Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2005, 17:30
Back Door Man
Back Door Man is offline
Wat doe je voor school, studie of werk ?
en op welke manier beinvloed dat je lifestyle ?

Nou ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2005, 17:33
Verwijderd
ik doe op het moment geen opleiding maar denk dat ik volgend jaar cmv ga doen, 16 april ga ik iig naar de opendag aan de hva.
verder werk ik in een callcentre waar ik internet bestellingen aanneem en ondertussen veel kan lezen en veel verdien ook nog eens. dus dat zorgt er voor dat ik tegenwoordig geen arme sloeber meer ben en veel te veel geld heb om uit te geven
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 17:37
Back Door Man
Back Door Man is offline
aight.

ik werk in een broodjeszaak, waar ik mensen behulpzaam bedien met broodjes. en soms mag ik nog bezorger op een brommer wat als het lekker weer is goed te doen is.

Ik rond over 2 weken een sociaal pedagogische opleiding af, en nu loop ik stage op een centrum voor kinderen die extra structuur nodig hebben, wat ik erg goed werk vind.

en begin ik volgend jaar met een grafische opleiding.

wat er op neer komt dat ik best rijk ben opzich, maar al mijn geld weer uitgeef. en dat ik graag kinderen help die het moeilijk hebben maar volgend jaar toch eerst nog iets anders ga doen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 17:41
11568
11568 is offline
Ik zit in mijn laatste middelbare school jaar en ik doe er niets want het is de mavo. Hierna ga ik in elk geval een jaar niets doen...of in elk geval werken, niet meteen een opleiding want ik heb het een beetje gehad met dat schoolritme. Bovendien zijn er geen leuke mbo-opleidingen dus ik moet nog hard nadenken daarover.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 17:53
terror koekjes
terror koekjes is offline
ik ga grafisch vormgeven

als ik door de 'creativiteitstest' kom, wtf is dat voor onzin HALLO MBO HAHA??

EDIT: oja, lifestyle. het betekent dat ik de middelbare school rampzalig kut vond en dat ik daar nu de rotte appels van mag vreten
Oud 22-03-2005, 17:55
Back Door Man
Back Door Man is offline
bij mij hetzelfde over de middelbare.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 18:05
Glory
Glory is offline
ik doe HKU dus ik zit hele dagen tussen de arties en nu ben ik ramgestoord omdat ik nu iets moet bedenken maar ik weet niet wat
Oud 22-03-2005, 18:12
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
hoi ik zit nog in havo5 want ik ben blijven zitten in 4havo
ik heb toelating gedaan bij de kunstacademie in den haag en 22 april heb ik de final toelating (je hebt 2 rondes) en ik weet niet wat ik in godsnaam nog kan produceren daarvoor, ik ben inspiratieloos op dit moment
als dat niet gaat lukken dan ga ik de vooropleiding doen bij t rietveld.
Oud 22-03-2005, 18:14
cha0s
cha0s is offline
ik zit te leren en te stressen voor de toelatingsexamens van 12 en 13 april.
als ik daar met 'n beetje mazzel gewoon doorheen rol doe ik dus Culturele & Maatschappelijke Vorming @ Hogeschool van Utrecht.

Citaat:
terror koekjes schreef op 22-03-2005 @ 18:53 :
EDIT: oja, lifestyle. het betekent dat ik de middelbare school rampzalig kut vond en dat ik daar nu de rotte appels van mag vreten
Oud 22-03-2005, 18:17
Haligh
Haligh is offline
Ik doe 4 Havo, E&M.
En vind het compleet ruk, want ik heb totaal niks met mijn gehele profiel.
En tja, aangezien ik niet weet wat voor opleiding ik wil gaan doen en tot december de tijd heb. Moet ik allemaal maar zien hoe het loopt.

owja ik werk niet, dat komt nog wel.
Oud 22-03-2005, 18:19
Glory
Glory is offline
Citaat:
Heroïn Chique schreef op 22-03-2005 @ 19:12 :
veel succes verder
iiii ik wens een hemelse ingeving nu
Oud 22-03-2005, 18:20
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Citaat:
Glorybox schreef op 22-03-2005 @ 19:19 :
veel succes verder
iiii ik wens een hemelse ingeving nu
thnx! ik dus ook..
Oud 22-03-2005, 18:21
Carn
Carn is offline
ik probeer met veel pijn en moeite mijn opleiding Mens & Informatica af te maken, wat nog ongeveer 1,5 jaar zal duren. Daarna ga ik hopelijk Music Management doen op de HKU. Verder beun ik bij als vulploegleider bij de AH en als autocad tekenaar bij Dommelsche Bierbrouwerij, waardoor het qua centen wel snor zit.
Oud 22-03-2005, 18:22
Back Door Man
Back Door Man is offline
Citaat:
Glorybox schreef op 22-03-2005 @ 19:05 :
ik doe HKU dus ik zit hele dagen tussen de arties en nu ben ik ramgestoord omdat ik nu iets moet bedenken maar ik weet niet wat
vette sig heb je. this is not a love songgg.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 18:23
vixen
vixen is offline
Ik doe communicatiemanagement, 2e jaar. Ik heb geen werk.
Het beinvloedt mn leven op zodanige wijze dat ik een enorm lui varken ben want ik voer geen flikker uit en toch haal ik veel en heb ik iedere maand genoeg geld.

Laatst gewijzigd op 22-03-2005 om 19:07.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 18:24
merels
merels is offline
Citaat:
11568 schreef op 22-03-2005 @ 18:41 :
Ik zit in mijn laatste middelbare school jaar en ik doe er niets want het is de mavo. Hierna ga ik in elk geval een jaar niets doen...of in elk geval werken, niet meteen een opleiding want ik heb het een beetje gehad met dat schoolritme. Bovendien zijn er geen leuke mbo-opleidingen dus ik moet nog hard nadenken daarover.
jij deed toch psychologie met roxane?

Ik zit in 5vwo, ik vind het (natuurlijk) erg vervelend allemaal, en met het vooruitzicht dat ik nog een jaar moet..
Ik heb wel een aantal ideeën over daarna, maar nog zeker geen vastgestelde dingen.
Ik werk in een grand cafe van een kasteel, waar ik koffie etc. moet maken en broodjes wegbreng, het is tevens een museum. Ik heb een aantal leuke collega's, daarom trek ik het nog wel anders ben ik snel weg. Al is er nu wel een tentoonstelling over 25 jaar prentenboek en daar zijn allemaal afbeeldingen uit basisschooltijd dus dat is wel leuk.
Oud 22-03-2005, 18:37
Snuitermans
Snuitermans is offline
Deelcertificaten Gs, Eco en Filo, 6VWO. Ofwel ik heb per vak een maal in de twee weken drie kwartier les. Ik ben al sinds twee jaar van plan rechten te Utrecht te studeren, en dat wil ik nog steeds. Verder ben ik van maandag tot en met zaterdag postbode en werk sporadisch bij een consulentenbureau.
Oud 22-03-2005, 18:40
vixen
vixen is offline
Citaat:
merels schreef op 22-03-2005 @ 19:24 :
jij deed toch psychologie met roxane?
Nee, dat is mn zus. 655321
Oud 22-03-2005, 18:41
Gadje
Gadje is offline
6vwo c&m, dus ik heb lekker veel tijd (nouja pas na volgende week...)
het beinvloed mn lifestyle niet echt
verder werk ik lekker in een friettent wat goed verdient maar toch heb ik bijna geen geld
ik geef teveel uit en dat is wel lifestyle gerelateerd
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 18:49
Nuck
Nuck is offline
Ik studeer geneeskunde, 2e jaars en ben de komende 2 weken in een blauw pakje op de OK te vinden Ik werk in een restaurant in het weekend want ik ben een big spender.
Oud 22-03-2005, 19:06
Maharani
Maharani is offline
ik doe psychologie, tweedejaars. en ik vind het leuk, maar ik wil ook wel een andere studie doen.
oja en ik werk niet, werken, haha..
Oud 22-03-2005, 19:17
suikerprinses
suikerprinses is offline
ik zit in 6vwo, voor de tweede keer. ik doe e&m met duits2 als extra vak. dat bewijst wel dat ik een echte deutscher ben.
en ik werk in een bistro. daar mag ik de baas spelen en zelf ook een beetje rondrennen. ja, het verdient wel.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 19:17
31337
31337 is offline
Citaat:
Carn schreef op 22-03-2005 @ 19:21 :
ik probeer met veel pijn en moeite mijn opleiding Mens & Informatica af te maken, wat nog ongeveer 1,5 jaar zal duren.
Is die opleiding beetje te doen?? Wil ik namelijk volgend jaar gaan doen
Oud 22-03-2005, 19:28
Nona Star
Nona Star is offline
Ik ben tweedejaars SPH-er en loop nu stage op een vrije zmlk-school. Daar werken ze vanuit de antroposofische denkwijze en dat komt neer op een boel gezever over astraal-lichamen , maar ondanks dat heb ik het (vrij onverwachts) best naar mijn zin met alle kindjes.
Verder werk ik op de vrijdagavond en de zaterdag in een sjieke winkel met koloniale meubelen en glas- en kristalwerk. Daar komen altijd stomme ouwe dames langs die zaniken dat 'je het wel even stevig in moet pakken want ik ben op de fiets'. Mijn baas en bazin zijn klootzakken maar het betaald wel goed. Het is alleen veel te snel weer op

Het betekent dat ik klootzak-gedrag van mijn klootzak-baas en klootzak-bazin pik, omdat ik wel lekker betaald krijg en daar gaat het om. En ik ben veel te nuchter om op een vrije school te werken maar stiekem vind ik die kindjes best heel leuk
Oud 22-03-2005, 19:30
Ragnar
Ragnar is offline
Heb vwo gedaan, nu zit ik in het 3de jaar cultuurwetenschappen.

Tja.
Oud 22-03-2005, 19:34
Hagel
Hagel is offline
Ben na wat rondzoeken op hbo-v beland en zit nu in het eerste jaar, enorm naar mijn zin. In de weekenden en vrije dagen doordeweeks werk ik bij de musicstore, beetje cdtjes luisteren en tijdschriften lezen
Oud 22-03-2005, 19:37
Verwijderd
ik doe aan school, 4vmbo (op mijn sloffen het is echt té makkelijk maar goed), hierna mbo scw en daarna hbo creatieve therapie

en ik zit veel te vaak op mijn luie aarsh, dus ik moet maar es n baantje gaan zoeken..

Laatst gewijzigd op 22-03-2005 om 19:39.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 19:40
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ik zit nu niet op school, maar volgend jaar wil ik graag grafisch vormgeven gaan doen.
verder heb ik nu ook nog geen werk, ben nog hard op zoek (schiet niet op heij)

en hoe beinvloedt t mijn leven? ik word helemaal gek ik heb helemaal niks te doen
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 19:43
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
Zit niet op school.
maar loop sochtends vroeg 2 wijken telegraaf.
dan werk ik nog 6 uur per dag bij een kleding winkel.
En op zaterdag vrijdag sta ik snachts achter de bar. en somsook andere dagen.
En nog iets anders maar niet zo legaal

Dus komt er op neer dat ik veel geld verdien en kan uitgeven
Oud 22-03-2005, 19:46
100%hallal
100%hallal is offline
Momenteel zit ik, nu eerst de HAVO gedaan te hebben, in 6 VWO en IK BEN HET ZAT!!

Maar gelukkig ben ik aan het solliciteren bij de Politie en het gaat goehoed!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 20:11
Drez
Drez is offline
Ik heb vwo gedaan en zit nu in mijn tweede jaar geschiedenis. En het ging niet zo goed want [gezeik] maar nu wel weer redelijk, dus ik ga mijn P maar eens halen. En verder moetmag ik veel schrijven en onderzoeken enzo en dat is leuk. Ik wil meer de cultuur/film/kunst kant op dus dat past heel goed bij mijn lifestyle ofzo.

oja en ik werk niet want ik ben lui, maar ik leen wel bij.

Laatst gewijzigd op 22-03-2005 om 20:15.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 20:13
Back Door Man
Back Door Man is offline
geschiedenis in nijmegen ?

edit, je woont in groningen, laat maar
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 20:13
Drez
Drez is offline
Nee, Groningen.

edit: okee
Oud 22-03-2005, 20:27
Mysterons
Mysterons is offline
5vwo, n&g met ckv3, kcv en wiskunde b2
ik ben druk aan het solliciteren, ik zoek een lui baantje
ik geef ook bijles, daar verdien ik mee, en ik ben de oppas van de hele wijk
en later wil ik journalist/criticus/recensent worden. dus ik wil in ieder geval de master journalistiek en media doen. ik weet nog niet wat voor batchelor, iets in de richting theaterwetenschap/theater film en televisiewetenschap/literatuurwetenschap/kunstgeschiedenis/nederlands.
Oud 22-03-2005, 20:28
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Citaat:
Supernova* schreef op 22-03-2005 @ 20:46 :

das n grapje toch?
Oud 22-03-2005, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Heroïn Chique schreef op 22-03-2005 @ 21:28 :
das n grapje toch?
ik ben bang van niet
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 20:41
Verwijderd
Ik studeer sinds anderhalve maand IB&L in Groningen en dat bevalt tot nu toe erg goed. Daarnaast wil ik volgend jaar Spaans op de RuG erbij gaan studeren, voor den taalvaardigheid. Ik werk ook nog, bij de Becam, lekker leningen aansmeren muhahaha.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 20:45
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Supernova* schreef op 22-03-2005 @ 20:46 :
Ga je mond spoelen.
Oud 22-03-2005, 20:58
Verwijderd
Ik werk bij een huiswerkbegeleidingsinstituut, leuk kiddo's helpen met hun huiswerk. Verder studeer ik iets onderwijskundigs, dus dat heeft er wel mee te maken, maar eigenlijk ben ik creatiever dan ik nu blijk en daarom ga ik weer toelating doen voor de Hogeschool voor de Kunsten. En wordt dat 'm niet dan blijf ik lekker doen wat ik nu doe.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 21:03
nps
nps is offline
ik werkte eers voor amnesty international wat wel bij mijn lifestyle past want ik ben best maatschappij gericht, maar na 3 contracten word je eruit geschopt
nu werk ik als soort van secretaresse/telefoon miep bij de bavo rno g roep en ouwehoer ik met mensen die ze geestelijk niet helemaal op een rijtje hebben

ik doe een onwijze nerd opleiding, grafimedia technologie waar ik leer multimediaproducties te maken enzeaux
Oud 22-03-2005, 21:05
Glory
Glory is offline
Citaat:
Back Door Man schreef op 22-03-2005 @ 19:22 :
vette sig heb je. this is not a love songgg.
ja poinggg poinggg poinggg
Oud 22-03-2005, 21:11
Roos
Roos is offline
Ik doe geneeskunde en dat beinvloedt mijn leefstijl natuurlijk omdat ik zo behulpzaam ben voor iedereen

Ik werk in een ziekenhuis en dan heb ik zo'n sexy zusterpakje aan en lieve make-up met schattige oorbelletjes en dan vraag ik steeds 'kan ik nog iets voor u doen', je wilt niet weten wat voor schunnige antwoorden ik daarop krijg

Oh ja en als extra bijbaantje neem ik psychiatrische interviews af waardoor ik 's avonds bij iedereen moet aanbellen om ze over te halen om mee te doen, dit verdient supersupergoed
Oud 22-03-2005, 21:29
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
Roos schreef op 22-03-2005 @ 22:11 :

Oh ja en als extra bijbaantje neem ik psychiatrische interviews af waardoor ik 's avonds bij iedereen moet aanbellen om ze over te halen om mee te doen, dit verdient supersupergoed
Waar doe je dat???
Oud 22-03-2005, 21:35
Kaps
Kaps is offline
Ik werk twee dagen in de Lidl. Dat heeft mijn lifestyle behoorlijk beïnvloed. Ik schreeuw te veel en ik maak nog meer flauwe grapjes, dan ik normaal zou doen.
Bovendien let ik overal waar ik ben op winkeldieven, omdat het bij ons een sport is die te snappen...

En ik werk ook nog eens twee dagen in Cirkel Zenter.
Een alternatief/gothic/clubwear/india kleding- en sieradenwinkeltje.
Om nooit te vergeten waar mijn roots liggen. Daarom.
Oud 22-03-2005, 21:43
*oma*
*oma* is offline
Ik werkte eerst in de thuiszorg, maar ik had geen tijd meer. Naja... zij vroegen mij steeds op dagen dat ik niet kon. Verder zit ik op de kunstacademie, docentenopleiding en loop ik stage. Ik wilde er grieks en latijn naast gaan doen, maar bij de deeltijd moet je die vakken wel op de middelbare school gehad hebben en ik heb maar 1 les latijn gehad, denk niet dat ik het daarmee red Misschien een certificaat ofzo. Naja... oja lifestyle... ik ben creatief en krijg veel geld voor naar school gaan
Oud 22-03-2005, 21:52
Apomes
Apomes is offline
Ik zit in mijn eerste jaar Bachelor regentaten opleiding HandelBurotica & Geschiedenis (leerkracht middelbaar in: Boekhouden, economie, informatica, maatschappelijke vorming, recht, dactylo, geschiedenis & kunstgeschiedenis)
Ik doe dit graag, want ik ben er goed in. Ik doe dit niet graag want ik vind het saai.
Lifestyle verantwoord aangezien, die kinderen van 12-16 mij wel jong zullen houden
Oud 22-03-2005, 21:52
Roos
Roos is offline
Citaat:
Eerised schreef op 22-03-2005 @ 22:29 :
Waar doe je dat???
In Rotterdam, maar helaas hebben we geen mensen meer nodig
Oud 22-03-2005, 22:02
Verwijderd
Ik zit in mijn laatste jaar grafisch vormgeven op mbo niveau en als slaag wil ik door met fotografie op het HBO.
Ik heb nu even geen bijbaantje en dat vind ik wel kut want ik ben ook op mezelf en kan dus wel wat geld gebruiken maar ja ik kan niks vinden en dat is echt zo. Nu zit ik soms hele dagen nutteloos te wezen want ik heb maar 2 dagen school.
Binnenkort ga ik weer full time werken voor Oneill (freelance) maar dat is maar 1,5 maand ofzo. Als ik daarna geen school heb ga ik een jaar werken en in welke sector weet ik niet. Maar hopelijk word ik aangenomen op de academie he...
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 23:08
RockaholiC
RockaholiC is offline
ik ben net gestopt met een studie en ben van plan in september te beginnen met Literatuurwetenschap aan de VU.
en verder werk ik bij de hema en bij de tjins en dat is een surinaamse broodjeszaak
Oud 22-03-2005, 23:23
Verwijderd
Ik ga morgen voor het eerst werken in de leukste ijssalon van Middelburg, ik heb vorig jaar mijn atheneumdiploma gehaald. Eerst was ik bang dat ik mijn diploma niet zou halen omdat ik eigenlijk nooit leer en heel lui ben maar het is me eigenlijk op mijn sloffen gelukt, ik heb amper geleerd voor mijn examens.

Ik wist toen ik mijn diploma had nog niet wat ik wilde gaan studeren dus besloot ik een jaartje te gaan werken.

Eerst heb ik 5 maanden bij een energiebedrijf gewerkt, lbo-niveau, echt ongelofelijk wat voor mensen ik daar tegen ben gekomen bah bah bah. Toen heb ik 3 maanden niks gedaan, en nu morgen dus voor het eerst in de ijssalon tot en met half augustus want dan ga ik in Amsterdam wonen.

Daar ga ik namelijk cultuur en media studeren aan de UvA. Ik heb er zin in. Eindelijk weg uit Zeeland.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten