Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2005, 12:07
Guimaraes
Guimaraes is offline
Hallo,

Ik wil graag mijn profielwerkstuk over een biologisch onderwerp houden. Klopt het dat mijn profielwerkstuk dan een natuurwetenschappelijk onderzoek MOET zijn?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-04-2005, 13:01
Sketch
Sketch is offline
Ja, als je een Natuurprofiel doet moet er een praktijkgedeelte in je PWS zitten, een hypothese testen, scheikundige proef, etc. In jouw geval zou je dan iets als het gedrag van eenden kunnen onderzoeken, of de groeisnleheid van planten, om maar iets standaards te noemen.

Je PWS kan om de proef draaien, of de proef is als ondersteuning van de theorie.

had je al iets in gedachten?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 13:05
Guimaraes
Guimaraes is offline
Ah nee he
Ik moet mijn profielwerkstuk al over 12 dagen inleveren bij de IB-groep en ik ben er nog niet mee begonnen.
Ik had een van deze twee onderwepen in gedachten.
- De invloed van anabole steroiden op spiergroei.
- Alopecia Androgenetica (mannelijke haaruitval).

Van beide onderwerpen weet ik redelijk veel. Maargoed ik zit nu een beetje in tijdsnood omdat er ook een praktische gedeelte bij moet.
Wat vreemd is dat ik een aantal profielwerkstukken Biologie hier op scholieren.com heb bekeken, en ze bevatten niet allemaal een praktische gedeelte.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 20:04
sdekivit
sdekivit is offline
mag ook een literatuuronderzoek zijn. Denk niet dat je op een middelbare school geschikte proefjes kunt doen met steroiden.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 20:39
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 16-04-2005 @ 21:04 :
mag ook een literatuuronderzoek zijn. Denk niet dat je op een middelbare school geschikte proefjes kunt doen met steroiden.
Mja, beze deze onderwerpen is een praktijkgedeelte lastig. Zijn de onderwerpen wel goedgekeurd? Want bij ons zijn sommige onderwerpen om die reden afgekeurd.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 20:50
Guimaraes
Guimaraes is offline
Hmm nee, bij wie zou ik ze moeten goedkeuren dan? Ik doe namelijk staatsexamens.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 21:01
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Guimaraes schreef op 16-04-2005 @ 21:50 :
Hmm nee, bij wie zou ik ze moeten goedkeuren dan? Ik doe namelijk staatsexamens.
Mja, zoiets dacht ik al, maar je weet maar nooit he.

Maar goed, in dat geval, wat sdekivit zei.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 21:51
sdekivit
sdekivit is offline
maar een profielwerkstuk bij biologie mag ook over een medisch onderwerp gaan. Ik heb bijvoorbeeld de pathogenese van trombose behandeld en ben vervolgens op zoek gegaan naar de medicijnen die worden gebruikt tegen trombose en hoe deze werken.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 21:58
Sketch
Sketch is offline
Mja, ik weet verder ook alleen wat er in m'n pwsboekje staat, ik heb geen biologie meer.

Citaat:
Biologie
Zowel voor de HAVO als voor het VWO is een praktisch onderdeel verplicht.
Mja
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 09:56
Guimaraes
Guimaraes is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 16-04-2005 @ 22:51 :
maar een profielwerkstuk bij biologie mag ook over een medisch onderwerp gaan. Ik heb bijvoorbeeld de pathogenese van trombose behandeld en ben vervolgens op zoek gegaan naar de medicijnen die worden gebruikt tegen trombose en hoe deze werken.
Ik zal de afdeling staatsexamens maandag eens bellen of zoiets als jij gedaan hebt ook mag.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 09:57
Guimaraes
Guimaraes is offline
Citaat:
Sketch schreef op 16-04-2005 @ 22:58 :
Mja, ik weet verder ook alleen wat er in m'n pwsboekje staat, ik heb geen biologie meer.

Mja
Waar heb je die quote vandaan? Dat zowel voor de HAVO als VWO een praktisch onderdeel verplicht is?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 11:12
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
Guimaraes schreef op 17-04-2005 @ 10:56 :
Ik zal de afdeling staatsexamens maandag eens bellen of zoiets als jij gedaan hebt ook mag.
voorwaarde was wel dat je een arts interviewde. (misschien is dit het praktische gedeelte )
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 13:52
Guimaraes
Guimaraes is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 17-04-2005 @ 12:12 :
voorwaarde was wel dat je een arts interviewde. (misschien is dit het praktische gedeelte )
. Ik hoop het.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 19:21
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Guimaraes schreef op 17-04-2005 @ 10:57 :
Waar heb je die quote vandaan? Dat zowel voor de HAVO als VWO een praktisch onderdeel verplicht is?
Wij hebben een stencilboekje gekregen over het PWS, met alle regels en richtlijnen, standaardonderwerpen, en stappenformulieren ed. Daar staat het in.

Maar dat vis misschien iets typisch voor onze school.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 13:46
charlotte87
charlotte87 is offline
hmm..

ik doe ook staatsexamen..

en heb gewoon een literatuur onderzoek over miskramen

en die heb ik vorig jaar op mijn echte middelbare school ook gebruikt, en dat mog dus ga ervanuit dat het hier ook mag.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 20:45
Guimaraes
Guimaraes is offline
Ah mooi! Dan doe ik dat ook gewoon. Als ze mijn profielwerkstuk afkeuren zeg ik gewoon jaaaa charlotte mocht het ook
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten