Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2005, 18:55
MoonFairy
MoonFairy is offline
Wat doen jullie met vervelende klanten en hoe reageer je hierop? Ik bedoel echt als ze persoonlijk gaan doen. Zoals, "je opleidingsniveau zal niet erg hoog zijn, je klinkt aardig dom." en dergelijke uitspraken. Trekken jullie dit persoonlijk aan, of ben je het de volgende minuut al vergeten?

Ik trek me dit behoorlijk aan, en zou dat graag willen veranderen, iemand enig idee hoe?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2005, 18:57
Femic
Femic is offline
Zo erg heb ik het nog nooit meegemaakt. Als er een 'vervelende' klant is, met irritante of persoonlijke opmerkingen, antwoord ik meestal bijdehand, doch beleefd. 'Klant is koning' ja, maar ik wil wel met respect behandeld worden. Ook al is diegene de klant, je moet niet over je heen laten lopen en duidelijk aangeven waar je grenzen liggen!
Oud 15-04-2005, 18:59
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ow ik reageer daar altijd wel op zodat het duidelijk is dat dat niet klopt. Maar eigenlijk erger ik me ook aan medewerkers die je moeten helpen maar er geen ballen verstand van hebben Soms moet ik ze zelfs de weg wijzen, tsja (je hebt écht van die domme mensen soms hoor die je moeten helpen).

Maar goed, ik trek het me ook wel persoonlijk aan. Tenminste wel als die gene duidelijk laat merken dat ie zich boven me voelt staan (als ze bijvoorbeeld een stuk ouder zijn).
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 19:21
fractuur
fractuur is offline
Zo erg heb ik het gelukkig nog nooit gehad. Natuurlijk geldt nog altijd de regel 'klant is koning' maar als het te erg wordt laat ik het van de persoon afhangen wat ik doe. Of ik sta erboven en zeg niets, of ik maak een scherpe opmerking/zeg welke opleiding ik heb om van het gezeur af te zijn. Klanten zijn dan wel koning, maar ook een koning moet respect heben voor zijn onderdanen.

Waar werk je, en wat zei de klant in kwestie? Hoe oud was ie, enz?
Oud 15-04-2005, 23:56
Fantôme
Fantôme is offline
meestal geef ik aan dat ik die opmerking niet bepaald aardig vind en ik het idee hebt dat diegene te snel conclusies trekt. Ik merk dat veel collega's dit niet durven, dus soms doe ik het ook voor hen. Ik probeer dit op een normale en rustige toon te zeggen (niet alleen tegen klanten trouwens, maar ook als mn baas een opmerking maakt die ik niet vind kunnen). Het is nog nooit uit de hand gelopen.
Oud 15-04-2005, 23:59
Verwijderd
Je kunt ontzettend beleefd terug antwoorden en tegelijk laten merken dat je het een rotopmerking vindt. Verlaag je niet tot het niveau van de ander.

Je kunt bijvoorbeeld zeggen: Opleidingsniveau zegt helemaal niets over werkelijke intelligentie. Of: die opmerking zegt meer over u dan over mij.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 00:26
Verwijderd
Dat hoef je niet te pikken.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 00:31
Tiño
Tiño is offline
ow ,verschrikkelijk.

heb af en toe wel ns mot met lastige mensen,maar mijn werk trekt ook wel infantielen aan(McDonald's).

Vorige week was er een man die naar zijn mening te lang had moeten wachten, beweerde vervolgens nooit hetgeen besteld te hebben dat ie kreeg en schold mij de huid vol, waarna hij zn geld terug eiste en het vervolgens nodig vond om me met de dood te bedreigen .

En verder dagelijks kleine rot opmerkingen, terwijl ik voor onze begrippen een hoge opleiding afgemaakt heb, de taal meer als gemiddeld beheers, er veel langer werk als de meeste, een hogere functie heb, enzovoorts,maarja, wat doe je er verder aan.

Het is lastig voor sommige mensen om normaal te doen.
Oud 16-04-2005, 08:29
snoopy
snoopy is offline
Ik heb een keer een klant gehad die deed alsof ik een hondje was. Toen heb ik zo overdreven vriendelijk en beleefd gedaan dat hij zich eraan ergerde. Maar ja... hij kon er natuurlijk niks van zeggen
Oud 16-04-2005, 09:39
Unexplained
Unexplained is offline
Dan verbind ik ze door naar een norse collega. "daar heb ik niet zoveel verstand van, maar een collega is expert - ik verbind u even door". Voordat ze iets kunnen zeggen worden ze al doorgeschakeld. Simpel zat.
Oud 16-04-2005, 12:59
Martin
Martin is offline
Hoe klanten reageren vind ik wel compleet verschillen tussen een supermarkt en bijvoorbeeld een bank. Klanten in een supermarkt doen vaker neerbuigend over cassieres, vakkenvullers, medewerkers AGF dan dat je werkt bij een bank...
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 13:15
Lente
Lente is offline
je hoeft echt niet alles te pikken alleen omdat iemand toevallig een klant is. als jij vindt dat wat iemand zegt niet kan kun je rustig iets zeggen als 'ik wil niet dat u op zo'n manier tegen me praat'. als je zelf maar rustig blijft en niet gaat schelden
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 13:38
Balance
Balance is offline
Ik heb in het begin dan wel eens een opmerking teruggemaakt als 'het feit dat jij niet snapt dat je dat niet zomaar tegen iemand zegt, zegt op zich ook wel weer wat over jóuw opleidingsniveau'.

Tegenwoordig weet ik echter beter en knik ik op dat soort momenten maar en kijk ik vriendelijk. Dat irriteert hen verschrikkelijk .
Het vervelendste van alles vinden ze namelijk als je niet reageert. Verder kunnen ze natuurlijk elke verdere hulp die ze willen hebben vergeten, maar dan hebben ze dan ook geen behoefte aan.
Oud 16-04-2005, 14:08
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
ik trek het me niet persoonlijk aan maar ik vind het wel leuk om te reageren natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 14:17
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Tiño schreef op 16-04-2005 @ 01:31 :
de taal meer als gemiddeld beheers
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 15:05
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Gewoon iets bijdehands terugzeggen. Mochten ze dan meer mot zoeken en naar de bedrijfleider vragen: "Die is in vergadering".
De meeste dingen pik ik wel, maar lang niet alles. Het ligt ook aan mijn bui.

Wat ik leuker vind, is klanten die onderling ruzie maken (over wie er eerst is, oid). Dan heb ik de neiging om het uitgebreid te gaan volgen en dan te vragen of ze uitgekibbeld zijn. Als ze vertrekken is het des te leuker om gigantisch hard "Goedemiddag!" over de vloer te galmen.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 16:16
Jules
Jules is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 16-04-2005 @ 16:05 :
Gewoon iets bijdehands terugzeggen.
Geweldig idee, je weet nooit wie je voor je hebt, dus de situatie kan zo escaleren, zeker als je met 'gewoon' publiek te maken hebt, dus niet met zakenpartners oid.

Ik weet niet waar je werkt, maar als je achter een balie of iets dergelijks zit: je negeert de lompe uitspraken (dat zijn gewoon manieren waarmee mensen willen aangeven dat ze boven je staan, macht over je hebben). Je gaat dus totaal niet op ze in en geeft duidelijk je grenzen aan: "meneer/mevrouw, ik wil u graag helpen maar als het zo moet ga ik niet verder". Mochten ze toch doorgaan zeg je dat je liever hebt dat ze het gebouw vertalen, en als ze dan nog niet afkoelen bel je DIRECT iemand om ze naar buiten te werken. Echt doen, echt daadkrachtig zijn.

Vorige week een training gehad, veel geleerd over dit soort situaties en hoe je ze aan moet gaan.
Oud 16-04-2005, 17:13
Hawahaai
Hawahaai is offline
Op de camping kom je soms ook wel van die mensen tegen (als dat ook onder 'klanten' valt). Van die mensen dat ze alles maar mogen en mogen zeggen omdat ze op vakantie zijn en jij daar toevallig personeel bent wat hen aanspreekt op hun gedrag.
Meestal probeer ik het beleefd en netjes af te handelen, door gewoon datgene te zeggen wat er gezegd moet worden. Als het echt te erg wordt, maak ik een opmerking terug dat ook ik mijn werk maar doe en dat als ze het er niet mee eens zijn, ze bij de receptie kunnen klagen. Als ze dan nog doorgaan, zeg ik dat ik mijn baas wel op zal roepen, omdat ik het gedrag onacceptabel vindt. Meestal zijn ze bang genoeg zodra ik mijn portofoon pak...
Maar meestal houdt het wel op na de opmerking dat ik ook mijn werk maar doe en dat ze maar bij de receptie moeten gaan klagen. Ik heb namelijk nog meer te doen en kan niet eindeloos met mensen in discussie (en daar heb ik ook helemaal geen zin in).
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 17:35
Miracle
Miracle is offline
Vandaag had ik ook een irritante klant.
"Waarom hebben jullie die snoepjes niet meer?"
"Dat weet ik niet, welke bedoeld u precies en wanneer waren ze er nog wel?"
"Dinsdag ook al niet, ik denk dat jullie het vergeten zijn te bestellen."
"Dat lijkt me niet."
"Nou, ik denk het toch echt hoor, waarom denk jij van niet?"
"Omdat er ook wel eens producten onleverbaar zijn of uit het assortiment gaan."
"Oh dat zou best kunnen ja, goed argument."

Hoezo bijdehand. Sommige mensen denken echt dat je achterlijk bent.

Gelukkig hebben we ook erg veel leuke klanten.
Oud 16-04-2005, 17:53
bokky
bokky is offline
Ik heb inderdaad ook vaak genoeg vervelende klanten... De naarste opmerking was dat een klant zei:

'Tja, tellen is ook moeilijk he?'

toen ik hem vriendelijk iets wilde aanwijzen ipv een vage beschrijving te geven waar iets lag.

Ik had weg moeten lopen, maar ik heb het hem ook nog netjes aangewezen..

dikke eikel
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 20:09
arabierder
arabierder is offline
ik werk bij de praxis en een keer had iemand een collega`tje van mij geslagen en toen heb ik zijn neus gebroken.
maar vervelende klanten zijn er bijna niet
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 20:28
Mara
Mara is offline
Wij deelden maanden geleden efteling-poppetjes uit bij bepaalde producten. Die stonden bij de kassa.

Komen man en vrouw, van die aso's, lopen langs kassa vanuit de winkel en hebben niks. Pakken zo'n poppetje gewoon weg bij een onbemande kassa, willen doorlopen.
Ik zie dat, "meneer, die poppetjes krijgt u alleen bij bepaalde producten". Ondertussen had die man dat ding aan die vrouw gegeven.

"Wil jij zeggen dat ik steel?" "Nee, meneer, ik wijs u alleen op het feit dat u die poppetjes alleen bij bepaalde producten krijgt"
"Jij zegt dat ik steel. En je spreekt ook nog de verkeerde aan, ik heb dat ding niet eens, zij heeft 'm. Dom wicht, je werkt ook alleen maar in een supermarkt, denkt dat je 't beter weet"

Daar kwam 't dus op neer. Heb m'n mond maar gehouden maar ik had ze zo graag uitgekafferd. Stelletje junks met 't iq van een schaap.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 21:17
Levitating Nun
Citaat:
Jules schreef op 16-04-2005 @ 17:16 :
Geweldig idee, je weet nooit wie je voor je hebt, dus de situatie kan zo escaleren, zeker als je met 'gewoon' publiek te maken hebt, dus niet met zakenpartners oid.
Ik werk daar al vijf jaar en bezit een prima inschattingsvermogen. Bovendien kunnen Amsterdammers wel tegen een stootje. Grote bek, maar niet slecht bedoeld. Nieuwe collega's hebben daar soms moeite mee.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 23:14
Verwijderd
Ik kan daar heel goed mee omgaan Maar klanten die iets doen wat echt niet door de beugel kan zet ik wel op hun plaats.

Ik denk niet dat je iedere klant die iets zegt wat jou niet aanstaat meteen verbaal moet aanvallen (zeker niet, je staat daar immers als vertegenwoordiger van het bedrijf waar je voor werkt) maar als er echt dingen gebeuren waar het bedrijf last van heeft dan grijp ik in.

Ik heb nooit echt hele vervelende dingen meegemaakt. (naja een telefoon die gejat was... gewoon heel brutaal de klant opgebeld en lopen bluffen dat we alles op video hadden staan en een beetje praten als brugman en ... binnen 10 minuten was die telefoon terug )
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 00:38
Lord Alvilon
Lord Alvilon is offline
Kwerk op een broodafdeling een supermarkt.

Ik werkte in de avond en de appelflappen waren op, nog een anderhalf uur en de winkel ging sluiten.

Komt er een goed uitziende gast (jongen van ong. 25) naar me toe

*De appelflappen zijn op of niet?
- Ja, die zijn al op ja
*Kan je ze nog bakken
- Nee meneer, voordat de ovens warm en de flappen gebakken zijn is de winkel al bijna dicht.
*Ooh... Heb je nog iet met appels?
- Ja, ik heb nog appeltaartjes
* Doe maar
Dus ik loop naar die taartjes, zijn nog een beetje warm, en er moet dus een deksel op, maar die passen dus 9/10 keer niet, dus je drukt die taart een beetje kapot. Dus dit keer ook het geval, dus ik pak een taartje en doe er de deksel los bij en wil hem aan die gast geven
Hij weigerd
*Ja, hoe moetik daar dan mee naar buiten, het regend hoor..
- ....? als ik de deksel erop doe, dan maakik de taart kapot.
*Je kan toch wel een Deksel op iets doen, Je werkt hier dus je kan dat ook wel, je ben toch niet dom.

Toen maar niks tegen hem gezegt en een hem een goed ingepakt taartje meegegeven.

Maar normaal ben ik beleefd tegen mensen, het blijven klanten !
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2005, 10:57
MoonFairy
MoonFairy is offline
Ja altijd erna, dan denk ik "ik had dit en dat moeten zeggen", maar op dat moment kom ik niet op de goede woorden. Echt irritant vind ik.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 13:12
Santino
Santino is offline
Wat ook super irritant is is als mensen je vragen waar iets ligt, en dat je dan gewoon beleefd naar het product toe loopt omdat het niet heel dichtbij ligt. Vervolgens roepen ze je dan met hun aso accentje toe: Nee, je kan ook gewoon blijven staahn, hoa.Je kan het ook sjeggeh!. Gdvrdomme ik kan daar dus niet tegen...
Oud 17-04-2005, 15:02
jochem123
jochem123 is offline
Dit komt me allemaal vrij bekend voor. Heb ook achter de kassa gewerkt. Af en toe zeiden mensen echt de meest belachelijke dingen tegen mij. 'Moeilijk he, rekenen?' En mensen weten altijd beter hoeveel iets kost. 'Ja, maar die zei...' of 'het stond op het kaartje hoor, ik weet het zeker'. Dan moet je iemand naar het schap sturen om te kijken hoeveel het werkelijk kost, want de klant is koning (en betaald niet als je niet gaat kijken). Dat duurt een eeuwigheid (was een Gamma) en dan blijkt de kassa vreemd genoeg altijd gelijk te hebben. De ergste opmerking was inderdaad iets in de trant van: volgens mij ben je redelijk dom, zo aan je te zien. Toen heb ik poeslief geantwoord: zo'n affronterende opmerking stel ik niet heel erg op prijs en overigens denk ik dat ik hoger geschoold bent dan u.' Overigens is het beste gewoon je bek dicht houden en dan overdreven vriendelijk gaan doen als mensen aanmerkingen hebben, houden ze vanzelf op.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 15:28
Jules
Jules is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 16-04-2005 @ 22:17 :
bezit een prima inschattingsvermogen.
Juist dus als je echt een agressieve aso bij je krijgt ga je niet bijdehand lopen doen.
Oud 17-04-2005, 18:25
Levitating Nun
Citaat:
Jules schreef op 17-04-2005 @ 16:28 :
Juist dus als je echt een agressieve aso bij je krijgt ga je niet bijdehand lopen doen.
Nogmaals: Ik bezit een prima inschattingsvermogen.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 00:35
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 16-04-2005 @ 15:17 :
uh...ja, kuch.. ahum

[/offtopic] beter dan[offtopic]
Oud 18-04-2005, 07:32
~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
ik heb nog nooit opmerkingen gehad

wel merk ik vaak omdat ik nog jong ben, ze meer op een oudere collega vertrouwen wat betreft kindervoetjes meten ed
terwijl die er nog maar net is en ik er al 2jaar werk en wel die ervaring heb

maar ja vooroordeel leeftijd
Oud 18-04-2005, 14:14
Verwijderd
Ik heb in verschillende winkels gewerk en zoveel meegemaakt. Een keer werd ik uitgescholden door een omaatje, ze zei dat ik terug naar mn eigen land moest gaan
Een andere keer werd een vrouw zo boos omdat ik volgens haar het geld in haar handen "smeet" ipv rustig terug te geven, dus toen was ik volgens haar niet eens goed genoeg om bij de mac donalds te werken of vakken te vullen. Ik moest maar een krantenwijk gaan zoeken van haar. Rare mensen.

wat ik toen deed? hmm het is al een tijd geleden.
Dat mens met haar macdonalds opmerking ging wel heel ver, zeg maar in haar gedrag. Ze bleef maar doorgaan met beledigen en lachte er heel naar bij alsof het haar veel plezier deed om zo te doen. Dus toen heb ik wel ff overstuur achter gezeten. Maar goed, nu ben ik ouder en wijzer

Ik kon er iig nooit echt tegen en wist nooit echt wat ik moest doen. Ze wisten toch altijd wel een dommere opmerking te verzinnen om je in een hoek te zetten.

Gelukkig werk ik al een tijdje niet meer in winkels en eerlijk gezegd wil ik het ook nooit meer.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 14:18
_Nips
_Nips is offline
Jah dat leeftijd probleem ken ik.......
Dan vraagt iemand wat aan je, geef je antwoord en dan hoor je later van je collega's dat diegene dat ook al aan hun heeft gevraagd... Ze geloven je gewoon niet! En als ze van niemand het antwoord krijgen dat ze willen willen ze 'de baas' wel eens even spreken..... en dan maar hopen dat die niet toegeeft anders sta je nog voor lul ook...
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 14:23
_Nips
_Nips is offline
Citaat:
Een andere keer werd een vrouw zo boos omdat ik volgens haar het geld in haar handen "smeet" ipv rustig terug te geven, dus toen was ik volgens haar niet eens goed genoeg om bij de mac donalds te werken of vakken te vullen. Ik moest maar een krantenwijk gaan zoeken van haar. Rare mensen.
Ja dat is errug goed voor je ego zulke mensen.... Het enige dat helpt is zoveel mogelijk negeren en bedenken hoe triest en gefrustreerd zo iemand zelf wel niet is...misschien krijgt zij dat soort dingen wel regelmatig te horen? Niet dat dat een rede is om het dan maar bij een ander te doen maar dat kan er wel voor zorgen dat iemand 'n keer goed uit z'n slof schiet.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 15:39
Forumschorum
Forumschorum is offline
Ik werk bij de Konmar op fris/sap/bieren. Komen dus veel jongeren s' avonds krijg je dus opmerkingen als kankerhomo en heil hitler naar je hoofd. Die negeer ik gewoon..
Oud 18-04-2005, 16:06
angel--1987
angel--1987 is offline
ik had ene keer me oude lerares aan de kaas en zij mocht mij toen als niet...
en toen vroeg ze dus heel sociaal wat voor opleidign ik dee3d en wat me zus deed( die mocht ze ook niet)
dus ik certellen dat me zus hbo recht doet en ik thbo administrateur zegt ze gewqoon zo dat er dan toch nog wat goeds van jullie terecht gekomen is, had jullie dommer ingeschat!!

erg aardig, en evrder heb wel vaker vervelende klante...
maar de ergste heeft nu een winkelverbos gekregen...dus die komt er niet meer in....alleen jammer als ik haar buiten het werk tegen kom dan scheld ze me verrot voor alles omdat ik bij de winkel werk waar ze dr niet meer in mag...
Oud 18-04-2005, 16:12
angel--1987
angel--1987 is offline
sorry voor de typefouten!!
Oud 18-04-2005, 18:47
koelieboelie
koelieboelie is offline
ik werk ook in een supermarkt, en toen kwam er savonds een hele grote neger, ging voor me staan en zei: wat keek jij naar me, en deed net of ie ging slaan.

toen zei die: grapje! jullie moeten niet zo bang zijn
en toen liep ie weg !
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 19:25
Verwijderd
Het begon al toen ze beginnen kwamen lopen. Beetje schreeuwen blabla. Lopen rechtdoor naar de drank-afdeling. Eerst proberen ze een fles Blue Curasao (schrijf je dat zo?) in hun mouw te proppen.. maar dat lukte geloof ik niet zo. Komen ze met 1 Breezer aankatten, bij de kassa. Het was bijna 6 uur, dus alleen ik zit er. Staan nog 2 klanten in de rij, maar omdat iedereen druit moest, stonden ze dr opeens met zn 10en.. en ging mn Hoofdkassiere (dikke trut van een jaar of 50) er een kassa bij doen. Iedereen tegen die knulletjes van: "Ga maar voor hoor, jullie hebben toch zo weinig, dan zijn jullie dr snel vanaf". Maar nee hoor.. in mijn rij blijven staan. Komen ze bij mij aan t kot: "Euh.. ja: deze alsjeblieft".. "Mag ik jullie legitimatie zien dan?" "Eeeeeeeeeeuh".

Tsja.. als je t zo opvallend doet..
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 19:45
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Ik sta soms achter de klantenservice van mijn supermarkt, ook erg hilarisch, de mensen die je dan tegenkomt.
''Ja, er is een prijsje verkeerd gegaan. Kijk, hier in het krantje staat dat de sla €0,89 is, maar op mijn bonnetje staat €0,99. Het is maar €0,10 maar toch he! (hier was ze nog vriendelijk)''
Ik zag op het bonnetje al wat er fout was gegaan. Mevrouw had de verkeerde sla gepakt. Daarbij dacht ze ook nog eens dat de sla in de aanbieding was, terwijl dat nergens stond. Dus ik naar het schap gegaan om te kijken wat er fout was gegaan en inderdaad, de verkeerde sla. Ik loop terug om het uit te leggen.
''Mevrouw, u heeft de verkeerde sla gepakt, deze sla heeft extra groenten en is dus €0,10 duurder''
''WAT?! Waar slaat dit op? Leer eens een beetje jullie zaakjes op orde te krijgen! Wat maakt die extra groente nou uit! Het is toch allemaal dezelfde sla! ''
''Mevrouw, het is duidelijk andere sla, deze is gewoon €0,10 duurder''
''Jesus, wat een klote supermarkt is dit toch!''
Vrouw loopt overstuur weg. Het ging toch maar om €0,10 mevrouw...?

Wel vaker gehad dat mensen de verkeerde producten pakken, en vervolgens ons gaan uitschelden dat wij dingen verkeerd neerleggen, en onze zaakjes niet op orde hebben. Hallo, ik ben niet degene die met ze neus kijkt hoor....
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 13:38
American*Dream
American*Dream is offline
tsjaah... wij hebben wel eens gehad dat zo'n enorm takkenwijf een allochtone collega van mij uit ging schelden en écht ging lopen discrimineren dat ze niet bij haar wilde afrekenen want ze was een vuile buitenlander en weet ik het.Verder zat er nog een allochtone cassiere en ik dus. Omdtat dat mens toen dus maar naar mij kwam als op en tophollands zijnde, heb ik bruut mn kassa dichtgegooid en kon ze óf normaal doen en gewoon beleefd doen en netjes afrekenen en bij éen van mijn collega's of dr boodschappen laten staan en zonder vertrekken. Het werd een scheldkanonnade voor mij en de laatste optie.

En ach... op de service balie krijg ik ook nog al eens wat naar mn hoofd gegooid. Maar idd, beleefd lachen en erboven staan. Wel iedere vorm van verdere service/hulp achterwegen laten
Oud 19-04-2005, 14:43
Jules
Jules is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 17-04-2005 @ 19:25 :
Nogmaals: Ik bezit een prima inschattingsvermogen.
ehm ja, heel fijn , maar nogmaals: dus als je echt een agressieve aso bij je krijgt ga je niet bijdehand lopen doen.

maw: dat kan jij met je prima inschattingsvermogen dan wel inschatten.
Oud 25-04-2005, 18:43
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Mwuah, hangt ervanaf of ze terecht vervelend zijn of niet.

1x gehad dat een gast(in de horeca heb je geen klanten maar gasten hahaha) een vrouwelijke collega in tranen kreeg door hardop denigrerende opmerkingen te maken.
Omdat ik op dat moment de meest ervaren ober was die rondliep en beschikbaar was heb ik die mensen uitgelegd dat wij zo niet met onze gasten omgaan maar onze gasten ook zeker normaal tegen ons moeten doen, dat ze verder niet meer gewenst waren in het restaurant, dat ze hun eten konden opeten en dat de rekening voor ze klaar zou liggen bij de kassa om af te rekenen.

En 1x was het "kermis"(boeren-zuip-kermis) in een dorp in de buurt en toen kwam er een hele groep jongeren eten die al aardig wat ophadden.
Ze waren heel luidruchtig en na al een paar keer gewaarschuwd te hebben en ze uiteindelijk zelfs met eten gingen gooien zijn ze eruit gegooid, na te hebben betaald natuurlijk.

Maar dat zijn gelijk de twee meest serieuze gevallen die ik in 3 jaar horeca heb mogen meemaken.

Er zijn altijd wel vervelende mensen die bijv. zogenaamd "leuk" doen voor de rest van de tafel, daar let ik niet eens echt meer op, ik ben eraan gewend. Ik vind het pas vervelend als ze dan naar me toe komen om te zeggen dat ze lekker gegeten hebben, dat het allemaal perfect was en dat ze dan geen fooi geven.....
Oud 25-04-2005, 21:38
mwja
mwja is offline
Pff, ik werk bij Schlecker en daar komen volgens mij wel de meest vage klanten.

"Zoo, jij hebt rood haar... is er een bom op je hoofd ontploft? hahaha.."

Bij dat soort dingen lach ik vriendelijk terug alsof ik achterlijk ben.

Ik denk dat je je gewoon moet bedenken dat het maar vreemden zijn waar je verder nix mee te maken hebt en dat ze iets soortgelijks ook tegen je collega's zouden zeggen. Sommige klanten bedenken gewoon iets, omdat ze een soort zeur-drang hebben ofzo.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 21:50
Nona
Nona is offline
Een collega is een week geleden serieus bedreigd door een klant (bij de vraag of hij een boek even niet wilde mishandelen als hij niet van plan was het te kopen, alleen dan in subtielere bewoording). Hij is er maar even van thuis gebleven.
Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt, maar ik denk dat als het niet al te heftig word, ik me er niet te veel van aan zou trekken.
Oud 26-04-2005, 12:29
Schuah
Schuah is offline
In de horeca moet je wezen voor vervelende klanten (of gasten, zoals mijn horecacollega Hydraul!C FunK net al aangaf)!

Het ergste bij ons is om zaterdag overdag te werken. Normaal gesproken weiger ik dit ook te doen, maar helaas was ik afgelopen zaterdag toch de l*l... Verschrikkelijk, waar mensen allemaal over kunnen zeuren als ze lekker in de zon op het terras zitten: de citroentjes waren te klein, de rosé niet koud genoeg, de rode wijn 'niet te zuipen'.

Waar ik het hardst om moest lachen, was een meneer die een gratis biertje eiste omdat z'n bierglas vies was (wat ik overigens niet kon ontdekken). Tja, sorry, maar éérst je bier opdrinken en dán een nieuwe eisen, nope...

En natuurlijk ook wel agressieve en dronken gasten. Altijd erg vervelend, maar ik heb pas één keer in een dikke vechtpartij gestaan (waarbij ik een stoel van het terras dwars door de ruit naar m'n hoofd kreeg)
Oud 26-04-2005, 17:30
Verwijderd
Citaat:
Tiño schreef op 16-04-2005 @ 01:31 :
ow ,verschrikkelijk.

heb af en toe wel ns mot met lastige mensen,maar mijn werk trekt ook wel infantielen aan(McDonald's).

Vorige week was er een man die naar zijn mening te lang had moeten wachten, beweerde vervolgens nooit hetgeen besteld te hebben dat ie kreeg en schold mij de huid vol, waarna hij zn geld terug eiste en het vervolgens nodig vond om me met de dood te bedreigen .

En verder dagelijks kleine rot opmerkingen, terwijl ik voor onze begrippen een hoge opleiding afgemaakt heb, de taal meer als gemiddeld beheers, er veel langer werk als de meeste, een hogere functie heb, enzovoorts,maarja, wat doe je er verder aan.

Het is lastig voor sommige mensen om normaal te doen.
Ja sommige mensen zijn echt te zielig.
Sommige willen ook alles in 1 krijgen, want dan zeggen ze: ja ik ga niet alles apart eten. ken je alles weer terug brengen/
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 17:31
Verwijderd
Citaat:
koelieboelie schreef op 18-04-2005 @ 19:47 :
ik werk ook in een supermarkt, en toen kwam er savonds een hele grote neger, ging voor me staan en zei: wat keek jij naar me, en deed net of ie ging slaan.

toen zei die: grapje! jullie moeten niet zo bang zijn
en toen liep ie weg !
wahaha
rare dude.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 18:50
dingokoning
dingokoning is offline
Ik werkte dus bij de herdenking van Andre Hazes in de Arena. Ik stond zoals normaal achter de tap. Komen er opeens een heel groep van die Rotterdamse Feyenoord tokkies bij de kiosk. Begint er al eentje, "Ken die Marokkaantje wel tappen?" ik lekker vrolijk lachen, sorry meneer, ik tap geen bier voor u, mn leider vond t ook wel leuk, die zei vervolgens tegen die gast u kunt als u normaal doet bij de volgende kiosk bier halen. Ik hem lekker vrolijk aankijken

Even later was er weer zo'n gast, ik was dus aan het tappen en die gast is dus aan het praten met z'n vrienden. Zegt hij opeens "Ja die allochtonen moeten wel dit soort werk doen, ze zijn te dom voor ander werk." Ik zei: "Nee u verdient veel met uw bij het Leger-Des-Heils gekregen kleding en uw IVBO opleiding, ik heb een hogere opleiding dan u zich ooit kunt voorstellen.

Ik kan namelijk heel ver gaan omdat we in de Arena wel gewend waren zulke gastjes te hebben, ff beveiliging oproepen en die sleurt ze meteen naar buiten.
Reageren

Regels voor berichten