Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Valt het kabinet deze week?
Ja zeker 25 20.49%
Wordt afwachten 43 35.25%
Nee, komt allemaal wel goed 54 44.26%
Aantal stemmers: 122. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2005, 22:38
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 26-03-2005 @ 23:30 :
Jammer,
maar nee, zo bedoelde ik het dus niet.
Oke, laat maar verder

Ik vind D66 idd onbetrouwbaar worden de laatste tijd. Eerst zeggen ze niet met CDA en VVD te willen regeren, dan doen ze het toch. Dan beloven ze dat ze goed zullen zorgen voor het onderwijs. Vervolgens komt Rutte met het meest asociale voorstel op het gebied van onderwijs sinds WO II en geeft D66 geen kik.

Als het congres voor het nieuwe onderhandelingsresultaat stemt ben ik binnenkort geen D66-lid meer.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2005, 22:50
Matjong
Matjong is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 26-03-2005 @ 23:38 :
Oke, laat maar verder

Ik vind D66 idd onbetrouwbaar worden de laatste tijd. Eerst zeggen ze niet met CDA en VVD te willen regeren, dan doen ze het toch. Dan beloven ze dat ze goed zullen zorgen voor het onderwijs. Vervolgens komt Rutte met het meest asociale voorstel op het gebied van onderwijs sinds WO II en geeft D66 geen kik.

Als het congres voor het nieuwe onderhandelingsresultaat stemt ben ik binnenkort geen D66-lid meer.
Er is bij mij nog wel iets meer nodig om mijn lidmaatschap voor D66 op te zeggen, maar ik kan wel zeggen dat ik komend congres een fijne "nee-stem" ga geven.

Maaaaar... Ik zag net bij NOVA de nieuwe voorzitster van Amsterdam. En al vind ik haar een zeer slechte voorzitster, ik kon het altijd wel goed met haar vinden in vergaderingen... Dus dat is weer een klein positief puntje voor D66, los van het gehele publieke debat.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 22:54
Verwijderd
Och. Het wordt eens tijd dat er een écht sociaal-liberale partij wordt opgericht. Dan kan ik daar tenminste op stemmen.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 22:57
Verwijderd
Citaat:
Matjong schreef op 26-03-2005 @ 23:50 :
Er is bij mij nog wel iets meer nodig om mijn lidmaatschap voor D66 op te zeggen, maar ik kan wel zeggen dat ik komend congres een fijne "nee-stem" ga geven.

Maaaaar... Ik zag net bij NOVA de nieuwe voorzitster van Amsterdam. En al vind ik haar een zeer slechte voorzitster, ik kon het altijd wel goed met haar vinden in vergaderingen... Dus dat is weer een klein positief puntje voor D66, los van het gehele publieke debat.
Tja, deze kabinetsperiode en vooral de afgelopen week ben ik enigszins gedesillusioneerd geraakt helaas.

Weet jij waar dat congres plaats vindt?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 23:02
Matjong
Matjong is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 26-03-2005 @ 23:57 :
Tja, deze kabinetsperiode en vooral de afgelopen week ben ik enigszins gedesillusioneerd geraakt helaas.

Je bent niet de enige... Ik zie een hoop ontevredenheid bij de mensen die ik ken binnen D66. Volgens mij gaat Dittrich het nog best zwaar krijgen.

De locatie is volgens mij nog niet bekend. In elk geval heb ik nog geen mailtje gekregen of er iemand over gehoord. Het hoofdbestuur is er wel mee bezig.

Ga jij erheen dan?

Laatst gewijzigd op 26-03-2005 om 23:04.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 23:08
Verwijderd
Coalitie eens over voortgang kabinet

DEN HAAG - De regeringspartijen CDA, VVD en D66 zijn het zaterdag na ruim elf uur onderhandelen eens geworden over hoe ze verder willen in het kabinet-Balkenende. De politieke crisis, die dinsdag begon toen het D66-kroonjuweel van de gekozen burgemeester sneuvelde in de Eerste Kamer, is daarmee bezworen.

Het was lang wachten voor de journalisten wachten zaterdag op de trap van het ministerie van Algemene Zaken.Maar rond half tien ‘s avonds kwam dan eindelijk het akkoord.

Het akkoord omvat een rechtstreeks gekozen burgemeester in 2010, een kleine wijziging van het kiesstelsel in 2007, een verhoging van het budget voor onderwijs met structureel een kwart miljard euro en een half miljard euro voor kennis, innovatie en onderwijs, afkomstig uit extra aardgasopbrengsten. Verder zijn er enkele kaders afgesproken voor het nieuwe mediabestel.

Na het overleg zaterdagavond zei premier Balkenende dat iedereen gelukkig is: "Er zijn drie winnaars en dat zijn de drie partijen." D66-leider Dittrich zei dat het akkoord aan het D66-congres wordt voorgelegd. "Als dat een nee wordt, heb ik een serieus probleem. Maar ik wil geen druk uitoefenen, ik heb er alle vertrouwen in." Dittrich zei verder dat zeer binnenkort een nieuwe minister voor Bestuurlijke Vernieuwing zal worden voorgedragen. Wie dat is wilde hij nog niet kwijt.

De hele zaterdag spraken CDA-premier Balkenende, VVD-vice-premier Zalm en D66-minister Brinkhorst samen met de fractievoorzitters Verhagen (CDA), Van Aartsen (VVD) en Dittrich (D66). Ook donderdag onderhandelden ze al enige uren over de compensatie die D66 eiste na het einde van de gekozen burgemeester.

Het kabinet zal een voorstel indienen om de rechtstreeks door de bevolking gekozen burgemeester in de Grondwet op te nemen. Tot nu toe ging het er alleen om dat de benoeming door de Kroon uit de Grondwet werd gehaald. De wijze waarop een burgemeester zou moeten worden gekozen, moest nog door de Tweede Kamer worden behandeld. Een meerderheid wilde rechtstreekse verkiezingen maar de linkse oppositie wil liever dat de gemeenteraad de eerste burger kiest. De rechtstreeks gekozen burgemeester moet er zijn in 2010. Tot die tijd worden alleen waarnemers benoemd. Ook wil het kabinet gemeenten stimuleren om alvast raadplegende referenda te houden waarmee de bevolking al een burgemeester kan aanwijzen. Dit kan al maar is slechts een paar keer gebruikt en het heeft geen rechtsgrond.

Ook wil het kabinet het kiesstelsel zodanig veranderen dat er meer gewicht komt op de voorkeurstemmen die kiezers kunnen uitbrengen op kandidaten voor de Tweede Kamer. Er komt geen gemengd stelsel voor de Tweede-Kamerverkiezingen, zoals eerder was voorgesteld. Hiernaar komt eerst een onderzoek, evenals naar andere varianten van het zogeheten districtenstelsel.

Het kabinet heeft verder met de coalitiefracties afgesproken dat er een breed onderzoek komt naar allerlei mogelijkheden van bestuurlijke vernieuwing. Het lijstje hiervan is lang: versterking van de positie van de minister-president, referenda en burgerinitiatieven, de positie van de Eerste Kamer en van de Raad van State, de procedure voor een grondwetsherziening, toegang tot informatie, bestuurlijke verhoudingen.

bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/article19355921.ece
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 23:09
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Raar trouwens dat de leden van D66 op dat conges kunnen beslissen over het al dan niet laten vallen van dit kabinet.
Oud 26-03-2005, 23:11
Matjong
Matjong is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 27-03-2005 @ 00:09 :
Raar trouwens dat de leden van D66 op dat conges kunnen beslissen over het al dan niet laten vallen van dit kabinet.
Net zoals ze vorige keer konden beslissen of D66 wel of niet meedeed aan het kabinet.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 23:26
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Matjong schreef op 27-03-2005 @ 00:11 :
Net zoals ze vorige keer konden beslissen of D66 wel of niet meedeed aan het kabinet.
Als lid snap ik dat je daar blij van wordt, maar ik niet.
Oud 26-03-2005, 23:28
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
En dan valt het kabinet en aangezien Wilders nog geen partij heeft waarop gestemd kan worden, krijgen we daarna een fijn, sociaal PvdA/GroenLinks/SP-kabinet.

DEADLOCKED gaat zeggen: 'Nederland naar de klote'.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 23:30
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-03-2005 @ 00:28 :
En dan valt het kabinet en aangezien Wilders nog geen partij heeft waarop gestemd kan worden, krijgen we daarna een fijn, sociaal PvdA/GroenLinks/SP-kabinet.

DEADLOCKED gaat zeggen: 'Nederland naar de klote'.
Na regen komt zonneschijn.
Oud 26-03-2005, 23:32
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 27-03-2005 @ 00:30 :
Na regen komt zonneschijn.
Inderdaad. Na de regen van het huidige kabinet komt de zonneschijn van het PvdA/GroenLinks/SP-kabinet.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 23:35
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-03-2005 @ 00:32 :
Inderdaad. Na de regen van het huidige kabinet komt de zonneschijn van het PvdA/GroenLinks/SP-kabinet.
Misleidende zonneschijn die ons naar een diepe afgrond zal leiden.
Oud 26-03-2005, 23:41
Matjong
Matjong is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 26-03-2005 @ 23:57 :

Bij deze het antwoord op je vraag, zojuist per mail gekregen:
Citaat:
Beste Democraten,

D66 organiseert naar aanleiding van de gebeurtenissen in Den Haag en de daarop volgende besprekingen met de coalitiepartners, aanstaande zaterdag 2 april een extra partijcongres in Den Haag.

Dit congres vindt plaats in het Nederlands Congres Centrum in Den Haag (Prins Willem Alexanderzaal). Leden van de partij ontvangen zo spoedig mogelijk aanvullende informatie (o.a. agenda, programma etc) over dit extra congres per post. Tevens wordt deze informatie via de website van D66 bekend gemaakt.

Landelijk Bestuur D66
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 00:28
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 27-03-2005 @ 00:35 :
Misleidende zonneschijn die ons naar een diepe afgrond zal leiden.
Funny, ik wist niet dat zonneschijn misleidend kon zijn.
Rechtse politici wél.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 07:40
Verwijderd
Citaat:
De door Stalin en Mao geïnspireerde plannen staan veel te ver van de plannen van de PVDA af om een regering met PVDA en SP erin mogelijk te maken.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 11:06
Verwijderd
helaas
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 11:24
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 27-03-2005 @ 08:40 :
De door Stalin en Mao geïnspireerde plannen staan veel te ver van de plannen van de PVDA af om een regering met PVDA en SP erin mogelijk te maken.
Haha
Oud 27-03-2005, 12:44
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 26-03-2005 @ 23:54 :
Och. Het wordt eens tijd dat er een écht sociaal-liberale partij wordt opgericht. Dan kan ik daar tenminste op stemmen.
En hoe zou een dergelijke "sociaal-liberale" partij er dan uit moeten zien?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 12:56
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
The horror...
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 13:45
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Ik zie Femke Halsema er ook echt voor aan om een nieuwe Goelag-archipel in te richten voor hen die zich niet aan haar Linkse dictatuur aan willen passen.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 16:03
O'malley
O'malley is offline
Citaat:
Wat let je?
Ik denk dat je mijn stem in 2007 waarschijnlijk wel zal krijgen.
Oud 27-03-2005, 16:07
O'malley
O'malley is offline
Citaat:
Dat was in de beginjaren van de sp, tegenwoordig zijn ze daar niet zo'n fan meer van hoor.
Oud 27-03-2005, 21:01
Verwijderd
Citaat:
O'malley schreef op 27-03-2005 @ 17:03 :
Wat let je?
Ik denk dat je mijn stem in 2007 waarschijnlijk wel zal krijgen.
Ik mag het nog niet (volgens mij moet je 25 zijn of zoiets om je verkiesbaar te kunnen stellen). Verder ben ik niet geschikt voor de politiek, ik ben namelijk veel te eerlijk en mijn ideeën zijn te radicaal.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 21:11
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Te eerlijk? Vertel eens...
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 21:26
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 27-03-2005 @ 22:11 :
Te eerlijk? Vertel eens...
Wat moet ik vertellen?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 16:08
Odin
Odin is offline
Toch stemrecht nieuwe leden D66

Nieuwe leden van D66 mogen zaterdag op het speciale partijcongres toch stemmen over het veelbesproken paasakkoord.

Paasakkoord splijt D66
Pechtold nieuwe minister

Contributie
Zelfs mensen die zich kort voor aanvang van het congres aanmelden als lid mogen meestemmen. Voorwaarde is dat zij hun lidmaatschap hebben betaald.

Verwerken
Eerder liet D66 weten dat mensen die zich na dinsdag 12.00 uur hadden aangemeld niet mee mochten stemmen. Er zouden te veel nieuwe leden zijn om tijdig te verwerken.

Stemregels
De registratie lukt nu toch. Elk D66-lid heeft een stem, alle stemmen tellen even zwaar. D66-oprichter Van Mierlo heeft geadviseerd om tegen te stemmen.

RTL nieuws

Er werd toch gesproken over SP'ers die bij D66 lid worden om dan vervolgens tegen het paasakkoord te stemmen?

Dit kan dus de doodsteek zijn voor het kabinet
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 16:17
Frankrijk
Frankrijk is offline
Citaat:
Odin schreef op 30-03-2005 @ 17:08 :
Toch stemrecht nieuwe leden D66

Nieuwe leden van D66 mogen zaterdag op het speciale partijcongres toch stemmen over het veelbesproken paasakkoord.

Paasakkoord splijt D66
Pechtold nieuwe minister

Contributie
Zelfs mensen die zich kort voor aanvang van het congres aanmelden als lid mogen meestemmen. Voorwaarde is dat zij hun lidmaatschap hebben betaald.

Verwerken
Eerder liet D66 weten dat mensen die zich na dinsdag 12.00 uur hadden aangemeld niet mee mochten stemmen. Er zouden te veel nieuwe leden zijn om tijdig te verwerken.

Stemregels
De registratie lukt nu toch. Elk D66-lid heeft een stem, alle stemmen tellen even zwaar. D66-oprichter Van Mierlo heeft geadviseerd om tegen te stemmen.

RTL nieuws

Er werd toch gesproken over SP'ers die bij D66 lid worden om dan vervolgens tegen het paasakkoord te stemmen?

Dit kan dus de doodsteek zijn voor het kabinet
Als het kabinet uiteindelijk hierdoor gaat vallen vind ik dat een rotstreek van de Sp'ers; volgens mij is niet alleen SP hierbij betrokken hoor we hebben nog zijn oudere broer PvdA
Oud 30-03-2005, 16:24
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Het is helemaal niet bewezen dat er SP'ers zijn die lid zijn geworden van D'66 om dit kabinet onderuit te halen. Dat zijn tot nu toe alleen maar geruchten.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 16:27
Odin
Odin is offline
Toch vind ik dat Marijnissen en co een oproep moeten doen om dit tegen te gaan. Ook al zijn het dan maar geruchten.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 16:28
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Odin schreef op 30-03-2005 @ 17:27 :
Toch vind ik dat Marijnissen en co een oproep moeten doen om dit tegen te gaan. Ook al zijn het dan maar geruchten.
Waarom moet iemand zich verdedigen tegen geruchten? Bewijs wil ik zien! Feiten! Tegen roddels kun je niet vechten.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 16:30
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-03-2005 @ 17:24 :
Het is helemaal niet bewezen dat er SP'ers zijn die lid zijn geworden van D'66 om dit kabinet onderuit te halen. Dat zijn tot nu toe alleen maar geruchten.
Toch hoop ik dat het waar is. Ergens. Diep van binnen.
Oud 30-03-2005, 16:30
Frankrijk
Frankrijk is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-03-2005 @ 17:28 :
Waarom moet iemand zich verdedigen tegen geruchten? Bewijs wil ik zien! Feiten! Tegen roddels kun je niet vechten.
nee en tegen ongelovigen thomassen ook niet.
Oud 30-03-2005, 16:37
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 30-03-2005 @ 17:30 :
Toch hoop ik dat het waar is. Ergens. Diep van binnen.
Omdat ze zo het kabinet kunnen laten vallen of omdat je SP graag in een kwaad daglicht ziet?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 16:37
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Frankrijk schreef op 30-03-2005 @ 17:30 :
nee en tegen ongelovigen thomassen ook niet.

Jij neemt alles maar aan zonder bewijzen?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 16:40
Frankrijk
Frankrijk is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-03-2005 @ 17:37 :

Jij neemt alles maar aan zonder bewijzen?

Niet alles maar wel de meeste dingen ja. Ik geloof bijvoorbeeld dat de mens op de maan is geweest terwijl ik er zelf niet bij was-Ik geloof dat de wereld rond is terwijl ik niet in de ruimte ben geweest om dat te controleren-
Oud 30-03-2005, 16:41
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-03-2005 @ 17:37 :
Omdat ze zo het kabinet kunnen laten vallen of omdat je SP graag in een kwaad daglicht ziet?
Om het kabinet te laten klappen natuurlijk. De SP zou bij mij flink in achting stijgen als ze dat geintje durfden te flikken.
Oud 30-03-2005, 16:50
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Die ongekende, blinde haat tegen Balkenende II is werkelijk stuitend.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 16:54
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 30-03-2005 @ 17:41 :
Om het kabinet te laten klappen natuurlijk. De SP zou bij mij flink in achting stijgen als ze dat geintje durfden te flikken.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 16:56
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 30-03-2005 @ 17:50 :
Die ongekende, blinde haat tegen Balkenende II is werkelijk stuitend.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 16:59
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Die ongekende, blinde verering van Balkenende II is werkelijk stuitend.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 17:15
Mujahideen
Mujahideen is offline
Die ongekende, blinde haat tegen Balkenende is werkelijk stuitend.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 17:16
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 30-03-2005 @ 17:41 :
Zou het alleen maar erg zielig vinden van de SP, al bevestigt het mijn mening over die partij wel weer.
Oud 30-03-2005, 17:18
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 30-03-2005 @ 18:15 :
Die ongekende, blinde haat tegen Balkenende is werkelijk stuitend.
Ik dacht dat jij ook niet blij was met dit kabinet?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 17:24
one.
one. is offline
Citaat:
Frankrijk schreef op 30-03-2005 @ 17:40 :
k geloof bijvoorbeeld dat de mens op de maan is geweest terwijl ik er zelf niet bij was-Ik geloof dat de wereld rond is terwijl ik niet in de ruimte ben geweest om dat te controleren-

Daar is bewijs voor.
Oud 30-03-2005, 17:25
Frankrijk
Frankrijk is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 30-03-2005 @ 18:24 :

Daar is bewijs voor.
Oud 30-03-2005, 18:01
MH
MH is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-03-2005 @ 18:18 :
Ik dacht dat jij ook niet blij was met dit kabinet?
Dat betekent nog niet dat iedereen maar blind die club moet haten. Pak iemand op z'n inhoud, niet om het feit dat de een op een tovenaarsleerling lijkt, een ander mannetje maar 1,60m lang is, weer een ander dom uit z'n ogen kijkt of dat iemands dochter lid is van het Koninklijk Huis.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 18:06
dinaatjuh
dinaatjuh is offline
Citaat:
Zo, egwel. Eentje met een beetje overwicht.
Oud 30-03-2005, 18:13
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MH schreef op 30-03-2005 @ 19:01 :
Dat betekent nog niet dat iedereen maar blind die club moet haten. Pak iemand op z'n inhoud, niet om het feit dat de een op een tovenaarsleerling lijkt, een ander mannetje maar 1,60m lang is, weer een ander dom uit z'n ogen kijkt of dat iemands dochter lid is van het Koninklijk Huis.
Dat doe ik -en met mij vele anderen- toch ook niet?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 19:22
L1
L1 is offline
D'66 begint echt een partij van nix te worden

en als hierdoor het kabinet valt, hoop ik dat D'66 kan opdoeken
Reageren

Regels voor berichten