Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2005, 19:43
Angel
Angel is offline
Citaat:
kiss_the_sky schreef op 27-03-2005 @ 19:04 :
Kun je me vertellen waar die kosten dan in gaan zitten? Want ik snap niet waar je zoveel geld aan uit kunt geven eigenlijk.
ontgroening: iets meer dan 100 euro
jaarcontributie: 150 e
usz jaarcontributie: 40 e
morpheus (dispuut van sociale wetenschappen): 15 e
jaarclubrekening: elke maand 45 e (45 keer 12= 540 per jaar)
jaarclubcadeaus: 79 e
jaarclubweekend: 110 e
jaarclubinstalatie: 30 e
jaarclubinstalatie drank rekening moeten we nog krijgen, maar schijnt ongeveer 120 e per persoon te zijn.
gala: kaartjes zijn 75, toneel 30, eten 50 per persoon, galajurk 179, borrelen 15 e
jaarclubtrui: 33 e
vriendinnetjesdag: 20 e
jaartrui (verplicht om die te kopen): 20 e
etiquette diner delft (verplicht): 25 e
inval/ kamelenbal rvsv: 37,50 e
jaarclubhockey (en kleren): 45 e
familiale: die rekening moeten we nog krijgen (eerstejaars betalen alles voor ouderejaars.. dat wordt een extreem hoge rekening dus)
drankrekening: te hoog
en alle andere feestjes natuurlijk.. zoals: 3 dagen naar de 3day (intercorperale)= 25 e voor kaartjes en dan heb je nog niets gedronken..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2005, 19:47
Angel
Angel is offline
Citaat:
Madeleine1985 schreef op 27-03-2005 @ 19:39 :
Vriendinnetje van mij is ook lid bij uvsv en die betaalt toch echt géén 400 E daarvoor hoor
En ja die is 1e jaars dus we hebben het ongetwijfeld over hetzelfde gala
dan pramt ze waarschijnlijk het toneel. en dr jc was op tijd met het reserveren bij een goedkoop restaurant. en ze had waarschijnlijk al een jurk. (ik ook, maar ik wilde weer een nieuwe). En misschien betaalde haar date zijn gedeelte.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 20:11
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Angel schreef op 27-03-2005 @ 20:47 :
En misschien betaalde haar date zijn gedeelte.
begrijp ik hier uit dat de dames voor de heren betalen? Het is toch geen schrikkeljaar?
Oud 27-03-2005, 23:23
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Angel schreef op 27-03-2005 @ 20:43 :
jaarclubinstalatie drank rekening moeten we nog krijgen, maar schijnt ongeveer 120 e per persoon te zijn.
gala: kaartjes zijn 75, toneel 30, eten 50 per persoon, galajurk 179, borrelen 15 e
familiale: die rekening moeten we nog krijgen (eerstejaars betalen alles voor ouderejaars.. dat wordt een extreem hoge rekening dus)
en alle andere feestjes natuurlijk.. zoals: 3 dagen naar de 3day (intercorperale)= 25 e voor kaartjes en dan heb je nog niets gedronken..
hoe leuk het me soms ook lijkt, ik zou bij god niet weten hoe
- ik de tijd ervoor moet vinden (studeren / werken / sv )
- hoe ik in godsnaam al dat geld moet ophoesten

duurder dan ik dacht!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 23:35
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
hoeft niet zo duur te zijn hoor. Het enige wat ik vast betaal is 80 euro lidmaatschap per jaar. Iets wat je er binnen 2 maanden echt wel uit kan drinken zonder veel moeite te doen
In je eerste jaar moet je bij ons dan wel een week werken of die werkweek afkopen en een mensakaart kopen van 27 euro waar je 10 keer voor kan gaan eten.

Verder heb je dan nog dingen als dispuutscontributie (zo'n 25 euro per dispuut geloof ik). Maar bij ons kan je ook een leuke tijd hebben zonder een dispuut (ja echt!!)
Als je mee wilt op kampweek betaal je zo'n 70 euro (incl eten). Voor het gala (op locatie) betaal je 45 euro, met diner, band en afgekochte drank. Maar ook dit zijn weer dingen waar je totaal niet naar toe moet (sterker nog de meesten doen het niet)
Oud 28-03-2005, 09:59
Quickbeam
Quickbeam is offline
Een vereniging kost al snel veel geld. Ik studeer zelf in maastricht en zit ook bij een vereniging die nergens bij aangesloten is(jonge stad he). Toch betaal ook ik zo rond de 1200-1400 euro in mijn eerstejaar. Ook al lijkt de rekening van het uvsv extreem hoog, je krijgt er ook wat voor terug. Als je besluit lid te worden van een traditionele vereniging kost je eerste jaar wel wat geld, maar in ruil daarvoor heb je wel een leuke studententijd.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 10:33
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 28-03-2005 @ 00:23 :

duurder dan ik dacht!
De tijd is niet echt het probleem in mijn ogen. Ikzelf studeer psychologie, dus ik heb (behalve in tentamentijd) praktisch tijd over, maar er zijn ook mensen die bijvoorbeeld tandheelkunde of geneeskunde studeren en toch lid zijn. Als je er tijd in wil steken dan is die tijd er ook echt wel. Het geld is misschien iets lastiger (zeker als je naar die lijst die hierboven staat kijkt), maar ook dat is -in mijn ogen- te doen. Vergeet niet dat je al die uitgaven niet in 1 en dezelfde maand hebt.

Om even een ander beeld te geven van uitgaven zal ik hieronder ook even mijn uitgaven aan de vereniging neerzetten.

Contributie: € 100/jaar (verdeeld over 2 termijnen)
introductietijd: ± € 35
introductieweekend: € 45
Gala: ± € 50
dispuutsbijdrage: € 14

Bovenstaande zijn de min of meer verplichte dingen, het gala en introductieweekend zijn niet verplicht, maar het zijn wel erg leuke dingen, en je mist wel wat als je daar niet bij bent geweest.

De minder verplichte zaken:
verenigingskleding (in dit geval een trui): € 30
dispuutskleding: € 30
dispuutsweekenden: ± € 30
dispuutsreizen (zijn vaak naar het buitenland): ± € 80

En dan natuurlijk de drank die je iedere week toch wel drinkt, maar dat is allemaal veel goedkoper dan in de stad. Als jij dus praktisch iedere week uitgaat, dan ben je bij een vereniging veel goedkoper. Een indicatie (bij mijn vereniging)
biertje (amsterdammer) € 1
wijn € 1
rode wodka € 1,20
whiskey € 1,60
Apfelkorn € 1
Anyway, het duurste dat wij hebben kost € 2 (en dat is red bull, maar dat is toch niet te zuipen, dus dat maakt ook niet uit).
Oud 28-03-2005, 10:38
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
Okay, ik snap het Maar ik begrijp dat veel van de kosten vooral in het eerste jaar hoog zijn. En ik denk dat je er wel veel voor terug krijgt, dat heb ik er op zich wel over dan. Niet dat ik het nu al zeker weet, maar het lijkt me toch wel heel erg leuk.
Oud 28-03-2005, 12:33
Angel
Angel is offline
Citaat:
kiss_the_sky schreef op 28-03-2005 @ 11:38 :
Okay, ik snap het Maar ik begrijp dat veel van de kosten vooral in het eerste jaar hoog zijn. En ik denk dat je er wel veel voor terug krijgt, dat heb ik er op zich wel over dan. Niet dat ik het nu al zeker weet, maar het lijkt me toch wel heel erg leuk.
ik heb gelukkig ouders die bijna alles voor me betalen (huur, collegeld, studieboeken, kleding en uvsv).
Maar het vooral het eerste jaar wat veel geld kost. Maar zoals net ook werd gezegd, je krijgt er zoveel voor terug. Je leert zoveel nieuwe mensen kennen. Zoveel mooie feestjes overal. En uvsv/usc hebben veel ledenhuizen, dus snel een kans op een kamer in het centrum van Utrecht.
De eerste 2 a 3 maanden is het zwaar en kost het erg veel tijd. Verplichte borrels paar keer per week (om je jaarclub te vormen). En je bent dan et aan de studie begonnen, tis allemaal nieuw en wenen. Maar daarna is het de mooiste tijd uit je leven.

Binnenkort zijn er pre-uit-dagen, dan kun je al een kijkje nemen bij verschillende verenigingen.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 12:42
Angel
Angel is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 28-03-2005 @ 00:23 :

duurder dan ik dacht!
Er tijd voor maken is geen probleem. Want je maakt tijd voor iets super leuks. En als je een keer tentamens hebt, dan leer je goed plannen. En misschien is het wel zo dat mensen die ergens lid van zijn, iets langer over hun studie doen, maar wat geeft dat. Als je daar voor in plaatst kunt genieten van je studentenleven (je bent tenslotte maar een keer in je leven jong en student)
Geld: ouders, maximaal bijlenen, werken. (ik doe alleen aan die eerste..)
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 13:05
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Angel schreef op 28-03-2005 @ 13:42 :
En misschien is het wel zo dat mensen die ergens lid van zijn, iets langer over hun studie doen, maar wat geeft dat.
nouja...er is een staatssecretaris met wat plannen...

Ik meen trouwens dat ik laatst ergens heb gelezen dat leden inderdaad langer over hun studie doen dan niet-leden, maar dat van de leden er een groter deel afstudeert.
Oud 28-03-2005, 13:43
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Als ik het goed heb klopt dat idd wel Martijn.

Maar zoals ik dus al heb aangegeven, ook voor minder geld, (bij een 'goedkopere' stundenten vereniging) kan je een even leuke tijd hebben!!!!!!!!!!!!
Het hoeft heus niet zo duur te zijn en voor zover ik het zie heb ik echt niet minder aan m'n studententijd over gehouden als angel. Het kost mij heus ook wel wat geld, maar niet de kruiwagens vol die zij nodig heeft.

Ps. k vind het vooral erg grappig dat angel voor haar eigen ontgroening heeft moeten betalen
Oud 28-03-2005, 14:31
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
Angel schreef op 28-03-2005 @ 13:33 :
ik heb gelukkig ouders die bijna alles voor me betalen (huur, collegeld, studieboeken, kleding en uvsv).
Maar het vooral het eerste jaar wat veel geld kost. Maar zoals net ook werd gezegd, je krijgt er zoveel voor terug. Je leert zoveel nieuwe mensen kennen. Zoveel mooie feestjes overal. En uvsv/usc hebben veel ledenhuizen, dus snel een kans op een kamer in het centrum van Utrecht.
De eerste 2 a 3 maanden is het zwaar en kost het erg veel tijd. Verplichte borrels paar keer per week (om je jaarclub te vormen). En je bent dan et aan de studie begonnen, tis allemaal nieuw en wenen. Maar daarna is het de mooiste tijd uit je leven.

Binnenkort zijn er pre-uit-dagen, dan kun je al een kijkje nemen bij verschillende verenigingen.
Mijn ouders betalen ook best wel veel voor mij, iig collegegeld, kamer, boeken etc. Ik heb trouwens al een kamer want ik ga UCU doen. khad nog wat vraagjes, maar die post ik later wel, moet nu vlug weg.
Oud 28-03-2005, 16:34
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 28-03-2005 @ 14:43 :
Maar zoals ik dus al heb aangegeven, ook voor minder geld, (bij een 'goedkopere' stundenten vereniging) kan je een even leuke tijd hebben!!!!!!!!!!!!
no argument there. Zie ook de lijst met mijn kosten..
Oud 28-03-2005, 16:59
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Okay nog een aantal vraagjes: zijn er veel verplichtingen? En moet je verplicht (veel) drinken?
Oud 28-03-2005, 17:46
Verwijderd
Dat bepaal je toch zelf
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 17:54
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
aaronrdevil schreef op 28-03-2005 @ 18:46 :
Dat bepaal je toch zelf
Ja okay maar je hebt ook sociale verplichtingen, en als het nou alleen maar leuk is als je drinkt ofzo.
Oud 28-03-2005, 18:15
Verwijderd
Vind jij het een sociale verplichting om te drinken als anderen het van je vragen? Het is misschien wel zo dat je een beetje buiten de boot valt als je niet altijd meezuipt, maar niemand dwingt je.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 18:31
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
aaronrdevil schreef op 28-03-2005 @ 19:15 :
Vind jij het een sociale verplichting om te drinken als anderen het van je vragen? Het is misschien wel zo dat je een beetje buiten de boot valt als je niet altijd meezuipt, maar niemand dwingt je.
Nee. Maar ik drink eigenlijk nooit en ik ben niet van plan om daar mee te beginnen eigenlijk. Maar goed, dat zien we dan wel weer.
Oud 28-03-2005, 18:44
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
kiss_the_sky schreef op 28-03-2005 @ 19:31 :
Nee. Maar ik drink eigenlijk nooit en ik ben niet van plan om daar mee te beginnen eigenlijk. Maar goed, dat zien we dan wel weer.
er zijn best studenten die niet drinken, en het verschilt denk ik per vereniging hoe daar mee omgegaan wordt. Mijn ervaring is dat het niet als een probleem ervaren wordt.
Oud 28-03-2005, 19:25
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
martijn1985 schreef op 28-03-2005 @ 19:44 :
er zijn best studenten die niet drinken, en het verschilt denk ik per vereniging hoe daar mee omgegaan wordt. Mijn ervaring is dat het niet als een probleem ervaren wordt.
Das dan mooi.
Oud 28-03-2005, 19:36
Verwijderd
ik ben nu eerstejaars in Utrecht.
En ga daar volgend jaar waarschijnlijk op kamers, maar zit nog in dubio of ik bij een vereniging zou gaan. Afgelopen zomer wel uitdagen gelopen en toen wel zin om bij een vereniging te gaan maar de ontgroeningen waren tijdens mijn vakantie.
Maar nu twijfel ik toch omdat ik denk dat veritas,unitas, uvsv niet echt bij me passen . Ik ben gewoon niet zo'n type van dat brallen enzo en heel kakkerig, daar voel ik me niet thuis.
Maar misschien toch veritas of unitas, uvsv sowieso niet.
En verder ja Biton is weer voor hele alternatieve mensen en zo ben ik ook niet.
Weet iemand een vereniging die er tussen in zit? Ik las ergens UMTC (ofzo). Is dat wat?
Want tis wel leuk als ik op kamers ga dak nieuwe mensen leer kennen want tijdtekort heb ik opzich niet en ken nog niet veel mensen in utreg
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 23:56
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
salieee schreef op 28-03-2005 @ 20:36 :
ik ben nu eerstejaars in Utrecht.
En ga daar volgend jaar waarschijnlijk op kamers, maar zit nog in dubio of ik bij een vereniging zou gaan. Afgelopen zomer wel uitdagen gelopen en toen wel zin om bij een vereniging te gaan maar de ontgroeningen waren tijdens mijn vakantie.
Maar nu twijfel ik toch omdat ik denk dat veritas,unitas, uvsv niet echt bij me passen . Ik ben gewoon niet zo'n type van dat brallen enzo en heel kakkerig, daar voel ik me niet thuis.
Maar misschien toch veritas of unitas, uvsv sowieso niet.
En verder ja Biton is weer voor hele alternatieve mensen en zo ben ik ook niet.
Weet iemand een vereniging die er tussen in zit? Ik las ergens UMTC (ofzo). Is dat wat?
Want tis wel leuk als ik op kamers ga dak nieuwe mensen leer kennen want tijdtekort heb ik opzich niet en ken nog niet veel mensen in utreg
het is even geleden, maar je weet wie ik ben, en ik weet wie jij bent (oeee gevaarlijk ). Maar veritas, unitas en uvsv zijn sowieso niks voor jou, denk ik. Een vriendinnetje van me zit bij unitas... en die past daar ook bij. ik ben niet erg goed op de hoogte van de verenigingen, wat ik gehoord heb (ik weet niet of het ook waar is...) is dat Pecunia (van de FEM, HvU) "groter" wil worden. Al lijkt me dat stug, is toch iets van de FEM (ook al ben ik zelf geen lid van, haha)..

wat zijn concrete voorbeelden van echte KLEINE (< 100 ) in utrecht, die geen ontgroening kennen en echt voor de gezelligheid bestaan (dus ook niet altijd traditioneel zijn?)?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 16:28
Verwijderd
Citaat:
dwight88 schreef op 29-03-2005 @ 00:56 :
het is even geleden, maar je weet wie ik ben, en ik weet wie jij bent (oeee gevaarlijk ). Maar veritas, unitas en uvsv zijn sowieso niks voor jou, denk ik. Een vriendinnetje van me zit bij unitas... en die past daar ook bij. ik ben niet erg goed op de hoogte van de verenigingen, wat ik gehoord heb (ik weet niet of het ook waar is...) is dat Pecunia (van de FEM, HvU) "groter" wil worden. Al lijkt me dat stug, is toch iets van de FEM (ook al ben ik zelf geen lid van, haha)..

wat zijn concrete voorbeelden van echte KLEINE (< 100 ) in utrecht, die geen ontgroening kennen en echt voor de gezelligheid bestaan (dus ook niet altijd traditioneel zijn?)?
fijn dat je dat ff voor me invult
nahja dan gaan we toch volgend jaar gezellig saampjes bij UMTC ofzo
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 22:32
Silverchoice
Silverchoice is offline
Om veel mensen te leren kennen, hoef je niet per sé bij een studentenvereniging te gaan; als je je een beetje mengt in het sociale leven leer je meer dan genoeg mensen kennen
Verder ken ik wel een aantal mensen van USV/UVSV en Veritas. De ontgroening is wel vrij pittig volgens de meesten, maar het verenigingsleven daar verder heel leuk. Natuurlijk zijn er ook kleinere verenigingen met wellicht geen ontgroening (zoals Biton). Als jij denkt dat een vereniging goed bij jou past, zou ík het niet laten om de ontgroening.
Oud 30-03-2005, 08:17
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Een vriendin van mij zit bij de UVSV. Het was geen prettige ontgroening ofzo, maargoed als je echt wil, moet je er wat voor over hebben.. zij heeft het er erg naar dr zin, maar voor mij zou het niks zijn! Ze heeft heel veel dingen waar ze verplicht bij moet zijn elke dag zoals borrels en etentjes en het kost enorm veel geld.
Oud 04-04-2005, 19:01
Angel
Angel is offline
Citaat:
martijn1985 schreef op 28-03-2005 @ 19:44 :
Bij mij in de jaarclub gaan we sowieso elke maandag met elkaar eten (dat is verplicht, maar als je er een keertje niet bent is het ook geen ramp). En daarna ergens naar een cafe/kroeg drankje doen. Als je in een Leedenhuis woont dan ben je verplicht om op dinsdag net je hele huis te eten en drinken (sommige huizen heben een andere dag.. of niet zo streng met zn allen). Woensdag is de avond/nacht om uittegaan (eerst maliberen (=liedjes zingen, zuipen, bitterballen) bij uvsv en daarna naar de Woo om verder te feesten, en daar ben ik dus ook iets te vaak te vinden. Tsja, verplicht bier drinken is het niet. Maar je leert het drinken, heel veel drinken (daarom zijn al die uffen vaak zo dik..) Je wordt ook beetje raar aangekeken als je iets drinkt zonder alcohol (je moet daar een goede reden voor hebben om een cola (light) te bestellen.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 19:51
Verwijderd
Niet bij elke vereniging wordt je verplicht alcohol te drinken maar misschien dat ze soms een beetje moeilijk gaan doen (UVSV) maar dat weet ik ook niet zeker.

Ik snap het volkomen dat er veel leden zijn die langer over hun studie doen. Dat kan komen doordat zij (te)veel lol maken en daardoor studievertraging oplopen of omdat zij kiezen voor een bestuursjaar (waarvoor ze ook een studiebeurs ontvangen). Een bestuursjaar wordt door bedrijven als erg nuttig ervaren. Maar dat kan natuurlijk ook als je een grote en actieve studievereniging hebt.

Bij een studentenverening hoef je niet altijd alles verplicht te doen maar er worden wel dingen van je verwacht (weleens naar borrelavonden komen, actieve houding, in commissies gaan). En als je je hierin kan vinden dan is het toch prima?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 14:18
Li
Li is offline
Als het goed is ga ik volgend jaar ook naar Utrecht, B&O doen Dit jaar wilde ik al lid worden, maar dat kon niet wegens toernooien tijdens mn ontgroening en veeleisende ouders Maar ik hoorde van goed vriendinnetje van me dat haar ontgroening bij uvsv best zwaar was, bomen omhakken en marmiet eten enzo
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 17:00
Angel
Angel is offline
Citaat:
Li schreef op 06-04-2005 @ 15:18 :
Als het goed is ga ik volgend jaar ook naar Utrecht, B&O doen Dit jaar wilde ik al lid worden, maar dat kon niet wegens toernooien tijdens mn ontgroening en veeleisende ouders Maar ik hoorde van goed vriendinnetje van me dat haar ontgroening bij uvsv best zwaar was, bomen omhakken en marmiet eten enzo
Dat laatste klopt idd. Maar ik heb gehoord (van huisgenootje) dat het volgend jaar veel minder zwaar wordt (omdat het dus te hard en zwaar was, en anders de vereniging een hoge boete zal krijgen en ze hebben al waarschuwingen lopen). aar 1 ding kan ik je wel zeggen, het is absoluut geen vakantiekamp en je valt minimaal 4 kilo af.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 17:03
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Angel schreef op 06-04-2005 @ 18:00 :
1 ding kan ik je wel zeggen, het is absoluut geen vakantiekamp en je valt minimaal 4 kilo af.
Had ik ook inderdaad, maar die kilo's zaten er na de IT erg snel weer aan
Oud 06-04-2005, 17:14
Angel
Angel is offline
Citaat:
Nuck schreef op 06-04-2005 @ 18:03 :
Had ik ook inderdaad, maar die kilo's zaten er na de IT erg snel weer aan
Ja he. Zuipen zuipen en nog eens zuipen. En ongezond eten..
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 19:41
Jones
Citaat:
Li schreef op 06-04-2005 @ 15:18 :
Als je marmite eten zwaar vindt dan zal het je inderdaad tegenvallen Maar gelukkig, wat Angel ook al zei, ontgroeningen worden alleen maar makkelijker.. dus hoe langer je wacht hoe minder zwaar het zal zijn
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 19:54
pyres
pyres is offline
het enige wat ik van veritas weet is dat ze een best harde maar goede ontgroening hebben

*broer zit bij veritas*
Oud 08-04-2005, 17:21
Jones
goed in de zin van ...?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 20:21
Verwijderd
Citaat:
ik zit niet bij het corps, maar bij mijn vereniging denk ik dat als ik alle kosten door het hele jaar optel ook gauw aan een dergelijke rekening zit hoor (inclusief drank en eetrekening)
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 23:26
Verwijderd
Citaat:
sann schreef op 08-04-2005 @ 21:21 :
ik zit niet bij het corps, maar bij mijn vereniging denk ik dat als ik alle kosten door het hele jaar optel ook gauw aan een dergelijke rekening zit hoor (inclusief drank en eetrekening)

Mijn lijst is ongeveer dit:

KMT 75 euro
Jaarlijkse contributie 80 euro
Verenigings-choker 15 euro
Jaarclubpresentatie 30 euro
Jaarclubshirt 10 euro
Jaarclubeten ca 5 euro per week (jcrekening moet nog in gebruik genomen worden)
TOneel 5 euro
Feest 5 euro
Feutenfeest 15 euro
Gala met overnachting en vervoer 90 euro
(ik tel outfit niet mee want dat is voor iedereen persoonlijk)
en nog wel wat...
er komt een nog een liftweekend, en de UIT
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 02:04
GekkeGerritje
GekkeGerritje is offline
Na vannacht weer een nacht met het gewone volk gezopen te hebben, meld ik vol genoegen mij volgend jaar ook in Utrecht te meldeeeeen

UMTC gaat het worden gok ik zo, schijnt wel ok te zijn
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 08:55
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
salieee schreef op 29-03-2005 @ 17:28 :
fijn dat je dat ff voor me invult
nahja dan gaan we toch volgend jaar gezellig saampjes bij UMTC ofzo
goed hoor
wat is umtc dan precies voor een vereniging ? (grootte, ontgroeningen, evaringen iemand??)
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 13:08
Verwijderd
Citaat:
dwight88 schreef op 09-04-2005 @ 09:55 :
goed hoor
wat is umtc dan precies voor een vereniging ? (grootte, ontgroeningen, evaringen iemand??)
Ongeveer 230 leden
Leuk, gezellige sfeer, iedereen kent elkaar, vorig jaar is de ontgroening afgeschaft maar er zijn nog wel tradities die in stand worden gehouden (besturen lopen nog wel in pak), gemoedelijke sfeer (als eerstejaars kun je leuk een biertje drinken met een ouderejaars), er komt een nieuwe sociëteit, redelijk actieve leden, leuke activiteiten o.a feesten, galas, liftweekend, jaarclubpresentaties, dies natalis, feutis natalis.
Er is wel een verplichte KennisMakingsTijd na de UIT-dagen.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 22:59
KusjeJusje
KusjeJusje is offline
Citaat:
kiss_the_sky schreef op 27-03-2005 @ 17:08 :
Allemaal super bedankt voor jullie antwoorden. Als ik in Leiden zou gaan studeren zou ik wss voor Minerva gaan, welke studentenvereniging in Utrecht lijkt daar het meest op?
Je had toch geen zin in een ontgroening? Volgens mij heb je bij de meeste opleidingen ook een studievereniging, dus specifiek voor de studie die je doet. Ik ben eerstejaars fysiotherapie en zit vanaf het begin bij de studievereniging van de faculteit. Dat is iets minder intensief dan een studentenverenigingen. Maar volgens mij net zo leuk .. Wat ga je eigenlijk studeren?
Oud 09-04-2005, 23:06
born2dance
born2dance is offline
Citaat:
pyres schreef op 06-04-2005 @ 20:54 :
het enige wat ik van veritas weet is dat ze een best harde maar goede ontgroening hebben

*broer zit bij veritas*
er zijn geen slechte ontgroeningen, elke ontgroening is 'zwaar doch rechtvaardig', zo zegt iedereen die het meegemaakt heeft en een beetje begrijpt waar het voor staat...
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 14:57
Gary Glitter
Gary Glitter is offline
lel, welke mongool gaat er nu 100 euro betalen om te worden "ontgroend"
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 18:24
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
KusjeJusje schreef op 09-04-2005 @ 23:59 :
Je had toch geen zin in een ontgroening? Volgens mij heb je bij de meeste opleidingen ook een studievereniging, dus specifiek voor de studie die je doet. Ik ben eerstejaars fysiotherapie en zit vanaf het begin bij de studievereniging van de faculteit. Dat is iets minder intensief dan een studentenverenigingen. Maar volgens mij net zo leuk .. Wat ga je eigenlijk studeren?
Nee, een ontgroening vind ik niet echt een probleem. Het hoort er gewoon bij vind ik. Ik ga University College doen en ik heb begrepen dat er daar sowieso al veel activiteiten worden georganiseerd op de campus. Maar het lijkt me leuk om lid te worden van een vereniging om ook eens van de campus af te komen en andere mensen te leren kennen. En een beetje Nederlands praten af en toe is ook niet weg .
Oud 12-04-2005, 14:57
Jones
Citaat:
KusjeJusje schreef op 09-04-2005 @ 23:59 :
Ik denk dat ik wel kan zeggen dat er in Delft geen enkele studie-vereniging is die leuker is dan welke studentenvereniging in Delft dan ook. Maarja, dat ligt dan waarschijnlijk aan Delft.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 15:35
pyres
pyres is offline
Citaat:
born2dance schreef op 10-04-2005 @ 00:06 :
er zijn geen slechte ontgroeningen, elke ontgroening is 'zwaar doch rechtvaardig', zo zegt iedereen die het meegemaakt heeft en een beetje begrijpt waar het voor staat...
*proest* nou sorry hoor

maar een ontgroening bij minerva is totaal niet te vergelijken als bij een kmt bij quintus

*woont in leiden*
Oud 12-04-2005, 18:41
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 09-04-2005 @ 14:08 :
(besturen lopen nog wel in pak),
Geen idee hoe dat in Utrecht zit, maar in Groningen is dat gebruikelijk voor alle studentenverenigingen, dus dat lijkt mij niet het sterkste voorbeeld van een 'traditie die in ere wordt gehouden'.
Oud 12-04-2005, 18:45
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
pyres schreef op 12-04-2005 @ 16:35 :
*proest* nou sorry hoor

maar een ontgroening bij minerva is totaal niet te vergelijken als bij een kmt bij quintus

*woont in leiden*
Dat zegt hij ook niet!!
Wel zijn ze volgens hem 'niet slecht' en 'zwaar doch rechtvaardig'
Hoe verschillend ontgroeningen ook zijn ze streven allemaal wel 1 doel na, hoe ze die ontgroening ook doen. Op zich ben ik het wel eens met born2dance

(ja ik kom ook uit leiden)
Oud 12-04-2005, 20:23
Verwijderd
Citaat:
martijn1985 schreef op 12-04-2005 @ 19:41 :
Geen idee hoe dat in Utrecht zit, maar in Groningen is dat gebruikelijk voor alle studentenverenigingen, dus dat lijkt mij niet het sterkste voorbeeld van een 'traditie die in ere wordt gehouden'.
Nou kijk, in Utrecht zijn studentenverenigingen zonder en met ontgroening. Het spreekt voor zich dat daar een bepaald imago aan kleeft. Nu had UMTC voorheen wel ontgroening en die is dus afgeschaft. Ik geef dit voorbeeld om te laten zien dat er nog wel corpsorale dingen overgebleven zijn. Er is namelijk wel eens gedacht dat er geen enkel onderscheid is binnen de verenging en dat de KMT zingen bij een kampvuur is en dat je dan je leukste kleren meeneemt. Mensen die dat dachten keken ook even raar op toen er een introductiecommissiebestuur in driedelig pak verscheen.

iig had ik het inderdaad niet tussen haakjes moeten plaatsen maar het gewoon aan de vorige zin vast moeten plakken.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 20:33
pyres
pyres is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 12-04-2005 @ 19:45 :
Dat zegt hij ook niet!!
ow nou zo begreep ik z'n standpunt anders wel

maar goed foutje ;x
Reageren

Regels voor berichten