Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2005, 14:16
Verwijderd
Ik ben de laatste tijd wat aan het prutsen met PhotoShop wat erg leuke serultaten opleverd zo nu en dan. Op dit forum heb ik een overzicht van alle banners die ik tot nu toe gemaakt heb voor mijzelf en anderen. Commentaar van PhotoShop gebruikers is zeer welkom.

http://s9.invisionfree.com/HadesOffi...=36&st=0&#last
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2005, 14:26
Sketch
Sketch is offline
Waarom heeft The Dutch Team een Belgische vlag?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 14:34
Tugurio
Tugurio is offline
Zijn het gewoon google pics met tekst erop?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 15:53
Verwijderd
Citaat:
Het zijn gewoon google pics met lelijke tekst erop.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 15:56
Verwijderd
nou nouuuu
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 16:28
Captain N
Captain N is offline
lol
Oud 25-03-2005, 17:24
Verwijderd
Citaat:
Sketch schreef op 25-03-2005 @ 15:26 :
Waarom heeft The Dutch Team een Belgische vlag?
Dat heeft te maken met teams op een bepaald forum, Nederlandstalige teams welteverstaan dus zowel voor Belgen als Nederlanders.

Ik gebruik inderdaad bestaande plaatjes om daarmee banners te maken. Maar daarbij gebruik ik ook effecten en dergelijke, maar ik ben pas begonnen dus het stelt nog niet zoveel voor. Ik om inhoudelijk commentaar, en als het je niet bevalt Peperkorrel flikker te toch mooi een end op?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 17:51
ShitVisjes
ShitVisjes is offline
ik vind de letters nog het lelijkst ook.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 18:53
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
hele lelijke simplistische a-professionele banners
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 20:00
SuperSanne
SuperSanne is offline
ik houd best van simplistisch, en de tekst is best mooi, het istenminste geen Arial zooi

Wat is er mis met google plaatjes? Ik zie zoveel photoshop banners, hele mooie maar ook spuuglelijke. Veel mensen schijnen te denken "jullie vinden mijn banner dan wel lelijk, maar ik heb er 500 filters overheen gegooit dus is 'ie mooi!". Met dingen als internetbanners gaat het toch om het resultaat? En dan vind ik dit netjes
Oud 25-03-2005, 20:29
funky!
funky! is offline
plaatjes van magic kaarten :/
Oud 25-03-2005, 20:39
Verwijderd
Commentaar leveren dat kunnen wel, maar hoe het wel moet dat weten we weer niet. Hier lopen echt een paar gestoorde tieners rond die serieus een andere hobby moeten gaan zoeken in plaats van op forums rond te hangen en debiel commentaar leveren. (SuperSanne, trek jij je er maar niks van aan)

Heeft er dan toch misschien iemand nog iets interessants te vertellen over mijn banners?

Citaat:
Wanneer je reageert op iemands creatie probeer dan iets meer neer te zetten dan "leuk" of "ik vind het niks". Kom met opbouwende kritiek, leg uit waarom je het dan niks vindt of waarom je het juist geweldig vindt, daar heeft iemand veel meer aan.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 20:46
funky!
funky! is offline
Tis gewoon een beetje cheap om een plaatje op te googelen, daar eenvoudig een standaard lettertype overeen te gooien.
Ook al heb je misschien je best erop gedaan, zo ziet het er niet echt uit. Je kunt wat creatiever zijn (en overkomen) door zelf letters te maken, plaatjes te combineren, en misschien wat beweging in je banners aan te brengen. Ik bedoel, dit ziet er gewoon echt uit alsof je er niet langer dan 2 minuten werk aan hebt gehad.
Oud 25-03-2005, 21:04
Verwijderd
laat je niet kisten voor een beginner vind ik het tof hoor! Je moet er toch steeds een stapje verder mee gaan.. Gewoon blijven proberen en experimenteren, alles komt goed
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 21:29
Sketch
Sketch is offline
Het is wel leuk om te zien dat alle jongens hem afzeiken, en de meisjes juist vrij positief zijn

Ik zal de reeks maar doorbreken:

Ik vind ze helemaal niet zo slecht. Het is iig niet slechter dan de meeste banners die ik heb gezien. En de meeste plaatjes vind ik wel mooi. Goed uitgekozen dus.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 22:42
Verwijderd
Citaat:
HadesTheDarkOne schreef op 25-03-2005 @ 18:24 :
Dat heeft te maken met teams op een bepaald forum, Nederlandstalige teams welteverstaan dus zowel voor Belgen als Nederlanders.

Ik gebruik inderdaad bestaande plaatjes om daarmee banners te maken. Maar daarbij gebruik ik ook effecten en dergelijke, maar ik ben pas begonnen dus het stelt nog niet zoveel voor. Ik om inhoudelijk commentaar, en als het je niet bevalt Peperkorrel flikker te toch mooi een end op?
Hoeveel inhoudelijk onderbouwder kan het nog worden? Het zijn letterlijk plaatjes die je niet zelf hebt gemaakt, met tekst die werkelijk iedereen er ook op kan plakken. Als ik als beginner iets maak met willekeurige software, zou ik zoiets als dit nooit onder 'eigen werk' scharen.
Sorry dat ik je teleurstel door het niks bijzonders te vinden, maar het is niet knap om dit te maken en het enige wat het nog mooi maakt zijn andermans plaatjes.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 10:53
Pay Per View
Pay Per View is offline

Ik post de mijne dan ook maar even. =)
Oud 26-03-2005, 11:23
Verwijderd
Bedankt voor alle positieve commentaar

Citaat:
Peperkorrel schreef op 25-03-2005 @ 23:42 :
Hoeveel inhoudelijk onderbouwder kan het nog worden? Het zijn letterlijk plaatjes die je niet zelf hebt gemaakt, met tekst die werkelijk iedereen er ook op kan plakken. Als ik als beginner iets maak met willekeurige software, zou ik zoiets als dit nooit onder 'eigen werk' scharen.
Sorry dat ik je teleurstel door het niks bijzonders te vinden, maar het is niet knap om dit te maken en het enige wat het nog mooi maakt zijn andermans plaatjes.
Hoeveel kunstenaars hebben niet hetzelfde gedaan? Jat-werk komt overal voor, de meeste banners worden gemaakt door middel van plaatjes van elders. Mondriaan wordt ook kunst genoemd, terwijl er wordt gezegd dat wat hij maakt door iedereen te doen is. Het maken van een banner is meer dan alleen een plaatje gebruiken, de gebruikte plaatjes zijn namelijk groter dan wat ik laat zien. Compositie is er ook een onderdeel van.

Mooie banner, Pay Per View Misschien interessant voor Zankorrel om te weten of je het plaatje zelf hebt gemaakt of niet.

Laatst gewijzigd op 26-03-2005 om 11:27.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 11:35
Verwijderd
Ga het alsjeblieft niet vergelijken met Mondriaan...die maakt dan wel iets wat door iedereen na te maken is, maar die was wel origineel (in zijn tijd). Dit is niet zelfbedacht, laat staan origineel, en al helemaal niet met een kunstzinnig doel gemaakt...
En iets proberen na te maken is één ding, maar een mooi plaatje van iemand anders gebruiken en het croppen, plus een tekst met cheesy blending opties laat zien dat jij er aanzienlijk minder moeite in hebt gestoken iets origineels of bijzonders te maken.

En ik weet heus wel dat het voor een signature banner geen moer uitmaakt of het origineel is, maar post het dan niet hier in de veronderstelling dat iedereen inhoudelijk ingaat op hoe goed of slecht het is..het zijn gewoon standaard bannertjes.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 12:35
Verwijderd
wat mondriaan deed was niet door iedereen te doen hoor. Je kijkt alleen de schilderijen en niet wat er allemaal achter zit. Met een beetje research kom je erachter dat het helemaal zijn leven was.

waarom wordt mondriaan toch altijd als voorbeeld genomen
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 14:20
Verwijderd
Citaat:
Peperkorrel schreef op 26-03-2005 @ 12:35 :
Ga het alsjeblieft niet vergelijken met Mondriaan...die maakt dan wel iets wat door iedereen na te maken is, maar die was wel origineel (in zijn tijd). Dit is niet zelfbedacht, laat staan origineel, en al helemaal niet met een kunstzinnig doel gemaakt...
En iets proberen na te maken is één ding, maar een mooi plaatje van iemand anders gebruiken en het croppen, plus een tekst met cheesy blending opties laat zien dat jij er aanzienlijk minder moeite in hebt gestoken iets origineels of bijzonders te maken.

En ik weet heus wel dat het voor een signature banner geen moer uitmaakt of het origineel is, maar post het dan niet hier in de veronderstelling dat iedereen inhoudelijk ingaat op hoe goed of slecht het is..het zijn gewoon standaard bannertjes.
Jouw reactie laat wel zien dat je het inlevingsvermogen van een dop-pinda hebt
Zoals eerder gezegd weet jij schijnbaar heel goed wat er fout aan is, maar hoe het wel moet kun je me niet vertellen. In dit geval gaat het om hoe er gereageerd wordt, buiten wat mijn veronderstellingen wel niet zouden zijn. Als je niks zinnigs over mijn banners hebt te zeggen, zeg dan gewoon niks, Zandkorrel.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 15:14
Verwijderd
Het was wel redelijk zinnig wat ik te zeggen had.

Laat de standaard blending opties zoals bevel & emboss, outer glow of default-texture overlays weg, dat zou al een hoop schelen..
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 15:19
Onlyme
Onlyme is offline
Waaaauwwwww wat een verschrikkelijk stoere creaties!
Oud 26-03-2005, 15:41
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
HadesTheDarkOne schreef op 26-03-2005 @ 15:20 :
Jouw reactie laat wel zien dat je het inlevingsvermogen van een dop-pinda hebt
Zoals eerder gezegd weet jij schijnbaar heel goed wat er fout aan is, maar hoe het wel moet kun je me niet vertellen. In dit geval gaat het om hoe er gereageerd wordt, buiten wat mijn veronderstellingen wel niet zouden zijn. Als je niks zinnigs over mijn banners hebt te zeggen, zeg dan gewoon niks, Zandkorrel.
En jouw reactie laat zien dat je geen idee hebt waar je over praat... twee-minuten-werkbanners vergelijken met Mondriaan, alsjeblieft zeg! Peperkorrel heeft wel degelijk iets zinnigs te zeggen, maar je kiest er voor om er helemaal niet op in te gaan en het af te schilderen als onzin, puur omdat zijn mening je niet bevalt.

Ik vind de banners op zich niet slecht ogen, maar de fonts wel bij bijna elke banner lelijk door extra randjes en andere visuele effecten. En zoals eerder gezegd, ik vind er geen kunst aan.
Oud 26-03-2005, 20:22
snarl
snarl is offline
eens met peperkorrel en botulism

dus hades met de te lange naam, dooroefenen en blijf van de filters af.
Oud 27-03-2005, 11:37
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
Citaat:
HadesTheDarkOne schreef op 26-03-2005 @ 12:23 :
Mondriaan wordt ook kunst genoemd, terwijl er wordt gezegd dat wat hij maakt door iedereen te doen is. Het maken van een banner is meer dan alleen een plaatje gebruiken, de gebruikte plaatjes zijn namelijk groter dan wat ik laat zien. Compositie is er ook een onderdeel van.
hahahahaha

ik vind banners sowieso niet echt nodig, maar dit slaat echt alles, het is ook gewoon niet mooi. omdat je het zo graag wil zal ik het nog even onderbouwen:

-lelijke plaatjes
-onoriginele plaatjes
-saaie fonts
-heel erg standaard bevel en emboos
-gare teksten met hoofdletters op het einde
-duitse expo-muizen
-niet echt composities om trots op te zijn hoor. ze zijn of slecht, of het zou belachelijk zijn als je ze niet zo deed

(ze zijn niet allemaal heel slecht, nendili valt nog mee, maar ik zie het nut dus niet in van banners, en ik vind ze bepaald niet kunstzinnig ofzo)
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 16:17
Escapism
Escapism is offline
altijd leuk als topicstarters het niet kunnen hebben dat hun inferieure zooi bekritiseert wordt.

het is crap.
Oud 27-03-2005, 19:17
Mucky
Mucky is offline
Kvind ze niet superlelijk ofzo maar zelf IK kan dat maken...
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 18:06
infamous
infamous is offline
Citaat:
Escapism schreef op 27-03-2005 @ 17:17 :
altijd leuk als topicstarters het niet kunnen hebben dat hun inferieure zooi bekritiseert wordt.

het is crap.
woord omhoog
Oud 30-03-2005, 08:08
Ninnoc
Ninnoc is offline
Oud 30-03-2005, 08:16
snarl
snarl is offline
blllll is ie nog niet dicht
Oud 31-03-2005, 14:48
ch40s
ch40s is offline
Oud 31-03-2005, 15:03
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
www.powerweb.nl

siteontwerp, animatie en alle powerunlimited-banners die je voorbij ziet komen (de flashbanners welteverstaan)

booyaa
Reageren

Regels voor berichten