Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2005, 13:57
Guissie
Guissie is offline
Hey

Ik ga in de zomer naar Curaçao.. Welke dingen zijn er echt aan te raden om te doen of heen te gaan?

Tell me

Laatst gewijzigd op 03-04-2005 om 14:07.
Advertentie
Oud 07-04-2005, 14:56
Guissie
Guissie is offline
Er is toch wel iemand op curacao geweest?
Oud 07-04-2005, 17:41
Miracle
Miracle is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...69#post9467469

(Niet uppen, maar je kunt het wel nalezen en eventueel mensen PMen.)
Oud 08-04-2005, 17:01
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
Miracle schreef op 07-04-2005 @ 18:41 :
http://forum.scholieren.com/showthre...69#post9467469

(Niet uppen, maar je kunt het wel nalezen en eventueel mensen PMen.)
K, thnx
Oud 10-04-2005, 15:27
nivava
nivava is offline
ik ga in september voor 3 maanden naar curacao...
ben ook wel benieuwd hoe dat allemaal gaat daar.
Oud 30-04-2005, 17:41
Balance
Balance is offline
zie dat topic dat miracle gaf, daar staat genoeg van mij in.

als je nog vragen hebt verder moet je ze maar stellen (en even pm'en als ik dit topic vergeet )
Oud 21-05-2005, 21:05
Verwijderd
Iemand ervaring met het Lions dive beach resort? (Met het hotel en de bijbehorende duikschool?)

En wat ik me nog meer afvraag mbt duiken: als je in een diep zwembad (meer 3 meter oid) naar de bodem duikt, dan krijg je enorme pijn in je oren (ik iig wel), hoe zit dat dan met duiken?

En hoe zit het met 'enge beesten' in Curacao (op het land en in zee)?

En een (voorlopig ) laatste vraag: hoeveel dagen heb je 'nodig' om alles te zien en te doen ed? Is 9 dagen (waarvan dan dus 7 dagen waar je wat aan hebt) voldoende of kun je beter langer gaan?
Oud 23-05-2005, 00:08
Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-05-2005 @ 22:05 :
Iemand ervaring met het Lions dive beach resort? (Met het hotel en de bijbehorende duikschool?)

En wat ik me nog meer afvraag mbt duiken: als je in een diep zwembad (meer 3 meter oid) naar de bodem duikt, dan krijg je enorme pijn in je oren (ik iig wel), hoe zit dat dan met duiken?

En hoe zit het met 'enge beesten' in Curacao (op het land en in zee)?

En een (voorlopig ) laatste vraag: hoeveel dagen heb je 'nodig' om alles te zien en te doen ed? Is 9 dagen (waarvan dan dus 7 dagen waar je wat aan hebt) voldoende of kun je beter langer gaan?
Bij het duiken krijg je ook last van je oren. Daarom moet je zodra je druk op je oren voelt je oren klaren. Dat betekent dat je je neus dichtknijpt met je hand en tegelijkertijd zacht uitblaast door je neus (wat dus niet lukt omdat je hem dicht knijpt). Je oren 'ploppen' dan als het goed is. Zo niet, dan kun je er ook nog bij slikken. Lukt het je echt op geen enkele manier om je oren te klaren, dan kun je niet duiken.

Wat betreft enge beesten: er zijn vooral heel veel mooie beesten in de zee. Veel gekleurde vissen, veel koraal, etc. Ik ben ook een schildpad tegengekomen met het duiken. Er zijn wel een paar enge vissen die je niet mag aanraken, maar je duikinstructeur zal je altijd met een teken aangeven dat je d'r niet heen mag zwemmen (sowieso blijft ie altijd bij je) en die beesten zitten ook wat dieper. Over het algemeen is de zee heel mooi. Ook als je alleen gaat snorkelen zie je al ontzettend veel!
Op het land ben ik niks bijzonders tegengekomen.

En op Curacao is niet heel veel wat je echt moet hebben gedaan of gezien. Je moet er vooral genieten (zonnen ed.). 9 dagen (of 7) is imo dus wel voldoende. Maar ja, misschien ben ik wel een enorme cultuurbarbaar en vind ik dus dingen niet de moeite waard terwijl jij daar wel heen zou gaan
Oud 23-05-2005, 15:45
Verwijderd
We willen eigenlijk max. 1 ding doen op een dag (en verder dan idd zonnen ed). Als we zouden gaan duiken, dan zou dat al op vier dagen plaatsvinden, die dagen zijn we dan al 'kwijt'. Dan nog een dag waarop we met dolfijnen willen zwemmen, een dag met zo'n semi-onderzeeër mee, een dag, een dag een jeepsafari...dan zitten we al op 7. En eigenlijk willen we ook nog een dag fietsen en een dag een ander soort safari of misschien paardrijden... 't is alleen lastig dat we niet 100% zeker weten of we willen/kunnen duiken...iemand een manier om er achter te komen (zonder hier in Nederland al een duikcursus te volgen, want dat is peperduur )?
Oud 23-05-2005, 17:00
Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-05-2005 @ 16:45 :
We willen eigenlijk max. 1 ding doen op een dag (en verder dan idd zonnen ed). Als we zouden gaan duiken, dan zou dat al op vier dagen plaatsvinden, die dagen zijn we dan al 'kwijt'. Dan nog een dag waarop we met dolfijnen willen zwemmen, een dag met zo'n semi-onderzeeër mee, een dag, een dag een jeepsafari...dan zitten we al op 7. En eigenlijk willen we ook nog een dag fietsen en een dag een ander soort safari of misschien paardrijden... 't is alleen lastig dat we niet 100% zeker weten of we willen/kunnen duiken...iemand een manier om er achter te komen (zonder hier in Nederland al een duikcursus te volgen, want dat is peperduur )?
Je kan er ook eerst één duik maken en daarna zeggen of je verder wil gaan met de duikcursus of niet. Dat heb ik ook gedaan.

Oh ja, ik weet niet of er speciale fietsroutes zijn, maar zo niet, dan zou ik daar niet gaan fietsen. Er zijn veel heuvels en de auto's rijden niet zo netjes als in Nederland.

Wel zou ik nog één dag inplannen voor Punda en Otrabanda. Dat is waar die gekleurde huisjes zijn. Het is geen heel bijzondere plaats, maar als je op curacao geweest bent wil je toch minstens een foto van jezelf op de beroemde pondjesbrug bij al die gekleurde huisjes
Oud 26-05-2005, 15:58
nivava
nivava is offline
ik heb ontzettend veel zin om naar curacao te gaan!
maar ik zit alleen nog met 1 probleem.
Ik en mij 2 studiegenoten zijn (naar mijn mening) te laat bij het regelen van huisvestiging...

We zijn nu mailtjes aan het rondsturen of er nog plek is, maar we hebben al 2 afwijzingen gekregen! (van de 5)...

Heeft iemand nog een idee hoe we aan een huis kunnen komen in Curacao? Liefste een studentenhuis.
Of weet iemand een adres?
Oud 30-07-2006, 14:13
Choke
Choke is offline
Hej, ik up deze topic ff, zodat ik geen nieuw topic hoeft te openen. Wie kan me goede site's/vliegmaatschappijen etc. noemen om mee naar Curacao te vliegen? Ik wil met de kerst hierheen gaan met nog 3 personen.
Verblijf wordt misschien voor ons geregeld daar, door kenissen, dus alleen een vlucht zou bv een stuk goedkoper zijn, maar waar vind ik zoiets, want het meeste wat ik vind is ERRRRRG duur..
Alvast bedankt!
Oud 31-07-2006, 16:33
Welgemeend
Welgemeend is offline
Het is heel duur, hou daar maar rekening mee. 600 euro voor een ticket haal je makkelijk bij KLM oid. Ik hou het niet meer zo bij, maar Air Holland e.d. zijn opgedoekt, DCA bestaat misschien nog, maar hoe het verder met de goedkopere vliegmaatschappijen zit weet ik niet. .
Oud 01-08-2006, 09:02
Nyawa
Vluchten zijn idd sowieso duur, waarschijnlijk kom je toch bij KLM uit. Qatar Airways en Alitalia vliegen ook van Amsterdam naar Curaçao.
Oud 01-08-2006, 21:37
Joyceb
Joyceb is offline
Ik kan een kruidentuintje van.. hoe heet ze ook alweer.. een lokale beroemde mevrouw inmiddels erg aanraden. Gewoon een toeristische folder opstaan en als er iets instaat over een mevrouw en haar kruidentuin.. that's the one =).

Verder kan je inderdaad introduiken doen op duikscholen zonder dat je daarvoor gedoken hebt. Dan heb je eerst een korte basis stoomcursus (Wat doe je als je masker volloopt, hoe is het om onder water te zwemmen blablabla) en daarna kan je onder begeleiding van een instructeur duiken. In NL is dat rond de 35 euro geloof ik, ik vermoed dat het hetzelfde zal zijn in Curacao. Maar je kan hiernaar even googlen. Ik kan het in iedergeval erg aanraden!
En als je dan toch met de watersporten bezig houdt kan ik het windsurfen ook aanraden. =)

Ooh! Nog een tip: Klein Curacao! Als je echt een stranddag wil inclusief bbq dan is dat een aanrader. Het is een klein eilandje waarnaar je met de boot toe kan gaan. Witte stranden natuurlijk een mooie blauwe zee, etc. Het geeft een 'prive strand/eiland' gevoel. Je kan snorkelen en met een beetje geluk zie je dan een aantal schildpadden voorbij zoeven.

En, als je nog een aantal dagen langer gaat en je portemonnee iets dieper is kan je ook best wel naar Aruba of Bonaire gaan. Per vliegtuig is het geloof ik 200 euro (maar ach, je bent immers in de buurt.. Beter dan vanuit NL daarnaartoe moeten.) maar het kan dacht ik ook per boot.
Aruba is weer echt superanders dan Curacao, veel amerikaanser en toeristischer en Bonaire is één groot duikresort dat erg authentiek overkomt.
Advertentie

Regels voor berichten