anja Meulenbelt is schrijfster en voor de SP lid van de Eerste Kamer.

© Copyright 2005 De Gelderlander
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 08:28
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 17-03-2005 @ 01:22 :
Niet alleen haar mening wordt genegeerd, maar die van vrijwel alle Molsima's. Dit is een mooi stukje dat mijn gedachtegang wel mooi verwoord:
Ah, jij weet wat alle moslima's ter wereld ervan vinden?

Telepatische gaven.
Oud 17-03-2005, 09:44
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
T_ID schreef op 17-03-2005 @ 09:28 :
Ah, jij weet wat alle moslima's ter wereld ervan vinden?

Telepatische gaven.
Nee, maar ik merk door mijn contacten met moslima's wel wat er onder hen leeft. En dat artikel beaamt nog even wat ik denk dat moslima's denken.

Trouwens, heb jij ooit iemand als Hirsi Ali mét Moslima's zien discussieren? Moslima's mogen niet meedoen met discussies. En als ze al zouden mogen meedoen, zouden ze hard tegen mensen als Hirsi Ali zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 10:14
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 17-03-2005 @ 01:22 :
Niet alleen haar mening wordt genegeerd, maar die van vrijwel alle Molsima's.
Daar gaat het niet om. Het gaat mij er alleen om haar te leren dat ze niet op grond van louter haar eigen situatie en die direct om haar heen een uitspraak kan doen over alle moslima's overal ter wereld.

En trouwens, op de uitspraak dat 'vrijwel alle' moslima's genegeerd worden valt ook nog wel wat af te dingen. Ik ken zelf alleen maar moslimmeisjes zonder hoofddoek, die moslimmeisjes mét hoofddoek maar achterlijke trutten vinden die zichzelf bewust buiten de samenleving plaatsen. En kijk eens in Amsterdam of Rotterdam, hoeveel moslima's daar verderfelijk strakke en uitdagende kleding aanhebben en de hoer uithangen, dat zijn echt niet allemaal kuise hoofddoekdragende meisjes.

En wat Hirsi Ali hiermee te maken heeft snap ik ook niet. Die trut is gestoord, ik hoef haar er helemaal niet bij te betrekken.,
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 10:28
Verwijderd
Ik heb ook een hijaab, maar ik ben geen achterlijke trut die zich van de samenleving probeert af te zonderen

Dank voor de begrip. En veder ga ik nergens op in, aangezien ik de intenties niet vertrouw.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 10:31
Verwijderd
Het zijn mijn gedachtes ook niet. Ik vind iemand niet achterlijk omdat ze een hijaab draagt. Ik ken echter wel moslimmeisjes die dat wel vinden, omdat zij erop worden aangekeken als ze zeggen dat ze moslim zijn. Een vriendin van de middelbare school werd op haar werk ook steeds met argusogen bekeken, bang dat ze met haar werk zou stoppen als ze zou worden uitgehuwelijkt ofzo

Waarom denk je bijvoorbeeld dat sommige Turken echt een schijthekel hebben aan Marokkanen? Omdat Turken erop worden aangekeken moslim te zijn, terwijl vooral de Marokkaanse moslims negatief in het nieuws komen. Datzelfde zie je ook bij sommige moslimmeisjes, die willen gewoon hogerop komen, studeren en werken. Die zijn wel islamitisch gelovig, maar hebben niet de behoefte om dat zo duidelijk aan de wereld te laten zien. Dus balen ze ervan dat zij ook een negatief imago krijgen als moslims, vanwege die paar fanatieke moslimmeiden die met hun opleiding aan de Hogeschool van Amsterdam stopten omdat ze geen niqaab mochten dragen.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 10:34
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 17-03-2005 @ 11:14 :
Daar gaat het niet om. Het gaat mij er alleen om haar te leren dat ze niet op grond van louter haar eigen situatie en die direct om haar heen een uitspraak kan doen over alle moslima's overal ter wereld.
a posteriori
Citaat:
En trouwens, op de uitspraak dat 'vrijwel alle' moslima's genegeerd worden valt ook nog wel wat af te dingen. Ik ken zelf alleen maar moslimmeisjes zonder hoofddoek, die moslimmeisjes mét hoofddoek maar achterlijke trutten vinden die zichzelf bewust buiten de samenleving plaatsen..
Dat riekt naar bevooroordeelde kapsonens meisjes
Citaat:

En kijk eens in Amsterdam of Rotterdam, hoeveel moslima's daar verderfelijk strakke en uitdagende kleding aanhebben en de hoer uithangen, dat zijn echt niet allemaal kuise hoofddoekdragende meisjes
ja en?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 10:36
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 17-03-2005 @ 11:34 :
Dat riekt naar bevooroordeelde kapsonens meisjes

(...)

ja en?
Niets 'en', het ging mij er alleen maar even om voor het voetlicht te brengen dat echt niet alle moslimmeisjes zo vroom en zo kuis zijn en allemaal de mening van L&P c.s. vertegenwoordigen.

Dat is namelijk voor die 'bevooroordeelde kapsonesmeisjes' net zo irritant als het voor mij is om op één hoop gegooid te worden met Wilderstuig.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 10:43
Verwijderd
Ja, een niqaab is dan ook extreem en niet verplicht. Ook ik vind/vond het overdreven, zoals dergelijke meisjes erbij liepen/lopen.
En verder ken ik ook vele moslima's van Turkse en Marokkaanse kom af die een "normale" hoofddoek dragen. Één waar niemand zich aan kán storen. En deze hoofddoek dragende meiden zitten allen op de uni of een hbo. Zij doen er alles aan om zich niet af te zonderen. Zo organiseren zij vaak bijeenkomsten waarin niet moslims en moslims met elkaar in debat kunnen, om zo het zij/wij denken te doen wegnemen. Ook schrijven zij vaak naar de plaatselijke krant om te laten zien waar zij wel en niet voor staan. (Ja, moslims en islam is tegenwoordig een hot item) Gek genoeg ken ik weinig moslima's die niet hoog opgeleid zijn.

Moslima's zonder hoofddoek ken ik ook, en zij komen juist heel fel op voor hun zusters mét hoofddoek.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 10:44
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 17-03-2005 @ 11:36 :
Niets 'en', het ging mij er alleen maar even om voor het voetlicht te brengen dat echt niet alle moslimmeisjes zo vroom en zo kuis zijn en allemaal de mening van L&P c.s. vertegenwoordigen.

Dat is namelijk voor die 'bevooroordeelde kapsonesmeisjes' net zo irritant als het voor mij is om op één hoop gegooid te worden met Wilderstuig.
Generalisatie is inderdaad ergerniswekkend
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 10:56
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-03-2005 @ 11:31 :
Die zijn wel islamitisch gelovig, maar hebben niet de behoefte om dat zo duidelijk aan de wereld te laten zien. Dus balen ze ervan dat zij ook een negatief imago krijgen als moslims, vanwege die paar fanatieke moslimmeiden die met hun opleiding aan de Hogeschool van Amsterdam stopten omdat ze geen niqaab mochten dragen.
De aanname dat er enerzijds moslimmannen zijn die hun baard laten staan en anderzijds moslima's zijn die een hoofddoek dragen om hun moslimidentiteit uit te dragen is zeer storend. Misschien klinkt het jou vreemd in de oren maar de meeste van hen doen dit omdat ze zoveel mogelijk goede daden willen verrichten. Zij beseffen dat het leven hier op aarde een zeer belangrijke test en vergankelijk is. Waarom kun je dat niet begrijpen?

Laatst gewijzigd op 17-03-2005 om 11:03.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 10:58
Donny must die
De ideale moslima is vroom en kuis.

Moslimas zonder hoofddoek kunnen ook redelijk extreem zijn in hun opvattingen.

Moslimas met hoofddoek kunnen ook geemancipeerd zijn

Moslimas met of zonder hoofddoek kunnen onderdrukt worden

kortom er is geen moslima, maar moslima's.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 11:01
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
En trouwens, op de uitspraak dat 'vrijwel alle' moslima's genegeerd worden valt ook nog wel wat af te dingen. Ik ken zelf alleen maar moslimmeisjes zonder hoofddoek, die moslimmeisjes mét hoofddoek maar achterlijke trutten vinden die zichzelf bewust buiten de samenleving plaatsen. En kijk eens in Amsterdam of Rotterdam, hoeveel moslima's daar verderfelijk strakke en uitdagende kleding aanhebben en de hoer uithangen, dat zijn echt niet allemaal kuise hoofddoekdragende meisjes.
Deze meisjes verzaken zeer zeker hun plichten als moslima. Het feit dat ze moslimmeisjes met hoofddoek achterlijk vinden geeft mij nog maar eens de bevestiging dat ze geen ene kloot van de Islam begrijpen.
Moslim ben je niet als je uit een moslimfamilie komt en voor de rest niks aan je geloof doet maar moslim ben je als je de dingen doet die van je verlangd worden.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 11:09
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
En kijk eens in Amsterdam of Rotterdam, hoeveel moslima's daar verderfelijk strakke en uitdagende kleding aanhebben en de hoer uithangen, dat zijn echt niet allemaal kuise hoofddoekdragende meisjes.
Dat is in strijd met de Islam en dus zeer onislamitisch.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 11:22
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 17-03-2005 @ 11:56 :
De aanname dat er enerzijds moslimmannen zijn die hun baard laten staan en anderzijds moslima's zijn die een hoofddoek dragen om hun moslimidentiteit uit te dragen is zeer storend. Misschien klinkt het jou vreemd in de oren maar de meeste van hen doen dit omdat ze zoveel mogelijk goede daden willen verrichten. Zij beseffen dat het leven hier op aarde een zeer belangrijke test en vergankelijk is. Waarom kun je dat niet begrijpen?
Er valt helemaal niks te begrijpen. Het enige wat ik moet doen is rekening houden met hun ideeën. Maar ik hoef niet te proberen om inhoudelijk hun beweegredenen te begrijpen. Dat kan ook helemaal niet, want ik ben niet gelovig. Waarom kun jij dat niet begrijpen?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 11:26
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-03-2005 @ 12:22 :
Er valt helemaal niks te begrijpen. Het enige wat ik moet doen is rekening houden met hun ideeën. Maar ik hoef niet te proberen om inhoudelijk hun beweegredenen te begrijpen. Dat kan ook helemaal niet, want ik ben niet gelovig. Waarom kun jij dat niet begrijpen?
Als je rekening met hun ideeen houdt moet je op zijn minst ook begrip tonen waarom bijv. vrouwen hun hoofddoek niet af willen doen.
Verder verlang ik van jou ook niet dat je alle ins en outs omtrent de Islam moet kennen maar een hoofddoek dragen is een heel simpel iets.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 11:34
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 17-03-2005 @ 12:26 :
Als je rekening met hun ideeen houdt moet je op zijn minst ook begrip tonen waarom bijv. vrouwen hun hoofddoek niet af willen doen.
Verder verlang ik van jou ook niet dat je alle ins en outs omtrent de Islam moet kennen maar een hoofddoek dragen is een heel simpel iets.
Je hoort mij ook absoluut niet zeggen dat vrouwen geen hoofddoek op zouden mogen doen, waar haal je dat vandaan? De enige problematiek die ik net schetste was dat er ook mensen zijn die wél aanstoot nemen aan een hoofddoek, en dat die daardoor een nogal slecht beeld krijgen van de héle islam, ook van meisjes die géén hoofddoek dragen. Wat is het probleem nu precies?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 11:43
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-03-2005 @ 12:34 :
Je hoort mij ook absoluut niet zeggen dat vrouwen geen hoofddoek op zouden mogen doen, waar haal je dat vandaan? De enige problematiek die ik net schetste was dat er ook mensen zijn die wél aanstoot nemen aan een hoofddoek, en dat die daardoor een nogal slecht beeld krijgen van de héle islam, ook van meisjes die géén hoofddoek dragen. Wat is het probleem nu precies?
Het stoppen van meisjes met hun opleiding omdat ze geen niqaab mochten dragen vind jij als negatief imago bezorgend. Dus ze zouden eigenlijk gewoon hun opleiding moeten voortzetten. Of zie jij dat anders?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 15:11
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-03-2005 @ 11:36 :

Die bevooroordeelde kapsonesmeisjes reken ik niet tot de groep moslima's waar ik het over had. Ik had het over de vrome moslima's. Die worden gezien als onderdrukt en achterlijk. Hun mening wordt nooit gevraagd, terwijl er over hen wordt gepraat. Alhoewel er ook binnen de groep vrome Mosims er natuurlijk meningsverschillen zijn, zijn die op het gebied van integratie/islam/onderdrukking/zelfontplooiing enz. ongeveer hetzelfde.

Die Turken en Marokkanen die zich strak kleden, en anderen die dat niet doen verachten, beschouw ik niet als Marokkaan of Turk, maar doorgeschoten geintregeerde ex-Turken/Marokkanen.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 15:45
Donny must die
Citaat:
Love & Peace schreef op 17-03-2005 @ 16:11 :

Die Turken en Marokkanen die zich strak kleden, en anderen die dat niet doen verachten, beschouw ik niet als Marokkaan of Turk, maar doorgeschoten geintregeerde ex-Turken/Marokkanen.
Dus als een Nederlandse moslima die strakke kleding draagt, en anderen veracht die dat niet doen, beschouw je die dus ook als geintregeerde ex Nederlandse?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 16:16
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 17-03-2005 @ 16:45 :
Dus als een Nederlandse moslima die strakke kleding draagt, en anderen veracht die dat niet doen, beschouw je die dus ook als geintregeerde ex Nederlandse?
Nee. In Nederland is de strakke kleding een heel normaal verschijnsel. Als ze dat juist zou verachten, geen respect zou hebben voor hun meningen, dan pas zou ze mijns inziens ex-nederlandse zijn. En dan is ze juist aan het desintegreren. ( en haar geloof boeit helemaal niets, ik weet niet waarom je dat aanhaalt).

In de Kuran of haddeeth staat dat het niet uitmaakt of je paars of geel bent, maar wat je denkt, dat bepaalt tot wie je hoort.( dat staat er niet letterlijk, maar daar komt het op neer) Als mensen hun eigen groep gaat verachten, horen ze mijns inziens niet meer daarbij, ookal staat er op hun paspoort van wel, of ookal hebben ze de zelfde ogen/haren enz.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 16:53
Donny must die
Citaat:
Love & Peace schreef op 17-03-2005 @ 17:16 :
Nee. In Nederland is de strakke kleding een heel normaal verschijnsel. Als ze dat juist zou verachten, geen respect zou hebben voor hun meningen, dan pas zou ze mijns inziens ex-nederlandse zijn. En dan is ze juist aan het desintegreren. ( en haar geloof boeit helemaal niets, ik weet niet waarom je dat aanhaalt).

In de Kuran of haddeeth staat dat het niet uitmaakt of je paars of geel bent, maar wat je denkt, dat bepaalt tot wie je hoort.( dat staat er niet letterlijk, maar daar komt het op neer) Als mensen hun eigen groep gaat verachten, horen ze mijns inziens niet meer daarbij, ookal staat er op hun paspoort van wel, of ookal hebben ze de zelfde ogen/haren enz.
Relige en ras zijn gescheiden. Een zwarte moslim is de broeder van een blanke moslim. Dus ik vind die hele vergelijking met ex turk of marrokaan nergens op slaan.

groep van de moslims is de ummah.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 17:15
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 17-03-2005 @ 10:44 :

Trouwens, heb jij ooit iemand als Hirsi Ali mét Moslima's zien discussieren? Moslima's mogen niet meedoen met discussies.

aha! Toch niet gelijkwaardig!!
Oud 17-03-2005, 17:28
Donny must die
Citaat:
Gatara schreef op 17-03-2005 @ 18:15 :

aha! Toch niet gelijkwaardig!! [/B]
Idd, Hirsi Ali beschouwt die vrouwen als minderwaardig
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 17:30
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 17-03-2005 @ 18:28 :
Idd, Hirsi Ali beschouwt die vrouwen als minderwaardig

L&P zegt dat moslima's niet mogen discussieren

btw, k heb hirsi ali wel in discussie zien gaan, maar goed.
Oud 17-03-2005, 17:36
Donny must die
Citaat:
Gatara schreef op 17-03-2005 @ 18:30 :

Ja van Hirsi

Ik zag Hirsi Ali ook discusseren met kleuters. tstelt geen moer voor. De goedgebekte moslimas krijgen toch de kans niet
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 17:38
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 17-03-2005 @ 17:53 :
Relige en ras zijn gescheiden. Een zwarte moslim is de broeder van een blanke moslim. Dus ik vind die hele vergelijking met ex turk of marrokaan nergens op slaan.

groep van de moslims is de ummah.
Volgens mij heb jij me niet helemaal begrepen.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 17:42
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 17-03-2005 @ 18:30 :

Van mij mogen ze wel discussieren, graag zelfs. Maar op tv enzo zie je ze nooit. Je ziet nooit een Goedgebekte Moslima op tv met bv. Hirsi Ali discussieren.

btw, ik begrijp die aha niet helemaal. Lijkt wel of je eindelijk hebt ontdekt dat de Islam niet deugt ofzo
1 ding, wij hebben niets te verbergen, en zijn helemaal open.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 18:03
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 17-03-2005 @ 18:42 :
Van mij mogen ze wel discussieren, graag zelfs. Maar op tv enzo zie je ze nooit. Je ziet nooit een Goedgebekte Moslima op tv met bv. Hirsi Ali discussieren.

btw, ik begrijp die aha niet helemaal. Lijkt wel of je eindelijk hebt ontdekt dat de Islam niet deugt ofzo
1 ding, wij hebben niets te verbergen, en zijn helemaal open.
Haha, nee, ok. Dan had ik je verkeerd begrepen.

En mijn aha sloeg meer op: er is een antwoord gevonden op de vraag.
Oud 17-03-2005, 18:05
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 17-03-2005 @ 12:09 :
en allah vind dat ook hoeren
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 18:06
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 17-03-2005 @ 18:36 :
Ja van Hirsi

Ik zag Hirsi Ali ook discusseren met kleuters. tstelt geen moer voor. De goedgebekte moslimas krijgen toch de kans niet
hirsi moet je met een korrel zout nemen, die is toch zo gefrustreerd als een schaap.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 18:08
Donny must die
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 17-03-2005 @ 19:06 :
hirsi moet je met een korrel zout nemen, die is toch zo gefrustreerd als een schaap.
ik doe het met alle liefde alleen de rest van de wereld niet
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 18:12
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 17-03-2005 @ 12:09 :
Ah, nog een telepatisch begaafde die in staat is de meningen van miljoenen mensen te peilen.
Oud 17-03-2005, 18:13
Donny must die
Citaat:
T_ID schreef op 17-03-2005 @ 19:12 :
Ah, nog een telepatisch begaafde die in staat is de meningen van miljoenen mensen te peilen.
dat is algemeen bekend hoor. Kuis en reinheid zijn twee belangrijke aspecten in de Islam.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten