Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2005, 17:05
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 15-03-2005 @ 15:56 :
ej, je trekt mijn opmerking uit zn verband foei!

wat bedoel je met niet eerlijk om zo over de meeste westerse landen te spreken?
Misschien dat de meeste, zo niet alle, westerse landen voor het bestaan van een Israelische staat zijn, die zich houd aan het internationaal recht.
Oud 16-03-2005, 17:10
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 16-03-2005 @ 18:05 :
Misschien dat de meeste, zo niet alle, westerse landen voor het bestaan van een Israelische staat zijn, die zich houd aan het internationaal recht.
Bij mijn opmerking dacht ik meer aan landen als Oeganda of Ivoorkust en niet aan Belgie of Spanje.
Oud 16-03-2005, 17:14
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 16-03-2005 @ 18:10 :
Bij mijn opmerking dacht ik meer aan landen als Oeganda of Ivoorkust en niet aan Belgie of Spanje.
Vind ik niet gek; als ik al 24 jaar in een land woonde met een burgeroorlog, en meer bezig ben met overleven dan genieten, zou het me ook aan mn reet kunnen roesten
Oud 16-03-2005, 17:15
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 16-03-2005 @ 18:14 :
Vind ik niet gek; als ik al 24 jaar in een land woonde met een burgeroorlog, en meer bezig ben met overleven dan genieten, zou het me ook aan mn reet kunnen roesten
precies
Oud 16-03-2005, 17:19
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 16-03-2005 @ 18:15 :
precies

Geen probleem dus
Oud 16-03-2005, 17:21
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 16-03-2005 @ 18:19 :

Geen probleem dus
Nouja, wel voor de supporters want zo missen er stemmen als er neutrale opstellingen zijn.
Oud 16-03-2005, 17:23
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 16-03-2005 @ 18:21 :
Nouja, wel voor de supporters want zo missen er stemmen als er neutrale opstellingen zijn.
Ach ende wee
Oud 19-03-2005, 12:28
Gatara
Gatara is offline
Amman proposes normal Israeli-Arab ties before land return
By News Agencies

ALGIERS - King Abdullah II of Jordan has put forward a new peace strategy that Arab diplomats said Friday would call for Middle East nations to normalize relations with Israel even before land seized in the 1967 war is returned.
The proposal, made for an Arab League summit that starts Monday, appeared to have little support among Arab nations. But it was a highly unusual move even to put such a plan before an Arab forum.

The Jordanian proposal includes a call for "an end to the Arab-Israeli conflict" and the establishment of normal relations "in return for a lasting and comprehensive settlement," according to an Arab diplomat who read the text to The Associated Press.

It is vaguely worded but
- unlike a Saudi peace initiative adopted at the 2002 Arab summit held in Beirut - it omits any reference to United Nations resolutions and Arab demands calling for Israel to withdraw to pre-1967 borders and the right of return of refugees. The omission suggests the king, whose country has a peace deal with Israel, wants the Arabs to accept geographical changes Israel has made in the territories since 1967.

That would mark a major shift in Arab strategy, which has called for a full normalization of relations with Israel only after a complete peace, with the return of all Arab territories occupied by Israel.

"We are not altering any part of the Arab initiative. We are just trying to promote the Arab peace initiative as it was approved in Beirut in 2002," Jordanian Foreign Minister Hani al-Mulki told Reuters by telephone.

"We look forward to having it very well marketed among all the countries in the world."

Arab League officials said the proposal, which would revise the 2002 Saudi initiative, had little support. Syria has always staunchly opposed any normalization.

Palestinian delegates to the summit's preparatory discussions said the Jordanian proposal "was not acceptable" because it ignores the "fundamental basis for a just and comprehensive settlement."

"This is like giving a thief more than he had already stolen," one senior Palestinian official told the AP.

Arab League Secretary-General Amr Moussa ruled out any change to the Saudi-proposed initiative, which he described as "the Arab term of reference" for peace with Israel.

"What is on the summit agenda is to revive the Arab peace initiative on the international level to represent the joint Arab position, especially with regard to Israel's withdrawal to the 1967 borders," he told reporters Thursday. "It is not expected to come down from this ceiling."

The Saudi plan offers a peace with all Arab nations conditional on the return of all land Israel seized from the Arabs in the six-day war of 1967, including East Jerusalem, the West Bank, Gaza Strip and Syria's Golan Heights, in line with UN resolutions 242 and 338. It also calls for the creation of a Palestinian state and a solution to the Palestinian refugee issue.

The Algiers summit, which begins Monday, comes at a particularly crucial time in the region, with Iraq trying to put together a government amid continuing violence, the bid to restart the Middle East peace process and the crisis in Lebanon. Another sensitive issue, reforming the Arab League itself, also is on the table.

Algerian authorities are on high alert ahead of the Arab League summit, deploying some 15,000 Algerian security forces in and around the capital ahead of the arrival of 20 Arab heads of state and some 3,000 officials.

Jordanian officials have refused to comment or give details on the proposal by Abdullah, who met this week in Washington with United States President George W. Bush.

Earlier this month, the Jordanian monarch said the Algerian summit should amend the Saudi initiative and take Israel's fears into account in order to get it to make concessions.

"We were surprised that after the Beirut summit the plan had no effect on the Israeli society," Abdullah told French Channel II in a March 7 interview. "We might have to explain it in a better way."

"I think that the real price is Israel's getting peace from the Arab states from Morocco (on the Atlantic) to Oman on the Indian ocean," he said. "Should we understand the fears of others, problems might be settled."

Arab diplomats told AP that Jordan's envoy to the Arab League, Omar al-Rifaei, officially presented Abdullah's proposal for discussion on Wednesday. Al-Rifaei refused to comment. Algerian envoy Abdel Gader Hajar said Abdullah's proposal is on the summit's agenda for further discussion.

The Saudi position on Jordan's proposal was unclear.
On Wednesday, Saudi Arabia's de facto ruler, Crown Prince Abdullah, dispatched his foreign minister to Algiers for talks with Algerian President Abdelaziz Bouteflika. Arab diplomats said both discussed the Jordanian proposal but no details emerged from the discussions.

Algerian workers hang Algerian and Arab flags of countries participating in the Arab League summit near the residences of delegations in Algiers on Friday. (AP)
http://www.haaretz.com/hasen/spages/554048.html
Oud 19-03-2005, 12:36
dingokoning
dingokoning is offline
mooi

Mja laten we hopen dat ie niet word doodgeschoten door extremisten zoals die egyptische president.

Het vredesproces in het M-O begint een beetje vorm te krijgen.
Oud 19-03-2005, 12:41
Verwijderd
Ze moeten zich schamen. Sinds wanneer laat je een dief zijn gestolen waar behouden?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 12:41
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 19-03-2005 @ 13:41 :
Ze moeten zich schamen. Sinds wanneer laat je een dief zijn gestolen waar behouden?
lol

je praat gewoon de palestijnen na

*hoort overal papegaaien*
Oud 19-03-2005, 12:42
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-03-2005 @ 13:41 :
lol

ik had een papegaai vroeger maar die is toen dood gegaan
Oud 19-03-2005, 12:42
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 19-03-2005 @ 13:42 :
ik had een papegaai vroeger maar die is toen dood gegaan

Anyway, Rick,.. kijk eens naar de rol van Jordanie in het verleden.

ok?
Oud 19-03-2005, 12:49
dingokoning
dingokoning is offline
Mja Rick, terugtrekking van alle Israeliers uit Israel is een illusie, mooi natuurlijk voor de Palestijnen maar de kans dat het gebeurt is nihil.

Er kan beter gestreeft worden naar vrede onderling dan dat 1 van de 2 partijen vertrekt/uitgeroeid word.

Maar ik denk dat het heel moeizaam zal verlopen voor de andere Arabische landen om dit plan uit te voeren.
Oud 19-03-2005, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 19-03-2005 @ 13:41 :
lol

Ik heb het over de grenzen van voor 1967. Ze moeten zich terugtrekken tot die grenzen. Al dat andere land behoort De Palestijnen en Syrië toe.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 13:34
Verwijderd
Citaat:
dingokoning schreef op 19-03-2005 @ 13:49 :
Mja Rick, terugtrekking van alle Israeliers uit Israel is een illusie, mooi natuurlijk voor de Palestijnen maar de kans dat het gebeurt is nihil.

Er kan beter gestreeft worden naar vrede onderling dan dat 1 van de 2 partijen vertrekt/uitgeroeid word.

Maar ik denk dat het heel moeizaam zal verlopen voor de andere Arabische landen om dit plan uit te voeren.
Ik had dan ook over de grenzen van voor 1967. Helemaal terugtrekken kan natuurlijk niet. het beste is één gezamenlijke staat waarin ze smane in vrede kunnen leven. 2 staten naast elkaar lukt gewoon niet, want dan krijgen ze weer ruzie om Jeruzalem.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 19-03-2005 @ 13:42 :

Anyway, Rick,.. kijk eens naar de rol van Jordanie in het verleden.

ok?
Jordanie is nooit echt aardig voor de Palestijnen geweest.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 13:42
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 19-03-2005 @ 14:35 :
Blame them, als ze hen volledig hadden gesteund hadden ze een situatie als in Libanon gehad (en daarmee hoogstwaarschijnlijk een forse ruzie met Israel)
Oud 20-03-2005, 19:46
Gatara
Gatara is offline
Koning van Jordanie zal niet in Algerije aanwezig zijn (nieuwsflits)

hmpf

Oud 20-03-2005, 20:04
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 19-03-2005 @ 14:35 :
Gelukkig is de liefde wederzijds
Oud 20-03-2005, 21:38
Mizmor
Mizmor is offline
Koning Abdullah heeft een ongelofelijk grote stap gezet. Hij is in feite opgestapt uit de Arabische Liga. Zo versta ik deze gebeurtenissen. Hij sluit zich aan bij Israel.

Het is nu niet meer Israel tegen de 22 landen van de Arabische Liga, maar Israel en Jordanie tegen de overige 21 landen van de Arabische Liga...

Oke, dat is misschien iets teveel gezegd, maar zo vat ik het toch op. En dat zou een enorme, geweldige stap zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 21:43
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mizmor schreef op 20-03-2005 @ 22:38 :
Koning Abdullah heeft een ongelofelijk grote stap gezet. Hij is in feite opgestapt uit de Arabische Liga. Zo versta ik deze gebeurtenissen. Hij sluit zich aan bij Israel.

Het is nu niet meer Israel tegen de 22 landen van de Arabische Liga, maar Israel en Jordanie tegen de overige 21 landen van de Arabische Liga...

Oke, dat is misschien iets teveel gezegd, maar zo vat ik het toch op. En dat zou een enorme, geweldige stap zijn.
Jammer genoeg staat Israel niet alleen, zo als jij doet geloven.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 21:47
Mizmor
Mizmor is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 20-03-2005 @ 22:43 :
Jammer genoeg staat Israel niet alleen, zo als jij doet geloven.
Welke landen in de Arabische Liga zijn dan nog meer zulke vrienden van Israel?

De VS zijn geen lid van de Arabische Liga.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 21:54
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mizmor schreef op 20-03-2005 @ 22:47 :
Welke landen in de Arabische Liga zijn dan nog meer zulke vrienden van Israel?

De VS zijn geen lid van de Arabische Liga.
Israel ook niet
En ja, ik bedoelde de Verenigde Staten
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 21:58
Mizmor
Mizmor is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 20-03-2005 @ 22:54 :
Israel ook niet
En ja, ik bedoelde de Verenigde Staten
Als je het goed leest bedoelde ik de Arabische Liga.
Leesfoutje van jou, geen ramp.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 22:18
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Mizmor schreef op 20-03-2005 @ 22:58 :
Als je het goed leest bedoelde ik de Arabische Liga.
Leesfoutje van jou, geen ramp.
of L&P doelde niet op de Arabische Ligakoekjes

Geen ramp hoor, als je een interpretatiefoutje maakt
Oud 20-03-2005, 22:37
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mizmor schreef op 20-03-2005 @ 22:38 :
Oke, koning van het gepolariseerd denken, ik zou je toch willen herinneren dat juist vanwege dit soort ons vs hen denken de bereidheid vanuit Europa en de VS nog steeds groot is.

Ik vind het toch wel een prestatie om zomaar onvoorwaardelijke te stellen dat de gehele Arabische Liga (fanatiek) anti-Israel is, de landen die niet direct aan Israel grenzen hebben weinig behoefte hun internationale reputatie te grabbel te gooien door anti-Israel te zijn, en de direct aangrenzende landen hebben voor zover ze toch nog problemen hadden ook wel door dat een openlijke confrontatie tot een vierde militaire nederlaag zal leiden.
Oud 21-03-2005, 08:57
Mizmor
Mizmor is offline
Citaat:
T_ID schreef op 20-03-2005 @ 23:37 :
Oke, koning van het gepolariseerd denken, ik zou je toch willen herinneren dat juist vanwege dit soort ons vs hen denken de bereidheid vanuit Europa en de VS nog steeds groot is.

Ik vind het toch wel een prestatie om zomaar onvoorwaardelijke te stellen dat de gehele Arabische Liga (fanatiek) anti-Israel is, de landen die niet direct aan Israel grenzen hebben weinig behoefte hun internationale reputatie te grabbel te gooien door anti-Israel te zijn, en de direct aangrenzende landen hebben voor zover ze toch nog problemen hadden ook wel door dat een openlijke confrontatie tot een vierde militaire nederlaag zal leiden.
Ehm, je insinueert dat Sudan, Algerije, Saudi-Arabie en Iran (ik weet dat dat geen Arabisch land is) eigenlijk helemaal niet zo anti-Israelisch zijn?

Aan gepolariseerd denken doe ik niet. Enkel realistisch.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 09:28
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mizmor schreef op 21-03-2005 @ 09:57 :
Ehm, je insinueert dat Sudan, Algerije, Saudi-Arabie en Iran (ik weet dat dat geen Arabisch land is) eigenlijk helemaal niet zo anti-Israelisch zijn?

Aan gepolariseerd denken doe ik niet. Enkel realistisch.
Alleen Egypte is nog aardig tov Israel.

En wellicht de kleinere staten die t weinig interesseert zoals Yemen ofzo. Maar hier durf ik me niet zomaar over uit te laten.
Oud 21-03-2005, 10:09
Love & Peace
Love & Peace is offline
Ik denk dat liefde/haat wederzijds is.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 11:37
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 21-03-2005 @ 11:09 :
Ik denk dat liefde/haat wederzijds is.
Wat is de reden waarom Israel de Arabische wereld zou moeten haten, behalve het feit dat velen van hen niet willen dat Israel bestaat?

Ik zie geen andere reden dan die van afkeer hebben jegens staten uit zelfbescherming.
Oud 21-03-2005, 12:03
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 21-03-2005 @ 12:37 :
Wat is de reden waarom Israel de Arabische wereld zou moeten haten, behalve het feit dat velen van hen niet willen dat Israel bestaat?

Ik zie geen andere reden dan die van afkeer hebben jegens staten uit zelfbescherming.
Wellicht nemen sommigen de talmoed wat serieuzer, dan gezond voor hen is? Vertel jij het mij maar.
Ik zie vrijwel geen andere rede waarom Palestijnen worden onderdrukt, en het "normaal" lijkt te zijn dat hun land wordt ingepikt.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 12:19
Mizmor
Mizmor is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 21-03-2005 @ 13:03 :
Wellicht nemen sommigen de talmoed wat serieuzer, dan gezond voor hen is? Vertel jij het mij maar.
Ik zie vrijwel geen andere rede waarom Palestijnen worden onderdrukt, en het "normaal" lijkt te zijn dat hun land wordt ingepikt.

In de Talmud staat:

1) De Joden zullen niet met geweld naar Eretz Yisrael gaan.
2) De Joden zullen zich niet tegen de volkeren van de wereld verzetten.
3) De volkeren van de wereld zullen de Joden niet al te erg onderdrukken.

Masechet Ketubos 111a.

Dat stukje word door anti-zionistische "ultra-orthodoxe" joden veelvuldig gebruikt als argument tegen zionisme.

Voor een andere kijk hierop, lees dit:
http://www.kby.org/torah/article.cfm?articleid=1242
De religieus-zionistische kijk op waarom die 3 dingen niet meer van toepassing zijn.

Beste L&P, zelfs ik, die toch redelijk wat joodse kennis in z'n hoofd heeft, gaat niet op eigen houtje de Talmud uitleggen.
Waarom denk je dat jij dat wel kan, als niet-jood die bijna niets van het jodendom weet en geen flauw idee heeft van wat de Talmud eigenlijk is en hoe het systeem van de Talmud werkt?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 12:37
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mizmor schreef op 21-03-2005 @ 13:19 :

Beste L&P, zelfs ik, die toch redelijk wat joodse kennis in z'n hoofd heeft, gaat niet op eigen houtje de Talmud uitleggen.
Waarom denk je dat jij dat wel kan, als niet-jood die bijna niets van het jodendom weet en geen flauw idee heeft van wat de Talmud eigenlijk is en hoe het systeem van de Talmud werkt?
Blijkbaar heeft hij het hierover:
http://www.hoffman-info.com/talmudtruth.html

in plaats van serieus kennis te nemen van de Talmoed.
Oud 21-03-2005, 13:02
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mizmor schreef op 21-03-2005 @ 09:57 :
Nee, dat heet mensen woorden in de mond leggen, en is terug te vinden in je Nederlands boek onder 'drogredenen'
Oud 21-03-2005, 13:41
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:

In de Talmud staat:

1) De Joden zullen niet met geweld naar Eretz Yisrael gaan.
2) De Joden zullen zich niet tegen de volkeren van de wereld verzetten.
3) De volkeren van de wereld zullen de Joden niet al te erg onderdrukken.

Masechet Ketubos 111a.

Dat stukje word door anti-zionistische "ultra-orthodoxe" joden veelvuldig gebruikt als argument tegen zionisme.

Voor een andere kijk hierop, lees dit:
http://www.kby.org/torah/article.cfm?articleid=1242
De religieus-zionistische kijk op waarom die 3 dingen niet meer van toepassing zijn.
Hey wat leuk dat er ook vredige dingen in de talmoed staat. Mijn bronnen hadden alleen de negatieve opgesomt. Eigenlijk een beetje netzoals dat jij alleen positieve dingen opsomt

Citaat:
Dat is zeer zeker waar, en herken ik ook van de Kuran, daar staan ook een aantal dingen, waar je heel veel achtergrondinformatie enz. voor nodig hebt, om het te begrijpen. Maar sommige dingen laten geen twijfel over. Bijvoorbeeld:
"Het is toegestaan het lichaam en het leven van een Ongelovige te nemen."
Sepher ikkarim III c 25

"Het is de wet om iedereen te doden die de Torah ontkent. De Christenen behoren tot de ontkenners van de Torah. "
Coschen hamischpat 425 Hagah 425. 5

"Een ketterse Ongelovige mag u met uw eigen handen doden. "
Talmud, Abodah Zara, 4b

"Iedere jood die het bloed verspilt van de goddelozen (niet-joden), doet hetzelfde als het brengen van een offerande aan God."
Talmud: Bammidber raba c 21 & Jalkut 772

Als dit anders moet worden gelezen, dan hetgeen wat er staat, nodig je graag uit het mij te vertellen. Overigens zijn dit slechts enkele voorbeelden.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 13:42
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 21-03-2005 @ 13:37 :

ahahahaha, dat uitegerekend jij dat moet zeggen. Ik wacht nog steeds op je belofte, om uitleg te geven over de Talmoed...
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 13:42
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 21-03-2005 @ 14:41 :
Hey wat leuk dat er ook vredige dingen in de talmoed staat. Mijn bronnen hadden alleen de negatieve opgesomt. Eigenlijk een beetje netzoals dat jij alleen positieve dingen opsomt
bladiebladie
Citaat:

Oud 21-03-2005, 13:43
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 21-03-2005 @ 14:42 :
ahahahaha, dat uitegerekend jij dat moet zeggen. Ik wacht nog steeds op je belofte, om uitleg te geven over de Talmoed...
weet je hoeveel werk dat is?
Oud 21-03-2005, 13:45
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 21-03-2005 @ 14:43 :
belofte is belofte. Ik dnek dat g_d het niet leuk zal vinden, als je je beloftes niet zou nakomen

Overigens volstaat het ook als je slechts enkele veelbesproken passages uit de Talmoed zou uitleggen, zoals bovenstaande. Het zou mijn beeld over het Jodendom iig heel goed doen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 13:46
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 21-03-2005 @ 14:45 :
belofte is belofte. Ik dnek dat g_d het niet leuk zal vinden, als je je beloftes niet zou nakomen

Overigens volstaat het ook als je slechts enkele veelbesproken passages uit de Talmoed zou uitleggen, zoals bovenstaande. Het zou mijn beeld over het Jodendom iig heel goed doen.
geduld is eenen schoonen zaak

en nu ga ik wat nuttigs doen
Oud 21-03-2005, 13:54
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 21-03-2005 @ 14:43 :
luilak
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 14:45
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 21-03-2005 @ 14:54 :
luilak
ik heb nog geen tijd ervoor gehad
Oud 21-03-2005, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 21-03-2005 @ 15:45 :
ik heb nog geen tijd ervoor gehad
We hebben alle geduld van de wereld.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 07:29
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:

Ben ik met je eens Ik word spuugzat van sites die weer met de haat talmud teksten komen en dan maar hun conclusies gaan trekken
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 08:03
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 22-03-2005 @ 08:29 :
Ben ik met je eens Ik word spuugzat van sites die weer met de haat talmud teksten komen en dan maar hun conclusies gaan trekken

Ik trek er geen conclusies uit, ik vraag zelfs hoe ik het moet interpreteren.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 22-03-2005 @ 08:29 :
Zo gaat het precies met programma's enzo waarbij men het hetzelfde doet met koran teksten.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 23:32
CF:Belthazor
CF:Belthazor is offline
Ben het er mee eens ze moeten zich terug trekken. Maar niet omdat ze fout bezig zijn maar om het vredesproces aan de gang te houden.

Belthazor
Oud 28-03-2005, 12:49
Peace
Peace is offline
Ik word het spuugzat van al die talmud-teksten die volledig uit de context gehaald zijn en voorgeschoteld worden aan de grooste naievelingen. Duidelijk zijn hier enkele jodenhaters aan de praat, omdat ze weer eens Israelisch politiek met het jodendom vermengen.
De talmud werd geschreven ten tijde van grote vervolgingen en moorden op joden in het algemeen. Dus zijn ook alle passages daarin beinvloed door de tijdsomstandigheden. Dat is punt een. Ten tweede, moet men gaan kijken in de context, waarom dat gezegd werd. En ten derde, hebt U al eens een (orthodoxe) jood iemand zien doden? Maar ik heb wel moslims zien doden. Mijn conclusie hieruit is: dat joden zich eerder 'beter gedragen' dan moslims. Kom dan niet af met eeuwenoude geschriften waarvan jullie toch allemaal geen sikkepit van verstaan.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 13:40
para siempre
para siempre is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 19-03-2005 @ 13:41 :
your funny
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten