Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2002, 21:24
Rhinus
Rhinus is offline
Owja, ik gedraag me wel een beetje Punk-erig. ja, eigelijk gewoon pubers, maar dat is hetzelfde dacht ik.

Ik moet wel altijd mijn mening laten horen (wel op een normale manier trouwens).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-07-2002, 21:32
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
Tsasil schreef:

Het ging hier niet alleen om kleding toch? En als iedereen hier muziek als kunst ziet, dan zouden ze zich niet afvragen waarom mensen zich er naar gaan gedragen...
Nou als je heel erg van muziek houdt (en het dus als kunst ziet) zie ik niet in waarom je je naar je muziek moet gaan gedragen. Het is maar net hoe gek je jezelf laat maken. Als je van gothic houdt zie ik niet in waarom je dan ook zulke kleren moet kopen. Het gaat om de muziek niet om je lifestyle (hmm gothic is wel een lifestyle maar goed).
Oud 18-07-2002, 21:49
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Shadow X schreef:

Cypress Hill doet goeie dingen, maar ik ben geen neger....

Zo.
Cypress Hill zijn ook geen negers
Oud 18-07-2002, 21:59
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
p-chez schreef:

Cypress Hill zijn ook geen negers
ik wilde net zeggen. Ze maken ook totaal geen standaard negermuziek (=hiphop in deze context)
Oud 19-07-2002, 18:23
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:

Nou als je heel erg van muziek houdt (en het dus als kunst ziet) zie ik niet in waarom je je naar je muziek moet gaan gedragen. Het is maar net hoe gek je jezelf laat maken. Als je van gothic houdt zie ik niet in waarom je dan ook zulke kleren moet kopen. Het gaat om de muziek niet om je lifestyle (hmm gothic is wel een lifestyle maar goed).
Het ging er mij om dat het een deel van je leven is, en niet zomaar een manier van vermaak. Op die manier wordt het wel een lifestyle.
Oud 19-07-2002, 19:14
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
Tsasil schreef:

Het ging er mij om dat het een deel van je leven is, en niet zomaar een manier van vermaak. Op die manier wordt het wel een lifestyle.
maar je hoeft niet 1 lifestyle te hebben. ik heb er meerdere. Ik ben misschien wel meervoudig schizofreen
Oud 19-07-2002, 20:17
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
Tsasil schreef:

Het ging hier niet alleen om kleding toch? En als iedereen hier muziek als kunst ziet, dan zouden ze zich niet afvragen waarom mensen zich er naar gaan gedragen...
je zegt het nu zelf al; de MUZIEK is kunst, niet hoe desbetreffende artiest zich kleedt of gedraagt....
Oud 19-07-2002, 20:20
Infaustus
Infaustus is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef:

je zegt het nu zelf al; de MUZIEK is kunst, niet hoe desbetreffende artiest zich kleedt of gedraagt....

fout! kijk maar naar britney spears, hoeveel meisjes willen er zo als haar uitzien zonder dat ze zelf zoiets doen(qua zingen dan)
Oud 19-07-2002, 20:21
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef:

Dat klopt natuurlijk. Het gaat mij er ook niet om dat iemand zich gaat kleden naar de artiesten, dat is verafgoding, maar meer dat men zich gaat kleden/gedragen naar de muziek.
Oud 19-07-2002, 20:22
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Infaustus schreef:

fout! kijk maar naar britney spears, hoeveel meisjes willen er zo als haar uitzien zonder dat ze zelf zoiets doen(qua zingen dan)
Ik dacht dat we het hier over muziek hadden, en niet over goedkope uitbuiting van het menselijke kuddegedrag...
Oud 19-07-2002, 20:24
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:

maar je hoeft niet 1 lifestyle te hebben. ik heb er meerdere. Ik ben misschien wel meervoudig schizofreen
Kan natuurlijk ook Maar jij zal dan bij meerdere genres vrij oppervlakkig zijn gebleven. Altans, ik denk niet dat jij je ECHT in een genre hebt verdiept.
Bijvoorbeeld Death/Grind underground, de black underground of de Gothic underground.
Oud 19-07-2002, 20:37
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
Tsasil schreef:

Dat klopt natuurlijk. Het gaat mij er ook niet om dat iemand zich gaat kleden naar de artiesten, dat is verafgoding, maar meer dat men zich gaat kleden/gedragen naar de muziek.
en die kleding naar de muziek wordt toch bepaald door de artiesten is het niet???

voorbeeld: Korn met hun Adidas-hype
Oud 19-07-2002, 20:42
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef:

en die kleding naar de muziek wordt toch bepaald door de artiesten is het niet???

voorbeeld: Korn met hun Adidas-hype
Mja, ok, maar dat vind ik een wat ander verhaal dan complete Lifestyle. Ik zie bijvoorbeeld Varg Vikernes niet zo snel een kleding hype beginnen, zeker niet met zijn streepjes pakjes, terwijl Black toch echt wel een soort lifestyle is.
Oud 19-07-2002, 20:52
Infaustus
Infaustus is offline
Citaat:
Tsasil schreef:

Ik dacht dat we het hier over muziek hadden, en niet over goedkope uitbuiting van het menselijke kuddegedrag...

je moet ook niet alles serieus nemen wat ik hier post.
Oud 19-07-2002, 20:53
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
Tsasil schreef:

Mja, ok, maar dat vind ik een wat ander verhaal dan complete Lifestyle. Ik zie bijvoorbeeld Varg Vikernes niet zo snel een kleding hype beginnen, zeker niet met zijn streepjes pakjes, terwijl Black toch echt wel een soort lifestyle is.
maar black is toch meer een lifestyle qua gedachtengoed denk ik dan... Black-metalbands lopen echt niet overdag ook in corpsepaint te stofzuigen... en ze als in hun muziek haat tegen de mensheid/misantropie prediken betekent dat echt niet dat ze de buurman 's ochtends niet vriendelijk gedag zeggen.. je moet het allemaal een beetje in perspectief zien denk ik.
Ik luister zelf net zo graag naar black-metal als naar nu-metal maar loop niet de ene dag in een lerenbroek met kogelriem en de andere dag in baggydinges met sneakers rond... je kunt het gewoon aan een heleboel mensen niet afzien denk ik
Oud 19-07-2002, 21:03
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef:

maar black is toch meer een lifestyle qua gedachtengoed denk ik dan... Black-metalbands lopen echt niet overdag ook in corpsepaint te stofzuigen... en ze als in hun muziek haat tegen de mensheid/misantropie prediken betekent dat echt niet dat ze de buurman 's ochtends niet vriendelijk gedag zeggen.. je moet het allemaal een beetje in perspectief zien denk ik.
Ik luister zelf net zo graag naar black-metal als naar nu-metal maar loop niet de ene dag in een lerenbroek met kogelriem en de andere dag in baggydinges met sneakers rond... je kunt het gewoon aan een heleboel mensen niet afzien denk ik
Niet? (Fuck, ik kan die fotoserie niet meer vinden )

Black is meer een soort filosofisch standpunt tegenover het leven. Ikzelf ben nou niet bepaald een hatelijk persoon ofzo, maar ik vind het interessant om te zien hoe mensen een standpunt innemen tegenover alles wat zij slecht vinden en dat als algemeen accepteren. Black zie ik als een uitdaging tegenover die mensen. En meer, maar daar ga ik het niet over hebben.

In het algemeen de lifestyles kun je niet altijd zien natuurlijk, en er zijn altijd mensen die zichzelf geen lifestyle aanmeten. Als iemand, bijvoorbeeld jij en jnieuwelaar, gewoon in het algemeen van muziek houden dan is daar natuurlijk geen lifestyle uit te halen. Maar als iemand zich compleet op de Death/Grind scene, of de Gothic scene stort dan begrijp ik heel goed waarom die mensen zich er ook naar gedragen/kleden.

Bovendien vind ik het nogal belachelijk als je in Kogelriem en leren broek over straat gaat lopen.
1. Dat zit nou niet bepaald confortabel.
2. Dat is gewoon aandacht trekkerij.

Je kunt het ook overdrijven.
Oud 19-07-2002, 21:04
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef:

maar black is toch meer een lifestyle qua gedachtengoed denk ik dan...
PS. ik heb het ook niet over kleding alleen.
Oud 19-07-2002, 21:12
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
Tsasil schreef:

Black is meer een soort filosofisch standpunt tegenover het leven. Ikzelf ben nou niet bepaald een hatelijk persoon ofzo, maar ik vind het interessant om te zien hoe mensen een standpunt innemen tegenover alles wat zij slecht vinden en dat als algemeen accepteren. Black zie ik als een uitdaging tegenover die mensen. En meer, maar daar ga ik het niet over hebben.

In het algemeen de lifestyles kun je niet altijd zien natuurlijk, en er zijn altijd mensen die zichzelf geen lifestyle aanmeten. Als iemand, bijvoorbeeld jij en jnieuwelaar, gewoon in het algemeen van muziek houden dan is daar natuurlijk geen lifestyle uit te halen. Maar als iemand zich compleet op de Death/Grind scene, of de Gothic scene stort dan begrijp ik heel goed waarom die mensen zich er ook naar gedragen/kleden.

Bovendien vind ik het nogal belachelijk als je in Kogelriem en leren broek over straat gaat lopen.

ik weet welke fotoserie je bedoelt en ik zit qua gedachtengoed zelf ook redelijk aan de "black" kant, ik ben een individualist en een verdomd cynische ook , maar durf aan de andere kant wel weer toe te geven dat ik anderen nodig heb, dus dat zou dan weer niet stroken..

en in het algemeen van muziek houden is zacht uitgedrukt, ik leef voor muziek... maar voor te veel muziek om mezelf 1 bepaald imago of iets dergelijks aan te meten..
Oud 19-07-2002, 21:15
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef:

ik weet welke fotoserie je bedoelt en ik zit qua gedachtengoed zelf ook redelijk aan de "black" kant, ik ben een individualist en een verdomd cynische ook , maar durf aan de andere kant wel weer toe te geven dat ik anderen nodig heb, dus dat zou dan weer niet stroken..

en in het algemeen van muziek houden is zacht uitgedrukt, ik leef voor muziek... maar voor te veel muziek om mezelf 1 bepaald imago of iets dergelijks aan te meten..
Ik weet ook wel dat niet IEDEREEN aan een lifestyle vast zit, maar ik zeg alleen dat ik het wel begrijp.

Maargoed ik denk dat we in middels wel op dezelfde lijn zitten
Oud 19-07-2002, 21:16
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
Tsasil schreef:

Ik weet ook wel dat niet IEDEREEN aan een lifestyle vast zit, maar ik zeg alleen dat ik het wel begrijp.

Maargoed ik denk dat we in middels wel op dezelfde lijn zitten
Oud 20-07-2002, 13:28
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
Tsasil schreef:

Kan natuurlijk ook Maar jij zal dan bij meerdere genres vrij oppervlakkig zijn gebleven. Altans, ik denk niet dat jij je ECHT in een genre hebt verdiept.
Bijvoorbeeld Death/Grind underground, de black underground of de Gothic underground.
Hmm het is niet dat ik oppervlakkig blijf bij alle genres. Ik pluk gewoon van een hoop genres de bands mee. Ik ben ook niet bezig me zoveel mogelijk in een bepaald genre te verdiepen, maar wil wel weten waarover ik praat en welke bands er rondlopen. Dat hoeft niet perse alleen oppervlakkig te blijven, alleen is het wel zo dat ik niet alles kan ontdekken omdat ik daar de centen niet voor heb.
Kijk, ik leef niet alleen voor muziek, helemaal niet zelfs. Ik ben ook veel bezig met mijn vrienden, buitensport (rots/wandklimmen, instructeur zijn, e.d.), en stappen. Dus mijn lifestyle is daar een mengelmoes van.
Oud 20-07-2002, 13:31
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
Tsasil schreef:

Fuck ik wil die fotoserie heel graag eens zien, ben echt benieuwd nu

En verder heb je wel gelijk over het dragen van leren broeken overdag bij het stofzuigen Ik zie het al helemaal voor me, stofzuigen met corpsepaint op

Maar je hebt wel veel goths die zich overdag ook zo kleden. Dat vind ik dan wel weer raar. Want ook dat is nou niet echt makkelijke kleding.
Oud 20-07-2002, 17:47
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
birthmark schreef:
k moet bekennen dat k me hier ook nogal es heb geprobeerd om de diehard metalhead uit te hangen...mjah.... k kwam er vrij snel op trug omdat k ook steeds meer andere muziek mooi vindt....

tis wel vaag want k kan best naar dimmu borgir en slayer luisteren..... ( k ken bijna alles van slayer) maar afgelopen donderdag heb k nog rielext staan skanken op mark foggo! en een mooi punkplaatje gaat er tegenwoordig ook steeds meer in.

k blijf nu iets meer met beide benen op de grond staan. maar das best lastig; je wordt gwoon keihard beinvloedt door IEDEREEN!....

en zeg maar es dat jij je nerges door laat beinvloeden....

voorbeeld: ik vorig op jaar Lowlands. Kben van huis uit metalhead, maar k wilde the Prodigy zien maar aangezien die me zwaar tegenvielen ben ik maar gaan feesten bij real big fish
Maar k loop er niet echt bij als metalhead dus dat valt dan weer niet echt op
Oud 20-07-2002, 18:15
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
birthmark schreef:

k blijf nu iets meer met beide benen op de grond staan. maar das best lastig; je wordt gwoon keihard beinvloedt door IEDEREEN!....

en zeg maar es dat jij je nerges door laat beinvloeden....

Zie ik niet als een negatief iets. Eerst liep ik hier op het forum slechts enkele mensen af voor downloads. Tegenwoordig tsjek ik iedere topic die metaltips geeft. Is wel zo sociaal ook, ik vind het zwaar irritant wanneer ik een half uur op een topic zit om van 3 mensen reacties te krijgen.
Oud 20-07-2002, 22:58
R
R is offline
Wat is HipHop?, Hiphop is een dagelijks ritueel. Het iedere keer herhalen van bepaalde ritmes. Als het gaat om het zetten van een vette piece, maar ook het urenlange zoeken in de platenbakken naar een met stof bedekte LP van een old school king. Wanneer je in de auto zit, steeds maar omkijken wanneer er tunnel onbespoten aan je voorbij gaat, treinen die zonder ook maar een tag voorbij suizen. Urenlang in de auto zitten om vrienden te helpen bij hun dingetje, alleen maar door er te zijn. Steeds maar genoegen nemen met het feit dat het breakdancen tegenwoordig gaat om image, mooie kleren en dure schoenen. Je vrienden betrekken bij je levensbehoefte. Hip Hop
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 17:51
LiViNg EnD
LiViNg EnD is offline
ik luister over het algemeen naar punk, metal en ska en gothic vink oowk geweldig... maar ik zie der nie bepaald metal of gothic uit ofsoww... gewoon als ikke.... ofwel... je kunt denk niet aan iemand zien naar wat voor muziek hij / zij luistert aan zijn / haar kleding

Laatst gewijzigd op 21-07-2002 om 17:53.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 23:18
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:

Kun je nagaan wat voor sterke scene het wel niet is.
De scene is nergens afhankelijk van, en staat zelfs los van het grut dat CoF aanbid en een beetje van Burzum/Nargaroth ed kent maar het feit dat BM te toegankelijk word ligt wel aan dat soort mensen. BM is veel te sterk om voor de lol geluisterd te worden, eigenlijk hoort er angst voor te zijn in de mainstream maar dat heeft het niet zo heel ver geschopt.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 23:22
Verwijderd
Citaat:
Ulfheidin schreef:

De scene is nergens afhankelijk van, en staat zelfs los van het grut dat CoF aanbid en een beetje van Burzum/Nargaroth ed kent maar het feit dat BM te toegankelijk word ligt wel aan dat soort mensen. BM is veel te sterk om voor de lol geluisterd te worden, eigenlijk hoort er angst voor te zijn in de mainstream maar dat heeft het niet zo heel ver geschopt.
En dus gaat de "scene" er aan "kapot" wat jij zegt. Beetje zinloos, nietwaar? -- Je herhaalt jezelf, bovendien spreek je nou jezelf tegen. Immers, de scene is onafhankelijk?

Met andere woorden; wat vervelend voor je dat er in de BM-scene steeds meer mensen komen die meer voor de MUZIEK gaan in plaats van een politiek idee.

Daarom mag men Dimmu Borgir ook geen blackmetal noemen; daarvoor zijn het téveel muzikanten in plaats van -m.i.- zieke geesten met nog ziekere denkbeelden die ze maar ál te graag op een gruwelijk slechte manier presenteren.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 23:30
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:

Met andere woorden; wat vervelend voor je dat er in de BM-scene steeds meer mensen komen die meer voor de MUZIEK gaan in plaats van een politiek idee.

Daarom mag men Dimmu Borgir ook geen blackmetal noemen; daarvoor zijn het téveel muzikanten in plaats van -m.i.- zieke geesten met nog ziekere denkbeelden die ze maar ál te graag op een gruwelijk slechte manier presenteren.
Dat klopt
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 23:48
Verwijderd
Citaat:
Ulfheidin schreef:

Dat klopt
Ik zie je liever ingaan op hetgeen -volgens jou- NIET klopt?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 00:28
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:

Ik zie je liever ingaan op hetgeen -volgens jou- NIET klopt?
dadelijk krijgt iedereen een misplaatst beeld van ‘true’ of ‘ontrue’ en daar doel ik niet op, sterker nog, dat mijd ik.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 03:19
Verwijderd
Citaat:
Ulfheidin schreef:

dadelijk krijgt iedereen een misplaatst beeld van ‘true’ of ‘ontrue’ en daar doel ik niet op, sterker nog, dat mijd ik.
"En dus gaat de "scene" er aan "kapot" wat jij zegt. Beetje zinloos, nietwaar? -- Je herhaalt jezelf, bovendien spreek je nou jezelf tegen. Immers, de scene is onafhankelijk? "

Wat klopt hier nou niet aan?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 11:47
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:

"En dus gaat de "scene" er aan "kapot" wat jij zegt. Beetje zinloos, nietwaar? -- Je herhaalt jezelf, bovendien spreek je nou jezelf tegen. Immers, de scene is onafhankelijk? "

Wat klopt hier nou niet aan?
Het is zinloos te trachten het te doorgronden wanneer je er niets mee te maken hebt.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 11:48
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Helemaal met je eens. De muziek is ook mooi hoor, sfeer enzo. Naam de politieke boodschap luister ik niet meer, tenzij de teksten aanzetten tot zieke dingen.
Oud 22-07-2002, 15:58
Infaustus
Infaustus is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:

Is wel zo sociaal ook, ik vind het zwaar irritant wanneer ik een half uur op een topic zit om van 3 mensen reacties te krijgen.

daarom heb ik besloten om geen topics meer te openen..
Oud 22-07-2002, 17:33
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef:
Het is zinloos te trachten het te doorgronden wanneer je er niets mee te maken hebt.
Leuk he vragen omzeilen.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Ulfheidin schreef:

Ja, hoor. Met andere woorden; ik zit zó ontzettend klem.

Typerend. Maar ach, ignorance is bliss, nietwaar?

Laatst gewijzigd op 22-07-2002 om 17:38.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 18:18
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Dimmu Borgir zou ik liever Norsecore willen noemen, maar dat komt niet doordat ze geen zieke geesten zijn. Dimmu Borgir maakt gewoon zielloze muziek doorspekt met achter elkaar geplakte losse rifjes en een menselijke drumcomputer die zonder inspiratie loopt te roffelen. Maar zelfs daarnaast nog: Het is gewoon te onorgineel en te opgepolijst. Ze hebben zowat precies dezelfde sound als Marduk en nog een paar andere bandjes uit het hoge noorden.

En nu niet gaan generaliseren he, niet iedereen die black metal maakt is per definitie ziek...
Oud 22-07-2002, 21:07
Morcego
Morcego is offline
Ik luister zelf heel veel verschillende soorten muziek en door sommige mensen wordt ik daar nogal raar op aangekeken, maar kan ik er wat aandoen dat ik en VNV Nation goed vind, maar ook bijvoorbeeld Tool en Incubus!?
En ik draag soms broeken maar soms ook rokken, dan ben ik gelijk een net gothic omdat ik ook broeken draag, maar mischien ben ik wel gewoon mezelf.
Het is gewoon stom dat de meeste mensen anderen zo snel ik een hokje stoppen, en ik denk dat de meeste mensen daarom zichzelf ook een beetje "isoleren" in hun stijl. Dat ze bang zijn wat anderen ervan denken omdat je anders geen "echte" punker/alto/gothic/wat dan ook bent.
Oud 22-07-2002, 21:08
Morcego
Morcego is offline
Pfiew hart gelucht
Oud 22-07-2002, 21:11
Verwijderd
Citaat:
Tsasil schreef:

Dimmu Borgir zou ik liever Norsecore willen noemen, maar dat komt niet doordat ze geen zieke geesten zijn. Dimmu Borgir maakt gewoon zielloze muziek doorspekt met achter elkaar geplakte losse rifjes en een menselijke drumcomputer die zonder inspiratie loopt te roffelen. Maar zelfs daarnaast nog: Het is gewoon te onorgineel en te opgepolijst. Ze hebben zowat precies dezelfde sound als Marduk en nog een paar andere bandjes uit het hoge noorden.

En nu niet gaan generaliseren he, niet iedereen die black metal maakt is per definitie ziek...
Ah, interessant.

Zielloos? Goed, daar ben ik het absoluut niet mee eens (leg alle albums van Dimmu Borgir maar eens naast elkaar muzikaal gezien, en ontdek de invloeden, de stijlen, de verschillen e.d. -- m.a.w. er zit zéker een ziel in. Alleen dat van een MUZIKANT, en niet van een freak die het ene ras nét een beetje beter vind dan 't andere). Een menselijke drumcomputer die zonder inspiratie loopt te roffelen? Goh, dan moet jij Puritanical Euphoric Misanthropia misschien maar eens luisteren. En dan niet met je hersens luisteren, maar met je óren. Dan zal je opvallen dat Nicholas bijzonder strak en snel drumt, iets wat láng niet voor iedere drummer is weggelegd. Originaliteit? Nogmaals, geen één Dimmu Borgir-CD is hetzelfde. Nou kun je me natuurlijk vangen op 'ja, iedere CD een ander iets gejat', maar jij weet net zo goed als ik dat dat onzin is. Marduk? Marduk is veel meer hersenloos geram dan Dimmu Borgir. Leg Panzer Division Marduk maar eens naast Stormblast. Ga jij mij vertellen dat ze hetzelfde soundje hebben? Weinig kans.

Wederom is het een kwestie van lezen; ik heb uitdrukkelijk gezegd dat 'men' Dimmu Borgir niet als blackmetal ziet omdat er geen ziek politiek/ethisch denkbeeld achter zit. Met andere woorden, -ik- vind dat Dimmu Borgir wél blackmetal is, en daarmee generaliseer ik dus niet gezien 't feit dat ik dan juist bevestig dat niet alle blackmetal zieke ideeën bevat.

Lees die laatste zin trouwens eens in één keer op

Laatst gewijzigd op 22-07-2002 om 21:14.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 21:15
Verwijderd
Citaat:
Morcego schreef:
Ik luister zelf heel veel verschillende soorten muziek en door sommige mensen wordt ik daar nogal raar op aangekeken, maar kan ik er wat aandoen dat ik en VNV Nation goed vind, maar ook bijvoorbeeld Tool en Incubus!?
En ik draag soms broeken maar soms ook rokken, dan ben ik gelijk een net gothic omdat ik ook broeken draag, maar mischien ben ik wel gewoon mezelf.
Het is gewoon stom dat de meeste mensen anderen zo snel ik een hokje stoppen, en ik denk dat de meeste mensen daarom zichzelf ook een beetje "isoleren" in hun stijl. Dat ze bang zijn wat anderen ervan denken omdat je anders geen "echte" punker/alto/gothic/wat dan ook bent.
U bent een wijs vrouw.

--edit: je bent een vrouw, geen man :>
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 21:24
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Ah, interessant.

Zielloos? Goed, daar ben ik het absoluut niet mee eens (leg alle albums van Dimmu Borgir maar eens naast elkaar muzikaal gezien, en ontdek de invloeden, de stijlen, de verschillen e.d. -- m.a.w. er zit zéker een ziel in. Alleen dat van een MUZIKANT, en niet van een freak die het ene ras nét een beetje beter vind dan 't andere). Een menselijke drumcomputer die zonder inspiratie loopt te roffelen? Goh, dan moet jij Puritanical Euphoric Misanthropia misschien maar eens luisteren. En dan niet met je hersens luisteren, maar met je óren. Dan zal je opvallen dat Nicholas bijzonder strak en snel drumt, iets wat láng niet voor iedere drummer is weggelegd. Originaliteit? Nogmaals, geen één Dimmu Borgir-CD is hetzelfde. Nou kun je me natuurlijk vangen op 'ja, iedere CD een ander iets gejat', maar jij weet net zo goed als ik dat dat onzin is. Marduk? Marduk is veel meer hersenloos geram dan Dimmu Borgir. Leg Panzer Division Marduk maar eens naast Stormblast. Ga jij mij vertellen dat ze hetzelfde soundje hebben? Weinig kans.

Wederom is het een kwestie van lezen; ik heb uitdrukkelijk gezegd dat 'men' Dimmu Borgir niet als blackmetal ziet omdat er geen ziek politiek/ethisch denkbeeld achter zit. Met andere woorden, -ik- vind dat Dimmu Borgir wél blackmetal is, en daarmee generaliseer ik dus niet gezien 't feit dat ik dan juist bevestig dat niet alle blackmetal zieke ideeën bevat.

Lees die laatste zin trouwens eens in één keer op
Hier wil ik nog aan toevoegen dat black-metal niet alleen een filosofie/denkwijze is maar wel degelijk ook een muzikale stroming (iets wat ik wel vaker roep, maar blijkbaar niet doordringt tot sommige mensen) met bepaalde muzikale kenmerken waar je de muziek dus (tadaa..) aan kunt herkennen. Muzikaal gezien is Dimmu Borgir dus wel degelijk black-metal zoals je al zei.
Oud 22-07-2002, 21:39
Verwijderd
Het gedeelte wat jij uitdraagt als ziel in Stormblĺst komt mij verdacht veel overeen met Bergtatt van Ulver, maar het mooie van Dimmu Borgir toen was net als Ulver toen, dat ze de teksten in het Noors hadden ipv het Engels waar ze later op overgingen voor de fans.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 21:41
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef:
Het gedeelte wat jij uitdraagt als ziel in Stormblĺst komt mij verdacht veel overeen met Bergtatt van Ulver, maar het mooie van Dimmu Borgir toen was net als Ulver toen, dat ze de teksten in het Noors hadden ipv het Engels waar ze later op overgingen voor de fans.
niet mee eens, Stormblast klinkt veel "gelikter" dan Bergtatt en ook beduidend minder folky als ik het zo mag noemen...
Oud 22-07-2002, 22:25
Verwijderd
Citaat:
Ulfheidin schreef:
Een taal is tekenend voor de kwaliteit van een band? -- Al doen ze 't in 't Chinees. Wat maakt dat uit?

Ignorance.. Ach, dat heb ik al een keer gezegd.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 22:26
Verwijderd
Citaat:
Ce-El-Wan schreef:

Hier wil ik nog aan toevoegen dat black-metal niet alleen een filosofie/denkwijze is maar wel degelijk ook een muzikale stroming (iets wat ik wel vaker roep, maar blijkbaar niet doordringt tot sommige mensen) met bepaalde muzikale kenmerken waar je de muziek dus (tadaa..) aan kunt herkennen. Muzikaal gezien is Dimmu Borgir dus wel degelijk black-metal zoals je al zei.
Praise the LORD!

Eindelijk iemand die 't plaatje snapt.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 22:44
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:

Een taal is tekenend voor de kwaliteit van een band? -- Al doen ze 't in 't Chinees. Wat maakt dat uit?

Ignorance.. Ach, dat heb ik al een keer gezegd.
Waarom zou je in het Engels gaan zingen als dat je moederstaal niet is?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 22:47
Verwijderd
Citaat:
Ulfheidin schreef:

Waarom zou je in het Engels gaan zingen als dat je moederstaal niet is?
Je geeft geen antwoord op mijn vraag, of je retoriek is niet logisch.

Waarom zou je dat -niet- doen dan?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 11:43
Verwijderd
Waarom niet? zodat je muziek beter verkoopt wellicht
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten