Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2004, 13:52
stout!
stout! is offline
Ik zit er over te denken om een Mirena (hormoon)spiraaltje te laten plaatsen, en ben benieuwd naar ervaringen.
Wat mij aanspreekt aan dit spiraaltje is dat je minder hormonen in je lichaam krijgt dan bij het slikken van de pil, je niet iedere dag aan je anticonceptie hoeft te denken en je bovendien minder lang en minder erg ongesteld wordt.
Iemand ervaring?
Oud 14-07-2004, 13:59
Verwijderd
Mijn moeder heeft hem nu al een tijdje, ze wilde niet aan de pil omdat ze die altijd vergeet te slikken. Maar goed, haar ervaring is niet super positief; ze is heel lang vreselijk ongesteld geweest door dat ding en raakte ook vrij snel het touwtje kwijt. Verschillende echo's moeten maken om te zien of het spiraaltje nog wel goed zat etc.
Veel meisjes worden veel erger ongesteld van een spiraaltje, de hormonen zouden dat dan weer terug moeten brengen naar een acceptabele hoeveelheid, maar dat gebeurt dus niet altijd.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 14:06
Lorelei
Lorelei is offline
Ik weet niet helemaal hoe het zit met verschillende spiraaltjes e.d. maar mijn moeder heeft ooit een spiraaltje laten zetten. Ze omschreef het als: 'een bevalling met alleen maar nadelen want je houdt er geen kind aan over op het einde.' Pijnlijk dus! Het schijnt uit te maken of je al kinderen hebt gehad of niet. Meestal is het minder pijnlijk als je al kinderen hebt gehad. Zij had dat op dat moment nog niet. (maar jij ook niet, denk ik) Mijn moeder heeft me afgeraden er ooit een te nemen. (ze was ook niet de enige met zulke ervaringen) Of jij het doet, moet je natuurlijk zelf weten..
Oud 14-07-2004, 14:19
Verwijderd
t enige ervaring wat ik met dat ding zelf is het laten zetten,halverwee toch maar niet gedaan(haleluja wat een pijn)

en achteraf hoorde ik meer negatieve dan positieve verhalen erover
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 16:53
SmileTouchKiss
SmileTouchKiss is offline
Ik zit er zelf ook over te denken om een spiraaltje te laten plaatsen, ik ben zeer gevoelig voor de hoeveelheid hormonen in de pil en dit schijnt minder te zijn met het spiraaltje. Ik vraag me af of dat meisje dat vertelt dat haar moeder er ergere bloedingen van kreeg wel over het hormoon spiraaltje sprak. bij het koper spiraaltje is dit namelijk zo.
Kijk anders eens op een site als www.gezondheidsplein.nl (weet niet of die link wel klopt!!). Daar vind je veel info en kun je eventueel een mailtje sturen aan gebruiksters. Heb ik ook gedaan en ik kreeg een verhaal met veel informatie en details over het plaatsen terug!!
Oud 14-07-2004, 16:56
Verwijderd
Citaat:
SmileTouchKiss schreef op 14-07-2004 @ 17:53 :
Ik zit er zelf ook over te denken om een spiraaltje te laten plaatsen, ik ben zeer gevoelig voor de hoeveelheid hormonen in de pil en dit schijnt minder te zijn met het spiraaltje. Ik vraag me af of dat meisje dat vertelt dat haar moeder er ergere bloedingen van kreeg wel over het hormoon spiraaltje sprak. bij het koper spiraaltje is dit namelijk zo.
Kijk anders eens op een site als www.gezondheidsplein.nl (weet niet of die link wel klopt!!). Daar vind je veel info en kun je eventueel een mailtje sturen aan gebruiksters. Heb ik ook gedaan en ik kreeg een verhaal met veel informatie en details over het plaatsen terug!!
der zijn ook genoeg mensen die de mirena weer laten verwijderen omdat de bloedingen erger worden(ken er zelf al 3 die dat hadden), op zo'n site wordt alles meer naar het positieve gedraaid.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 17:06
SmileTouchKiss
SmileTouchKiss is offline
jakkie ik was bijna overtuigd...nu begin ik weer heel erg te twijfelen
Oud 14-07-2004, 19:04
Verwijderd
Citaat:
SmileTouchKiss schreef op 14-07-2004 @ 18:06 :
jakkie ik was bijna overtuigd...nu begin ik weer heel erg te twijfelen
anders moet je op internet meer ervaringen daarover horen, er zijn natuurlijk ook goede ervaringen, t ligt er maar net aan hoe jij erop reageerd, maar er zitten natuurlijk hormonen in en daar reageer je al slecht op bij de pil dus kan je daar ook slecht op reageren, anders moet je aan de huisarts vragen welke specifieke hormonen in die spiraal zitten en welke je in je pil had.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 19:22
Verwijderd
Citaat:
SmileTouchKiss schreef op 14-07-2004 @ 17:53 :
Nee, ze kreeg juist dat hormoonspiraaltje omdat ze minder last van haar menstruatie wilde hebben. Het omgekeerde gebeurde dus, het werd alleen nog maar erger. Nu laat ze hem binnenkort verwijderen - ze heeft hem nu een paar maanden en nog steeds is haar menstruatie vreselijk - en wil ze zo'n hormoonstaafje laten plaatsen.

De huisarts van mijn moeder zei ook dat ze al veel patiënten heeft gehad die dat hormoonspiraaltje hebben laten verwijderen, het gaat dus lang niet altijd goed...
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 19:50
Verwijderd
Mijn moeder heeft dat ook gehad (ze was eerst een half jaar lang constant ongesteld ) en daarna is dat helemaal opgehouden. Ze heeft nog steeds de buien enzo maar ze is niet meer echt ongesteld. (kan misschien ook met de menopauze te maken hebben, dat weet ik niet)
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 17:09
esprit-chick
esprit-chick is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 14-07-2004 @ 20:50 :
Mijn moeder heeft dat ook gehad (ze was eerst een half jaar lang constant ongesteld ) en daarna is dat helemaal opgehouden. Ze heeft nog steeds de buien enzo maar ze is niet meer echt ongesteld. (kan misschien ook met de menopauze te maken hebben, dat weet ik niet)
daar wordt ie heel veel voor voorgeschreven, mijn moeder heeft m ook en is er redelijk tevreden over

menstruatie minder heftig (bijna niets) maar wel heel vaak/lang, maar niet zo veel dat t echt n last is zeg maar
alle ellende die ze voorheen oo bij haar menstrautie had is weg (migraine)
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 15:57
Verwijderd
Ik ging laatst over anticonceptie praten met mijn huisarts omdat ik het zat ben om een pil te slikken waar vrij veel hormonen inzitten. Ik vroeg naar een spiraaltje maar dat wilde hij niet zetten bij vrouwen die nog geen kinderen hebben gehad. Nu ga ik over op de nuvaring per volgende week
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 16:27
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 28-03-2005 @ 16:57 :
Ik ging laatst over anticonceptie praten met mijn huisarts omdat ik het zat ben om een pil te slikken waar vrij veel hormonen inzitten. Ik vroeg naar een spiraaltje maar dat wilde hij niet zetten bij vrouwen die nog geen kinderen hebben gehad. Nu ga ik over op de nuvaring per volgende week
Wat is nuvaring? Heb je ook al een lichte pil geprobeerd?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 16:41
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 28-03-2005 @ 17:27 :
Wat is nuvaring? Heb je ook al een lichte pil geprobeerd?
Ik wil juist echt van de pil af. Nuvaring is een ring van kunststof die je 3 weken in je draagt, en dan een week eruit haalt. Net als met de pil dus, maar hij geeft minder hormoon af en je hoeft niet elke dag eraan te denken. Er staat hier op L&G ook een topic over.

Ik wil geen pil meer, daarom ga ik geen lichte pil slikken.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten