Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2005, 00:49
PV
PV is offline
De derde race van het seizoen komt er aan, de GP van Bahrein. Voorspel in dit topic wie er met de punten vandoor zullen gaan en bespreek achteraf de race. De eerste GP (van Australië) werd gewonnen door Fisichella, de tweede (Maleisië) werd gewonnen door Alonso.

Montoya doet niet mee, iets te fanatiek getennist Hij wordt vervangen door De la Rosa.

Korte SBS6 tv-agenda:

Zaterdagmiddag:
12.00 Formule 1: Eerste Kwalificatie GP Bahrein

Zondagochtend:
09.00 Formule 1: Tweede kwalificatie GP Bahrein

Zondagmiddag:
12:30 Formule 1: GP Bahrein voorbeschouwing
13.30 De race!

Schrijf je ook in op http://www.f1manager.info/ (gratis), er bestaan nu helaas nog geen subleagues, maar zodra dat mogelijk is wordt er een scholierenleague gemaakt waaraan je mee kan doen.
De bedoeling is om een team samen te stellen (2 rijders, chassis, motor, banden en babe) en met hun prestaties op het circuit kun je geld verdienen waarmee je betere rijders enz. kunt kopen. De babe staat er uiteraard maar voor de show, daar krijg je niks voor, voor zover ik weet dan Aan de uitslagen van de race zijn ook punten gekoppeld, daarmee concurreer je binnen je subleague.

Btw, de volgende race mag iemand anders de topic eens openen hoor (uiteraard wel voorzien van bovenstaande info ^_^ - en aangepast waar nodig)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-04-2005, 08:49
Sketch
Sketch is offline
Aah, ik moet tennissen vandaag, dus ik mis de eerste kwalificatie. Nouja, morgen maar de hele dag F1 kijken om het goed te maken.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 09:37
Sandersss
Sandersss is offline
Het lijkt alsof Michael Schumacher zijn draai in de nieuwe Ferrari F2005 heeft gevonden. Tijdens de derde vrije training op zaterdag zette de Duitser de snelste tijd op de klokken: 1:30’552’”.

Voorsprong
Schumacher had meer dan een seconde voorsprong op Fernando Alonso (Renault, 1:31’811’”). Pedro de la Rosa (McLaren) klokte met 1:32’766’” een derde tijd.

Pech
Minder verliep het voor Schumachers teamgenoot Rubens Barrichello. De Braziliaan kreeg vrijdag problemen met de versnellingsbak. Omdat Ferrari niet genoeg reserveonderdelen had meegenomen moest Barrichello de derde training aan zich voorbij laten gaan.

Albers
Christijan Albers zette met 1:37’445’” een 18de tijd op de klokken. Hiermee bleef hij Kimi Raikkonen voor. De Finse McLaren-rijder kwam in de training niet verder dan 1:37’949’”.

Bron: Rtl-Sport
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 09:39
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Sandersss schreef op 02-04-2005 @ 10:37 :
Albers
Christijan Albers zette met 1:37’445’” een 18de tijd op de klokken. Hiermee bleef hij Kimi Raikkonen voor. De Finse McLaren-rijder kwam in de training niet verder dan 1:37’949’”.

Bron: Rtl-Sport [/B]
Go Albers! Maar of dat nu wat over Albers, of over Raikkonen zegt...
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 11:00
mrhanky
mrhanky is offline
Citaat:
Sandersss schreef op 02-04-2005 @ 10:37 :

Pech
Minder verliep het voor Schumachers teamgenoot Rubens Barrichello. De Braziliaan kreeg vrijdag problemen met de versnellingsbak. Omdat Ferrari niet genoeg reserveonderdelen had meegenomen moest Barrichello de derde training aan zich voorbij laten gaan.

Bron: Rtl-Sport
er was wel een reserve bak hoor ik net. Maar daar stond een sticker "m schumacher" op sukkels
Oud 02-04-2005, 15:34
one.
one. is offline
Leuk dat de F2005 een beetje een degelijke wagen is.
Oud 02-04-2005, 16:31
PV
PV is offline
Eerste kwalificatietraining:

1. Fernando Alonso,Spa,Ren. 1.29,848
2. Jarno Trulli,Ita,Toyota + 0,145
3. Mich.Schumacher,Dui,Ferrari + 0,389
4. Nick Heidfeld,Dui,Williams + 0,542
5. G.Fisichella,Ita,Renault + 0,597
6. Mark Webber,Aus,Williams + 0,744
7. Kimi Räikkönen,Fin,McLaren + 0,745
8. Christian Klien,Oos,Red B. + 0,798
9. P.de la Rosa,Spa,McLaren + 0,877
10. Felipe Massa,Bra,Sauber + 1,085
11. Ralf Schumacher,Dui,Toyota + 1,104
12. Jenson Button,GB,BAR + 1,109
13. Takumo Sato,Jap,BAR + 1,265
14. David Coulthard,GB,Red Bull + 1,363
15. Rub.Barrichello,Bra,Ferrari + 1,978
16. Jacq.Villeneuve,Can,Sauber + 2,470
17. Nar.Karthikeyan,Ind,Jordan + 3,342
18. Tiago Monteiro,Por,Jordan + 3,576
19. CHRISTIJAN ALBERS,Minardi + 4,157
20. Pat.Friesacher,Oos,Minardi + 5,000

Alonso en Trulli
Albers voor Friesacher
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 16:36
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
PV schreef op 02-04-2005 @ 17:31 :
*knip*
Schumacher is weer op de weg terug zo te zien. Waarom staat Rubinho onderaan?! (maakt die extra training zo'n enorm verschil)

Goed zo Albers! En nog bijna een volle seconde ook.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 16:39
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Valt op ja, Rubinho nogal ver achteraan maar Schumi die het goed doet.
Trulli heeft ook een goede start van het seizoen. Ook de Renaults zijn weer sterk.
Mja de voorspelling hangt natuurlijk af hoe de Ferrari 2005 het gaat doen. Ik vrees dat Schumi gaat winnen, heb gewoon zo'n voorgevoel.
Inderdaad, Albers sneller als zijn teamgenoot... en Doornbos sneller als Monteiro
Oud 02-04-2005, 17:30
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Sketch schreef op 02-04-2005 @ 17:36 :
Schumacher is weer op de weg terug zo te zien. Waarom staat Rubinho onderaan?! (maakt die extra training zo'n enorm verschil)

Goed zo Albers! En nog bijna een volle seconde ook.
Barrichello maakte een grote fout in bocht 1...
Oud 02-04-2005, 18:12
Mitros
Mitros is offline
Het gaat er naar uitzien dat ik voor het eerst in 8 jaar weer een gp ga missen kwalificatie ookal gemist, iemand een idee of er nog ergens van de week een herhaling komt?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 18:31
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 02-04-2005 @ 17:31 :
Alonso en Trulli
Albers voor Friesacher
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 18:48
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Mitros schreef op 02-04-2005 @ 19:12 :
Het gaat er naar uitzien dat ik voor het eerst in 8 jaar weer een gp ga missen kwalificatie ookal gemist, iemand een idee of er nog ergens van de week een herhaling komt?
Videorecorder?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 18:56
Sandersss
Sandersss is offline
Citaat:
Sketch schreef op 02-04-2005 @ 17:36 :
Waarom staat Rubinho onderaan?! (maakt die extra training zo'n enorm verschil)

Barri had maar 2 trainingsrondjes gereden hé
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 19:06
Mitros
Mitros is offline
Citaat:
Sketch schreef op 02-04-2005 @ 19:48 :
Videorecorder?
Heb ik niet, alleen DVD
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 15:33
mrhanky
mrhanky is offline
ferrari is er nog net niet.

Maar de race zelf was wle gaaf om te zien met als toch wel uitblinker Pedro de la Rosa. Die was ontketend en was heerlijk aan het racen zoals het hoort
Oud 03-04-2005, 16:04
PV
PV is offline
Citaat:
mrhanky schreef op 03-04-2005 @ 16:33 :
ferrari is er nog net niet.

Maar de race zelf was wle gaaf om te zien met als toch wel uitblinker Pedro de la Rosa. Die was ontketend en was heerlijk aan het racen zoals het hoort
Net niet? Bij lange na niet bedoel je

Idd leuke race, De la Rosa zou gewoon 1e of 2e rijder moeten worden, hij zorgde in z'n eentje voor zowat alle leuke momenten.
BAR ging niet helemaal lekker vorig jaar waren ze nog zo goed bezig, maar nu... Toyota daarentegen
Jammer dat Albers een keer extra naar binnen moest, anders was 't tussen hem en Friesacher wel spannend geweest denk ik en had ie ervoor kunnen eindigen.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 16:13
Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
Yup, was weer aardig om te zien.
Volgende race Toyota op het podium, en daarna nog wat spanning van mclaren erbij en het is weer leuk.

Iig ik vier een feestje in mijn eentje dat dat arrogante paard nu eindelijk es op zijn bek is gegaan.
Oud 03-04-2005, 16:36
Sandersss
Sandersss is offline
Citaat:
Inf3sted Funk schreef op 03-04-2005 @ 17:13 :
Iig ik vier een feestje in mijn eentje dat dat arrogante paard nu eindelijk es op zijn bek is gegaan.
Tja, dat allemaal omdat de FIA de sport "langzamer en veiliger" wou maken. Dat zeiden ze eerst, maar een paar dagen geleden gaven ze zelf toe dat het was om Ferrari te stoppen. Maar wat is de F1 er nou leuker op geworden? Ik bedoel, nu rijdt er een ander team vrolijk zonder tegenstand aan kop.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 17:07
my iron lung
my iron lung is offline
Goede race, toch zeker als het om de ereplaatsen ging
De La Rosa heel sterk, hoe die Barichello voorbij ging...zulke dingen heeft de F1 tegenwoordig nodig
Oud 03-04-2005, 17:08
Sketch
Sketch is offline
De la rosa was inderdaad echt Eigenlijk wel fijn dat Montoya ziek was.

Wel jammer dat Albers naar binnen moest. Maar alsnog, hij heeft een achterstand van bijna 40 seconden terug gebracht naar 17, petje af hoor.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 17:09
one.
one. is offline
Citaat:
PV schreef op 03-04-2005 @ 17:04 :
Net niet? Bij lange na niet bedoel je
De wagen is een/twee race(s) te vroeg gebracht inderdaad, mar ik denk dat als er nog een beetje aan de betrouwbaarheid werken, ze ongeveer op hetzelfde niveu zitten als Renault.

Ik vind trouwens wel dat Sandersss gelijk heeft.
Oud 03-04-2005, 17:12
my iron lung
my iron lung is offline
Citaat:
Sketch schreef op 03-04-2005 @ 18:08 :
De la rosa was inderdaad echt Eigenlijk wel fijn dat Montoya ziek was.
Reactie van Coulthard: 'Dit toont nog maar eens dat sport gevaarlijk kan zijn voor te dikke mensen'.

Tjah, ik zou ook niet echt vrolijk zijn als ik van McLaren naar Red Bull zou moeten gaan.
Oud 03-04-2005, 17:38
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Hm, ik hoor dat het een leuke race was, laat ik deze nou net weer niet gezien hebben (door de Ronde van Vlaanderen)... maja ik heb hem opgenomen, binnenkort maar eens kijken dan.

Wel leuk dat De la Rosa als testrijders toch dan de "man van de race" was. Schumi uitgevallen, Rubinho buiten de punten... het gaat dus niet meteen zoals van ouds met Ferrari en de nieuwe auto. Maja, dat maakt niet uit, het is nu eindelijk weer eens leuker dat andere teams nu voor podiumplaatsen en overwinningen kunnen gaan. Ik gun het Renault gewoon. En misschien als Ferrari terug kan komen later dit seizoen, kan het misschien wel weer zo'n spannend seizoen worden als 2 jaar geleden.
Oud 03-04-2005, 18:19
Inferno88
Inferno88 is offline
zeker een leuke race, ook een mooi circuit, het is weer eens wat anders al dat zand (vorig jaar miste ik deze GP in het geheel, vandaag helaas eerste half uur gemist). Maar De la Rosa bracht zeker wat leven in de brouwerij!Uiteindelijk toch mooi dat Albers ook deze race uitgereden heeft.

(100 punten gehaald met de F1 manager)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2005, 19:02
PV
PV is offline
77 punten gehaald.. vooral dankzij Toyota. Heb Albers net ingeruild voor Trulli
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 19:04
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Weer een leuke race... Er gebeurde toch wel vrij veel. Toch redelijk veel gevechten gezien.
De la Rosa was zeker weten een van de uitblinkers. Mooie gevechten en ook nog ff de snelste ronde in de race rijden. Hij had zijn zaakjes duidelijk goed voor elkaar in de race, en hij heeft een mooi visite kaartje afgegeven...
Jammer dat Albers zijn neus kapot reed, hij had een mooie start. Volgende race (Imola) zal Minardi eindelijk gaan rijden met de PS05. Wellicht dat ze met deze wagen de strijd aan kunnen gaan met de Jordans. Voor Christijan zou dat wel leuk zijn...

En bij Ferrari zal wel paniek uitbreken. Eerst al min of meer uit paniek de nieuwe wagen (te vroeg) inzetten. En dan blijkt ook nog dat deze verre van betrouwbaar is. Ben benieuwd hoe snel die er bovenop gaan komen.
Oud 03-04-2005, 21:07
Tofke_H
Tofke_H is offline
Fijne race... Toch wel leuk om te zien, al heb ik het niet helemaal gezien. Ronde van Vlaanderen hé.
Oud 03-04-2005, 22:19
zeep007
zeep007 is offline
Toffe race. Pedro was echt goed bezig! en ik was ook erg blij Kimi weer eens te zien op het podium!
Leuke top 3 iig.

En ook mooi om te zien dat ferrari zijn zaakjes nog niet voor elkaar heeft.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 15:08
one.
one. is offline
Citaat:
PV schreef op 03-04-2005 @ 20:02 :
77 punten gehaald.. vooral dankzij Toyota. Heb Albers net ingeruild voor Trulli
Net Alnso ingeruild voor Massa met Coulthard als tweede rijder. Sta nu 392ste.
Reageren

Regels voor berichten