Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2005, 08:57
tiaori
tiaori is offline
zeilinstructeurs, zeilschippers, surfinstructeurs, motorvaartinstructeurs, duikinstructeurs IDD-Padi, divemasters Padi-IDD, docenten vaarbewijs I en/of II, outdoor instructeurs Frankrijk, buitensportbegeleiders, sport- en spelanimatoren, begeleiders voor jeugd- en jongerenvakanties, ski- en snowboardleraren (Frankrijk of Ned. Skivereniging), langlaufinstructeurs voor dag- en weekendtochten, stagiaires sport, spel, animatie, CIOS, CMV, SPW, CAW, SRW, toerisme.

Dienstverlening, enz., gastvrouwen / -heren, horecamedewerkers, jobstudenten (oproepbasis).

Wie heeft een van deze dingen al eens gedaan? (hoe oud was je?)
Wat kreeg je er voor betaald? (vond je het een goed bedrag?)
Hoeveel vrij had je?
en waar heb je toen gewerkt?
Oud 11-02-2005, 09:06
rare kwast
rare kwast is offline
ik val onder het animeer gebeuren (werd wel eens animeermeisje geroepen )

ik was toen 18 en 19 jaar verdiende 170/175 euro per week..
als je kost en inwoning hebt is dat wel voldoende..toch een soort vakantie want in de vrije uren zit je lekker voor je huisje maar als je dat ook zelf moet betalen (kost...inwoning is er meestal wel) is het toch een wat minder bedrag.
deed het 3 weken dus ben je al snel een week salaris kwijt.

beide jaren heb ik in totaal 4 weken op een camping gestaan.
eerst een week op een camping in zeeland en 3 weken in Nijverdal
afgelopen jaar 1 week in hattem en toen nog eens 3 op dezelfde camping
Oud 11-02-2005, 22:35
-(L)-
Wie heeft een van deze dingen al eens gedaan? (hoe oud was je?)
Ik, toen was ik 15

Wat kreeg je er voor betaald?
3 euro per uur

(vond je het een goed bedrag?)
Normaal bedrag voor iemand van 15.

Hoeveel vrij had je?
Dat was per week verschillend. In ieder geval hoefde ik niet meer dan 6 uur per dag te werken.

Op een camping, achter de ijskraam.
Oud 13-02-2005, 13:20
Verwijderd
Toen ik 16 was heb ik in een soort recreatieteam gezeten, bij de NCC (caravan club, hoe fout) Elk weekend stonden we op een andere camping in Nederland. In die weekenden begeleidden we groepen kinderen. Knutselen, speurtochten, verhaaltjes, dat soort shit.
Meestal hadden we de (late) avond vrij, maar dan gingen we met de groep wel iets leuks doen. Het was vrijwillig, wel onkostenvergoeding.

Nu begeleid ik jongerenvakanties voor WoesteLand, ook vrijwillig met onkostenvergoeding. Tijdens een kamp ben je nooit 'vrij' maar tegelijk is het voor mij ook vakantie dus ik zie het niet als werk. De kampen die ik tot nu toe begeleid heb waren in Nederland.
Oud 23-02-2005, 11:48
Amidala
Amidala is offline
Afgelopen zomer (toen was ik 19) heb ik 6 weken op een camping in Frankrijk gewerkt als soort van manusje van alles voor Happy Tent (die verhuurt bungalowtenten en stacaravans op campings in Frankrijk).

Samen met nog een meisje moest ik alles van onze reisorganisatie regelen. We moesten de tenten schoonmaken enzo, gasten verwelkomen en informatie geven over de omgeving, beetje gastenadministratie bijhouden. En daar bovenop deden we ook nog de animatie voor de kleine kinderen voor de hele camping.

Het klinkt heel druk maar eigenlijk hoefden we doordeweeks maar een paar uurtjes per dag te werken en alleen zaterdags (de dag dat de gasten vertrokken en nieuwe aankwamen) was het echt van 's ochtends tot 's avonds even flink doorwerken.
Voor dit alles kreeg ik zo'n E125,- per week.

Als je de kans krijgt om zoiets te doen zou ik het zeker doen. Het is echt een hele mooie combi van werk en vakantie (en als je het goed doet krijg je er lekker veel zon bij ).
Oud 24-02-2005, 15:36
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
Amidala schreef op 23-02-2005 @ 12:48 :
Afgelopen zomer (toen was ik 19) heb ik 6 weken op een camping in Frankrijk gewerkt. [Knip] Heel verhaal [\knip]
Voor dit alles kreeg ik zo'n E125,- per week.

€125 per week vind ik vrij weinig. uitgaande van 38 uur werk per week is dit minder als het minimumjeugdloon van een 19 jarige.
En dat terwijl je op een camping in praktijk vaak juist meer uren maakt als bij een gewone full-time baan.
Er zijn genoeg organisaties die wel op of boven het wettelijk minimum zitten en daar bovenop ook kost en inwoning geven.

Natuurlijk fijn dat het werk niet al te zwaar is, maar dat is werken in een vakantiesfeer meestal niet (de klanten zijn gemiddeld genomen een stuk opgewekter en dus makkelijker als de klanten bij de buurtsuper thuis).

Ik ben zelf bezig met een sollicitatie bij een camping in Luxemburg voor de komende zomer. Het aangebode salaris daar is ongeveer 260 euro per week, incl. gratis inwoning. Voor eten moet ik nog wel een bijdrage afstaan. Hoeveel dat is weet ik nog niet.

Ik wil de TS nog even vragen waarom dit topic is gestart, gewoon uit nieuwsgieirigheid.
Oud 25-02-2005, 19:29
Lil'Devil
Lil'Devil is offline
Waar kan je dat soort dingen vinden? Want ik wil heel graag in de zomer ergens in het buitenland werken. Dat lijkt me egt super, en voor de Hotelschool, kan ik dan mooi ervaring op doen..
Dus kan iemand me wat sitejes geven?
TnX alvast..
Oud 28-02-2005, 14:13
Verwijderd
Citaat:
Lil'Devil schreef op 25-02-2005 @ 20:29 :
Waar kan je dat soort dingen vinden? Want ik wil heel graag in de zomer ergens in het buitenland werken. Dat lijkt me egt super, en voor de Hotelschool, kan ik dan mooi ervaring op doen..
Dus kan iemand me wat sitejes geven?
TnX alvast..
www.eurocamp.nl

en dan ergens vacatures.
Oud 28-02-2005, 18:42
Ivo
Ivo is offline
en op alle andere sites van tenten-verhuurders.

Daarnaast zijn er animatie-bedrijven zoals Double-A die in de zomer ook mensen naar campings sturen.
Zie je zo'n organisatie niet zo zitten en wil je direct voor de camping werken, zoek dan op internet naar campings die jou wel leuk lijken (om te werken) en zoek gewoon zelf contact. Vrijwel iedere camping heeft in het hoogseizoen extra personeel nodig en campings waar veel Nederlandse gasten komen, hebben graag ook een paar Nederlanders in dienst.
Als je gaat solliciteren, zorg dan in ieder geval voor kost en inwoning en een reiskosten vergoeding (Binnen de benelux zijn de reiskosten nog wel te overzien, maar als je naar het middellands zeegebied gaat kan het aardig oplopen).
Oud 10-03-2005, 23:38
bracelance
bracelance is offline
ik was afgelopen zomer op een camping in frankrijk in charge of the animation!
Oud 17-03-2005, 20:22
SaisPas
SaisPas is offline
Beste Saispas,

Naar aanleiding van het prettige sollicitatiegesprek delen wij je mede dat je van harte welkom bent als vakantiemedewerker receptie op Parc La Clusure van dinsdag 2 augustus t/m zaterdag 27 augustus.

Gaan daar nog meer mensen heen?
Oud 22-03-2005, 19:36
Phlox
Phlox is offline
@ SaisPas; nee ik niet
Oud 22-03-2005, 19:36
@kie
@kie is offline
Wie heeft een van deze dingen al eens gedaan? (hoe oud was je?) ja gewerkt op een camping in Frankrijk als receptioniste, bediening restaurant en in het animatieteam, ik heb het twee jaar gedaan en ik was 21 en 22 toendertijd.
Wat kreeg je er voor betaald? (vond je het een goed bedrag?)
€100, eigenlijk heel weinig maar: het was tegelijkertijd vakantie dus lekker bakken en uitgaan en kost en inwoning was inclusief evenals de heen en terugreis en mijn 'baas' is de vader van mn beste vriendinnetje. Maar om nu te zeggen dat het veel was .. nou nee
Hoeveel vrij had je?

best veel vrij 's ochtends kinderanimatie en 's avonds receptie: daartussen had ik vrij
www.lemialaret.com camping in Frankrijk
Oud 22-03-2005, 19:57
SaisPas
SaisPas is offline
Citaat:
Phlox schreef op 22-03-2005 @ 20:36 :
@ SaisPas; nee ik niet
Je weet, jij bent altijd welkom
Oud 27-03-2005, 16:37
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Ik ga van de vakantie in Ierland werken dus ik kan je d'r nog niets over vertellen
Oud 30-03-2005, 10:32
Breg
Breg is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 27-03-2005 @ 17:37 :
Ik ga van de vakantie in Ierland werken dus ik kan je d'r nog niets over vertellen
hoe/waar heb je het geregeld dan?
Oud 30-03-2005, 14:30
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
Breg schreef op 30-03-2005 @ 11:32 :
hoe/waar heb je het geregeld dan?
Via JoHo had ik een hele stapel vacatures aangevraagd en een brief geschreven & ik had geluk & werd aangenomen

Ben wel blij trouwens omdat je voor 't meeste 18 moet zijn en ik ben dan nog maar 17
Oud 06-04-2005, 18:59
woej!
woej! is offline
Ik ga deze vakantie op een nederlandse camping in frankrijk werken.
samen met een vriendin, we moeten vier uurtjes per dag schoonmaken, de rest van de dag hebben we vrij.
De eerste vier weken krijgen we 250 euro, de andere twee weken nog eens 250 euro.
Ik heb de advertentie gevonden op marktplaats, bij van die grote organisaties waren ook vacatures zat, maar ik ben nog maar 16 dus was dat niet geschikt.

succes trouwens
Oud 08-04-2005, 17:14
Schuah
Schuah is offline
gewoon een jaar of 14 op dezelfde camping in Zuid-Frankrijk komen, en als ze een drukke avond hebben even jezelf aanbieden: vertellen dat je al X jaar in de horeca werkt, en dat je ze best wel een avondje wil helpen.

Nu werk ik d'r al 3 jaar elk seizoen (Bar draaien, enternainen (kanoën enzo), wc's schoonmaken, vanalles)

Regels voor berichten