Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2005, 15:51
Yurgentje
Yurgentje is offline
ik heb even een vraagje.....

ik ben van plan een ipod mini te kopen....
maar bij elke advertentie/winkel staat aangegeven dat de accu 8 uur meegaat terwijl op de apple site toch echt staat dat de accu 18 uur meegaat.... of is dat soms een verandering die later is aangebracht aan de ipod mini...

en weet iemand toevallig een winkel/site waar de ipod mini (met 18 uur accu) het goedkoopst te verkrijgen is??

Alvast bedankt
Oud 01-04-2005, 16:56
Apomes
Apomes is offline
Nieuwe generatie Ipod mini heeft een langere accu.

En in België is de mediamarkt de goedkoopste voor een Ipod mini (179 euro voor 4 GB)
Oud 01-04-2005, 20:34
Tiño
Tiño is offline
ipod mini 4gig is standaard 8uur ,

de nieuwe met 6giga is wel 18 oid.

bij de bijnekorf in NL is ie trouwens 159 euro nu.
Oud 01-04-2005, 21:01
Shinosu
Shinosu is offline
Ligt eraan welke mini je koopt, die met 8 uur, of die met 18 uur. De eerste is al te koop voor 179 euro, de tweede voor 209 euro. Ik heb hem in de medimarkt gekocht, in Belgie. De Fnac is ook goedkoop daar. Ik weet niet wat de goedkoopste winkels in Nederland zijn... Waarschijnlijk ook de mediamarkt, toch?
Oud 01-04-2005, 21:11
twain4me
twain4me is offline
je kan ook even ebay bekijken
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 00:34
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
Shinosu schreef op 01-04-2005 @ 22:01 :
Ligt eraan welke mini je koopt, die met 8 uur, of die met 18 uur. De eerste is al te koop voor 179 euro, de tweede voor 209 euro. Ik heb hem in de medimarkt gekocht, in Belgie. De Fnac is ook goedkoop daar. Ik weet niet wat de goedkoopste winkels in Nederland zijn... Waarschijnlijk ook de mediamarkt, toch?
niet altijd
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 02:01
bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
Tiño schreef op 01-04-2005 @ 21:34 :
ipod mini 4gig is standaard 8uur ,

de nieuwe met 6giga is wel 18 oid.

bij de bijnekorf in NL is ie trouwens 159 euro nu.
die 4gb met nieuwe batterij is ook 18uur

ga naar bcc met die advertentie van bijenkorf, krijg je 10% korting als het goed is
Oud 02-04-2005, 19:26
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Chilli Dude schreef op 02-04-2005 @ 01:34 :
niet altijd
zeg maar gerust: meestal niet
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 19:38
Alonso
Alonso is offline
je kan je ipod het beste gewoon bij apple.nl kopen, zorg dat wel voor studentenkorting (apple.nl: klik op onderwijs op de homepage(ongeveer onder .MAC -> dan op store (bovenaan)-> gegeven invoeren, en hoppa, een ipod mini 4GB 18uur batterij voor 183 euro gratis geleverd. (je kan als je wil ook nog gratis er iets in laten graveren)
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 08:52
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
Alonso schreef op 02-04-2005 @ 20:38 :
je kan je ipod het beste gewoon bij apple.nl kopen, zorg dat wel voor studentenkorting (apple.nl: klik op onderwijs op de homepage(ongeveer onder .MAC -> dan op store (bovenaan)-> gegeven invoeren, en hoppa, een ipod mini 4GB 18uur batterij voor 183 euro gratis geleverd. (je kan als je wil ook nog gratis er iets in laten graveren)
of in een apple store...eeen dan 6% studenten korting

het graveren is leuk, maar bedenk dan wel dat als je hem eventueel wilt verkopen later dat dat misschien moeilijk gaat...zeker als je je naam erin zet...
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 19:04
Yurgentje
Yurgentje is offline
bedankt allemaal..... k heb gister een ipod mini gekocht... bij its... was 169 euro.... en t is egt een super ding
Oud 03-04-2005, 21:38
Verwijderd
Ik had 1 week een Ipod mini (die met 4 gb en 8 uur accu). Ik heb hem geruild omdat de lage tonen echt bagger klonken. Ook bij nummers van Itunes. Over de accu was ik ook echt niet tevreden. Hij ging bij normaal gebruik echt geen 8 uur mee. Het volume moest op 80% om een beetje normaal te kunnen luisteren, das ook niet echt bevorderlijk....

Ik heb nu een Iriver H10. Prima ding.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 21:48
esprit-chick
esprit-chick is offline
Citaat:
Toeter! schreef op 03-04-2005 @ 22:38 :
Ik had 1 week een Ipod mini (die met 4 gb en 8 uur accu). Ik heb hem geruild omdat de lage tonen echt bagger klonken. Ook bij nummers van Itunes. Over de accu was ik ook echt niet tevreden. Hij ging bij normaal gebruik echt geen 8 uur mee. Het volume moest op 80% om een beetje normaal te kunnen luisteren, das ook niet echt bevorderlijk....

Ik heb nu een Iriver H10. Prima ding.
uit de consumentengids blijkt dat bijna bi jalle van dit soort producten (ook gewone mp3 spelers) de geluidskwaliteit op zich goed is,. maar het slecht wordt door de bijgeleverde oordopjes.
als je zelf een fatsoelijke koptelefoon koopt, is dit probleem opgelost
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 10:40
Verwijderd
Citaat:
esprit-chick schreef op 03-04-2005 @ 22:48 :
uit de consumentengids blijkt dat bijna bi jalle van dit soort producten (ook gewone mp3 spelers) de geluidskwaliteit op zich goed is,. maar het slecht wordt door de bijgeleverde oordopjes.
als je zelf een fatsoelijke koptelefoon koopt, is dit probleem opgelost
Ik had hem op mn stereo aangesloten en andere, dure oordopjes geprobeerd. Probleem bleef. Andere Ipod. Probleem bleef. Geen Ipod meer
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 13:23
T_om
T_om is offline
Het is hier wel vaker gezegd door anderen en door mij: De geluidskwaliteit van de iPod (mini) kan niet tippen aan een iRiver of iAudio.
Oud 07-04-2005, 19:12
mainetje
mainetje is offline
als je een mp3 speler met ech lange batterije wilt moet je creative zen touch 20 gb nemen ik doe er 24+ mee
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 20:35
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
mainetje schreef op 07-04-2005 @ 20:12 :
als je een mp3 speler met ech lange batterije wilt moet je creative zen touch 20 gb nemen ik doe er 24+ mee
24 is toch de specificatie?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 21:42
mainetje
mainetje is offline
nahja... ik heb emh iets langer aangehad maar dat kwam door dat ik hem op pauze en op me kamer heb neergelegd en niet aangekome... als je telkens door drukt is ie sneller op
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 22:08
Verwijderd
Als je een mp3-speler wil met een echt lange batterijduur: ik heb hier nog een sony MP3-discman liggen die tegen de 100 uur met 2 AA batterijen kan doen

Als je een mp3-harddisk-speler wil met een lange batterijduur en goede geluidskwaliteit: Cowon iAudio M3L. Hierboven werd ook al aangegeven dat iAudio goede geluidskwaliteit weergeeft (beter dan iPod). De batterij gaat volgens de specificatie 36 uur mee en mijn ervaring is dat je dat ongeveer wel haalt. Het ding is alleen wel duur:268 euro.

Voor mensen die klagen over slechte geluidskwaliteit: dit ligt inderdaad meestal aan de slechte oordopjes die meegeleverd worden. Meer hierover hier.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 15:38
S
S is offline
Citaat:
T_om1337 schreef op 04-04-2005 @ 14:23 :
Het is hier wel vaker gezegd door anderen en door mij: De geluidskwaliteit van de iPod (mini) kan niet tippen aan een iRiver of iAudio.
Daarintegen ziet het uiterlijk er een stuk beter uit. Ik denk trouwens ook dat de mensen die deze beweringen maken nooit een iPod hebben beluisterd met fatsoenlijke oordopjes. Het geluid is erg goed met duurdere oordopjes. Die witte van Apple staan mooi, daarom worden die meestal gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 15:49
Koen
Koen is offline
Citaat:
S schreef op 08-04-2005 @ 16:38 :
Daarintegen ziet het uiterlijk er een stuk beter uit.
Dit kan je niet menen. Waarom koop je een MP3 speler, omdat ie er geil uitziet, of omdat er goede kwaliteit muziek uit komt? Ik mag toch hopen dat dat laatste een grotere rol speelt, anders moet je je echt even na laten kijken.

Citaat:

Ik denk trouwens ook dat de mensen die deze beweringen maken nooit een iPod hebben beluisterd met fatsoenlijke oordopjes. Het geluid is erg goed met duurdere oordopjes. Die witte van Apple staan mooi, daarom worden die meestal gebruikt.
Dacht 't wel; de Iriver iHp120 klinkt veel beter dan de Ipod (2nd gen) met Sony MDR EX-71SL.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 15:57
]{ing
]{ing is offline
m'n Sony MDR 71's klinken ook beter op de iRiver H320 dan met de iPod 4th gen
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 17:04
T_om
T_om is offline
Citaat:
S schreef op 08-04-2005 @ 16:38 :
Daarintegen ziet het uiterlijk er een stuk beter uit. Ik denk trouwens ook dat de mensen die deze beweringen maken nooit een iPod hebben beluisterd met fatsoenlijke oordopjes. Het geluid is erg goed met duurdere oordopjes. Die witte van Apple staan mooi, daarom worden die meestal gebruikt.
Feit is dat ik zelf een iPod mini heb, en deze ook wel heb beluisterd met goede oordopjes (sony EX-71) en in vergelijking met een iRiver of iAudio speler vindt ik de kwaliteit maar matig van de iPod mini. Vooral het gebrek aan bas.

En dat het uiterlijk er niet beter uit ziet zeg ik helemaal niet; ik vind een ipod weldegelijk een mooie mp3speler.
Reageren

Regels voor berichten