Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2005, 09:41
Punkygirl
Punkygirl is offline
In het begin van onze relatie zei mijn vriend altijd dat zn vrienden voor mij gingen. Dat snapte ik toen ook wel want je bent net bij elkaar etc.

Nu zijn er na bijna 2,5 jaar samen wat irritaties bij mij over hem.
Bijvoorbeeld dat er altijd als wij wat afspreken een bepaalde vriend van hem zo'n 3 a 4 keer langskomt.
Opzich heb ik daar echt geen problemen mee, ik mag hem ook wel graag en kan gezellig met hem praten.
Wat ik wél een probleem vind, is dat zodra hij er is.. Ik het gevoel heb niet of amper te bestaan..
Als hij bijv mee gaat op de fiets ergens heen, fietsen hun samen.. en ik ergens achter of voor hun in mn eentje.
Als hij bij mn vriend thuis komt, duiken ze met zn tweeën achter de computer. En aangezien daar maar twee stoelen staan, heb ik geen andere keuze dan in mn eentje op zn kamer tv te gaan kijken ofzo.
Toen ik daar laatst wat van zei, kreeg ik als antwoord dat ik toch wist dat zijn vrienden boven mij stonden...

Nu voel ik me ongelooflijk gekwetst en ik weet niet wat ik moet doen. Het is toch niet normaal dat als je zo'n lange tijd samen bent, hij nog steeds zn vrienden boven jou zal verkiezen?
Oud 08-04-2005, 09:53
Wendy Lynn
Wendy Lynn is offline
Sorry... maar dit vind ik echt geen stijl. Tuurlijk is het belachelijk dat als jij bij je vriend op bezoek bent dat er dan ook steeds vrienden van hem komen. Maar wat nog belachelijk is... is dat hij dan totaal geen aandacht meer aan jou besteedt! En dat ie dan ook nog als smoes durft te gebruiken ´je weet toch dat m´n vrienden boven jou staan?'.. Nou echt... ik zou hier serieus met hem over gaan praten want ik vind ik het niet kunnen.
Oud 08-04-2005, 09:54
WolterB
WolterB is offline
Mag ik zeggen dat ik het ontzettend vreemd en onnadenkend en egoïstisch van hem vind dat hij zo reageert?

Doe dan dingen écht met zn drieën, want nu laat hij je als het ware stikken.

Je hebt al proberen te praten, maar zeg tegen hem dat dit echt niet kan. Jij bent een 2e keuze nu en dat durft hij ook gewoon te zeggen recht in je gezicht

Ik zou even nadenken of je zo door wilt gaan, want vrienden zijn belangrijk, maar je kunt ook dingen samen doen ipv als er een vriend langskomt jou alleen laten en ervanuitgaan dat jij je maar in je eentje vermaakt
Oud 08-04-2005, 09:59
Punkygirl
Punkygirl is offline
Ik ben erg blij dat ik niet de enigste ben die dit vreemd vind.
En ook al gaan we dingen doen met zn 3en.. dan loop ik alsnog er een beetje voor jan lul bij..
Oud 08-04-2005, 10:02
Verwijderd
Citaat:
Punkygirl schreef op 08-04-2005 @ 10:41 :
In het begin van onze relatie zei mijn vriend altijd dat zn vrienden voor mij gingen.

romanticus..
Oud 08-04-2005, 10:05
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Punkygirl schreef op 08-04-2005 @ 10:59 :
Ik ben erg blij dat ik niet de enigste ben die dit vreemd vind.
En ook al gaan we dingen doen met zn 3en.. dan loop ik alsnog er een beetje voor jan lul bij..
En dat moet je dus vertellen aan hem, dat jij je buitengesloten voelt als er 1 (of meer) vrienden van hem bij zijn.
Oud 08-04-2005, 10:11
Verwijderd
Het is echt belachelijk dat hij jou het gevoel geeft dat je er niet echt bij bent. Het lijkt ook alsof hij het gewoon als vanzelfsprekend ziet dat jij dit van hem pikt, hij maakt zich nergens druk om zeg maar. Normaal gesproken denk je dan als vriendje toch van "goh, zou zij dit wel leuk vinden? Zou ze me nu niet een enorme eikel vinden.. shit hee, ik heb haar wel een beetje genegeerd vandaag."
Maar dat boeit hem blijkbaar niet, hij gaat er niet eens op in hoe jij je voelt. Hij vindt z'n vrienden belangrijker en jij hebt je maar aan te passen.
Ik denk dat je vanaf het begin al iets teveel van hem gepikt hebt zeg maar.. dat jij te vaak gewoon deed zoals het hem uitkwam.
Hij ziet jou ook als vanzelfsprekend volgens mij. Hij doet geen enkele moeite voor je.

Het is ook raar dat hij blijkbaar geen behoefte heeft om eens alleen met jou te zijn en samen leuke dingen te doen.
Als hij graag met z'n vrienden af wil spreken kan hij dat voortaan beter op een ander moment doen, want zo gaat het niet.
Als je dat aan hem uitlegt moet hij het toch op de een of andere manier begrijpen. Werkt dat niet, neem dan zelf eens wat vriendinnen mee, dan heb jij ook wat te doen.
Want ondertussen is hij lekker bezig met z'n sociale contacten en zit jij daar maar in je eentje. Dat kan vast anders!
Oud 08-04-2005, 10:11
Punkygirl
Punkygirl is offline
Heb ik dus gedaan, en toen zei hij dat zn vrienden dus voorgingen...

Vanavond maar weer eens een gesprek aanknopen..
Oud 08-04-2005, 10:13
Verwijderd
Citaat:
Reverend schreef op 08-04-2005 @ 11:02 :
romanticus..
Liegbeest
Oud 08-04-2005, 10:20
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Sjonge zeg, lekker bot om dat zo tegen je te zeggen. Ik vind het echt niet kunnen zo'n reactie. Natuurlijk zijn je vrienden ook belangrijk, maar om nou te zeggen dat zijn vrienden boven jou gaan...zo lijkt het er meer op of jij een gewone vriendin bent en hij een relatie met die ander heeft.

Ik denk dat hij en die vriend best wel zijn best kunnen doen om jou er iets meer bij te betrekken, dat is wel zo leuk voor jou! En bovendien kan hij misschien ook eens tegen zijn vriend zeggen dat het nu even niet uitkomt, omdat jij er bent?
Oud 08-04-2005, 10:27
Smobbo
Smobbo is offline
Ik weet niet of het aan mij ligt, maar het is volgens mij niet helemaal normaal als je vriend vanaf het begin zegt dat je minder belangrijk dan z'n vrienden bent.
Natuurlijk zijn vrienden heel erg belangrijk, maar hoe hij zich nu gedraagt zou ik dus niet pikken. Zeg gewoon een keer tegen hem dat het (cker na 2,5 jaar! ) lullig is dat hij jou gewoon ' voor lief neemt'.
Ik neem aan dat hij toch ook wel eens dingen met z'n vrienden afzegt omdat jullie wat willen gaan doen? (of is dat gewoon een kronkel in mijn hersens dat ik dat wel doe ?).
Ik zou het als ik jou was er dus iig over hebben, want persoonlijk vind ik het niet echt vreemd om je vriend(in) op de 1e plek te zetten (met je vrienden op een mooie 2e plek).
Het is namelijk echt wel mogelijk om aan én je vrienden én je vriend(in) genoeg aandacht te schenken. Dat hij die verhoudingen anders heeft is tot daaraan toe, maar je kan het overdrijven .
Oud 08-04-2005, 10:37
Rieno
Rieno is offline
wat een mafkees zeg.... ok, vrienden zijn belangrijk..die moet ie niet laten vallen omdat ie jou nu heeft maar om ze dan schijnbaar zover boven jou te plaatsen is nogal vreemd (en dat is een understatement)

Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken, maar ik heb zelfs mn band al laten zitten (en dat zijn echt mn beste vrienden) om maar bij mn vriendin te kunnen zijn..
Oud 08-04-2005, 11:25
pyres
pyres is offline
Citaat:
Punkygirl schreef op 08-04-2005 @ 10:41 :
In het begin van onze relatie zei mijn vriend altijd dat zn vrienden voor mij gingen. Dat snapte ik toen ook wel want je bent net bij elkaar etc.

Nu zijn er na bijna 2,5 jaar samen wat irritaties bij mij over hem.
Bijvoorbeeld dat er altijd als wij wat afspreken een bepaalde vriend van hem zo'n 3 a 4 keer langskomt.
Opzich heb ik daar echt geen problemen mee, ik mag hem ook wel graag en kan gezellig met hem praten.
Wat ik wél een probleem vind, is dat zodra hij er is.. Ik het gevoel heb niet of amper te bestaan..
Als hij bijv mee gaat op de fiets ergens heen, fietsen hun samen.. en ik ergens achter of voor hun in mn eentje.
Als hij bij mn vriend thuis komt, duiken ze met zn tweeën achter de computer. En aangezien daar maar twee stoelen staan, heb ik geen andere keuze dan in mn eentje op zn kamer tv te gaan kijken ofzo.
Toen ik daar laatst wat van zei, kreeg ik als antwoord dat ik toch wist dat zijn vrienden boven mij stonden...

Nu voel ik me ongelooflijk gekwetst en ik weet niet wat ik moet doen. Het is toch niet normaal dat als je zo'n lange tijd samen bent, hij nog steeds zn vrienden boven jou zal verkiezen?
dit had ik ook met mijn ex
uiteindelijk heeft hij voor z'n vrienden gekozen

wanneer een jongen niet gewoon durft kenbaar te maken dat hij jouw vriend is, dan is het tijd om wat anders te vinden
Oud 08-04-2005, 11:31
Punkygirl
Punkygirl is offline
Nou dat is ook weer niet zo..
Meestal laat hij juist heel trots foto's etc zien..
Maar dit vind ik gewoon erg vervelend..
het blijft aan me knagen.. t zit me ontzettend dwars
Oud 08-04-2005, 11:34
Smobbo
Smobbo is offline
Gewoon zeggen dat je het lullig vindt, en dat hij d'r is ff wat aan moet doen.
Niet melden zo van: ' He joh, trouwens, het is wel een btje stom dat je nu wat met *vul naam van een vriend van hem in* gaat doen terwijl ik er ook binnen, vind je nie?'.
Meer melden in de richting van: ' He, oke waar slaat het op dat je wat met *vul naam van een vriend van hem in* gaat doen terwijl ik er ook ben?! Ik ben je slaafje niet, die op te roepen is als je er zin in hebt!' .
Oud 08-04-2005, 11:35
someone17
someone17 is offline
3 is te veel. Dat is nou eenmaal zo in een relatie. Zelf heb ik ook vaak het idee dat mijn vriend zijn vrienden belangrijker vind al mij, maar gelukkig ontkent hij dat! ik zou me geen raad wete als hij er zo open voor uit komt als jouw vriend. Denk dat ik het dan tot me grote spijt had moeten beeïndigen als er geen goede oplossing kwam.
Oud 08-04-2005, 12:11
Verwijderd
Hij's homo.
Oud 08-04-2005, 12:17
Punkygirl
Punkygirl is offline
hahaha dat denk ik nou ook weer niet.. weet ik trouwens wel zeker..
Oud 08-04-2005, 12:28
Verwijderd
Citaat:
Punkygirl schreef op 08-04-2005 @ 13:17 :
hahaha dat denk ik nou ook weer niet.. weet ik trouwens wel zeker..
Dat kun je niet zeker weten.
Oud 08-04-2005, 12:39
Punkygirl
Punkygirl is offline
nou...
dat weet ik wel..
Hij vind dat soort dingen ranzig en gruwelt er echt van...

Lijkt me sterk dat hij dan ineens homo geworden is..
Oud 08-04-2005, 12:46
Lorelei
Lorelei is offline
Hij behandelt je slecht en daar mag je best iets van zeggen.
Oud 08-04-2005, 13:04
Verwijderd
Citaat:
Punkygirl schreef op 08-04-2005 @ 13:39 :

Hij vind dat soort dingen ranzig en gruwelt er echt van...
Jongens die dat zeggen vind ik altijd verdacht

Maarja, probeer echt voor jezelf op te komen!
Oud 08-04-2005, 13:24
groovy
groovy is offline
mijn vriend zei na een paar maanden al dat ik op zijn nr. 1 stond. Nou snap ik heel goed dat vrienden ook echt belangrijk zijn, maar ik vind dat als hij met jou afspreekt, hij ook tegen die vriend kan zeggen dat hij dan even 'bezet' is. Een stomme vraag hoor, maar als je lekker met hem alleen bent, en bent aan knuffelen/zoenen etc. en de bel gaat..stopt ie dan meteen en gaat ie gezellig met die vriend zitten?

Ik zou er echt goed over praten, en desnoods als die andere vriend weer komt, zelf ook vertrekken en niet op hem gaan wachten. Wat met een vriendin gaan doen en als ie belt, zeggen dat je het momenteel te druk hebt. Voelt ie eens hoe lullig het is..

Succes!!
Oud 08-04-2005, 13:31
Gothic
Gothic is offline
JE kunt niet opeens verwacht dat hij verandert, zeker niet als hij dit al 2,5 jaar doet. Hij heeft een keuze gemaakt, jij moet nu de keuze maken of je hiermee wil leven, of dat je dit niet genoeg vindt...
Oud 08-04-2005, 13:34
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
dit is belachelijk.
Oud 08-04-2005, 14:14
Myuki
Myuki is offline
Ookal ken ik je niet.

Hij verdient je niet
Oud 08-04-2005, 14:36
Punkygirl
Punkygirl is offline
Citaat:
Myuki schreef op 08-04-2005 @ 15:14 :
Ookal ken ik je niet.

Hij verdient je niet
dank je wel
Klinkt ontzettend lief
Oud 08-04-2005, 15:54
filia dei
filia dei is offline
Ik vind het raar van je vriend. Tuurlijk zijn vrienden wel belangrijk en die hoeft hij ook niet op te geven ofzo, maar jou compleet negeren als er iemand langskomt vind ik écht belachelijk.

En vooral ook die opmerking van 'je weet toch dat me vrienden boven jou staan' vind ik écht niet kunnen. Sorry hoor, maar als er echt niet met hem te praten valt en hij geeft alleen maar dit soort nonchalante antwoorden dan moet je het maar uitmaken denk ik.
Oud 08-04-2005, 15:59
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Wat een eikel.
Oud 08-04-2005, 16:13
Jolt
Jolt is offline
Manieren heeft ie nog nooit van geleerd.

Ik vind het asociaal. Zoiets doe je gewoon weg niet.
Oud 08-04-2005, 16:15
Ragnar
Ragnar is offline
Citaat:
Rieno schreef op 08-04-2005 @ 11:37 :

Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken, maar ik heb zelfs mn band al laten zitten (en dat zijn echt mn beste vrienden) om maar bij mn vriendin te kunnen zijn..
Beetje ander uiterste vind ik dat eerlijk gezegd.
Oud 08-04-2005, 16:58
Verwijderd
Citaat:
roekoek schreef op 08-04-2005 @ 12:35 :
3 is te veel. Dat is nou eenmaal zo in een relatie.
Toch slecht teken als je dit zo aanneemt. Ik trek ook vaak op met mijn vriend en een vriendin van mij of vriend van hem erbij, en dat is echt nog nooit een probleem geweest. Want in een relatie (vriendschappelijk of in liefde) wil je ervoor zorgen dat de ander zich op zijn gemak voelt, en voel je je (zoals er al eerder in dit topic is gezegd) lullig als je dat blijkbaar niet doet.

Lekker lullige reactie van je vriend, ik had hem geschopt en hard

Na 2,5 jaar vind ik het niet meer normaal dat je op de tweede plaats komt.
Oud 08-04-2005, 17:04
Spydogez
Spydogez is offline
Wat een onzin, jezus. Dat ie zn vrienden óók belangrijk vindt, oke, maar dit slaat echt nergens op.
Je moet je zo echt niet laten behandelen.
Oud 08-04-2005, 17:08
Pizzakoerier
Pizzakoerier is offline
Tjeez wat een asociaal gedrag is dat zeg... Jou zomaar negeren, je hebt het recht om pissed te zijn... Ik zou maar eens heel boos op hem worden en zeggen dat je dat niet pikt, gelijk heb je namelijk!
Oud 08-04-2005, 17:41
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
AmnesJAn schreef op 08-04-2005 @ 17:15 :
Beetje ander uiterste vind ik dat eerlijk gezegd.
ja, maar dat heeft weer te maken met dat ik haar heel weinig zie en de jongens 20x per week ofzo
Oud 08-04-2005, 17:48
Verwijderd
zet de beste jongen eens voor het blok. zoals al gezegd werd ziet hij jou als vanzelfsprekend, en er moet toch eens doordringen dat ook jij een mensje met gevoel bent. dit is namelijk geen stijl. laat het hem maar eens zien dat jij niet vanzelf sprekend bent en ook graag persoonlijke aandacht wil.
Oud 08-04-2005, 17:52
pyres
pyres is offline
Citaat:
Punkygirl schreef op 08-04-2005 @ 12:31 :
Nou dat is ook weer niet zo..
Meestal laat hij juist heel trots foto's etc zien..
Maar dit vind ik gewoon erg vervelend..
het blijft aan me knagen.. t zit me ontzettend dwars
zeg het dan gewoon tegen hem
jullie zijn al een tijd samen dus ik neem aan dat jullie goed kunnen praten
Oud 08-04-2005, 19:17
Built to last
Built to last is offline
Gewoon naar huis gaan als t weer zo voor komt.
Oud 09-04-2005, 00:46
Ragnar
Ragnar is offline
Citaat:
Rieno schreef op 08-04-2005 @ 18:41 :
ja, maar dat heeft weer te maken met dat ik haar heel weinig zie en de jongens 20x per week ofzo
Ah ok, 1 bandrepetitie eraan spenderen. Ik dacht dat je bedoelde dat je niet meer in de band zat door de dame. Dan zou er namelijk wat mis zijn.
Oud 09-04-2005, 00:53
bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-04-2005 @ 13:11 :
Hij's homo.
Oud 09-04-2005, 10:51
MB
MB is offline
Beetje raar dat zijn vrienden 'boven' jou staan. Je zou gewoon gelijk moeten zijn aan zijn vrienden.
Oud 09-04-2005, 10:51
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
AmnesJAn schreef op 09-04-2005 @ 01:46 :
Ah ok, 1 bandrepetitie eraan spenderen. Ik dacht dat je bedoelde dat je niet meer in de band zat door de dame. Dan zou er namelijk wat mis zijn.
haha ja, dan zou er iets behoorlijk mis zijn en ik heb dan ook tegen ze gezegd dat als ik dat soort tekenen begin te vertonen, ze me hoogstpersoonlijk in de giertank van de boer naast het repetitiehok mogen lazeren
Oud 09-04-2005, 12:05
Punkygirl
Punkygirl is offline
topic kan gesloten/verwijderd worden.
er is over gepraat en het gaat nu beter.
Oud 09-04-2005, 12:07
Verwijderd
Succes nog
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten