Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2005, 21:15
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 04-04-2005 @ 22:06 :
ik heb nog wel een bikinifoto van de herfstvakantie.. had toen zelfde gewicht als nu.. zal eens kijken of ik een nieuwe kan maken
ik vind iedereens fo'to's echt heel leuk..!
een paar gewone foto's van mij:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Echt mooi vooral de middelste
Oud 04-04-2005, 21:16
blurred
blurred is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 04-04-2005 @ 22:14 :
maar wat doe jij eigenlijk op deze thread, dik ben je niet?
Hoe bedoel je dat? Lang niet iedereen hier is dik, de meesten niet zou ik zeggen. En ook niet iedereen hier die een foto gepost heeft....
Oud 04-04-2005, 21:19
Mara
Mara is offline
Het gaat kut, kut kut.

Ik voel me niet fijn, gekloot met m'n gevoelens enzo

Vandaag enorm veel drop gegeten. Verder rédelijk goed gegeten, maar bah.

Eerst alles weer even op een rijtje krijgen.
Oud 04-04-2005, 21:19
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
blurred schreef op 04-04-2005 @ 22:16 :
Hoe bedoel je dat? Lang niet iedereen hier is dik, de meesten niet zou ik zeggen. En ook niet iedereen hier die een foto gepost heeft....
oke maar de meesten zijn wel of te dik of te dun of ze geven advies?
Oud 04-04-2005, 21:20
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
blurred schreef op 04-04-2005 @ 20:49 :

@ Dreamzy: Je hebt een mooi figuur!! Als ik jou was zou ik zeker niet meer te veel afvallen. Je kunt natuurlijk wel op je eten blijven letten, maar kijk alsjeblieft uit.... er is helemaal niks mis met jou
Hm ja op die foto valt het niet op maar mijn buik is toch wat aan de dikke kant vind ik zelf. Er zit gewoon iets teveel spek op, wat ook geldt voor mijn billen/bovenbenen. (Hoor ik daar de 3 b's voorbijkomen ).
Maar het hoeft zeker geen 10 kg ofzo te zijn hoor, maar iets is toch wel nodig. Bedankt voor het compliment iig, doet me echt goed
Oud 04-04-2005, 21:22
Mara
Mara is offline
Hmm, ik heb ooit 2 foto's gemaakt van voor en achterkant. Zal ze even uploaden.
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 04-04-2005 @ 22:06 :
ik heb nog wel een bikinifoto van de herfstvakantie.. had toen zelfde gewicht als nu.. zal eens kijken of ik een nieuwe kan maken
ik vind iedereens fo'to's echt heel leuk..!
een paar gewone foto's van mij:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Heeel mooi meisje hoor!!
Verwijderd
Misschien wil Blurred gewoon op gewicht blijven en gezond eten..? Het is inmiddels het voedings en gezondheidstopic.. juist OMDAT lang niet iedereen hier te dik is en perse moet afvallen..

@ Gothic: Nee, ik nam die crackers niet om de calorieen! Vind juist dat je van boterhammen voller wordt en eet daarom meestal gewoon brood. Maar had net cornflakes op en die crackers waren meer voor de "lekkere trek" tussendoor...
Oud 04-04-2005, 21:24
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
hmmm misschien zou ik maar op het zone-dieet moeten... weet je hoeveel celebs dat doen? alleen tis maar iets van 850 kcal per dag... vandaar dat ze nooit dik worden natuurlijk majah dan maak ik er 1000 kcal van.

tis alleen niet handig voor hun is het heel simpel met hun personal chefs en zo
Oud 04-04-2005, 21:25
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 04-04-2005 @ 22:24 :
hmmm misschien zou ik maar op het zone-dieet moeten... weet je hoeveel celebs dat doen? alleen tis maar iets van 850 kcal per dag... vandaar dat ze nooit dik worden natuurlijk majah dan maak ik er 1000 kcal van.
heel gezond
en het kan goed gaan ja, zoals bij sneeuwvlokje, maar dat is echt niet vaak...

Trouwens bedankt voor de complimenten ikkeleerlinge en dreamzy
Oud 04-04-2005, 21:25
Mara
Mara is offline
Citaat:

*kuch*doorslaan*kuch*

Vooral kijkend naar je vorige post, je begint telkens obsessiever te worden. Zeggen dat 1400 teveel is enzo.
Oud 04-04-2005, 21:26
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
maar ja, morgen ga ik weer sporten. dan is de proefwerkweek voorbij poeh, school is echt way too time consuming, heb de hele derde periode amper tijd gehad om te sporten of iets anders te doen. khoop dat de vierde periode wat rustiger werd... 1 ding is zeker... ik heb nog nooit zo hard gewerkt als de afgelopen periode voor school, niet eens half zo hard
Oud 04-04-2005, 21:26
blurred
blurred is offline
Citaat:
Ikkeleerlinge schreef op pl=16607199]04-04-2005 @ 22:16 [/pl]:
oke maar de meesten zijn wel of te dik of te dun of ze geven advies?
Citaat:
Koel schreef op 04-04-2005 @ 22:22 :
Misschien wil Blurred gewoon op gewicht blijven en gezond eten..? Het is inmiddels het voedings en gezondheidstopic.. juist OMDAT lang niet iedereen hier te dik is en perse moet afvallen...
Dat dacht ik ook, en ik vind ook niet dat ik mezelf moet verantwoorden voor het feit dat ik hier post eigenlijk.... Het is toch niet zo dat je perse altijd advies moet geven, altijd advies moet vragen of te dik moet zijn ofzo? Ik wil soms advies, geef soms advies, maar ik kijk hier vooral omdat ik veel bezig ben met gezond (proberen te) eten, en dit topic me daarbij helpt. Omdat ik hier goede dingen lees en omdat hier veel mensen zitten die hetzelfde denken als ik. Tevreden met de uitleg?
Oud 04-04-2005, 21:27
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 04-04-2005 @ 22:25 :
*kuch*doorslaan*kuch*

Vooral kijkend naar je vorige post, je begint telkens obsessiever te worden. Zeggen dat 1400 teveel is enzo.
ja ik word gek, ik kan geen calorieen verbranden omdat ik de hele dag in de boeken zit calorieen aan het opslaan ben... aggh maar gelukkig kan ik morgen weer gaan sporten anders word ike cht gek ik ben vet aangekomen sinds ik ben gestopt met sporten zeker 3 kg, waarschijnlijk -1 kg spiermassa, + 4 kg vet...omg

ik bedoel, wanneer ik sport eet ik altijd wat meer.. maar als ik heel de dag zit heb ik het gevoel dat ik niet veel mag eten vooral omdat dit om een lange periode ging, anders was ik nu echt 6 kg zwaarder ofzo
Oud 04-04-2005, 21:29
blurred
blurred is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 04-04-2005 @ 22:27 :
ja ik word gek, ik kan geen calorieen verbranden omdat ik de hele dag in de boeken zit calorieen aan het opslaan ben... aggh maar gelukkig kan ik morgen weer gaan sporten anders word ike cht gek ik ben vet aangekomen sinds ik ben gestopt met sporten zeker 3 kg, waarschijnlijk -1 kg spiermassa, + 4 kg vet...omg

ik bedoel, wanneer ik sport eet ik altijd wat meer.. maar als ik heel de dag zit heb ik het gevoel dat ik niet veel mag eten
Ik vind dat dat niet helemaal gezond klinkt
Oud 04-04-2005, 21:29
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
blurred schreef op 04-04-2005 @ 22:26 :
Tevreden met de uitleg?
Was ook geen aanval. Vroeg het me gewoon af.
Oud 04-04-2005, 21:30
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
blurred schreef op 04-04-2005 @ 22:29 :
Ik vind dat dat niet helemaal gezond klinkt
weet ik... maar ja...stomme kutschool dan ook. die leraren maken ons helemaal gek. mij iig wel, maaaaaaaaaar morgen weer sporten dus dan kan ik weer verder gaan met afvallen, deze periode ging vooral om school en de schade aan mijn lichaam ervan beperken
Oud 04-04-2005, 21:31
Mara
Mara is offline

En ja, 't lipje van m'n broek staat omhoog
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
maar ja, ik ga maar weer leren...........ik kan echt niks meer onthouden het is zo fucking veel maar ja moet maar doei
blurred
blurred is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 04-04-2005 @ 22:30 :
weet ik... maar ja...stomme kutschool dan ook. die leraren maken ons helemaal gek. mij iig wel
Het is niet de schuld van je leraren dat je obsessief bezig bent met (niet) eten.
Oud 04-04-2005, 21:32
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 04-04-2005 @ 22:31 :
[afbeelding]

[afbeelding]

En ja, 't lipje van m'n broek staat omhoog
waaah jij bent ook mooi maar euhm ik moet nu gaan doei
Oud 04-04-2005, 21:32
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
blurred schreef op 04-04-2005 @ 22:31 :
Het is niet de schuld van je leraren dat je obsessief bezig bent met (niet) eten.
nouja, zo weinig zal ik ook niet gegeten hebben (vanwege inactiviteit) anders zou ik niet aangekomen zijn
Oud 04-04-2005, 21:34
Verwijderd
De enige foto (die ik hier wil laten zien, de rest is meer wat voor het gewaagde foto topic maar die post ik niet op een forum :/) waarop mijn lijf een beetje goed te zien is is deze:

Miami:

En nog wat hoofd-foto's

Oud 04-04-2005, 21:35
blurred
blurred is offline
@ Meelfriek: Ik vind je zeker niet dik. Je hebt gewoon wat ze noemen "een Hollands figuur" en dat is gewoon een bepaalde bouw, die hebben veel vrouwen. En dat is hardstikke gezond en ook mooi
Oud 04-04-2005, 21:36
Verwijderd
MeelFriek jij ziet er hardstikke goed uit

Die Miami-foto is trouwens wel iets van 4 kilo geleden. Van Amerika/vakantie kom je aan ja
Oud 04-04-2005, 21:40
Mara
Mara is offline
Citaat:
blurred schreef op 04-04-2005 @ 22:35 :
@ Meelfriek: Ik vind je zeker niet dik. Je hebt gewoon wat ze noemen "een Hollands figuur" en dat is gewoon een bepaalde bouw, die hebben veel vrouwen. En dat is hardstikke gezond en ook mooi
Ben er totaal niet blij mee Dingen die worden nageroepen, kutgeintjes, ben 't zo ongelofelijk zat.

Trouwens, nog een lekker deprimerend verhaaltje. Ik volg een cursus zweefvliegen, ben zaterdag voor 't eerst geweest, introducite. Blijkt dat diegene vóórin, de passagier/leerling dus, minstens 70kg moet wegen. Anders moet 't aangevuld worden met loodplakken.

En raad 's wie het enige meisje was die dat niet nodig had? Juist ja.
Voelde me er zo kut over

Enige goede was dat men het niet verwácht had dat ik zo zwaar was, dat ze 't er niet aan afzagen. Ze vonden 't namelijk raar toen ik niet met de <70kg groep meeliep, zeiden ze ook "je moet mee" enzo. Dat maakte 't iets dragelijker.
Oud 04-04-2005, 21:42
blurred
blurred is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 04-04-2005 @ 22:40 :
Ben er totaal niet blij mee Dingen die worden nageroepen, kutgeintjes, ben 't zo ongelofelijk zat.
Ik vraag me serieus af wat voor mensen kutgeintjes met jou uithalen en je dingen naroepen, want daar hebben ze absoluut geen reden voor. Jij bent namelijk niet dik.
Oud 04-04-2005, 21:42
Verwijderd
Citaat:

Trouwens, nog een lekker deprimerend verhaaltje. Ik volg een cursus zweefvliegen, ben zaterdag voor 't eerst geweest, introducite. Blijkt dat diegene vóórin, de passagier/leerling dus, minstens 70kg moet wegen. Anders moet 't aangevuld worden met loodplakken.

Voelde me er zo kut over

Enige goede was dat men het niet verwácht had dat ik zo zwaar was, dat ze 't er niet aan afzagen. Ze vonden 't namelijk raar toen ik niet met de <70kg groep meeliep, zeiden ze ook "je moet mee" enzo. Dat maakte 't iets dragelijker.
Gaat het erom welk cijfertje er op de weegschaal staat of hoe het er uit ziet?
Oud 04-04-2005, 21:44
Mara
Mara is offline
@blurred: Het zijn wel een bepaald soort mensen die dat doen ja, maar 't raakt je toch. Zelfs mensen die ik als vrienden beschouwde, hebben wel eens wat geflikt.

@Moenbloem: Ja, ik weet 't, gewicht is niet alles. Maar een vetpercentage van 34% geeft toch aan dat er iets niet in de haak is.
Oud 04-04-2005, 21:46
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Dat is bij mij ook altijd zo. Mensen schatten me altijd lichter in dan ik ben en denken ook altijd dat ik een kleinere maat heb. Dan wil je bijv. een spijkerbroek hebben en dan denken die verkoopsters wel dat ik in maat 38 pas terwijl ik zelf weet dat ik minstens maat 40 en soms 42 nodig heb en dan moet je toch die te kleine broek gaan passen. Dat vind ik altijd zo vervelend terwijl het wel positief is dat me niet aan te zien is dat ik zo zwaar ben.
MightyDuck
MightyDuck is offline
Oei, sexy fotos allemaal. Denk een beetje om de bloeddruk van jullie oude eend!

Ga vooral zo door

Laatst gewijzigd op 04-04-2005 om 21:56.
blurred
blurred is offline
MeelFriek, wat is je lengte, gewicht en BMI? Want dat ik weet ik zo gauw even niet meer....
Oud 04-04-2005, 22:04
D-sire
D-sire is offline
Citaat:

Voelde me er zo kut over

Ik vind ook dat je het er zo niet aan afziet hoor. Maar wat zijn die dingen dan die ze je naroepen? Ik vind je een vrij normaal postuur hebben namelijk!

Lijkt me best moeilijk en confronterend om een groep zo in 2en te verdelen. Maar zit je er niet teveel over in joh, voor zover ik het kan zien is dat helemaal niet nodig
Oud 04-04-2005, 22:14
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
idd meelfriek ik vind ook dat je een goed figuur hebt, gewoon mooi atletisch, ook hele mooie schouders vind ik haha rare opmerking majah

Laatst gewijzigd op 04-04-2005 om 22:17.
Oud 04-04-2005, 22:30
Mara
Mara is offline
Ben 1,66meter en weeg momenteel weer 71-72.5kg
BMI = 25.8-26.3

En wat ze me naroepen? Ach, bedenk de meest simpele dingen. Dikzak, zwijn, 'wat heb je een dikke reet', verzin wat, de kans is 90% dat ik 't wel gehoord heb.
Oud 04-04-2005, 22:42
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 04-04-2005 @ 23:30 :
BMI = 25.8-26.3

En wat ze me naroepen? Ach, bedenk de meest simpele dingen. Dikzak, zwijn, 'wat heb je een dikke reet', verzin wat, de kans is 90% dat ik 't wel gehoord heb.
Jemig, zijn mensen zo bot tegen je?

*knuft*
Oud 05-04-2005, 01:31
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 04-04-2005 @ 23:30 :
BMI = 25.8-26.3

Arme MeelFriek Maar eend houd wel van je hoor!
Oud 05-04-2005, 04:42
Verwijderd
Citaat:

Eerst was je gezond bezig, nu sla je door, je weet heel goed dat zelfs als je de hele dag op je reet zit te huiswerk doen je lichaam nog steeds misntens 1200cal nodig heeft, en schoolwerk vergt ook energie. Je moet echt ophouden want je begint nu serieus door te slaan.
Oud 05-04-2005, 06:07
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 04-04-2005 @ 19:46 :
Bovendien wordt bij een gemiddeldbloedonderzoek niet naar de vitaminen gekeken, maargoed; dat zal bij jou wel het geval zijn geweest.
Jawel, bij mij wel. Ik heb 1,5 jaar geleden o.a. een 'chronisch' Vitamine B12 tekort gehad. (Ik heb 3 jaar lang geen vlees gegeten, ivm het feit dat ik vegetariër was, en heb niet genoeg 'aanvullende producten' gegeten.) Ik heb toen een aantal 'Vitamine shots' gehad als het ware, en dat bloedonderzoek was om te checken of alles weer in orde was.

En voor de rest hebben je/jullie gelijk. Dat het bij mij goed is gegaan is waarschijnlijk geluk. Gezond is het niet, en andere mensen aanraden moet ik het al helemaal niet doen. Alleen in die tijd had ik nog niet zo veel verstand van lijnen (In ieder geval niet zoals ik het nu heb), alleen over hoeveel calorieën bepaalde producten bevatten. Sinds ik in dit lijntopic post heb veel bij geleerd, alleen nu hoef ik niet meer te lijnen. Maar met de kennis die ik nu heb zou ik het nu heel anders aanpakken als ik af wilde vallen, dus geen crashdieet meer.

Dan even over alle foto's die hier gepost zijn! Wat is iedereen mooi! Allemaal hele leuke & mooie mensen!

@MeelFriek: Ik vind jou op die foto's echt niet dik lijken! Ik vind zelfs dat je een goed figuur hebt! Ik zou jouw gewicht ook nooit op 71 kg schatten. Ik heb ong. hetzelfde gewogen als jou (en ik ben 6 cm langer) en ik oogde toen echt een stuk dikker. Dus don't worry, en trek je vooral niks aan van (zielige) mensen die rotte opmerkingen maken. Ik vind je mooi, puh!

Ik zal zelf ook even een foto posten, ik heb hem al vaker gepost, maar ik heb momenteel niet veel beters.

Oud 05-04-2005, 06:58
Verwijderd
Citaat:
Moenbloem schreef op 04-04-2005 @ 22:36 :
MeelFriek jij ziet er hardstikke goed uit
Dat vind ik dus ook. (Plus dat soort kleding kan ik echt niet aan... ) Tenzij je ons voor de gek houdt met die foto's, vind ik je lichaam/figuur echt gewoon mooi. (Klinkt lekker fout, maar je snapt me vast wel. )
Oud 05-04-2005, 08:28
sheepdog
sheepdog is offline
Okee ik heb twee ellendige weken gehad. Ik voel mezelf echt klote, ben beetje ziek (hoesten en bijna elke nacht koorts) en had totaal geen ritme, nu weer wel enigszins maar dat klotegevoel is gebleven. Dat heeft overigens niets met eten te maken, maar het beïnvloed het wel want als ik me zo voel wil ik niks eten, ben altijd maar misselijk en als ik iets eet blijft het als het ware in mijn keel zitten, heb elk uur wel eens dat ik sta te kokhalzen door mijn gehoest Heel naar. Vanaf vandaag wil ik het dus weer goed gaan doen maar met kleinere porties om niet ineens heel veel te gaan eten.

9.30 ciabatta met komkommer
11.00 500gr vruchtenyoghurt
13.00 2 koppen groentesoep met ciabatta
15.30 2 cracottes met jam, peer
18.00 bord kip siam
20.00 peer
Oud 05-04-2005, 09:04
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
sheepdog schreef op 05-04-2005 @ 09:28 :
Okee ik heb twee ellendige weken gehad. Ik voel mezelf echt klote, ben beetje ziek (hoesten en bijna elke nacht koorts) en had totaal geen ritme, nu weer wel enigszins maar dat klotegevoel is gebleven. Dat heeft overigens niets met eten te maken, maar het beïnvloed het wel want als ik me zo voel wil ik niks eten, ben altijd maar misselijk en als ik iets eet blijft het als het ware in mijn keel zitten, heb elk uur wel eens dat ik sta te kokhalzen door mijn gehoest Heel naar. Vanaf vandaag wil ik het dus weer goed gaan doen maar met kleinere porties om niet ineens heel veel te gaan eten.

9.30 ciabatta met komkommer
11.00 500gr vruchtenyoghurt
13.00 2 koppen groentesoep met ciabatta
15.30 2 cracottes met jam, peer
18.00 bord kip siam
20.00 peer
Dit is iig veel en veel te weinig en ik denk dat je de 1000 cal niet eens haalt.
Oud 05-04-2005, 09:06
Gothic
Gothic is offline
@ Meelfriek, ik vind je kont helemaal niet dik op de foto, eerder gewoon normaal. Ik zou je maat 38 schatten als ik dit zo zie... Ik had echt verwacht dat je dik zou zijn, maar dat ben je absoluut niet .

@ Moenbloem, je bent dus net zo dun als ik had verwacht. Jij moet echt niet meer afvallen...
Oud 05-04-2005, 09:13
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik zie dat ik nog heel wat bij te lezen heb (Komt vanmiddag wel, misschien post ik zelfs wat foto's )

Verder: ik heb net All-bran gekocht van Kellogs (dus dát was het ). Dat spul is echt *lekker* Ben ik heel blij mee, want de meeste vezelrijke ontbijtproducten smaken niet lekker. Dus nu stap ik over van de Smacks op de All-bran (Het is alleen niet goedkoop €2.89 voor een pak waar je 12x mee doet)
Oud 05-04-2005, 09:16
Dolores
Dolores is offline
Citaat:
Dolores schreef op 04-04-2005 @ 20:41 :
Wat zijn goede tussendoortjes om 's avonds te eten? Ik lees hier vaak iets als kwark ofzo, maar wat zijn nog meer goede dingen?
Oud 05-04-2005, 09:19
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 05-04-2005 @ 10:13 :
(Het is alleen niet goedkoop €2.89 voor een pak waar je 12x mee doet)
Ik vind het ook niet super duur. (Er zit alleen ook in dat All-branspul wel suiker, maar het is wel gezonder dan Smacks, denk ik.)

@Dolores: Misschien iets van fruit, een rijstewafel, een stukje ontbijtkoek, wat (rauwe) groenten, bouillon, dat soort dingen oid, gewoon de dingen die altijd aangeraden worden als gezond tussendoortje?
Oud 05-04-2005, 09:19
kellytje
kellytje is offline
Fruit , rijstwafel, cracker , ... ?
Oud 05-04-2005, 09:21
Dolores
Dolores is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 05-04-2005 @ 10:19 :
@Dolores: Misschien iets van fruit, een rijstewafel, een stukje ontbijtkoek, wat (rauwe) groenten, bouillon, dat soort dingen oid, gewoon de dingen die altijd aangeraden worden als gezond tussendoortje?
Maar dat maakt dus niet uit dat ik dat dan 's avonds eet? Ik weet niet meer wat het verhaal was, volgens mij had MeelFriek dat ooit verteld, maar iig kwam het er op neer dat kwark om één of andere reden goed zou zijn om 's avonds te eten. Maar dat kan ook aan mij liggen..
Oud 05-04-2005, 09:24
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Leuke foto's allemaal!

Ik wou me vanmorgen even wegen, om te zien of de eet aanval van gister al op m'n heupen zat .
Maar ik woog een halve kilo minder... 72,5 dus. Tuurlijk is dat gewoon een schommeling en ben ik heus niet in een dag een halve kilo afgevallen, maar ik was tóch blij
Oud 05-04-2005, 09:35
kellytje
kellytje is offline
Gisterenavond weer een vreetbui gehad Ik zal maar eens terug op valtaf beginnen bijhouden wat ik eet.
Weet iemand trouwens hoeveel tomatengroentensoep(zelf gemaakt met alleen groenten en 1 blikje tomatenpuree) zou bevatten.

Regels voor berichten