Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je kan er niet onderuit, anders krijgen de functies in math.h geen bijhorende code. Functies die geen returnvalue geven, geven niet perse 0 terug !!! Zij geven een ongedefineerde waarde terug. En main mag dan impliciet int zijn, volgens mij is dat er ook uit in c99... |
![]() |
|
is er eigenlijk een manier om een functie meerdere variabelen terug te laten geven? want ik zou graag een functie invoer() willen maken die het volgende doet:
Code:
/*invoer*/ double k,con,c,x; printf("Geef de beginconcentratie:\n"); scanf("%lf",&con); printf("En geef de Kz:\n"); scanf("%lf",&k); /*einde invoer*/ ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Code:
#include <stdio.h> typedef struct { int a,b; } onzin; /* manier een: pointers, (is goed) */ int meer(int* var1, int* var2) { *var1 = 16; *var2 = 32; return 0; } /* manier twee, struct terug geven, (is slecht) */ onzin minder(void) { onzin r; r.a = 64; r.b = 128; return r; } int main(void) { int a,b; onzin c; (void)meer( &a, &b ); c = minder(); (void)printf("%d %d\n", a,b ); (void)printf("%d %d\n", c.a, c.b ); return 0; } |
![]() |
|
Code:
void invoer(int *p, int *q) { scanf("%d", p); /*dat was heel educatief, scanf stuurt de waarde naar 'n adres*/ scanf("%d", q); } aan te roepen met Code:
int a,b; invoer(&a, &b); Code:
int a,b,*p,*q; p = &a, q = &b; invoer(p,q); ik wist niet dat scanf naar 'n adres stuurde (hoewel t wel logisch is, gezien je ook &a voor n normale variabele geeft) Laatst gewijzigd op 31-03-2005 om 21:39. |
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als je een beetje goede inleiding wil in C (dat is pointers ed) kan ik je aanraden om de tutorial te lezen van lcc-win32 (google naar lcc-win32 voor website ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() ik hoef voor geen enkele functie uit <string.h> iets extra's te doen, maar voor strien() wel, heb t zo gefixt (met wat hulp uit m'n boek ![]() Code:
unsigned strien (const char *s) { register int n; for (n = 0; *s != '\0'; ++s) ++n; return n; } is er een compilatieoptie om het te fixen? dat is makkelijker dan dit telkens mee te voegen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|