Oud 27-03-2005, 23:33
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
UDEN - Op de islamitische basisschool Bedir in Uden heeft zondagavond kort brand gewoed. De politie gaat uit van brandstichting. Het is de tweede keer dat een gebouw van de school door brandstichting wordt getroffen. De schade bleef dit keer beperkt, meldde de politie.

In november werd de Bedir-school in Uden door brandstichting volledig in de as gelegd. Het was het ernstigste incident in de nasleep van de moord op cineast Theo van Gogh. De kinderen verhuisden daarna naar een leeg schoolgebouw elders in Uden.
ANP
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Advertentie
Oud 27-03-2005, 23:34
Verwijderd
Ah.
Oud 27-03-2005, 23:36
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
de originaliteit is ver te zoeken
Oud 27-03-2005, 23:39
Ischenbaert
Avatar van Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Moeten ze maar onbrandbare basisscholen bouwen, hout is zoooo 1957.
Oud 27-03-2005, 23:41
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 28-03-2005, 00:10
Verwijderd
Citaat:
Ischenbaert schreef op 27-03-2005 @ 23:39 :
Moeten ze maar onbrandbare basisscholen bouwen, hout is zoooo 1957.
Oud 28-03-2005, 00:11
Verwijderd
Als het daadwerkelijk om brandstichting gaat: moge de daders gauw gepakt en gestraft worden.
Oud 28-03-2005, 00:19
Verwijderd
stout
Oud 28-03-2005, 00:42
THC1
Avatar van THC1
THC1 is offline
Het was weer een tijdje geleden, maar we gaan vrolijk verder
Oud 28-03-2005, 00:42
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Dit is nummer 20 ofzo. dat vind ik best veel, voor een kikkerlandje als Nederland.

Natuurlijk zijn het eenlingen, die zulke daden verrichten, en is de rest van de bevolking er hartstikke tegen. Maar de negatieve houding tegen allochtonen is niet eenlingenwerk, maar alom verspreid. Men zou eens moeten kappen, met het "alles dat anders is" af te kraken. Er wordt zo een heisa gecreeerd, dat meestal nergens over gaat, en vage vooroordelen van mensen "dekt".

De Moslims zelf voelen zich aangevallen. Alles wat bij hun identiteitsvormende cultuur/geloof hoort, wordt afgekraakt, zelfs door politici. Zo zien zij/blijven zij de autochtonen als de tegenstander zien, waardoor een harmonieuze samenleving ver te zoeken blijft, en het zelfs van kwaad tot erger kan gaan.

De media moet zijn verantwoordelijkheid nemen, politici moeten hun positie kennen, en dan komt alles goed.
Oud 28-03-2005, 00:44
Verwijderd
Tuurlijk niet. Wij kunnen domme en xenofobe paupers niet uit ons midden bannen, net zoals jullie irritante radicale kneuzen niet uit jullie midden kunnen bannen. Aan domheid gaat de wereld ten onder.
Oud 28-03-2005, 00:57
Verwijderd
motherfuckers.
Oud 28-03-2005, 01:00
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Kansloze actie.
__________________
Du bist ein N00b!
Oud 28-03-2005, 01:07
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-03-2005 @ 00:44 :
Tuurlijk niet. Wij kunnen domme en xenofobe paupers niet uit ons midden bannen, net zoals jullie irritante radicale kneuzen niet uit jullie midden kunnen bannen. Aan domheid gaat de wereld ten onder.
Domheid uit ons midden bannen? Of zou dat dom zijn?
__________________
I like my new bunny suit
Oud 28-03-2005, 01:09
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-03-2005 @ 00:44 :
Tuurlijk niet.
Wat precies niet ?
Citaat:
Wij kunnen domme en xenofobe paupers niet uit ons midden bannen, net zoals jullie irritante radicale kneuzen niet uit jullie midden kunnen bannen.

Stel nu dat de autochtone bevolking zich openlijk tegen deze mensen uitspreekt, moskeeen enz. gaat bezoeken, zich ook duidelijk uitspreekt tegen gasten als Wilders, enz, zodat de allochtonen zullen inzien dat de autochtonen niet allemaal tegen hen zijn, zoals soms lijkt te zijn. Zodoende zullen Moslims ook eerder geneigd zijn om radicale kneusjes aan te geven, en zich te distantieren van radicale ideologien.
Hierdoor zullen er minder terroristische aanslagen worden gepleegd, en ook daarom zullen er minder anti-allochtonen komen. Daarnaast zullen die xenofobe paupers inzien dat er ook veel mensen niet standaart tegen Moslims zijn. Het zou ook helpen als de vvd iets liefs over Moslims zou zeggen, omdat nu de ideologie heerst dat alleen links Nederland niet tegen Moslims is, en rechts wel.
Citaat:
Aan domheid gaat de wereld ten onder.
We blijven mensen he.
Oud 28-03-2005, 01:09
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 28-03-2005 @ 01:07 :
Domheid uit ons midden bannen? Of zou dat dom zijn?
Wat ik bedoel is dat Nederland als samenleving er niets aan kan doen dat zulke domme mensen brandbommen gooien.
Oud 28-03-2005, 01:26
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Trieste actie. Het lijkt me een incident, niet het begin van een nieuwe reeks kleine brandjes en vernielingen.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Oud 28-03-2005, 02:12
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 28-03-2005 @ 01:09 :

zodat de allochtonen zullen inzien dat de autochtonen niet allemaal tegen hen zijn, zoals soms lijkt te zijn.
Zo zie je maar weer, onderbuikgevoelens zijn niemand vreemd
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Ads door Google
Oud 28-03-2005, 08:54
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
zalig pasen allemaal!
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 28-03-2005, 09:07
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
tiswah
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Oud 28-03-2005, 09:15
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Mongolen
Oud 28-03-2005, 11:02
Ischenbaert
Avatar van Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Daar zijn ze weer, de xenofielen to the rescue! Weet je wat ook wordt veroorzaakt door pure domheid en onverantwoordelijkheid? Cultuurrelativisme. Juist door te mixen, mengen en maar open te staan voor nieuwe dingen gaan culturele en spirituele identiteit verloren, in dit geval aan beide kanten.

Van de culturele en spirituele identiteit van de 'witte' Nederlanders was sowieso al niks meer over na de kerstening vele eeuwen geleden. Men is min of meer teruggekrabbeld uit het dal door (te proberen) de anti-culturele terreur van het christendom van zich af te schudden. Nu overkomt hen de hele grap weer van voren af aan.

Het schijnt dat er maar 1 miljoen moslims rondbanjeren in Nederland. Als ik zo in de kranten lees en televisie kijk lijkt het of de verhouding 'niet-westerse allochtoon' / 'autochtoon' ongeveer 50/50 is. Ik vind het dus totale onzin dat de media en politiek anti-allochtoon zouden zijn. Er wordt meer aandacht gegeven aan islamieten in Nederland dan ooit. Als men echt zo anti-allochtoon was geweest had men deze bevolkingsgroep totaal doodgezwegen.

Een schrijnend voorbeeld dat de xenofilie van de maatschappij onderschrijft is wel dat het doodnormaal is als een allochtoon trots is op zijn land/cultuur van origine, maar het totaal uit den boze is als de 'witte' Europeaan trots is op zijn wortels, als die zich bevinden in Nederland of Europa in het algemeen, of als men trots is op zijn voorvaderlijke cultuur: bijvoorbeeld die van de oude Germanen.

@Love & Peace: wat bedoel je met die loze uitdrukkingen als

-'kikkerlandje'

-'De media moet zijn verantwoordelijkheid nemen, politici moeten hun positie kennen, en dan komt alles goed.' (ZO INHOUDSLOOS, dit had Balkenende kunnen zeggen)

-'(...) zich ook duidelijk uitspreekt tegen gasten als Wilders,'
(jullie zijn toch allemaal zo blij met die democratie?)
Oud 28-03-2005, 11:58
Verwijderd
Citaat:
Ischenbaert schreef op 28-03-2005 @ 11:02 :
Een schrijnend voorbeeld dat de xenofilie van de maatschappij onderschrijft is wel dat het doodnormaal is als een allochtoon trots is op zijn land/cultuur van origine, maar het totaal uit den boze is als de 'witte' Europeaan trots is op zijn wortels, als die zich bevinden in Nederland of Europa in het algemeen, of als men trots is op zijn voorvaderlijke cultuur: bijvoorbeeld die van de oude Germanen.
heidevolk stole your credibility
Oud 28-03-2005, 12:01
Pikey
Avatar van Pikey
Pikey is offline
Achja.
Oud 28-03-2005, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Ischenbaert schreef op 28-03-2005 @ 11:02 :
Daar zijn ze weer, de xenofielen to the rescue! Weet je wat ook wordt veroorzaakt door pure domheid en onverantwoordelijkheid? Cultuurrelativisme. Juist door te mixen, mengen en maar open te staan voor nieuwe dingen gaan culturele en spirituele identiteit verloren, in dit geval aan beide kanten.
Oh grutjes!
Citaat:
Van de culturele en spirituele identiteit van de 'witte' Nederlanders was sowieso al niks meer over na de kerstening vele eeuwen geleden. Men is min of meer teruggekrabbeld uit het dal door (te proberen) de anti-culturele terreur van het christendom van zich af te schudden. Nu overkomt hen de hele grap weer van voren af aan.
Oh hellep!
Citaat:
Het schijnt dat er maar 1 miljoen moslims rondbanjeren in Nederland. Als ik zo in de kranten lees en televisie kijk lijkt het of de verhouding 'niet-westerse allochtoon' / 'autochtoon' ongeveer 50/50 is. Ik vind het dus totale onzin dat de media en politiek anti-allochtoon zouden zijn. Er wordt meer aandacht gegeven aan islamieten in Nederland dan ooit. Als men echt zo anti-allochtoon was geweest had men deze bevolkingsgroep totaal doodgezwegen.
Als men in de VS anti-drugs geweest zou zijn, had men het probleem totaal doodgezwegen.
Citaat:
Een schrijnend voorbeeld dat de xenofilie van de maatschappij onderschrijft is wel dat het doodnormaal is als een allochtoon trots is op zijn land/cultuur van origine, maar het totaal uit den boze is als de 'witte' Europeaan trots is op zijn wortels, als die zich bevinden in Nederland of Europa in het algemeen, of als men trots is op zijn voorvaderlijke cultuur: bijvoorbeeld die van de oude Germanen.
Ik vind alle nationalisten dom en inferieur, of ze nou Ariër zijn of allochtoon.
Citaat:
-'(...) zich ook duidelijk uitspreekt tegen gasten als Wilders,'
(jullie zijn toch allemaal zo blij met die democratie?)
Democratie is een noodzakelijk kwaad, dat helaas ook Untermenschen als Wilders voortbrengt.
Advertentie
Oud 28-03-2005, 12:31
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Ik woon zelf in Uden en echt niemand snapt er nog wat van. School staat gewoon naast het politiebureau Vorige keer werd gezegt dat het een kwajongensstreek was en dat de daders niet wisten wat de gevolgen konden zijn maar dat kun je toch nu niet meer zeggen Het zal idd vast wel weer een incident zijn van iemand die gewoon niet kan nadenken ofzo maar toch, dit is toch niet meer goed te praten op deze manier. En het is echt niet meer iets van "de grote stad" want dat is Uden helemaal niet...
__________________
Bij gebrek aan beter, een .

Laatst gewijzigd op 28-03-2005 om 12:42.
Oud 28-03-2005, 12:53
Ischenbaert
Avatar van Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 28-03-2005 @ 12:06 :
[B]Oh grutjes! [b]Oh hellep! [b]Als men in de VS anti-drugs geweest zou zijn, had men het probleem totaal doodgezwegen.[b]Ik vind alle nationalisten dom en inferieur, of ze nou Ariër zijn of allochtoon.Democratie is een noodzakelijk kwaad, dat helaas ook Untermenschen als Wilders voortbrengt.
Ik had meer van je verwacht vent. Argumenten en dergelijke.

@Nare man: ik weet nog steeds niet wat ik van Heidevolk moet denken, hoewel het zeker goeie lui zijn die buiten die band ook serieus met dit onderwerp bezig zijn. Zo zitten ze achter de site www.heidendom.nl, waarop o.a. al aardig wat onderzoeksresultaten en mooie artikelen staan over Germaans heidendom (en dan vooral m.b.t. de lage landen). Politiek neutraal overigens.

Laatst gewijzigd op 28-03-2005 om 12:55.
Oud 28-03-2005, 12:54
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Ischenbaert schreef op 28-03-2005 @ 11:02 :
verhaal
ik neem aan dat jij tot meerdere glorie van ons vaderland dagelijks van die kutmoslims in elkaar mept?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 28-03-2005, 12:57
Ischenbaert
Avatar van Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
Joostje schreef op 28-03-2005 @ 12:54 :
ik neem aan dat jij tot meerdere glorie van ons vaderland dagelijks van die kutmoslims in elkaar mept?
Nee hoor. Ook ga ik geen ludieke schoonmaakacties houden, noch is mijn kop kaal.

De 'glorie van ons vaderland' is als je de geschiedenis globaal bekijkt tot uiting gekomen in het volgende:

-We waren een steenrijke koloniale wereldmacht
-Een paar van de succesvolste slavenhandelaren ter wereld kwamen uit ons land
-We kennen hier een parlementaire democratie
-We hebben hier veel centjes
-Dat voetbalgedoe in 1988

Oftewel: zo glorieus is NL nooit geweest. In dat opzicht geef ik ook niks om de staat 'Nederland'. Die grenzen interesseren me weinig.

Laatst gewijzigd op 28-03-2005 om 13:14.
Oud 28-03-2005, 13:00
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 28-03-2005 @ 12:54 :
ik neem aan dat jij tot meerdere glorie van ons vaderland dagelijks van die kutmoslims in elkaar mept?
Trots zijn op je land en een voorkeur hebben voor pre-christelijke tradities =/= neonazisme.
Oud 28-03-2005, 13:00
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Ischenbaert schreef op 28-03-2005 @ 12:57 :
Nee hoor. Ook ga ik geen ludieke acties schoonmaakacties houden, noch is mijn kop kaal.
dus je vind ook dat het in brand steken van moskeen niet kan?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 28-03-2005, 13:00
Verwijderd
Citaat:
Ischenbaert schreef op 28-03-2005 @ 12:53 :
Ik had meer van je verwacht vent. Argumenten en dergelijke.
Ik moet argumenten geven. Waarom? Je geeft er zelf geen, dus wat kan ik weerleggen?Haha. "Wij houden ons bezig met zweverige onzin, maar wij zijn zogenaamd beter dan Wicca- en New Age-figuren."
Oud 28-03-2005, 13:07
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 28-03-2005 @ 13:00 :
[B]Ik moet argumenten geven. Waarom? Je geeft er zelf geen, dus wat kan ik weerleggen?Haha. "Wij houden ons bezig met zweverige onzin, maar wij zijn zogenaamd beter dan Wicca- en New Age-figuren."
mensen die serieus geloven dat de wereld (middenaarde) zich in een boom bevind die door twee rendieren wordt aangevreten , lijken me sowieso roijp voor het gesticht
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 28-03-2005, 13:10
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Joostje schreef op 28-03-2005 @ 13:07 :
mensen die serieus geloven dat de wereld (middenaarde) zich in een boom bevind die door twee rendieren wordt aangevreten , lijken me sowieso roijp voor het gesticht
of je nou gelooft in Allah of in God of in Germaanse goden, het is allemaal onzin. Waarom zou het ene minder onzin zijn dan het andere?
Oud 28-03-2005, 13:12
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 28-03-2005 @ 13:07 :
mensen die serieus geloven dat de wereld (middenaarde) zich in een boom bevind die door twee rendieren wordt aangevreten , lijken me sowieso roijp voor het gesticht
Mensen die serieus geloven dat de vrouw geschapen is uit de rib van een man ook, dus tja.
Oud 28-03-2005, 13:14
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 28-03-2005 @ 13:10 :
of je nou gelooft in Allah of in God of in Germaanse goden, het is allemaal onzin. Waarom zou het ene minder onzin zijn dan het andere?
Nouja, het heidendom stelt zich een wereld voor met een stuk of wat meer actieve goden (tegenover een aantal rustiger goden in het christendom/islam). Met passieve godsdiensten kun je tenminste nog zeggen: tja, we zien hem niet, maar hij is er toch (het WMD-argument); bij actievere godsdiensetn gaat dat niet zo makkelijk
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Ads door Google
Oud 28-03-2005, 13:15
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 28-03-2005 @ 13:12 :
Mensen die serieus geloven dat de vrouw geschapen is uit de rib van een man ook, dus tja.
gelukkig gelooft de meerderheid van de nederlandse christenen dat ook niet zo letterlijk
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 28-03-2005, 13:16
Ischenbaert
Avatar van Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
Joostje schreef op 28-03-2005 @ 13:00 :
dus je vind ook dat het in brand steken van moskeen niet kan?
Het is natuurlijk zo zinloos als de pest, en werkt op den duur averechts. Als symbolische daad vind ik het wel grappig, daar niet van.
Oud 28-03-2005, 13:19
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
wat ik grappig vind is dat het vaak van die loze, nog kaler dan een gabber met chemokuur nazi's zijn. EN dan is het volgende wat er gebeurt, een kerk in de hens.
Oud 28-03-2005, 13:20
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Ischenbaert schreef op 28-03-2005 @ 13:16 :
Het is natuurlijk zo zinloos als de pest, en werkt op den duur averechts. Als symbolische daad vind ik het wel grappig, daar niet van.
je vind het grappig als mensen in het beleiden van hun geloof worden gekwetsd
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 28-03-2005, 13:30
Ischenbaert
Avatar van Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 28-03-2005 @ 13:10 :
of je nou gelooft in Allah of in God of in Germaanse goden, het is allemaal onzin. Waarom zou het ene minder onzin zijn dan het andere?
Haast niemand gelooft in de Germaanse goden als zijnde '(opper)wezens'. Het zijn voor mij bijvoorbeeld maar metaforen/symbolen/archetypen voor menselijke (karakter)eigenschappen en natuurkrachten e.d.

Het grote verschil met semitische geloven als het christendom en de islam is dat deze heidense religie/levenswijze uitgaat van neutrale of positieve situaties: niet van ondergeschiktheid (de goden staan bijvoorbeeld náást de mens i.pv. erboven), zonde, boetedoening etc. Ik ben helaas geen ster in het uitleggen van dit soort dingen.

Ook zijn dit soort religies/levenswijzen nauw verbonden met de plaats waar ze ontstaan. Het heidendom uit de germaanse oudheid was voor zover na te gaan de eerste levenswijze die op deze grond is 'gevestigd'. Het christendom kwam 'uit de woestijn' even ongenuanceerd gezegd. Het klimaat en de omgeving (o.a. hoe mensen eruit zien, denken en doen) drukken een zwaar stempel op het geloof en de levenswijze, wat eigenlijk nog een reden is waarom het christendom en de islam hier niet thuis horen.

Wilders stort zich helemaal op de Islam die hier volgens hem niet zou thuishoren, en hij prijst letterlijk de humanistische joods/christelijke achtergrond van Nederland. In feite is die achtergrond net zo 'vreemd' (in de breedste zin des woords) en destructief als de Islam.
Oud 28-03-2005, 13:33
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 28-03-2005 @ 00:42 :
Dit is nummer 20 ofzo. dat vind ik best veel, voor een kikkerlandje als Nederland.

Natuurlijk zijn het eenlingen, die zulke daden verrichten, en is de rest van de bevolking er hartstikke tegen. Maar de negatieve houding tegen allochtonen is niet eenlingenwerk, maar alom verspreid. Men zou eens moeten kappen, met het "alles dat anders is" af te kraken. Er wordt zo een heisa gecreeerd, dat meestal nergens over gaat, en vage vooroordelen van mensen "dekt".
Het is een minderheid van de Nederlanders die tegen de allochtonen zijn, net zoals het een minderheid van de allochtonen is die bijvoorbeeld crimineler is dan een autochtoon. "Men zou eens moeten kappen met het afkraken van 'alles wat anders is'" zeggen is hetzelfde als het zeggen van: 'De allochtonen zouden eens moeten stoppen met alles wat los en vast zit te stelen'

Je generaliseert zelf nu ook, bovendien waar wordt er zo'n heisa over gemaakt? Inderdaad, als een allochtoon iets doet dan wordt er bij vermeld welke afkomst hij heeft, vind ik niet zo raar. Maar dat is bij zowel positieve als negatieve dingen, als een allochtoon iets crimineels uithaalt wordt dat eerder in de krant gezet dan wanneer een autochtoon dat doet. Net zoals dat het eerder in de krant komt als er een allochtoon vermoord wordt dan wanneer dit een autochtoon overkomt.

Citaat:
De Moslims zelf voelen zich aangevallen. Alles wat bij hun identiteitsvormende cultuur/geloof hoort, wordt afgekraakt, zelfs door politici. Zo zien zij/blijven zij de autochtonen als de tegenstander zien, waardoor een harmonieuze samenleving ver te zoeken blijft, en het zelfs van kwaad tot erger kan gaan.
Ik vind het ook niet goed dat de moslims vaak afgekraakt worden, maar het zal ongetwijfeld een oorzaak hebben. Ik ben het er wel mee eens dat als dit niet zou gebeuren het voor de Moslimgemeenschap waarschijnlijk makkelijker zou zijn om te intregreren enzo. Maar het is toch bullshit dat ze 'tegen' de autochtonen mogen zijn? Ze komen hier toch wonen, ze hebben het hier beter. Hoe komt dat? Omdat de autochtonen dat hier zo geregeld hebben. Niet dat ze er niks voor doen of het niet verdient hebben, maar ze hebben hun betere leven toch deels te danken aan de autochtonen? Dus waarom zouden ze in godsnaam tegen deze mensen zijn, als een klein aantal van hen wat onaardige dingen zegt?
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Oud 28-03-2005, 13:39
Ischenbaert
Avatar van Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
Joostje schreef op 28-03-2005 @ 13:20 :
je vind het grappig als mensen in het beleiden van hun geloof worden gekwetsd
Dat interesseert me totaal niks. Bij ieder christenkruis of halve maan kan ik mij ook 'gekwetst' voelen door wat de christenen, moslims en joden mijn voorouders hebben aangedaan (De uiterst gewelddadige kerstening/de inquisitie/allerlei gedoe met de moren in iberië/etc., breek me de bek daarover niet open ).

Alle (al dan niet natuurlijke) heiligdommen van de Saksen en Friezen (in de lage landen dus) werden door Bonifatius (die klootzak is niet voor niks vermoord) en Co. symstematisch ontheiligd/gesloopt, waarna hun eeuwenlange periode van kerkelijke onderdrukking begon.

Oftewel: wat moet mij zo'n schooltje dan boeien? Iemand trekt zijn portomonnee en pleurt ergens weer een nieuwe Bedir neer.
Oud 28-03-2005, 13:45
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Ischenbaert schreef op 28-03-2005 @ 13:30 :
Haast niemand gelooft in de Germaanse goden als zijnde '(opper)wezens'. Het zijn voor mij bijvoorbeeld maar metaforen/symbolen/archetypen voor menselijke (karakter)eigenschappen en natuurkrachten e.d.

Het grote verschil met semitische geloven als het christendom en de islam is dat deze heidense religie/levenswijze uitgaat van neutrale of positieve situaties: niet van ondergeschiktheid (de goden staan bijvoorbeeld náást de mens i.pv. erboven), zonde, boetedoening etc. Ik ben helaas geen ster in het uitleggen van dit soort dingen.

Ook zijn dit soort religies/levenswijzen nauw verbonden met de plaats waar ze ontstaan. Het heidendom uit de germaanse oudheid was voor zover na te gaan de eerste levenswijze die op deze grond is 'gevestigd'. Het christendom kwam 'uit de woestijn' even ongenuanceerd gezegd. Het klimaat en de omgeving (o.a. hoe mensen eruit zien, denken en doen) drukken een zwaar stempel op het geloof en de levenswijze, wat eigenlijk nog een reden is waarom het christendom en de islam hier niet thuis horen.

Wilders stort zich helemaal op de Islam die hier volgens hem niet zou thuishoren, en hij prijst letterlijk de humanistische joods/christelijke achtergrond van Nederland. In feite is die achtergrond net zo 'vreemd' (in de breedste zin des woords) en destructief als de Islam.
Germaasne godsdienst is een moderne interpretatie van een geloof dat in kleine, hierarchische, agrarische gemeenschappen plaatsvond. Klinkt niet echt hedendaags nederlands.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 28-03-2005, 13:47
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Ischenbaert schreef op 28-03-2005 @ 13:39 :
Dat interesseert me totaal niks. Bij ieder christenkruis of halve maan kan ik mij ook 'gekwetst' voelen door wat de christenen, moslims en joden mijn voorouders hebben aangedaan (De uiterst gewelddadige kerstening/de inquisitie/allerlei gedoe met de moren in iberië/etc., breek me de bek daarover niet open ).

Alle (al dan niet natuurlijke) heiligdommen van de Saksen en Friezen (in de lage landen dus) werden door Bonifatius (die klootzak is niet voor niks vermoord) en Co. symstematisch ontheiligd/gesloopt, waarna hun eeuwenlange periode van kerkelijke onderdrukking begon.

Oftewel: wat moet mij zo'n schooltje dan boeien? Iemand trekt zijn portomonnee en pleurt ergens weer een nieuwe Bedir neer.
zij deden het meer dan duizend jaar geleden, de eikels, dan mogen wij het nu ook

prachtredenering

(overigens zijn die christenen net zo goed je voorouders )
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 28-03-2005, 13:56
Ischenbaert
Avatar van Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 28-03-2005 @ 13:33 :


Ik vind het ook niet goed dat de moslims vaak afgekraakt worden, maar het zal ongetwijfeld een oorzaak hebben. Ik ben het er wel mee eens dat als dit niet zou gebeuren het voor de Moslimgemeenschap waarschijnlijk makkelijker zou zijn om te intregreren enzo. Maar het is toch bullshit dat ze 'tegen' de autochtonen mogen zijn? Ze komen hier toch wonen, ze hebben het hier beter. Hoe komt dat? Omdat de autochtonen dat hier zo geregeld hebben. Niet dat ze er niks voor doen of het niet verdient hebben, maar ze hebben hun betere leven toch deels te danken aan de autochtonen? Dus waarom zouden ze in godsnaam tegen deze mensen zijn, als een klein aantal van hen wat onaardige dingen zegt?
Financieel wanbeleid, onderlinge onderdrukking, onwil, superioriteitsgevoel wat betreft cultuur, negativistisch geloof, heimwee, rupsje nooitgenoeg-mentaliteit, etc.

Er zijn zoveel (criminaliteit-uitlokkende-) zelf gecreeërde elementen in een situatie die volgens sommigen kennelijk genoeg reden zijn om te doen of je het slecht behandeld wordt als 'gast' in een land...
Oud 28-03-2005, 14:05
Ischenbaert
Avatar van Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
Joostje schreef op 28-03-2005 @ 13:47 :
zij deden het meer dan duizend jaar geleden, de eikels, dan mogen wij het nu ook

prachtredenering

(overigens zijn die christenen net zo goed je voorouders )
Nou en? De holocaust is toch ook al 60 jaar geleden? Als het zo doorgaat herdenken ze die in het jaar 4033 ook nog.

Zie dit ook in relatie tot mijn andere posts: de geschiedenis gaat zich herhalen. Ik zeg niet: dan mogen wij het nu ook, ik zeg: daarom boeit het me niks, of kan ik er om lachen. Waarschijnlijk is de dader in dit geval ook maar zo'n scootersjonnie in zijn 5e jaar vmbo, die eigenlijk niet weet waarom ie het doet. Waar ik me dus in geen geval mee zou willen identificeren.

Er moet trouwens niet zo lichtzinnig gedacht worden over die gebeurtenissen van 1000 jaar geleden, de consequenties ervan worden nog steeds gedragen.

Laatst gewijzigd op 28-03-2005 om 14:07.
Oud 28-03-2005, 14:08
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Ischenbaert schreef op 28-03-2005 @ 13:16 :
Het is natuurlijk zo zinloos als de pest, en werkt op den duur averechts. Als symbolische daad vind ik het wel grappig, daar niet van.
Gast, laat je nakijken. Idioot.
Oud 28-03-2005, 14:08
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Ischenbaert schreef op 28-03-2005 @ 14:05 :
Nou en? De holocaust is toch ook al 60 jaar geleden? Als het zo doorgaat herdenken ze die in het jaar 4033 ook nog.
en zo hoort het
Oud 28-03-2005, 14:09
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Ischenbaert schreef op 28-03-2005 @ 14:05 :
Blabla
Hoewel ik je een zeikerd vind is je sig wel geniaal.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 18-07-2005 01:38
De Kantine Geloof jij nog in Vrede?
Verwijderd
98 12-11-2004 16:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:57.