Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2005, 16:52
Kastanje
Kastanje is offline
Aangezien de gezondheid/bewustzijn van de paus sterk daalt en ik nu op elk nieuwsbulletin er van op de hoogte wordt gehouden hoe de stand van zaken er nu voor staan ben ik erg benieuwd wat het voor jou teweeg zou brengen

Laatst gewijzigd op 02-04-2005 om 20:08.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-04-2005, 16:53
Verwijderd
Voor mij helemaal niks.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 16:54
Joostje
Joostje is offline
ik hooop tegen beter weten in dat er eens een wat progressievere kerel komt .
Oud 02-04-2005, 16:55
Paris in flames
Paris in flames is offline
Niks, kan alleen maar positief zijn eigenlijk. Dat er nu maar een meer progressievere persoon komt.

En deze paus mag nog een paar weken zo blijven liggen....en graag bij volle bewustzijn.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 17:04
Raven
Raven is offline
Citaat:
Joostje schreef op 02-04-2005 @ 17:54 :
Desmond Tutu
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 17:11
one.
one. is offline
Citaat:
Oud 02-04-2005, 17:11
Verwijderd
Niets, en er staat een fout in de topictitel . En hopelijk komt hierna inderdaad een wat progressiever type, maar daar heb ik weinig vertrouwen in.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 17:18
freyk
freyk is offline
Bij mij betekend zijn dood niks.
Maar ik zou wel de bekende kreet van de paus
"zalik paas'n, en bedaankt feur die bloemen" missen.
Oud 02-04-2005, 17:39
Verwijderd
Citaat:
ik hoop tegen beter weten in dat er eens een wat progressievere kerel komt .
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 17:40
T_ID
T_ID is offline
Wat Joost al eerder postte, en aangezien de kans daarop praktisch nihil is zal het mij m'n reet roesten of en wanneer de paus dood is.

Aan de andere kant jammer als ie dood gaat: een trillend onverstaanbaar zielig ouderwets oud mannetje... wat voor betere icoon is er voor het vaticaan denkbaar?
Oud 02-04-2005, 17:41
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Mij doet het niks, ik word er niet warm of koud van en het is ook beter voor die man toch.
Oud 02-04-2005, 17:42
ganralph
ganralph is offline
dat ie nu al minstens een paar dagen met een (pijnlijke?) lijdensweg bezig is, geeft tenminste aan hoe God over de katholieke kerk denkt...
Oud 02-04-2005, 17:42
Joostje
Joostje is offline
Tja, iemand die de mensen opnoemt die zijn opvolger benoemt, zorgt er meestal wel voor dat zijn ideen behouden blijven.

bluh, laatste dictatuur van westeuropa
Oud 02-04-2005, 17:43
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Paris in flames schreef op 02-04-2005 @ 17:55 :
En deze paus mag nog een paar weken zo blijven liggen....en graag bij volle bewustzijn.
What?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 17:45
ganralph
ganralph is offline
komt ie strax aan de poort en moet hij na een sex- en plezierloos leven nog met de trap omlaag omdat ie duizenden AIDS-doden op zijn geweten heeft
Oud 02-04-2005, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Paris in flames schreef op 02-04-2005 @ 17:55 :
Ja, dat zal hem leren! Hij zweert dan vast op zijn sterfbed nog het geloof af!

Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 17:50
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
ganralph schreef op 02-04-2005 @ 18:42 :
dat ie nu al minstens een paar dagen met een (pijnlijke?) lijdensweg bezig is, geeft tenminste aan hoe God over de katholieke kerk denkt...
Wat een bullshit zeg, jij begrijpt echt niks van geloof he.

Als god idd zijn gedachtes over een bepaalde persoon, in geluk op deze wereld zou terug geven, zou om te beginnen Jezus niet zo hard hebben geleden.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 17:53
Love & Peace
Love & Peace is offline
Dit weekeinde geen sport in Italië
Gepubliceerd op zaterdag 02 april 2005
ROME (ANP) - Alle sportwedstrijden in Italië zijn afgelast. De maatregel is genomen door sportkoepel CONI in verband met de kritieke gezondheidstoestand van paus Johannes Paulus II.

,,De laatste gezondheidsbulletins geven aan dat de dood van de heilige vader dit weekeinde onvermijdelijk is'', verklaarde Giovanni Petrucci bij de afkondiging van de algehele afgelasting.

Vooraf was al bepaald dat bij het overlijden van de kerkvorst er geen voetbal in Italië zou plaatshebben.

bron
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 17:53
Hydrogen
Hydrogen is offline
Niets. Het goeie is wel dat hij een steun voor vele mensen is. Als hij dood is, komt er weer een nieuwe. Waar iedereen weer om zal rouwen als hij dood is. En het gaat maar door.... De paus is niets meer dan een gelovige man. Ik vind het ook belachelijk dat iedereen hem de "hemel in prijst". Figuurlijk dan, he
Oud 02-04-2005, 17:55
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 02-04-2005 @ 18:50 :

Als god idd zijn gedachtes over een bepaalde persoon, in geluk op deze wereld zou terug geven, zou om te beginnen Jezus niet zo hard hebben geleden.
Heeft Jezus geleden?
Oud 02-04-2005, 17:56
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 02-04-2005 @ 18:50 :

waarom bidt men dan tot God voor gezondheid voor bepaalde mensen en zo?

trouwens, wat bedoel je met begrijpen?

ik GELOOF dat God niets moet hebben van randdebielen als de Paus die Zijn naam misbruiken. als jij zegt dat dit niet waar is dan snap jij nix van geloof
Oud 02-04-2005, 17:56
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
dat denk ik niet.

ik geloof dat de paus vrij progressief was in vergelijking met de andere kandidadten

behalve dan die nederlander
maar die kiezen ze toch niet
Oud 02-04-2005, 17:58
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 02-04-2005 @ 18:55 :
Heeft Jezus geleden?
het lijkt me niet plezierig om aan het kruis te hangen

hoewel ik wel een beetje verbaasd ben door L&Ps opmerking, want ik dacht dat er twijfels waren vanuit de islam rondom de kruisiging? Of is dat maar een beperkte groep die dat zo stelt?
Oud 02-04-2005, 17:58
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
ganralph schreef op 02-04-2005 @ 18:56 :

ik GELOOF dat God niets moet hebben van randdebielen als de Paus die Zijn naam misbruiken. als jij zegt dat dit niet waar is dan snap jij nix van geloof
Ik vind Paus geen oplichter. Hij gelooft in God. Maar in de Middeleeuwen waren Pausen inderdaad niet erg eerlijk.
Oud 02-04-2005, 17:59
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-04-2005 @ 18:58 :

hoewel ik wel een beetje verbaasd ben door L&Ps opmerking, want ik dacht dat er twijfels waren vanuit de islam rondom de kruisiging? Of is dat maar een beperkte groep die dat zo stelt?
Je haalt de woorden uit mijn mond. Dat bedoel ik ook: Heeft Jezus geleden?
Oud 02-04-2005, 18:00
Levitating Nun
Citaat:
ganralph schreef op 02-04-2005 @ 18:45 :
komt ie strax aan de poort en moet hij na een sex- en plezierloos leven nog met de trap omlaag omdat ie duizenden AIDS-doden op zijn geweten heeft
Idioot, hij draagt de Leer uit, dat hoort bij zijn functie.
Antoine Bodard (sp?) zei het gister bij Barend&Van Dorp treffend. Hij zei dat de Paus het gebruik van condooms in essentie niet afkeurt maar het overmatig consumeren van seks (wat het condoom toch wel uitdraagt) afkeurt, dat is iets wezenlijks anders.

Dat dat tot gevolg heeft dat AIDS zich verspreidt, is niet te plaatsen bij de Paus, maar bij de promiscuïteit van mensen. De Kerk staat immers voor monogamie.

Voor de duidelijkheid, ik ben noch katholiek noch gelovig

Laatst gewijzigd op 02-04-2005 om 18:06.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 18:01
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 02-04-2005 @ 19:00 :
Antoine Bodard (sp?) zei het gister bij Barend&Van Dorp treffend. Hij zei dat de Paus het gebruik van condooms in essentie niet afkeurt maar het overmatig consumeren van seks (wat het condoom toch wel uitdraagt) afkeurt, dat is iets wezelijks anders.

Dat dat tot gevolg heeft dat AIDS zich verspreidt, is niet te plaatsen bij de Paus, maar bij de promiscuïteit van mensen. De Kerk staat immers voor monogamie.

Voor de duidelijkheid, ik ben katholiek noch gelovig
Je bent noch vergeten voor katholiek.
Oud 02-04-2005, 18:03
Levitating Nun
Citaat:
Hydrogen schreef op 02-04-2005 @ 19:01 :
Je bent noch vergeten voor katholiek.
Met citaat reageren
Verwijderd
Misschien komt er wel een paus die het maken van grammaticale fouten als dodelijke zonde afschildert.
Met citaat reageren
Gatara
Gatara is offline
Even een quote van iemand die ik ken:

"Ze moeten maar stoppen met bidden . zo gaat de paus ook niet dood "

en ja, deze situatie is toch veel zieliger?

laat m toch gewoon sterven man

en nee, t betekent weinig voor me. Ben wel benieuwd wie na m komt
Oud 02-04-2005, 18:04
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
ganralph schreef op 02-04-2005 @ 18:56 :

Ik ben geen christen, dus kan ik het antwoord niet met zekerheid zeggen. Ik vermoed dat de mensen die bidden niet willen scheiden van hun dierbaren.

Ik bedoel ermee dat je iets over het Christendom aanneemt, en daarop verder gaat beredeneren.

Jij zei dat als god werkelijk van iemand zou houden, hij hem een rustige dood zou geven. Alleen dat vond ik nergens op slaan.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 18:05
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-04-2005 @ 19:03 :
Misschien komt er wel een paus die het maken van grammaticale fouten als dodelijke zonde afschildert.
Je bent weer bezig zeg.

Offtopic: betekent jou naam niet, diennaar van de duivel of de duivel zelf?
Oud 02-04-2005, 18:06
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 02-04-2005 @ 19:00 :
Antoine Bodard (sp?) zei het gister bij Barend&Van Dorp treffend. Hij zei dat de Paus het gebruik van condooms in essentie niet afkeurt maar het overmatig consumeren van seks (wat het condoom toch wel uitdraagt) afkeurt, dat is iets wezelijks anders.

Voor de duidelijkheid, ik ben katholiek noch gelovig
de Paus is het hoofd van de katholieke kerk. ik heb hem nog nooit openlijk excuses horen aanbieden of veroordelingen horen uitspreken tegen priesters/klardinalen die in Afrika lopen rond te bazuinen dat condooms juist ziektes verspreiden.

ja, de Paus draagt de Leer uit, maar de leer van 2005 is niet meer dezelfde als die uit 1305 (oid). er is dus niets dwingends aan die hele leer (de officiele christelijke leer verandert zo af en toe). dus als de Paus het goede voor had met die miljoenen aids patienten, had ie de leer al lang kunnen vertalen naar 2005 waar we in een globale cultuur/economie met hele andere problemen zitten dan in de middeleeuwen
Oud 02-04-2005, 18:08
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-04-2005 @ 18:58 :

We hebben het nu over het Christendom. Dat wordt "aangevallen.

Daarom gaat er nu niet om hoe alles in de werkelijkheid is gegaan, maar wat de christenen denken dat er is gebeurd.

btw, Christus was maar een voorbeeldje, er zijn zat andere heiligen binnenin het Christendom die hard hebben geleden. Bijvoorbeeld doie gast die het christendom naar Nederland bracht, die toen is onthoofd. ( ik weet de naam niet meer)
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 18:09
Verwijderd
vrij weinig maar ik ben ook niet katholiek
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 18:10
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 02-04-2005 @ 19:08 :

Daarom gaat er nu niet om hoe alles in de werkelijkheid is gegaan, maar wat de christenen denken dat er is gebeurd.

btw, Christus was maar een voorbeeldje, er zijn zat andere heiligen binnenin het Christendom die hard hebben geleden. Bijvoorbeeld doie gast die het christendom naar Nederland bracht, die toen is onthoofd. ( ik weet de naam niet meer)
Heiligen mogen veel hebben geleden, maar het gedrag van de Katholieke kerk in de Middeleeuwen is schandalig! Criminelen toezeggen de hemel in te komen door geld of een waardevolle briefje.
Oud 02-04-2005, 18:13
Karl Marx
Karl Marx is offline
ik HAAT de paus. het doet mij dus wel wat, hopelijk, ik weet het dat het zeer onwaarschijnlijk is, dat dit het einde is van de katholieke kerk.
Oud 02-04-2005, 18:17
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 02-04-2005 @ 19:10 :
Heiligen mogen veel hebben geleden, maar het gedrag van de Katholieke kerk in de Middeleeuwen is schandalig! Criminelen toezeggen de hemel in te komen door geld of een waardevolle briefje.
ja schandalig, maar ja, zo heeft iedereen wel wat. Aflaatbriefjes heette dat toch?

Karl Marx:
ik HAAT de paus. het doet mij dus wel wat, hopelijk, ik weet het dat het zeer onwaarschijnlijk is, dat dit het einde is van de katholieke kerk.

Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 18:17
juno
juno is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 02-04-2005 @ 19:08 :

Bonifatius, bij Dokkum.

Martelaren hebben allemaal geleden voor de verspreiding van het geloof onder de ongelovigen, en kwamen dus regelrecht de hemel in. Jezus had hen al zalig verklaard namelijk. Een soort zelfmoordcommando's avant la lettre.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 18:20
Verwijderd
Citaat:
Fernand0^T0rres schreef op 02-04-2005 @ 17:53 :
Voor mij helemaal niks.
Met citaat reageren
Wawl
Wawl is offline
Jammer voor de man en zijn kinderen. O, wacht.
Verwijderd
Respect voor de oude man, niets méér, niets mínder.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 18:24
REIE
REIE is offline
Citaat:
JP2 was al voor katholieke begrippen ontzettend progressief, ik verwacht ook een conservatieve terugslag.
Oud 02-04-2005, 18:24
juno
juno is offline
Ik hoop dat hij snel gaat hemelen, want dit doe je een beest nog niet aan. Zijn harde lijn omtrent euthanasie past hij wel consequent toe op zichzelf.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 18:25
Daevrem
Daevrem is offline
Jup, de staat Vaticaanstad is de laaste dicatuur in West Europa. Politieke druk, handelsembargo ect lijken me goede manieren om democratie bevorderen.

De dood van de Paus? Kleine potentie op verbetering. Nu weet ik dat deze Paus in vergelijking nog wel meeviel. Maar de dood verdient hij net zo goed als andere dictators.
Oud 02-04-2005, 18:26
Verwijderd
Tja, als volbloed katholiek doet het me niet echt veel.

Zijn standpunten waren vrij conservatief naar mijn mening. Ik zie liever een nog wat progressievere paus.

De invloed van de paus op de gelovigen is wereldwijd nog erg groot. Hij zou er in mijn ogen beter aan gedaan hebben om een reeel standpunt ten opzichte van het gebruik van condooms in te nemen en zo zijn steentje bij te dragen aan de bestrijding van oa. AIDS.

Topictitel moet trouwens zijn: Wat betekent (de dood van ) de paus voor jou?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 18:32
Verwijderd
Hoe kunnen jullie hem conservatief vinden, en liever een progressief iemand willen, als hij zijn standpunten vanuit de Bijbel haalde? Je staat achter de Bijbel of je staat er niet achter.

Of hebben jullie (katholieken) hier hele andere ideeen over, mocht dat zo zijn, dan wil ik daar best een topic over openen op religie..
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 18:36
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 02-04-2005 @ 19:32 :
Hoe kunnen jullie hem conservatief vinden, en liever een progressief iemand willen, als hij zijn standpunten vanuit de Bijbel haalde? Je staat achter de Bijbel of je staat er niet achter.

Of hebben jullie (katholieken) hier hele andere ideeen over, mocht dat zo zijn, dan wil ik daar best een topic over openen op religie..
ik hou er niet zo van als iemand met zoveel macht conservatieve ideeen uitdraagt over zaken waarover valt te twisten

dan liever een liberaal iemand en degene die conservatief wilt leven doet dat dan toch wel (en moet daar ook alle vrijheid voor krijgen).
Oud 02-04-2005, 18:36
Verwijderd
Ik sta niet voor 100% achter de Bijbel, ik denk dat ik daarom liever een progressievere paus zou zien. Sommige katholieken zijn dan ook gelegenheidsgelovigen he.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 18:37
Verwijderd
Betekend weinig voor me. Misschien maar beter dat hij uit z'n lijden wordt verlost.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten