Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2005, 11:07
Verwijderd
Volgend jaar wil ik samen met mijn vriendin een wereldreis maken van half jaar. Het enige wat ik weet is dat ik samen met haar weg wil.

Maar hoe werkt zoiets, moet je alles plannen van te voren? Gaan er veel mensen werken tijdens zon reis? Hoe doe je alles.

Ik ben opzoek naar ervaringen van menen.
Advertentie
Oud 07-03-2005, 15:53
Breg
Breg is offline
kijk eens op de site van de lonely planet (www.lonelyplanet.com), en dan moet je in de lijst links Thorn Tree Forum, daar is o.a. een forumdeel over rond de wereld reizen, en er posten ook veel mensen die op het moment aan het reizen zijn, daar kunnen ze echt zo'n beetje alle vragen beantwoorden.
Oud 13-03-2005, 19:00
Verwijderd
Er is nieuws. We hebben besloten om naar Azie te gaan. Hoe hebben de mensen een wereld reis gepland?

Is het normaal dat je alle reizen van te voren plant of doe je dat bij de lokale mensen? Als ik de prijzen zie dan schrik ik soms wel. 3 weken tibet voor € 2500.

Ik ben benieuwd...
Oud 15-03-2005, 11:36
Verwijderd
Bedankt maar de planning is iets anders geworden.

Dit lijkt er mer op

Maleisie 3 Weken

Thailand 3 Weken

Cambodia 2 Weken

Vietnam 2 weken

Loas 1 Week

Nepal 1 week

India Weken

Maladiven 1 Weken

Dit wordt het ongeveer, hier maak ik dan ook de stop overs. Qua vliegticket is dit ongeveer 2000 euro exclusief maladiven. Dus dat is nog niet zeker. Verder wil ik tochten maken maar die plan ik grotendeels daar dan.

China/Japan/Tibet werd mij afgeraden door de taal en tibet is heel slecht bereikbaar.
Oud 16-03-2005, 23:04
Verwijderd
Niemand??
Oud 17-03-2005, 10:47
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Syphon schreef op 17-03-2005 @ 00:04 :
Niemand??
Ik denk dat er hier maar weinig zullen zijn die zoiets gedaan hebben.

Wat betreft China: Als je geen tolk oid hebt kom je nergens. In de grote steden zal je nog wel een paar mensen hebben die engels praten, maar het houd snel op en verder is gewoon alles in het chinees. (Ben er zelf niet geweest, maar iemand die ik ken is naar Peking geweest en wat het binnenland in (niet ver) maar die had daar mensen die ze kenden, dan is het nog wel te doen)

Verder ziet het er heel erg gaaf uit. Zou ik ook wel willen. Denk je wel aan de vaccinatie's die nodig zijn voor sommige gebieden? Kan je gewoon bij de GGD oid informeren.
Oud 17-03-2005, 11:20
deadbeat
deadbeat is offline
Ik heb wel iets vergelijkbaars gedaan, maar dat was niet alleen reizen maar ook vrijwilligers werk doen en dat is net wat anders met het plannen want door de afspraken die je hebt gemaakt is de vrijheid van reizen minder beperkt. Maar buiten de van te voren vastgelegde data heb ik geimroviseerd wat heel makkelijk te doen was, maar ik was er niet in het toeristen seizoen dus was het transport makkelijk te regelen.
Een ander verschil was dat ik in het noorden van Azie aan het reizen was, Nepal heb ik ook gezet en dat was wel te doen qua taal en het was ook redelijk bereikbaar.
Tibet is inderdaad moeijlijk bereikbaar, ik wilde er in Januari naar toe maar iook mij was dat afgeraden, toen ben ongeveer drie weken naar China gegaan ik maar naar Shanghai gevologen en ben via Nankin naar Peking gegaan. Het is waar dat niet veel Chinezen Engels spreken maar in Peking en vooral Shanghai valt dat mee. Taal is in ieder geval geen reden om niet naar China te gaan, althans de grote steden te bezoeken platteland zal wel een ander verhaal zien, maar op een zeer basaal niveau kan je met iedereen communiceren met handen en voeten en tekeningtjes desnoods een 'phrasebook'.

GGD zeker langs gaan. Die helpen je wel verder.
Oud 17-03-2005, 21:06
ParisPlage
ParisPlage is offline
Ik heb in 1998 - 1999 zoiets gedaan.
Anders, maar wel ongeveer hetzelfde. Ben vanuit Thailand backpackend naar het zuiden getrokken, Maleisie, Singapore, en Indonesie vanaf Sumatra helemaal naar Timor, van daaruit naar Australie etc. Ben verder net in Laos geweest voor 2 weken, en in 1995 in Vietnam. Over die landen zou ik je iets kunnen vertellen dus.
Wil je echte tips of antwoorden op specifieke vragen, stel die dan of voeg me toe met MSN, dat vind ik handiger dan een heel verhaal te gaan typen
Succes, de voorbereiding is al de helft van de lol Het is in elk geval iets wat je nooit meer zult vergeten, ik raad het iedereen aan!
Oud 18-03-2005, 09:26
TRXD
TRXD is offline
Heb zoals ik al zei in een andere topic een beetje dezelfde plannen maar ik wil wel China, Tibet, Mongolie en Rusland bezoeken (en nog wat andere landen als het lukt). Ik wil van te voren een heel klein beetje Chinees kennen en vraag of de ouders van een Chinese kennis van me wat op papier willen zetten.
Oud 18-03-2005, 10:45
Verwijderd
Tja

China/Rusland is gewoon erg moeilijk met de talen. Tibet is heel moeilijk om te komen. Ik ga 4 maanden dus zoveel tijd heb ik ook nou weer niet. ik ben nu al heel veel aan het lezen en ik kan echt niet wachten.

Het eten in Azie lijkt mij ook super lekker en niet zo vet volgens mij.
Oud 18-03-2005, 17:48
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
Syphon schreef op 15-03-2005 @ 12:36 :
Bedankt maar de planning is iets anders geworden.

Dit lijkt er mer op

Maleisie 3 Weken

Thailand 3 Weken

Cambodia 2 Weken

Vietnam 2 weken

Loas 1 Week

Nepal 1 week

India Weken

Maladiven 1 Weken

Dit wordt het ongeveer, hier maak ik dan ook de stop overs. Qua vliegticket is dit ongeveer 2000 euro exclusief maladiven. Dus dat is nog niet zeker. Verder wil ik tochten maken maar die plan ik grotendeels daar dan.

China/Japan/Tibet werd mij afgeraden door de taal en tibet is heel slecht bereikbaar.
Als ik jou was zou ik niet teveel plannen. Het is veel leuker om op je gemakje te reizen en te gaan wanneer je wilt.
Oud 03-04-2005, 17:44
Zylverstar
Zylverstar is offline
wat een mooie reis wil jij gaan maken! (ik wil dat ook!) ikzelf wil volgend jaar januari ook een half jaar (max 8 maanden) weg en ook naar azie. Ikzelf zat aan india, nepal, tibet en china te denken. ik ben erg benieuwd waar jij je ticket wilt gaan boeken (heb je hem al geboekt?) en welke sites/ boeken je hebt geraadpleegd. de lonely planet vind ik best handig. ikzelf wil alleen gaan, wat wellicht gevaarlijk is als meisje (blank, blond haar, blauwe ogen), misschien heb jij nog ideeen of tips. groetjes, Sylvia
Oud 04-04-2005, 11:41
Verwijderd
Leuk dat je het vraagt. Er zijn wat veranderingen gebeurd. Ik ben naar mijn oom geweest en deze landen zijn er nu definitief uitgekomen.

China

Beijing/Peking 2 Weken
Xi’an 2 Dagen
Shanghai 4 Dagen
Hong-Kong 4 Dagen
Changdu 1 Week
Kunming 3 Dagen

Vietnam

Honoi 1 Week
Huu 2 Dagen
Ho Chi Minh City 1 Week

Cambodja

Phnom Penh 4 Dagen

Loas

Vientine 1 Week
Luong phrabang 1 Week

Thailand

Chiong Mai 1 Week
Bangkok 1 Week
Ko Pha 3 Weken

Wel leuk dacht ik. Ik heb ook al de loney planet, je kan trouwens beter de rough gide lezen. Die vind ik persoonlijk beter. Verder wil ik niet in de lonely planets guesthouses gaan slapen. Ik heb liever wat pricacy, ik reis namelijk samen met mijn vriendin en om een badkamer te gaan delen lijkt mij helemaal niks.

We gaan 6 tot 7 maanden werken en komen dan op 7500 euro.

Dus we hebben een goed budget. Het vliegen naar Peking en terug via Bangkok kost rond de 1000 euro. Dan nog 500 euro aan voorbereidinge dan hebben we nog rond de 6000 euro voor 4 maanden reizen. Goed te doen dus.

Nu ben ik mezelf aan het inlezen over de leuke plekken van Azie. Je kan bijvoorbeeld heel goed je PADI in Thailand gaan halen en dat gaan wij dus ook doen. We sluiten af in een mooi resort.

Verder is Azie is heel veilig ook als je blond bent. Teminste dat lees/hoor ik echt overal.

Ik wou ook eerst zelf naar India maar dat is mij sterk af geraden omdat ik daar nog wat jong voor bent. Je leest ook overal dat het echt een cultuurshock is. Het is nog heavy wat je daar allemaal ziet.

Verder raad ik je aan om zeker Cambodja of/en Loas in je reis mee te nemen. Deze landen ontvangen pas net toeristen en daarom is het nog zoals het oude Azie. Het kost ook helemaal niks.
Oud 05-04-2005, 15:24
Zylverstar
Zylverstar is offline
goede tips! Bedankt! Succes met voorbereiding en hou mij (scholieren.com) op de hoogte okay?

Regels voor berichten