Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2005, 15:30
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 12-04-2005 @ 16:13 :
Gisteravond concert, pas 2 uur 's nachts thuis en om ongeveer 12 uur nog een pistoletje met griekse salade (met dressing) gehaald en die samen met iemand opgegeten. Maakte niet zoveel uit want mijn avondeten was nogal raar: 250 sperzieboontjes en 2 boterhammen met pindakaas, bakje vanilleyoghurt met cruesli .

Vandaag ging wel weer lekker:

Ontbijt 10.00
200 ml sojamelk
50 gr havermout
grapefruit

Lunch 13.30
2 bb met suikerarme jam
200 gram kwark
40 gram muesli
1 el honing

Avondeten 15.45
200 gr ongekookte rode kool (zonder suiker) > weet iemand hoeveel gram dat ongeveer gekookt is?
200 gram aardappel gekookt
100 gram venkel
Vegaburger

Vanavond op werk 19.00
2 gekookte eieren

Totaal:
Kcal : 1505
K : 203
E : 88,79
V : 37,6
(in grammen)

Verhouding K/E/V =61,5 / 27 / 11,4 (afrondings'foutjes'). Best bagger dus op zich, mijn streven is 50/30/20 omdat voor mij 40/40/20 niet echt mogelijk is i.v.m. geen vlees en vis. Misschien vanavond nog maar wat kwark toevoegen.
Waarom eet je nog steeds zo 'weinig'. Waarom eet je niet gewoon 2000 cal? Je moet helemaal niet afvallen en zo doe je dat wel...
Oud 12-04-2005, 15:32
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
ANGE schreef op 12-04-2005 @ 16:30 :
voor mijn doen heb ik ook heel netjes gegeten.
dat is iets anders dan dat het netjes is...
en ja ik weet dat dat heel moeilijk is
Oud 12-04-2005, 15:33
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
cerys schreef op 12-04-2005 @ 09:34 :
mijn god, moeders zijn zo irritant! die van mij is ook zo ontactisch..
aankomen is goed meisje. onthoud dat.
ach het is zo wisselvallig allemaal
ik snap er echt niets meer van
Oud 12-04-2005, 15:34
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
ANGE schreef op 12-04-2005 @ 16:30 :
voor mijn doen heb ik ook heel netjes gegeten.
Wat Gothic zei in t vorige topic:

Citaat:
Net alsof een anorexiapatient zegt na een glas water en een cracker: Maar ik heb écht veel gegeten hoor!
Jij bent echt helemaal niet goed op weg. En ik geloof ook absoluut niet dat jij straks een normaal portie avondeten gaat eten. Dat zal wel ook ontzettend weinig zijn waardoor je misschien niet eens bij de 500 kcal komt. 500!! Het is veel en veel te weinig. Ga toch eens hulp zoeken! Tjee! Doe niet zo eigenwijs!
Oud 12-04-2005, 15:36
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 12-04-2005 @ 16:32 :
dat is iets anders dan dat het netjes is...
en ja ik weet dat dat heel moeilijk is
ja, ik kan ook zeggen dat het helemaal niets is, maar daar word ik ook niet vrolijker van. dus ik ben trots op mezelf dat ik vandaag 2 boterhammen heb gegeten die ik anders niet at.
Oud 12-04-2005, 15:38
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 12-04-2005 @ 16:34 :
Wat Gothic zei in t vorige topic:

Jij bent echt helemaal niet goed op weg. En ik geloof ook absoluut niet dat jij straks een normaal portie avondeten gaat eten. Dat zal wel ook ontzettend weinig zijn waardoor je misschien niet eens bij de 500 kcal komt. 500!! Het is veel en veel te weinig. Ga toch eens hulp zoeken! Tjee! Doe niet zo eigenwijs!
misschien kom ik ook wel niet aan de 500, boeiend. het gaat mij erom dat het 2 boterhammen meer zijn dan normaal. ik verwacht geen wonderen, het zou helpen als anderen dat ook niet zouden doen.
Oud 12-04-2005, 15:40
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
ANGE schreef op 12-04-2005 @ 16:38 :
misschien kom ik ook wel niet aan de 500, boeiend. het gaat mij erom dat het 2 boterhammen meer zijn dan normaal. ik verwacht geen wonderen, het zou helpen als anderen dat ook niet zouden doen.
Je moet gewoon hulp zoeken. Daar doel ik op. Ik vind het gewoon stom onnozel van je dat je dat niet doet. Ook al weet ik wel hoe zulke mensen zijn, maar ik weet dus ook hoe belangrijk het is om naar zoiets te luisteren en wél gewoon hulp te zoeken.

Anorexia zit niet alleen in je eetgedrag. Het heeft een psychische oorzaak en die gaat niet vanzelf over.
Oud 12-04-2005, 15:45
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 12-04-2005 @ 16:40 :
Je moet gewoon hulp zoeken. Daar doel ik op. Ik vind het gewoon stom onnozel van je dat je dat niet doet. Ook al weet ik wel hoe zulke mensen zijn, maar ik weet dus ook hoe belangrijk het is om naar zoiets te luisteren en wél gewoon hulp te zoeken.

Anorexia zit niet alleen in je eetgedrag. Het heeft een psychische oorzaak en die gaat niet vanzelf over.
ten eerste: wie heeft het over anorexia?

ten tweede: ik los het zelf wel op en vandaag was een enorme stap in de goede richting.
Oud 12-04-2005, 15:46
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
ANGE schreef op 12-04-2005 @ 16:45 :
ten eerste: wie heeft het over anorexia?

ten tweede: ik los het zelf wel op en vandaag was een enorme stap in de goede richting.
Het is jammer dat ik er geen grotere rolleyes neer kon zetten, anders had ik dat gedaan.
Oud 12-04-2005, 15:48
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 12-04-2005 @ 16:46 :
Het is jammer dat ik er geen grotere rolleyes neer kon zetten, anders had ik dat gedaan.
ik word er een beetje moe van, ik doe enorm hard m'n best en vandaag ging het dus heel goed. en dan krijg je dit... nou ja, weet je, jammer dan...
Oud 12-04-2005, 15:49
Verwijderd
Ik snap dat hulp zoeken heel moeilijk is, vanwege allerlei mogelijke redenen; je wil niet dat je ouders zich zorgen maken, je schaamt je ervoor, je vindt dat je zelfstandig moet zijn... maar bedenk wel, dat iedereen die hulp zoekt wel één of meer van die redenen heeft waarom het moeilijk is. Hulp vragen voor iets persoonlijks is nooit makkelijk.

Nouja, voorlopig is het beter dat je nog wel in dit topic post, dan dat je helemaal niets doet. Twee boterhammen erbij is in elk geval een stap vooruit ten opzichte van twee (toch?) weken geleden.
Oud 12-04-2005, 15:52
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
ANGE schreef op 12-04-2005 @ 16:48 :
ik word er een beetje moe van, ik doe enorm hard m'n best en vandaag ging het dus heel goed. en dan krijg je dit... nou ja, weet je, jammer dan...
Ja nou sorry, ik vind je gewoon stront eigenwijs. En hoezo zeg je dat je geen anorexia hebt? Hoe noem je dit dan? Dat ís anorexia hoor! Je zit in ieder geval in een ongelofelijk ver stadium.

En je schreeuwt duidelijk om hulp, anders zou je hier niet gaan posten. Onbewust wil je echt wel met een professionel praten.
Oud 12-04-2005, 15:53
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Sarah schreef op 12-04-2005 @ 16:49 :
Ik snap dat hulp zoeken heel moeilijk is, vanwege allerlei mogelijke redenen; je wil niet dat je ouders zich zorgen maken, je schaamt je ervoor, je vindt dat je zelfstandig moet zijn... maar bedenk wel, dat iedereen die hulp zoekt wel één of meer van die redenen heeft waarom het moeilijk is. Hulp vragen voor iets persoonlijks is nooit makkelijk.

Nouja, voorlopig is het beter dat je nog wel in dit topic post, dan dat je helemaal niets doet. Twee boterhammen erbij is in elk geval een stap vooruit ten opzichte van twee (toch?) weken geleden.
de redenen daarvoor liggen nog iets ingewikkelder, maar goed.. ja, ik vond het ook een flinke stap en hoewel het moeilijk was om ze te eten ben ik toch achteraf blij dat ik dat gedaan heb.
Oud 12-04-2005, 15:56
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 12-04-2005 @ 16:52 :
Ja nou sorry, ik vind je gewoon stront eigenwijs. En hoezo zeg je dat je geen anorexia hebt? Hoe noem je dit dan? Dat ís anorexia hoor! Je zit in ieder geval in een ongelofelijk ver stadium.

En je schreeuwt duidelijk om hulp, anders zou je hier niet gaan posten. Onbewust wil je echt wel met een professionel praten.
ja, ik zou ook zeggen dat je weet wat ik onbewust wil... ik post hier omdat het een stok achter de deur voor me is. omdat ik dat nodig heb om het zelf op te kunnen lossen.
Oud 12-04-2005, 15:57
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
ANGE schreef op 12-04-2005 @ 16:53 :
de redenen daarvoor liggen nog iets ingewikkelder, maar goed.. ja, ik vond het ook een flinke stap en hoewel het moeilijk was om ze te eten ben ik toch achteraf blij dat ik dat gedaan heb.
Hoeveel ingewikkelder kunnen die redenen zijn? Geen geld om een consult aan te vragen?

Snap je dan niet dat je écht hulp nodig hebt? Ik bedoel het echt niet verkeerd hoor. Maar ik heb zelf ook eetproblemen gehad die minder ernstiger waren dan die van jou. ík verpestte mn lichaam al, laat staan waar jij mee bezig bent. En ik weet echt wel dat die problemen niet zomaar weggaan.
Oud 12-04-2005, 15:58
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 12-04-2005 @ 16:57 :
Hoeveel ingewikkelder kunnen die redenen zijn? Geen geld om een consult aan te vragen?

Snap je dan niet dat je écht hulp nodig hebt? Ik bedoel het echt niet verkeerd hoor. Maar ik heb zelf ook eetproblemen gehad die minder ernstiger waren dan die van jou. ík verpestte mn lichaam al, laat staan waar jij mee bezig bent. En ik weet echt wel dat die problemen niet zomaar weggaan.
die redenen liggen ingewikkeld ja... en die gaan je verder ook niet aan. en je zult het vast goed bedoelen, maar ik word er goed moe van.
Oud 12-04-2005, 15:59
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
ANGE schreef op 12-04-2005 @ 16:56 :
ja, ik zou ook zeggen dat je weet wat ik onbewust wil... ik post hier omdat het een stok achter de deur voor me is. omdat ik dat nodig heb om het zelf op te kunnen lossen.
Ik vind eerlijk gezegd niet dat je kunt verwachten dat iedereen jou hier gaat toejuichen als jij zwaar te weinig eet... Ook al is dat meer dan een dag eerder oid... Het is wel een stap in de goede richting, maar nog zo totaal fout.

Ik bedoel, als ze op ikkeleerlinge al aan het zeiken waren... Jij bent nog 10 keer erger en een stuk eigenwijzer (je durft tenslotte te zeggen dat je geen anorexia hebt).
Oud 12-04-2005, 15:59
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
ANGE schreef op 12-04-2005 @ 16:58 :
die redenen liggen ingewikkeld ja... en die gaan je verder ook niet aan. en je zult het vast goed bedoelen, maar ik word er goed moe van.
En ik word moe van jou

En NIKS is een excuus om geen hulp te zoeken. En nu hou ik op want je luistert toch niet.
Oud 12-04-2005, 16:00
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 12-04-2005 @ 16:59 :
Ik vind eerlijk gezegd niet dat je kunt verwachten dat iedereen jou hier gaat toejuichen als jij zwaar te weinig eet... Ook al is dat meer dan een dag eerder oid... Het is wel een stap in de goede richting, maar nog zo totaal fout.

Ik bedoel, als ze op ikkeleerlinge al aan het zeiken waren... Jij bent nog 10 keer erger en een stuk eigenwijzer (je durft tenslotte te zeggen dat je geen anorexia hebt).
heb ik ook niet. en dr hoeft niemand te gaan juichen, ik begrijp ook wel dat het nog niet genoeg is, maar het is al een enorme verbetering.
Oud 12-04-2005, 16:02
Gothic
Gothic is offline
@ ANGE... goed dat je zolang probeert door te gaan. Hopelijk volgende week er een boterham bij en het op die manier langzaam opkrikken, zo heb ik het zelf ook gedaan, maar ik hield het wel consequent vol. Die macht die je over eten hebt nu door niet te eten, kun je omdraaien in de macht wél te eten, dat is een kwestie van je gedachtegang omzetten en tegen je gevoel te 'liegen' dat het goed is om meer te eten.
Het is mogelijk, maar je moet het wel willen. Ik wilde toen der tijd en daarom kon ik het ook.
Oud 12-04-2005, 16:02
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 12-04-2005 @ 16:59 :
En ik word moe van jou

En NIKS is een excuus om geen hulp te zoeken. En nu hou ik op want je luistert toch niet.
je kunt niet oordelen over dingen waar je niets vanaf weet... doe dat dan ook niet.
Oud 12-04-2005, 16:05
Verwijderd
@ chloe siere: verschil tussen ANGE en ikkeleerlinge is wel dat ANGE probeert om steeds meer te eten, en inziet dat ze in elk geval verkeerd bezis is/was, terwijl ikkeleerlinge alleen maar steeds minder ging eten en het dom vond dat dat afgekeurd werd.

En ja, natuurlijk zijn de redenen om hulp te zoeken ingewikkeld, dat zijn ze altijd.
Oud 12-04-2005, 16:09
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Sarah schreef op 12-04-2005 @ 17:05 :
@ chloe siere: verschil tussen ANGE en ikkeleerlinge is wel dat ANGE probeert om steeds meer te eten, en inziet dat ze in elk geval verkeerd bezis is/was, terwijl ikkeleerlinge alleen maar steeds minder ging eten en het dom vond dat dat afgekeurd werd.
Maar hoe noem jij het dan wat ANGE heeft? Ze zegt dat het geen anorexia is... Maar wat is het dan? Zo weinig eten heeft echt wel een ernstige oorzaak.
Oud 12-04-2005, 16:14
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 12-04-2005 @ 17:09 :
Maar hoe noem jij het dan wat ANGE heeft? Ze zegt dat het geen anorexia is... Maar wat is het dan? Zo weinig eten heeft echt wel een ernstige oorzaak.
Ik weet het niet, ik zou het zelf wel een eetstoornis noemen, maar dat hoeft niet per se anorexia te zijn, er zijn meer eetstoornissen. Ik ben geen psychiater, dus ik kan niet echt bepalen of dat zo is. Ik vind wel dat ze hulp nodig heeft, maar als ze dat niet wil, dan kan ik daar ook niet veel aan doen; iemand overhalen op internet is meestal niet echt mogelijk.
Oud 12-04-2005, 16:18
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Sarah schreef op 12-04-2005 @ 17:14 :
Ik weet het niet, ik zou het zelf wel een eetstoornis noemen, maar dat hoeft niet per se anorexia te zijn, er zijn meer eetstoornissen. Ik ben geen psychiater, dus ik kan niet echt bepalen of dat zo is. Ik vind wel dat ze hulp nodig heeft, maar als ze dat niet wil, dan kan ik daar ook niet veel aan doen; iemand overhalen op internet is meestal niet echt mogelijk.
Daar heb je een punt.
Wat ik overigens niet snap is dat ze eerder heeft aangegeven hulp te hebben gezocht (via een dietiste) en nu dus doet voorkomen het helemaal zelf te doen... Ik las net dat mensen die geen hulp willen zoeken eigenlijk gewoon bang zijn om veel te moeten eten. Als je het zelf doet, heb je er nog controle over. Als in, je kcal opbouwen tot bijv. 1000 kcal en daar weer stoppen met opbouwen.

Gothic: Hoe weinig at jij dan? En heb je het helemaal zelf gedaan, het weer op een gezonde manier eten?
Oud 12-04-2005, 16:20
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Sarah schreef op 12-04-2005 @ 17:14 :
ja, ga lekker op basis van een paar posts bepalen wat ik wel of niet heb. ik heb niets en ik zou het op prijs stellen als jullie verder ook niet gaan doen alsof je wel weet hoe ik in elkaar steek en wat er me me is...
Oud 12-04-2005, 16:21
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
"Ik heb niets...."
Oud 12-04-2005, 16:21
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 12-04-2005 @ 17:18 :
Daar heb je een punt.
Wat ik overigens niet snap is dat ze eerder heeft aangegeven hulp te hebben gezocht (via een dietiste) en nu dus doet voorkomen het helemaal zelf te doen... Ik las net dat mensen die geen hulp willen zoeken eigenlijk gewoon bang zijn om veel te moeten eten. Als je het zelf doet, heb je er nog controle over. Als in, je kcal opbouwen tot bijv. 1000 kcal en daar weer stoppen met opbouwen.

Gothic: Hoe weinig at jij dan? En heb je het helemaal zelf gedaan, het weer op een gezonde manier eten?
wie heeft het over hulp zoeken en een dietiste?
Oud 12-04-2005, 16:25
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
ANGE schreef op 12-04-2005 @ 17:21 :
wie heeft het over hulp zoeken en een dietiste?
Meelfriek zei:
Citaat:
@ANGE: Ik denk toch écht dat je professionele hulp moet zoeken. Je wílt wel beter, maar ik ben bang dat 't niet kan. Een dietiste kan je bijv. helpen, als je een psych oid écht niet wil dan hoeft 't niet. Maar een dietiste kan je helpen om langzaamaan je eten weer de goede kant op te krijgen. Je hoeft dan niet eens te zeggen tegen anderen dat je een eetstoornis hebt, zeg gewoon dat je gezonder wilt eten.
En jij zegt:

Citaat:
Ik heb dat zojuist gedaan. Tenminste, de eerste stap gezet. Blij?
Oud 12-04-2005, 16:28
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 12-04-2005 @ 17:25 :
Meelfriek zei:

En jij zegt:
niet via dietiste en het liep allemaal een beetje vervelend af, vandaar 'de omstandigheden'.
Oud 12-04-2005, 16:41
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 12-04-2005 @ 17:18 :
Ik at een halve boterham en genoeg avondeten. Vervolgens at ik krenteboterham met spijs en avondeten. Daarna at ik soms na school een boterham, dat gebruikte ik op school als excuus dat ik niet op school at zeg maar. Toen ben ik begonnen met op school eten, ik kon moeilijk eten waar andere mensen bij waren, dus dat was het excuus dat ik gebruikte om niet te hoeven eten. Toen heb ik mezelf ervan overtuigd dat het heel normaal was om op school te eten, iedereen at namelijk op school, dus ik begon met 1 boterham op school. Was heel moeilijk, want ik kreeg heel veel commentaar, omdat ik nooit wat at op school. Vervolgens nam ik 2 boterhammen mee, want door te gaan eten, kreeg ik al wat meer trek, daarvoor nooit, omdat mn lichaam eraan gewend was. Toen ging ik aan de pil, dus toen ging het vanzelf. Ik kreeg veel honger, dus al gauw ging in 's ochtends meer eten en om 4 uur kreeg ik ook meer honger, dus daar at ik toen ook 2 boterhammen.
Het ging mij eigenlijk nooit zoveer om af te vallen, ik was wel gewoon dun enz, maar ik hoefde niet af te vallen, zolang ik maar niet aankwam. Ook lette ik totaal niet op cal.

Maar ik heb ongeveer 3 jaar 1 boterham gegeten. Het begon toen m'n ouders gingen scheiden (en er speelde nog hoop meer, maar dat was de druppel, werd depressief ed en zat midden in de puberteit). In de 3e ging ik dus meer eten, toen ging het met mij al wat beter, ik sprak met een lerares op school en werd gewoon wat ouder. En ik denk dat ik sinds de 4e echt zoveel/normaal eet.
Sindsdien ben ik niet echt aangekomen, ik merk wel dat ik wat breder ben geworden op m'n heupen en op m'n buik, maar ik paste vorig jaar een broek uit de brugklas nog (was weliswaar toen een/zo'n wijde, maar toch ).

Hoe dan ook, je kunt niet gezond eten, als er een psychische reden is waarom je dat niet doet. Pas als die naar de achtergrond gaat of weg is, kun je met het eten beginnen. Iedereen uit problemen op een andere manier, de ene snijdt zich, de ander eet niet en weer een ander eet heel veel...
Oud 12-04-2005, 16:56
Verwijderd
Citaat:
ANGE schreef op 12-04-2005 @ 17:20 :
ja, ga lekker op basis van een paar posts bepalen wat ik wel of niet heb. ik heb niets en ik zou het op prijs stellen als jullie verder ook niet gaan doen alsof je wel weet hoe ik in elkaar steek en wat er me me is...
dat doe ik niet, ik kan inderdaad niet bepalen of je iets hebt en wat je hebt. Maar ik kan er wel een idee over hebben.
Oud 12-04-2005, 17:05
D-sire
D-sire is offline
Ik heb de nieuwe weegschaal Mét lichaamsvet en lichaamsvocht percentage meter. Echt heel fijn!
Ik weeg op dit moment 72 kilo en mijn vetpercentage is 24,9 en vochtpercentage 54,6 (is te weinig blijkbaar). Ben er wel blij mee.

Weet iemand wat een gemiddelde slavink weegt? Op valtaf.nl staat het namelijk per 100g en ik weet niet goed hoeveel ik daarvoor moet rekenen.

Kan iemand mij trouwens even de formule van MD geven? Die kan ik uitrekenen nu ik mijn vetpercentage weet...

Laatst gewijzigd op 12-04-2005 om 17:10.
Oud 12-04-2005, 17:10
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik heb net magnetronfrietjes op
Zo'n bakje van 125 gram. Heb je nog het idee dat je lekker een bakje friet eet, maar het is veel minder vet

[Op het pakje staat (per 100 g): 195 kcal, 30 g koolhydraten, 7 g vet; en zo'n bakje is 125 gram]

En nog een heerlijke salade met tomaat en walnoten

Zometeen ga ik weer aerobicen

Ik zit er lekker in Ik kan het wel, gezond eten. Al is de verleiding nog steeds heel groot om gewoon te snoepen. Zeker als ik honger heb en geen boterham wil
Ik ben wel braaf, vandaag maar 3 salmiakmuntjes op als snoep. Vanavond na het sporten gun ik mezelf nog een appel of een stukje chocola

*tevreden is*
Oud 12-04-2005, 17:11
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 12-04-2005 @ 18:05 :
Kan iemand mij trouwens even de formule van MD geven? Die kan ik uitrekenen nu ik mijn vetpercentage weet...
Een slavink is meestal ongeveer 100 gram. (Al zit er wel een vet stuk vlees omheen, maar die dingen zijn zoo lekker )
Oud 12-04-2005, 17:11
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 12-04-2005 @ 18:10 :
Ik heb net magnetronfrietjes op
Zo'n bakje van 125 gram. Heb je nog het idee dat je lekker een bakje friet eet, maar het is veel minder vet

[Op het pakje staat (per 100 g): 195 kcal, 30 g koolhydraten, 7 g vet; en zo'n bakje is 125 gram]

En nog een heerlijke salade met tomaat en walnoten

Zometeen ga ik weer aerobicen

Ik zit er lekker in Ik kan het wel, gezond eten. Al is de verleiding nog steeds heel groot om gewoon te snoepen. Zeker als ik honger heb en geen boterham wil
Ik ben wel braaf, vandaag maar 3 salmiakmuntjes op als snoep. Vanavond na het sporten gun ik mezelf nog een appel of een stukje chocola

*tevreden is*
Toppie

Dat er maar zo 'weinig' calorieën in die friet zitten joh! Maar is 1 zo'n bakje wel een beetje een normale portie voor één persoon?
Oud 12-04-2005, 17:12
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 12-04-2005 @ 18:11 :
Een slavink is meestal ongeveer 100 gram. (Al zit er wel een vet stuk vlees omheen, maar die dingen zijn zoo lekker )
Ik vind ze niet eens buitengewoon lekker, maarja dat zijn dan toch weer even 300 kcal...
Oud 12-04-2005, 17:12
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 12-04-2005 @ 18:11 :
Toppie

Dat er maar zo 'weinig' calorieën in die friet zitten joh! Maar is 1 zo'n bakje wel een beetje een normale portie voor één persoon?
Nee, zo'n bakje is vrij weinig kwam ik achter (Normaal eet je dus, als je thuis friet eet, zeker 200 gram, best veel dus).

Maar het kwam wel mooi uit dat het maar 125 gram was. Heb je toch nog iets lekkers, maar niet teveel zodat je niet te vet eet
Oud 12-04-2005, 17:13
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Gothic schreef op 12-04-2005 @ 17:41 :
*knip*
Je hebt dus echt lang weing gegeten! Vind t knap van je dat je je erover heen hebt kunnen zetten en vanzelf meer bent gaan eten. En inderdaad, zodra de problemen naar de achtergrond verdwijnen, ga je ook vanzelf meer eten.

Ik ging steeds minder eten en viel toen opeens veel af... Daar schrok ik toen zó van en omdat mn moeder zo wanhopig werd en ik dat best erg vond ben ik in 1 keer ontzettend veel gaan eten. Tenminste, ik kreeg vreetbuien. Maar die zorgden er wel voor dat ik dus weer meer honger kreeg inderdaad en dus weer meer ging eten. Maar ik weet eigenlijk nog steeds niet hoe het gekomen is dat ik zo weinig ben gaan eten Ik heb wel een hele tijd pijn in mn buik gehad door eerst heel weinig te eten en daarna opeens heel veel (waardoor ik nu dus 3 tot 4 kilo zwaarder ben dan voor die tijd).
Oud 12-04-2005, 17:13
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 12-04-2005 @ 18:12 :
Ik vind ze niet eens buitengewoon lekker, maarja dat zijn dan toch weer even 300 kcal...
Ik had gisteren een heerlijke boeren gehakt schnitzel van 100 gram. Ook 300 kcal
Maar ja, vlees is zo lekker, en ik weet nooit wat mager vlees is
Kan iemand mij daaraan helpen?
Oud 12-04-2005, 17:18
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 12-04-2005 @ 18:13 :
Ik had gisteren een heerlijke boeren gehakt schnitzel van 100 gram. Ook 300 kcal
Maar ja, vlees is zo lekker, en ik weet nooit wat mager vlees is
Kan iemand mij daaraan helpen?
mager: bieflappen, biefstuk, rosbief, riblappen, magere runderlappen, poelet, tartaar, fricandeau, hamlappen, varkensoester, ongepaneerde schnitzel, kipfilet
gemiddeld: kip met vel, haaskarbonade, ribkarbonade
vet: rundergehakt, schouderkarbonade, krabbetjes, schouderlappen, doorregen runderlappen, gehakt half-om-half, saucijs,slavink, spek, hamburger, lamsvlees, rookworst
Oud 12-04-2005, 17:20
cerys
cerys is offline
Citaat:
Ik heb de nieuwe weegschaal Mét lichaamsvet en lichaamsvocht percentage meter. Echt heel fijn!
Ik weeg op dit moment 72 kilo en mijn vetpercentage is 24,9 en vochtpercentage 54,6 (is te weinig blijkbaar). Ben er wel blij mee.

Weet iemand wat een gemiddelde slavink weegt? Op valtaf.nl staat het namelijk per 100g en ik weet niet goed hoeveel ik daarvoor moet rekenen.

even zoeken naar vorige lijntopics daar staat een link in (:

moeten we niet bij volgende gezondheidstopics ook die tekst weer kopiëren? dan hoeft niemand terug te zoeken oid.
Oud 12-04-2005, 17:23
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:

Hoeveel kost die weegschaal en klopt die vetpercentage ook echt? Want ik had een keer zo'n meter maar die vertrouwde ik niet echt...
Oud 12-04-2005, 17:26
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 12-04-2005 @ 18:23 :
Hoeveel kost die weegschaal en klopt die vetpercentage ook echt? Want ik had een keer zo'n meter maar die vertrouwde ik niet echt...
Ik vind het er allemaal best betrouwbaar uitzien moet ik zeggen. In de handleiding staat ook een tabel voor wat weinig/normaal/te veel is per leeftijdscategorie.
Hij kost normaal €39,95 bij Blokker, maar met 4 dukaten (die krijg je bij vijf euro besteding, heeft je moeder vast nog wel liggen ) kost hij €24,99.
Niet supergoedkoop dus, maar daarom misschien wel betrouwbaarder.

Mijn broertje heeft trouwens een vetpercentage van 8,5%

Laatst gewijzigd op 12-04-2005 om 17:28.
Oud 12-04-2005, 17:27
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
cerys schreef op 12-04-2005 @ 18:20 :
even zoeken naar vorige lijntopics daar staat een link in (:

moeten we niet bij volgende gezondheidstopics ook die tekst weer kopiëren? dan hoeft niemand terug te zoeken oid.
Zal eens gaan zoeken (luie ik ook ). Is inderdaad misschien wel handig om die tekst steeds te kopiëren ja...
Oud 12-04-2005, 17:28
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 12-04-2005 @ 18:26 :
Ik vind het er allemaal best betrouwbaar uitzien moet ik zeggen. In de handleiding staat ook een tabel voor wat weinig/normaal/te veel is per leeftijdscategorie.
Hij kost normaal €39,95 bij Blokker, maar met 4 dukaten (die krijg je bij vijf euro besteding, heeft je moeder vast nog wel liggen ) kost hij €24,99.

Hey, dat dingen hebben wij thuis geloof ik ook.
Is het een glazen plaat waar je met je blote voeten op moet staan? En moet je je lengte, je geslacht en je leeftijd invullen? (Dat ie daarmee dus met je gewicht je vetpercentage berekent)

Ik kwam op een veel te hoog vetpercentage
Oud 12-04-2005, 17:29
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 12-04-2005 @ 18:26 :

[afbeelding]
Ik wil hem ook Maar heb geen dukaten Mn moeder ook niet denk ik...
Oud 12-04-2005, 17:29
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 12-04-2005 @ 18:28 :
Hey, dat dingen hebben wij thuis geloof ik ook.
Is het een glazen plaat waar je met je blote voeten op moet staan? En moet je je lengte, je geslacht en je leeftijd invullen? (Dat ie daarmee dus met je gewicht je vetpercentage berekent)

Ik kwam op een veel te hoog vetpercentage
Ik heb er ff een fotootje bij gezet, paar posts terug
Het is geen glasplaat nee...
Oud 12-04-2005, 17:31
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 12-04-2005 @ 18:29 :
Ik heb er ff een fotootje bij gezet, paar posts terug
Het is geen glasplaat nee...
Ik vind 1 dukaat die geldig is tot 31 december 2000
Oud 12-04-2005, 17:31
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 12-04-2005 @ 18:29 :
Ik wil hem ook Maar heb geen dukaten Mn moeder ook niet denk ik...
Hm vervelend, maar gewoon beetje rondvragen zijn vast wel mensen die regelmatig naar Blokker gaan denk ik. (loopt reclame te maken van hier tot tokio )

Misschien kan je het proberen met je 5 jaar oude dukaat, ghehe wel goed bewaard dan

Regels voor berichten