Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik weet niet waar je werkt, maar als je achter een balie of iets dergelijks zit: je negeert de lompe uitspraken (dat zijn gewoon manieren waarmee mensen willen aangeven dat ze boven je staan, macht over je hebben). Je gaat dus totaal niet op ze in en geeft duidelijk je grenzen aan: "meneer/mevrouw, ik wil u graag helpen maar als het zo moet ga ik niet verder". Mochten ze toch doorgaan zeg je dat je liever hebt dat ze het gebouw vertalen, en als ze dan nog niet afkoelen bel je DIRECT iemand om ze naar buiten te werken. Echt doen, echt daadkrachtig zijn. Vorige week een training gehad, veel geleerd over dit soort situaties en hoe je ze aan moet gaan. ![]()
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() [/offtopic] beter dan[offtopic]
|
![]() |
ik had ene keer me oude lerares aan de kaas en zij mocht mij toen als niet...
en toen vroeg ze dus heel sociaal wat voor opleidign ik dee3d en wat me zus deed( die mocht ze ook niet) dus ik certellen dat me zus hbo recht doet en ik thbo administrateur zegt ze gewqoon zo dat er dan toch nog wat goeds van jullie terecht gekomen is, had jullie dommer ingeschat!! erg aardig, en evrder heb wel vaker vervelende klante... maar de ergste heeft nu een winkelverbos gekregen...dus die komt er niet meer in....alleen jammer als ik haar buiten het werk tegen kom dan scheld ze me verrot voor alles omdat ik bij de winkel werk waar ze dr niet meer in mag...
|
Verwijderd
|
Het begon al toen ze beginnen kwamen lopen. Beetje schreeuwen blabla. Lopen rechtdoor naar de drank-afdeling. Eerst proberen ze een fles Blue Curasao (schrijf je dat zo?) in hun mouw te proppen.. maar dat lukte geloof ik niet zo. Komen ze met 1 Breezer aankatten, bij de kassa. Het was bijna 6 uur, dus alleen ik zit er. Staan nog 2 klanten in de rij, maar omdat iedereen druit moest, stonden ze dr opeens met zn 10en.. en ging mn Hoofdkassiere (dikke trut van een jaar of 50) er een kassa bij doen. Iedereen tegen die knulletjes van: "Ga maar voor hoor, jullie hebben toch zo weinig, dan zijn jullie dr snel vanaf". Maar nee hoor.. in mijn rij blijven staan. Komen ze bij mij aan t kot: "Euh.. ja: deze alsjeblieft".. "Mag ik jullie legitimatie zien dan?" "Eeeeeeeeeeuh".
Tsja.. als je t zo opvallend doet.. |
![]() |
|
![]() |
Ik sta soms achter de klantenservice van mijn supermarkt, ook erg hilarisch, de mensen die je dan tegenkomt.
''Ja, er is een prijsje verkeerd gegaan. Kijk, hier in het krantje staat dat de sla €0,89 is, maar op mijn bonnetje staat €0,99. Het is maar €0,10 maar toch he! (hier was ze nog vriendelijk)'' Ik zag op het bonnetje al wat er fout was gegaan. Mevrouw had de verkeerde sla gepakt. Daarbij dacht ze ook nog eens dat de sla in de aanbieding was, terwijl dat nergens stond. Dus ik naar het schap gegaan om te kijken wat er fout was gegaan en inderdaad, de verkeerde sla. Ik loop terug om het uit te leggen. ''Mevrouw, u heeft de verkeerde sla gepakt, deze sla heeft extra groenten en is dus €0,10 duurder'' ''WAT?! Waar slaat dit op? Leer eens een beetje jullie zaakjes op orde te krijgen! Wat maakt die extra groente nou uit! Het is toch allemaal dezelfde sla! '' ''Mevrouw, het is duidelijk andere sla, deze is gewoon €0,10 duurder'' ''Jesus, wat een klote supermarkt is dit toch!'' Vrouw loopt overstuur weg. Het ging toch maar om €0,10 mevrouw...? ![]() Wel vaker gehad dat mensen de verkeerde producten pakken, en vervolgens ons gaan uitschelden dat wij dingen verkeerd neerleggen, en onze zaakjes niet op orde hebben. Hallo, ik ben niet degene die met ze neus kijkt hoor.... ![]() |
![]() |
|
tsjaah... wij hebben wel eens gehad dat zo'n enorm takkenwijf een allochtone collega van mij uit ging schelden en écht ging lopen discrimineren dat ze niet bij haar wilde afrekenen want ze was een vuile buitenlander en weet ik het.Verder zat er nog een allochtone cassiere en ik dus. Omdtat dat mens toen dus maar naar mij kwam als op en tophollands zijnde, heb ik bruut mn kassa dichtgegooid en kon ze óf normaal doen en gewoon beleefd doen en netjes afrekenen en bij éen van mijn collega's of dr boodschappen laten staan en zonder vertrekken. Het werd een scheldkanonnade voor mij en de laatste optie.
En ach... op de service balie krijg ik ook nog al eens wat naar mn hoofd gegooid. Maar idd, beleefd lachen en erboven staan. Wel iedere vorm van verdere service/hulp achterwegen laten ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() maw: dat kan jij met je prima inschattingsvermogen dan wel inschatten.
|
Mwuah, hangt ervanaf of ze terecht vervelend zijn of niet.
1x gehad dat een gast(in de horeca heb je geen klanten maar gasten hahaha) een vrouwelijke collega in tranen kreeg door hardop denigrerende opmerkingen te maken. Omdat ik op dat moment de meest ervaren ober was die rondliep en beschikbaar was heb ik die mensen uitgelegd dat wij zo niet met onze gasten omgaan maar onze gasten ook zeker normaal tegen ons moeten doen, dat ze verder niet meer gewenst waren in het restaurant, dat ze hun eten konden opeten en dat de rekening voor ze klaar zou liggen bij de kassa om af te rekenen. En 1x was het "kermis"(boeren-zuip-kermis) in een dorp in de buurt en toen kwam er een hele groep jongeren eten die al aardig wat ophadden. Ze waren heel luidruchtig en na al een paar keer gewaarschuwd te hebben en ze uiteindelijk zelfs met eten gingen gooien zijn ze eruit gegooid, na te hebben betaald natuurlijk. Maar dat zijn gelijk de twee meest serieuze gevallen die ik in 3 jaar horeca heb mogen meemaken. Er zijn altijd wel vervelende mensen die bijv. zogenaamd "leuk" doen voor de rest van de tafel, daar let ik niet eens echt meer op, ik ben eraan gewend. Ik vind het pas vervelend als ze dan naar me toe komen om te zeggen dat ze lekker gegeten hebben, dat het allemaal perfect was en dat ze dan geen fooi geven..... ![]()
|
![]() |
Pff, ik werk bij Schlecker en daar komen volgens mij wel de meest vage klanten.
"Zoo, jij hebt rood haar... is er een bom op je hoofd ontploft? hahaha.." Bij dat soort dingen lach ik vriendelijk terug alsof ik achterlijk ben. Ik denk dat je je gewoon moet bedenken dat het maar vreemden zijn waar je verder nix mee te maken hebt en dat ze iets soortgelijks ook tegen je collega's zouden zeggen. Sommige klanten bedenken gewoon iets, omdat ze een soort zeur-drang hebben ofzo. |
![]() |
|
Een collega is een week geleden serieus bedreigd door een klant (bij de vraag of hij een boek even niet wilde mishandelen als hij niet van plan was het te kopen, alleen dan in subtielere bewoording). Hij is er maar even van thuis gebleven.
Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt, maar ik denk dat als het niet al te heftig word, ik me er niet te veel van aan zou trekken.
|
In de horeca moet je wezen voor vervelende klanten (of gasten, zoals mijn horecacollega Hydraul!C FunK net al aangaf)!
Het ergste bij ons is om zaterdag overdag te werken. Normaal gesproken weiger ik dit ook te doen, maar helaas was ik afgelopen zaterdag toch de l*l... Verschrikkelijk, waar mensen allemaal over kunnen zeuren als ze lekker in de zon op het terras zitten: de citroentjes waren te klein, de rosé niet koud genoeg, de rode wijn 'niet te zuipen'. Waar ik het hardst om moest lachen, was een meneer die een gratis biertje eiste omdat z'n bierglas vies was (wat ik overigens niet kon ontdekken). Tja, sorry, maar éérst je bier opdrinken en dán een nieuwe eisen, nope... En natuurlijk ook wel agressieve en dronken gasten. Altijd erg vervelend, maar ik heb pas één keer in een dikke vechtpartij gestaan (waarbij ik een stoel van het terras dwars door de ruit naar m'n hoofd kreeg)
||
Verwijderd
|
Citaat:
Sommige willen ook alles in 1 krijgen, want dan zeggen ze: ja ik ga niet alles apart eten. ken je alles weer terug brengen/ ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() rare dude. |
![]() |
|
Ik werkte dus bij de herdenking van Andre Hazes in de Arena. Ik stond zoals normaal achter de tap. Komen er opeens een heel groep van die Rotterdamse Feyenoord tokkies bij de kiosk. Begint er al eentje, "Ken die Marokkaantje wel tappen?" ik lekker vrolijk lachen, sorry meneer, ik tap geen bier voor u, mn leider vond t ook wel leuk, die zei vervolgens tegen die gast u kunt als u normaal doet bij de volgende kiosk bier halen. Ik hem lekker vrolijk aankijken
![]() Even later was er weer zo'n gast, ik was dus aan het tappen en die gast is dus aan het praten met z'n vrienden. Zegt hij opeens "Ja die allochtonen moeten wel dit soort werk doen, ze zijn te dom voor ander werk." Ik zei: "Nee u verdient veel met uw bij het Leger-Des-Heils gekregen kleding en uw IVBO opleiding, ik heb een hogere opleiding dan u zich ooit kunt voorstellen. Ik kan namelijk heel ver gaan omdat we in de Arena wel gewend waren zulke gastjes te hebben, ff beveiliging oproepen en die sleurt ze meteen naar buiten.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Schokkende bekentenissen Dark Phoenix | 501 | 01-10-2007 14:36 | |
Lifestyle |
Omdat jullie verhalen zo ontzettend interessant zijn Verwijderd | 500 | 30-09-2007 22:49 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] Het schuldgevoel komt later Verwijderd | 0 | 06-04-2007 16:14 | |
Werk, Geld & Recht |
Wat verdien je daar? Verwijderd | 131 | 01-05-2004 18:32 | |
De Kantine |
De slechte houding van kassiërres Verwijderd | 145 | 04-02-2004 20:39 | |
Werk, Geld & Recht |
Bijbaantjes Sitia | 43 | 22-12-2003 00:17 |