Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Heb al gezocht maar daar kwam niet echt iets superzinnigs uit ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
het is zoo moeilijk ![]() ![]()
||
Citaat:
Goed, om je een klein beetje op weg te helpen, bij gedicht 1: het gaat waarschijnlijk over afscheid, wat voor afscheid? misschien 2 geliefden die uit elkaar gaan, misschien kunnen ze om een andere reden niet meer bij elkaar zijn. wrijven tussen huid en huid, misschien is dat seks? (er zitten meer hints naar seks in het gedicht, misschien ook wel niet seks, maar dat denk ik als ik het zo even kort zie) spreek niet meer, want wat gesproken is, is niet meer waar. Wat kan ze hier mee bedoelen? misschien leugens, maar dat lijkt me niet, gezien de 'niet meer' ipv gewoon 'niet'. misschien dat woorden afdoen aan de betekenis van hetgene wat bedoeld wordt (wat wordt er eigenlijk bedoelt?) Waarom gebruikt ze deze metaforen/beeldspraak? misschien omdat het een zoveel duidelijker beeld geeft van de gevoelens van het 'afscheid', dan het letterlijk vertellen. Nuja, zo kun je eigenlijk elke regel bekijken, en jezelf afvragen wat er bedoeld wordt, en waarom juist op deze manier. overigens moet je niet te veel waarde hechten aan mijn stukjes interpretatie, aangezien dat heel vluchtig is, en ik er niet echt goed over heb nagedacht, dus als je zelf iets anders denkt, moet je op je eigen gevoel afgaan. Ik denk dat je de gedichten niet zo heel diep hoeft te analyseren, ook omdat het er vrij veel zijn, een goed beargumenteerd idee van de diepere gedachte is vaak genoeg, verwijzingen naar kleine details zijn soms handig bij het bespreken. Succes ermee ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
THANKS! ![]() ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Piet Paaltjens (François HaverSchmidt) remcootje | 8 | 07-01-2021 13:24 | |
Verhalen & Gedichten |
Iemand die gedichten begrijpt Letizia | 3 | 14-03-2006 20:04 | |
Verhalen & Gedichten |
ERETOPIC I: Paul Van Ostaijen Verwijderd | 42 | 28-02-2005 13:41 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Gedicht...HULP NODIG!! CoolKid | 6 | 16-03-2004 20:03 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!! IGRA | 1 | 15-01-2004 16:53 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
gedicht maryana | 7 | 18-06-2002 21:40 |