Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2005, 09:29
Bram1
Bram1 is offline
Ik hoor van verschillende mensen steeds andere dingen. De ene zegt begin nu al want anders lukt het nooit meer. Anderen zeggen na examen zoeken dan kan je ook nog makkelijk een kamer vinden. Ik ga naar Tilburg, en sta nu bijna 2 jaar ingeschreven, dus dat is ruim voldoende tijd dacht ik zo. Volgens mij zitten die mensen die nu al helemaal als een gek zitten te zoeken een beetje te overdrijven.

Weet iemand wat te vertellen over wanneer het beste is? Ik heb niet echt zin in van die gesprekken waar je uit 10 man die er op die dag komen "goedgekeurd" moet worden, maar dat soort gezeik krijg je toch alleen als je je niet hebt ingeschreven en via kamernet.nl zoekt? Oja, en weet iemand wat een redelijke prijs voor een normale kamer (12 m2 ofzo, misschien eigen douche en gemeenschappelijke keuken enz) in Tilburg?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2005, 11:03
Verwijderd
Citaat:
Bram1 schreef op 10-04-2005 @ 10:29 :
Ik hoor van verschillende mensen steeds andere dingen. De ene zegt begin nu al want anders lukt het nooit meer. Anderen zeggen na examen zoeken dan kan je ook nog makkelijk een kamer vinden. Ik ga naar Tilburg, en sta nu bijna 2 jaar ingeschreven, dus dat is ruim voldoende tijd dacht ik zo. Volgens mij zitten die mensen die nu al helemaal als een gek zitten te zoeken een beetje te overdrijven.

Weet iemand wat te vertellen over wanneer het beste is? Ik heb niet echt zin in van die gesprekken waar je uit 10 man die er op die dag komen "goedgekeurd" moet worden, maar dat soort gezeik krijg je toch alleen als je je niet hebt ingeschreven en via kamernet.nl zoekt? Oja, en weet iemand wat een redelijke prijs voor een normale kamer (12 m2 ofzo, misschien eigen douche en gemeenschappelijke keuken enz) in Tilburg?

ik weet niet hoe groot de woningnood in tilburg is maar ik denk dat als je al twee jaar ingeschreven staat dat het dan wel moet goedkomen. ik stond een jaar ingeschreven, wachtlijst voor die flat was dan ook een jaar en had binnen no time een kamer. toen ik aan de beurt was om te hospiteren, was al in juni, heb ik dat gedaan ondanks dat het eigenlijk nog te vroeg was. (je kan vaak uitstel vragen) mijn ouders betalen mijn kamer en daarom ben ik al zo vroeg begonnen met zoeken. ik ging van groningen naar utrecht en 'moest' dus een kamer hebben. op en neer elke dag is niet echt een optie.

de keuring ofwel hospiteren is in utrecht (bij de ssh) wel het geval ook al sta je daar ingeschreven en lijkt het in de verste verte niet op kamernet.nl. hospiteren heeft zo zijn voor en nadelen. het oogt misschien als een vleeskeuring maar realiseer je wel dat je met mensen moet samenwonen. dan is het toch wel fijn dat het een beetje klikt. bij ons in huis verstaan we onder hospiteren dat er op een avond ongeveer 8 mensen komen en we trekken per persoon ongeveer een half uur uit. ik ben ook wel eens wezen hospiteren dat er halverwege mijn gesprek iemand binnenkwam en ik binnen 10 minuten letterlijk buiten de deur werd uitgezet (ik had mijn drinken nog niet eens op ). dat is niet leuk, maar aan de andere kant wist ik gelijk dat ik daar nooit zou willen wonen. hospiteren heeft toch ook wel zijn voordelen, zowel voor jou als voor je toekomstige huisgenoten

wat een normale prijs is voor een kamer in tilburg weet ik absoluut niet. maar dingen als 12 m2 voor 300 euro is gewoon veel en veel te geld maakt niet uit of je dan midden in het centrum zit of niet. over het algemeen is het zo dat verder buiten het centrum de kamers wel goedkoper zijn.

ik zou persoonlijk niet rekenen op een eigen douche. dat hebben maar weinig studenten. als je gaat hospiteren vraag ook even of je douche mag bekijken en let ook goed op de keuken. in een vies huis wonen is geen feestje en ook al wordt er vaak speciaal voor een hospiteeravond schoongemaakt als een huis echt vies is zie je dat toch wel.

succes d'r mee
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 11:45
Yolcu
Yolcu is offline
In Tilburg is de woningnood niet erg groot meer. Ik had binnen 3 weken een kamer, zelfs in de drukste periode van het jaar (september). Het ligt er ook heel erg aan wat voor eisen je stelt.. ik heb een heel klein kamertje maar wel met een perfecte ligging in West.

Als je een kamer van 12m2 zoekt dan moet dat zeker lukken, maar op een eigen douche zou ik niet rekenen. Ik zou wel eens nadenken over wat voor huis je zou willen. Kleinschalig (4 huisgenoten) of grootschalig (18 huisgenoten) of iets er tussen in? Ook via de woningstichting moet je naar kijkavonden, de 10 mensen die het langst ingeschreven staan worden uitgenodigd en daar mag dan uit gekozen worden. Toch is dat niet zo erg als het lijkt hoor.. het is voor jou ook de ideale mogelijkheid om te kijken of de mensen waar je misschien bij komt te wonen bij jou passen. Sommige mensen lopen meer dan 10 kijkavonden af, anderen hebben na 1 kijkavond direct prijs. Dat ligt er maar net aan.

Redelijke prijs voor een kamer van 12m2 met gedeelde douche en gedeelde keuken op een normale ligging is denk ik zo tussen de 200 en 240 euro. Meer dan 240 zou ik sowieso niet betalen.

Nog een laatste tip: als je echt op zoek bent naar een kamer, kom dan eens op de universiteit (of hogeschool?) kijken.. daar hangen genoeg briefjes met aangeboden kamers, er zijn meer aangeboden kamers dan gevraagde kamers op het moment. Zelf heb ik m'n kamers altijd via kamernet gevonden, werkt prima hoor. En via via kun je in Tilburg ook heel ver komen, het is toch een stad waar je heel snel heel veel mensen leert kennen.
Oud 10-04-2005, 11:57
Bram1
Bram1 is offline
Bedankt! Ik zal na mn examen dan wel gaan zoeken, is denk ik het handigst. Ik heb me sowieso al een tijd geleden ingeschreven voor een kamer op campus stappegoor (als je dat kent). Dat is alleen wel redelijk duur dus ik weet nog niet of ik het doe als er überhaupt een kamer rond die tijd vrij is. 250 euro per maand voor een kamer van 10 m2. Maar, dan zit ik daar waarschijnlijk wel met 4 maten van me in een huis, dat is dan wel weer heel vet (of nee, kei vet, moet alvast een beetje trainen natuurlijk ). Op zich heb ik niet veel nodig, tvtje, bed, bureau en een bank (al zal voor een bank vaak geen plaats zijn).

Maar wat word er dan precies gevraagd tijdens zo'n gesprek? En is dat dan gewoon een voor een met een paar (misschien toekomstige) huisgenoten praten? Is er meer kans op een kamer met minder of met meer huisgenoten? Ik hoef namelijk niet persé veel huisgenoten te hebben. 3-7 met 7 dan wel als maximum. Volgens mij krijg je alleen maar sneller een teringzooi met meer huisgenoten, en je doet toch niet al te veel met je huisgenoten behalve misschien is wat eten samen soms, toch?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 12:14
Verwijderd
In Tilburg (waar ik ook woon) zou ik zeker niet via Wonen Midden Brabant (of Breburg zoals dat tegenwoordig heet, geloof ik) een kamer zoeken. De kamernood is niet zo heel hoog, en kijkavonden zijn vaak ook best gezellig.
Meestal komt iedere gegadigde voor de kamer een kwartier tot half uur langs om even het huis te bekijken en kennis te maken met de mensen die er al wonen. Als iedereen geweest is bepalen zij wie zij als nieuwe huisgenoot willen. Soms komt iedereen tegelijk, dat vind ik wat onoverzichtelijk, omdat je dan (als 'kijker') niet goed kunt zien wie er wel en niet in dat huis wonen. Tegelijk is het wel gezellig, want je spreekt veel mensen. Als bewoners kun je ook wel zien hoe mensen zich in een groep gedragen. Maar als kijker heb je wel het probleem dat je je 'concurrentie' ziet, en dat kan wel demotiverend werken...
Campus Stappegoor zou ik zeker niet doen. Het is allemaal leuk en aardig, maar erg duur, niet centraal, druk, klein, heel onhandig ingericht, je kan er werkelijk niets kwijt. Het enige leuke is dat je met veel internationale studenten zit en dat kan wel cool zijn.
Maar goed, als ik jou was zou ik over een maandje of 3 eens gaan reageren op kamernet en studentenkamers.nl enzo, dan vind je vast best snel iets.
12m2 is wel een normaal formaat voor een kamer, tussen de 180 en 230 euro per maand (incl) is zeker wel iets te vinden.
Succes!
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 12:59
Bram1
Bram1 is offline
Bedankt voor je reactie. Wat is er dan zo verkeerd met Wonen Breburg? Dat er inschrijfkosten zijn? Die heb ik nu toch al betaald.
Handig dat je dat zegt van Stappegoor, dan kan ik beter nog ff verder kijken. Lekkere kut actie dan van Wonen Breburg.

Je zegt dat de bewoners beslissen wie het wordt, dat snap ik, maar moet je dan meteen ja zeggen, of kan je zelf ook nog even verder kijken naar andere kamers? Het is nooit echt handig om meteen voor de eerste kamer te gaan denk ik zo anders baal je straks dat je niet ff gewacht hebt met je kamer zoeken. En die gesprekken zijn zo'n beetje in Juli dan? Kan het dan zijn dat er meerdere op een dag gepland worden zodat arme aankomende studenten zoals ik geen trijnkaartje van 20 euro moeten betalen voor 15 minuutjes praten maar meteen er een paar op een dag kan doen? Of geven de meesten daar geen hol om? Trouwens van die vooroordelen van "ze kiezen altijd het blondje" en dat soort dingen valt mee toch?

Ook had ik gehoord dat het handig is om iemand mee te nemen ofzo die dan ook nog even mee kan oordelen. Beetje vaag, maar goed, is dat ook handig of word er van je verwacht dat je in je eentje daarheen gaat?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 13:18
vixen
vixen is offline
Als je goed en veel zoekt heb je snel iets gevonden. In Utrecht is het toch moeilijk om een kamer te vinden, maar iedereen die ik ken die echt echt echt een kamer zocht en er wat voor deed had er vrij snel een.
Het hospiteren is toch belangrijk. Toen ik ging hospiteren voor mijn kamer werd er gewoon een klein gesprekje gevoerd. Als het klikt is het natuurlijk leuk en anders moet je niet mauwen want dan wil je er toch niet wonen.
Ohja en die dingen als 'ze kiezen altijd het blondje', ze kiezen natuurlijk wel een gezellige, spontane jongen. Als jij daar zit zonder iets te zeggen en niks van je zelf verteld dan wordt je ook nooit gekozen.
Voor het meenemen van iemand. Ik ben een paar keer met mn zus meegegaan en een vriendin van me ging met mij mee. Het is niet 'gewoon', maar als jij het fijn vindt zou ik het zeker doen.
Oud 10-04-2005, 13:36
Yolcu
Yolcu is offline
Campus Stappegoor is één groot fiasco geworden. Ik had me er ook voor ingeschreven, maar ik vind het veel te duur en het ligt veel te ver van het centrum en de uni af.. er zijn daar wel nog steeds kamers vrij dus als je echt met haast een kamer zoekt, dan kun je dat altijd nog doen. Er zijn maar weinig mensen die daar willen wonen volgens mij.

Wonen Breburg werkt gewoon totaal niet. Ik sta ook al lang ingeschreven, maar met een beetje netwerken kom je veel verder.

Als je op een kijkavond komt en jij wordt uitgekozen, dan kun je ja of nee zeggen, maar je kunt niet zeggen 'goh ik kijk nog even verder en ik laat het over een maandje weten', zo werkt het dus niet. Als je van ver komt, kun je het beste niet te hoge eisen stellen en gewoon snel in een kamer gaan zitten. Je kunt altijd nog verder zoeken, als je er eenmaal zit en mensen leert kennen gaat dat allemaal veel makkelijker.

De kijkavonden zijn vlak nadat een kamer wordt aangeboden, dus niet alleen in juli. Ligt eraan wanneer jij reageert. Meestal zijn die avonden 's avonds (de naam zegt het al).. ergens tussen 18u en 22u dus dat wordt gewoon een treinkaartje betalen. Sommige kijkdagen zijn 's middags, maar ga daar niet van uit. De huidige bewoners van zo'n huis hebben natuurlijk ook nog een leven, die hebben overdag ook niet allemaal tijd. Bij mijn eerste kijkavond dacht ik ook dat het slim was om iemand mee te nemen, maar dat heb ik uiteindelijk niet gedaan. En dat is maar beter ook, iedereen komt alleen, jíj wordt immers (hopelijk) de nieuwe huisgenoot, ze willen jóu leren kennen. Iemand meenemen is dus niet handig.

Welke opleiding ga je doen? Zoals ik al schreef, als je naar de uni gaat zou ik daar ff rondkijken voor een kamer, keuze genoeg.

Als je nog meer vragen hebt, laat t maar weten.
Oud 10-04-2005, 13:44
Yolcu
Yolcu is offline
Oh en over de vooroordelen.. ze kiezen heus niet altijd een gezellige, spontane jongen. Dat hangt heel erg van het huis af, er wordt natuurlijk iemand gezocht die in het huis past. Om even een paar uitersten te noemen: wonen er allemaal mensen die iedere avond de kroeg in gaan en iedere avond met z'n allen eten (bijvoorbeeld), dan zoeken ze ook iemand die daar zin in heeft. Maar als er mensen wonen die juist heel serieus met hun studie bezig zijn en verder weinig om sociale contacten geven, dan zoeken ze juist iemand die daar bij past. Dit zijn twee uitersten, er zitten natuurlijk heel veel gradaties tussen!

Zelf woon ik in een flat (3 huisgenoten) waar iedereen heel erg z'n eigen leven heeft. Iedereen kookt voor zichzelf en heeft z'n eigen vrienden en z'n eigen sociale leven. Voor mij is dat prima, maar iemand die liever veel contact met z'n huisgenoten heeft, zou veel liever in een huis zitten waar ze zoveel mogelijk samen eten. Daarom zijn de kijkavonden niet alleen functioneel voor de 'huidige bewoners' maar ook voor de 'kijkers'.
Oud 10-04-2005, 13:56
Bram1
Bram1 is offline
Balen, jammer dat je die OV pas krijgt in September. Ik ga rechten studeren. En ik zal dan in mn eentje gaan, het is idd makkelijker als je met iemand gaat die je kent maar je komt daar om te kijken of het klikt met de -andere- mensen, dus leek me al een beetje raar.

Tja ik zit er iig een beetje tussenin, geen feestbeest, ook geen saaie lul, althans zo denk ik der zelf over , dus ja ik kijk wel even. Zoals ik het nu zie hoef ik ook niet echt veel contact met huisgenoten, of het moet meteen heel goed klikken ofzo. Ik denk toch niet dat ik der hele dagen zit, als je maar een beetje respect voor elkaar hebt en niet elkaars eten op zit te vreten.

Bedankt weer voor de reacties mensen, als je nog meer tips hebt laat het dan maar even weten.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 15:23
vixen
vixen is offline
Citaat:
Bram1 schreef op 10-04-2005 @ 14:56 :
als je maar een beetje respect voor elkaar hebt en niet elkaars eten op zit te vreten.
dat doet mn huisgenoot. als je dat terug doet is er niks aan de hand hoor.
Oud 10-04-2005, 15:45
pyres
pyres is offline
hoe moeilijk het is om een kamer te vinden hangt helemaal van jezelf af. Als jij je niet alleen inschrijft bij de bekende kamerverenigingen maar ook je eigen vrienden en kennissenkring afgaat of iemand nog toevallig weet of er nog een kamer vrij is, dan zul je zeker weten niet lang zonder zitten.

Tussen mijn eerste hospiteeravond en het verkrijgen van een kamer zaten ongeveer 9 maanden. Voor mij was er niet echt haast omdat ik niet zover van m'n school woon.
Wanneer jij echt een kamer nodig hebt omdat je anders uren in de trein zit, dan garandeer ik je bijna voor 100 procent dat je binnen een kortere periode een kamer zult hebben.

maak gebruik van alle mogelijkheden. meestal wil het ook helpen als je bij een vereniging gaat ivm met verenigingshuizen. Misschien niet een perfecte oplossing maar je hebt igg een kamer en hierdoor kun je wat rustiger doorzoeken naar een betere
Oud 10-04-2005, 15:59
Bram1
Bram1 is offline
Ok, dus eerst ff de eerste de beste kamer die redelijk is nemen en dan verder zoeken naar een betere als het blijkt dat je iets beters voor die prijs kan krijgen. Bedankt voor de tip. Handig dat ongeveer mn halve klas naar Tilburg gaat waaronder een paar goeie vrienden, kunnen die misschien ook nog es wat voor me regelen.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 16:00
Bram1
Bram1 is offline
Citaat:
vixen schreef op 10-04-2005 @ 16:23 :
dat doet mn huisgenoot. als je dat terug doet is er niks aan de hand hoor.
Das ook weer waar
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 16:40
Verwijderd
Oh nog een tip: reageer alleen op kamers waar je ook zou willen wonen. Dus stel voor jezelf een grens qua prijs en formaat en reageer alleen op kamers die aan die eisen voldoen.
Als je een kamer niet wilt, kun je dat ook op de kijkavond zeggen. Vaak vragen ze bij je vertrek wel of je nog interesse hebt. Wil je daar niet wonen, zeg dat dan ook eerlijk.

Als je er alleen gaat wonen om vanaf daar verder te zoeken, kun je ook goed op tijdelijke kamers reageren. Let dan (en in andere gevallen ook) goed op of je er voor een bepaalde tijd aan vast zit. (Ik heb een half jaar in een vreselijk stom huis moeten wonen omdat ik minimaal een halfjaarcontract moest )

Briefjes ophangen op hogeschool en universiteit en tegen iedereen zeggen dat je een kamer zoekt werkt ook altijd wel.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 17:00
PV
PV is offline
Als je wil kan ik je het telefoonnummer van mijn huisbaas wel PM'en, ik zit in Tilburg op kamers (vlakbij station West/universiteit). Een kamer van ong 12 m2 kost bij hem zo'n 200 euro denk ik (ik heb zelf een iets kleinere kamer en betaal 175 euro per maand, gedeelde wc/douche/keuken).
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 17:12
Bram1
Bram1 is offline
Jeusis zoveel reacties had ik helemaal niet verwacht . Bedankt. Ja zo'n nummer is zeker handig, PM het maar, bedankt! Moet ik die dan gewoon in Juni/Juli/Augustus opbellen en vragen of hij nog een kamer vrij heeft ofzo? Of hoe werkt dat met een huisbaas? Ik weet trouwens nog niet hoe groot ik precies de kamer wil hoor, misschien vind ik 10 m2 ook wel goed, maar ik denk dat iets groter wel lekker is.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 22:34
Verwijderd
Het is natuurlijk heel wat anders als je ergens ingeschreven staat dan als je zelf op zoek moet naar een kamer viavia/advertenties/internet. Het laatste is moelijker want dat doet iedereen al en als je op een wachtlijst staat hoef je alleen maar te wachten. Maar de kans dat je eerder een kamer hebt is natuurlijk wel groter.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 11:28
pyres
pyres is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 10-04-2005 @ 23:34 :
Het is natuurlijk heel wat anders als je ergens ingeschreven staat dan als je zelf op zoek moet naar een kamer viavia/advertenties/internet. Het laatste is moelijker want dat doet iedereen al en als je op een wachtlijst staat hoef je alleen maar te wachten. Maar de kans dat je eerder een kamer hebt is natuurlijk wel groter.
nou daar ben ik het niet mee eens

wachttijd in amsterdam is tegenwoordig al opgelopen tot meer dan 3 jaar
en in utrecht is het helemaal erg!

inschrijven moet je altijd doen
maar ik weet zeker dat wanneer je zelf gaat zoeken, dat je dan sneller een kamer zult hebben
Oud 11-04-2005, 12:52
Bram1
Bram1 is offline
Tja ik heb et ook maar gedaan een hele tijd geleden, misschien helpt het wat straks. Kostte me maar 10 euro en 5 minuutjes inschrijftijd, dus dat was wel te doen . Maar ik weet nu iig dat er nog meer manieren zijn om aan een kamer te komen.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 13:50
Verwijderd
Citaat:
pyres schreef op 11-04-2005 @ 12:28 :

maar ik weet zeker dat wanneer je zelf gaat zoeken, dat je dan sneller een kamer zult hebben
Is amsterdam egt zo erg?
inschrijven bij zo'n kamerburo oid is misschien wel nodig ver van te voren, en dan 3jaar w88 totdat je een fatsoenlijke kamer krijgt..
Maar volgens mij als je nu half amsterdam gaat spammen met memo'tjes in supermarkten dat je een kamer zoekt, en al die studentenkamersites af gaat, lukt het denk wel om nog een kamer te vinden voro oktober..
misschien neit in het centrum, maar vast wel dichterbij dan hoorn
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 17:09
Verwijderd
Citaat:
pyres schreef op 11-04-2005 @ 12:28 :

Je herhaalt nu precies wat ik net al zei....(waar ben je het dan niet mee eens?)
Ik woon in Utrecht en ik ken een heleboel mensen die hier heel snel een kamer hebben gevonden en nog steeds vinden. En de wachttijd is helemaal geen 3 jaar maar tussen de 6 (korter dan ooit) en de 16 maanden, afhankelijk van welk complex je kiest.
Wat jij beweert klopt dus helemaal niet
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 18:52
pyres
pyres is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 11-04-2005 @ 18:09 :
Je herhaalt nu precies wat ik net al zei....(waar ben je het dan niet mee eens?)
Ik woon in Utrecht en ik ken een heleboel mensen die hier heel snel een kamer hebben gevonden en nog steeds vinden. En de wachttijd is helemaal geen 3 jaar maar tussen de 6 (korter dan ooit) en de 16 maanden, afhankelijk van welk complex je kiest.
Wat jij beweert klopt dus helemaal niet
hey ksst roloog ff naar iemand anders ja
Oud 11-04-2005, 21:02
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik zocht een kamer in Amsterdam en als je niet afgezet wilt worden en niet al te veel geld te besteden hebt is het haast onmogelijk om een goede kamer te vinden... Om gék van te worden. En inschrijven bij allerlei instanties... Tsja, zelfs daar had ik geen geld voor.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 15:17
Verwijderd
Wat de meeste mensen nu maximaal willen betalen voor een kamer is ongeveer 300 euro. Soms krijg je er maar 10 m2 voor maar als je nog een gemeenschappelijke ruimte is, is het niet zo erg.
Je moet alleen niet verwachten dat je een mooie kamer van 22m2 kan krijgen voor 240 euro.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2005, 15:22
pyres
pyres is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 12-04-2005 @ 16:17 :
Wat de meeste mensen nu maximaal willen betalen voor een kamer is ongeveer 300 euro. Soms krijg je er maar 10 m2 voor maar als je nog een gemeenschappelijke ruimte is, is het niet zo erg.
Je moet alleen niet verwachten dat je een mooie kamer van 22m2 kan krijgen voor 240 euro.
je moet geluk hebben hoor
ik heb nu een kamer van iets minder dan 20 m2 voor 310 pm
en ik ga vanav hospiteren voor een kamer die bijna 30 m2 is en 285 incl kost

het gebeurt dus ;x
Oud 12-04-2005, 22:13
Roos
Roos is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 12-04-2005 @ 16:17 :
Hehehe 24 m2 voor 235 euro hier
Oud 12-04-2005, 22:16
MaHo
MaHo is offline
Over die kijkavonden; Het is zeker geen strak plan om met je ouders te gaan als ik het zo lees?

Mijn ouders zijn namelijk van plan om mee te gaan geloof ik en ik dacht; "och, dan bespaar ik op een treinkaartje
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 22:58
Verwijderd
Ik bedoel natuurlijk in Utrecht
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 22:59
Verwijderd
Citaat:
MaHo schreef op 12-04-2005 @ 23:16 :
Over die kijkavonden; Het is zeker geen strak plan om met je ouders te gaan als ik het zo lees?

Mijn ouders zijn namelijk van plan om mee te gaan geloof ik en ik dacht; "och, dan bespaar ik op een treinkaartje
Nee joh niemand verwacht dat je ouders meekomen.
Het kan wel als je 'even komt kijken' maar niet bij een officiele kijkavond.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 00:03
Mark
Mark is offline
ouders moet je niet meenemen bij kijkavonden. Verder moet je gewoon relaxed zijn op zulke avonden.... Voor de mensen die moeten selecteren is het net zo moeilijk als voor jou.

Btw, mijn vriendin woont in Tilburg (Reeshof) en die heeft nog wel een kamer vrij.

Mark
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 06:39
Bram1
Bram1 is offline
Citaat:
Mark schreef op 15-04-2005 @ 01:03 :
ouders moet je niet meenemen bij kijkavonden. Verder moet je gewoon relaxed zijn op zulke avonden.... Voor de mensen die moeten selecteren is het net zo moeilijk als voor jou.

Btw, mijn vriendin woont in Tilburg (Reeshof) en die heeft nog wel een kamer vrij.

Mark
Das mooi, maar ik heb der pas een nodig in Juli/Augustus/September, ik denk niet dat die kamer zo lang vrij is toch? Is het trouwens een studentenflat? Hoeveel huisgenoten en hoe groot? Bedankt iig!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 09:03
Verwijderd
Reeshof is haast geen Tilburg meer. Daar zou ik nou echt niet gaan wonen!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 09:28
pyres
pyres is offline
Citaat:
Roos schreef op 12-04-2005 @ 23:13 :
randstad is gewoon natuurlijk duurder ;0
Oud 15-04-2005, 09:33
Onlyme
Onlyme is offline
Citaat:
Roos schreef op 12-04-2005 @ 23:13 :
240 euro voor 55 m² (op twee verdiepingen)

Maar of je een kamer kan vinden hangt natuurlijk erg af van in welke stad je zoekt..
Oud 15-04-2005, 11:05
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
OnLyMe schreef op 15-04-2005 @ 10:33 :
240 euro voor 55 m² (op twee verdiepingen)

Maar of je een kamer kan vinden hangt natuurlijk erg af van in welke stad je zoekt..
Omg, ik ben jaloers op jou!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 12:10
Roos
Roos is offline
Citaat:
pyres schreef op 15-04-2005 @ 10:28 :
randstad is gewoon natuurlijk duurder ;0
Ik woon in R'dam hoor.

Maar ontopic: via kamernet.nl kun je heel makkelijk kamers vinden. Stuur een leuk mailtje, prijs jezelf een beetje aan, en dan word je vast wel uitgenodigd voor een kijkavond. Niet met je ouders komen, dat staat echt dom. Als je op kamers gaat, moet je wel een beetje zelfstandig overkomen natuurlijk
En tja, of je wordt gekozen hangt natuurlijk van 100 dingen af.

Het is overigens wel zo, dat je makkelijker van kamer tot kamer verhuisd, dan van je ouders naar een kamer.
Dus je kunt ook de 1e keer niet zo superkieskeurig zijn, en blij zijn met een redelijke kamer, want doorverhuizen is binnen een dagje gebeurd!
Oud 15-04-2005, 12:15
Verwijderd
Stadswonen kamergarantie is ook niet moeilijk
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 15-04-2005 @ 13:10 :
Ik woon in R'dam hoor.
Rotterdam is toch niet echt een studentenstad, hoewel er een universiteit is.
Ik was er trouwens laatst en je ziet nauwelijks een student op straat.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 16:07
Roos
Roos is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 15-04-2005 @ 14:52 :
Dat heeft toch niets met dit onderwerp te maken? Trouwens Rotterdam is een studentenstad, handelstad, wereldstad in 1. Wel even anders dan het "grote dorp" Leiden (no offence). Dus als je weet waar je moet zijn, zie je overal studenten. Misschien niet op de Lijnbaan nee, daar lopen alleen toeristen.
Oud 15-04-2005, 17:12
Verwijderd
Citaat:
beter opletten
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 21:35
Sjaan
Sjaan is offline
Ik zit ook in Tilburg en had binnen no-time een kamer... Heb me nergens voor ingeschreven en ben in September 2003 echt gaan zoeken en had in Oktober een kamer! Tilburg is niet zo'n ramp als Utrecht of Amsterdam, dat scheelt...
Kamernet werkt redelijk, verder idd op briefjes op de Uni reageren..! bij mij was het bij de 2e kijkavond raak, maar dat was een tijdelijke kamer. Toen ik daar uitmoest had ik per die datum weer een andere kamer. Tis een stuk makkelijker om te zoeken als je er al zit, dus tijdelijke kamer is best aan te raden als je niets vast kan vinden. Bovendien kun je veel makkelijker kijkavonden afgaan...

Eigen douche zit er vrijwel nooit in denk ik eigenlijk... 12m is opzich wel prima en moet lukken rond de 200 euro. Anders betaal je vrij veel, maar het ligt natuurlijk aan in wat voor huis je woont. Als je luxe keuken, woonkamer etc erbij hebt kan de huurbaas meer vragen omdat hij meer service geeft. Ikzelf betaal 180 euri voor 12m midden in t centrum, dus ik zit vrij goed...

Wel is het handig om van te voren te weten wat je wel en niet wil! Ik wou zeker niet in West wonen en ook geen super actief huis waardoor je beperkt wordt in andere dingen die je leuk vond.. Zulke dingen kun je je beter van te voren bedenken.

Succes ermee iig! Het lijkt me vrij overdreven om nu al te gaan zoeken, ook omdat je dan al betaalt voor een kamer waar je nog niet woont, toch zonde van die 5 maanden huur voor niets!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 11:19
pyres
pyres is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-04-2005 @ 18:12 :
beter opletten
sorry hoor maar rotterdam is echt geen studentenstad :x
Oud 16-04-2005, 11:28
Bram1
Bram1 is offline
Citaat:
Sjaan schreef op 15-04-2005 @ 22:35 :
Wel is het handig om van te voren te weten wat je wel en niet wil! Ik wou zeker niet in West wonen en ook geen super actief huis waardoor je beperkt wordt in andere dingen die je leuk vond.. Zulke dingen kun je je beter van te voren bedenken.
Waarom wilde je niet in West wonen? Dat is toch dichtbij de uni? Tja het is dan wel weer wat verder van het centrum maar goed, dat zal dan ook wel de reden zijn. Zijn het grootste deel van de studentenhuizen heel actief? En wat bedoel je daar precies mee? Studentenverenigingen enzo? Bedankt voor je reactie!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Dat komt omdat het percentage niet-studentikoze studenten in Rotterdam veel hoger ligt. Dat soort stereotypes gaan veel meer op voor steden als Leiden, Maastricht en Groningen.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 14:30
pyres
pyres is offline
Citaat:
FuSe schreef op 16-04-2005 @ 14:33 :
Dat komt omdat het percentage niet-studentikoze studenten in Rotterdam veel hoger ligt. Dat soort stereotypes gaan veel meer op voor steden als Leiden, Maastricht en Groningen.
ja idd dat is natuurlijk zo
maar de erasmusuniversiteit is ook niet zo groot in vergelijking met een Leiden, een Amsterdam of een Groningen
Oud 16-04-2005, 20:47
Sjaan
Sjaan is offline
Citaat:
Bram1 schreef op 16-04-2005 @ 12:28 :
Waarom wilde je niet in West wonen? Dat is toch dichtbij de uni? Tja het is dan wel weer wat verder van het centrum maar goed, dat zal dan ook wel de reden zijn. Zijn het grootste deel van de studentenhuizen heel actief? En wat bedoel je daar precies mee? Studentenverenigingen enzo? Bedankt voor je reactie!
Ik wilde niet in West wonen omdat ik inderdaad 's nachts na het stappen niet nog een kwartier naar huis wilde fietsen.. Bovendien zou er dan steeds iemand mee moeten fietsen omdat ik dat te ver vind alleen, en ik hou er niet van om afhankelijk te zijn van anderen. Overdag wat langer naar de Uni vind ik helemaal niet erg, en als het regent neem ik wel een bus ofzo...
Volgensmij is het qua actieve huizen in Tilburg heel verschillend. Je hebt natuurlijk dispuutshuizen, die zijn vrij actief. Verder heb je gewoon studentenhuizen die elke dag samen eten en vaak samen uit gaan, maar dat vertellen ze je wel bij de kijkavond. Ik hoefde dat niet zo nodig, omdat je nooit bij de kijkavond al weet of het wel echt klikt, en als je dan als nieuweling in een actief huis komt waarvan je de mensen niet echt geweldig vind, val je er een beetje buiten en dat leek me niet zo leuk..!

Zulke dingen kun je je dus beter van te voren bedenken, scheelt teleurstellende kijkavonden!

Groetjes!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 08:56
Roos
Roos is offline
Citaat:
pyres schreef op 16-04-2005 @ 15:30 :
ja idd dat is natuurlijk zo
maar de erasmusuniversiteit is ook niet zo groot in vergelijking met een Leiden, een Amsterdam of een Groningen
Uuuhh cool man
Oud 17-04-2005, 09:27
Bram1
Bram1 is offline
Citaat:
Sjaan schreef op 16-04-2005 @ 21:47 :
Ik wilde niet in West wonen omdat ik inderdaad 's nachts na het stappen niet nog een kwartier naar huis wilde fietsen.. Bovendien zou er dan steeds iemand mee moeten fietsen omdat ik dat te ver vind alleen, en ik hou er niet van om afhankelijk te zijn van anderen. Overdag wat langer naar de Uni vind ik helemaal niet erg, en als het regent neem ik wel een bus ofzo...
Volgensmij is het qua actieve huizen in Tilburg heel verschillend. Je hebt natuurlijk dispuutshuizen, die zijn vrij actief. Verder heb je gewoon studentenhuizen die elke dag samen eten en vaak samen uit gaan, maar dat vertellen ze je wel bij de kijkavond. Ik hoefde dat niet zo nodig, omdat je nooit bij de kijkavond al weet of het wel echt klikt, en als je dan als nieuweling in een actief huis komt waarvan je de mensen niet echt geweldig vind, val je er een beetje buiten en dat leek me niet zo leuk..!

Zulke dingen kun je je dus beter van te voren bedenken, scheelt teleurstellende kijkavonden!

Groetjes!
Bedankt voor de tip Sjaan, ik zal daar op letten.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 02:02
Ghost18
Ghost18 is offline
Citaat:
FuSe schreef op 15-04-2005 @ 13:15 :
Stadswonen kamergarantie is ook niet moeilijk
Werkt dat?

Ik heb mij zojuist ingeschreven. Ben benieuwd...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten