Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-07-2002, 20:51
Soulflame
Soulflame is offline
Oke, gewoon een vaag idee.. een openingszin is meestal wel belangrijk als je een meid aanspreekt, dus misschien is het wel handig als er eens een thread komt waarin iedereen kan testen of zijn openingszin wel effect heeft (en kan kijken of die van anderen misschien wel werken).
Ikzelf heb er niet zoveel ervaring mee en val dus in de laatste categorie .

Ik wil nog wel wat vage en cliche-openingszinnen aandragen en kijken wat jullie er nu van vinden (ik zou ze waarschijnlijk nooit durven zeggen, tenzij ik echt in een melige bui ben ofzo .. en ze zijn ook niet echt goed hoor..);

"Ik kende jou nog nergens van he? Da's mooi, want ik ben op zoek naar een 'nieuwe' liefde"

*loopt naar haar toe, van haar af.. herhaalt een paar keer, dan: * "Nee, je ziet er toch overal even mooi uit.."

"Volgens mij ben jij een waarzegger.. met een ja of nee kan je zeggen of ik vanavond een leuke tijd heb"

"Ik zie dat je vrienden meegebracht hebt.. Had je niet hoeven doen.. ik heb genoeg aan jou."

"Weet je wat die winnende lotto-nummers waren van vorige week? Ik dacht iets van 06-<eigen nummer>"

Kom maar op met jullie zinnen en oordeel maar
Oud 22-07-2002, 20:57
miro
miro is offline
Alle standaardopeningszinnen zijn
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 20:59
Dminor
Dminor is offline
Nou, ik vind openingszinnen eigenlijk helemaal nix. Mensen leer je kennen, contact moet je anders zoeken. Niet zo direct. En anders haal je er een actuele gebeurtenis bij, maar niet zo van: 'Hier heb je een kwartje, ga maar bellen naar huis dat je niet thuiskomt.'

Ik bedoel, dat is zó direct, zo ondoordacht en zo doorzichtig, dan is je doel al zó duidelijk (hijg) dat het gewoon niet werkt. Tenzij je het niet serieus meent, maar dan voelt de ander zich wel flink beledigd.
Oud 22-07-2002, 21:02
Soulflame
Soulflame is offline
Ja, maar niet voor iedereen is alles standaard... ik bedoel .. je moet toch op EEN manier een gesprek beginnen. Het is natuurlijk vaag als je denkt dat openingszinnen nooit werken, dan zou je alleen wat kunnen beginnen met vrienden of kennissen ofzo... en aangezien je die ook alleen maar kan krijgen door of een gesprek te beginnen (wat dus ook weer cliche kan zijn), kom je niet ver.

Kortom.. of niet alle openingen zijn standaardopeningen (dus kom maar op met die originele van je), of er zitten toch wel een aantal goede in.
Oud 22-07-2002, 21:03
20marianne12
20marianne12 is offline
Nee ik ben ook niet echt zo voor die standaard openingszinnen... iemand aanspreken moet gewoon spontaan gaan en niet met zo'n stomme openingszin... Of je moet het allemaal niet seriues bedoelen, dan kan het namelijk wel grappig zijn!
Oud 22-07-2002, 21:08
Soulflame
Soulflame is offline
Citaat:
20marianne12 schreef:
Nee ik ben ook niet echt zo voor die standaard openingszinnen... iemand aanspreken moet gewoon spontaan gaan en niet met zo'n stomme openingszin... Of je moet het allemaal niet seriues bedoelen, dan kan het namelijk wel grappig zijn!
Kijk dan naar die zinnen die ik boven heb neergezet als voorbeeld.. die kan je toch niet serieus nemen?
Ik ben het met je eens dat je niet op een doodnormale toon "Wil je iets te drinken" moet zeggen.. maar als je de ander door een openingszin meteen aan het lachen kan maken door het grappige/vage openingszin, heb je al wat bereikt (spanning gelijk gebroken.. beter als
"Hoi"
>"Hoi"
"Hoe heet je?"
>"Pietje"
"Oh.. ikke Margrietje"
>"Leuk he?"
"Ja"

etc..)
Oud 22-07-2002, 21:12
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
Soulflame schreef:
Ja, maar niet voor iedereen is alles standaard... ik bedoel .. je moet toch op EEN manier een gesprek beginnen. Het is natuurlijk vaag als je denkt dat openingszinnen nooit werken, dan zou je alleen wat kunnen beginnen met vrienden of kennissen ofzo... en aangezien je die ook alleen maar kan krijgen door of een gesprek te beginnen (wat dus ook weer cliche kan zijn), kom je niet ver.

Kortom.. of niet alle openingen zijn standaardopeningen (dus kom maar op met die originele van je), of er zitten toch wel een aantal goede in.
Waar wil je dit eigenlijk gaan gebruiken? Bij het uitgaan? Dan ga je dus af op mensen die je nog maar net van uiterlijk kent. Dat moet je niet doen. Ik weet wel, dat doet heel de wereld, maar ik niet. Openingszin, echt niet. Dus voor mij idd geen wildvreemden maar gewoon mensen uit de vrienden- en kennissenkring. Maar dat zijn er ook veel! En die kring breidt zich dagelijks uit, dus...
Oud 22-07-2002, 21:12
20marianne12
20marianne12 is offline
Citaat:
Soulflame schreef:

maar als je de ander door een openingszin meteen aan het lachen kan maken door het grappige/vage openingszin, heb je al wat bereikt (spanning gelijk gebroken.. beter als
"Hoi"
>"Hoi"
"Hoe heet je?"
>"Pietje"
"Oh.. ikke Margrietje"
>"Leuk he?"
"Ja"

etc..)
Ja nee das echt helemaal fout ja... dat kan ook nooit goed gaan denk ik. En ja zo'n leuke openingszin kan je wel aan het lachen maken misschien... een jongen heeft nog nooit zo'n openingzin gebruikt tegen mij... ik kom meestal op nogal aparte manier met een jongen in gesprek...
Oud 22-07-2002, 21:13
Verwijderd
"Wat doet een leuk meisje als jou in een tent als deze?"

*is meestal echter vaak te verlegen om zelf initiatief te nemen* :/
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 21:14
Talon
Talon is offline
wil gij met mij een palmske gaan drinken?
Oud 22-07-2002, 21:24
Soulflame
Soulflame is offline
Citaat:
Dminor schreef:

Waar wil je dit eigenlijk gaan gebruiken? Bij het uitgaan? Dan ga je dus af op mensen die je nog maar net van uiterlijk kent. Dat moet je niet doen. Ik weet wel, dat doet heel de wereld, maar ik niet. Openingszin, echt niet. Dus voor mij idd geen wildvreemden maar gewoon mensen uit de vrienden- en kennissenkring. Maar dat zijn er ook veel! En die kring breidt zich dagelijks uit, dus...
Ik ben zelf ook niet echt iemand die zoiets in de disco doet (ooit 1 keer gedaan..), en meot het van mijn vriendenkring hebben. Maar hoe maak je meer vrienden? Of door zelf weer een gesprek te beginnen (dus met openingszin), of via via (en je gaat me niet vertellen dat je alleen door dat laatste nieuwe vrienden erbij krijgt).
openingszin houd dus niet alleen in in de disco ofzo (waar je dus juist erg melige zinnen moet verzinnen, alleen die hebben effect) maar ook normale als je mensen op straat tegen komt (de wat serieuzere openingszinnen dus).
Met beiden kan je nieuwe mensen ontmoeten en misschien meer..
Oud 22-07-2002, 21:25
20marianne12
20marianne12 is offline
Nog meer van die ''leuke'' openingszinnen (die je nooit zou gebruiken):

*Ik Heb Geen Openingszin Zullen We Gelijk Afscheid Nemen ??

*Zeg, Mag Ik Je Zoenen (Nee) Nou Dan Blijf Je Toch Voor Eeuwig een pad.

*Ben Je Blond Van Jezelf, Of Moet Ik Met Een Intelligente
Versiertruc Komen?

*Ben Jij Je Tong Verloren? Nee? Gelukkig, Want Die Heb Je Dadelijk Nog Nodig.

*Geloof Jij In Liefde Op Het Eerste Gezicht? (Zij Zegt Nee) Oh, Dan kom Ik Over Vijf Minuten Wel FF Terug!

*Als Je Net Zo Zoent Als Je Ogen Mooi Zijn Zoen Jij Het Lekkerst
Van Deze Hele Tent!

*Maak Met Een Aansteker Een Vonk: 'Zo, Nu De Vonk Overgeslagen Is...'

Nou ja volgens mij zijn deze operningszinnen erg effectief ...

sorry voor die irritante hoofdletters overal
Oud 22-07-2002, 21:26
Soulflame
Soulflame is offline
Citaat:
20marianne12 schreef:

Ja nee das echt helemaal fout ja... dat kan ook nooit goed gaan denk ik. En ja zo'n leuke openingszin kan je wel aan het lachen maken misschien... een jongen heeft nog nooit zo'n openingzin gebruikt tegen mij... ik kom meestal op nogal aparte manier met een jongen in gesprek...
Hoe dan? Ik bedoel .. openingszin hoeft niet per se 'versierzin' te zijn (ook al ben je daar misschien wel op uit).. maar met welke zin begin je dus een gesprek..

Ben wel benieuwd naar jouw verhaal
Oud 22-07-2002, 21:32
20marianne12
20marianne12 is offline
Citaat:
Soulflame schreef:

Hoe dan? Ik bedoel .. openingszin hoeft niet per se 'versierzin' te zijn (ook al ben je daar misschien wel op uit).. maar met welke zin begin je dus een gesprek..

Ben wel benieuwd naar jouw verhaal
Nou ja 1 openingszin die bij mij aansloeg was ''vermoeiende sport he uitgaan...'' geen idee waarom het aansloeg het slaat nergens op...
Nou ja verder raak ik op nogal vreemde manier met mensen aan de praat bijvoorbeeld omdat iemand zijn telefoon zoekt, of omdat ik glas onder mijn schoen had zitten... nou ja nogal rare dingen dus... Ik weet niet, maar zoiets begint gewoon spontaant zonder dat er over een openingszin is nagedacht...
Oud 22-07-2002, 21:37
Soulflame
Soulflame is offline
Citaat:
20marianne12 schreef:

Nou ja 1 openingszin die bij mij aansloeg was ''vermoeiende sport he uitgaan...'' geen idee waarom het aansloeg het slaat nergens op...
Nou ja verder raak ik op nogal vreemde manier met mensen aan de praat bijvoorbeeld omdat iemand zijn telefoon zoekt, of omdat ik glas onder mijn schoen had zitten... nou ja nogal rare dingen dus... Ik weet niet, maar zoiets begint gewoon spontaant zonder dat er over een openingszin is nagedacht...
Dus meer een beetje de improvisatie-techniek; kijken waar de ander mee bezig is en daar een opmerking over maken?
Ik heb het wel vaker gezien (en zelf ook gedaan).. dus dat kan weleens een goede manier zijn om te openen.. kijken waar de ander aan kan denken (jij had glas onder je schoen, dan denk jij er aan als je het al gemerkt had.. of ga je er aan denken zodra hij het zegt) en daar iets mee verzinnen. Vereist wel wat spontaniteit, of inzicht..
Oud 22-07-2002, 21:41
20marianne12
20marianne12 is offline
Citaat:
Soulflame schreef:

Dus meer een beetje de improvisatie-techniek; kijken waar de ander mee bezig is en daar een opmerking over maken?
Ik heb het wel vaker gezien (en zelf ook gedaan).. dus dat kan weleens een goede manier zijn om te openen.. kijken waar de ander aan kan denken (jij had glas onder je schoen, dan denk jij er aan als je het al gemerkt had.. of ga je er aan denken zodra hij het zegt) en daar iets mee verzinnen. Vereist wel wat spontaniteit, of inzicht..
Ja het vereist denk ik spontantiteit en inzicht, iets wat bij mij ook wel ontbreekt af en toe... Maar ik denk dat je je niet teveel moet gaan kijken naar iemand en denken o nu even kijken of ik wat spontaans kan zeggen (want dan is het al niet meer spontaan...).
Oud 22-07-2002, 21:48
Soulflame
Soulflame is offline
Citaat:
20marianne12 schreef:

Ja het vereist denk ik spontantiteit en inzicht, iets wat bij mij ook wel ontbreekt af en toe... Maar ik denk dat je je niet teveel moet gaan kijken naar iemand en denken o nu even kijken of ik wat spontaans kan zeggen (want dan is het al niet meer spontaan...).
Spontaniteit en inzicht zijn moeilijk te scheiden.. Het een kan moeilijk zonder de ander.. maar niet alles wat spontaan lijkt, IS het ook.
Iets wat ik vaak doe is gewoon een praatje maken over normale dingen met vrienden enzo, en als me iets leuks te binnenschiet probeer ik dat in het gesprek te mengen.. Ze ZEGGEN dat ik spontaan ben.. maar of ik het ook ben.. ik weet het niet.

Maar goed, we dwalen een beetje af.. hmm ik zie dat ik nog steeds een beetje vaag uitgelegd heb wat ik nou met deze thread wil;

Je kan dus op meerdere manieren mensen ontmoeten, maar laten we het nu onder "uitgaan" en "overdag" splitsen. Dan heb je als het ware 2 stellingen;
Bij "uitgaan" moet je dus volgens mij vet overdreven melige openinszinnen gebruiken.
Bij "overdag" moet je subtieler te werk gaan en wat spontanere acties hebben.

Als je nog meer goede openingszinnen/openingsmethoden (of wat het ook zijn/hoe je het ook noemt). draag ze dan aan..
Oud 22-07-2002, 21:56
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
Soulflame schreef:

Maar hoe maak je meer vrienden? Of door zelf weer een gesprek te beginnen (dus met openingszin), of via via (en je gaat me niet vertellen dat je alleen door dat laatste nieuwe vrienden erbij krijgt).
Nee, maar een kennis of een vriend kan ook gewoon 'ontstaan'! Je herkent elkaar van dit en dat en gaat daarover praten, of doet mee aan een nieuwe activiteit/clubje/weet ik wat of je komt in een nieuwe klas of er komen nieuwe mensen op school of waar je ook maar mensen leert kennen: daar zitten allemaal mensen in die je vanzelf leert kennen, door de omstandigheden of de gewone gang van zaken van het leven.
Amen. (Pff..)
Oud 22-07-2002, 22:09
Verwijderd
Ik vind openingszinnen eigenlijk best irritant.
Ik heb er geloof ik nog nooit 1 gehoord hoor, daar niet van
Maar je kunt toch gewoon een beetje oogcontact maken of bij diegene in de buurt gaan staan/dansen, of iemand opzoeken die diegene toevallig kent......(maarjah ik ga ook altijd ergens uit waar iedereen elkaar kent ).
En dan gewoon een gesprek beginnen...
Of "wil je wat drinken", dat vind ik ook niet zo'n erge zin.
Bovendien heb je dan meteen wat te drinken

En als je een openingszin zegt vind ik dat ie 1) origineel moet zijn, 2) grappig moet zijn, maar dan dus niet zo'n bekende flauwe en ook niet zo'n brutale...dat je de ijsblokjes uit iemands drinken op de grond gooit en zegt "zo het ijs is alvast gebroken"....
3) niet zo'n slijmerige.

Die van 20marianne12 vind ik wel geinig (om te lezen dan).
Echt te grof gewoon

Maargoed, komt er een gigantische sukkel met een hele doordachte openingszin, dan wordt diegene er niet leuker op.
Maar komt er iemand naar je toe en die gaat gewoon met je praten enzo, en wat drinken, dan is dat toch veel leuker
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 22:10
ABrules
ABrules is offline
* heb je de zon soms doorgeslikt??? zij: hoezo???. ja je straalt zo

*ik ben me tel. nummer kwijt, mag ik de jouwe hebben???

*Neuken???

*Ik sta al een tijdje te kijken, en het valt me op dat elke beweging die je maakt als een ontsluikende roos is, dat je ogen heldere kristalbergmeren onder een sterrenhemel zijn, dat je haar als de gouden zonnestralen van de ochtendstond zijn, dat je lach als een warme deken is die ik voor altijd om mij heen wil hebben.

hoe kom ik erop heej???
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 22:13
Soulflame
Soulflame is offline
Citaat:
Dminor schreef:

Nee, maar een kennis of een vriend kan ook gewoon 'ontstaan'! Je herkent elkaar van dit en dat en gaat daarover praten, of doet mee aan een nieuwe activiteit/clubje/weet ik wat of je komt in een nieuwe klas of er komen nieuwe mensen op school of waar je ook maar mensen leert kennen: daar zitten allemaal mensen in die je vanzelf leert kennen, door de omstandigheden of de gewone gang van zaken van het leven.
Amen. (Pff..)
Ik denk dat je 'openingszin' nog teveel met 'versierzin' verwart. Het idee van de topic is om een goede manier te vinden om het sprek te openen (dus letterlijk; "openingszin"). Dus ook als je iemand op een clubje leert kennen, moet je een openingszin hebben. Die zinnen zijn natuurlijk totaal anders dan in een disco enzo (daar kom je meestal met een andere instelling dan dat je naar je sportcentrum gaat).
Dus welk type zin is waar effectief en zou je gebruiken en op welk type mensen?
Kan je dus eens wat specifiekeer zijn hoe je gesprekken gelopen zijn?
Oud 22-07-2002, 22:15
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
ABrules schreef:
*Ik sta al een tijdje te kijken, en het valt me op dat elke beweging die je maakt als een ontsluikende roos is, dat je ogen heldere kristalbergmeren onder een sterrenhemel zijn, dat je haar als de gouden zonnestralen van de ochtendstond zijn, dat je lach als een warme deken is die ik voor altijd om mij heen wil hebben.
*Sprakeloos.*
Heel mooi, zou het alleen in een wat later stadium van een vriendschap doen, als een liefdesverklaring. Wil je het serieus als openingszin doen, moet je hem wel goed uit je kop leren!
Oud 22-07-2002, 22:18
Dminor
Dminor is offline
*Krijgt spontaan een scčne van Back To The Future in z'n hoofd*

'Loraine, I'm your densiny!'
'What?'
'Oh, what I meant to say... I'm your densiny.'
'Wait a minute, don't I know you from somewhere?'
'YES! I'M GEORGE! GEORGE MCFLY, I'M YOUR DENSINY! I mean... your destiny.'
'Oh!'

Het ergste is nog dat-ie het van een briefje oplas, maar dit dus ff helemaal terzijde.
Oud 22-07-2002, 22:29
20marianne12
20marianne12 is offline
Citaat:
Soulflame schreef:

Ik denk dat je 'openingszin' nog teveel met 'versierzin' verwart. Het idee van de topic is om een goede manier te vinden om het sprek te openen (dus letterlijk; "openingszin"). Dus ook als je iemand op een clubje leert kennen, moet je een openingszin hebben. Die zinnen zijn natuurlijk totaal anders dan in een disco enzo (daar kom je meestal met een andere instelling dan dat je naar je sportcentrum gaat).
Ik denk dat zoiets toch echt helemaal spontaan gaat... je komt gewoon met elkaar in contact door ja nou ja gewoon! Je gaat gewoon op iemand af die je aardig lijkt ofzo... komt spontaan uit de lucht...
Oud 22-07-2002, 22:37
Verwijderd
"hoi, neuken?"

is het best.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-07-2002, 22:38
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
Soulflame schreef:

Ik denk dat ik hier te dom voor ben. (5Gym, dank u, maar...) Leg het nog eens uit, wat is het verschil tussen een versierzin en een openingszin en in welke situatie moet ik dat soort zinnen verzinnen?
Oud 22-07-2002, 22:39
Dminor
Dminor is offline
En nog wat, heb je dan in gedachten dat je met dr wil neuken of dat je een serieuze relatie met haar wil?
Oud 22-07-2002, 22:44
Soulflame
Soulflame is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
Ik vind openingszinnen eigenlijk best irritant.
Je bedoelt nu dus 'versierzinnen in de disco' denk ik? Dat komt denk ik gewoon door de sfeer.. Maar als je daar dan heengaat, dan kan je dat soort dingen ook verwachten, dus valt het ze echt aan te rekenen? En blijf je niet toch ff kijken of het gesprek een beetje loopt of ga je gelijk weg/wijs je hem af? En als je hem eigenlijk leuk vond maar hij dan met zo'n cliche opening komt? (erg ben ik he? )

Citaat:
En als je een openingszin zegt vind ik dat ie 1) origineel moet zijn, 2) grappig moet zijn, maar dan dus niet zo'n bekende flauwe en ook niet zo'n brutale...dat je de ijsblokjes uit iemands drinken op de grond gooit en zegt "zo het ijs is alvast gebroken"....
3) niet zo'n slijmerige.
Als zij het met haar eigen drankje doet vind ik het wel best.. kost haar drank.. (hmm eigenlijk best zonde..)
Rest; mee eens

Citaat:

Maargoed, komt er een gigantische sukkel met een hele doordachte openingszin, dan wordt diegene er niet leuker op.
Maar komt er iemand naar je toe en die gaat gewoon met je praten enzo, en wat drinken, dan is dat toch veel leuker
Hmmm dus eigenlijk zijn openingszinnen een noodzakelijk kwaad? Je hebt er eigenlijk niks aan (het doet je alleen wat als je de persoon ook leuk vind), maar je moet het eigenlijk wel doen om het gesprek te beginnen?
=======================
Citaat:
20Marianne12 schreef:
Ik denk dat zoiets toch echt helemaal spontaan gaat... je komt gewoon met elkaar in contact door ja nou ja gewoon! Je gaat gewoon op iemand af die je aardig lijkt ofzo... komt spontaan uit de lucht...
dus jij loopt zonder ook maar iets te bedenken op een jongen af? Hmm moeilijk te geloven.. Je hebt vast wel iets in je hoofd dat je wilt gaan zeggen. Het is volgens mij JUIST de openingszin die voorbereid wordt.. de rest is spontaner (vloeit voort uit hoe het gesprek verloopt). Of heb ik het hier mis?
Oud 22-07-2002, 22:50
Soulflame
Soulflame is offline
Citaat:
Dminor schreef:

Ik denk dat ik hier te dom voor ben. (5Gym, dank u, maar...) Leg het nog eens uit, wat is het verschil tussen een versierzin en een openingszin en in welke situatie moet ik dat soort zinnen verzinnen?
Universiteit; Bachelor 3, maar ik ben ervan overtuigd dat ik niet slim ben... (ik geloof gewoon in mezelf op de juiste momenten).. anyway, back to topic;

Er is niet echt een definitie voor, maar ik denk dat het zo wel is (ik heb de dikke Van Dale er niet op nagslagen)
Ik doe dit expres een beetje vaag.. gewoon te melig, sorry

Openingszin; "Zin waarmee je een gesprek kan openen". Vaak verwart met 'versierzin'. Openingszinnen hoeven niet altijd met de bedoeling de ander te versieren gebruikt te worden, maar ook gewoon om een praatje te maken. Meestal serieus, spontaan.

Versierzin; Subcategorie van 'openingszin'. Vaak in disco's gebruikt. Nadruk ligt erg op het versieren van de aangesprokene. Meestal niet serieus, maar grappig.

[edit]

Citaat:
En nog wat, heb je dan in gedachten dat je met dr wil neuken of dat je een serieuze relatie met haar wil?
Dat maakt niet echt uit.. dat hangt eigenlijk ook weer een beetje van de omgeving af (overdag/disco), maar in principe kan je beide bereiken met openingszinnen.. het hangt ervan af hoe het gesprek verloopt. (Als je openingszin "Neuken?" is, is het wel duidelijk , maar anders kan je het gesprek natuurlijk in de richting die je wil 'draaien')

Laatst gewijzigd op 22-07-2002 om 22:54.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 23:52
Feestbeest nummer 1
Feestbeest nummer 1 is offline
Pardon, heb jij misschien mijn lul gezien, ik loop mijn lul namelijk achterna?!
Eet jij je watermeloen het liefst met of zonder pitjes?
Oud 22-07-2002, 23:56
AtHell
AtHell is offline
brezah ?.. JAH ?? neuken ?.
Oud 23-07-2002, 08:40
sas_andrea
sas_andrea is offline
Oh, ik vind openingszinnen altijd wel grappig, wel corny daar niet van. Maar ik moet er altijd zo om lachen wat jongens allemaal doen om aandacht van een meisje te krijgen.

*loopt naar haar toe, van haar af.. herhaalt een paar keer, dan: * "Nee, je ziet er toch overal even mooi uit.."
--> Die vind ik echt wel schattig, ik zou daar echt helemaal dubbel van liggen.
Oud 23-07-2002, 09:40
superman888
superman888 is offline
niet om op te scheppen...maar ik ben telemarketeer.Dat komt er practisch op neer dat ik er voor wordt betaald om het best mogelijke antwoord te geven of de beste vraag mogelijk te stellen als ik iets van de mensen wil. Na veel onderzoek zijn de twee volgende zinnen toch echt het best om een chick te versieren (ik zou helemaal kunnen beargumenteren waarom,maar neem het nou maar gewoon aan)
1) Hee, heb jij misschien een pasfoto?
....Hoezo?
Dan weet ik wat ik voor Sinterklaas kan vragen.
2) (voorbereidend werk: haal in een discotheek je ijsklontjes uit je drankje) Gooi de ijsblokjes op de grond en zeg:"Zo, nu is het ijs gebroken, waar wil je het over hebben?"

slagingskans bij situatie 1 is 60%
'' '' '' 2 is 80% Succes!!
Oud 23-07-2002, 09:46
Verwijderd
Aangezien telemarketing voornamelijk gericht is op de veelal naieve consument neem ik het je niet kwalijk.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 09:56
Kubstudent
Kubstudent is offline
Inderdaad... het zijn niet de meest briljante openingszinnen...

Maar waarom altijd een openingszin?? Je kunt toch ook gewoon even kletsen... vind ik normaler dan dat gepushte van een openingszin... wees gewoon jezelf en kijk waar het schip strand!!!
Oud 23-07-2002, 10:48
Onlyme
Onlyme is offline
Lol, wel erg creatieve openingszinnen zeg! nog nooooooooit gezien

Citaat:
Maar waarom altijd een openingszin?? Je kunt toch ook gewoon even kletsen... vind ik normaler dan dat gepushte van een openingszin...

...
Oud 23-07-2002, 11:13
Spyker
Spyker is offline
Citaat:
Kubstudent schreef:
Inderdaad... het zijn niet de meest briljante openingszinnen...

Maar waarom altijd een openingszin?? Je kunt toch ook gewoon even kletsen... vind ik normaler dan dat gepushte van een openingszin... wees gewoon jezelf en kijk waar het schip strand!!!
Helemaal mee eens.
Oud 23-07-2002, 11:18
Esmée
Esmée is offline
Nou neem maar van mij aan dat het meisje je dan keihard uitlacht
Oud 23-07-2002, 11:20
Tactic
Tactic is offline
Citaat:
superman888 schreef:
niet om op te scheppen...maar ik ben telemarketeer.Dat komt er practisch op neer dat ik er voor wordt betaald om het best mogelijke antwoord te geven of de beste vraag mogelijk te stellen als ik iets van de mensen wil. Na veel onderzoek zijn de twee volgende zinnen toch echt het best om een chick te versieren (ik zou helemaal kunnen beargumenteren waarom,maar neem het nou maar gewoon aan)
1) Hee, heb jij misschien een pasfoto?
....Hoezo?
Dan weet ik wat ik voor Sinterklaas kan vragen.
2) (voorbereidend werk: haal in een discotheek je ijsklontjes uit je drankje) Gooi de ijsblokjes op de grond en zeg:"Zo, nu is het ijs gebroken, waar wil je het over hebben?"

slagingskans bij situatie 1 is 60%
'' '' '' 2 is 80% Succes!!
Ik denk dat je bij beide situaties 0,01% slagingskans hebt. Situatie 1 is te lachwekkend voor woorden en situatie 2 is OUD, zeer OUD.

Ik knoop gewoon een gesprek aan en ben mezelf. Heb geen reden om me anders voor te doen dan ik ben, heeft toch geen nut.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 11:25
Verwijderd
Ghehe, ik had het net nog over die zin van dat ijs.....(naja, in die andere topic...)..
Maar ik ben van mening dat de persoon gewoon leuk moet zijn, dan boeit het echt niet wat je zegt.

Maar omdat dit echt precies hetzelfde onderwerp is als die andere topic, ga ik 'm nu samenvoegen.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 11:43
lady_x
lady_x is offline
Citaat:
Feestbeest nummer 1 schreef:
Pardon, heb jij misschien mijn lul gezien, ik loop mijn lul namelijk achterna?!
die is dom maar toch
Oud 23-07-2002, 12:14
ABrules
ABrules is offline
Citaat:
Dminor schreef:

*Sprakeloos.*
Heel mooi, zou het alleen in een wat later stadium van een vriendschap doen, als een liefdesverklaring. Wil je het serieus als openingszin doen, moet je hem wel goed uit je kop leren!
Ja heb je gelijk in, maar het ligt eraan wat voor iemand je bent over hoe en wanneer je die toepast. Ik hoef hem niet uit me hoofd te leren, heb hem namelijk zelf bedacht.

Laatst gewijzigd op 23-07-2002 om 12:16.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 12:49
Piccola
Piccola is offline
Ik vind die openingszinnen altijd heel fout en irritant.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 14:08
nieuwbe
nieuwbe is offline
Citaat:
20marianne12 schreef:

*Zeg, Mag Ik Je Zoenen (Nee) Nou Dan Blijf Je Toch Voor Eeuwig een pad.

Oud 23-07-2002, 15:46
20marianne12
20marianne12 is offline
Citaat:
Soulflame schreef:

dus jij loopt zonder ook maar iets te bedenken op een jongen af? Hmm moeilijk te geloven.. Je hebt vast wel iets in je hoofd dat je wilt gaan zeggen. Het is volgens mij JUIST de openingszin die voorbereid wordt.. de rest is spontaner (vloeit voort uit hoe het gesprek verloopt). Of heb ik het hier mis?
Nou ja ik weet toch niet of ik echt heel bewust een openingszin voorbereid, ik raak gewoon aan de praat met jongens (waarschijnlijk hebben zij dan wel een openingszin voorbereid, en ik praat spontaan terug )
Oud 23-07-2002, 16:16
~ImaginaryGirl~
~ImaginaryGirl~ is offline
openingszinnen zijn

welke wel altijd cool blijft (maar dat is geen echte openingszin, maar wel effectief ) :

uit "the graduate"

"are you trying to seduce me?"
"no, i'm not trying to secude you................................................................... .... do you want me to seduce you???"

Oud 23-07-2002, 18:03
-=Kobuz=-
-=Kobuz=- is offline
Kijk het ligt gewoon een beetje zo: zie je een leuk meisje in de discotheek (ik beperk me ff tot de discotheek/ het cafe en tot de mannen ) loop er dan niet direct op af. Onthou maar, de vrouw in kwestie zet de eerste stap: ze maakt oogcontact. Vertrouw me nou maar, dit is ALTIJD zo (ik kijk wel eens discovery ). Goed, als je oogcontact heb ben je al een eindje op weg. Beetje terugkijken (niet staren ), beetje opbouwen, en dan steeds vaker gaan kijken. En dan komt er een moment dat zij kijkt naar je en jij kijkt naar haar: laat dan ff je grijns zien . Als ze teruglacht, ben je een nog groter eindje op weg. Wat je nu kan doen: a)langzaam naar haar toe dansen en met haar blijven dansen (op een gegeven moment heeft ze door dat je bij haar staat, lacht ze weer naar je is het ), b) naar haar toe lopen en haar gelijk aanspreken. Wat het beste werkt bij de laatste methode is gewoon iets zeggen over een situatie in de discotheek. Ik noem een paar voorbeelden:

-als ze de dj nogal vaak de rookmachines aanzet, zeg je zoiets van "volgens mij hebben ze rook teveel hiero". Slaat nergens op, maar omdat ze al naar je gekeken heeft en naar je gelacht, geeft ze er [waarschijnlijk] niet zoveel om. Je stelt je direct naar je openingszin voor. Moeilijk is wel om dan de conversatie een beetje actief te houden, vooral in de discotheek. Ga daarom dan ook geen ellenlange gesprekken proberen te voeren, zeg gewoon iets van "tis wel redelijk druk vanavond he", "kom je hier wel vaker", "sta je ergens op de camping vlakbij", "waar kom je vandaan", beetje de oppervlakkige dingen. Vraag daarna of ze nog wat met je wil dansen (nogmaals: lange gesprekken hou je niet vol in een discotheek, denk maar aan de muziek die keihard staat), of vraag of ze misschien even wat wil drinken in een rustiger gedeelte van de discotheek (dit kan je ook vragen nadat je (vindt) dat je klaar bent met dansen (zeg je gewoon iets van "ik heb het er wel warm van gekregen, zullen we ff wat te drinken pakken")).

Als je niet zo'n zin hebt om met haar te gaan dansen of als je 'klaar' bent met dansen , dan stap je op haar af. Je kan dan de dingen gebruiken die ik hierboven heb beschreven, maar dat hoeft niet. Openingszinnen zijn te gebruiken, mits je ze gewoon zelf bedenkt. De nadruk moet dan niet liggen op het feit dat je haar wel eens graag op haar bek wil pakken, of dat je met haar wel graag eens een beschuitje wil eten. Het moet gewoon een zin zijn, waaruit blijkt dat jij haar een leuk/knap/mooi meisje vindt. Bijvoorbeeld: "Je vriend boft maar met iemand die zo knap is als jou" --> 2 vliegen in een klap , want je maakt een complimentje en je weet gelijk of ze bezet is of niet. Daarna stel je je gewoon voor, en vraag je weer een beetje de oppervlakkige dingen. Als je even met haar apart wil om wat rustig te praten/drinken, zeg je gewoon iets van "ik versta je niet zo goed hier zullen we even naar de bar toe om wat te gaan drinken". En dan praat je weer een beetje meer (je kan het echt over alles hebben, over de muziek, over de mensen, over de uitsmijters, maakt eigenlijk niet zoveel uit), conversatie hou je dan meestal toch wel rollende, en zo niet --> vraag of ze nog een beetje met je wil dansen. En met het dansen kun je dan steeds een beetje verder gaan, beetje 'geil' aankijken als je tegenover haar staat, achter haar gaan staan en beetje ala Nelly dansen (u know ). Als je hier bent aangekomen kan je niet zoveel fout doen, en een kus is meestal heel spontaan, en zal ook wat makkelijker ontvangen worden door de dame in kwestie. En sja, dan zit je 'geramd'.

Anywayz dit was mijn visie

Laatst gewijzigd op 23-07-2002 om 18:07.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 18:49
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
om maar effe bij de openingszinnen te blijven.

hij: ey ben jij al ooit met een raket meegeweest?
zij: ehm nee..??
hij: o dan hebben we al 1 ding gemeen.
Oud 23-07-2002, 21:04
20marianne12
20marianne12 is offline
Citaat:
-=Kobuz=- schreef:

heel verhaal...

Zo jij hebt hier zeker ervaring mee... je beschrijft het wel erg goed. En nu ik er zo overnadenk... volgens mij gaat het echt om het meisje die de eerste stap zet ja... en als het meisje eenmaal oogcontact heeft gemaakt, begint de jongen een gesprekje... En precies zoals jij beschrijft gaat het bij mij ook ja, grappig! Dat ''geil'' kijken ook, snap precies wat je daarmee bedoeld, kan ik ook alleen in zo'n situatie... dat kan je niet echt oefenen ofzo voor de spiegel En idd zoenen moet heel erg spontaan gebeuren...
Oud 23-07-2002, 22:03
Soulflame
Soulflame is offline
Citaat:
-=Kobuz=- schreef;

Verhaal
Eigenlijk had ik met deze thread in gedachten alleen de zin zelf. Natuurlijk komt er nog een hele zooi voordat je het gfesprek begint, maar ik dacht dat dat in een andere thread stond. Maar zoals jij dus ook aangeeft maakt de openingszin eigenlijk niet zoveel uit (iig in de disco), maar je moet het toch doen. (dus zoals ik zei; noodzakelijk kwaad, aangezien het meestal toch als cheesy wordt gezien).

Citaat:
20marianne12 schreef:

Zo jij hebt hier zeker ervaring mee... je beschrijft het wel erg goed. En nu ik er zo overnadenk... volgens mij gaat het echt om het meisje die de eerste stap zet ja... en als het meisje eenmaal oogcontact heeft gemaakt, begint de jongen een gesprekje... En precies zoals jij beschrijft gaat het bij mij ook ja, grappig! Dat ''geil'' kijken ook, snap precies wat je daarmee bedoeld, kan ik ook alleen in zo'n situatie... dat kan je niet echt oefenen ofzo voor de spiegel En idd zoenen moet heel erg spontaan gebeuren...
Je laten versieren is natuurlijk altijd beter en makkelijker . Hoef je dus idd geen openingszin te verzinnen en weet je eigenlijk al wat de ander wil en loop je dus minder 'risico' (beetje vage oomschrijving, maar je begrijpt me wel).

Gaan we weer ff verder met redeneren; als het dus toch niet echt veel uitmaakt wat je zegt, is dan zo'n afgezaagde opening echt boeiend?
Stel je ziet een erg leuke meid/jongen, die je dus wat hints geeft (oogcontact ed) en die komt op je af en zegt een van die te overdone openingszinnen, probeer je het dan nog, of zeg je gelijk nee?
Reageren

Regels voor berichten