Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2005, 22:03
Verwijderd
weet iemand meer over dit syndroom of deze medicatie? Of kent iemand, iemand die dit heeft?
Ik heb dit medicijn voorgeschreven gekregen, voor de klachten die bij het syndroom van meniere horen. Hoe komt de huisarts erachter of je dit wel of niet hebt?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 22:14
Verwijderd
als het een syndroom is, dan komt de huisarts daar achter door jouw klachten te vergelijken met de klachten van het syndroom, en dan veel overeenkomsten te zien
Wat wil je weten over betahistine?
Het heeft geen ernstige bijwerkingen, als je je aan de voorgeschreven dosering houdt, je kunt wel wel slaperig of misselijk van worden of hoofd- of maagpijn krijgen, of huiduitslag. Het kan beter niet worden gebruikt door iemand die asthma, een maagzweer of uitslag heeft. Een overdosering kan wel gevaarlijk zijn, je kunt er dan onder andere hartkloppingen of een zeer lage bloeddruk van krijgen.

Laatst gewijzigd op 12-04-2005 om 22:19.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 22:17
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 12-04-2005 @ 23:14 :
als het een syndroom is, dan komt de huisarts daar achter door jouw klachten te vergelijken met de klachten van het syndroom, en dan veel overeenkomsten te zien
Wat wil je weten over betahistine?
hoe het zegmaar werkt en waarvoor het nog meer wordt voorgeschreven. In de bijsluiter staat alleen dat het voor dat syndroom is, verder niet.
Er is dus niet een of ander onderzoek waardoor je zekerheid kan krijgen over of het dat is of niet?(ik heb bijv. onderzoek gehad voor diabetes, maar dat heb ik niet)
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 22:21
Verwijderd
Het werkt door de bloedvaatjes in het binnenoor iets meer te laten 'ontspannen' waardoor de bloeddoorstroming daar beter wordt. Hoe dat verder precies zit weet ik niet, want ik weet niet wat het syndroom inhoudt en ik heb gewoon het medicijn opgezocht in een studieboek
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 22:24
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 12-04-2005 @ 23:21 :
Het werkt door de bloedvaatjes in het binnenoor iets meer te laten 'ontspannen' waardoor de bloeddoorstroming daar beter wordt. Hoe dat verder precies zit weet ik niet, want ik weet niet wat het syndroom inhoudt en ik heb gewoon het medicijn opgezocht in een studieboek
dankjewel ik heb daar wel wat aan! dat staat niet in de bijsluiter
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten