Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2005, 22:46
Roosje
Roosje is offline
Het is misschien wel vreemd, ja. Maar ik heb er niet echt bij nagedacht toen ik het schreef. Binnenkort meer, ws morgen maar ik weet het niet zeker want ik ben hyper en dan lukt het meestal niet.

Edit: Wow, ik zit al op 50 posts.
Oud 05-03-2005, 12:15
LoesPoes
LoesPoes is offline
Citaat:
I C U schreef op 04-03-2005 @ 20:02 :
Tja... Ik weet niet, in dit verhaal komt het vreemd over, omdat ze verder nogal verlegen over. Nu weet ik wel dat ze op kamp is en dat je dan losser bent omdat je in een onbekende omgeving bent enz. Maar dan nog...
Al moet ik wel eerlijk bekennen dat ik ook niet zo heel moeilijk ben en gerust met een jongen die ik pas ken even 'naar buiten ga' Als het klikt, dan
Daarom, en er staat niet dat ze gelijk met hem de bosjes in duikt ofzo hoor. Ik vind het wel mee vallen..
Maar komt t vervolg snel?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 18:16
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
LoesPoes schreef op 05-03-2005 @ 13:15 :
Daarom, en er staat niet dat ze gelijk met hem de bosjes in duikt ofzo hoor. Ik vind het wel mee vallen..
Maar komt t vervolg snel?
Nee, ze duiken niet de bosjes in, maar het meer.

Vervolg? Ik ga nu eerst eem' iets anders schrijven, misschien begin ik er morgen in de trein aan en heeeeeel misschien vanavond.
Oud 13-03-2005, 17:03
Roosje
Roosje is offline
Ok, het duurde iets langer dan verwacht, maar hier is vervolg:

Hij
Hij zag haar nog net haar tent ingaan. Het leek of ze voor hem vluchtte, alsof ze bang voor hem was. Vreemd, zo eng was hij toch ook weer niet? Maar misschien was hij te snel gegaan voor haar, misschien had hij eventjes moeten wachten, hadden ze langer bij het vuur moeten blijven zitten. Het duurde lang voor ze terugkwam, alsof ze in slaap was gevallen. Hij liet zich neerploffen op de grond, trok zijn knieën op en zuchtte. Hij wist niet wat hem overkwam, zomaar ineens iemand die zo enorm veel op Anouk leek. Alleen was die een beetje langer, dunner en een beetje jonger. Maar verder, wat waren ze vreselijk hetzelfde. Hij keek op zijn telefoon – er waren dertien minuten verstreken sinds Sabine de tent was ingegaan. Dat was lang, te lang; ze zou wel niet meer komen. Hij stond op en liep naar zijn eigen tent

Zij
Snel kroop ze haar tent in – ze wilde opschieten, ze had zin om met hem te gaan zwemmen. Jammer genoeg had ze geen rekening gehouden met Jorieke en de meisjes uit de tent ernaast. Ze zaten allemaal in de tent, pratend en lachend. Eerst hadden ze niet eens door dat Sabine de tent binnenkwam, zo druk hadden ze het met elkaar. Jorieke merkte haar het snelst op. ‘Sabien, waar kom jij nou weer vandaan?’
‘Duh, van buiten,’ zei Sabine cynisch. Ze probeerde zich naar de andere kant van de tent te werken, maar ze werd tegengehouden. ‘Wat was je buiten aan het doen, dan?’
Ze berustte in het idee dat ze alles zou moeten vertellen, en brandde los. Toen ze vertelde dat ze met hem meeliep, weg van het kampvuur, keek Jorieke haar verbaasd aan. ‘Jij? Sabine, kampioen in verlegen zijn, loopt zomaar met een jongen mee?’
Pas na bijna een kwartier had ze genoeg verteld en kon ze haar bikini gaan zoeken.
Toen ze buitenkwam, was hij al weg.

Laatst gewijzigd op 14-03-2005 om 11:58.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 18:50
Pierreke
Pierreke is offline
Sterk stukje! Vooral de scheiding tussen hem en haar vind ik nu heel mooi. Nadat je dat van hem gelezen hebt weet je nog niet automatisch wat er bij haar gaat komen! Leuk!
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 19:53
I C U
I C U is offline
Nog steeds leuk. Eigenlijk is het jammer dat die stukjes hij/zij zo kort zijn, maar misschien is dat ook wel een plus... Hm.

Citaat:
Hij wist niet wat hem overkwam, zomaar ineens iemand die ontiegelijk veel op Anouk leek.
Ontiegelijk past hier niet! (Oké, ik vind het geen mooi woord, maar dan nog )
Oud 14-03-2005, 11:58
Roosje
Roosje is offline
Ik zal het ontiegelijk eem' veranderen, of weghalen.

Blij dat jullie het nog steeds leuk vinden, ik heb nl. het gevoel dat het steeds minder word. En de stukjes zijn zo kort, omdat ik stop als ik niks meer weet. Da's meestal nogal snel.
Oud 14-03-2005, 14:08
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ja, het zijn korte stukjes en dat is misschien wat jammer, maar desalniettemin is dit wel een goed stukje
Oud 14-03-2005, 15:48
Roosje
Roosje is offline
Met korte stukjes kan ik de stijl trouwens ook beter vasthouden, bedenk ik nu. Hoe langer, hoe minder goed, is het bij mij altijd. Vandaar dat ik problemen ga krijgen met de verhalenwedstrijd.
Oud 14-03-2005, 16:53
LoesPoes
LoesPoes is offline
meer meer meer
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 17:32
I C U
I C U is offline
Citaat:
Roosieh schreef op 14-03-2005 @ 16:48 :
Met korte stukjes kan ik de stijl trouwens ook beter vasthouden, bedenk ik nu. Hoe langer, hoe minder goed, is het bij mij altijd. Vandaar dat ik problemen ga krijgen met de verhalenwedstrijd.
3000 maximaal, toch? Je mag toch ook wel minder, hoop ik?
Oud 15-03-2005, 14:37
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
I C U schreef op 14-03-2005 @ 18:32 :
3000 maximaal, toch? Je mag toch ook wel minder, hoop ik?
Ja, ik neem aan van wel...

Op wedstrijd bij Berenpaleis doen we altijd: minimaal 1 woord, maximaal is er niet, maar als het te lang is, dan heb je kans dat niemand het leest

(sorry, dat is offtopic)
Oud 20-03-2005, 18:40
Jenneke.*
Jenneke.* is offline
Ik heb 't net ff doorgelezen en omdat ik momenteel in een erg luie bui ben heb ik geen zin om de ontdekte foutjes allemaal op te noemen, maar ik vind het in het algemeen een leuk verhaal
Kan ik meer verwachten?
Oud 20-03-2005, 18:46
Pierreke
Pierreke is offline
ja inderdaad, wanneer meer?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 15:18
Roosje
Roosje is offline
Over een paar minuutjes, even overtypen.
Oud 22-03-2005, 15:28
Roosje
Roosje is offline
Hij
Toen hij de volgende morgen wakker werd, scheen de zon recht de tent in. Hij geeuwde, pakte zijn telefoon en keek hoe laat het was – zeven voor half zes. Zijn vrienden lagen allemaal nog te slapen, en het zag er niet naar uit dat ze snel wakker zouden worden. Hij pakte zijn zwembroek, trok een spijkerbroek aan over zijn boxer en ging naar buiten. Er was nog niemand op, hij was de enige waar de zon op scheen. Het was mooi weer, prima om te gaan zwemmen. Vlot, met lange passen die uit zijn heupen kwamen, liep hij naar de zwemvijver. Hoewel het nog vroeg was, voelde hij de zon al op zijn rug branden. Het wekte een herinnering bij hem op, eentje van een lange hete dinsdagmiddag in het bos, zweetdruppeltjes die van gezichten afgleden en stopwatches die nooit in hun voordeel werkten.

Zij
Ze was vroeg opgestaan; er was niets beters dan in de opkomende zon naar buiten te gaan en te doen alsof zij de enige op de wereld was. Ze had haar bikini aangetrokken en sloeg een witte doek om haar heupen. Langzaam slenterde ze het kamp uit, richting het meertje. Het water lag stil te glanzen in het licht van de zon, er was geen beweging te bekennen. Toen ze op het zandstrand aankwam, gooide ze de doek van zich af en huppelde vrolijk het water in. Het was een beetje koud, maar daar had ze geen moeite mee. Ze liet zich voorover plonzen en verdween onder de oppervlakte. Vrijwel gelijk daarna dook ze weer op en liep het water uit. Zwemmen was leuk, maar zich in de zon laten opdrogen was nog lekkerder. Ze zakte een beetje weg in het zand, de korreltjes kleefden aan haar voeten en tussen haar tenen. Ze greep haar doek, spreidde hem uit en liet zich er op neervallen. Straaltjes water liepen uit haar haar en vormden natte plekken op de witte stof. Langzaam ontspande ze zich en voelde hoe de zon haar huid verwarmde en verkleurde. Ze sloot haar ogen en doezelde een beetje weg.

Het is per ongeluk weer zo kort geworden, als ik het met de hand schrijf lijkt het altijd langer.
Oud 22-03-2005, 15:37
Pierreke
Pierreke is offline
Echt mooi.... lekker richting de climax!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 15:44
I C U
I C U is offline
Leest lekker! En het bouwt de spanning goed op... Nice!
Oud 22-03-2005, 16:44
Jenneke.*
Jenneke.* is offline
Lekker leesbaar, simpel stukje, niet te zwaar na een zware dinsdag (moest al om 8.10 op school zijn, en was pas, nouja, al om 9.00 vrij (maar dat ff offtopic))
Ik ben erg benieuwd naar meer!
Wanneer kunnen we een volgend stukje verwachten?
Oud 22-03-2005, 16:57
Roosje
Roosje is offline
Vet zware dag. Ik was pas om drie uur vrij. Goed, meer komt zo snel mogelijk, maar ik moet ook nog een verhaal voor geschiedenis schrijven. Jammer genoeg heeft het geen maximaal aantal woorden, zodat alleen mijn inleiding alleen al uit 932 stuks bestaat. Nu wordt het per ongeluk f*cking veel, dus ik heb het druk. Maar goed, ik zal kijken.

En haha, ik zit te climaxen zonder dat ik het weet.
Oud 23-03-2005, 15:12
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
I C U schreef op 22-03-2005 @ 16:44 :
Leest lekker! En het bouwt de spanning goed op... Nice!
Ja, maar wat mij betreft mag er nu wel iets echt gaan gebeuren, want nu bouwen we maar meer en meer spanning op... Snap je Roosieh?

Verder leest het goed, hoor, ik vind het best een aardig stukje.

Citaat:
Er was nog niemand op, hij was de enige waar de zon op scheen.
Die zin is niet logisch, nu lijkt het net alsof de zon op je moet schijnen voordat je wakker mag worden
Oud 23-03-2005, 21:21
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik vind het zo leuk aan je roosieh dat je een beetje schrijft zoals ik dat vroeger deed. Nog niet zo op regeltjes en moeilijk doen met zinnen en altijd over liefde etc. Dat boeit me om te blijven lezen .

Ik wil meer!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 13:20
Pierreke
Pierreke is offline
Ga zo door meid, ik wacht met smart!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 17:46
Verwijderd
Ik heb zo es een beetje alles gelezen en dat je zegt: "Maar ik heb er niet echt bij nagedacht toen ik het schreef." zegt voor mij al genoeg. Ik vind het een bijzonder kinderachtig stuk, een B-boek idee zeg maar. Ik vind het hij/zij idee ook f*cking irritant trouwens. Verder vind ik je onderwerp erg cliché.

Mijn
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 18:58
Roosje
Roosje is offline
Dank je.
Oud 24-03-2005, 19:27
Verwijderd
En het feit dat je niet serieus tegen kritiek kunt helpt daar niet aan mee.

Mijn
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 19:49
Roosje
Roosje is offline
Ik kan erg goed tegen serieuze kritiek, geloof me. Maar ik schrijf dit verhaal vooral voor mezelf, het is niet bedoeld als goed iets, ofzo. Alleen, ik kan nu niet erg veel meer aan het onderwerp veranderen, en het hij/zij-principe zit er ook al in. Volgende keer zal ik iets boeienders bedenken.
Oud 24-03-2005, 19:56
Verwijderd
Ja, doe dat eens.

Mijn
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 20:04
Roosje
Roosje is offline
Zal ik doen, maar ik moet dit verhaaltje ook nog ooit afronden.

Ik weet niet of ik iets boeienders weet, trouwens.
Oud 24-03-2005, 20:05
Verwijderd
Dan stop je accuut met schrijven. Als je al niets boeienders weet dan dit...

Mijn
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 20:09
Saarah
Saarah is offline
Ik vind dat het leuk leest!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 20:14
Roosje
Roosje is offline
Acuut is met 1 C.

Sorry, dat moest er even uit.

En stoppen met schrijven, daar beslis ik zelf wel over, hoef jij niet voor me te doen. Goed?
Oud 24-03-2005, 20:23
Verwijderd
Hihi, is goed hoor lieverd, ga jij maar lekker door met schrijven. Misschien wordt het nog es wat.

Mijn
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 20:43
LoesPoes
LoesPoes is offline
ik voel hier spanning, hihihi
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 20:46
Roosje
Roosje is offline
En dan houd ik het nu nog eventjes bij het schrijven van een simpel B-verhaal.

Nee, grapje, ik kap al. Niet met schrijven natuurlijk, maar goed. Ooit komt er nog wel eens iets goeds uit, als het echt moet, ofzo.
Oud 24-03-2005, 20:49
Verwijderd
Doe je best, ik ben benieuwd of je het kan.

Mijn

Laatst gewijzigd op 24-03-2005 om 20:52.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 20:49
LoesPoes
LoesPoes is offline
Precies, helemaal mee eens meid! Ik heb de volste vertrouwen in je!! Ga zo door, je.. kunt het

Maar wanneer komt nou eindelijk het vervolg eens??
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 20:50
Verwijderd
Bitchfight.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 20:51
Roosje
Roosje is offline
Yeah!

Vervolg: Ergens rond Pasen, tussen nu&maandag.
Oud 24-03-2005, 20:52
LoesPoes
LoesPoes is offline
CHILL
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 20:53
Verwijderd
Geen bitchfight, ik geef gewoon mijn mening en Roosieh hapt zo heerlijk!

Mijn
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 20:58
Verwijderd
Nu niet meer bitchen, of anders roep ik een moderator, wat onherroepelijk leidt tot sluiting van dit topic/verwijdering van enkele posts en dit kan worden opgevat als een flamewar

Dus, wees lief!
Ieke, LUH-3417 en Grim
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 21:52
Pierreke
Pierreke is offline
Zeg roosieh je gaat gewoon door he? Je laat je toch niet aan de kant zetten door 1 mens wat het toevallig iets minder vond doordat ze in een mindere bui is? Ga door he!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 22:36
Verwijderd
'Mijn' is al een rare nick, maar al helemaal als je hem steeds onder je post zet.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 05:53
Verwijderd
Citaat:
MetalliCat schreef op 24-03-2005 @ 23:36 :
'Mijn' is al een rare nick, maar al helemaal als je hem steeds onder je post zet.
Neehee, niet jij ook al
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 08:06
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 24-03-2005 @ 23:36 :
Dat doet Grim ook met zijn nick
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 10:15
Anki
Anki is offline
Citaat:
Grimm schreef op 24-03-2005 @ 22:50 :
Bitchfight.
En het lijkt gewoon of je het leuk vind...

maar het verhaal, ik moet zeggen, dat ik me nu wel begin te storen aan het 'hij & zij' gedoe. Ik vind het nu een beetje langdradig worden. Eerst was het idee wel leuk, maar nu gaat het eigenlijk vervelen.
Ben het niet helemaal met Mijn eens maar er zit wel een deel in waar ik mijzelf ook op betrapt heb.
Kom eens met iets nieuws.. Ik weet dat je het namelijk kan.

En volgens mij ga je ook een beetje verder om een heleboel posts achter je verhaal te krijgen, heb ik gelijk of niet?
Oud 25-03-2005, 10:36
Verwijderd
Citaat:
Sketch schreef op 25-03-2005 @ 09:06 :
Dat doet Grim ook met zijn nick
Sterf een langzame en vooral pijnlijke dood.

Bitchfights zijn niet leuk, want de sfeer dient hier maagdelijk te blijven. Ik wacht op één der moderators.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 13:00
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Grimm schreef op 25-03-2005 @ 11:36 :

Bitchfights zijn niet leuk, want de sfeer dient hier maagdelijk te blijven. Ik wacht op één der moderators.
Het is wel handig, aangezien iedereen ineens van naam verandert

En Roosieh kan best schrijven, dat merk je op zich ook wel in dit verhaal, alleen gaat het verhaal wat te langzaam, gebeurt er net iets te weinig
Oud 25-03-2005, 14:28
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Grimm schreef op 25-03-2005 @ 11:36 :
Dank je!

Wanneer heb je je nick verandert? Ik vond 'm eerst leuker, nu is het zo Engels.

Verder heb ik nog niet het hele verhaal gelezen, commentaar volgt dus later.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten