Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik weet niet hoe groot de woningnood in tilburg is maar ik denk dat als je al twee jaar ingeschreven staat dat het dan wel moet goedkomen. ik stond een jaar ingeschreven, wachtlijst voor die flat was dan ook een jaar en had binnen no time een kamer. toen ik aan de beurt was om te hospiteren, was al in juni, heb ik dat gedaan ondanks dat het eigenlijk nog te vroeg was. (je kan vaak uitstel vragen) mijn ouders betalen mijn kamer en daarom ben ik al zo vroeg begonnen met zoeken. ik ging van groningen naar utrecht en 'moest' dus een kamer hebben. op en neer elke dag is niet echt een optie. de keuring ofwel hospiteren is in utrecht (bij de ssh) wel het geval ook al sta je daar ingeschreven en lijkt het in de verste verte niet op kamernet.nl. hospiteren heeft zo zijn voor en nadelen. het oogt misschien als een vleeskeuring maar realiseer je wel dat je met mensen moet samenwonen. dan is het toch wel fijn dat het een beetje klikt. bij ons in huis verstaan we onder hospiteren dat er op een avond ongeveer 8 mensen komen en we trekken per persoon ongeveer een half uur uit. ik ben ook wel eens wezen hospiteren dat er halverwege mijn gesprek iemand binnenkwam en ik binnen 10 minuten letterlijk buiten de deur werd uitgezet (ik had mijn drinken nog niet eens op ![]() wat een normale prijs is voor een kamer in tilburg weet ik absoluut niet. maar dingen als 12 m2 voor 300 euro is gewoon veel en veel te geld maakt niet uit of je dan midden in het centrum zit of niet. over het algemeen is het zo dat verder buiten het centrum de kamers wel goedkoper zijn. ik zou persoonlijk niet rekenen op een eigen douche. dat hebben maar weinig studenten. als je gaat hospiteren vraag ook even of je douche mag bekijken en let ook goed op de keuken. in een vies huis wonen is geen feestje en ook al wordt er vaak speciaal voor een hospiteeravond schoongemaakt als een huis echt vies is zie je dat toch wel. succes d'r mee |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() wachttijd in amsterdam is tegenwoordig al opgelopen tot meer dan 3 jaar en in utrecht is het helemaal erg! inschrijven moet je altijd doen maar ik weet zeker dat wanneer je zelf gaat zoeken, dat je dan sneller een kamer zult hebben
||
Verwijderd
|
Citaat:
inschrijven bij zo'n kamerburo oid is misschien wel nodig ver van te voren, en dan 3jaar w88 totdat je een fatsoenlijke kamer krijgt.. Maar volgens mij als je nu half amsterdam gaat spammen met memo'tjes in supermarkten dat je een kamer zoekt, en al die studentenkamersites af gaat, lukt het denk wel om nog een kamer te vinden voro oktober.. misschien neit in het centrum, maar vast wel dichterbij dan hoorn ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik woon in Utrecht en ik ken een heleboel mensen die hier heel snel een kamer hebben gevonden en nog steeds vinden. En de wachttijd is helemaal geen 3 jaar maar tussen de 6 (korter dan ooit) en de 16 maanden, afhankelijk van welk complex je kiest. Wat jij beweert klopt dus helemaal niet ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
ik heb nu een kamer van iets minder dan 20 m2 voor 310 pm en ik ga vanav hospiteren voor een kamer die bijna 30 m2 is en 285 incl kost het gebeurt dus ;x
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het kan wel als je 'even komt kijken' maar niet bij een officiele kijkavond. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Maar of je een kamer kan vinden hangt natuurlijk erg af van in welke stad je zoekt..
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar ontopic: via kamernet.nl kun je heel makkelijk kamers vinden. Stuur een leuk mailtje, prijs jezelf een beetje aan, en dan word je vast wel uitgenodigd voor een kijkavond. Niet met je ouders komen, dat staat echt dom. Als je op kamers gaat, moet je wel een beetje zelfstandig overkomen natuurlijk ![]() En tja, of je wordt gekozen hangt natuurlijk van 100 dingen af. ![]() Het is overigens wel zo, dat je makkelijker van kamer tot kamer verhuisd, dan van je ouders naar een kamer. Dus je kunt ook de 1e keer niet zo superkieskeurig zijn, en blij zijn met een redelijke kamer, want doorverhuizen is binnen een dagje gebeurd!
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik was er trouwens laatst en je ziet nauwelijks een student op straat. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maar de erasmusuniversiteit is ook niet zo groot in vergelijking met een Leiden, een Amsterdam of een Groningen ![]()
||
![]() |
Citaat:
Volgensmij is het qua actieve huizen in Tilburg heel verschillend. Je hebt natuurlijk dispuutshuizen, die zijn vrij actief. Verder heb je gewoon studentenhuizen die elke dag samen eten en vaak samen uit gaan, maar dat vertellen ze je wel bij de kijkavond. Ik hoefde dat niet zo nodig, omdat je nooit bij de kijkavond al weet of het wel echt klikt, en als je dan als nieuweling in een actief huis komt waarvan je de mensen niet echt geweldig vind, val je er een beetje buiten en dat leek me niet zo leuk..! Zulke dingen kun je je dus beter van te voren bedenken, scheelt teleurstellende kijkavonden! Groetjes! |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb mij zojuist ingeschreven. Ben benieuwd... |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Geestelijke gezondheidszorg voor jongeren gaat uit de zorgverzekering PetitieJeugd | 39 | 31-10-2013 13:01 | |
Psychologie |
Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa e-hazeleger | 12 | 18-05-2011 17:09 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Verhalen & Gedichten |
mijn verhaal over het korte leven van een jong meisje Verwijderd | 15 | 17-05-2003 22:55 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dag des Oordeels Mujahidien | 82 | 24-02-2002 21:59 | |
ARTistiek |
Een verhaaltje van mij... Eend | 5 | 03-12-2001 14:58 |