Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Litouwen: Vilnius, Siliaui (ofzo) met de Hills of Crosses, echt indrukwekkend
Letland: Riga, verder is de kust tussen Riga en Estland wel mooi. Estland: Tallinn, vind ik persoonlijk de mooiste hoofdstad van de Baltische Staten. Finland: Helsinki, verder weet ik niet hoe noordelijk je gaat. Het uitzicht vanaf de tv-toren in Kuopio is erg mooi. Foto's en compleet reisverslag zijn te lezen op www.freewebs.com/rob1985 en dan bij Oostzee 2003. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
met mij ja. @doezel: dankje! |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() De grens tussen Letland en Estland bezorgde ons problemen. Camper werd gecontroleerd, en verder moesten ze de tickets zien, zodat ze zeker wisten dat we over 3 dagen het land weer uitgingen ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Busverbindingen zijn wel goed, vooral Eurolines, veel stopplaatsen, het hoofdkantoor van de baltische staten zit in Tallinn in het busstation. Eurolines Baltics heeft contacten met alle busmaatschappijen daar die internationaal rijden. Site voor t balticum
||
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 28-03-2005 om 17:09. |
![]() |
||
Citaat:
Kaartjes kun je in de bus kopen en op het station, als dat het startpunt is van de bus. Als de bus vol dreigt te komen zitten (en dat is zo bij Tallinn-Tartu van Sebe, lijn 724. Damn ik weet het nog ![]() ![]() ![]() Anyhow, ik dwaal weer af: bus is beter, comfortabeler, goedkoper en sneller dan trein daar.
||
Citaat:
Riga is een gezellige uitgaansstad met veel verschillende kroegen, ook theaterkroegen, die zijn echt grappig. De Ierse pubs daar draaien je wel vaak een loer, dus die zou ik ontwijken, net als thema-restaurants waar ze je binnen willen hebben. Ik weet niet of je de keten Yankee Doodle kent, maar het is iets dergelijks en dan in piratenstijl of middeleeuwse stijl incl kostuums van het personeel erg naar. Je kunt ook heel leuk 's avonds wat gaan doen in Tallinn, alle leuke kroegen zijn in de oude binnenstad te vinden (Kolombus Krisostomos = gezellig, vaak goede live-muziek, Kloostri-ait = goedkoop, goed eten). De tuin naast het von Krahli Teater is het leukst 's middags om te gaan zitten en chillen, maar je kunt er ook 's avonds wijn drinken ofzo. O ja, laat je niet binnenhalen in Olde Hansa restaurant, daar kan je denk ik na het voorgerecht al naar de keuken om af te wassen...
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn moeder stelde overigens voor om dit jaar een paar dagen naar Tallinn te gaan, dus ik denk dat ik alvast iets van de Baltische Staten kan 'proeven' voordat ik daar echt rond ga reizen |
Advertentie |
|
|
|