Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2005, 20:32
tourmalijn
tourmalijn is offline
Wat heb jij aan je mentor (gehad)?

en hoe sta je tegenover hem/haar als docent?

lucht je hart
Oud 24-03-2005, 20:33
Verwijderd
Helemaal nooit iets aan gehad. Beetje nutteloos vond ik een mentor.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 20:34
tourmalijn
tourmalijn is offline
ja ik geef je groot gelijk

ik heb ruzie met de mijne
Oud 24-03-2005, 20:37
-(L)-
Ik heb er nooit veel aan gehad. Afgelopen jaren had ik er telkens een die 't zelf niet helemaal wist (wat betreft regels op school), en ja daar heb je niet veel aan.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 20:43
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
nooit iets aan gehad. dat wil zeggen - nooit nodig gehad.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 20:47
tourmalijn
tourmalijn is offline
Mijn mentor heeft mij compleet voor lul gezet voor de hele klas

en maar ontkennen
Oud 24-03-2005, 20:52
Sketch
Sketch is offline
Ik ben ook niet zo dol op de mijne. Ik heb niet echt het gevoel dat het haar interesseert of we slagen of zakken. Als we een klacht hebben over iets zegt ze altijd 'daar ga ik niet over, ga maar naar de afdelingsleider', terwijl ze wel steeds uitlegt dat we met problemen en suggesties naar haar moeten komen, en dat zij ze aan de afdelingsleider voorlegt. Vervelend mens.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 20:54
tourmalijn
tourmalijn is offline
In principe moet je altijd op je mentor kunnen vertrouwen

maar je hebt van die mentoren: totaal nutteloos

@ sketch op welke school zit jij?
Oud 24-03-2005, 21:02
Verwijderd
Citaat:
sazyah schreef op 24-03-2005 @ 21:32 :

lucht je hart
Niet veel. Als we wat vroegen over vrije dagen etc verwees hij ons altijd door naar het secretariaat, 'daar was hij niet voor'. Gelukkig heb ik hem ook nooit nodig gehad.

Ook nog wel stom, indicatie voor bevordering naar klas 3, een meisje uit mijn klas mag geen a'kunde (aardrijkskunde natuurlijk) schrijven, maar bij de indicatie zet hij wel een G (gymnasium), een H voor havo enz. En maar zeggen dat ze zo kwalitatief zijn.....
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 21:03
Leeghoofd
Leeghoofd is offline
Ik heb altijd van die nutteloze mentoren gehad (daar had ik dus ook vaak ruzie mee met ze)
Maar nu heb ik echt een relaxte mentrix!

Een voorbeeld:

Wij moeten volgend jaar een half jaar stage maar vanwege lessen is heet beste als we in januari gaan. We kregen dus te horen dat we in september moesten.... Meteen toen ze dat te horen kreeg ging ze regelen dat we alsnog in januari mogen

Nog een voorbeeld:

We hadden laatst een gesprek naar aanleiding van een klachtbrief van het LAC (leerling actie commite) zij was daar dus ook bij.... In de les had ze al gezegt dat ze het helemaal eens was met wat we in die brief hadden gezet.... en merkte je dus ook duidelijk in het gesprek..... de twee opleidingsmanagers die erbij zaten, zaten ook met open mond naar haar te kijken van hoe ze ons hielp.

Petra je bent een topmeid!
Oud 24-03-2005, 21:06
tourmalijn
tourmalijn is offline
ik heb nog maar een keer een leuke menor gehad

Het probleem was wel dat de rest van de klas haar niet moest
Oud 24-03-2005, 21:07
ecrivaine
ecrivaine is offline
Heb nog nooit een redelijke mentor gehad.
In de eerste de tuinkabouter van de school die tijdens zn pensioen ff techniek gaf. In de tweede de lieve maar domme laboratoriumassistente die natuurkunde moest geven. Ik had continue ruzie met dr. In de derde mn tekenleraar, die viel wel mee, maar je had niks aan hem. Nu, in de vierde mn scheikundeleraar. Meestal wel te harden, maar hij is toch wel enigszins getikt te noemen en reageert zn frustraties soms af op de eerste de beste leerling.
Kortom: ik heb al van jongs af aan meegekregen dat je steun niet van je mentor hoeft te verwachten. Maar ik heb er niet echt last van gehad ofzo.
Oud 24-03-2005, 21:11
Verwijderd
Het lijkt wel (lees: het is zo) alsof ze het nooit goed doen
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 21:11
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
vorig jaar wel wat aan gehad toen had ik ook problemen met een andere leraar en is hij even op zijn plaats gezet maar dit jaar niet nodig geweest hoor

mijn mentor van vorig jaar was wel relaxed heel makkelijk in alles en wel aardig enz o, van dit jaar is ook wel oke hij is gewoon behulpzaam en aardig
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 21:13
tourmalijn
tourmalijn is offline
in de eerste--> Wiskunde leraar die niet echt goed uit kon leggen en op de helft van het jaar overspannen was. Had ik dus niets aan.

in de tweede--> natuurkunde docente was ook niet heel goed in klassikaal les geven (wel een op een) maar was wel heel lief heb ik heel veel aangehad.

in de derde--> biologie leraar kon redelijk uitleggen had je ook wel wat aan

nu, de vierde--> ckv docente heb ik echt totaal he-le-maal niets aan. het probleem is ik heb haar volgend jaar in de vijfde ook nog
Oud 24-03-2005, 21:14
Verwijderd
Oh, aardig is die van mij ook wel, maar behulpzaam

Bij hem maakt het ook nog verschil of je je boeken niet mee hebt of je huiswerk niet gemaakt hebt. Heb je pech dan moet je dubbel strafwerk maken
Je weet het hè, wiskundeleraren.....
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 21:17
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
mrboot schreef op 24-03-2005 @ 22:14 :

Je weet het hè, wiskundeleraren.....
mijn wiskundeleraar is echt , hij houdt niet zo van uitleggen ofzo (doet het wel met een beetje zeuren) maar hij wil wel echt dat je een 10 haalt

hij stimuleert je ook om goed door te werken
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 21:19
tourmalijn
tourmalijn is offline
mijn wiskundelerares is schattig

voor zover leraren schattig kunnen zijn
Oud 24-03-2005, 21:20
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 24-03-2005 @ 22:17 :
....

hij stimuleert je ook om goed door te werken
Die van mij ook wel, alleen een beetje te veel

Hij word ook af en toe helemaal pissig als je geen rekenmachine maar wel een mp3 speler mee hebt
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 21:20
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
hmmm ik heb geen schattige docenten
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 21:22
tourmalijn
tourmalijn is offline
ik neem liever een mp3 speler mee dan een rekenmachine
Oud 24-03-2005, 21:24
shaya
shaya is offline
ik heb in mijn eindexamen jaar geloof ik wel 3 mentoren gehad, omdat de meneer die ut eigelijk moest zijn, vlak voor de zomervakantie gestopt was met werken.
ik heb wel een aantal keer een totaal nutteloze mentor gehad.
1 keer echt een stomme man gehad, die elke week weer zeurde dat ik beter me best moest doen omdat ik anders niet over zou gaan enzo. hij dacht zelfs dat ik te dom was voor havo.
Dus toen mar een IQ-test gedaan. bleek ik een IQ van 143 te hebben. was nie te dom dus.
Oud 24-03-2005, 21:25
Verwijderd
Citaat:
sazyah schreef op 24-03-2005 @ 22:22 :
ik neem liever een mp3 speler mee dan een rekenmachine
Ja, natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 21:29
tourmalijn
tourmalijn is offline
Citaat:
shaya schreef op 24-03-2005 @ 22:24 :
ik heb in mijn eindexamen jaar geloof ik wel 3 mentoren gehad, omdat de meneer die ut eigelijk moest zijn, vlak voor de zomervakantie gestopt was met werken.
ik heb wel een aantal keer een totaal nutteloze mentor gehad.
1 keer echt een stomme man gehad, die elke week weer zeurde dat ik beter me best moest doen omdat ik anders niet over zou gaan enzo. hij dacht zelfs dat ik te dom was voor havo.
Dus toen mar een IQ-test gedaan. bleek ik een IQ van 143 te hebben. was nie te dom dus.
Dom
Oud 24-03-2005, 21:30
Verwijderd
Citaat:
sazyah schreef op 24-03-2005 @ 22:29 :
Dom
Ja
Maar een IQ van 143
Hoe groot was de afwijking?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2005, 21:34
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
sazyah schreef op 24-03-2005 @ 21:54 :
In principe moet je altijd op je mentor kunnen vertrouwen

maar je hebt van die mentoren: totaal nutteloos

@ sketch op welke school zit jij?
Keizer Karel College. Hoezo?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 21:38
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb wel een paar keer een goede mentor gehad. In de 2e toen mijn ouders net gescheiden waren heeft hij me doorverwezen naar de vertrouwenspersoon omdat hij dacht dat dat op dat moment het beste voor me was (ik kon het totaal niet met die vertrouwenspersoon vinden, maar hij had het goed geprobeerd), hij heeft toen ook bemiddeld in een ruzie tussen een vriendin van mij en mij omdat ons schoolwerk daaronder te lijden had.

Mijn mentor van de laatste drie jaar heeft me vorig jaar goed geholpen door mijn slagingskansen nog een goed te bekijken toen ik heel erg op zakken stond en toen heeft hij via de MR wel veel gedaan (daar zat hij ook in).
Oud 24-03-2005, 22:30
stuudjah
stuudjah is offline
In de eerste/tweede had ik echt een hele goede mentor
Hij nam het voor de klas op, is te vertrouwen, had humor, en lef.
Je kon gewoon altijd naar hem toekomen als er iets was..
En dan deed die ook er ook echt alles aan wat die kon..

Alleen nu.. Beste vent, maar een mentor waar je niks aan hebt..
Oud 25-03-2005, 07:20
Verwijderd
Ik heb eigenlijk mijn hele schoolperiode geweldige mentors gehad. De mentor die ik nu heb ken ik nog niet echt omdat ik er pas net op school zit maar die lijkt me ook wel zeer oke.

@Sketch. Zit jij op het KKC in Amstelveen?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 07:31
Verwijderd
Citaat:
sazyah schreef op 24-03-2005 @ 21:32 :

lucht je hart
Ik heb er tot nu toe nog weinig aan gehad, hij weet van veel dingen niets af en doet maar wat. Het is mijn economie leraar, in dat vak is ie opzich wel ok.
Een groot nadeel van hem is dat ie buitenlands is. Zijn taalachterstand is voor mijn gevoel toch net iets te groot om goed les te kunnen geven. Maar wat doe je eraan?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 07:59
Verwijderd
Citaat:
****** schreef op 25-03-2005 @ 08:33 :
wij hebben ook een leuke uitvinding: mentoruur

alleen ga ik nooit
Wij zouden moeten . Gelukkig mogen we die opdrachten zelf thuis doen, maar vorig jaar moest het wel
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 08:14
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
******** schreef op 25-03-2005 @ 08:20 :
@Sketch. Zit jij op het KKC in Amstelveen?
Ja... jij ook?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 08:32
Verwijderd
Citaat:
Sketch schreef op 25-03-2005 @ 09:14 :
Ja... jij ook?
daar zat ik op school (ik ben alleen zo'n twee jaar geleden daar weg gegaan omdat ik naar een andere school moest)
In welke klas zit jij?

Laatst gewijzigd op 25-03-2005 om 08:37.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 08:52
tourmalijn
tourmalijn is offline
Citaat:
****** schreef op 25-03-2005 @ 08:33 :
wij hebben ook een leuke uitvinding: mentoruur

alleen ga ik nooit

Bij mij op school hebben ze een gewoonte om mentoruur altijd tegelijk met een ander vakt te plaatsen, niet echt handig dus
Oud 25-03-2005, 08:56
fractuur
fractuur is offline
Ik heb wel een aar goede mentoren gehad, maar ook een par heleslechte. Gelukkig is mijn mentor nu erg goed, hijheeft redelijke kijk op leerlingen, en hun problemen met SE-weken etc etc. (al praat ie wel wat veel over zichzelf..)
Oud 25-03-2005, 08:58
Verwijderd
Niks aan gehad. Ik redde mezelf wel.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 09:00
tourmalijn
tourmalijn is offline
Citaat:
(al praat ie wel wat veel over zichzelf..)

kijk dat probleem had ik nou ook
Oud 25-03-2005, 09:02
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
nee ik vond t vrij nutteloos
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 09:04
Verwijderd
Ik kwam zo'n 3,5 jaar geleden helemaal alleen in 4vwo, kreeg dat jaar Pfeiffer en moest heel erg wennen aan de manier van werken op het vwo (ik had daarvoor 3 jaar in een vaste gemengde klas gezeten en was toen doorgestroomd naar het vwo). Mijn cijfers waren beduidend lager dan de jaren daarvoor en ik begon er steeds minder in te geloven dat ik het jaar zou halen. En geloof het of niet, voor een groot deel dankzij mijn mentor is het me wél gelukt. Een fantastisch mens was dat!

De mentor van nu (op de drama-academie) is echt drie keer niks, moet ik zeggen. Hij belooft allerlei dingen die hij vervolgens niet waar maakt, hij is er bijna nooit, hij steekt totaal geen energie in mensen buiten school etc. Ik heb op het moment niet zozeer een mentor nodig, maar vele anderen wel, en die balen er goed van.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 09:05
tourmalijn
tourmalijn is offline
Citaat:
poetic_tragedy schreef op 25-03-2005 @ 10:02 :
nee ik vond t vrij nutteloos
ik vind niet dat een mentor nutteloos is. Maar dan moet je er wel iets aan hebben
Oud 25-03-2005, 09:10
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
******** schreef op 25-03-2005 @ 09:32 :
daar zat ik op school (ik ben alleen zo'n twee jaar geleden daar weg gegaan omdat ik naar een andere school moest)
In welke klas zit jij?
Ik zit nu in de zesde.

Wij hadden elke maandag het 4e uur mentoruur.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 09:28
tourmalijn
tourmalijn is offline
zit er iemand in eersel op school?
Oud 25-03-2005, 09:49
Verwijderd
Mwah, als mentor ben ik niet heel erg over die man te spreken. Hij is niet echt in staat om goed signalen uit de klas op te vangen, die moeten altijd vrij duidelijk worden aangereikt. Hij is wel vrijwel altijd beschikbaar als je hem nodig hebt, dat is een voordeel, maar van zijn kant komt nauwelijks initiatief om te informeren. In het begin van het jaar heb ik een keer een standaardgesprekje met hem gehad maar de rest van het jaar heb ik niets meer van hem gehoord, terwijl er in de klas wel dingen waren die hij had moeten weten. Bijvoorbeeld over het lesgeven van bepaalde docenten, het is makkelijker om er over te vertellen als er naar gevraagd wordt dan als je er zelf mee moet komen. Ik heb hem niet heel hard nodig gehad, maar er waren wel leerlingen waar hij wat meer aandacht aan had kunnen besteden.

Als leraar (scheikunde) is hij volkomen incompetent. Hij weet alleen wat er in het boek staat en voor de rest moet je eigenlijk niet bij hem aankomen met vragen die enigzins buiten de stof vallen. Mijn pws was dan ook een raadsel voor die man, terwijl het over zijn eigen vakgebied ging. Hij trachtte wel geinteresseerd en begeleidend te doen, maar in de praktijk viel dat tegen omdat hij met opmerkingen kwam die absoluut zinloos waren.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 09:56
Guenevery
Guenevery is offline
Afgezien van mijn mentor in de eerste heb ik echt nog nooit iets aan die mensen gehad. In de tweede kreeg ik een gs docent waar iedereen bang voor was. Hij weigerde klachten over andere docenten aan te horen, omdat hij dat 'het afvallen van zijn collega's' vond. Dus wanneer er problemen waren met docenten had je niets aan hem. (waar dient zo'n man anders voor?).

Ik zit nu in de vijfde en het gaat thuis belabberd. Kan me niet consentereren en daar leiden mijn werkstukken onder. Mijn mentor op dit moment is weer zo'n lakonieke vent die in de zes maanden dat we hem nu hebben nog niet een keer een mentorgesprek met zijn leerlingen heeft gehad. Behoorlijk frustrerend als je zelf al niet iemand bent die graag met haar problemen te koop loopt!

Maar goed. Ik heb echt een schat van een docente Nederlands, die heel erg lief en begripvol is. En waarvan ik ook nog eens het idee krijg dat ze er ergens ver iets van begrijpt. Zij heeft me ook aangeraden om eens met de coordinator te gaan praten. Die op zijn buurt gelijk weer vroeg 'waarom ben je in vredesnaam niet naar je mentor gegaan?'. Tja, volgens mij functioneren sommige docenten totaal niet als vertrouwenspersoon. En zouden die dan ook nooit mentor mogen worden.
Oud 25-03-2005, 10:04
tourmalijn
tourmalijn is offline
wij hebben zoiets als leerlingen evaluatie dan ga je met de hele klas praten over het schoolsysteem en slecht functionerende vakdocenten.

als we dat hebben gedaan worden er uit elke klas twee leerlingen gekozen en die gaan dan overleggen met de mentor wat er beter kan.

vervolgens word er helemaal niets aan gedaan
Oud 25-03-2005, 10:07
Verwijderd
Citaat:
Sketch schreef op 25-03-2005 @ 10:10 :
Ik zit nu in de zesde.

Wij hadden elke maandag het 4e uur mentoruur.
Hoe heet je en heb je een foto? Want ik zat geloof ik tegelijk met jou op de dependance.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 10:10
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
mijn mentor in de bovenbouw was heel vreemd, maar eigenlijk wel aardig. ze maakte zich wel zorgen om me als ze zag dat ik niet vrolijk was enzo.

eerste klas mentor was ook heel aardig, heel rustig. perfecte mentor voor een eersteklasser
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 10:13
tourmalijn
tourmalijn is offline
bij mij op school kiezen ze standaard voor de vervelendste mentoren
Oud 25-03-2005, 12:29
Nyawa
Eigenlijk nooit iets aan gehad, omdat er voor mij geen echte problemen op school waren. Dat wil niet zeggen dat het slechte mentoren waren, want ik heb twee hele goede gehad (ook één hele slechte trouwens), maar ik had ze gewoon niet echt nodig. Klachten worden meestal gewoon direct bij de afdelingsleider ingediend hier, en niet via de mentor.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 16:20
tjsa...ikke
tjsa...ikke is offline
ik heb echt zo'n vage mentor... ik had vorig jaar nogal heftig jaar enzo en nou vind ie dat ie even de goede mentor uit moeten hangen. Vraagt ie zo: jah hoe is ut nu, zeg ik ja het gaat nu wel redelijk. Echt zo: mooi zo! hij had zijn taak ook weer vervuld. En vorige week; komt ie tijdens de les echt zo voor me zitten en vraagt ie: en hoe is ut in je liefdesleven sorry hoor.. hij is 50!! ik weet niet....
Reageren

Regels voor berichten