![]() |
||
Citaat:
jaarcontributie: 150 e usz jaarcontributie: 40 e morpheus (dispuut van sociale wetenschappen): 15 e jaarclubrekening: elke maand 45 e (45 keer 12= 540 per jaar) jaarclubcadeaus: 79 e jaarclubweekend: 110 e jaarclubinstalatie: 30 e jaarclubinstalatie drank rekening moeten we nog krijgen, maar schijnt ongeveer 120 e per persoon te zijn. gala: kaartjes zijn 75, toneel 30, eten 50 per persoon, galajurk 179, borrelen 15 e jaarclubtrui: 33 e vriendinnetjesdag: 20 e jaartrui (verplicht om die te kopen): 20 e etiquette diner delft (verplicht): 25 e inval/ kamelenbal rvsv: 37,50 e jaarclubhockey (en kleren): 45 e familiale: die rekening moeten we nog krijgen (eerstejaars betalen alles voor ouderejaars.. dat wordt een extreem hoge rekening dus) drankrekening: te hoog ![]() en alle andere feestjes natuurlijk.. zoals: 3 dagen naar de 3day (intercorperale)= 25 e voor kaartjes en dan heb je nog niets gedronken.. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
- ik de tijd ervoor moet vinden (studeren / werken / sv ) - hoe ik in godsnaam al dat geld moet ophoesten duurder dan ik dacht! |
![]() |
||
Citaat:
Om even een ander beeld te geven van uitgaven zal ik hieronder ook even mijn uitgaven aan de vereniging neerzetten. Contributie: € 100/jaar (verdeeld over 2 termijnen) introductietijd: ± € 35 introductieweekend: € 45 Gala: ± € 50 dispuutsbijdrage: € 14 Bovenstaande zijn de min of meer verplichte dingen, het gala en introductieweekend zijn niet verplicht, maar het zijn wel erg leuke dingen, en je mist wel wat als je daar niet bij bent geweest. De minder verplichte zaken: verenigingskleding (in dit geval een trui): € 30 dispuutskleding: € 30 dispuutsweekenden: ± € 30 dispuutsreizen (zijn vaak naar het buitenland): ± € 80 En dan natuurlijk de drank die je iedere week toch wel drinkt, maar dat is allemaal veel goedkoper dan in de stad. Als jij dus praktisch iedere week uitgaat, dan ben je bij een vereniging veel goedkoper. Een indicatie (bij mijn vereniging) biertje (amsterdammer) € 1 wijn € 1 rode wodka € 1,20 whiskey € 1,60 Apfelkorn € 1 Anyway, het duurste dat wij hebben kost € 2 (en dat is red bull, maar dat is toch niet te zuipen, dus dat maakt ook niet uit).
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Maar het vooral het eerste jaar wat veel geld kost. Maar zoals net ook werd gezegd, je krijgt er zoveel voor terug. Je leert zoveel nieuwe mensen kennen. Zoveel mooie feestjes overal. En uvsv/usc hebben veel ledenhuizen, dus snel een kans op een kamer in het centrum van Utrecht. De eerste 2 a 3 maanden is het zwaar en kost het erg veel tijd. Verplichte borrels paar keer per week (om je jaarclub te vormen). En je bent dan et aan de studie begonnen, tis allemaal nieuw en wenen. Maar daarna is het de mooiste tijd uit je leven. Binnenkort zijn er pre-uit-dagen, dan kun je al een kijkje nemen bij verschillende verenigingen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Geld: ouders, maximaal bijlenen, werken. (ik doe alleen aan die eerste..) |
![]() |
||
Citaat:
Ik meen trouwens dat ik laatst ergens heb gelezen dat leden inderdaad langer over hun studie doen dan niet-leden, maar dat van de leden er een groter deel afstudeert.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() wat zijn concrete voorbeelden van echte KLEINE (< 100 ) in utrecht, die geen ontgroening kennen en echt voor de gezelligheid bestaan (dus ook niet altijd traditioneel zijn?)? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() nahja dan gaan we toch volgend jaar gezellig saampjes bij UMTC ofzo ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn lijst is ongeveer dit: KMT 75 euro Jaarlijkse contributie 80 euro Verenigings-choker 15 euro Jaarclubpresentatie 30 euro Jaarclubshirt 10 euro Jaarclubeten ca 5 euro per week (jcrekening moet nog in gebruik genomen worden) TOneel 5 euro Feest 5 euro Feutenfeest 15 euro Gala met overnachting en vervoer 90 euro (ik tel outfit niet mee want dat is voor iedereen persoonlijk) en nog wel wat... er komt een nog een liftweekend, en de UIT |
![]() |
||
Citaat:
![]() wat is umtc dan precies voor een vereniging ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Leuk, gezellige sfeer, iedereen kent elkaar, vorig jaar is de ontgroening afgeschaft maar er zijn nog wel tradities die in stand worden gehouden (besturen lopen nog wel in pak), gemoedelijke sfeer (als eerstejaars kun je leuk een biertje drinken met een ouderejaars), er komt een nieuwe sociëteit, redelijk actieve leden, leuke activiteiten o.a feesten, galas, liftweekend, jaarclubpresentaties, dies natalis, feutis natalis. Er is wel een verplichte KennisMakingsTijd na de UIT-dagen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maar een ontgroening bij minerva is totaal niet te vergelijken als bij een kmt bij quintus *woont in leiden*
||
Citaat:
||
Citaat:
Wel zijn ze volgens hem 'niet slecht' en 'zwaar doch rechtvaardig' Hoe verschillend ontgroeningen ook zijn ze streven allemaal wel 1 doel na, hoe ze die ontgroening ook doen. Op zich ben ik het wel eens met born2dance (ja ik kom ook uit leiden)
||
Verwijderd
|
Citaat:
iig had ik het inderdaad niet tussen haakjes moeten plaatsen maar het gewoon aan de vorige zin vast moeten plakken. |
![]() |
||
Citaat:
![]() maar goed foutje ;x
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Den Haag, Utrecht of Amsterdam? welke studentenstad?? lauraa_aaa | 1 | 15-03-2013 17:50 | |
Studeren |
Studeren in Utrecht do's en don'ts Smurre | 5 | 25-08-2010 18:56 | |
Studeren |
studentenverenigingen in Amsterdam en Utrecht nellekevh | 7 | 30-05-2009 11:29 | |
Studeren |
Studentenverenigingen Utrecht Captured2 | 41 | 11-02-2009 13:42 | |
Algemene schoolzaken |
Studentenverenigingen DP17 | 335 | 17-10-2005 11:21 | |
Algemene schoolzaken |
studentenverenigingen Charlottetje | 52 | 20-05-2004 21:08 |