Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2005, 15:55
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zit te twijfelen of ik in mijn pc een extra geheugenbalkje zou zetten van 64 MB. Iemand enig idee wat dat gaan kosten?
Oud 17-03-2005, 16:09
Koning
Koning is offline
Dat hangt er van af wat voor geheugen jouw moederbord aan kan, download everest anders eens, daarmee kun je zien wat er allemaal in je pc zit en wat voor geheugen er nu in zit.

http://www.lavalys.hu/downloads/everesthome151.exe

Natuurlijk moet er wel een geheugen slot vrij zijn.

Maar uitgaande van sd-ram, zou ik voor 64mb ongeveer 10 á 15 euro 2ehands verwachten, het is bijna niet meer in de winkel te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 16:37
Jolt
Jolt is offline
Zou geen sdram meer kopen, zonde van je geld, minimaal prestie winst.
Oud 17-03-2005, 16:50
Koning
Koning is offline
Citaat:
Jolt schreef op 17-03-2005 @ 17:37 :
heh wtf? je weet niet eens wat voor pc het is, stel dat er maar 64mb in zit, en je gaan dan naar 128 mb, dat is altijd winst
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 17:28
Jolt
Jolt is offline
Al die moeite die je moet doen voor een reepje geheuegn . Eerst uitzoeken of het past, dan uitzoeken welke reepje die hij wel wil pakken. Goedkoopste kost 17 euro zonder verzend kosten.

2e hands geheugen zou ik zowizo niet vertrouwen, je heb geen garantie ...kan je fluiten naar je 10tje.

Ik zou het niet doen, maar ts moet het zelf weten of ze het wilt of niet. Als ze nog 1 jaar met die pc wilt door gaan kan je het best doen, maar als je over 6 maanden een andere krijgt een snellere zou ik dat niet doen. Of als je alleen msn aanhebt staan en muziek + word.
Oud 17-03-2005, 18:00
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Jolt schreef op 17-03-2005 @ 17:37 :
Prestatiewinst uit méér geheugen heb je niet uit de snelheid van dat geheugen, maar uit de kwantiteit ervan. Als er geheugentekort is, heb je een serieus performanceprobleem. Dan ga je terug naar een Pentium 1, figuurlijk gesproken. Swapping is een performancekiller, zolang je systeem niet swapt is geheugenuitbreiding niet noodzakelijk.

Wat misschien wel zonde is, is dat SDRAM duurder is dan DDR SDRAM, simpelweg omdat laatstgenoemde veel meer wordt geproduceerd.

Tip: check marktplaats voor een mooi 128MB of 256MB geheugenreepje (check wel wat voor geheugen je nodig hebt).
Oud 17-03-2005, 18:03
Jolt
Jolt is offline
Mijn motto is waarom geld uitgeven aan iets wat toch geen toekomst heeft.

Maar jah ik weet niet wat TS allemaal doet op haar pc'tje en wat het precies voor een dingetje is, dus kan ik eigenlijk niet oordelen .
Oud 17-03-2005, 18:09
M@rco
M@rco is offline
Ik heb hier nog wel een reepje van 64MB SDRAM liggen... PC100, als ik me niet vergis. Kan er verder toch niks mee, dus als je het wilt kopen

128 heb ik ook nog wel, er staat hier nog ergens een ouwe Compaq DeskPro met PC100 geheugen erin.

Laatst gewijzigd op 17-03-2005 om 18:11.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 20:49
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn pc is een pentium 2 uit 1998 met nu 64 MB geheugen. Ik gebruik hem vooral voor mijn studie maar ook voor msn, internet en muziek luisteren. Als ik van alles tegelijk aan het doen ben dan gaat het soms niet helemaal goed vandaar dat ik eraan zat te denken om een geheugenbalkje bij te plaatsen (er is nog een slot voor vrij, das geen probleem).

Het is de bedoeling dat ik toch nog een paar jaar met deze pc doe dus wat dat betreft is het wel de moeite.

Als je nog meer dingen moet weten kan ik het nu ff bekijken. Heb net Everest gedownload

Laatst gewijzigd op 17-03-2005 om 21:00.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 21:58
Jolt
Jolt is offline
Ze moeten hier de Front Side Bus weten, of het merk moederbord.
Of kijken op welke snelheid je andere reepje loopt.
Oud 17-03-2005, 22:16
]{ing
]{ing is offline
tm PII 300 = 66 mhz fsb
vanaf PII 350 = 100 mhz fsb
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 20:43
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Jolt schreef op 17-03-2005 @ 22:58 :
Ze moeten hier de Front Side Bus weten, of het merk moederbord.
Of kijken op welke snelheid je andere reepje loopt.
Front Side Bus:
Bus type: Intel GTL+
Bus breedte: 64 bit
Werkelijke kloksnelheid: 67 Mhz
Effectieve kloksnelheid: 67 Mhz
Bandbreedte: 533 MB/s

Moederbord:
Intel Aruba AR440BX

Snelheid van mijn huidige balkje (is dat de werkelijke/effectieve kloksnelheid?) Indien dat het geval is loopt ie op 67 Mhz

Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen
Oud 20-03-2005, 21:46
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 17-03-2005 @ 16:55 :
Ik zit te twijfelen of ik in mijn pc een extra geheugenbalkje zou zetten van 64 MB. Iemand enig idee wat dat gaan kosten?
Ik heb nog wel een reep van 256 en van 64 MB liggen hier, kan ik niets meer mee. PM me maar als je ze wilt overnemen
Oud 22-03-2005, 19:06
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn geheugenbalkje komt eraan.

Nu vraag ik me af: zou ik veel verschil merken tijdens het computeren (internet, muziek, msn, acrobat reader/word tegelijk aan enzo)? Zou ie nu echt sneller zijn en minder vaak tijdelijk vastlopen?
Oud 22-03-2005, 19:09
Jolt
Jolt is offline
Alleen als je veel vensters hebt open staan, bijv je bent een cd aan het branden, msnen, surfen en muziek aan het luisteren, dan is hij zeker sneller.
Oud 22-03-2005, 19:28
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Jolt schreef op 22-03-2005 @ 20:09 :
Alleen als je veel vensters hebt open staan, bijv je bent een cd aan het branden, msnen, surfen en muziek aan het luisteren, dan is hij zeker sneller.
Een cd branden durf ik nu niet eens tegelijk te doen met iets anders dus dat is dan al een hele verbetering
Oud 22-03-2005, 19:39
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Mjah, het zal eventueel wat sneller gaan, maar om echt te versnellen moet je natuurlijk je complete PC van een upgrade voorzien. Maar het zal absoluut schelen op sommige vlakken.
Oud 24-03-2005, 23:54
Droyd
Droyd is offline
Ik had in de tijd een p120 met 32 meg die eerder traag liep (natuurlijk is een p1 traag, maar ik kon absoluut niet soepel werken met die bak, ongeacht van wat ik wou doen). Na wat rondvragen had ik volledig gratis er 80 EDO bij en ja, ik merkte een heel groot verschil In games merk je natuurlijk geen verschil (buiten het swappen dan, die er niet meer is), maar als ik op die pc IE had openstaan dan kon ik echt niets meer draaien op fatsoenlijke wijze.

Met een hoop ram erbij kon ik met alle gemak office applicaties, een paar IE instanties, msn, en dergelijke starten op een p1 zonder dat ie zich "verslikte"

64 is voor die pc ook wel wat aan de magere kant, dus je zal zeker een verschil merken.
Oud 25-03-2005, 09:44
Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
www.geheugen.com
Oud 25-03-2005, 13:24
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Middlefinger1 schreef op 25-03-2005 @ 10:44 :
www.geheugen.com
dikke vette
Met citaat reageren