Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2005, 17:13
KiMZz
KiMZz is offline
Ik heb afgelopen dinsdag mijn verstandskiezen laten trekken. Ik had de linkerkant al eerder laten doen, dus nu was rechts aan de beurt. Ik had er de eerste keer weinig last van. Kreeg pijnstillers, brufen 600 mg poeder wat moet worden opgelost in water, en de eerste keer had ik zelfs nog een sachet over.
Maar nu heb ik er ongelofelijk veel last van. Niet dat ik misselijk ben of ziek ofzo, ik heb gewoon constant een zeurende pijn in mijn kaak. Ben gisteravond uit geweest en na een aantal biertjes voelde ik niks meer, maar nu toch weer wel. Ik heb nog 1 sachet poeder over, die van de vorige keer, maar wil m nog niet innemen omdat ik bang ben dat het nog erger gaat worden en ik dan niks meer heb.
Dus slik behalve die pijnstillers ook nog paracetamol al heel de week. Ook ben ik tot nu toe elke nacht/ochtend wakker geworden omdat de pijnstillers uitgewerkt waren en ik nieuwe moest innemen.
Ook is mijn wang nog dik in vergelijking met de andere kant. Ik heb het idee dat het niet de plekken zijn waar de kiezen zaten die pijn doen, maar de andere kiezen gewoon. Kan dat zijn omdat ze nu meer speling hebben en anders gaan staan?
Of kan het ontstoken zijn? En wat kan ik daar aan doen? Spoelen met iets misschien? Die brufen werkt ook ontstekingsremmend dus ik ga er van uit dat het dat niet is maar wie weet...
Tips iemand? Want ik vind het zolangzamerhand wel erg vervelend worden!
x Kim
Oud 20-03-2005, 17:27
Verwijderd
Het kan heel goed dat je er de ene keer meer last van hebt dan de andere keer, ligt er maar net aan hoe ze ze er uit hebben gehaald, enz.

Je mond iig spoelen met van dat spul waar je mee kunt spoelen als je je tanden niet kunt poetsen, dat maakt het iig schoon, kan sowieso niet echt kwaad, denk ik.

En als het niet minder wordt of je je teveel zorgen maakt, dan kun je natuurlijk voor de zekerheid altijd even langs de tandarts gaan of bellen met de kaakchirurg (ik weet niet door wie je ze er uit hebt laten halen?).
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 17:28
wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
kimmetjeluvsya schreef op 20-03-2005 @ 18:13 :
Ik heb afgelopen dinsdag mijn verstandskiezen laten trekken. Ik had de linkerkant al eerder laten doen, dus nu was rechts aan de beurt. Ik had er de eerste keer weinig last van. Kreeg pijnstillers, brufen 600 mg poeder wat moet worden opgelost in water, en de eerste keer had ik zelfs nog een sachet over.
Maar nu heb ik er ongelofelijk veel last van. Niet dat ik misselijk ben of ziek ofzo, ik heb gewoon constant een zeurende pijn in mijn kaak. Ben gisteravond uit geweest en na een aantal biertjes voelde ik niks meer, maar nu toch weer wel. Ik heb nog 1 sachet poeder over, die van de vorige keer, maar wil m nog niet innemen omdat ik bang ben dat het nog erger gaat worden en ik dan niks meer heb.
Dus slik behalve die pijnstillers ook nog paracetamol al heel de week. Ook ben ik tot nu toe elke nacht/ochtend wakker geworden omdat de pijnstillers uitgewerkt waren en ik nieuwe moest innemen.
Ook is mijn wang nog dik in vergelijking met de andere kant. Ik heb het idee dat het niet de plekken zijn waar de kiezen zaten die pijn doen, maar de andere kiezen gewoon. Kan dat zijn omdat ze nu meer speling hebben en anders gaan staan?
Of kan het ontstoken zijn? En wat kan ik daar aan doen? Spoelen met iets misschien? Die brufen werkt ook ontstekingsremmend dus ik ga er van uit dat het dat niet is maar wie weet...
Tips iemand? Want ik vind het zolangzamerhand wel erg vervelend worden!
x Kim
Heey kim,
Alles wat je moet hebben is gewoon geduld.
Dat is het beste..Na 2 dagen, was bij me pijn weg..maar mijn dikke wang bleef een week tot anderhalf..Na de eerste dag..dronk ik Brufen niet meer.. Heb er wel na pijntjes de weken daarop over gehouden..

gewoon geduld
Oud 20-03-2005, 17:33
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-03-2005 @ 18:27 :

En als het niet minder wordt of je je teveel zorgen maakt, dan kun je natuurlijk voor de zekerheid altijd even langs de tandarts gaan of bellen met de kaakchirurg (ik weet niet door wie je ze er uit hebt laten halen?).
Door de kaakchirurg ja.. De tweede keer ging wel een stuk moeilijker dan de eerste keer, duurde ook langer..
Maar ik wacht nog wel even af en als t over een paar dagen niet minder is geworden bel ik de tandarts wel even...
Oud 20-03-2005, 18:17
Verwijderd
ik heb ze laatst weg laten snijden en daar heb ik ongeveer een week nogal last van gehad. maar dat is wel anders natuurlijk. trouwens volgens mij mag je in combinatie met die pijnstillers ook geen alcohol drinken, mja. je moet gewoon geduld hebben trekt vanzelf weg. als je over een week nog last hebt zou ik even langs de tandarts gaan ofzo
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 18:31
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
belleblaasbel schreef op 20-03-2005 @ 19:17 :
ik heb ze laatst weg laten snijden en daar heb ik ongeveer een week nogal last van gehad. maar dat is wel anders natuurlijk. trouwens volgens mij mag je in combinatie met die pijnstillers ook geen alcohol drinken, mja. je moet gewoon geduld hebben trekt vanzelf weg. als je over een week nog last hebt zou ik even langs de tandarts gaan ofzo
Er mag zoveel niet.. Je mag ook niet roken de eerste paar dagen maar ja dat hou ik niet vol hoor.. En dat ging ook goed de vorige keer dus..
Oud 20-03-2005, 18:53
Verwijderd
Citaat:
kimmetjeluvsya schreef op 20-03-2005 @ 19:31 :
Er mag zoveel niet.. Je mag ook niet roken de eerste paar dagen maar ja dat hou ik niet vol hoor.. En dat ging ook goed de vorige keer dus..
ja maar dat heeft een vriendin van mij ook gewoon gedaan en die heeft er ook geen last van gehad. ik las ook maar gewoon de gebruiksaanwijzing hoor
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 22:56
KiMZz
KiMZz is offline
Nog ff een update: ik begin nu ook last van mijn gehemelte te krijgen, niet dat het pijn doet maar voelt beetje 'stijf' aan...
Oud 21-03-2005, 10:08
Gothic
Gothic is offline
als je na een week nog last hebt, dan kun je je tandarts wel bellen... jongen die ik ken, had pas na een week geen last meer.
Oud 21-03-2005, 12:41
hola
hola is offline
Heb je niet een foldertje mee gekregen? Daar staat meestal wel in wanneer je contact op moet nemen met het ziekenhuis/tandarts. Maar even vragen kan natuurlijk geen kwaad!
Misschien had je bij die andere kies gewoon mazzel.

en die brufen 600 zo vies..
Oud 21-03-2005, 13:58
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
hola schreef op 21-03-2005 @ 13:41 :
Heb je niet een foldertje mee gekregen? Daar staat meestal wel in wanneer je contact op moet nemen met het ziekenhuis/tandarts. Maar even vragen kan natuurlijk geen kwaad!
Misschien had je bij die andere kies gewoon mazzel.

en die brufen 600 zo vies..
Ja heb ik wel, maar gaat nu wel ietsje beter heb ik t idee.. En die brufen vond ik juist heel lekker! Smaakt naar sinaasappelsap

Regels voor berichten