![]() |
|
![]() |
Er zijn mogelijkheden om van een allergie af te komen. Je moet dan een reeks van injecties ondergaan met het allergeen. De eerste injectie bevat een zeer verdund allergeen en dat wordt langzaam opgebouwd. De totale behandelingsduur kan wel twee jaar zijn en succes is niet 100% gegarandeerd. Voor meer info zou ik zeggen: de huisarts :-)
Verder wil het ook nog wel eens voorkomen dat je over een allergie "heengroeit" (lees: de symptomen worden minder) Wat medicatie betreft: voor kattenallergie bestaan ook medicijnen, antihistaminica, waar mathfreak het ook al over had. Deze genezen niet maar kunnen wel de allergische reactie onderdrukken.
|
behalve op het moment dat ik er last van heb prefereer ik er last van hebben boven medicjnen... -
owja, en ik ben hier heel egoïstisch... - ik vind het wel zwak als ik ze gebruik maar van anderen om de 1 of andere reden niet... - maar ok, ik maak wel afspraak met huisarts...
|
tegen allergie doe je nix. je hebt wel medicijnen maar die zijn om t beter te maken zeg maar. allergie voor katten is zeker erg hardnekkig. hooikoort is nog wel wat voor in te nemen, maar dan nog, je moet er mee leren leven.
maar als je gewoon een kat neemt wen je er op een gegeven moment aan. dan merk je het niet meer. tis wel slecht voor je, want zonder dat je het merkt wordt je allergie steeds erger. daarom is het ook niet slim van mij dat ik zo nu en dan zeebanket nuttig, want daar zit hazelnoot in, maar voor sommige dingen riskeer je je leven ![]() |
![]() |
|
je kunt er NIET overheen groeien. het blijft altijd aanwezig, maar je hebt er gewoon geen last meer van. klink onwaarschijnlijk, maar is wel zo. net als met bv astma, groei je ook niet overheen. daarom krijgen oudere mensen soms opeens last van bv hooikoorts terwijl ze dachten eroverheen gegroeit te zijn.
|
![]() |
|
![]() |
Naja ik ben er dus overheen gegroeid .. *kuch*
Had geen kattenallergie maar allergie voor iets maar niemand wist van wat.. dus kzat elke dag onder de rode bulten enzo. Nu al paar jaar nergens last meer van
||
![]() |
Citaat:
|
als je heel lang blootgesteld wordt aan datgene waar je allegisch voor bent líjkt het alsof je er geen last meer van hebt, maar in feite wordt het dan alleen maar erger. iemand die bijv allegisch voor katten is en wel katten heeft zal merken dat wanneer je zelf de katten wegdoet en een tijd later weer in aanraking komt met katten dat je wel last heb van allergisch klachten.
en wat het over heen groeien betreft, dat kan écht niet geloof me. anders heeft mijn longarts tegen me gelogen en dat lijkt me een beetje vreemd ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() dacht eigenlijk dat je het zo erg vond, omdat je zelf een kat hebt/zou willen hebben... |
![]() |
|
|