Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2005, 10:30
Gothic
Gothic is offline
Pff ik voel me steeds zo slap... lijkt wel alsof ik echt de hele dag moet eten om me goed te voelen. Maar ik wil ook niet al te veel gaan eten, want ik zit al op ongeveer 2000 per dag...

Wat doe ik hieraan? Nu kan ik meestal wel wat vaker eten, maar op dagen dat het niet kan, is dat gewoon heel vervelend... Hoe raak ik ontwent hieraan? Zodat ik me ook goed kan voelen als ik een keer niet om 4 uur kan eten, of pas laat kan lunchen ofzo?
Oud 05-04-2005, 10:32
Mara
Mara is offline
Citaat:
Dolores schreef op 05-04-2005 @ 10:21 :
Maar dat maakt dus niet uit dat ik dat dan 's avonds eet? Ik weet niet meer wat het verhaal was, volgens mij had MeelFriek dat ooit verteld, maar iig kwam het er op neer dat kwark om één of andere reden goed zou zijn om 's avonds te eten. Maar dat kan ook aan mij liggen..
Klopt. Van suikers, koolhydraten dus, gaat je bloedsuiker omhoog. Je krijgt dus weer energiek gevoel. Weet niet meer precies waarom 't slecht was verder, maar wat ik nog wel weet is dat je daardoor slechter slaapt.
Oud 05-04-2005, 10:37
Mara
Mara is offline
En iedereen: bedankt Doet me goed.

@Leonoor: Ik draag juist altijd wat, ja, 'nette' kleren zeg maar. Spijkerbroeken kan ik juist weer niet hebben.

Voelde me vandaag nog steeds ongelofelijk kut.
Het is verdomme pas 11:30 en ik zit nu al bóven de 2000kcal. Hoe ik dat doe? Simpel.
200g tropical mix (gedroogd fruit, noten etc.) en 200g studentenhaver. Tadaa, 2000kcal. En dat binnen een uur.

Ontbijt was 2 bb, 1x lightjam 1x rookvlees. Ik heb mezelf gewoon misselijk gegeten nu. Ik heb nog 200g sla, 2 tomaten, wat druiven enzo en dat gooi ik vanmiddag wel in een salade. Dan nog avondeten. Ik weet, dan zit er weinig tussen, maar ik ben nu gewoon misselijk. Van 't eten en van mezelf
Oud 05-04-2005, 11:06
Dolores
Dolores is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 05-04-2005 @ 11:32 :
Klopt. Van suikers, koolhydraten dus, gaat je bloedsuiker omhoog. Je krijgt dus weer energiek gevoel. Weet niet meer precies waarom 't slecht was verder, maar wat ik nog wel weet is dat je daardoor slechter slaapt.
Oh ja, dat was het idd.
Oud 05-04-2005, 12:00
kellytje
kellytje is offline
Vandaag dus :
10.00 : 100 ml magere melk met 40 gram musli
12.00 : 250 gram aardappel, 250 gram spinazie, een halve gehaktbal en een appel

NU zit ik vol
Oud 05-04-2005, 12:18
Nuck
Nuck is offline
Oke ik ga het afgelopen weekend maar even vergeten...zondag met mijn ouders uit eten geweest, 5-gangendiner gehad (was gelukkig wel allemaal vis), wijntjes erbij en gisteren met mijn werk Japans gegeten, 10 gangen en de sake vloeide ook rijkelijk

Nou vandaag de draad maar weer oppakken, heb al gesport dus dat is al lekker
Oud 05-04-2005, 12:32
blurred
blurred is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 05-04-2005 @ 11:37 :
200g tropical mix (gedroogd fruit, noten etc.) en 200g studentenhaver. Tadaa, 2000kcal. En dat binnen een uur.

ik ben nu gewoon misselijk. Van 't eten en van mezelf
Voel je jezelf nu klote omdat je die 2000 kcal gegeten hebt, of heb je die 2000 kcal gegeten omdat je jezelf klote voelde...
Oud 05-04-2005, 12:35
Mara
Mara is offline
Citaat:
blurred schreef op 05-04-2005 @ 13:32 :
Voel je jezelf nu klote omdat je die 2000 kcal gegeten hebt, of heb je die 2000 kcal gegeten omdat je jezelf klote voelde...
Ik voelde mezelf al klote, en dan krijg ik de 'schijt ook' mentaliteit. Daarna voelde ik me natuurlijk nóg slechter, maar daar wil ik op dat moment niet aan denken ofzo
Oud 05-04-2005, 12:39
blurred
blurred is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 05-04-2005 @ 13:35 :
Daarna voelde ik me natuurlijk nóg slechter, maar daar wil ik op dat moment niet aan denken ofzo
Daar wil niemand aan denken als diegene een vreetbui heeft... Ik denk niet dat ik je nu advies kan geven of kan helpen ofzo, je weet zelf heel goed hoe je reageert en waarom enzo. Maar als er iets is waardoor je weer uit je dip zou kunnen moet je het zeggen, dan doen we ons best voor je
Oud 05-04-2005, 12:42
Lily16
Lily16 is offline
tot NU toe (13:42)

1 grote volkoren cracker
2 boterhammen met botherhammenworst
1 hard broodje met ham
halve tomaat
plakjes komkomer
Banaan
Bouilon

dalijk nog meer boterhammen

hoe ga ik vandaag?

* ik zei "nee" tegen een twix
Oud 05-04-2005, 12:46
Mara
Mara is offline
Citaat:
blurred schreef op 05-04-2005 @ 13:39 :
Daar wil niemand aan denken als diegene een vreetbui heeft... Ik denk niet dat ik je nu advies kan geven of kan helpen ofzo, je weet zelf heel goed hoe je reageert en waarom enzo. Maar als er iets is waardoor je weer uit je dip zou kunnen moet je het zeggen, dan doen we ons best voor je
Lief

Probleem bij mij is dat ik hartstikke goed weet wat ik doe, waarom ik 't doe enzovoorts. Maar 't is soms net als of m'n hersens niet meer willen luisteren, 'stik maar' mentaliteit wanneer ik me kut voel

Ik denk dat ik maar 's moet beginnen met wekelijkse een planning voor elke dag te maken, ook met boodschappen doen, kom ik niet voor verrassingen te staan.
Oud 05-04-2005, 12:48
Mara
Mara is offline
Citaat:
Lily16 schreef op 05-04-2005 @ 13:42 :
tot NU toe (13:42)

1 grote volkoren cracker
2 boterhammen met botherhammenworst
1 hard broodje met ham
halve tomaat
plakjes komkomer
Banaan
Bouilon

dalijk nog meer boterhammen

hoe ga ik vandaag?

* ik zei "nee" tegen een twix
Boterhamworst is slecht. Vet. Neem liever kipfilet, rookvlees e.d.

Verder had je beter een extra boterham kunnen nemen. Ja, dat bolletje is meer dan een boterham, maar die cracker weer veel minder.
Oud 05-04-2005, 12:51
Lily16
Lily16 is offline
oke
Oud 05-04-2005, 13:01
Mara
Mara is offline
Nou, dagelijks schema maar weer opgesteld.
Ontbijt
1 bb zoet beleg (light-jam, honing, appelstroop)

Tussendoor
2 bb rookvlees

Lunch
2 bb rookvlees

Tussendoor
2 knackebrot, 1x 20+ kaas 1x rookvlees

Avondeten
200g aardappelen

Avond
250g magere kwark
2 rijstwafels
200mL magere melk

Daar me dus grotendeels aan houden. Avondeten is meer, maar dat is nooit bekend, alleen de aardappels weet ik.
Hiermee zit ik op 1021kcal.

Nu nog boodschappen-schema maken.
Oud 05-04-2005, 13:02
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Ik ben vanmorgen laat opgestaan, en heb tot nu toe dit gehad:

10.30
1 bb met appelstroop
1 bb met slankie smeerkaas

13.30
bakje magere kwark met 2 schepjes suiker
halve banaan

Die schepjes suiker had ik genomen omdat ik kwark dan gewoon écht veel lekkerder vind. Zoetstof had natuurlijk ook gekund maar ik heb altijd het idee dat dat heel slecht voor me is..

Maarja boeien, het zijn maar 2 schepjes suiker.

Enne Meelfriek, kom op, doorzetten hoor! Jammer dat je nootjes e.d. hebt gegeten, maar je kan er nou niks meer aan doen. Misschien kan je vanmiddag lekker gaan fietsen/wandelen/fitnessen, ik voel me daarna altijd lekkerder. En je moet ook onthouden dat iedereen hier jou helemaal niet dik vind. Onze mening is natuurlijk ook wat waard . En wat Blurred ook al zei, als je wat kwijt moet ofzo moet je het lekker doen! We zijn hier toch om elkaar een beetje te helpen en te steunen. Kom op meid!
Oud 05-04-2005, 13:10
Verwijderd
8.00
2 boterhammen jam
1 boterham honing

10.30
1 boterham kaas

13.00
2 boterhammen kaas

14.00
20 gram gemende nootjes

16.00
1 peer

Verder nog:

Diner
1 bord lasagne (lekker slecht -> veel calorieen en veel vet! Ben trouwens uitgegaan van 400 gram)

Avond
magere yoghurt en een appel

Komt op 1722 kcal en 72 gram vet
(valt me nog mee met die nootjes en lasagne..)

Laatst gewijzigd op 05-04-2005 om 13:34.
Oud 05-04-2005, 13:20
blurred
blurred is offline
Deze week ontdekte ik een fijn tussendoortje: rijstwafels met een yoghurtlaagje of chocladelaagje, van Zonnatura!! Het zit tussen de 75 en 79 kcal per stuk, dat hangt af van welke soort je neemt. Ik vind het wel een goede optie voor de lekkere trek!!
Oud 05-04-2005, 13:45
Guenevery
Guenevery is offline
Ik weet niet of ik hier zomaar kan binnen vallen, maar ik doe het toch maar even .

De laatste tijd zit ik niet helemaal top in mijn vel. Met als gevolg dat ik eigenlijk belachelijk weinig trek heb en zelfs misselijk kan worden van eten. Daarbij komt dat als ik me niet lekker voel ik altijd heel veel ga sporten. Conclusie: ik val dus in een mega snel tempo af.

Iemand enig idee hoe ik dat een beetje kan remmen? Aan het oplossen van die probs thuis wordt gewerkt, maar daar dat nog wel even kan duren heb ik meer aan een korte termijn mogelijkheid.
Oud 05-04-2005, 13:47
Mara
Mara is offline
Net geprobeerd wat sla te eten, maar ik ben zó misselijk nu

Naja, wat er mis is? Laat ik 't hiermee zeggen:
ik ben altijd de schouder
de troost in zekere zin.
ze noemen mij wel meer dan eens
hun hartsvriendin.
ik ben altijd maar het broertje
waarmee ze praten kan
een maatje, een klankbord
maar nooit de geile man

M.a.w.: Ik ben maar weer eens met m'n neus op 't feit gedrukt dat ik 'gewoon' een gezellige vriendin ben. Eentje waar je lekker mee kan hangen enzo, maar verder niks. En van m'n vrienden die ik al heb snap ik 't, dat is logisch, maar anderen die ik ontmoet is 't precies zo.

En ik ben dat zo zat. Waarom ben ik nou niet 's een leuke meid i.p.v. een líeve, gezellige. En ik kwam op dat moment dus tot de idiote conclusie dat 't gewone vrienden toch niet uitmaakt hoe je eruit ziet.

Stomme gedachtegang, ik weet 't. Dat weet ik altijd. Achteraf.
Oud 05-04-2005, 13:47
Mara
Mara is offline
Citaat:
Guenevery schreef op 05-04-2005 @ 14:45 :
Ik weet niet of ik hier zomaar kan binnen vallen, maar ik doe het toch maar even .

De laatste tijd zit ik niet helemaal top in mijn vel. Met als gevolg dat ik eigenlijk belachelijk weinig trek heb en zelfs misselijk kan worden van eten. Daarbij komt dat als ik me niet lekker voel ik altijd heel veel ga sporten. Conclusie: ik val dus in een mega snel tempo af.

Iemand enig idee hoe ik dat een beetje kan remmen? Aan het oplossen van die probs thuis wordt gewerkt, maar daar dat nog wel even kan duren heb ik meer aan een korte termijn mogelijkheid.
Toch zoveel mogelijk proberen te eten en wat minder sporten? Je geeft zelf 't probleem al aan.
Oud 05-04-2005, 13:52
blurred
blurred is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 05-04-2005 @ 14:47 :
ik ben altijd de schouder
de troost in zekere zin.
ze noemen mij wel meer dan eens
hun hartsvriendin.
ik ben altijd maar het broertje
waarmee ze praten kan
een maatje, een klankbord
maar nooit de geile man
Jij zit momenteel echt even in een dipje he? Weet je wat je vooral niet moet doen? Je gewicht betrekken op de rest van je leven. Want door wat je net postte lijkt het wel alsof je dat doet. Ik snap dat je jezelf nu even klote voelt omdat je vandaag in één keer zoveel kcal binnen hebt gekregen, maar dat betekent niet meteen dat je hele dieet naar de maan is. Vanaf nu ga je gewoon weer goed verder, dat heb je zelf ook al aangegeven met dat boodschapenschema enzo. En je moet misschien ook wat gaan werken aan je zelfvertrouwen. Je zult zien dat je jezelf dan ineens een stuk lekkerder voelt. En wat betreft dat wat je geschreven hebt wat ik hier gequote heb: Je zegt zelf al dat je weet dat je dat achteraf onzin gaat vinden. En dat is ook zo.

Kop op meid!! *schouderklopje*
Oud 05-04-2005, 14:03
Mara
Mara is offline
Ik zou wel aan mijn zelfvertrouwen willen werken. En mijn gewicht niet overal op betrekken.

Maar dat kan ik niet. Het zit zó ongelofelijk diep, ik word er al op afgerekend sinds groep 6. Dan verander je dat niet zo maar opeens.

En kijk, ik heb m'n goede momenten. Dan zit ik gezellig met vrienden, dan voel ik me gewensd, om 't zo maar te zeggen. Maar zo gauw er dan iets 'mis' gaat, is m'n dag naar de kloten. Dat misgaan kan van alles zijn. Een opmerking, een video op school over dikke mensen, die selectie bij 't zweefvliegen. Gegiebel van een groepje mensen als ik langs loop. M'n verstand zegt me dan wel van "ze hebben gewoon lol" maar aan de andere kant denk ik "zie je wel, ze lachen je weer uit."

Maar dit is allemaal meer psych-materiaal denk ik.
Oud 05-04-2005, 14:22
blurred
blurred is offline
Alles wat je daar net gezegd hebt komt me erg bekend voor. En ik heb daar ook heel erg mee gezeten/zit daar ook erg mee. Maar ik merk dat ik mezelf steeds beter ga voelen, dat ik die dingen steeds beter van mezelf af kan zetten. Daar moet je aan werken, en je moet er even achterkomen hoe je dat precies aan moet pakken, maar als je daar eenmaal achter bent dan kun je je eigen leven zoveel leuker maken.

Maar je hebt gelijk: het is meer materiaal voor Psychologie, dus laten we nu weer even back on-topic gaan
Oud 05-04-2005, 14:35
Verwijderd
Citaat:

Vaker een kleine portie eten kan al wel wat helpen
en tegen het afvallen zou je ook vruchtensap en frisdrank kunnen drinken; dat is niet echt gezond (of goed voor je tanden), maar het is wel een makkelijke manier om calorieën binnen te krijgen.
Oud 05-04-2005, 14:36
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Kronkeltje schreef op 05-04-2005 @ 14:02 :
Ik ben vanmorgen laat opgestaan, en heb tot nu toe dit gehad:

10.30
1 bb met appelstroop
1 bb met slankie smeerkaas

13.30
bakje magere kwark met 2 schepjes suiker
halve banaan
Waar is je lunch? Kwark is een tussendoortje, geen lunch. Waarom een halve banaan? .. Ik zou aanraden nog wat boterhammen 3 á 4 ofzo en dan gezond avond eten natuurlijk en nog een vruchtje en de rest vd halve banaan...
Oud 05-04-2005, 14:36
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Nu dan ook wat foto'tjes van mij. Ik kon alleen de voorkant fotograferen want ik moest klikken met de muis en dit was al heel lastig. Ze zijn niet van superkwaliteit (webcam) maar zo hebben jullie een idee.

Oud 05-04-2005, 14:37
blurred
blurred is offline
Ik vind het leuk dat zoveel mensen hun foto posten
Oud 05-04-2005, 14:38
Gothic
Gothic is offline
Citaat:

Het is een kwestie van wennen. En leren eten. En ja het zal tegen je zin in moeten in het begin, maar uiteindelijk kom je op het punt dat je kunt genieten van eten . Ook al ben je misselijk, gewoon eten.

Goed dat er aan je problemen wordt gewerkt, want als je niet oppast heb je er straks een serieus eetprobleem bij en dat raad ik je niet aan...
Oud 05-04-2005, 14:39
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
blurred schreef op 05-04-2005 @ 15:37 :
Ik ook.

Het lijkt trouwens of ik heel erg een buikje heb maar dat valt wel mee maar dat komt door die rits van het shirtje.
Oud 05-04-2005, 14:39
Mara
Mara is offline
@Daantje_0705: Leuk! Volgens mij heb jij wel een mooi figuur, alhoewel de foto's niet echt duidelijk zijn.

Nog bedankt trouwens voor de tip, ik ga die weegschaal zo maar 's halen denk ik
Oud 05-04-2005, 14:40
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
blurred schreef op 05-04-2005 @ 15:37 :
Speciaal voor jou dan :

2 jaar terug

bijna een jaar terug (zie datum)

vlak na kerst met nieuwe coupe ...
Oud 05-04-2005, 14:40
blurred
blurred is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 05-04-2005 @ 15:39 :
Het lijkt trouwens of ik heel erg een buikje heb maar dat valt wel mee maar dat komt door die rits van het shirtje.
Dat dacht ik al
Ik heb zelf ook zo'n vestje (met rits) aan.
Oud 05-04-2005, 14:47
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 05-04-2005 @ 15:39 :
@Daantje_0705: Leuk! Volgens mij heb jij wel een mooi figuur, alhoewel de foto's niet echt duidelijk zijn.

Nog bedankt trouwens voor de tip, ik ga die weegschaal zo maar 's halen denk ik
Dankje

Mja, de kwaliteit van die foto's met de webcam is niet geweldig en ik heb hier geen scanner maar ik kan nog kijken of ik nog betere foto's vind.

Ik zag het staan in de folder en ik hoopte voor je dat je wel een Blokker in de buurt had.
Oud 05-04-2005, 14:49
Guenevery
Guenevery is offline
Bedankt allemaal Het is een klein beetje een bevesteging op wat ik al wist: gewoon blijven eten. Maar ik wist niet dat dat zo verdomde lastig kon zijn.

Ik vind het trouwes belachelijk om te horen dat mensen dingen naar iemand gaan roepen, zoals dikzak e.d.
Meelfriek misschien heb je der wat aan (misschien ook niet). Maar als je met het aanhalen van dat liedje bedoelt dat je er van baalt dat je geen vriend hebt. Echt voor iedereen komt er op een gegeven moment wel iemand die van hem of haar houdt gewoon zoals diegene is. Het enige punt is dat je moet leren van jezelf te houden. En ja, dat klinkt clique maar ik geloof wel dat het zo is (wat niet wilt zeggen dat ik het zelf kan).
Oud 05-04-2005, 15:17
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
@ Gothic: Ik dacht dat jij er ook gothic uit zou zien

En die kwark was niet mijn lunch maar een tussendoortje. Omdat ik zo laat was opgestaan heb ik om ongeveer drie uur geluncht (2 bruine boterhammen met philadelphia light). Om half 5 neem ik nog een boterham en rond half 7 ga ik avondeten.

En ohja, ik vind het lekkerder als er af en toe een stukje banaan in de kwark zit, dan af en toe een beetje kwark bij een stuk banaan. Vandaar een halve en geen hele.
Oud 05-04-2005, 15:19
Verwijderd
Bah! Heb t niet bij 1 handje nootjes kunnen houden.. t zijn er drie geworden.. --> ongeveer 60 gram
Zijn toch al snel weer 360 kcal
Straks ook nog lasagne eten.. daar ga ik ook niet op bezuinigen door daar minder van te nemen..
Nouja, zit ik een keertje op mn dagelijkse behoefte.. is ook niet vekeerd.. Toch jammer...
Oud 05-04-2005, 15:24
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Kronkeltje schreef op 05-04-2005 @ 16:17 :
@ Gothic: Ik dacht dat jij er ook gothic uit zou zien

En die kwark was niet mijn lunch maar een tussendoortje. Omdat ik zo laat was opgestaan heb ik om ongeveer drie uur geluncht (2 bruine boterhammen met philadelphia light). Om half 5 neem ik nog een boterham en rond half 7 ga ik avondeten.

En ohja, ik vind het lekkerder als er af en toe een stukje banaan in de kwark zit, dan af en toe een beetje kwark bij een stuk banaan. Vandaar een halve en geen hele.
Nee hoor, staat ook in m;n sig dat ik geen gothic ben ...

Ik doe zelf altidj gewoon een hele in mn yoghurt, daarom vond ik het 'raar'.

qua brood is het dan wel redelijk als je dat idd zo doet... maar ik had die kwark omgeruild met de lunch van 3 uur, maar ja, als je toen nog heel vol zat, kan het ook wel zo...
Oud 05-04-2005, 15:25
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Koel schreef op 05-04-2005 @ 16:19 :
Bah! Heb t niet bij 1 handje nootjes kunnen houden.. t zijn er drie geworden.. --> ongeveer 60 gram
Zijn toch al snel weer 360 kcal
Straks ook nog lasagne eten.. daar ga ik ook niet op bezuinigen door daar minder van te nemen..
Nouja, zit ik een keertje op mn dagelijkse behoefte.. is ook niet vekeerd.. Toch jammer...
Misschien hoop cal, maar wel gezonde en nuttige...

Lasagne hoeft helemaal niet zo 'verkeerd' te zijn... ik weet niet precies wat jullie er allemaal in doen...
Oud 05-04-2005, 15:28
-(L)-
Citaat:
Gothic schreef op 05-04-2005 @ 10:06 :
@ Meelfriek, ik vind je kont helemaal niet dik op de foto, eerder gewoon normaal. Ik zou je maat 38 schatten als ik dit zo zie... Ik had echt verwacht dat je dik zou zijn, maar dat ben je absoluut niet .
Hier sluit ik me helemaal bij aan.
Oud 05-04-2005, 15:54
Mara
Mara is offline
Nou, heb de nieuwe weegschaal.

74.4 kg BMI van 27...

@Guenevery: Het probleem is niet zozeer het geen vriend hebben. Dat heb ik al 17 jaar niet, dat overleef ik wel, ik weet niet anders. Het probleem is meer dat ik altijd maar als een gewone vriendin wordt beschouwd. Ik wou dat jongens ook eens ánders naar me keken.
Oud 05-04-2005, 15:55
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 04-04-2005 @ 18:30 :
*Verhaal*
Hoe is dat allemaal te verklaren dan?
Als jij afvalt met 1000 kcal per dag, gaat jouw spijsvertering zó langzaam werken dat je vervolgens inderdaad niet meer dan 1800 kcal per dag kan eten. Anders kom je aan. Daar komt ook dus het jojo-effect vandaan. Als mensen tóch dan 2200 kcal per dag eten (niet te veel dus), komen ze weer aan totdat hun lichaam die hoeveelheid weer gewend is. Als je dus meer dan 2200 kcal per dag gaat eten, word je vaak zwaarder dan je voorheen was. Dan gaat het extra snel.

Daarom klopt het wel dat jij niet aankomt met 1800 kcal per dag. Je behoefte is gewoon verlaagd. Je lichaam voldoet nu hiermee, terwijl t voorheen waarschijnlijk met meer voldeed.
Oud 05-04-2005, 16:03
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 05-04-2005 @ 16:54 :
Nou, heb de nieuwe weegschaal.

74.4 kg BMI van 27...

@Guenevery: Het probleem is niet zozeer het geen vriend hebben. Dat heb ik al 17 jaar niet, dat overleef ik wel, ik weet niet anders. Het probleem is meer dat ik altijd maar als een gewone vriendin wordt beschouwd. Ik wou dat jongens ook eens ánders naar me keken.
Hoe lang ben jij ook alweer? Want je ziet er echt niet dik uit Snap er niks van...

Mn moeder had ooit een keer mn vetpercentage gemeten en toen had ik 6% Maar volgens mij zei ze expres een lager getal om mij te plezieren Ik dacht nml dat t niet zo laag was oid omdat ik niet precies wist wat normaal was...

En t lijnen gaat nog steeds kut. Ik blijf weer haken. Was laatst 2 kilo kwijt maar er zit alweer een kilo bij. Argh. En nu heb ik al 5 dagen continu buikpijn en gaat mn stoelgang ook totaal níet En als ik buikpijn heb moet ik juist "continu" eten, dus dat werkt ook niet.
Oud 05-04-2005, 16:04
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 05-04-2005 @ 16:55 :
Als jij afvalt met 1000 kcal per dag, gaat jouw spijsvertering zó langzaam werken dat je vervolgens inderdaad niet meer dan 1800 kcal per dag kan eten. Anders kom je aan. Daar komt ook dus het jojo-effect vandaan. Als mensen tóch dan 2200 kcal per dag eten (niet te veel dus), komen ze weer aan totdat hun lichaam die hoeveelheid weer gewend is. Als je dus meer dan 2200 kcal per dag gaat eten, word je vaak zwaarder dan je voorheen was. Dan gaat het extra snel.

Daarom klopt het wel dat jij niet aankomt met 1800 kcal per dag. Je behoefte is gewoon verlaagd. Je lichaam voldoet nu hiermee, terwijl t voorheen waarschijnlijk met meer voldeed.
Eigenlijk snap ik je hele verhaal niet. Ik ben al ong. 6 maanden op dit gewicht en ben ook niet bewust aan het lijnen ofzo. Ik let er alleen op dat ik niet aankom. Verder is met mijn stofwisseling niets mis en mijn behoefte is ook niet verlaagd of wat dan ook. Hij is gewoon (ongeveer) 1800 kcal per dag, want de formule waarmee ik het uitgerekend heb is wel betrouwbaar. Ik las trouwens op Voedingscentrum.nl dat ze voor die waarde van 2200 kcal per dag een lichaamsgewicht van 70 kg hebben aangehouden, hier zit ik 12 kg onder, dat verklaart misschien ook mijn lagere energiebehoefte. Bovendien doe ik ook niet gek veel op een doordeweeks dag (als ik niet ga sporten!), alleen naar school toe gaan (het is 5 min. fietsen) en wat thuis zitten.
Oud 05-04-2005, 16:04
Mara
Mara is offline
@Chloe Sierre: Nee, 6% kán eigenlijk niet. Ken een jongen, hartstikke mager, als je 'm ziet zou je zeggen geen grammetje vet maar die heeft ook nog 9,8%. Daar komt bij dat je een vrouw bent, dus dat lijkt me sterk.

Ik ben trouwens 1,66 meter.
Oud 05-04-2005, 16:06
Mara
Mara is offline
@Ik dácht Sneeuwvlokje: Die vraag van jou over die behoeftes die je had uitgerekend. Je zei dat je expres een wat hoger vetpercentage had genomen dan je daadwerkelijk hebt, toch?

Maar dan kom je qua behoeft lager uit, want dan is je VVM lager.
Oud 05-04-2005, 16:12
Verwijderd
met minder dan 3 % vet ben je dood. Dus 6 % is wel extreem laag...
Oud 05-04-2005, 16:20
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 05-04-2005 @ 17:04 :
@Chloe Sierre: Nee, 6% kán eigenlijk niet. Ken een jongen, hartstikke mager, als je 'm ziet zou je zeggen geen grammetje vet maar die heeft ook nog 9,8%. Daar komt bij dat je een vrouw bent, dus dat lijkt me sterk.

Ik ben trouwens 1,66 meter.
Ik had toen ook wel een laag vetpercentage omdat ik toen simpelweg gewoon bijna niks om vast te pakken had. Maar die 6 procent leek mij zelf ook wel vrij sterk als ik andere vetpercentages zie

Maar ik vraag me toch nog sterk af waar jouw gewicht vandaan komt... Je ziet er echt niet zo zwaar of dik uit! Snap wel je frustratie wel (ook over de jongens)... Je wilt jezelf gewoon vrouwelijk voelen.
Oud 05-04-2005, 16:25
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 05-04-2005 @ 17:06 :
@Ik dácht Sneeuwvlokje: Die vraag van jou over die behoeftes die je had uitgerekend. Je zei dat je expres een wat hoger vetpercentage had genomen dan je daadwerkelijk hebt, toch?

Maar dan kom je qua behoeft lager uit, want dan is je VVM lager.
Ongeveer 1% hoger. (Ik vond 20 wel een mooi 'rond' getal, ook wat makkelijker om mee te rekenen.) Maar dat scheelt maar 10 kcal ofzo in mijn GS, dus dat verschil is te verwaarlozen. Bovendien heb ik de laatste tijd wat minder gesport dan voorheen, dus mijn spiermassa zal wel ietsje afgenomen zijn. En zo heel nauwkeurig hoef ik het niet te weten. Mijn energiebehoefte is rond de 1800 kcal en zeker geen 2200 kcal (of nog meer!).

Overigens, een vrouw met een normaal postuur (niet te dik, niet te dun) heeft een vetpercentage van ong. 25% en een man met een normaal postuur heeft een vetpercentage van ong. 15%. De meeste (vrouwelijke) anorexia-patiënten, met een BMI 16 of iets dergelijks hebben meestal nog wel een vetpercentage van 8 a 10%. Dus 6% lijkt me wel erg laag.
Oud 05-04-2005, 16:25
Mara
Mara is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 05-04-2005 @ 17:20 :
Ik had toen ook wel een laag vetpercentage omdat ik toen simpelweg gewoon bijna niks om vast te pakken had. Maar die 6 procent leek mij zelf ook wel vrij sterk als ik andere vetpercentages zie

Maar ik vraag me toch nog sterk af waar jouw gewicht vandaan komt... Je ziet er echt niet zo zwaar of dik uit! Snap wel je frustratie wel (ook over de jongens)... Je wilt jezelf gewoon vrouwelijk voelen.
Een deel van m'n gewicht komt uit m'n spieren. Nu is 't weg, maar tijdje terug had ik 51kg VVM terwijl ik maar 1,66m ben, relatief is dat bovengemiddeld. Maar er zit momenteel gewoon veel vet aan, vooral aan m'n benen. En nee, dat zie je idd niet op die foto. Ik maak wel een keer een foto van m'n benen, dan kan je 't beter zien.
Oud 05-04-2005, 16:29
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 05-04-2005 @ 17:25 :
Een deel van m'n gewicht komt uit m'n spieren. Nu is 't weg, maar tijdje terug had ik 51kg VVM terwijl ik maar 1,66m ben, relatief is dat bovengemiddeld. Maar er zit momenteel gewoon veel vet aan, vooral aan m'n benen. En nee, dat zie je idd niet op die foto. Ik maak wel een keer een foto van m'n benen, dan kan je 't beter zien.
Mijn spiermassa is ook sterk aan t verkleinen, dat merk ik. En daarbij is mijn vetpercentage aan het verhogen...

Waar hebben jullie die percentages/massa's laten berekenen als ik vragen mag?
Topic gesloten

Regels voor berichten