Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2005, 17:15
vixen
vixen is offline
Stel je voor. Je hebt een goeie vriend, zo een waar je vaak mee omgaat en die ook gewoon leuk is om te zien. Jullie zeggen dat je van elkaar houdt, dat je echt goed bij elkaar zou passen. Jammer genoeg is die aantrekkingskracht er niet. Maar dat zou kunnen komen.
Stel dat je het er met die jongen over hebt dat jullie wel eigenlijk verliefd op elkaar zijn, dat je de4 ander leuk, lief, mooi, grappig, geweldig, noemmaarop vindt.
Zou je je vriendschap (die enorm goede vrienschap) opgeven voor een onzeker liefdesbestaan? Wat zo enorm wennen is?
Oud 18-03-2005, 17:27
gurl19
gurl19 is offline
die aantrekkingskracht is er toch meestal al voordat je een relatie begint
Maar een vriendschap hoeft natuurlijk niet kapot tegaan als de relatie stukloopt. Kan natuurlijk wel, maar is geen feit!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 17:28
Verwijderd
Ik zou het einde van een vriendschap wel kunnen riskeren. vooral als het wederzijds is. De kans dat je als vrienden uitelkaar groeid omdat je verliefd op elkaar bent is volgens mij best groot. En wie zegt dat als je er op ingaat het mis gaat?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 18:08
Multilot
Multilot is offline
beide gevoelens ken ik niet, dus kan ik er geen uitspraak over doen...
Oud 18-03-2005, 18:12
zeep007
zeep007 is offline
Ja, ik heb het na een paar jaar eigenlijk maar ook gedaan met mijn beste vriend en dat werkt ook nog steeds prima. Was iid even wennen; zovan, ik zoen dingetje nu, hihi. maar ja, eenmaal daaroverheen kun je er alleen maar van genieten. Het brengt zelfs vele voordelen met zich mee, dat je elkaar al zo goed kent.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 18:13
GoldenSample
GoldenSample is offline
denk het wel, en als het echt zo een goede vriend is, dan zal je vriendschap na je relatie waarschijnlijk niet stuk gaan
Oud 18-03-2005, 18:23
vixen
vixen is offline
Citaat:
GoldenSample schreef op 18-03-2005 @ 19:13 :
denk het wel, en als het echt zo een goede vriend is, dan zal je vriendschap na je relatie waarschijnlijk niet stuk gaan
ja, dat zei mn huisgenoot ook al.
Maar toch is het inderdaad raar om me voor te stellen dat ik met 'dingetje' ga zoenen. ofzo.

Niemand vervelende ervaringen hiermee? Of leuke. Kan ook.
Oud 18-03-2005, 18:46
Luna
Luna is offline
Ja, ik heb het gehad met een jongen, maar het feit is dat wij elkaar leerden kennen, meteen met elkaar gingen en we hebben een tijdje half iets gehad en toen kwamen we erachter dat 'dat' er niet was tussen ons, terwijl we eigenlijk perfect voor elkaar zouden zijn. We heben toen besloten egwoon vrienden te blijven en dat gaat heel goed, t voelt als een soort broertje. We kunnen elkaar heel lang niet zien m,aar voelen allebei dat er een soort band is tussen ons. Al klinkt dat vet stom Alleen het verschil is dat ik dus nog niet bevriend met m was voordat we met elkaar gingen..
Ik denk dat je nooit van tevoren kunt zeggen hoe dat gaat lopen. Maar sommige risico's moet je nemen..
Oud 18-03-2005, 19:06
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
Citaat:
vixen schreef op 18-03-2005 @ 19:23 :
Maar toch is het inderdaad raar om me voor te stellen dat ik met 'dingetje' ga zoenen. ofzo.

aja ik heb ook zoiets gehad. ik en mijn beste vriend kregen opeens btje gevoelens voor elkaar. gezoend enzo en tog geprobeerd. na een maand kwamen we erachter dat we toch maar beter goede vrienden konden blijven en dat we niet echt elkaars type waren om een realtie mee te hebben. das 1,5 jaar geleden gebeurd en het is nog steeds 1 van mijn beste vrienden.
just go for it!
Oud 18-03-2005, 20:40
WolterB
WolterB is offline
2 jaar terug zou ik nee gezegd hebben, 1 jaar terug ja, nu weet ik het niet
Oud 18-03-2005, 21:11
Verwijderd
Als je gewoon tijdens een gesprek tot die conclusie komt, zou ik het nog niet zo 1, 2, 3 doen. Maar als je echt helemaal hoteldebotel bent wordt het heel wat anders
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 22:56
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik zou het doen. Maar ik ben bevooroordeeld.

Laatst gewijzigd op 18-03-2005 om 22:58.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 23:16
juno
juno is offline
De stabielste liefdesrelaties groeien uit vriendschap. Jullie halen de gouden bruiloft wel.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 23:35
655321
655321 is offline
Liefje, gewoon doen hoor. Jullie zijn echt goed samen en jullie gaan trouwen and you're gonna have like 10.000 of his baaaaby's, om maar even een quote te verdraaien.
Oud 18-03-2005, 23:36
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 23:43
gueux
gueux is offline
Citaat:
juno schreef op 19-03-2005 @ 00:16 :
De stabielste liefdesrelaties groeien uit vriendschap.
Mwah, heb ik mijn twijfels over.

@TS: realiseer je goed wat je op t spel zet. Zou t niet doen.
Oud 19-03-2005, 00:59
Fatal Exception
Fatal Exception is offline
Zeker doen je weet wat je aan elkaar hebt! De liefde wordt alleen maar groter
Oud 19-03-2005, 09:24
CanYouHandleMe
CanYouHandleMe is offline
Citaat:

leuke ja en in de euhm 5 dagen dat het 'aan' is is er nog niks misgegaan, maar goed.. dat zegt niks natuurlijk

ik zou zeggen probeer het.. maar bereid je voor op komische en ongemakkelijke situaties
Oud 19-03-2005, 13:59
little nemo
little nemo is offline
Citaat:

bij mij werkte t niet, eerst goeie vrienden, toen een soort van relatie gehad en nu niets meer. maar ik vind t niet erg verder, ik had dr gewoon niet zo'n zin meer in. nouja, ik gok dat als er aantrekingskracht is er toch wel iets gaat gebeuren, dat hou je niet zo tegen
Oud 19-03-2005, 16:57
Verwijderd
Citaat:

Vervelende ervaringen, maar daar ga ik t ff niet over hebben.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 17:36
Isiyanka
Isiyanka is offline
Ik heb een keer min of meer hetzelfde gehad denk ik Een goede vriend van mij waar ik heel veel mee praatte, op een gegeven moment kregen we allebei het gevoel dat we misschien wel verliefd op elkaar aan het worden waren. Nu zat het nog wat moeilijk omdat we elkaar vooral via MSN spraken, hij woont namelijk heel ver bij mij vandaan, maar we hadden elkaar wel al een paar keer gezien (toen vond ik hem ook best leuk, maar had ik al een vriend)
We hebben een keer afgesproken en een hele dag met elkaar doorgebracht, en toen bleek dat de 'vonk' er toch niet was Daarna was het eigenlijk helemaal niet raar, we gingen gewoon terug naar onze vriendschap, alleen met wat minder flirten etc. omdat we nu beiden wel wisten dat dat het niet was
Oud 19-03-2005, 19:15
Verwijderd
ik heb het gedaan en nu heb ik een beste vriendinnetje die tegelijkertijd mijn vriendinnetje is.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 21:56
Flowtje
Flowtje is offline
Ik zou nee zeggen, maar dat komt omdat het in mijn geval niet echt geweldig is gegaan. (Lees: We spreken/zien elkaar niet meer.)
Oud 19-03-2005, 22:18
mystery86
mystery86 is offline
Hmm...90% hier zegt ga ervoor en hebben allemaal goede ervaringen.... beetje lastig om nu mijn verhaal te doen maar in mijn geval is het niet goed gegaan.

Eerst had ik een goede vriend, uiteindelijk werden we beste vrienden..... half jaar later zoende we... waren even in de war en besloten ervoor te gaan. We hebben bijna 2 jaar gehad en nu is het zo'n 3 maanden uit. We spreken en zien elkaar niet meer en hij zegt de meest stomme dingen nu.... de hele vriendschap is weg.

Maaaaar ik zeg niet dat dit altijd zo moet zijn. Het zal best kunnen dat het jullie wel lukt.

Veel succes met uitvogelen wat je wilt.
En laat mijn verhaal je niet tegen houden hoor als je het graag wilt, die ex van mij is blijkbaar gewoon een eikel
Oud 19-03-2005, 23:40
zeep007
zeep007 is offline
maar ja, een relatie kan nou eenmaal fout aflopen, of het nou je beste vriend is/was of helemaal niet. Dat is nou eenmaal een risico wat je neemt.

Ik denk ook dat het nogal moeilijk is om die vriendschap gewoon door te zetten alsof er niets aan de hand is.

IN mijn geval probeerde ik dat namelijk wel in het begin. Maar het stond echt tussen ons in. Ik werd jaloers als hij met een ander meisje flirte, teveel dronk dat zijn babbeltjes wat gemakkelijker werden , en toen hij een ander zoende was ik daar ook kapot van. En nog liet ik niets merken. Het deed me heel veel pijn van binnen. Ik dacht, ik laat et overwaaien en ging ook maar met iemand anders. Toen bleek hij dat weer niet leuk gevonden te hebben. Oftewel, zo kon dat niet doorgaan en het deed onze vriendschap ook niets goed.
We zijn er voorgegaan, en zoals iemand al eerder zei; ik heb nu een vriend die ook nog eens tevens mijn beste vriend is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-03-2005, 17:38
vixen
vixen is offline
We hebben nu iets en ik uh, zie wel hoe 't gaat.
Raar hoor.
Oud 20-03-2005, 18:47
zeep007
zeep007 is offline
haha, cool voor je!
Geniet ervan. Zolang je maar lol hebt met elkaar.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 21:04
U're Princes..
U're Princes.. is offline
Oke hier heb ik ervaring mee Ik ben al erg lang bevriend met hele leuke jongen en we konden alles aan elkaar kwijt. Maar er groeide meer uit Maar dat bleek niet helemaal te werken en nu zijn we weer vrienden Maar nu loopt alles beetje raar want we weten niet precies wat we voor elkaar voelen. Mijn probleem is dat ik het verschil tussen vriendschap en vriendje moeilijk zie .. Ben ik wel echt verliefd of is het meer een uit te hand gelopen vriendschap ....
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 16:56
KiMZz
KiMZz is offline
Been there, done that.. Bad mistake..
Oud 24-03-2005, 17:03
Verwijderd
als je vrienden bent, allebei verliefd op elkaar, je weet het van elkaar, en je begint géén relatie, dan gaat volgens mij je vriendschap net zo hard kapot als wanneer je wél een relatie begint die na een tijdje uitgaat. En dan heb je nog geeneens een relatie gehad!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 17:12
STP
STP is offline
Ja, dat heb ik zelfs gedaan, beviel echt perfect!

Alleen jammer dat 't net uit is
Oud 24-03-2005, 17:23
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
Citaat:
vixen schreef op 20-03-2005 @ 18:38 :
Raar hoor.
dat is juist goed
Oud 24-03-2005, 19:48
Verwijderd
tja
ik heb nou ruim een jaar verkering met een jongen waarmee ik al een poosje bevriend was
voordelen: je kent elkaar goed hoe hij denkt en wat hij van een relatie verwacht etc je wordt zo dus minder snel teleurgesteld (denk ik)
nadelen: soms weet je teveel van elkaar, dingen die je vriendschappelijk hebt verteld (heb ik zelf trouwens niet echt last van, maar denk wel dat het kan voorkomen)

een vorig vriendje kende ik eigenlijk helemaal niet zo goed.. daar kwam ik achter toen het uitwas.. en dat was ook niet echt een fijn gevoel..

tot nu toe gaat het dus erg goed.. en ik zou zeggen: als je hem echt heel erg leuk vind, dan zou ik het proberen, maar het er wel goed met elkaar over hebben dat dit niet ten koste gaat van je vriendschap (iig proberen..) maar als je twijfelt of je hem wel leuk genoeg vindt zou ik het niet doen

ik weet trouwens niet hoe het is als het 'straks' uitgaat, hopelijk zijn we dan nog wel goede vrienden, maar het zal toch altijd wel anders zijn (maar de tijd die we nu samen zijn is iig zo leuk dat ik er nooit spijt van zal krijgen dat we toch wat hebben)
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 20:41
Daboman
Daboman is offline
Ik heb hier wel enige ervaring mee.

Ik heb vroeger vaak gechat met een meisje op msn. We deelden alles. We vertrouwden elkaar. En we konden heel goed met elkaar praten, serieus en uiteraard ook wel eens totaal niet serieus.

Omdat het zo lekker ging wilde ik afspreken. Zij wilde op zich wel maar was bang om me kwijt te raken. Ik heb het tot ongeveer 5 keer toe gevraagd, maar ik heb niets opgedrongen, over die 5 keer is ongeveer anderhalf jaar tijd gegaan. Het antwoord bleef nee. Zelfs toen ik een keer bijna een date had, heeft ze een uur van tevoren toch nog afgebeld dat ze het toch niet wilde. Ze wilde me echt niet kwijt en ik zou te goed voor haar zijn om verkering te starten. We zouden elkaar dan sneller kwijtraken volgens haar.

Vervolgens kreeg ze een nieuwe (echte) vriend (wij hadden nooit "officieel" verkering gehad). Er is wat tijd overheen gegaan, maar ze was heel erg veranderd. Ze wilde niets meer delen. Echt vertrouwen kwam nog maar van 1 kant en we kregen wat vaker ruzie. Vervolgens heb ik haar weer even met rust gelaten maar we hebben nooit meer afgesproken en het is nooit meer hetzelfde geworden.

Maar wat wil ik hiermee zeggen? Je kunt een gigantisch mooie relatie mislopen als je het niet probeert en je kunt elkaar net zo goed kwijtraken als je het niet probeert. Bovendien kun je later spijt krijgen, omdat je misschien gaat nadenken over wat er gebeurd zou zijn als je het wel had gedaan. En vriendschappen zijn heel vaak maar tijdelijk, levenslange vriendschappen zijn zeldzaam. Je groeit namelijk uit elkaar. Bij een verkering is er een veel grotere kans dat die voor altijd blijft.

Bovendien denk ik dat vriendschap een onderdeel van een verkering is, sterker nog, moet zijn. Dat betekent niet dat verkering altijd uit een vriendschap ontstaat, maar de vriendschap kan ook na de verkering ontstaan. Als je verkering krijgt, heb je er dus wat extra's bij en is er niet iets nieuws voor in de plaats.

Laatst gewijzigd op 24-03-2005 om 20:43.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 09:12
Vlinderr
Vlinderr is offline
Citaat:
vixen schreef op 20-03-2005 @ 18:38 :
Raar hoor.
Ga je ons vertellen hoe de afgelopen 4/5 dagen waren??
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 15:02
Daboman
Daboman is offline
he verdorie ik zie nu dat ze wat hebben... heb ik heel dat stuk weer voor niets getypt
Oud 26-03-2005, 10:20
Sbientje!
Sbientje! is offline
Ja, ik heb het zelf meegemaakt! Mijn beste vriend en ik zijn nu al 3 maand een happy stelletje
We waren heeeel vaak bij elkaar, voor de buitenwereld leek t al alsof wij een stelletje waren, maar dat was absoluut niet zo! Maar later, toen we een keer in een serieus gesprek vielen, kwamen we erachter dat we wel leuk zouden zijn als stelletje en bla bla bla.
Het gaat echt heel erg goed tussen ons! ook al zijn niet alle mensen het eens met onze relatie, maar ja.
Het is altijd het proberen waard! en een kans niet gegrepen is altijd mis
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 16:04
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Sarah schreef op 24-03-2005 @ 18:03 :
als je vrienden bent, allebei verliefd op elkaar, je weet het van elkaar, en je begint géén relatie, dan gaat volgens mij je vriendschap net zo hard kapot als wanneer je wél een relatie begint die na een tijdje uitgaat. En dan heb je nog geeneens een relatie gehad!
daar is over nagedacht
en t kon ook nog wel eens zo zijn ook....
Oud 27-03-2005, 10:25
butterbee
butterbee is offline
heey,

mijn beste vriend en ik hebben toegegeven dat we verliefd op elkaar zijn, ben benieuwd hoe dat gaat
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 18:31
Lelle_*
Lelle_* is offline
Ik heb dat dus gehad. Ik was bevriend met een jongen (hij had toen wel een vriendin, ik was gek op hem). We leerden elkaar kennen op school en we werden vrienden. Mijn verliefdheid ging over, maar later kwam het weer terug, en ook bij hem. We hebben 2 jaar een relatie gehad.
Het doet er niet toe hoe dat uit is gegaan, maar doordat je eerst bevriend bent geweest, ken je elkaar, weet je veel van elkaar. Dat hoef je allemaal niet meet te ontdekken, als je een liefdesrelatie met elkaar krijgt.
Oud 27-03-2005, 18:38
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
maar doordat je eerst bevriend bent geweest, ken je elkaar, weet je veel van elkaar. Dat hoef je allemaal niet meet te ontdekken, als je een liefdesrelatie met elkaar krijgt.
Heb ik ook gehad. Je kent elkaar al heel stuk. Leuk
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 21:43
Zup
Zup is offline
Ik zou dat zeker doen, omdat je elkaar al zo goed kent lijkt het me haast, als je er allebei zeker van bent, dat het niet snel kapot zal gaan. Dan weet je gewoon al heel veel van elkaar en dan kan zo'n goede vriendschap gewoon uitgroeien tot een relatie.

Ik zou het zeker doen. 100% zeker
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 22:33
bracelance
bracelance is offline
Is het niet zo dat jullie beiden geen liefde bij een ander kunnen vinden, en omdat je zo goed met die ander overweg kan je daar dan iets mee wil beginnen?

Als er liefde is zal het zich tonen, komt het niet dan zijn jullie gewoon goede vrienden. In mijn ogen willen jullie misschien iets gaan beginnen omdat jullie graag liefde willen maar het nergens is...
Oud 28-03-2005, 09:45
Verwijderd
Liefde is er of het is er niet, denk ik. Als je werkelijk goed bij elkaar past en van elkaar houdt op een liefdesrelatiemanier, dan komt die aantrekkingskracht er van zelf wel, komt ie niet, dan lijkt het me meer een gewone vriendschap.

Wanneer de aantrekkingskracht en de verliefdheid ed er wel echt zijn, dan zou ik de vriendschap wel "opgeven" voor een "liefdesbestaan". Ik weet alleen niet of je het moet zien als opgeven, de vriendschap blijft er toch gewoon?

Ik ben ook een relatie begonnen met mijn beste vriend (en hij met z'n beste vriendin ) en het bevalt tot nog toe prima. Het is de allerleukste en allerfijnste relatie die ik ooit gehad heb. We wonen nu drie jaar samen en zijn vorig jaar augustus getrouwd.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 10:10
Luna
Luna is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-03-2005 @ 10:45 :
Ik weet alleen niet of je het moet zien als opgeven, de vriendschap blijft er toch gewoon?
ik denk dat het er om gaat dat als het eventueel uitgaat, de vriendschap daar wel onder zou kunnen lijden. IK bedoel, als je net een relatie met iemand gehad hebt ga je niet vrolijk weer verder met vrienden zijn..
Oud 28-03-2005, 10:57
Verwijderd
Citaat:
GoldenSample schreef op 18-03-2005 @ 19:13 :
Nou ja dat weet ik niet hoor! Mss dat je in een relatie toch anders naar elkaar gaat kijken.
Na de relatie heb je dan toch een hele andere vriendschap?!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 12:07
Smobbo
Smobbo is offline
En hoe gaat het nu?
VERTEL VERTEL!
Oud 28-03-2005, 12:17
butterbee
butterbee is offline
Citaat:
Smobbo schreef op 28-03-2005 @ 13:07 :
En hoe gaat het nu?
VERTEL VERTEL!
bedoel je met ons?
haha hij zit hier nu naast me en we lachen of je vraag

verder nog nix
gewoon hw. maken
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 14:29
Luna
Luna is offline
eh, ik neem aan dat hij de ts bedoeld en niet jou!
Oud 28-03-2005, 14:48
Smobbo
Smobbo is offline
idd, maar volgens mij gebeurd bij haar hetzelfde
Reageren

Regels voor berichten