Oud 08-04-2005, 18:30
Dark Red
Avatar van Dark Red
Dark Red is offline
Hoi,
Hoe kan ik mijn frans en engels ophalen??
Ik zit in het derde middelbaar,mijn eerste jaar heb ik zonder moeite afgelost maar het tweede middelbaar heb ik heel weinig gedaan voor school maar toch geen onvoldoende op het eindtotaal voor de twee talen.
Nu is het zo dat ik voor engels continu gebuist ben!
Frans gaat over het algemeen ietsje beter,mijn eerste proefwerk dit jaar zonder onvoldoende(heb drie proefwerken per schooljaar)
Maar voor proefwerk én dagelijks werk engels ben ik altijd gebuist
Ze zeggen dat het vooral komt dat ik mijn woordenschat niet onthoud,en de theorie(die ik meestal perfect ken)niet kan toepassen op oefeningen.Veel vertalingszinnen(ned-frans(of eng)kan ik niet maken omdat ik sommige woorden niet ken die in de zin voorkomen.
Ik ben eigenlijk ten einde raad Wat kan ik doen om dit trimester(én het laatste ook)door te geraken met zo weinig mogelijk onvoldoendes??
Ik leer wel voor mijn toetsen én examens maar het lukt me gewoon niet.
Is er nog hoop?
Ik krijg eventueel bijlessen maar wat kan ik nog meer doen?
Wat doen jullie om jullie woordenschat van deze talen te onderhouden??Lezen jullie boeken?Kijken jullie films?

Ik hoop superveel dat er toch iemand kan antwoorden want weet ff niet meer wat doen
__________________
Het Is Mijn Vriend...Maar Ook Mijn Vijand
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2005, 18:32
Dark Red
Avatar van Dark Red
Dark Red is offline
Oja,ik woon in België,dus dit systeem is anders dan in Nl,hier word gewerkt met brevetten:
A brevet =>overgang zonder beperkingen naar het volgende jaar
B brevet =>overgang met beperkingen naar het volgende jaar
C brevet =>blijven zitten

A brevet heb ik in het eerste middelbaar gehaald
B brevet heb ik in het tweede middelbaar gehaald waardoor ik maar 4u wiskunde mocht doen
Maar nu ben ik bang voor een C brevet en mijn franse lerares(tevens ook mijn klastitularis,denk dat dat voor Nl mentor is)zegt dat ik met zo'n punten het jaar niet overraak
__________________
Het Is Mijn Vriend...Maar Ook Mijn Vijand
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 18:36
Verwijderd
iig veel doen voor school: opletten in de lessen, huiswerk maken, enz. En misschien kun je de stof van vorig jaar nog een keer herhalen? Of iig delen? En veel Engelse/Franse tv kijken en idd boeken lezen, zo vergroot je je woordenschat ook. En misschien kun je oefenen met een vriend(in) of klasgenoot die wel goed is in die talen? En idd bijles nemen als je die mogelijkheid hebt.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 18:39
Dark Red
Avatar van Dark Red
Dark Red is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-04-2005 @ 18:36 :
iig veel doen voor school: opletten in de lessen, huiswerk maken, enz. En misschien kun je de stof van vorig jaar nog een keer herhalen? Of iig delen? En veel Engelse/Franse tv kijken en idd boeken lezen, zo vergroot je je woordenschat ook. En misschien kun je oefenen met een vriend(in) of klasgenoot die wel goed is in die talen? En idd bijles nemen als je die mogelijkheid hebt.
Heb een vriendin,franstalige,ga aan haar vragen of ze zin heeft om samen frans te praten(weet niet of ze goed engels kan)
Wat bedoel je met delen?Ik wil wel de stof van vorig jaar herhalen maar mijn begeleidster(omdat ik slechthorend ben heb ik extra recht op begeleiding)zegt dat dat onmogelijk is en mijn lerares frans zegt dat dan wel te doen

En filmen en boeken lezen waarvan ik de vertaling al ken in het nederlands? maw: die dat ik in het nederlands al gelezen/gezien heb
__________________
Het Is Mijn Vriend...Maar Ook Mijn Vijand
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 18:44
Verwijderd
Iets wat ongeloofelijk helpt: tijdschriften/internetsites/boeken/whatever lezen over iets wat je interesseert in het Frans of Engels. Zo amuseer je je en leer je tegelijk dingen bij. Ik zou geen saaie boeken gaan lezen omdat het moet..

Verder zou ik zeker zorgen dat je zoals Leonoor al zei, heel hard je best doet voor je talen. Als je al niet goed bent in wiskunde (ik ken het probleem, ben ook Belg ) moet je zeker je talen goed onderhouden, anders gaat het elk jaar slechter gaan.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 18:46
Noddy
Noddy is offline
Ik zou veel naar tv kijken, dat wil weleens een beetje helpen, dan herken je woorden enzo. Dat kan met ondertiteling zijn, want als je nederlands leest en de betekenis hoort, leer je die taal al een beetje. Kan ook zonder ondertiteling, dan weet je of je het een beetje begrijpt.
Je kan ook naar de radio luisteren, engels- of franstalige liedjes luisteren ofzo.
Verder zou ik op tijd beginnen met leren van woordjes of zinnen enzo, een vooral ook je huiswerk maken.
Misschien kan je eens een engels of frans boek(je) lezen? En als je het niet begrijpt zelf proberen te vertalen ofzo? Want daar leer je ook weer van.
Je kan natuurlijk ook bijles nemen, wat ook al is gezegd.
Verder zou ik vooral veel oefenen!! Bedenk bijvoorbeeld zelf een gesprekje in die taal. Bedenk een vraag die iemand aan jou zou kunnen stellen, vertaal die in het frans of engels, bedenk een antwoord en vertaal die ook.
__________________
Make that the cat wise
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 18:50
Verwijderd
Citaat:
Dark Red schreef op 08-04-2005 @ 18:39 :
Heb een vriendin,franstalige,ga aan haar vragen of ze zin heeft om samen frans te praten(weet niet of ze goed engels kan)
Wat bedoel je met delen?Ik wil wel de stof van vorig jaar herhalen maar mijn begeleidster(omdat ik slechthorend ben heb ik extra recht op begeleiding)zegt dat dat onmogelijk is en mijn lerares frans zegt dat dan wel te doen

En filmen en boeken lezen waarvan ik de vertaling al ken in het nederlands? maw: die dat ik in het nederlands al gelezen/gezien heb
Ik bedoelde delen van de stof herhalen. (Misschien in overleg met je docent(en)? Dat zij zeggen welke delen je mist?)

Als je een Franstalige vriendin hebt, dan lijkt het me idd een goed plan om met haar Frans te oefenen. En misschien kun je ook wel iemand vinden die heel goed in Engels is.

Het hoeven niet per se films en boeken te zijn waar je de vertaling al van gezien of gelezen hebt, misschien juist wel handig als je dat nog niet gedaan hebt. (Kun je dan beter er na doen, denk ik, om te kijken of je het verhaal idd goed begrepen hebt.)
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 19:19
Sitroentje
Avatar van Sitroentje
Sitroentje is offline
Ik denk dat het ook best kan helpen door wat naar Engelstalige films te kijken en dan proberen niet naar de ondertitels te kijken... Dat heeft bij mij toch geholpen Daardoor heb ik eigenlijk nooit echt de theorie van grammatica moeten leren voor Engels, ik voelde het allemaal aan, zeg maar... Maar daarvoor moet je misschien wel erg dikwijls naar tv kijken
__________________
I owe you nothing, and you're nothing to me... Thanks for curing me of my ridiculous obsession with love!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 20:09
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Sitroentje schreef op 08-04-2005 @ 19:19 :
Ik denk dat het ook best kan helpen door wat naar Engelstalige films te kijken en dan proberen niet naar de ondertitels te kijken... Dat heeft bij mij toch geholpen Daardoor heb ik eigenlijk nooit echt de theorie van grammatica moeten leren voor Engels, ik voelde het allemaal aan, zeg maar... Maar daarvoor moet je misschien wel erg dikwijls naar tv kijken
als je dvd's huurt kun je ondertiteling uitschakelen
en verschillende talen instellen
kun je hem in het engels en in het frans bekijken
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 21:10
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
De tips zijn allemaal al gegeven. Dus ik kan je alleen nog maar veel succes en sterkte toewensen en voor je duimen dat het goed komt.

Heb bij frans1 hetzelfde probleem. Ik sta er nu een 2,5 voor ( 1 toets gehad) , gelukkig kan ik het nog herkansen . Maar of dat helpt
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 21:12
Verwijderd
Er meer tijd aan besteden. Is dat nu zo moeilijk om te bedenken?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 23:15
Dark Red
Avatar van Dark Red
Dark Red is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-04-2005 @ 21:12 :
Er meer tijd aan besteden. Is dat nu zo moeilijk om te bedenken?
Wat denk je dat ik doe?
Soms lig ik zelfs tot middernacht hiervoor te leren!
__________________
Het Is Mijn Vriend...Maar Ook Mijn Vijand
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 23:22
Verwijderd
Citaat:
Dark Red schreef op 08-04-2005 @ 23:15 :
Wat denk je dat ik doe?
Soms lig ik zelfs tot middernacht hiervoor te leren!
Ja, shit happens. De straatkinderen van Lagos zouden maar al te graag met je willen ruilen.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 23:46
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Wat hebben jullie weinig toetsen Wij hadden voor ieder vaak iedere toetsweek wel een toets. Hoe hoger je kwam, hoe minder t werd, maar dan nog...

Maar inderdaad: herhalen, tijdschriften lezen, TV kijken, praten met je franse vriendin... Er veel mee bezig zijn dus!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 00:39
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Dark Red schreef op 08-04-2005 @ 18:30 :
Nu is het zo dat ik voor engels continu gebuist ben!
Frans gaat over het algemeen ietsje beter,mijn eerste proefwerk dit jaar zonder onvoldoende(heb drie proefwerken per schooljaar)
Maar voor proefwerk én dagelijks werk engels ben ik altijd gebuist
Gebuist? Dat moet je me ff uitleggen.

Citaat:
Dark Red schreef op 08-04-2005 @ 18:30 :
Ze zeggen dat het vooral komt dat ik mijn woordenschat niet onthoud,en de theorie(die ik meestal perfect ken)niet kan toepassen op oefeningen.Veel vertalingszinnen(ned-frans(of eng)kan ik niet maken omdat ik sommige woorden niet ken die in de zin voorkomen.
Mja... als ik dit zo hoor dan denk ik gewoon dat je veel oefeningen veel moet oefenen. Desnoods een aantal oefeningen 3, 4 of 5 keer. Gewoon leren en oefenen totdat je ze kent. Bij dit soort dingen moet je gewoon zo veel mogelijk oefenen. Zoek de woorden die je niet kent op in het schoolboek en anders het woordenboek tijdens het oefenen en zet deze woorden ook apart op een woordenlijst die je dan constant leert. En maar blijven herhalen met oefenen, totdat je alles 100% kent.

Citaat:
Dark Red schreef op 08-04-2005 @ 18:30 :

Ik ben eigenlijk ten einde raad Wat kan ik doen om dit trimester(én het laatste ook)door te geraken met zo weinig mogelijk onvoldoendes??
Ik leer wel voor mijn toetsen én examens maar het lukt me gewoon niet.
Is er nog hoop?
Ik krijg eventueel bijlessen maar wat kan ik nog meer doen?
Wat doen jullie om jullie woordenschat van deze talen te onderhouden??Lezen jullie boeken?Kijken jullie films?
Dat je ten einde raad bent snap ik niet echt, je hebt toch nog geen onvoldoendes? Je bent volgens mij een beetje bang dat je het niet haalt gewoon. Niet alleen theorie leren, maar ook de oefeningen dus maar blijven oefenen en herhalen!
En ja, vooral boeken lezen kan een oplossing zijn. Maar goed, je zit pas in het tweede jaar, veel boeken hoef je dan nog niet te lezen. Maar je kunt wel misschien eens in de vakantie een Engels boek lezen (geen Frans, nog veel te vroeg denk ik). Verder niet druk maken en positief blijven denken, dat is het belangrijkste.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 01:11
Dark Red
Avatar van Dark Red
Dark Red is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 09-04-2005 @ 00:39 :
Gebuist? Dat moet je me ff uitleggen.



Mja... als ik dit zo hoor dan denk ik gewoon dat je veel oefeningen veel moet oefenen. Desnoods een aantal oefeningen 3, 4 of 5 keer. Gewoon leren en oefenen totdat je ze kent. Bij dit soort dingen moet je gewoon zo veel mogelijk oefenen. Zoek de woorden die je niet kent op in het schoolboek en anders het woordenboek tijdens het oefenen en zet deze woorden ook apart op een woordenlijst die je dan constant leert. En maar blijven herhalen met oefenen, totdat je alles 100% kent.



Dat je ten einde raad bent snap ik niet echt, je hebt toch nog geen onvoldoendes? Je bent volgens mij een beetje bang dat je het niet haalt gewoon. Niet alleen theorie leren, maar ook de oefeningen dus maar blijven oefenen en herhalen!
En ja, vooral boeken lezen kan een oplossing zijn. Maar goed, je zit pas in het tweede jaar, veel boeken hoef je dan nog niet te lezen. Maar je kunt wel misschien eens in de vakantie een Engels boek lezen (geen Frans, nog veel te vroeg denk ik). Verder niet druk maken en positief blijven denken, dat is het belangrijkste.
Gebuist=onvoldoendes
heb dus over de hele lijn onvoldoendes op mijn rapport voor frans en engels(enkel examen/proefwerk frans dit trimester was voldoende)Zit in het derde jaar
Ken in principe heel weinig woordenschat van het tweede jaar
__________________
Het Is Mijn Vriend...Maar Ook Mijn Vijand
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 08:28
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Leer dan op een vast tijdstip een half uur lang woordjes van Frans van het vorig jaar en op een ander vast tijdstip woordjes van engels. Je leer dan 30 woordjes in dat half uur en die zelfde week leer je nog een half uur dezelfde 30 woordjes.
( ik weet niet of je er 30 woorden in een uur er in kan krijgen ik in ieder geval niet, in dat geval moet je 2 weken lang dus 4 keer een half uur die 30 woorden leren)

dus 2 keer per week een half uur woorden van vorig jaar Frans
en 2 keer per week een half uur woorden van vorig jaar engels.

En ‘s avonds een half uur eerder naar bed gaan en dan in bed boeken Engels en Frans kijken.

En als je een keer een film huurt zet dan de ondertiteling uit.

Ik denk niet dat alle woorden van vorig jaar belangrijk zijn , dus als je, je docent een woordenlijst van de belangrijke woorden laat maken, zijn het al een stuk minder woorden.

Als ik vragen mag hoe lang leer je voor een proefwerk Engels / Frans?
Als je de dag van te voren begin , doe dat dan niet , begin in ieder geval 5 dagen van te voren, desnoods 10 wat ik wel eens heb gedaan.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 09-04-2005 @ 00:39 :
Dat je ten einde raad bent snap ik niet echt, je hebt toch nog geen onvoldoendes? Je bent volgens mij een beetje bang dat je het niet haalt gewoon.
Nee, dat komt door ons onderwijssysteem. Je moet ofwel goed zijn in wiskunde, ofwel in talen, anders vallen er altijd maar meer mogelijke richtingen af die je kan doen en uiteindelijk zal je dan naar TSO moeten. Niet dat dat minderwaardig is, maar het is wel vervelend natuurlijk.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-04-2005, 14:55
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-04-2005 @ 23:22 :
Ja, shit happens. De straatkinderen van Lagos zouden maar al te graag met je willen ruilen.
alsjeblieft. op die manier kan je geen enkel 'probleem' meer posten omdat de situatie elders veel erger is. het is toch alleen maar goed dat zij het wil aanpakken? en dan kan ze hier toch advies vragen?
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 16:02
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 09-04-2005 @ 14:55 :
alsjeblieft. op die manier kan je geen enkel 'probleem' meer posten omdat de situatie elders veel erger is. het is toch alleen maar goed dat zij het wil aanpakken? en dan kan ze hier toch advies vragen?
Het kost gewoon tijd, er zijn allerlei manieren om een taal te leren, maar voor alle manieren geldt dat ze tijd kosten.

Mijn advies: elke dag minstens een half uur woordjes leren. Leer er bij voorkeur 50 à 100 per week, haal de woordjes uit je lesboek en vraag je docent om hulp bij het verbeteren van je woordenschat, misschien zou je frequentielijsten kunnen gebruiken... Kijk elke week even naar de meest voorkomende werkwoordrijtjes en herhaal zo nu en dan bepaalde grammaticaregels die je al wel eens hebt geleerd, maar gewoon een beetje zijn weggezakt. Regelmatig tv kijken wil ook weleens helpen.

Over het algemeen gaat het om herhaling.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 20:06
Nyawa
Frans met je vriendin praten is idd een goed idee. Misschien kun je wat je Engels betreft op internet zoeken naar iemand om mee te mailen? Ik mail nu al ruim een jaar bijna elke dag met een meisje uit Australië en mijn Engels is er zeker op vooruit gegaan. Een exchange-student in huis halen werkt eigenlijk nog beter, maar dat moeten jij en je familie maar net willen . Voor de rest: goed opletten in de les, veel woordjes herhalen, misschien wat grammatica-boeken uit de bieb halen.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 01:19
Dark Red
Avatar van Dark Red
Dark Red is offline
Citaat:
Nyawa schreef op 09-04-2005 @ 20:06 :
Frans met je vriendin praten is idd een goed idee. Misschien kun je wat je Engels betreft op internet zoeken naar iemand om mee te mailen? Ik mail nu al ruim een jaar bijna elke dag met een meisje uit Australië en mijn Engels is er zeker op vooruit gegaan. Een exchange-student in huis halen werkt eigenlijk nog beter, maar dat moeten jij en je familie maar net willen . Voor de rest: goed opletten in de les, veel woordjes herhalen, misschien wat grammatica-boeken uit de bieb halen.
Heb haar een mailtje gestuurd in het frans,antwoord ze in het nederlands maar goed,ze zei dat ik goed frans kan

Waar heb je die vriendin 'gevonden'?
__________________
Het Is Mijn Vriend...Maar Ook Mijn Vijand
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 01:21
Dark Red
Avatar van Dark Red
Dark Red is offline
Citaat:
perseus schreef op 09-04-2005 @ 16:02 :
Het kost gewoon tijd, er zijn allerlei manieren om een taal te leren, maar voor alle manieren geldt dat ze tijd kosten.

Mijn advies: elke dag minstens een half uur woordjes leren. Leer er bij voorkeur 50 à 100 per week, haal de woordjes uit je lesboek en vraag je docent om hulp bij het verbeteren van je woordenschat, misschien zou je frequentielijsten kunnen gebruiken... Kijk elke week even naar de meest voorkomende werkwoordrijtjes en herhaal zo nu en dan bepaalde grammaticaregels die je al wel eens hebt geleerd, maar gewoon een beetje zijn weggezakt. Regelmatig tv kijken wil ook weleens helpen.

Over het algemeen gaat het om herhaling.
Is inderdaad een goeie tip
Dus straks boeken van vorig jaar en jaar ervoor erbij halen en leren maar...
Wat bedoel je met frequentielijsten?
Ik kan natuurlijk wel voorop werken,dus de woordjes leren die we nog moeten zien en de leerstof ook eens bekijken + leren maar of dat helpt??
__________________
Het Is Mijn Vriend...Maar Ook Mijn Vijand
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 01:24
Dark Red
Avatar van Dark Red
Dark Red is offline
Citaat:
doezel schreef op 09-04-2005 @ 14:12 :
Nee, dat komt door ons onderwijssysteem. Je moet ofwel goed zijn in wiskunde, ofwel in talen, anders vallen er altijd maar meer mogelijke richtingen af die je kan doen en uiteindelijk zal je dan naar TSO moeten. Niet dat dat minderwaardig is, maar het is wel vervelend natuurlijk.
Ja,dat systeem heb ik dus al ondervonden
Vorig jaar zat ik in ellenlange depressies
gevolg =>weinig kunnen leren,net erover voor frans en eng
MAAR een dikke streep door mijn wiskunde
dus mocht ik geen richting nemen met 5u wisk
Ik werd eigenlijk GEDWONGEN om te kiezen voor humane/mens wetenschapen omdat ik economie haat en latijn kan ik niet doen
dusja,maar ben wel blij dat ik dit volg maar toch,ze verplichten je
__________________
Het Is Mijn Vriend...Maar Ook Mijn Vijand
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 01:28
Dark Red
Avatar van Dark Red
Dark Red is offline
Citaat:
I love stars schreef op 09-04-2005 @ 08:28 :

Als ik vragen mag hoe lang leer je voor een proefwerk Engels / Frans?
Als je de dag van te voren begin , doe dat dan niet , begin in ieder geval 5 dagen van te voren, desnoods 10 wat ik wel eens heb gedaan.
Dat doe ik dus wel MAAR wat ik wel doet is telkens mijn lessen herhalen,zo heb ik minder te leren voor de proefwerken
Maar toch komen er nog woordjes in die we niet zagen in de leerstof en die ik dan weer niet begrijp
__________________
Het Is Mijn Vriend...Maar Ook Mijn Vijand
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2005, 01:32
flappie2003
flappie2003 is offline
ik zal wsl niet veel anders zeggen dan de anderen maar:

- blijf veel herhalen.. iedere dag wat.. als je iedere x weer tijd overhoudt op een dag, ga dan leren. de kunst van het herhalen zorgt voor een hoger cijfer meestal..
- tijdschriften of strips lezen (waar plaatjes bij staan) kan ook helpen.
- ik zou dvd kijken, die je eerst gewoon volgt met ondertiteling en dan later zonder ondertiteling doen..
- bijles nemen sowieso
- communiceren met O(frans) is ook goed.

heeft dat niet kunnen onthouden niet toevallig te maken met die operatie van jou van een jaar geleden? ik zou sowieso ook een goed gesprek voeren met je lerares, dat t je maar niet lukt met leren enz..
grammatica is eerst ook stampen, maar dernaast ook begrijpen.. maak oefeningen, vraag desnoods oefeningen van de lerares.. zodat je de grammatica leert. ik heb ook moeite met de grammatica, maar als je genoeg oefeningen doet, moet dat lukken. hebben jullie geen diskette/cd-rom gekregen met oefeningen aan t begin van t jaar??
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 02:56
Verwijderd
Citaat:
Dark Red schreef op 10-04-2005 @ 01:21 :
Is inderdaad een goeie tip
Dus straks boeken van vorig jaar en jaar ervoor erbij halen en leren maar...
Wat bedoel je met frequentielijsten?
Ik kan natuurlijk wel voorop werken,dus de woordjes leren die we nog moeten zien en de leerstof ook eens bekijken + leren maar of dat helpt??
Je hebt gewoon een hoop in te halen, dus je zult nu veel meer woordjes moeten leren dan je klasgenoten. Als je elke dag een half uur per taal aan die talen besteedt, moet dat zeker lukken, denk eraan dat het om herhaling gaat.

Frequentielijsten zijn lijsten van woorden van een bepaalde taal, de woorden zijn gerangschikt naar frequentie, dus naar hoe vaak ze eigenlijk voorkomen. Een voorbeeld: in het Engels komt het woord and heel vaak voor, dat staat dan waarschijnlijk ook (bijna) helemaal bovenaan de frequentielijst. Woorden die bijna nooit gebruikt worden, staan onderaan. Het leren van een frequentielijst, waarbij je uiteraard bovenaan begint, kan heel nuttig zijn voor het proberen te begrijpen van teksten over allerlei onderwerpen, omdat de woorden die bovenaan staat heel basaal zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 10:02
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Dark Red schreef op 10-04-2005 @ 01:28 :
Dat doe ik dus wel MAAR wat ik wel doet is telkens mijn lessen herhalen,zo heb ik minder te leren voor de proefwerken
Maar toch komen er nog woordjes in die we niet zagen in de leerstof en die ik dan weer niet begrijp
Hou je van fantasie boeken ?
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 10:03
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
perseus schreef op 10-04-2005 @ 02:56 :
Je hebt gewoon een hoop in te halen, dus je zult nu veel meer woordjes moeten leren dan je klasgenoten. Als je elke dag een half uur per taal aan die talen besteedt, moet dat zeker lukken, denk eraan dat het om herhaling gaat.

Frequentielijsten zijn lijsten van woorden van een bepaalde taal, de woorden zijn gerangschikt naar frequentie, dus naar hoe vaak ze eigenlijk voorkomen. Een voorbeeld: in het Engels komt het woord and heel vaak voor, dat staat dan waarschijnlijk ook (bijna) helemaal bovenaan de frequentielijst. Woorden die bijna nooit gebruikt worden, staan onderaan. Het leren van een frequentielijst, waarbij je uiteraard bovenaan begint, kan heel nuttig zijn voor het proberen te begrijpen van teksten over allerlei onderwerpen, omdat de woorden die bovenaan staat heel basaal zijn.
Hoe kom je aan een frequentie lijst?
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 10:12
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 09-04-2005 @ 14:55 :
alsjeblieft. op die manier kan je geen enkel 'probleem' meer posten omdat de situatie elders veel erger is. het is toch alleen maar goed dat zij het wil aanpakken? en dan kan ze hier toch advies vragen?
Natuurlijk, maar zij gaf mij de indruk alsof het onmogelijk is er meer tijd in te steken. Dat is natuurlijk onzin, de gemiddelde middelbare scholier heeft erg veel vrije tijd.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 13:21
Mus
Mus is offline
hej Dark Red,

Ik ken het probleem, inderdaad ook voor Frans én Engels! Het is een idee om te gaan schrijven of mailen met iemand in deze taal. MSN'en is af te raden, zeker in 't begin.
Ik ben zelf eind vorig jaar gaan schrijven met een Canadees achternichtje dat ook nog eens Engels studeert, en ziedaar: het gaat veel beter met deze taal. In het begin is het lastig, maar je dwingt jezelf zo wel om je uit te drukken in deze taal in de 'praktijk'. (net als jij had ik bij oefenzinnetjes (dus theorie op de praktijk toepassen) 9 van de 12 fout... nu is dat, serieus, ongeveer 3 van de 12). En, niet onbelangrijk, je gaat het bijna leuk vinden! (ik had nogal een schijthekel aan Engels, excusez le mot)

Je kunt op internet zoeken naar mensen die anderen zoeken om mee te schrijven en/of mailen, die zul je zeker vinden!

Echt heel veel succes! Ik hoop dat je het haalt
__________________
Logic brings you from A to B Imagine brings you everywhere (gejat van Einstein)
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 13:22
Dark Red
Avatar van Dark Red
Dark Red is offline
Citaat:
I love stars schreef op 10-04-2005 @ 10:02 :
Hou je van fantasie boeken ?
Ja,ken je er enkele ?
__________________
Het Is Mijn Vriend...Maar Ook Mijn Vijand
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 13:24
Dark Red
Avatar van Dark Red
Dark Red is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-04-2005 @ 10:12 :
Natuurlijk, maar zij gaf mij de indruk alsof het onmogelijk is er meer tijd in te steken. Dat is natuurlijk onzin, de gemiddelde middelbare scholier heeft erg veel vrije tijd.
Sorry dat ik deze indruk gaf
Ik heb best wel vrije tijd op bepaalde dagen
Op dagen zoals woensdag en vrijdag is het haast onmogelijk om tijd te maken dat wel
__________________
Het Is Mijn Vriend...Maar Ook Mijn Vijand
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 14:34
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 10-04-2005 @ 10:03 :
Hoe kom je aan een frequentie lijst?
Eerlijk gezegd weet ik dat niet, ik weet alleen dat ze bestaan. Probeer de bieb of vraag je docent...
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 15:22
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Dark Red schreef op 10-04-2005 @ 13:22 :
Ja,ken je er enkele ?
Nou David Eddings en Elizabeth Haydon zijn leuk.

Als je die nu in het engels gaat lezen dan heb je nog wel een stuk of 20 boeken te lezen .
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Dark Red schreef op 10-04-2005 @ 01:24 :
Ja,dat systeem heb ik dus al ondervonden
Vorig jaar zat ik in ellenlange depressies
gevolg =>weinig kunnen leren,net erover voor frans en eng
MAAR een dikke streep door mijn wiskunde
dus mocht ik geen richting nemen met 5u wisk
Ik werd eigenlijk GEDWONGEN om te kiezen voor humane/mens wetenschapen omdat ik economie haat en latijn kan ik niet doen
dusja,maar ben wel blij dat ik dit volg maar toch,ze verplichten je
Dat heb ik dus ook maar dan met economie-talen, terwijl ik ook een hekel heb aan economie.
Het is tijd voor een hervorming denk ik
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-04-2005, 19:01
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
doezel schreef op 10-04-2005 @ 18:38 :
Dat heb ik dus ook maar dan met economie-talen, terwijl ik ook een hekel heb aan economie.
Het is tijd voor een hervorming denk ik
Ik snap nu nog steeds niks van het belgisch schoolsysteem ,iemand een goede site waar het opstaat, of die me het wil uitleggen (stuur anders maar een pm , tis een btje offtopic).
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 20:14
Verwijderd
Het Belgisch Schoolsysteem: http://forum.scholieren.com/showthre...light=belgisch
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 20:46
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
doezel schreef op 10-04-2005 @ 20:14 :
Het Belgisch Schoolsysteem: http://forum.scholieren.com/showthre...light=belgisch
snap er geen sikkepit van
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 07:44
Verwijderd
Ik vroeg me af, (heb niet het hele topic gelezen) of je verschillende soorten toetsen krijgt. Ik krijg drie toetsen per jaar, 1 schrijven, 1 spreken en 1 luisteren. Als je weet wat je krijgt moet je je jezelf daar helemaal op richten!

Met schrijven moet je het gewoon veel doen, veel nakijken, veel laten lezen en vooral veel zelf schrijven (geen invul oefeningen).
Met luisteren moet je vooral veel oefenen (heb je oude luistertoetsen?) en veel televisie kijken!
Met spreken is het het allerbelangrijkste dat je alleen maar oefent, oefent, oefent want dan kan je niveau echt omhoog gaan! (ik ging van een 2 nar een 5,7 )
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 07:45
Verwijderd
Citaat:
Mus schreef op 10-04-2005 @ 13:21 :
hej Dark Red,

Ik ken het probleem, inderdaad ook voor Frans én Engels! Het is een idee om te gaan schrijven of mailen met iemand in deze taal. MSN'en is af te raden, zeker in 't begin.
Ik ben zelf eind vorig jaar gaan schrijven met een Canadees achternichtje dat ook nog eens Engels studeert, en ziedaar: het gaat veel beter met deze taal. In het begin is het lastig, maar je dwingt jezelf zo wel om je uit te drukken in deze taal in de 'praktijk'. (net als jij had ik bij oefenzinnetjes (dus theorie op de praktijk toepassen) 9 van de 12 fout... nu is dat, serieus, ongeveer 3 van de 12). En, niet onbelangrijk, je gaat het bijna leuk vinden! (ik had nogal een schijthekel aan Engels, excusez le mot)

Je kunt op internet zoeken naar mensen die anderen zoeken om mee te schrijven en/of mailen, die zul je zeker vinden!

Echt heel veel succes! Ik hoop dat je het haalt
Ik MSN'de vorig jaar met een Frans meisje in het Engels en soms in het frans . Het is best te doen als je rekening houdt met elkaar
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 08:43
shy gurl
shy gurl is offline
Het helpt inderdaad om met iemand te mailen/msn-en. Ik heb het ook gedaan (juist omdat ik het leuke vakken vond) en je gaat er echt van vooruit. klik hier voor een website met Franse mensen die willen mailen.
Succes in ieder geval!
__________________
~*niet iedereen hoeft een held te zijn, er moeten ook mensen zijn dee gered moeten worden*~
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 21:49
Dark Red
Avatar van Dark Red
Dark Red is offline
Citaat:
shy gurl schreef op 11-04-2005 @ 08:43 :
Het helpt inderdaad om met iemand te mailen/msn-en. Ik heb het ook gedaan (juist omdat ik het leuke vakken vond) en je gaat er echt van vooruit. klik hier voor een website met Franse mensen die willen mailen.
Succes in ieder geval!
Dank je voor de site
Zal er een dezer dagen eens op snuffelen
__________________
Het Is Mijn Vriend...Maar Ook Mijn Vijand
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 21:54
Dark Red
Avatar van Dark Red
Dark Red is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 11-04-2005 @ 07:44 :
Ik vroeg me af, (heb niet het hele topic gelezen) of je verschillende soorten toetsen krijgt. Ik krijg drie toetsen per jaar, 1 schrijven, 1 spreken en 1 luisteren. Als je weet wat je krijgt moet je je jezelf daar helemaal op richten!

Met schrijven moet je het gewoon veel doen, veel nakijken, veel laten lezen en vooral veel zelf schrijven (geen invul oefeningen).
Met luisteren moet je vooral veel oefenen (heb je oude luistertoetsen?) en veel televisie kijken!
Met spreken is het het allerbelangrijkste dat je alleen maar oefent, oefent, oefent want dan kan je niveau echt omhoog gaan! (ik ging van een 2 nar een 5,7 )
Het zit zo:
Ik krijg 3 examens per schooljaar(misschien dat het in het 4e jaar verandert,ben niet zeker)
December,Maart en Juni

Voor de taalvakken heb ik voor elk een mondeling,schriftelijk en een luister proefwerk
Als ik goed nadenk ben ik het beste in het schriftelijk proefwerk
Mondeling =>slechte articulatie(slechthorend)
En luister =>slecht horend

Dus eigenlijk is dan schriftelijk het best maar dan zit je weer met dat probleem met te weinig kennis(zoals het mijn lerares frans formuleert)
Voor luisteren en mondeling oefen ik 1uur per week
Maar denk er wel bij dat ik dan ook nog 4uur extra begeleiding heb,en als ik voor de andere vakken niets te doen heb dan doen we frans en engels + misschien dat er nog bijles in frans en eng komt.
__________________
Het Is Mijn Vriend...Maar Ook Mijn Vijand
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 14:18
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Wordt er geen rekening gehouden met dat je slecht horend bent?
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 22:01
Dark Red
Avatar van Dark Red
Dark Red is offline
Citaat:
I love stars schreef op 12-04-2005 @ 14:18 :
Wordt er geen rekening gehouden met dat je slecht horend bent?
Ja hoor
Bij engels luisteren doen we het apart dwz dus ik en lerares apart in een lokaal zonder iemand erbij
Franse lerares leest het voor
Voor nederlands hebben we(geloof ik)nog geen luisteren gehad
wel in mijn vorige school maar dat is hier niet van toepassing,afijn,daar lazen ze het ook voor
__________________
Het Is Mijn Vriend...Maar Ook Mijn Vijand
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 22:04
Dark Red
Avatar van Dark Red
Dark Red is offline
Heb mijn resultaten gehad van proefwerk pasen van frans:
Kennis: 17 op 40
Luisteren: 7 op 10
Spreken: 14 op 20
Lezen: 15 op 20
Schrijven: 7,5 op 10

Over de 4 laatste resultaten ben ik erg tevreden
Maar dat kennisgedeelte
dat wijst dan weer op die problemen met onthouden en niet kunnen toepassen zoals ik eerder zei
__________________
Het Is Mijn Vriend...Maar Ook Mijn Vijand
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 00:15
Dark Red
Avatar van Dark Red
Dark Red is offline
Opzich gaat het nu beter met frans en engels
kan nu volgens,leerstof is niet zo moeilijk en lerares frans is al 2dagen ziek geweest
__________________
Het Is Mijn Vriend...Maar Ook Mijn Vijand
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Ik heb de hele toets week alleen maar slechte punten gehaald En nu??
Alladinaap
6 11-04-2012 17:05
Eindexamens 2010 Hoe sta je er voor?
flyaway
53 17-05-2010 17:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:29.