Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2005, 15:40
Uice
Uice is offline
Citaat:
Sithan schreef op 17-03-2005 @ 16:36 :
Kruger heeft ook wel beter gepresteerd, maar van Nakata had ik sowieso betere schrikeffecten verwacht losstaand van het script...
Ik verwacht van Nakata geen schrikeffecten maar sterke, op sfeer gebaseerde horror.
Ookal verwacht ik dat niet van The Ring Two.
Oud 17-03-2005, 21:29
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Juice schreef op 17-03-2005 @ 16:40 :
Ik verwacht van Nakata geen schrikeffecten maar sterke, op sfeer gebaseerde horror.
Ookal verwacht ik dat niet van The Ring Two.
Sfeer heb ik helemaal niet geproefd in deze film.
Oud 17-03-2005, 21:31
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik heb geen behoefte aan deze film.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 03:06
Anonymous John
Anonymous John is offline
Was verbaasd hoe vaak ik me verveelde tijdens de film. Het einde vond ik wel sfeervol, maar de film was bagger.

Ik vraag me trouwens af hoe de Dark Water remake door het algemene publiek zal worden ontvangen, aangezien deze film al het thema van ouderlijke verwaarlozing en eng water bevatte.
Oud 19-03-2005, 10:23
Sjoerd
Sjoerd is offline
wow. ik wil hem echt heel graag zien. deel 1 vond ik heel goed.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 13:47
Mark-The-Local-Hero
Mark-The-Local-Hero is offline
Citaat:
Sjoerd schreef op 19-03-2005 @ 11:23 :
wow. ik wil hem echt heel graag zien. deel 1 vond ik heel goed.
Dan kom je echt van een koude kermis thuis, zodra je van deel 2 een hoop gaat verwachten na het zien van deel 1.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 15:04
Stevill
Stevill is offline
Tering wat een slechte film zeg. Verhaal klopt van geen kant meer.
Oud 19-03-2005, 17:57
Uice
Uice is offline
Ik heb een beetje mijn vertrouwen in Nakata verloren.
Oud 19-03-2005, 18:21
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik vond deel 1 leuker, maar vond deel 2 ook wel een goede film. Mijn mede-bios-gangers hebben zich in ieder geval rot kunnen lachen om alle keren dat ik gigantisch geschrokken ben...
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 18:45
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Juice schreef op 19-03-2005 @ 18:57 :
Ik heb een beetje mijn vertrouwen in Nakata verloren.
Gore Verbinsky had ook niets gekund met dit script hoor....
Oud 20-03-2005, 08:15
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 19-03-2005 @ 19:45 :
Gore Verbinsky had ook niets gekund met dit script hoor....
Ik vind Hideo Nakata dan ook een veel betere regisseur dan Gore Verbinsky.
Oud 20-03-2005, 14:12
legatus
legatus is offline
Citaat:
Juice schreef op 20-03-2005 @ 09:15 :
Ik vind Hideo Nakata dan ook een veel betere regisseur dan Gore Verbinsky.
In een artikel in Fangoria meldt Nakata dat hij moest wennen aan de Amerikaanse manier van coverage. Alles moest uit verschillende hoeken gefilmd worden zodat men veel keuze had tijdens het monteren. Nakata gaf aan dat hij de compositie van beelden in Japan overliet aan z'n cinematograaf (Junichirô Hayashi) omdat hij hem daarin vertrouwde. Ik krijg het idee dat hij heel veel te danken heeft aan Hayashi, die ook aan verscheidene films van Kiyoshi Kurosawa heeft meegewerkt.
Oud 20-03-2005, 15:07
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
legatus schreef op 20-03-2005 @ 15:12 :
In een artikel in Fangoria meldt Nakata dat hij moest wennen aan de Amerikaanse manier van coverage. Alles moest uit verschillende hoeken gefilmd worden zodat men veel keuze had tijdens het monteren. Nakata gaf aan dat hij de compositie van beelden in Japan overliet aan z'n cinematograaf (Junichirô Hayashi) omdat hij hem daarin vertrouwde. Ik krijg het idee dat hij heel veel te danken heeft aan Hayashi, die ook aan verscheidene films van Kiyoshi Kurosawa heeft meegewerkt.
Maar in Japan valt er niet zo heel veel samen te stellen, zoals Nakata zelf al impliciet aangaf.

Overgins zal het echte werk(acteursregie, positionering, set- en locatie utilization, camerawerkinstructies, pace control etc. etc.) ook in Japan nog gewoon door de regisseur gedaan moeten worden. Wat dat betreft vind ik de regie van Nakata in Ringu een stuk treffender dan die van Verbinsky in The Ring. En in hoeverre is Verbinsky verantwoordelijk geweest voor de gelikte cinematografie van zijn film? En had hij zelf de final cut?
Oud 20-03-2005, 16:06
legatus
legatus is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 20-03-2005 @ 16:07 :
Overgins zal het echte werk(acteursregie, positionering, set- en locatie utilization, camerawerkinstructies, pace control etc. etc.) ook in Japan nog gewoon door de regisseur gedaan moeten worden.
En cinematografie is geen echt werk? Nakata heeft als regisseur de eindbeslissing op de set, maar ik vind de compositie in THE RING TWO erg zwak, terwijl die bij RING en DARK WATER subliem is.

Het is zo goed als zeker dat Nakata voor THE RING TWO geen final cut had.
Oud 20-03-2005, 16:17
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
legatus schreef op 20-03-2005 @ 17:06 :
En cinematografie is geen echt werk? Nakata heeft als regisseur de eindbeslissing op de set, maar ik vind de compositie in THE RING TWO erg zwak, terwijl die bij RING en DARK WATER subliem is.

Het is zo goed als zeker dat Nakata voor THE RING TWO geen final cut had.
Natuurlijk is cinematografie wel echt werk. Belangrijk werk zelfs. Maarik bedoelde te zeggen dat Nakata's Ringu en Dark Water toch voor het overgrote deel wel ZIJN films zijn. Zijn aandeel in het productieproces is gewoon groter.
Oud 20-03-2005, 16:27
MB
MB is offline
Ik vond de ring 1 al slecht, dus ik ga deze ook niet kijken

Wat ik trouwens vooral erg slecht vond aan de 1e is dat op een gegeven moment ze uit de TV komt kruipen, dat leek echt helemaal nergens op. De rest was redelijk, maar door die ene scene was het meteen niets meer
Oud 20-03-2005, 16:28
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 20-03-2005 @ 17:27 :
Ik vond de ring 1 al slecht, dus ik ga deze ook niet kijken

Wat ik trouwens vooral erg slecht vond aan de 1e is dat op een gegeven moment ze uit de TV komt kruipen, dat leek echt helemaal nergens op. De rest was redelijk, maar door die ene scene was het meteen niets meer
Huh?
Oud 20-03-2005, 16:33
MB
MB is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 20-03-2005 @ 17:28 :
Huh?
ehhm, aan het einde van 1. Als die moeder en dat kindje veiliggesteld zijn, dan zit die mannelijjke hoofdpersoon in zijn kamer en ziet dan op zijn TV een verrotte vrouw uit die put klimmen. En dan komt ze uit zijn televisie en dat is gewoon stom
Oud 20-03-2005, 16:41
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 20-03-2005 @ 17:33 :
ehhm, aan het einde van 1. Als die moeder en dat kindje veiliggesteld zijn, dan zit die mannelijjke hoofdpersoon in zijn kamer en ziet dan op zijn TV een verrotte vrouw uit die put klimmen. En dan komt ze uit zijn televisie en dat is gewoon stom
Ja ja, ik weet wat er gebeurt, maar waarom is dat stom?
Oud 20-03-2005, 16:59
legatus
legatus is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 20-03-2005 @ 17:17 :
Maarik bedoelde te zeggen dat Nakata's Ringu en Dark Water toch voor het overgrote deel wel ZIJN films zijn. Zijn aandeel in het productieproces is gewoon groter.
Dat zou ik aannemen, hoewel ik niet weet hoe het proces van filmmaken verloopt in Japan. Nakata zegt echter wel zeer tevreden te zijn over zijn Amerikaanse debuut. Dat vind ik erg merkwaardig. En hij heeft nu ook nog eens getekend om de remake van THE EYE te regisseren. Ik volg het niet helemaal.
Oud 20-03-2005, 17:22
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
legatus schreef op 20-03-2005 @ 17:59 :
Dat zou ik aannemen, hoewel ik niet weet hoe het proces van filmmaken verloopt in Japan. Nakata zegt echter wel zeer tevreden te zijn over zijn Amerikaanse debuut. Dat vind ik erg merkwaardig. En hij heeft nu ook nog eens getekend om de remake van THE EYE te regisseren. Ik volg het niet helemaal.
Filmmaken in Japan is vooral een haastklus met maar een handje vol mensen tegelijk op de set. Zelfs Amerikaanse low-budget flicks hebben drie tot vier keer(als het niet veel meer is) zoveel personeel rondlopen. Overigens moet wel gezegd worden dat de situatie in bijvoorbeeld Hong Kong nog velen malen extremer is.

En ik kan me best voorstellen dat Nakata zegt tevreden te zijn over zijn debuut. Dat zou ik ook zo naar buiten brengen als ik aan het werk wilde blijven in Hollywood. Maar voor wat betreft The Eye.....Ja dat begrijp ik dus ook niet. Het basismateriaal van het origineel was al niet sterk, dus ik vind het nogal dom.
Oud 20-03-2005, 17:29
sharkkkie
sharkkkie is offline
Jammer, dat zo weinig aan de suggestie zelf werd overgelaten, Samara was te nadrukkelijk aanwezig.
Oud 20-03-2005, 19:20
Uice
Uice is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 20-03-2005 @ 17:33 :
Niet zo stom als spoilers posten, waardeloze bosmongool.
Oud 20-03-2005, 22:54
Verwijderd
http://www.muchosucko.com/video-7day...ouwilldie.html

Dit gebeurt er als je kindertjes the Ring 2 laat zien
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 23:05
testement
testement is offline
Oud 20-03-2005, 23:31
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
********** schreef op 20-03-2005 @ 23:54 :

Holy snappers, Batman!
Oud 20-03-2005, 23:39
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
Citaat:

hahuah echt grappig al die schreeuwende japanse meisjes
Oud 20-03-2005, 23:47
Verwijderd
Citaat:

Hahahaa, naja, als iemand dat bij mij had geflikt toen ik Ringu zag was ik me ook helemaal lens geschrokken.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 11:15
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Juice schreef op 02-03-2005 @ 21:17 :
Die trailer verhult veel te veel over het verhaal en is bovendien totaal niet eng.

Geef mij maar de Japanse versies.
Ik vind die Japanse versies zo enorm slaapverwekkend...
Oud 21-03-2005, 11:37
*~Angel~*
*~Angel~* is offline
Deel 1 vond ik beter dan deel 2...
Niet echt veel spanning in, jammer ik had er meer van verwacht, maar ja
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 15:59
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
Wie weet wordt deel 3 weer goed.
Nog niet helemaal zeker maar zijnal bezig met het werken aan het script
Oud 21-03-2005, 17:18
MB
MB is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 20-03-2005 @ 17:41 :
Ja ja, ik weet wat er gebeurt, maar waarom is dat stom?
Ik vind dat stom, omdat als ik wil griezelen ofzo het tot op zekere hoogte realistisch moet overkomen (dus natuurlijk is het niet realistisch, maar in een goede film weten ze het realistisch over te brengen) met die scene uit de TV was dat echt helemaal weg.
Oud 21-03-2005, 17:51
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 21-03-2005 @ 18:18 :
Ik vind dat stom, omdat als ik wil griezelen ofzo het tot op zekere hoogte realistisch moet overkomen (dus natuurlijk is het niet realistisch, maar in een goede film weten ze het realistisch over te brengen) met die scene uit de TV was dat echt helemaal weg.
Wat was er onrealistisch aan?
Oud 22-03-2005, 09:11
Lunae
Lunae is offline
ik vond 1 ook wel een stuk beter, maar ik ben wel een aantal keer super erg geschrokken, en dan vooral de eerste helft. Jammer dat dit deel, minder mysterieus is ofzo... dat was veel beter bij een.
Ik vond trouwens dat dat water telkens wel een spannend effect gaf
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 12:59
lipglossnblack
lipglossnblack is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 21-03-2005 @ 18:18 :

dus als zij niet uit de tv was gekropen dan had je de rest van de film met een dood kind die terug komt als geest met bovennatuurlijke gaves en bladiebla wel realistisch gevonden?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 16:52
HypocrieteTeef
HypocrieteTeef is offline
Is het niet meer in om de
Spoiler
te gebruiken of zijn jullie gewoon een stel achterlijke kutmongolen?
Oud 22-03-2005, 16:58
Redhair
Redhair is offline
Zeg, hoelang duurt The ring 2? Gewoon 90 minuten?
Oud 22-03-2005, 17:19
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Citaat:
Redhair schreef op 22-03-2005 @ 17:58 :
Zeg, hoelang duurt The ring 2? Gewoon 90 minuten?
www.pathe.nl
Oud 22-03-2005, 17:24
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
HypocrieteTeef schreef op 22-03-2005 @ 17:52 :
Is het niet meer in om de
Spoiler
te gebruiken of zijn jullie gewoon een stel achterlijke kutmongolen?
Enige voorkennis voor de Ring 2 is sowieso vereist...
ook al ben ik het met je eens dat sommigen een spoilertag vaker moeten gebruiken, je bewoording die je gebruikt, is vrij STOM...
Oud 22-03-2005, 17:29
HypocrieteTeef
HypocrieteTeef is offline
Citaat:
Sithan schreef op 22-03-2005 @ 18:24 :
Enige voorkennis voor de Ring 2 is sowieso vereist...

Dan kun je nog wel als Ringleek dit topic bezoeken.

Citaat:
ook al ben ik het met je eens dat sommigen een spoilertag vaker moeten gebruiken, je bewoording die je gebruikt, is vrij STOM...
Ik kan me gewoon nogal ergeren aan dergelijk infantiel gedrag, omdat ik weet hoe kut het is als het einde van een film door een roekeloze idioot voor je verpest wordt.
Oud 22-03-2005, 17:33
Redhair
Redhair is offline
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 22-03-2005 @ 18:19 :
www.pathe.nl
Bedankt.
Oud 22-03-2005, 17:37
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
HypocrieteTeef schreef op 22-03-2005 @ 18:29 :
Dan kun je nog wel als Ringleek dit topic bezoeken.
Ja maar je hoeft dan niet gek op te kijken dat iemand dan het einde van deel 1 bespreekt...

Citaat:
Ik kan me gewoon nogal ergeren aan dergelijk infantiel gedrag, omdat ik weet hoe kut het is als het einde van een film door een roekeloze idioot voor je verpest wordt.
Dat kan ik ook
Oud 22-03-2005, 19:22
31337
31337 is offline
Ik von deel 1 al een k*tfilm, dus deel 2 wil ik niet eens zien...
Oud 23-03-2005, 10:36
Redhair
Redhair is offline
Damn wat een kutfilm zeg. Paar belachelijke special effects, echt, gadverdamme. Dit is een van de slechtste films die ik gezien heb.
Oud 23-03-2005, 11:04
sgaapje
sgaapje is offline
Volgens kloppen in Ring 2 verschillende dingen van het verhaal niet meer, beetje irri. Ik vond hem eigenlijk niet echt eng ofzo, maar de watereffecten waren wel
Spoiler

Laatst gewijzigd op 23-03-2005 om 11:07.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 11:24
Redhair
Redhair is offline
Citaat:
sgaapje schreef op 23-03-2005 @ 12:04 :

Spoiler
Inderdaad.
Oud 23-03-2005, 12:01
Kigål
Kigål is offline
Flikker op met je kankerspoilers.

Deel 1 was te vet om deel 2 niet te zien, desalniettemin was deel 2 een aarsfilm geworden DIE NIET EENS ENG WAS.

Godverdegodver.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 17:21
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik vind het jammer dat iedereen nu deel 2 tegenvalt deel 1 beschouwt als de holy grail. Zo goed was hij helemaal niet.
Oud 23-03-2005, 20:23
Uice
Uice is offline
Deel 1 was al matig ja, en niet enger dan het vervolg.
Oud 24-03-2005, 16:36
one.
one. is offline
Citaat:
Juice schreef op 02-03-2005 @ 21:17 :
Geef mij maar de Japanse versies.
Reageren

Regels voor berichten