Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2005, 18:02
Miracle
Miracle is offline
Ben jij vegetariër of eet je wel eens bewust vegetarisch? Met wat voor reden? En wat eet je dan zo al? Vind je het echt lekker, of vergelijkbaar met echt vlees?

Ik eet af en toe (bewust) vegetarisch. Maar alleen als het een vergelijkbare smaak heeft met vlees. Bijv. kroketten, knakworstjes, saucijnenbroodjes of een soort kipschnitzel. Ik eet het alleen als ik het lekker vind. De reden is dat ik het net zo lekker vind en het is beter voor de dieren om het een keer geen vlees te eten. Ik eet soms ook geen vlees en geen vervanger, maar dat is gewoon omdat ik sommige soorten vlees niet lekker vind.
Oud 05-04-2005, 18:35
dark princess
dark princess is offline
Ik ben vegetarier en ik eet bijna dagelijks een vegetarische burger of zoiets dergelijks. Ik vind niet al het vegetarische spul even lekker, ik houd vooral van groentenburgers en rijstenburgers. Vandaag heb ik nog Vales (ofzoiets), van de reclame, gegeten, dat zou naar een vleesschnitzel smaken, maar ik weet niet meer hoe die smaakten ...maar was wel lekker .

Die vegetarische baopao (ofzo) vind ik niet lekker, die vind ik te sterk gekruid.
Oud 05-04-2005, 18:43
~
~ is offline
ik eet gewoon mcdonalds voedsel met de consequentie dat ik 's nachts kotsend boven de plee hang je moet wel wat over hebben voor je 'social life'
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 18:44
mikk
mikk is offline
ik eet bewust heel weinig vlees, maar ik ben geen vegetarier. die vales dingen zijn best lekker, net echt vlees maar daar gaat het mij niet zo om, ik ben toch niet zo gek op vlees. echt lekker zijn de champignon burgers van de albert heijn maar laten die nou net uit het assortiment gehaald zijn!!
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 19:07
Verwijderd
Ik eet zo'n 5 dagen per week vegetarisch, omdat ik tegen de bio-industrie ben (ik eet ook alleen eco-vlees en wilde niet-overbeviste vis). Ter vervanging eet ik vanalles, vaak ei, linzen of tofu omdat dat niet zo duur is, maar ook nootjes, quorn, kaas, paddestoelen en allerlei soorten vegaschijven en vegaballetjes. Ook wel eens niets, dat kan ook best voor een dagje.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 19:11
snoopy
snoopy is offline
Ik ben niet zo gek op vlees, dus in restaurants eet ik bijna altijd vegetarisch (vooral als ik het er niet zo vertrouw)
Thuis eten we ongeveer 1 dag in de week vegetarisch.
Oud 05-04-2005, 19:14
krootenkoker
krootenkoker is offline
ik eet alleen kaaskroketten. ik bak ze wel in dierlijke vetten. is dat verkeerd?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 19:21
madyliefje
madyliefje is offline
ik eet 7 jaar geen vlees meer en 2 jaar ook geen vis meer, vis at ik daarvoor wel omdat ik nog in de groei was dus jah dat moest.
ik ben dus gestopt met vlees eten toen ik 9 was. omdat ik op vakantie in frankrijk was op een boerderij. die mensen hadden daar dus een bioindustrie-schuur voor de kippen maar omdat ik 9 was, was ik me er niet ech van bewust wat dat nou eigenlijk was.
de mensen van het huisje waar wij in zaten vroegen of wij kwamen helpen met het uitladen van een nieuwe lading kuikens die daar waren aangekomen. wij dus mee geholpen met 20.000 kuikens uitladen. toen we naar huis gingen na die vakantie vroeg ik aan mn moeder waar die kippen heen ging als ze groot waren. en ja........... die waren voor de slacht. sinds dien heb ik nooit meer een stukje vlees op.
hier thuis eten we zo ie zo geen vlees omdat mn ma dat ook niet eet. meestal eet ik in plaats van vlees paddenstoelen of een kaasplak is erg lekker. de vegetarische producten vind ik vaak minder lekker. ze zijn vaak een beetje droog.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 20:09
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik eet wel eens vegetarisch omdat ik het leuk vind om af te wisselen en als je af wilt wisselen met vlees ben je vaak veel geld kwijt vind ik. Ik eet dan vaak vegaburgers (liefs quornburgers), tofu of gewoon van die quornstukjes. Ik vind het lekker, anders zou ik het niet eten en het is sneller klaar dan vlees en soms ook goedkoper.
Oud 05-04-2005, 20:16
Martin Chaos
Martin Chaos is offline
vege em vega burgers smaken over het algemeen naar een synthetische rodondendron en nee, ben niet echt een liefhebber.

Zelfgemaakte rijst-tofuburgers schoppen kont.
Oh, en ik eet vega omdat ik moord, uitbuiting en verkrachting a-relaxt vind.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 20:17
Martin Chaos
Martin Chaos is offline
Citaat:
krootenkoker schreef op 05-04-2005 @ 20:14 :
ik eet alleen kaaskroketten. ik bak ze wel in dierlijke vetten. is dat verkeerd?
Kaas = dierlijk vet
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 20:33
TechXP
TechXP is offline
Eet altijd veganistisch

Vanaf mijn jeugd heb ik nooit vlees opgedrongen van mijn ouders. Moest er zelfs om vragen wilde ik vlees. Aangezien ik niet snel eet wat ik niet weet wat het is, dus weinig erom gevraagd. Alleen leverworst, gekookte worst of soepballetjes heb ik een keer gegeten vanaf mijn 8e... op mijn 10e of 11e werd ik vegetarier en bijna 3 jaar geleden veganist.

Vleesvervangers(?) als tivall zijn niks. Vond ze nooit echt lekker. Nadat ik veganist werd heb ik betere dingen gevonden. Healthy planet. De gehaktbal of de fricassee. Erg lekker. Probeer maar eens.

Hier houden de vleeseters er al van

Pas eens redwood vissticks geprobeerd. Dit is namaak natuurlijk. Maar het smaakt naar visstick. Tenminste aldus mijn visetende vader. En mijn moeder spuugde het uit omdat ze al niet van vis houdt en het zo echt smaakte.
Oud 05-04-2005, 20:47
Verwijderd
Ovo-vegetarisch: ik gebruik in/uit principe geen dierlijke producten, maar wél biologische eieren van kippen die worden gehouden als huisdieren bij een goede bekende. Soms eet ik dus wel eieren ter vervanging, ook tofu staat regelmatig op het menu.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 11:47
Verwijderd
Ik ben vegetariër. Reden daarvoor is te vinden in één van de berg andere topics daarover. Ik eet niet echt veel vleesvervangers, ik lust het meeste niet of mag het niet. Als ik een vleesvervanger eet is het meestal (naturel) quorn.

Die Valessdingen vind ik echt megaranzig en quorn lijkt naar mijn idee meer op echt vlees (kip)...maar goed, ik heb dan ook al een jaar of 12 geen vlees/kip/vis gegeten, dus misschien vergis ik me.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 13:59
Mara
Mara is offline
Ik ben geen vegariër, maar soms eet ik wel vegetarische burger o.i.d. voor de afwisseling, of omdat m'n ouders vet vlees eten.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 14:25
saartjeh
saartjeh is offline
ja ben vegetarier (check vorige posts voor reden)
maar is hier ook iemand die die nieuwe vega burgers heeft uitgeprobeerd, of hoe die dingen ook heten, door een of andere boer ontworpen en schijnt heel echte te smaken. nou ben ik wel tevreden met mijn gewone burgertjes en mijn tofu maar ik ga samenwonen met mijn vriend en anders kookten we altijd apart en een (paar) maand geleden kwam hij met het idee (als grote vleeseter) om als het goed 'echt' smaakt dat voornamelijk te eten (is ook goedkoper he) omdat we dan wel samen kunnen koken en niet weer alles apart hoeven te doen
heeft iemand ervaring met dit spul (sorry kan echt niet op naam komen) van de reclamen: hou je vriend/vriendin 1 keer in de week voor de gek
Oud 06-04-2005, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Martin Chaos schreef op 05-04-2005 @ 21:17 :
Kaas = dierlijk vet
Kaas bevát vet, maar ís an sich geen vet. Laat de rolleyes de volgende keer maar thuis.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 16:27
Xonzo
Xonzo is offline
ik eet gewoon af en toe eens vegetarisch. Gewoon omdat ik het heel erg lekker vind. Die speciale burgers, die vele groeten.. heerlijk!

maar anderzijds zou ik mijn vlees niet kunnen missen eigenlijk.
Oud 06-04-2005, 18:04
dark princess
dark princess is offline
Citaat:
saartjeh schreef op 06-04-2005 @ 15:25 :
heeft iemand ervaring met dit spul (sorry kan echt niet op naam komen) van de reclamen: hou je vriend/vriendin 1 keer in de week voor de gek
dat zijn die Valles (of hoe je het ook schrijft) dingen, zijn best wel lekker, maar dan moet het korstje wel krokant zijn . Weet niet precies of ze wel echt naar vlees smaken, maar probeer maar eens. Wij kopen ze bij de super de boer, bij andere supermarkten hier in het dorp hebben ze ze niet geloof ik...
Oud 06-04-2005, 19:08
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Snees schreef op 06-04-2005 @ 17:02 :
Kaas bevát vet, maar ís an sich geen vet. Laat de rolleyes de volgende keer maar thuis.
kaas bevat dierlijk vet is wat die post bericht.
Oud 06-04-2005, 19:14
Verwijderd
Citaat:
ejfe schreef op 05-04-2005 @ 19:44 :
echt lekker zijn de champignon burgers van de albert heijn maar laten die nou net uit het assortiment gehaald zijn!!
ik vroeg me al af waarom ze nooit meer op tafel staan jammer
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 19:33
Verwijderd
Citaat:
saartjeh schreef op 06-04-2005 @ 15:25 :
ja ben vegetarier (check vorige posts voor reden)
maar is hier ook iemand die die nieuwe vega burgers heeft uitgeprobeerd, of hoe die dingen ook heten, door een of andere boer ontworpen en schijnt heel echte te smaken. nou ben ik wel tevreden met mijn gewone burgertjes en mijn tofu maar ik ga samenwonen met mijn vriend en anders kookten we altijd apart en een (paar) maand geleden kwam hij met het idee (als grote vleeseter) om als het goed 'echt' smaakt dat voornamelijk te eten (is ook goedkoper he) omdat we dan wel samen kunnen koken en niet weer alles apart hoeven te doen
Valess
De mediterreane burger smaakt hetzelfde als de quorn mediterreane burger, vind ik, niet echt naar vlees dus, maar de structuur lijkt erg op die van mager varkensvlees.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 19:43
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 06-04-2005 @ 20:33 :
Valess
De mediterreane burger smaakt hetzelfde als de quorn mediterreane burger, vind ik, niet echt naar vlees dus, maar de structuur lijkt erg op die van mager varkensvlees.
Dan eet ik denk ik liever quorn omdat ik het juist leuk vind dat dat niet op vlees lijkt. Zijn die Valess-burgers duurder dan quorn of juist niet?

Ik vind quorn altijd een beetje zurig bijsmaakje hebben, iemand een idee hoe dat komt of hoort dat er gewoon bij?
Oud 07-04-2005, 06:37
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 06-04-2005 @ 20:43 :
Ik vind quorn altijd een beetje zurig bijsmaakje hebben, iemand een idee hoe dat komt of hoort dat er gewoon bij?
Dat heb ik nog niet gehad... Heb je al verschillende merken uitgeprobeerd?
Oud 12-04-2005, 14:29
Verwijderd
Ik ben vegetariër en eet regelmatig quorn...ook gehakt etc van quorn.

Soms tofu en Valess vind ik maar wennen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2005, 14:36
juno
juno is offline
Ik eet wel melkproducten en eieren, en als ik mijn geweten uitzet en echt ontzettende trek heb in vlees eet ik wel biologisch vlees. Maar ergens zit me dat wel dwars, nu ik weet dat ook biologische biggen zonder verdoving gecastreerd worden. Dus ik ben net zo gelukkig met tahoe en tempe, en peulvruchten. Falaffelballetjes zijn toch heerlijk!

Vleesvervangers eet ik eigenlijk nooit, en ik mis het niet, omdat ik geen aardappelen groente vlees menu heb.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 15:58
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Miracle schreef op 05-04-2005 @ 19:02 :
Ben jij vegetariër of eet je wel eens bewust vegetarisch? Met wat voor reden? En wat eet je dan zo al? Vind je het echt lekker, of vergelijkbaar met echt vlees?

Het is weer eens tijd voor een lang stukje dezerzijds.

Ben ik vegetarier? Jawel. Eigenlijk volstaat dat niet -en dus leest men hier de woorden eens zondaars-, omdat vlees niet het enige product is waarvan de voortbrenging niet anders dan langs perverse, abjecte en ethisch onoirbare weg kan geschieden. Algemene vraag: Is die sojamelk van Albert Heijn te drinken, al was het maar door de cornflakes en de koffie? Hiermee suggereer ik overigens niet, dat gastronomische toereikendheid, in dit geval van sojamelk, een voorwaarde mag zijn voor de afzwering van melk, die toch inhoudt: overbodige inbreuk op rechten die het venuft ons dwingt ook aan dieren toe te kennen.

Welke reden? Opdat ik vrij van schuld ten grave gedragen zal worden, en onzen Vader aldus eene debetvrije rekening overleggen kan! Maar nee, zo is het niet. Wie andermans belangen in acht neemt, enkel tot zijn persoonlijk heil, is toch niets anders dan een opportunist. Waarlijk groot is hij, die een eenzame kip toastjes voert en zich kan vermeien louter in het plezier dat hij die kip aldus bereidt, want zijn oogmerk is zuiver, rein, en onvertroebeld door enige andere duisterdere drijfveer, zoals hoop op beloning of erkenning van de eigen vroomheid.

Wat eet ik dan zoal? Welnu, deze vraag is toch te betreuren.
Waarom? Omdat zij de helaas gewoonlijke houding tegenover vlees verraadt, dat, wie geen vlees eet, "iets anders" moet eten, dat dus diens eetgedrag een markante omissie vertoont. In feite toch ware het beter, als de volstrekte onverschilligheid jegens andere wezens, die noodzakelijk is om hun langs obscene weg verkregen vlees door de strot te krijgen, als markant werd gezien. Maar om de vraag toch te beantwoorden: geen vlees dus. Nu moet ik meteen bekennen dat ik van de afdeling bewust onbewust eten ben, dus hoogst zelden houd ik rekening met de vraag, wat zoal gegeten moet worden om de dagelijkse voedingsstofjes binnen te krijgen, maw tofu, etc eet ik niet vaak. Daartegenover staat echter de pot vitaminepillen.

Of ik vlees mis? Nee. In het geheel niet.

En dan, terzijde, wat betreft het sluimerende verwijt van wereldvreemdheid dat principiele vegetariers/veganisten soms ten deel valt: dat verwijt zou langs de zaak gaan, omdat deze aangelegenheid zich bevindt in het immateriele, en realiseerbaarheid, hoewel op zichzelf beschouwd heel relevant, daarbij ueberhaupt geen rol speelt, dus een heel andere vraag vormt.
Oud 12-04-2005, 15:58
MickeyV
MickeyV is offline
Die smileys voegen echt iets toe, ook vanuit esthetisch oogpunt.
Oud 12-04-2005, 16:58
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Miracle schreef op 07-04-2005 @ 07:37 :
Dat heb ik nog niet gehad... Heb je al verschillende merken uitgeprobeerd?
Ja, ik had het overal mee.
Oud 12-04-2005, 21:41
Bloem
Bloem is offline
Ik eet geen vlees, deels uit principe en deels omdat ik er erg buikpijn van krijg. Ik eet echter wel vis, dus een echte vegetariër ben ik niet

De meeste vega-burgers van AH vind ik erg lekker, van andere winkels valt het vaak een beetje tegen. Ik hou met name van de hamburgers, groente-burgers en maisschijven, en Valess, dat nieuwe, vind ik ook erg lekker En quorn natuurlijk, vooral als kipvervanger in gerechten als kip-tandoori Quorn-gehakt en tofu vind ik niet te eten
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 13:59
Yerli
Yerli is offline
Ik eet 1 of 2 keer per week vlees.. eigenlijk zou ik daar van willen afstappen, maar aan de andere kant ook weer niet

Een vage hersenkronkel denk ik..
Reageren

Regels voor berichten