Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2005, 16:31
Spydogez
Spydogez is offline
Ik zit ergens mee, en ik weet niet hoe ik het op moet lossen.
Ik zie mijn vriend alleen in het weekend omdat hij 2,5 uur van me vandaan woont. Als hij het weekend bij mij is, voelt ie zich soms niet op zijn gemak, en dat vind ik niet raar want mijn ouders doen zo stroef.
Ze willen eigenlijk te goed hun best doen, maar als hij weg is zitten ze altijd te zeiken over hem tegen mij. Nooit is het goed. En ik weet niet wat ik moet doen om dat te veranderen, zodat ze allemaal tevreden zijn.

Herkent iemand dit, en weet iemand hoe ik hierop moet reageren, want alle reacties lijken fout te zijn!
Oud 07-04-2005, 16:35
WolterB
WolterB is offline
Mja, ik denk dat jullie misschien een keer met zn drieën (of vieren) moeten gaan praten.

Iig jij met je ouders. Jij vertelt hen waardoor hij (en ws ook jij) je ongemakkelijk voelt en zij vertellen dan waarschijnlijk wel waardoor dat komt.
Probeer zo verdere miscomminucatie te voorkomen en je zegt zegt dat ze het beste willen doen, maar dat het niet lukt. Vertel dat aan ze, zeg dat ze ook wel wat minder hun best mogen doen, omdat dat misschien wel fijner is voor hem.
Oud 07-04-2005, 17:38
Billy_bob
Billy_bob is offline
wat zeggen je ouders dan over hem? daar ben ik dan wel benieuwd naar....!
Oud 07-04-2005, 18:53
Unexplained
Unexplained is offline
Heeft hij een hanenkam of zo?
Oud 07-04-2005, 19:35
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef op 07-04-2005 @ 19:53 :
Ja, dat zou alles verklaren
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 14:48
Spydogez
Spydogez is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 07-04-2005 @ 19:53 :
Haha nee geen hanenkam. Hij is gewoon een doorsnee jongen, rustig, beleefd. Mijn ouders vinden dat ie té beleefd is, maar dat vind ik echt nergens op slaan. Moet ie dan gaan lopen boeren en zo, wat ze bij mij ook niet goed zouden keuren?
En als ik ruzie krijg met mn ouders zeggen ze zoiets van 'anders blijf je maar bij hem, want daar is het toch altijd beter.'
Dat doet me ook pijn, maar ik hoef toch niet te zeggen dat het daar klote is, terwijl het daar wel gewoon allemaal normaal gaat...
Oud 08-04-2005, 14:54
Fruitcake
Fruitcake is offline
ouders zullen altijd wel iets zoeken dat hen niet aanstaat aan je vriend. Ze willen hun kleine meid gewoon niet kwijt denk ik
Oud 08-04-2005, 16:41
Unexplained
Unexplained is offline
Kun je eens een foto plaatsen?
Oud 08-04-2005, 16:50
Spydogez
Spydogez is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 08-04-2005 @ 17:41 :
Kun je eens een foto plaatsen?
?
Oud 08-04-2005, 16:58
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Spydogez schreef op 08-04-2005 @ 17:50 :
?
Hij wilt zien hoe hij eruit ziet .
Oud 08-04-2005, 17:02
Spydogez
Spydogez is offline
Citaat:
Jolt schreef op 08-04-2005 @ 17:58 :
Hij wilt zien hoe hij eruit ziet .
Heeft ie pech.
Ik wil alleen advies.
Oud 08-04-2005, 19:15
synclinorium
synclinorium is offline
Hoe oud ben jij en is hij?

Hoelang hebben jullie al een relatie? Misschien moeten je ouders gewoon even wennen?
Oud 08-04-2005, 20:17
Verwijderd
Citaat:
Spydogez schreef op 08-04-2005 @ 18:02 :
Heeft ie pech.
Ik wil alleen advies.
Het leeuwendeel van de mensen die op deze aarde rondwandelen zijn bekrompen, dus er is een goede kans dat jouw ouders bij deze groep horen. Het is dus wel degelijk relevant hoe hij eruit ziet, want de meeste mensen baseren hun oordeel over mensen daar op. Zo is het in mijn geval zo dat de moeder van mijn vriendin mij niet mag omdat ik lang haar heb, en dat terwijl ik uitermate intelligent ben.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 16:22
Spydogez
Spydogez is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-04-2005 @ 21:17 :
Het leeuwendeel van de mensen die op deze aarde rondwandelen zijn bekrompen, dus er is een goede kans dat jouw ouders bij deze groep horen. Het is dus wel degelijk relevant hoe hij eruit ziet, want de meeste mensen baseren hun oordeel over mensen daar op. Zo is het in mijn geval zo dat de moeder van mijn vriendin mij niet mag omdat ik lang haar heb, en dat terwijl ik uitermate intelligent ben.
Hm ja oke, zit wel wat in.
Hij heeft in ieder geval niet een uiterlijk waar hij zich bij een bepaalde groep zou kunnen horen. En ik ook niet.

En we gaan dik 8 maanden met elkaar, en het leeftijdsverschil is 1,5 jaar, dus dat lijkt me geen probleem. Wel een punt: we zien elkaar alleen in het weekend, maar wat zouden ouders daar tegen kunnen hebben?
Oud 10-04-2005, 10:02
Unexplained
Unexplained is offline
Weet je wat het is, hij kan zich maar beter een beetje inlikken bij zijn 'schoonouders'. Net overhemd aan doen, galant doen tegen jou in hun bijzijn, misschien een keer een bloemetje of een fles wijn meenemen voor je moeder, et cetera. Allemaal kleine moeite, maar als je het als jongen wilt maken bij je schoonouders vaak noodzakelijk.
Oud 10-04-2005, 19:03
Spydogez
Spydogez is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 10-04-2005 @ 11:02 :
Weet je wat het is, hij kan zich maar beter een beetje inlikken bij zijn 'schoonouders'. Net overhemd aan doen, galant doen tegen jou in hun bijzijn, misschien een keer een bloemetje of een fles wijn meenemen voor je moeder, et cetera. Allemaal kleine moeite, maar als je het als jongen wilt maken bij je schoonouders vaak noodzakelijk.
Nee dat willen ze juist niet. Daarom, het is gewoon nooit goed.
Oud 10-04-2005, 21:33
Muzzle
Muzzle is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-04-2005 @ 21:17 :
Ik vind het gewoon een prachtige laatste zin.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 22:29
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 10-04-2005 @ 11:02 :
Getverderrie, dat klinkt wel heel erg gelikt. Als mijn dochter later een vriend heeft dan hoop ik dat hij níet zo gaat doen! Als hij gewoon zichzelf is lijkt mij dat goeg genoeg.

Ik heb verder niet echt tips voor je, het lijkt me een vervelende situatie.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 16:31
Pixxa
Pixxa is offline
uiteindelijk moet je je ouders te vriend houden maar nog belangrijker .. met je vriend je leven delen ... zoek daar een evenwicht in
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 21:41
Smobbo
Smobbo is offline
Hoe oud ben je?
Als je namelijk nog 14 ofzo bent, (bijvoorbeeld, voor ik alle mensen van lager dan en gelijk aan die leeftijd op m'n dak krijg) dan kan ik de reactie van je ouders nog plaatsen. Ze willen hun dochter dan gewoon niet 'kwijt' raken.
Als je al rond de 18 ofzo bent(weer voorbeeld, zelfde reden) dan mogen ze je vriendje gewoon niet. Heeft hij iets uitgevreten waarom ze dat denken?
Ow laten we even voorop stellen dat je ouders lopen te zeuren
Je moet gewoon een keer zeggen dat jij em leuk vindt en zolang ze geen héél sterke reden geven om hem niet te mogen, ze zich eens moeten gedragen.
Oud 13-04-2005, 18:13
Spydogez
Spydogez is offline
Citaat:
Smobbo schreef op 12-04-2005 @ 22:41 :
Hoe oud ben je?
Als je namelijk nog 14 ofzo bent, (bijvoorbeeld, voor ik alle mensen van lager dan en gelijk aan die leeftijd op m'n dak krijg) dan kan ik de reactie van je ouders nog plaatsen. Ze willen hun dochter dan gewoon niet 'kwijt' raken.
Als je al rond de 18 ofzo bent(weer voorbeeld, zelfde reden) dan mogen ze je vriendje gewoon niet. Heeft hij iets uitgevreten waarom ze dat denken?
Ow laten we even voorop stellen dat je ouders lopen te zeuren
Je moet gewoon een keer zeggen dat jij em leuk vindt en zolang ze geen héél sterke reden geven om hem niet te mogen, ze zich eens moeten gedragen.
Ik ben 20, dus dat is niet de reden.
Mijn moeder zei net weer iets opvallends tijdens het eten. 'Komt hij dit weekend weer? Want dan moet ik er wel rekening mee houden. En ik heb geen zin om weer de hele tijd op mijn tenen te lopen.''
En de andere keer zegt ze: 'Het maakt niet uit, want ik heb nooit last van jullie. Ga maar lekker jullie eigen gang.'

Wat wil ze nou??? Hij gedraagt zich echt heel goed, en heeft nooit iets verkeerds gedaan.
Oud 13-04-2005, 18:42
Jolt
Jolt is offline
Je ouders twijfelen over hem, hij is misschien niet de ideale schoon zoon wat ze ingedachte hadden.
Oud 13-04-2005, 19:15
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Avalon_Mae schreef op 11-04-2005 @ 23:29 :
Getverderrie, dat klinkt wel heel erg gelikt. Als mijn dochter later een vriend heeft dan hoop ik dat hij níet zo gaat doen! Als hij gewoon zichzelf is lijkt mij dat goeg genoeg.
Was een klein beetje sarcastisch
Reageren

Regels voor berichten