Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2005, 13:22
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Hai,

Mijn vriend en ik zijn nogal verschillend qua dagindeling. Als we bij elkaar slapen en de volgende dag vrij zijn, vind ik het leuk om op tijd op te staan en gezellige dingetjes te doen. Mijn vriend slaapt het liefst tot 15.00 en kijkt tussendoor een beetje films in bed. Af en toe een dagje in bed liggen stinken vind ik best lekker, maar niet altijd! Ik sta eigenlijk gewoon het liefst rond 10 uur op om dan dingen te gaan ondernemen.

Als ik opsta rond tienen en hij in bed blijft liggen tot drieen, is het natuurlijk ook niet echt gezellig.

Het is natuurlijk een probleem van niks maar ik vroeg me af of meer mensen dit hebben met hun vriend/vriendin en wat misschien een goede oplossing zou zijn.

xxx
Oud 19-03-2005, 13:27
Neiu
Neiu is offline
Ik heb exact hetzelfde probleem en geen oplossing
Soms lukt het wel om 13.00 als compromis te nemen, maar meestal niet.
Oud 19-03-2005, 13:31
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Hij heeft ook een hekel om tijden 'af te spreken' om uit bed te gaan. Hij wil gewoon uit bed als hij er klaar voor is
Oud 19-03-2005, 13:32
luchtballon
luchtballon is offline
Hij heeft wel meer moeite met opstaan dan ik, en veeeeel minder moeite met inslapen. Dus eigenlijk lig ik de helft van de tijd wakker naast hem .
Maar als hij dan wakker is liggen we nog een tijdje samen maar niet te lang, dus hebben we wel een fijne middenweg Als ik wil dattie opstaat ga ik hem gewoon kietelen ofzo

Je kunt het toch ook wel afwisselen misschien? Gewoon vantevoren iets afspreken waardoor je niet tot 3 uur kunt blijven liggen?
edit: niet dus ...
Oud 19-03-2005, 13:40
Verwijderd
Citaat:
Kronkeltje schreef op 19-03-2005 @ 14:31 :
Hij heeft ook een hekel om tijden 'af te spreken' om uit bed te gaan. Hij wil gewoon uit bed als hij er klaar voor is
Maar ja jij hebt er een hekel aan om zo lang in bed te liggen...
Het is natuurlijk wel lastig. Ik heb wel een beetje hetzelfde, mijn vriendje zou het liefst ook erg lang uitslapen. Maar ik denk niet dat hij tot 15.00 uur in bed zou liggen als hij de kans krijgt.

Je kan natuurlijk wel zelf alvast opstaan, ookal is het wat minder gezellig. Ik sta op zaterdag bijvoorbeeld altijd om 8.00 uur op omdat ik naar orkest moet. Om half 12 ben ik weer terug van orkest, en dan ga ik koffie zetten voor mijn vriendje, en hem uit bed halen. Nou ja dan komt hij wel hoor .

Ik denk toch dat hij zich ook een keertje aan jou aan kan passen; vroeg opstaan en samen leuke dingen gaan doen. Of idd een tussentijd bedenken om op te staan, al zeg je zelf dat hij daar een hekel aan heeft, maar ja... Het is mss toch iets wat jou wat ''gelukkiger'' zou maken.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 13:46
Verwijderd
Mijn vriend en ik lagen in het eerste jaar elk weekend de hele dag samen in bed... We gingen wel eens naar beneden om wat te eten, maar volgens gingen we weer in bed liggen Achteraf gezien echt vreselijk Maar ja goed, toen wilden we dat zo.. Op een geven moment wilde hij niet meer zo lang in bed liggen, ik wel Doordat hij op stond, ging douchen, aankleden en beneden bij mijn ouders ging zitten, dwong hij me min of meer ook op te staan - ik wilde ook weer niet alleen zijn en hem alleen laten. Dat heeft geholpen Nu staat hij in het weekend meestal als eerste op, hij gaat zich douchen en vervolgens moet ik meestal wel op staan van mezelf.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 13:47
Vice
Vice is offline
Allebei om 12.30 opstaan misschien.
Oud 19-03-2005, 13:55
nexjes
nexjes is offline
Citaat:
Vice schreef op 19-03-2005 @ 14:47 :
Allebei om 12.30 opstaan misschien.
Oud 19-03-2005, 13:56
nexjes
nexjes is offline
en dan hete stomende ochtend seks
Oud 19-03-2005, 14:51
Verwijderd
Hm, nee, eigenlijk niet. Ik ben degene die tot een uur of 11, 12 wel kan slapen, maar als hij wakker wordt, word ik ook wakker. En nou ja, dan besteden we onze tijd wel nuttig. Zeg maar.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 14:58
filia dei
filia dei is offline
ga je ontbijt op bed voor 'm maken, dan liggen er daarna zoveel kruimeltjes in zijn bed dat 't niet lekker meer ligt.

Nou jah, en anders maak je 'm op een andere lieve manier wakker en ga je samen douchen, dan duikt ie ook niet meer zo snel terug in bed daarna, denk.
Of je gaat heel onschuldig een beetje herrie maken, of zachtjes muziek luisteren omdat je je verveeld, waar hij dan ook weer wakker van wordt ofzo.
Oud 19-03-2005, 15:46
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
filia dei schreef op 19-03-2005 @ 15:58 :
ga je ontbijt op bed voor 'm maken, dan liggen er daarna zoveel kruimeltjes in zijn bed dat 't niet lekker meer ligt.

Nou jah, en anders maak je 'm op een andere lieve manier wakker en ga je samen douchen, dan duikt ie ook niet meer zo snel terug in bed daarna, denk.
Of je gaat heel onschuldig een beetje herrie maken, of zachtjes muziek luisteren omdat je je verveeld, waar hij dan ook weer wakker van wordt ofzo.
Dat helpt niet bepaald, dan krijg ik een snauw (ja, meneer is nogal op zijn slaap gesteld...)
Dat ontbijt kan ik nog wel es proberen, dan heeft hij ook geen reden meer om chagrijnig te doen

@Morgan: 's ochtends is t net een lijk en onverplaatsbaar. Ik kan me wel op me storten maar dan blijftie gewoon liggen
Een beetje een knuffel op mensformaat, maar dan een hele zware... en een die verder niets doet...
Oud 19-03-2005, 16:28
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Is een plan maken waarvoor je toch redelijk op tijd voor moet vertrekken niet een optie (om twee uur vertrekken om in een andere stad te gaan winkelen schiet natuurlijk niet op)? Bij ons werkt dat altijd wel goed (als we geen plan hebben dan komen we ook het bed niet uit, maar dat is dan omdat we dat allebei niet willen, afgezien dat we op een gegeven moment vanzelf honger krijgen ). En verder, hmjah meestal heeft 1 van ons wel een afspraak waardoor we niet de hele dag in bed kunnen blijven liggen.
Hij mag ook wel wat rekening met jou houden, als het goed is vindt hij het ook leuk om met jou te slapen dus dan mag hij zich ook wel een beetje aanpassen.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 16:55
little nemo
little nemo is offline
wat heb jij een vervelend vriendje zeg, per se tot drie uur smiddags willen slapen, geen compromis willen, boos worden om dingen die aardig bedoeld zijn...
Oud 19-03-2005, 18:42
elledc
elledc is offline
Damn tot 15u?
Mijn vriend werkt 's avonds laat tot 24-1u en dan slaapt hij graag uit tot 10-11u. Ik sta graag vroeg op, ook al is het zondag, rond 9-10u, ik heb ook een hond die ik moet uitlaten. Maar zelfs al ga ik de nacht ervoor uit tot 4 uur in de nacht, dan nog zou ik het niet kunnen tot in de namiddag uit te slapen. Damn ik zou me laks en lui voelen. Mijn vriend heeft het gelukkig wel een beetje van mij geleerd niet te laat op te staan, ik heb een hekel aan jongens die niet uit hun bed te krijgen zijn. Dan heb ik zoiets van "DOE toch wat".
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 18:51
Jules
Jules is offline
Ik wil wel graag vroeg uit bed maar hij slaapt liever lang, terwijl hij dan graag tot 2 of 3 uur 's nachts door wil gaan met filmpjes kijken oid en ik dan gewoon echt in slaap val.

Tja, een relatie hebben met iemand die een avondmens is terwijl je zelf een ochtendmens bent (en vice versa) is niet zo handig, maar een ramp moet het ook niet zijn.

Schop hem lekker uit bed, en anders laat je hem lekker liggen stinken in bed, je kan je alleen toch ook wel redelijk vermaken?
Oud 19-03-2005, 20:07
sicilion
sicilion is offline
tis niet zo dat ik vroeg wil opstaan, ik ben gewoon niet zo;n uitslapert maar ik kan ook gewoon niet in bed blijven liggen als ik wakker ben terwijl hij het liefst nog even uurtje rustig blijft liggen. Maar goed erger ik me niet aan bij hem en vice versa al gaat hij af en toe tegelijk met mij opstaan en blijf ik af en toe noghalf uurtje liggen maar goed tot 3 uur blijven liggen is wel erg laat. hou ik niet vol
Oud 19-03-2005, 20:27
Verwijderd
met mensen die zo'n soort van ander ritme hebben neem ik geen relatie. Wat dat zou moeten betekenen is dat ik me wat meer in bed zou moeten vertoeven, en hij zich wat vaker eruit moet slepen. Daar krijg je geïrriteerde mensheden van
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 00:23
Tiño
Tiño is offline
zorg dat je samen niet al te laat gaat slapen avond van tevoren.

En zorg voor duidelijke plannen wat je wilt ondernemen, kijk tegen vroeg opstaan voor mn vriendin heb ik niks,maar wel als we vervolgens alleen maar beneden gaan hangen bij de rest van de familie.

Als je een helder plan voor ogen hebt, dit doen,dat doen, dan heeft ie meer motivatie om er vroeg uit te gaan.

Heb zelf ook t zelfde probleem, slaap graag lang uit in t weekend,zeker na n drukke week en mn vriendin heeft meer iets van ,na 12en kunnen we er wel uit ofzo.

Mja...lastig, t kan ook erg irritant zijn in een relatie hoor, neem het niet al te licht op.
Oud 20-03-2005, 00:33
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
Lag eraan of we moesten werken of niet. anders lagen we de hele dag in bed. filmpjes kijken. gewoon lekker nks doen
Oud 20-03-2005, 09:45
WolterB
WolterB is offline
Met hem erover praten dat je ermee zit en het écht vervelend vindt?
Dan erover praten dat je ook wel een keer wat actiefs met hem samen wil doen, behalve niet actief zijn.
En mss wat eerder gaan slapen zodat hij ook uit zichzelf eerder wakker wordt.

Wil hij dit niet, dan moet je vragen stellen of je hiermee door wilt gaan
Oud 20-03-2005, 09:53
Miracle
Miracle is offline
Probeer een compromis te vinden? Om en om, of wel eventjes film kijken, maar daarna ook op tijd een keer uit bed en wat leuks doen. Praten is iig al een begin.
Oud 20-03-2005, 10:31
snoopy
snoopy is offline
waaaaah! Dit hebben wij ook! t Komt ook omdat hij tot midden in de nacht spelletjes blijft spelen. Ja, dan is ie de volgende dag moe. Maar ik heb dus ook geen oplossing.

Wat ik ook jammer vind is dat als ie dan eindelijk wakker wordt en eruit wil, ik het helemaal zat ben in bed. Het liefst zou ik samen een halfuurtje knuffelen s ochtends, maar dat krijgen we dus bijna nooit voor elkaar....

Nou ja
Oud 20-03-2005, 10:46
Susanne
Susanne is offline
als er hier iemand blijft slapen (vriendjes of niet) dan maakt mijn vader ons altijd wakker rond tien uur/half 11, hij vindt het nooit goed als we zo lang in bed liggen... ook niet echt netjes vind ik zelf, als je bij iemand anders blijft slapen en tot na de middag in bed blijft liggen
Oud 20-03-2005, 11:24
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Susanne schreef op 20-03-2005 @ 11:46 :
ook niet echt netjes vind ik zelf, als je bij iemand anders blijft slapen en tot na de middag in bed blijft liggen
Dat is het voordeel van een vriendje die op kamers zit .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-03-2005, 12:06
MTpower
MTpower is offline
Ik lig zelf ook het liefst de hele dag in bed...
Maargoed... denk wel dat ie een beetje rekening met jou kan houden en er iets eerder uit kan komen om samen iets te gaan doen
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 13:04
Verwijderd
mijn vriend slaapt graag uit tot een uur of 1 terwijl ik al om 9 uur wakker ben. Aangezien ik niet lang in mn bed kan blijven liggen ga ik dan t bed uit, doe ik mn eigen dingetjes en om half 11, 11 uur maak ik em wakker. Dan bied ik em aan om lekker samen te gaan douchen of te ontbijten. Dat weerstaat hij dan toch niet

zo hebben we stilzwijgend een compromis gevonden.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 15:02
waves
waves is offline
ik slaap heel weinig als ik bij hem slaap, meestal maar n uur 0f 3 tot 4 per nacht. Hij slaapt wel behoorlijk door. En meestal lig ik dan wakker terwijl hij nog slaapt. Ik ga hem voortaan gewoon uit bed slepen
Oud 20-03-2005, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Kronkeltje schreef op 19-03-2005 @ 14:31 :
tering wat is dat nou voor zin........ als ik gewoon moet leren ben ik nooit klaar voor zo'n dag maar dan sta ik toch ook op
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 19:06
elledc
elledc is offline
Opvallend dat het meestal jongens zijn hier die lang uitslapen, meisjes zijn precies wel actiever

Citaat:
Jules schreef op 19-03-2005 @ 19:51 :
Ik wil wel graag vroeg uit bed maar hij slaapt liever lang, terwijl hij dan graag tot 2 of 3 uur 's nachts door wil gaan met filmpjes kijken oid en ik dan gewoon echt in slaap val.

Tja, een relatie hebben met iemand die een avondmens is terwijl je zelf een ochtendmens bent (en vice versa) is niet zo handig, maar een ramp moet het ook niet zijn.

Schop hem lekker uit bed, en anders laat je hem lekker liggen stinken in bed, je kan je alleen toch ook wel redelijk vermaken?
Idem hier soms laat ik hem lekker liggen en ga ik mijn ding doen, zoals wandelen met de hond of household stuf, of soms stel ik voor samen te douchen, of samen naar de markt te gaan enz. Maar soms ook schop ik hem er letterlijk uit.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 19:20
Verwijderd
Wij worden meestal rond dezelfde tijd wakker, als je in een eenpersoonsbed ligt en eentje ligt te draaien, dan krijg je dat natuurlijk. Ik denk dat ik vaak wel eerder wakker ben, maar ik heb niets tegen lang in bed liggen, maar dan wel samen natuurlijk Als ik wakker ben en vind dat hij ook wakker moet zijn, dan ga ik hem aaien of zijn naam zeggen. Als ik het zo lees, dan denk ik niet dat dat werkt bij jou.

Misschien is het idd de beste optie om je gewoon aan te kleden en naar beneden te gaan. Wat is er nou leuk aan om alleen in bed te liggen?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 19:49
Mariekje*
Mariekje* is offline
Best herkenbaar. Ik heb maar heel weinig slaap nodig: aan een uur of 3/4 per nacht heb ik ruim voldoende. En hij juist veel meer. Komt nog eens bij dat ik heel moeilijk in slaap val, en hij juist gaat liggen en meteen in coma ligt. Dus eigelijk lig ik 3/4 deel van de nacht wakker naast hem. Rond een uur of 10 heb ik het dan ook meestal wel helemaal gehad, en is enige activiteit wel zo wenselijk, gebeurt het niet, dan wil ik nog weleens gruwelijk irritant/chagerijnig worden. Zo op z'n tijd vind ik het best relaxt om tot 2uur of iets dergelijks op bed te blijven liggen, maar meestal verdoe ik m'n vrije tijd liever niet.

Van te voren het 1 of ander plannen. Een tijd afspreken. Samen douchen. Ontbijt op bed. Seks. Of hem gewoon het bed uit duwen.. gnaa

Offtopic: "ik vroeg: hoelaat is het?" - "Ik zei: godverdomme hoelaat is het?"
Oud 20-03-2005, 22:01
Touché
Touché is offline
Uitslapen. Lekker.
Ik vind het ook niet erg om gewoon naast hem te liggen met mijn ogen dicht een paar uurtjes. Of ik sta op en lees een boek op de bank. Emancipaaaaatie

Je kan toch wachten tot je vriend goed wakker is en jezelf vermaken? Of erger je je echt zo erg?
Oud 20-03-2005, 22:29
snoodaard
snoodaard is offline
Seks met vreemden 1 - Mensen die elkaar bij naam kennen en copuleren 0.

Met hetzelfde gemak, likt een vreemde aan je zak.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 20:13
Verwijderd
Mijn vriend heeft er vooral moeite mee om op te staan als ik nog slaap.
Maar hij wil er altijd wel uit, tenzij hij te moe is... en ik heb dat lange uitslapen wel afgeleerd, het schiet niet op...
Kun je het er niet met hem over hebben? Wat zegt ie dan?
En hoe laat gaan jullie naar bed?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 20:19
Verwijderd
he bah wat lui uitslapen oke, dat is mooi, hebben veel mensen nodig in het weekend, moeten ze vooral doen, maar tot drie uur?

Oh, ik heb dat een beetje; ik word normaal rond 8 uur wakker (ik val dan ook vóór twaalven in slaap, hoe goed m'n vriend ook z'n best doet om me wakker te houden), hij blijft in het weekend liefst in bed tot 10 uur of half 11. Ik sta dan gewoon maar vast op, ga ontbijten, en dan kruip ik terug in bed, lees ik een tijdje, en dan knuffel ik 'm wakker of breng ik 'm ontbijt, dan kan hij nog even in bed liggen en heb ik toch zijn gezelschap.
Maarja, als iemand tot drie uur blijft liggen wordt dat al een beetje moeilijk...
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 20:29
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wij hebben ongeveer een gelijk slaapritme alleen wil hij er sneller uit als ie wakker is dan ik. Ik heb echt veel tijd nodig om wakker te worden. Ik lig er 's avonds ook altijd als eerste in, dan gaat hij overal de lichten uit doen, kachel uit, tv uit en zijn tanden poetsen en dan lig ik het bed voor te verwarmen. 's Ochtends ben ik er ook altijd als laatste uit, dan gaat hij vast douchen of ontbijt maken ofzo en dan ben ik van plan om er zo uit te gaan maar vaak vol ik dan terug in slaap en dan komt hij me zo heel lief weer wakker kussen
Oud 23-03-2005, 20:50
annetjuh
annetjuh is offline
geef hem soms zijn zin, en neem soms jou zin
Oud 23-03-2005, 21:18
Verwijderd
Mijn vriend werkt van do t/m zo nacht tot 06.00 of 07.00 's ochtends dus slaapt ook tot een uur of 14.00/15.00. Ik word gewoon wakker om 9 uur dus dat botst ook nogal. Oplossing? Niet meer bij elkaar slapen in het weekend maar op een doordeweekse dag als hij niet hoeft te werken. Ik kan mijn tijd namelijk wel nuttiger besteden dan me bij hem thuis een beetje te vervelen
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 21:48
Havik
Havik is offline
Wij hebben er meestal niet zo'n last van. Als de een wat wil doen gaat de ander wel mee. tja compromis he....
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 21:58
Verwijderd
Ik heb dat probleem ook een beetje met m'n vriendje. Ik ga het liefst laat naar bed en slaap dan tot 9 of 10 uur.
Hij wordt 's avonds al snel moe, maar ookal gaan we laat slapen, dan nóg wordt hij vroeg wakker.. 7 uur ofzo. En dan kan hij vaak ook niet meer in slaap vallen. Op zich geen probleem, maar daardoor wordt hij dan ook weer heel snel moe, omdat hij eigenlijk nooit eens lekker lang slaapt ofzo. En bovendien maakt hij mij vaak eerder wakker dan ik wil, om 8 uur soms..
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 06:38
ExVaal
ExVaal is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 20-03-2005 @ 20:20 :
Als ik wakker ben en vind dat hij ook wakker moet zijn, dan ga ik hem aaien of zijn naam zeggen.
Damn, dat is echt super vervelend
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 13:53
mikk
mikk is offline
bij mijs is het behoorlijk extreem..ik kan écht niet langer dan tot een uur of 8 in mn bedje liggen 's ochtends, heel af en toe tot 9 uur. en mijn vriend, tsja die ligt zo tot 14.00 in zijn bed. als ik er ben ga ik als ik wakker wordt gewoon een boek lezen totdat me dat teveel verveeld en ik ga eten ed. vervolgesn kruip ikw eer bij m in bed en dan is het net weer ochtend 2 x 'wakker worden naast m is best 'leuk hoor ! en de rest van je tijd in bed, als hij wakker is, moet je gewoon nuttig besteden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten