Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
openingszin houd dus niet alleen in in de disco ofzo (waar je dus juist erg melige zinnen moet verzinnen, alleen die hebben effect) maar ook normale als je mensen op straat tegen komt (de wat serieuzere openingszinnen dus). Met beiden kan je nieuwe mensen ontmoeten en misschien meer..
|
![]() |
Nog meer van die ''leuke'' openingszinnen (die je nooit zou gebruiken):
*Ik Heb Geen Openingszin Zullen We Gelijk Afscheid Nemen ?? *Zeg, Mag Ik Je Zoenen (Nee) Nou Dan Blijf Je Toch Voor Eeuwig een pad. *Ben Je Blond Van Jezelf, Of Moet Ik Met Een Intelligente Versiertruc Komen? *Ben Jij Je Tong Verloren? Nee? Gelukkig, Want Die Heb Je Dadelijk Nog Nodig. *Geloof Jij In Liefde Op Het Eerste Gezicht? (Zij Zegt Nee) Oh, Dan kom Ik Over Vijf Minuten Wel FF Terug! *Als Je Net Zo Zoent Als Je Ogen Mooi Zijn Zoen Jij Het Lekkerst Van Deze Hele Tent! *Maak Met Een Aansteker Een Vonk: 'Zo, Nu De Vonk Overgeslagen Is...' Nou ja volgens mij zijn deze operningszinnen erg effectief ![]() sorry voor die irritante hoofdletters overal
||
Citaat:
Ben wel benieuwd naar jouw verhaal ![]()
||
![]() |
Citaat:
Nou ja verder raak ik op nogal vreemde manier met mensen aan de praat bijvoorbeeld omdat iemand zijn telefoon zoekt, of omdat ik glas onder mijn schoen had zitten... nou ja nogal rare dingen dus... Ik weet niet, maar zoiets begint gewoon spontaant zonder dat er over een openingszin is nagedacht...
||
Citaat:
Ik heb het wel vaker gezien (en zelf ook gedaan).. dus dat kan weleens een goede manier zijn om te openen.. kijken waar de ander aan kan denken (jij had glas onder je schoen, dan denk jij er aan als je het al gemerkt had.. of ga je er aan denken zodra hij het zegt) en daar iets mee verzinnen. Vereist wel wat spontaniteit, of inzicht..
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Iets wat ik vaak doe is gewoon een praatje maken over normale dingen met vrienden enzo, en als me iets leuks te binnenschiet probeer ik dat in het gesprek te mengen.. Ze ZEGGEN dat ik spontaan ben.. maar of ik het ook ben.. ik weet het niet. Maar goed, we dwalen een beetje af.. hmm ik zie dat ik nog steeds een beetje vaag uitgelegd heb wat ik nou met deze thread wil; Je kan dus op meerdere manieren mensen ontmoeten, maar laten we het nu onder "uitgaan" en "overdag" splitsen. Dan heb je als het ware 2 stellingen; Bij "uitgaan" moet je dus volgens mij vet overdreven melige openinszinnen gebruiken. Bij "overdag" moet je subtieler te werk gaan en wat spontanere acties hebben. Als je nog meer goede openingszinnen/openingsmethoden (of wat het ook zijn/hoe je het ook noemt). draag ze dan aan..
||
Citaat:
Amen. (Pff..)
|
Verwijderd
|
Ik vind openingszinnen eigenlijk best irritant.
Ik heb er geloof ik nog nooit 1 gehoord hoor, daar niet van ![]() Maar je kunt toch gewoon een beetje oogcontact maken of bij diegene in de buurt gaan staan/dansen, of iemand opzoeken die diegene toevallig kent......(maarjah ik ga ook altijd ergens uit waar iedereen elkaar kent ![]() En dan gewoon een gesprek beginnen... Of "wil je wat drinken", dat vind ik ook niet zo'n erge zin. Bovendien heb je dan meteen wat te drinken ![]() ![]() En als je een openingszin zegt vind ik dat ie 1) origineel moet zijn, 2) grappig moet zijn, maar dan dus niet zo'n bekende flauwe en ook niet zo'n brutale...dat je de ijsblokjes uit iemands drinken op de grond gooit en zegt "zo het ijs is alvast gebroken".... ![]() 3) niet zo'n slijmerige. Die van 20marianne12 vind ik wel geinig (om te lezen dan). Echt te grof gewoon ![]() ![]() Maargoed, komt er een gigantische sukkel met een hele doordachte openingszin, dan wordt diegene er niet leuker op. Maar komt er iemand naar je toe en die gaat gewoon met je praten enzo, en wat drinken, dan is dat toch veel leuker ![]() |
![]() |
|
* heb je de zon soms doorgeslikt??? zij: hoezo???. ja je straalt zo
![]() *ik ben me tel. nummer kwijt, mag ik de jouwe hebben??? *Neuken??? *Ik sta al een tijdje te kijken, en het valt me op dat elke beweging die je maakt als een ontsluikende roos is, dat je ogen heldere kristalbergmeren onder een sterrenhemel zijn, dat je haar als de gouden zonnestralen van de ochtendstond zijn, dat je lach als een warme deken is die ik voor altijd om mij heen wil hebben. ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dus welk type zin is waar effectief en zou je gebruiken en op welk type mensen? Kan je dus eens wat specifiekeer zijn hoe je gesprekken gelopen zijn?
||
Citaat:
Heel mooi, zou het alleen in een wat later stadium van een vriendschap doen, als een liefdesverklaring. Wil je het serieus als openingszin doen, moet je hem wel goed uit je kop leren! ![]()
|
*Krijgt spontaan een scčne van Back To The Future in z'n hoofd*
'Loraine, I'm your densiny!' 'What?' 'Oh, what I meant to say... I'm your densiny.' 'Wait a minute, don't I know you from somewhere?' 'YES! I'M GEORGE! GEORGE MCFLY, I'M YOUR DENSINY! I mean... your destiny.' 'Oh!' Het ergste is nog dat-ie het van een briefje oplas, maar dit dus ff helemaal terzijde. ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|||||
Citaat:
![]() Citaat:
Rest; mee eens Citaat:
======================= Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Er is niet echt een definitie voor, maar ik denk dat het zo wel is (ik heb de dikke Van Dale er niet op nagslagen) Ik doe dit expres een beetje vaag.. gewoon te melig, sorry ![]() Openingszin; "Zin waarmee je een gesprek kan openen". Vaak verwart met 'versierzin'. Openingszinnen hoeven niet altijd met de bedoeling de ander te versieren gebruikt te worden, maar ook gewoon om een praatje te maken. Meestal serieus, spontaan. Versierzin; Subcategorie van 'openingszin'. Vaak in disco's gebruikt. Nadruk ligt erg op het versieren van de aangesprokene. Meestal niet serieus, maar grappig. [edit] Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 22-07-2002 om 22:54. |
![]() |
|
Oh, ik vind openingszinnen altijd wel grappig, wel corny daar niet van. Maar ik moet er altijd zo om lachen wat jongens allemaal doen om aandacht van een meisje te krijgen.
*loopt naar haar toe, van haar af.. herhaalt een paar keer, dan: * "Nee, je ziet er toch overal even mooi uit.." --> Die vind ik echt wel schattig, ik zou daar echt helemaal dubbel van liggen.
|
![]() |
niet om op te scheppen...maar ik ben telemarketeer.Dat komt er practisch op neer dat ik er voor wordt betaald om het best mogelijke antwoord te geven of de beste vraag mogelijk te stellen als ik iets van de mensen wil. Na veel onderzoek zijn de twee volgende zinnen toch echt het best om een chick te versieren (ik zou helemaal kunnen beargumenteren waarom,maar neem het nou maar gewoon aan)
1) Hee, heb jij misschien een pasfoto? ....Hoezo? Dan weet ik wat ik voor Sinterklaas kan vragen. 2) (voorbereidend werk: haal in een discotheek je ijsklontjes uit je drankje) Gooi de ijsblokjes op de grond en zeg:"Zo, nu is het ijs gebroken, waar wil je het over hebben?" slagingskans bij situatie 1 is 60% '' '' '' 2 is 80% Succes!!
|
Inderdaad... het zijn niet de meest briljante openingszinnen...
Maar waarom altijd een openingszin?? Je kunt toch ook gewoon even kletsen... vind ik normaler dan dat gepushte van een openingszin... wees gewoon jezelf en kijk waar het schip strand!!!
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik knoop gewoon een gesprek aan en ben mezelf. Heb geen reden om me anders voor te doen dan ik ben, heeft toch geen nut. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ghehe, ik had het net nog over die zin van dat ijs.....(naja, in die andere topic...)..
Maar ik ben van mening dat de persoon gewoon leuk moet zijn, dan boeit het echt niet wat je zegt. Maar omdat dit echt precies hetzelfde onderwerp is als die andere topic, ga ik 'm nu samenvoegen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 23-07-2002 om 12:16. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
openingszinnen zijn
![]() welke wel altijd cool blijft (maar dat is geen echte openingszin, maar wel effectief ![]() uit "the graduate" "are you trying to seduce me?" "no, i'm not trying to secude you................................................................... .... do you want me to seduce you???" ![]()
|
![]() |
Kijk het ligt gewoon een beetje zo: zie je een leuk meisje in de discotheek (ik beperk me ff tot de discotheek/ het cafe en tot de mannen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -als ze de dj nogal vaak de rookmachines aanzet, zeg je zoiets van "volgens mij hebben ze rook teveel hiero". Slaat nergens op, maar omdat ze al naar je gekeken heeft en naar je gelacht, geeft ze er [waarschijnlijk] niet zoveel om. Je stelt je direct naar je openingszin voor. Moeilijk is wel om dan de conversatie een beetje actief te houden, vooral in de discotheek. Ga daarom dan ook geen ellenlange gesprekken proberen te voeren, zeg gewoon iets van "tis wel redelijk druk vanavond he", "kom je hier wel vaker", "sta je ergens op de camping vlakbij", "waar kom je vandaan", beetje de oppervlakkige dingen. Vraag daarna of ze nog wat met je wil dansen (nogmaals: lange gesprekken hou je niet vol in een discotheek, denk maar aan de muziek die keihard staat), of vraag of ze misschien even wat wil drinken in een rustiger gedeelte van de discotheek (dit kan je ook vragen nadat je (vindt) dat je klaar bent met dansen (zeg je gewoon iets van "ik heb het er wel warm van gekregen, zullen we ff wat te drinken pakken")). Als je niet zo'n zin hebt om met haar te gaan dansen of als je 'klaar' bent met dansen , dan stap je op haar af. Je kan dan de dingen gebruiken die ik hierboven heb beschreven, maar dat hoeft niet. Openingszinnen zijn te gebruiken, mits je ze gewoon zelf bedenkt. De nadruk moet dan niet liggen op het feit dat je haar wel eens graag op haar bek wil pakken, of dat je met haar wel graag eens een beschuitje wil eten. Het moet gewoon een zin zijn, waaruit blijkt dat jij haar een leuk/knap/mooi meisje vindt. Bijvoorbeeld: "Je vriend boft maar met iemand die zo knap is als jou" --> 2 vliegen in een klap ![]() ![]() Anywayz dit was mijn visie ![]() Laatst gewijzigd op 23-07-2002 om 18:07. |
![]() |
|
![]() |
om maar effe bij de openingszinnen te blijven.
hij: ey ben jij al ooit met een raket meegeweest? zij: ehm nee..?? hij: o dan hebben we al 1 ding gemeen.
||
![]() |
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Gaan we weer ff verder met redeneren; als het dus toch niet echt veel uitmaakt wat je zegt, is dan zo'n afgezaagde opening echt boeiend? Stel je ziet een erg leuke meid/jongen, die je dus wat hints geeft (oogcontact ed) en die komt op je af en zegt een van die te overdone openingszinnen, probeer je het dan nog, of zeg je gelijk nee?
|
![]() |
|
|