Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
ik weet het ff niej meer ![]() maar het zal wel goed komen hoop ik |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En het kenmerk van alcoholisten is eigenlijk dat ze geen probleem hebben en dat ze geen hulp nodig hebben. En het klote ervan is niemand kan ze dwingen om opgenomen te worden (belachelijk) dus ze moeten het helemaal zelf doen. Anonieme Alcoholisten is laagdrempeliger dan opgenomen worden. Maar uit ervaring weet ik dat de AA niet zaligmakend is. Opgenomen worden en absoluut nooit meer alcohol aanraken. Mijn vader is er 12 jaar vanaf geweest, maar na een moeilijke periode in onze familie is hij uiteindelijk weer begonnen, dat heeft hij nog 7 jaar volgehouden (langer dan dan iedereen had verwacht) tot hij eind '99 is overleden aan een leverbloeding tengevolge van zijn "ziekte". Dus het is duidelijk dat je moet blijven zeuren tegen je ma dat ze er wat aan moet doen. Mocht dit helemaal geen nut hebben, dan moet je aan jezeld denken. Want alcoholisten verwaarlozen niet alleen zichzelf maar ook anderen. Hoeveel ze ook van iemand houden.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Mij lijkt het verstandig om eens het nummer van de kindertelefoon in te tikken. Die mensen komen het wel vaker tegen en weten wat ze zeggen.
||
![]() |
Citaat:
En ik heb het probleem ook gehad en ik ben boos geworden en gedreigd weg te gaan naar familie als ze niet snel kapte.. en heb dit ook gedaan, ze is inmiddels een half jaar van de drank af. Heb heel veel aan me vriendinnetje gehad, daar kon ik lekker uithuilen enzo. sterkte, en is er al nieuws? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
jij kan ook wel wat hulp gebruiken bij het vinden van een ander onderkomen ofzo. ik bedoel het is neit gezond voor een meisje van 15 dat je het hele huishouden etc moet doen en ook nog de zorg voor je moeder opneemt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
om der vanaf te komen moet ze der proble(e)m(en) oplossen. het is goed dat je der wil helpen, want je gaat er zelf ook kapot aan, maar zij moet stoppen, jij niet oftewel: zij moet het doen, zij moet het willen, zij moet het kunnen jij kan haar natuurlijk wel motiveren, maar zij moet het doen ondertussen blijf jij ook de lul, want zij wil niet, en jij mag er onder lijden zolang zij niet wil kan je nix doen, zij moet het willen hoe hard het ook klinkt, misschien moet je der met derzelf confronteren, laat haar maar zien wat ze allemaal verneukt met wat ze doet wie niet luisteren wil moet maar voelen (en het is misschien wel zielig voor haar, het blijft je moeder, maar jij bent haar fokking kind, en daar hoort zij voor te zorgen) |
![]() |
||
Citaat:
deze meid gaat eronderdoor. Of ging. En nee het is niet best dat er 'savonds geen zinnig woord uit je mama komt en dat ze als 15jarige voor het huis en de hond en soms het eten moet zorgen is niet goed. Ik ben er bij geweest en echt ze heeft hulp nodig, dus eigenlijk de vraag van dit topic is hoe krijgt ze haar mama zover dat die hulp zoekt.......
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ze voelt zich verantwoordelijk voor haar mama, dat weet ik wel. maar misschien is dat intussen veranderd, heb haar al heel lang niet gesproken. En volgens mij is ze al lang naar de jeugdzorg geweest, of dat zei ze tenminste 5 maand terug ofzo ![]() ![]() Sterkte meid
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
Moeder verslaafd aan alcohol? irisiris | 3 | 22-06-2015 12:22 | |
Drugs & Alcohol |
wiet verslaafd???!!tips om te kappen plz..... Kip187 | 54 | 03-12-2010 11:21 | |
Psychologie |
Wie bepaalt wat een goede opvoeding is? Verwijderd | 23 | 17-06-2004 18:50 | |
Beleidszaken |
forum drugs & alcohol Al Murphy | 71 | 16-03-2004 11:03 | |
Drugs & Alcohol |
enquete (ja weer) over Alcohol ikbenschipper1 | 50 | 19-03-2003 22:59 |