Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2005, 09:54
suusch
suusch is offline
Algemene DROOMtopic 1

Citaat:
Mutant schreef op 01-09-2003 @ 22:54 :
Vragen over dromen, dingen die je gedroomd hebt, ze kunnen hier allemaal terecht. We hebben helaas even geen vaste droomuitlegger meer, maar we kunnen met zn allen ons best doen om de verklaringen te vinden.
Gelieve alle dromen dus hier neer te zetten en niet tussen de rest an de topics, dat stoort enorm en doet veronderstellen dat Mystiek over niets anders dan dromen gaat. Mystiek is heel wat meer dan dat en dromen zijn vaker psychologie dan mystiek.

Hou het daarom aub netjes en bij elkaar in dit topic.

Laatst gewijzigd op 29-03-2005 om 12:11.
Advertentie
Oud 29-03-2005, 09:56
suusch
suusch is offline
Dit droomde ik laatst :

Ik werd ontvoerd, door mn vriend. En samen met een groep wilde hij van mij een pop maken. Zo'n lelijke pop, met littekens. En ze wilden beginnen met 2 littekens op mn gezicht. Net voordat ze daaraan begonnen werd ik gillend wakker.
Voor mijn gevoel was het een hele korte droom, maar vooral de littekens bleven me bij. Ik heb geen film over poppen oid gezien waardoor de droom misschien veroorzaakt kon worden ofzo.

Oud 29-03-2005, 18:24
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
suusch schreef op 29-03-2005 @ 10:56 :
Dit droomde ik laatst :

Ik werd ontvoerd, door mn vriend. En samen met een groep wilde hij van mij een pop maken. Zo'n lelijke pop, met littekens. En ze wilden beginnen met 2 littekens op mn gezicht. Net voordat ze daaraan begonnen werd ik gillend wakker.
Voor mijn gevoel was het een hele korte droom, maar vooral de littekens bleven me bij. Ik heb geen film over poppen oid gezien waardoor de droom misschien veroorzaakt kon worden ofzo.

jij mag je vriend wel, zo te zien
Oud 31-03-2005, 17:28
Chronocide
Chronocide is offline
Korste en spirale, altijd weer korste en spirale

altijd...
Oud 07-04-2005, 10:57
kamikazehans
kamikazehans is offline
vannacht droomde ik dat ik spiderman in parijs was... en over iemand die zijn ziel verkocht aan de duivel om iets te kunnen stelen. en ik was op zoek naar iemand die ik nog nooit had ontmoet, maar wel kende. en ik deed natuurlijk spiderman dingen zoals boeven bevechten en me druk maken om mijn alter ego ikzelf. ik denk dat ik het allemaal wel redelijk begrijp, maar waarom dat allemaal in parijs moest zijn?
Oud 09-04-2005, 22:07
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
kamikazehans schreef op 07-04-2005 @ 11:57 :
ik denk dat ik het allemaal wel redelijk begrijp, maar waarom dat allemaal in parijs moest zijn?
dat is sowieso erg interessant, waar spelen je dromen zich af? ik probeer mij altijd dingen te herinneren, en toch droom ik geen herkenbare dingen uit mijn leven, voor zover ik weet. ik kan me soms hele buurten herinneren waar ik bijv. door heen fiets of loop, kan op zich handig zijn als stratenplanontwerper of winkelcentrumarchitect, maar soms weet ik niet wat ik er mee aan moet. zijn daar mss verklaringen voor?
Oud 12-04-2005, 13:54
nijmegenaar
nijmegenaar is offline
ik droomde dat ik uit de supermarkt liep en een rare vent tegen mij opbotste. ik voelde een harde prik in mijn zij en zag ineens een naald uit mijn zij komen. de kerel lachte naar me en ik had door dat ik een injectie had gekregen. ik probeerde weg te komen en mensen om hulp te vragen maar ik kon niets zeggen, ik was verdoofd. toen viel ik bijna op de grond en kan me herinneren dat die kerel mij bij de arm nam en meenam. ik dacht toen bij mezelf: nu gaat mij iets heel verschrikkelijks gebeuren...

tering...vind je het gek dat ik voorlopig niet meer naar die supermarkt durf!
Oud 16-04-2005, 20:54
Blame Me
Blame Me is offline
ik droomde vannacht dat ik aan het skateboarden was en dat ik van alles kon, en toen viel ik keihard, en toen werd ik wakker.
Oud 17-04-2005, 14:04
So_fucking_what
So_fucking_what is offline
ik kan makkelijk verhalen verzinnen
maar soms heb ik dat die verhalen zo doorleven dat k er over droom en dat het bijna lijkt alsof ze zichzelf gaan controleren
zo heb k een keer een verhaal verzonnen in een thema dat een beetje op dat van de Anime Hellsing lijkt
nou had ik laatst dat k er over draoomde
maar in tegenstelling tot eerdere keren zat k vast in het verhaal, eerst kon k me eige dromen nog bepalen en manipuleren als k dat wou maar de laatste tijd niet echt meer.
en laatst ook had k iets dat een verscheurende pijn in me borstkas veroorzaakte in mijn droom. maar toen k wakker werd zat het er nog steeds. en dit soort dingen gebeuren wel vaker.
ook wazigheid en troebel zicht komen voor.
k weet niet goed wat k er mee aan moet.
k moest het even kwijt, als iemand er iets over weet zouk graag wille wete.
Oud 22-04-2005, 01:01
LMP
LMP is offline
Ik droomde een paar keer dat ik gewoon op me rug in bed lag, en ik wou op me zij gaan liggen maar ik kon me nie bewegen. Toen wou ik schreeuwen en deed me mond open maar er kwam geen kik uit.

Eng was dat.

Alleen de laatste keer dat ik dat (bijna) droomde, liet ik me nie voor de gek houden. Als ik op me rug lig kan ik namelijk helemaal nooit in slaap komen.
Oud 23-04-2005, 10:58
Hellboy
Hellboy is offline
Citaat:
Luka schreef op 22-04-2005 @ 02:01 :
Ik droomde een paar keer dat ik gewoon op me rug in bed lag, en ik wou op me zij gaan liggen maar ik kon me nie bewegen. Toen wou ik schreeuwen en deed me mond open maar er kwam geen kik uit.

Eng was dat.

Alleen de laatste keer dat ik dat (bijna) droomde, liet ik me nie voor de gek houden. Als ik op me rug lig kan ik namelijk helemaal nooit in slaap komen.
Heb ik eens iets over gelezen, dan is je lichaam verlamd maar werken je hersens op volle toeren. Alleen hoort er nog iets bij: sommige mensen die dat gehad hebben verklaren dat er iets op hun buik/borst ging zitten. Een entiteit (was voor alle mensen verschillend wat et was) die dan een soort 'sexuele' invloed had. En op het moment dat de entiteit dan verdween was de verlamdheid ook voorbij.
Oud 25-04-2005, 00:28
LMP
LMP is offline
Citaat:
Hellboy schreef op 23-04-2005 @ 11:58 :
Heb ik eens iets over gelezen, dan is je lichaam verlamd maar werken je hersens op volle toeren. Alleen hoort er nog iets bij: sommige mensen die dat gehad hebben verklaren dat er iets op hun buik/borst ging zitten. Een entiteit (was voor alle mensen verschillend wat et was) die dan een soort 'sexuele' invloed had. En op het moment dat de entiteit dan verdween was de verlamdheid ook voorbij.
Ik betwijfel of sexualiteit erbij komt kijken.

Slaapverlamming is, (heb ik uitgezocht) een bekende nachtmerrie die mensen al sinds eeuwen vastleggen, en staat bekend als "the old hag syndrome". 's Nachts tijdens je REM slaap, zorgen je hersens ervoor dat je lichaam min of meer verlamd is, zodat je niet wakker wordt. Dan kan het gebeuren, dat iemand juist daarover droomt. Er zijn veel varianten op deze droom.

Verlamming,
Iemand zit op je,
Dromen dat je moeilijk beweegt alsof je je door stroop beweegt,
Je bent ingewikkeld in je dekens,
En natuurlijk veel meer.
Oud 25-04-2005, 17:40
Hellboy
Hellboy is offline
Citaat:
Luka schreef op 25-04-2005 @ 01:28 :
Ik betwijfel of sexualiteit erbij komt kijken.

Slaapverlamming is, (heb ik uitgezocht) een bekende nachtmerrie die mensen al sinds eeuwen vastleggen, en staat bekend als "the old hag syndrome". 's Nachts tijdens je REM slaap, zorgen je hersens ervoor dat je lichaam min of meer verlamd is, zodat je niet wakker wordt. Dan kan het gebeuren, dat iemand juist daarover droomt. Er zijn veel varianten op deze droom.

Verlamming,
Iemand zit op je,
Dromen dat je moeilijk beweegt alsof je je door stroop beweegt,
Je bent ingewikkeld in je dekens,
En natuurlijk veel meer.
Tru dat, maar sommige beweren dat er een soort van sexuele opwinding meespeelde. Heb et ergens in een tijdschrift staan, zal es een keer zoeken of ik et nog kan vinden.
Oud 25-04-2005, 22:23
LMP
LMP is offline
Tja, als het in een (serieus) tijdschrift staat kom ik er natuurlijk moeilijk onderuit.

Misschien doelen ze hier op de sexuele opwinding van een vorm van 'bondage'. Klinkt misschien grappig, maarja, tis het beste wat ik kan verklaren.
Oud 26-04-2005, 19:55
pfano
pfano is offline
Zie mijn droom:

Ik kijk van bovenaf neer op een drukke straat, gevuld met wandelende mensen.
Opvallend lopen alle mensen twee aan twee. Er is niemand die alleen loopt. Er is ook niemand die met meer dan één loopt.
Dan zie ik in een oogwenk de helft van de mensen plotseling versteend stil staan. De aanwezigheid van de drukke menigte is verminderd. Het lijkt of hun zielen met de wind van de aarde zijn gehaald. Dan zie ik dat de versteende lichamen allemaal beginnen te wankelen. Van zachtjes wiebelen, slaan ze over in grote zwaaien. De overgebleven mensen proberen ze op te vangen en stil te houden. Maar bij elk mens die de zwaaiende versteendelichamen in hun armen proberen te nemen, lossen zij op in zand. De zandkorrels glijden via de jassen van de mensen op de grond. Het zand blijft in een hoopje voor de voeten van de mensen liggen.

Oud 27-04-2005, 14:38
Flip!
Flip! is offline
Citaat:
pfano schreef op 26-04-2005 @ 20:55 :
Zie mijn droom:

Ik kijk van bovenaf neer op een drukke straat, gevuld met wandelende mensen.
Opvallend lopen alle mensen twee aan twee. Er is niemand die alleen loopt. Er is ook niemand die met meer dan één loopt.
Dan zie ik in een oogwenk de helft van de mensen plotseling versteend stil staan. De aanwezigheid van de drukke menigte is verminderd. Het lijkt of hun zielen met de wind van de aarde zijn gehaald. Dan zie ik dat de versteende lichamen allemaal beginnen te wankelen. Van zachtjes wiebelen, slaan ze over in grote zwaaien. De overgebleven mensen proberen ze op te vangen en stil te houden. Maar bij elk mens die de zwaaiende versteendelichamen in hun armen proberen te nemen, lossen zij op in zand. De zandkorrels glijden via de jassen van de mensen op de grond. Het zand blijft in een hoopje voor de voeten van de mensen liggen.

De totale verstoring van de hedendaagse maatschappij is in werking getreden.
Oud 28-04-2005, 23:28
Leeuwtje
Leeuwtje is offline
In hoeverre beïnvloeden dromen ons dagelijks leven?
Oud 29-04-2005, 09:13
Verwijderd
Genoeg denk ik. De dromen die 's nachts gebeuren hebben sowieso nog wel een weerslag op het gedrag van de dag, als je rot hebt gedroomd, blijft dat in je hoofd spoken, als je iets moois hebt gedroomd, dan voel je je veel prettiger. En dan heb je natuurlijk je toekomstdromen, in hoeverre je wilt dat die realiteit worden .
Oud 04-05-2005, 11:03
0o-pearl-o0
0o-pearl-o0 is offline
Dit is een droom die elk jaar terugkomt. Ik krijg er wel steeds meer controle over, en deze keer had ik heel erg veel controle.

Mijn zussen en ik waren aan het fietsen over de weg, totdat voor een tunneltje een bebloede pop lag. We stapten af en vervolgens loop ik naar de pop, raap het op en ga vervolgens door het bos heen (er waren een heleboel weggetjes, maar instinctief nam ik de goede) naar een boerderijtje. Ik loop (zonder te kloppen) de kamer binnen, en zie 2 ouders met hun doodde kindje in hun armen zitten, met tegenover hun een man (de moordenaar) die een bebloed mes vasthoud. Ik loop heel zelfverzekerd naar hem toe, en zeg iets tegen hem. Dan opeens pakt hij 1 van mijn zussen, en bedreigd haar met zijn mes. Wij moeten de auto instappen, waarna hij ons naar een andere boerderij rijdt. Dan bindt ons vast, en sluit ons op in een grote lichte kast. Ik (totaal niet in paniek, juist eerder zelfverzekerd) heb opeens mijn touw los, en bevrijd de anderen. Daarna gaan we naar buiten en zeg ik: "gaan jullie de fietsen maar halen, ik regel dit wel." Dan loop ik naar de grote weg, waar hij bijna voorbij komt. Als hij mij ziet stopt hij en vraagt hoe ik ben losgekomen. Ik lach hem uit, waarop hij boos wordt en naar mij toe komt met zijn mes. Dan opeens maakt ik allemaal vechtbewegingen en sla hem tegen de grond, waarna ik hem heel erg goed vastmaak. Ik bel de politie, en tegelijkertijd met hun komen mijn zussen terug met onze fietsen, en is de droom afgelopen.

Ik ben voor school een nachtboek aan het maken, maar zou iemand deze droom kunnen verklaren? ik kom er zelf niet uit!

xxx pearl
Oud 05-05-2005, 09:30
s0megirl
s0megirl is offline
Citaat:
So_fucking_what schreef op 17-04-2005 @ 15:04 :
ik kan makkelijk verhalen verzinnen
maar soms heb ik dat die verhalen zo doorleven dat k er over droom en dat het bijna lijkt alsof ze zichzelf gaan controleren
zo heb k een keer een verhaal verzonnen in een thema dat een beetje op dat van de Anime Hellsing lijkt
nou had ik laatst dat k er over draoomde
maar in tegenstelling tot eerdere keren zat k vast in het verhaal, eerst kon k me eige dromen nog bepalen en manipuleren als k dat wou maar de laatste tijd niet echt meer.
en laatst ook had k iets dat een verscheurende pijn in me borstkas veroorzaakte in mijn droom. maar toen k wakker werd zat het er nog steeds. en dit soort dingen gebeuren wel vaker.
ook wazigheid en troebel zicht komen voor.
k weet niet goed wat k er mee aan moet.
k moest het even kwijt, als iemand er iets over weet zouk graag wille wete.
Als je droomt dan heeft dat vaak met de gebeurtenissen te maken die je die dag hebt beleefdt (alhoewel dat niet altijd het geval is). Maar als je voor het slapen gaan een verhaal verzint, ga je daar natuurlijk ook gedeeltijk over dromen.

Dromen kunnen ook al iets van de toekomst laten zien. Of kunnen je voor personen waarschuwen.

Als je nou zegt hoe die wazigheid en troebel in zicht komen..
Oud 05-05-2005, 14:29
Verwijderd
Ik heb al vanaf dat ik klein was 2 dezelfde terugkerende dromen:

Nummer 1:
Ik ga zwemmen met een groep onbekenden, alles gaat goed totdat ik het zwembad uit wil, dan is opeens mijn zwemkleding verdwenen. als ik dan aan mensen vraag ofze een handdoek willen halen voor me zodat ik toch het zwembad uit kan, beginnen ze me uit te lachen en gaan ze naar me staan te kijken, op een gegeven moment staat er dan een hele groep mensen om me heen die me aan het uitlachen zijn. Op dat moment word ik altijd wakker en merk ik dat ik gehuild heb in mijn slaap

Nummer 2:
dit is een hele vage droom, het is een zwart wit droom waarin ik links een wit vlak zie en rechts een zwart vlak, in het witte vlak lopen dikke kleine zwarte figuren rond en in het zwarte vlak magere lange figuren. Op de een of andere manietr is dit een hele beangstigende droom en ik word dan vaak ook gillend wakken met krassen op mijn lichaam en blauwe plekken overal.

Heeft een van jullie ook wel eens zulk soort dromen? of iets wat erop lijkt? en zou iemand er een betekenis aan kunnen geven?
Volgens mijn vroegere therapeut heeft de eerste droom de betekenis dat ik me niet durf bloot te geven aan mensen. Zien jullie iets in die betekenis?
Oud 06-05-2005, 12:15
s0megirl
s0megirl is offline
Nummer 1

Zoals je therapeut al zei, je durft je niet snel bloot te geven. Je bent waarschijnlijk onzeker en denkt te veel na. Dat denk ik als ik jouw droom lees.

Nummer 2

Ja, ik kan me voorstellen dat die een beangstigende droom is. Ik weet niet wat je van het paranormale weet, maar ik denk dat je met de 'lagere' kringen te maken hebt. De lagere kringen betekend, zielen die een ongelukkig leven hebben gehad. Ze zoeken mensen om hun vroegere leven door te leiden. Een beetje simpel gezegt misschien.

Jij moet je hiervoor afsluiten. Ookal is dat niet heel gemakkelijk.
Hier een paar tips:

*Steek een een kaarsje ofzo op voor het slapen gaan. Dat is rust gevend, het mag ook een geurenkaarsje zijn.
*Koop bloemen voor je slaapkamer. Geurende bloemen.
*Denk voor het slapen gaan aan iets moois, iets leuks. Of aan iets positiefs wat je die dag hebt mee gemaakt.
Oud 06-05-2005, 16:43
yavanna
yavanna is offline
ik heb de laatste tijd alsmaar rare dromen, waarin ik met iedereen ruzie krijg, van een vreemde tot m'n ouders, de hele tijd loop te vloeken, geef iemand een knal, en vervolgens wegloop van huis.
Nou jah, meer wegvluchten, want ik wordt door alle mogelijke personen die ik maar ken (of soms ook niet ken) achtervolgd. Ik vlieg alsmaar en probeer een hoge plek te bereiken vanwaar ik ver weg zou kunnen vliegen, maar het lukt me niet die te bereiken. Het is dag in mijn dromen, maar het is wel erg donker. Ik blijf vluchten, maar wordt steeds net niet gepakt of ik ontsnap weer. Ik word huilend wakker.

Wat hebben deze dromen voor betekenis? ik heb helemaal geen agressieve gevoelens of neigingen tot weglopen. Waarom droom ik dit dan?
Oud 06-05-2005, 19:06
s0megirl
s0megirl is offline
Ik denk gewoon dat je rust nodig hebt..
Oud 08-05-2005, 16:17
onzekerdoosje:p
onzekerdoosje:p is offline
ik heb nu 2jaar en 6maanden een vriend, helemaal prima. 2 zomers geleden is hij vreemdgegaan, het is uitgeweest enz. Kut periode, maar nou is alles weer super.

Maar nou droom ik de laatste tijd alleen maar over dat mijn vriend vreemdgaat en ik wil gewoon niet meer slapen. Elke keer als ik wakker word zit ik bijna te janken. En meestal slaapt mijn vriend dan ook gewoon bij me en ligt dus gewoon naast me. Maak hem dan wakker en hij houdt stevig vast.

Maar waarom droom ik dit? Is dit omdat er iets mis is? Of omdat de zomer er weer aankomt en ik er weer aan herinner wordt ofzo? Of wat?? Ik vind het echt klote en wil er vanaf.. ZUCHT
Oud 08-05-2005, 16:44
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
onzekerdoosje schreef op 08-05-2005 @ 17:17 :
ik heb nu 2jaar en 6maanden een vriend, helemaal prima. 2 zomers geleden is hij vreemdgegaan, het is uitgeweest enz. Kut periode, maar nou is alles weer super.

Maar nou droom ik de laatste tijd alleen maar over dat mijn vriend vreemdgaat en ik wil gewoon niet meer slapen. Elke keer als ik wakker word zit ik bijna te janken. En meestal slaapt mijn vriend dan ook gewoon bij me en ligt dus gewoon naast me. Maak hem dan wakker en hij houdt stevig vast.

Maar waarom droom ik dit? Is dit omdat er iets mis is? Of omdat de zomer er weer aankomt en ik er weer aan herinner wordt ofzo? Of wat?? Ik vind het echt klote en wil er vanaf.. ZUCHT
Ik denk dat je het nog niet echt goed verwerkt hebt. Je bent bang dat je je vriend niet meer kunt vertrouwen.
Maar hoe gaat het sinds die zomer? Doet hij dingen waardoor je hem niet meer vertrouwt, of doet hij juist enorme moeite om weer jouw vertrouwen te winnen?
Vaak komt dit soort onzekerheid ook terug in een periode als het niet meer zo goed gaat tussen jullie twee.
(Ik ken het gevoel. Mijn vriend is niet vreemd gegaan, maar het is wel uit geweest tussen ons. Af en toe ben ik ook nog bang dat het weer uit gaat en word ik verdrietig. Met name als ik dmv liedjes herinnerd word.)
Als je verder tips wilt hoe je er vanaf komt, kun je misschien een topic op Liefde & Relatie openen. Daar komen meer mensen die je advies kunnen geven
Oud 08-05-2005, 16:49
onzekerdoosje:p
onzekerdoosje:p is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 08-05-2005 @ 17:44 :
Ik denk dat je het nog niet echt goed verwerkt hebt. Je bent bang dat je je vriend niet meer kunt vertrouwen.
Maar hoe gaat het sinds die zomer? Doet hij dingen waardoor je hem niet meer vertrouwt, of doet hij juist enorme moeite om weer jouw vertrouwen te winnen?
Vaak komt dit soort onzekerheid ook terug in een periode als het niet meer zo goed gaat tussen jullie twee.
(Ik ken het gevoel. Mijn vriend is niet vreemd gegaan, maar het is wel uit geweest tussen ons. Af en toe ben ik ook nog bang dat het weer uit gaat en word ik verdrietig. Met name als ik dmv liedjes herinnerd word.)
Als je verder tips wilt hoe je er vanaf komt, kun je misschien een topic op Liefde & Relatie openen. Daar komen meer mensen die je advies kunnen geven
Ja het is zo moeilijk, opzich vertrouw ik hem helemaaal.. maarja tuurlijk blijft die gebeurtenis altijd in je achterhoofd zitten. Sinds die zomer is hij helemaal veranderd, hij kwam zelf ook huilend terug en had nog nooit zoveel spijt gehad. Hij doet er alles aan om het verrtouwen weer terug te winnen. Maar het gaat juist nog steeds super tussen ons en ik wil niet herinnerd worden aan die stomme gebeurtenis door die dromen

Maar soms ben ik bang dat die droom een teken is ofzo.. dat hij juist nu ook vreemdgaat ofzo? Maar dat kan gewoon niet, we zijn eigenlijk altijd bij elkaar.. zucht wat een gedoe

(die liedjes..oh damn heel herkenbaar ja.. een liedje kan je gewoon kut laten voelen.. hoe raar is dat hehe)
Oud 08-05-2005, 17:02
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
onzekerdoosje schreef op 08-05-2005 @ 17:49 :
Ja het is zo moeilijk, opzich vertrouw ik hem helemaaal.. maarja tuurlijk blijft die gebeurtenis altijd in je achterhoofd zitten. Sinds die zomer is hij helemaal veranderd, hij kwam zelf ook huilend terug en had nog nooit zoveel spijt gehad. Hij doet er alles aan om het verrtouwen weer terug te winnen. Maar het gaat juist nog steeds super tussen ons en ik wil niet herinnerd worden aan die stomme gebeurtenis door die dromen

Maar soms ben ik bang dat die droom een teken is ofzo.. dat hij juist nu ook vreemdgaat ofzo? Maar dat kan gewoon niet, we zijn eigenlijk altijd bij elkaar.. zucht wat een gedoe

(die liedjes..oh damn heel herkenbaar ja.. een liedje kan je gewoon kut laten voelen.. hoe raar is dat hehe)
Ik denk dat je gewoon oud verdriet hebt dat moet slijten. Ik denk niet dat je vriend weer vreemd gaat, aangezien hij er super veel spijt van had en zoveel heeft gedaan om je vertrouwen weer terug te winnen.
Ik zou zeggen: praat er met je vriend over dat je deze dromen hebt. Zeg dat je het nog steeds moeilijk hebt. Naar mate je er meer over praat, zul je meer vertrouwen terug krijgen. Succes
Oud 08-05-2005, 19:14
Crunchie
Crunchie is offline
Ik heb, volgens mij al meer dan een half jaar, dezelfde droom die steeds terugkeert.
In die droom krijgen mijn kaken een eigen wil en bijten zich keihard op elkaar. Dan ben ik enorm bang dat mijn tanden gaan barsten en probeer ik met m'n handen de kaken van elkaar af te trekken. Uiteindelijk lukt het altijd; dan hou ik met m'n rechter vingers de bovenkaak omhoog en met m'n linker vingers de onderkaak naar beneden. Niet zo charmant En zeker geen rustgevende droom...

Ik dacht aan stress... maar ook in een vakantie komt deze droom soms weer terug. Misschien heeft iemand iets nuttigs hierover?
Oud 08-05-2005, 22:22
Dauron
Dauron is offline
ben je erg snel je geheimen kwijt? vertel je mensen vaak teveel?
dan kan dit het probleem zijn dus het enige dat ik kan zeggen is probeer je woorde in bedwang te houden.
Oud 09-05-2005, 15:58
Sneaksie Thief
Sneaksie Thief is offline
Ik had vroeger van die leuke dromen, die altijd zo snel afliepen, dus dat je wakker wordt terwijl je nog zin had om verder te vliegen of wat dan ook. Maar nu heb ik er een oplossing op gevonden: dit werkt echt!! Heb het drie keer geprobeerd en het werkte; ik bleef wat langer doordromen (hetzelfde droom trouwens, er verandert niks).

Je moet, in je droom, op het moment dat je begint 'weg te vallen', snel rondjes gaan rennen/lopen (gewoon kleine rondjes), en dit blijven doen totdat het beeld weer helder wordt, en je dus verder kunt 'lopen' in je droom, of wat dan ook. Dit lijkt moeilijk, maar je moet het gewoon onthouden ---> rondjes rennen.

En vier dagen nadat ik dit ergens op een andere droomsite had gelezen, kwam in mijn droom opeens het zinnetje ''rondjes rennen'', en ik begon het dus te doen en kon zo verder doordromen het is echt keileuk. Behalve als het een nachtmerrie is, maar je kunt dit natuurlijk beheersen.

En zo kun je het oefenen en oefenen, totdat je bij iedere droom kunt beslissen of je verder wilt blijven dromen of niet (en met verder dromen bedoel ik niet dat je echt de hele dag kunt dromen; je wordt toch op een moment wakker).
Oud 09-05-2005, 19:09
moon
moon is offline
Ik heb vrij regelmatig voorspellende dromen. Ik durf er met niemand goed over te praten want ik ben bang dat ze me niet geloven. Ook al weet ik dat er meer mensen zijn die voorspellende dromen hebben. Zijn er meer mensen hier met voorspellende dromen? zo ja, wat doe je ermee? praatje er over? vind je het vervelend om voorspellende dromen te hebben?
Oud 10-05-2005, 14:36
cagie
cagie is offline
Citaat:
moon schreef op 09-05-2005 @ 20:09 :
Ik heb vrij regelmatig voorspellende dromen. Ik durf er met niemand goed over te praten want ik ben bang dat ze me niet geloven. Ook al weet ik dat er meer mensen zijn die voorspellende dromen hebben. Zijn er meer mensen hier met voorspellende dromen? zo ja, wat doe je ermee? praatje er over? vind je het vervelend om voorspellende dromen te hebben?
Ik heb tegenwoordig geen voorspellende dromen meer. Ongeveer 5 jaar geleden heb ik 4 of 5 keer een voorspellende droom gehad. Heb er eigenlijk nooit zo over gepraat omdat het niet echt vervelende voorspellende dromen waren. Ik geloof trouwens de meeste mensen wel als ze zeggen dat ze voorspellende dromen hebben...
Oud 10-05-2005, 20:06
s0megirl
s0megirl is offline
Citaat:
Sneaksie Thief schreef op 09-05-2005 @ 16:58 :
Ik had vroeger van die leuke dromen, die altijd zo snel afliepen, dus dat je wakker wordt terwijl je nog zin had om verder te vliegen of wat dan ook. Maar nu heb ik er een oplossing op gevonden: dit werkt echt!! Heb het drie keer geprobeerd en het werkte; ik bleef wat langer doordromen (hetzelfde droom trouwens, er verandert niks).

Je moet, in je droom, op het moment dat je begint 'weg te vallen', snel rondjes gaan rennen/lopen (gewoon kleine rondjes), en dit blijven doen totdat het beeld weer helder wordt, en je dus verder kunt 'lopen' in je droom, of wat dan ook. Dit lijkt moeilijk, maar je moet het gewoon onthouden ---> rondjes rennen.

En vier dagen nadat ik dit ergens op een andere droomsite had gelezen, kwam in mijn droom opeens het zinnetje ''rondjes rennen'', en ik begon het dus te doen en kon zo verder doordromen het is echt keileuk. Behalve als het een nachtmerrie is, maar je kunt dit natuurlijk beheersen.

En zo kun je het oefenen en oefenen, totdat je bij iedere droom kunt beslissen of je verder wilt blijven dromen of niet (en met verder dromen bedoel ik niet dat je echt de hele dag kunt dromen; je wordt toch op een moment wakker).
Gaaf
Kzal 't wel 's proberen
Oud 11-05-2005, 09:37
deringmeester
deringmeester is offline
vanacht gedroomd dat ik met een vriend van me aan het auto rijden was en begon het te regenen en bleek de auto lek te zijn.
Dus stond heel de auto vol water. was erg grappig.
Oud 11-05-2005, 09:47
Puppetgirl
Puppetgirl is offline
Citaat:
Sneaksie Thief schreef op 09-05-2005 @ 16:58 :

Heel snel om je as heen draaien werkt precies zo en dat vind ik nog net iets leuker dan rondjes rennen .
Wat ook werkt als je droom aan het vervagen is, is hard in je handen wrijven.
Oud 11-05-2005, 10:16
Sneaksie Thief
Sneaksie Thief is offline
Citaat:
Puppetgirl schreef op 11-05-2005 @ 10:47 :
Heel snel om je as heen draaien werkt precies zo en dat vind ik nog net iets leuker dan rondjes rennen .
Wat ook werkt als je droom aan het vervagen is, is hard in je handen wrijven.
He wat gaaf zal ik ook eens proberen!

Oh ja, dit is een heel bekende, maar ik weet niet of veel mensen het ook echt doen in hun droom: jezelf in je arm knijpen, om te controleren of het nou echt een droom is doe ik bijna altijd; soms lukt het niet, maar als het lukt is het erg grappig. Ik ga dan van alles in mn droom uithalen, het gebeurt toch niet echt. Moet je gewoon proberen! Je voelt er echt niks van; alsof je een kussen knijpt.
Oud 11-05-2005, 16:13
M-Bas
M-Bas is offline
Ik droom wat eens in de zoveel maand en dan 5 jaar lang tussen onmeunige lange perioden krijg ik PRECIES dezelfde droom alleen de kleuren zijn anders..

..of ik droom iets en dan 2 jaar later gebeurt het

weird
Oud 11-05-2005, 19:19
Flip!
Flip! is offline
Citaat:
M-Bas schreef op 11-05-2005 @ 17:13 :
Ik droom wat eens in de zoveel maand en dan 5 jaar lang tussen onmeunige lange perioden krijg ik PRECIES dezelfde droom alleen de kleuren zijn anders..

..of ik droom iets en dan 2 jaar later gebeurt het

weird
Had ik vroeger ook heel vaak. Ik had 3 verschillende dromen over T-Rex, en die kwamen regelmatig terug.

Ik snap het ook al niet.
Oud 12-05-2005, 08:54
JJ13
JJ13 is offline
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen: ik heb sinds een maand een vriend en heb al 3 nachten achter elkaar dezelfde droom: ik droom dat mijn vriend bij mij slaapt, maar dat t op een of andere manier anders voelt dan normaal, meer afstandelijk. Het lijkt of ik half wakker ben, want ik weet dat hij niet bij mij kan zijn omdat ik net bij hem vandaan kom en hij gewoon naar huis is gegaan. Ik voel iemand liggen, maar dan wordt ik langzaam half wakker en dan merk ik dat er niemand is. wat zou dit kunnen betekenen?
Oud 12-05-2005, 17:53
Flip!
Flip! is offline
Citaat:
JJ13 schreef op 12-05-2005 @ 09:54 :
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen: ik heb sinds een maand een vriend en heb al 3 nachten achter elkaar dezelfde droom: ik droom dat mijn vriend bij mij slaapt, maar dat t op een of andere manier anders voelt dan normaal, meer afstandelijk. Het lijkt of ik half wakker ben, want ik weet dat hij niet bij mij kan zijn omdat ik net bij hem vandaan kom en hij gewoon naar huis is gegaan. Ik voel iemand liggen, maar dan wordt ik langzaam half wakker en dan merk ik dat er niemand is. wat zou dit kunnen betekenen?
Misschien zoek je naar meer liefde om je hee, of je wilt voor een echte relatie gaan?
Oud 12-05-2005, 18:00
Flip!
Flip! is offline
Is het by the way mogelijk dat een droom terug kan komen op de werkelijkheid? Ik weet niet of het dan meer een voorspellende droom was..dat gevoel heb ik iig niet.

Lang geleden had ik een droom over dat mijn maatschappij leraar mij zou leren overleven in de maatschappij, en eerst wilde ik dat niet, maar toen ging alles voorbij in een rap tempo, en ik merkte in die droom dat ik er echt wat van op stak en dingen veel positiever zag enzo.

En een maand of twee later kwam hij de klas binnen, keek es rond en zei ; 'Welkom klas! Carpe DIEM! Ik ga jullie leren om te leven in deze maatschappij!'

Kan je voorstellen dat ik zowat een hartaanval kreeg..
Oud 12-05-2005, 19:52
JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
Flip! schreef op 12-05-2005 @ 18:53 :
Misschien zoek je naar meer liefde om je hee, of je wilt voor een echte relatie gaan?
van mn vriendje krijg ik genoeg liefde en we gaan ook echt voor onze relatie, dus er zit niks fout.
Oud 13-05-2005, 19:18
Flip!
Flip! is offline
Citaat:
JJ13 schreef op 12-05-2005 @ 20:52 :
van mn vriendje krijg ik genoeg liefde en we gaan ook echt voor onze relatie, dus er zit niks fout.
Ik had het niet specifiek over je vriendje alleen..
Oud 13-05-2005, 21:40
11568
11568 is offline
En hoe zit het met mensen die vaak zeer luguber dromen? Zoals ik
Laatst ook weer...ik kocht een lief babykonijntje, nam hem mee onder mijn arm en we wandelden door het park naar de Vero Moda, want daar kon je er een tas van laten maken had ik gehoord. Het begin was echt zo'n Sound Of Music tafareel, zon, groen park, vrolijke mensen, extreem blije sfeer, etc. Daarna werd het in een keer grauw en grijs want ik was bij de winkel en ik gaf mijn konijntje. Ik had namelijk ook gehoord dat het geheel pijnloos was en dat ie daarna vrolijk verder zou leven, als een tas dus. Tot ik zag hoe het gebeurde, weet niet meer precies hóe dat ging maar het was echt walgelijk en ik kon die man die dat deed niet meer tegenhouden. Uiteindelijk had ik 600 euro betaald en ik had die tas, en alleen het oog van het konijntje bewoog nu en hij huilde....
Eehh...vrij ziek toch? Áls ik droom is meestal zoiets [al beinvloedt het mijn nachtrust niet echt]...heeft dat nog iets te betekenen
Oud 15-05-2005, 23:44
Skilly
Skilly is offline
Ik droom vaak hetzelfde vage droom. Niet hetzelfde maar al die dromen lijken op elkaar het gaat als volgt:

Ik loop in de kantine. (Op school speelt dit allemaal af) Zie een jongen (die ik wel een beetje ken zat vorig jaar in mijn klas). Zodra ik hem ziet val ik op de grond. Me droom verandert van full-color naar zwart wit. Dan begint het buiten opeens te regenen.
En lach een meisje me uit.

Sta ik weer op. Wil ik dus naar die jongen toelopen (geen iedee waarom ) dan val ik opeens in 1 of andere gat of ik val weel onderweg.

Als ik het opgeeft ga ik maar weg. En dan heb je dat zelfde meisje die me weer uitlacht en zegt haha je kan niet eens lopen je blijf vallen. Dan wil ik die meisje slaan en dan ren zei dus weg. Dus ik achter haar aanrennen Zie ik die jongen in een ooghoek van me. Kijk ik om en omdat ik dus hard aan het rennen val donder/struikel ik helemaal op de grond.

Zo gaat het het al een tijdje zo. Weken ik droom het zeker 3 keer per week ofzo. Maar niet altijd zo extreem, maar altijd dus als ik die jongen zie dan val ik.
Voor de duidelijk heid ik mag hem niet echt dus iemand enig iedee waarom die steeds zo in me dromen voorkomt en waaom ik dus heletijd val. Wat is de betekenis van deze droom ben wel benieuwd.

Laatst gewijzigd op 16-05-2005 om 00:11.
Oud 15-05-2005, 23:59
Skilly
Skilly is offline
Citaat:
s0megirl schreef op 10-05-2005 @ 21:06 :
Gaaf
Kzal 't wel 's proberen
Ik ook vanavond nog. Ga het goed onthouden
Oud 20-05-2005, 00:41
Skilly
Skilly is offline
Geen reactie..
offtopic: Ik had het bijna gedaan die rondjes lopen, maar me wekker bleef maar piepen dus moest wel opstaan
Oud 21-05-2005, 16:24
tiram
tiram is offline
Ik droom nu al een paar nachten achter elkaar hetzelfde, maar ik verschillende situaties. Ik droom dan dat ik mijn ogen dichtheb, en ze niet meer open kan krijgen. Niet omdat ze vastgeplakt zitten, maar omdat mijn oogleden zo ontzettend zwaar zijn...ik kan dan alleen door twee hele kleine spleetjes kijken en dan zie ik alles heel wazig. Dit heb ik dus in verschillende situaties gedroomd: tijdens het autorijden, tijdens het wandelen op een berg, met lesgeven, en vannacht tijdens een presentatie...

Wat kan dit te betekenen hebben??
Oud 24-05-2005, 20:13
Skilly
Skilly is offline
Dat heb ik soms ook. Me ogen blijven dicht of ik kan niet opstaan. Kortom me lichaam reageerd niet zoals ik wil Wat is dat?

Regels voor berichten