Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2005, 15:39
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Hoeveel kcal bevat een slavink van 100 gram? Dat eten wij vanavond en dat is best vet toch Zou nml wel mn schema in de war brengen...
Oud 19-04-2005, 15:42
Verwijderd
op valtaf.nl tellen ze 298 kcal voor honderd gram

maar dan neem je toch gewoon een klein stukje?
Oud 19-04-2005, 15:47
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 19-04-2005 @ 16:42 :
op valtaf.nl tellen ze 298 kcal voor honderd gram

maar dan neem je toch gewoon een klein stukje?
Ja maar dan krijg ik denk ik commentaar (eet niet zo vaak thuis, nu dus wel )

Maar ik neem wel weinig aardappelen. Met gewoon een grote portie groenten en stukje vlees gaat het nog wel.
Oud 19-04-2005, 15:56
Mara
Mara is offline
Dacht ik ongelofelijk slecht te eten.. valt 't enorm mee!

Ontbijt
1 snee waldkornbrood met 20+ kaas

Tussendoor
2 snee waldkornbrood, 1x kipfilet 1x lightjam

Lunch
2 snee waldkornbrood 2x rookvlees

Tussendoor
70g suikerbrood
2 snee krentenbrood, 2x 20+ kaas
100g notenmix (studentenhaver leek 't wel op) (teveel )
1 boterkoek (als ik eenmaal slecht bezigben...)

Avondeten
150g aardappelen
150g zuurkool

Avond
200mL melk

Avondeten is weinig omdat ik nu misselijk ben Vlees neem ik niet, want we hebben speklappen. Vies en vet
Avond alleen melk, moet namelijk werken en dan ga ik daarna bijna meteen naar bed.

Ik zit zónder die boterkoek op 1530kcal.
Oud 19-04-2005, 16:03
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
blurred schreef op 19-04-2005 @ 16:04 :
Wat is een bb dan? Want ik leefde tot nu toe in de veronderstelling dat dat stond voor bruine botherham....
Anders denk je eerst na voordat je lomp reageert.

Citaat:
Nuck schreef op 19-04-2005 @ 16:12 :
Als je in haar lijstje kijkt, staat er achter dat het samen 75 kcal is en dat is normaal gesproken 1 boterham.
Oud 19-04-2005, 16:07
kellytje
kellytje is offline
Idd het is gewoon klein brood Een boterham weegt tussen de 15 en 20 gram.
Ik heb trouwens net 200gram aardbeien gegeten ook
Oud 19-04-2005, 16:13
cerys
cerys is offline
ik kan geen eieren koken heb ik net besloten

er ontplofte er net een haha.
maar goed de ander was wel erg lekker.
Oud 19-04-2005, 16:13
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
kellytje schreef op 19-04-2005 @ 17:07 :
Idd het is gewoon klein brood Een boterham weegt tussen de 15 en 20 gram.
Ik heb trouwens net 200gram aardbeien gegeten ook
Dat snap ik, maar dat maakt het wel een stuk minder, bijna te weinig, omdat je maar aan de helft komt zo. Men gaat uit van 35/40 gr per boterham...
Oud 19-04-2005, 16:14
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
cerys schreef op 19-04-2005 @ 17:13 :
ik kan geen eieren koken heb ik net besloten

er ontplofte er net een haha.
maar goed de ander was wel erg lekker.
Oud 19-04-2005, 16:24
kellytje
kellytje is offline
Citaat:
Gothic schreef op 19-04-2005 @ 17:13 :
Dat snap ik, maar dat maakt het wel een stuk minder, bijna te weinig, omdat je maar aan de helft komt zo. Men gaat uit van 35/40 gr per boterham...
Ik heb dus 4 boterhammen gegeten (80gram, 200cal) met salami en ham (samen rond de50cal) een 200gram aardbeien (50cal)
Zo kom ik aan 1300 cal. Ik hoop dat ik me vanavond kan inhouden, anders neem ik nog wat fruit/yoghurt/citroenkoekjes.
Oud 19-04-2005, 16:30
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
kellytje schreef op 19-04-2005 @ 17:24 :
Ik heb dus 4 boterhammen gegeten (80gram, 200cal) met salami en ham (samen rond de50cal) een 200gram aardbeien (50cal)
Zo kom ik aan 1300 cal. Ik hoop dat ik me vanavond kan inhouden, anders neem ik nog wat fruit/yoghurt/citroenkoekjes.
lekker aardbeien
Oud 19-04-2005, 16:33
kellytje
kellytje is offline
Citaat:
Gothic schreef op 19-04-2005 @ 17:30 :
lekker aardbeien
Idd en deze keer zelfs zonder bruine suiker
Oud 19-04-2005, 16:35
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
kellytje schreef op 19-04-2005 @ 17:33 :
Idd en deze keer zelfs zonder bruine suiker
Wat zijn citroenkoekjes?
Oud 19-04-2005, 16:41
kellytje
kellytje is offline
Soort 'dieet' koekjes. Ze bevatten weinig vet, in een doos van 85 gram zitten (dacht ik) 20 of 25 koekjes. Die van mij zijn 386 cal per 100gram.
Ik heb er al verschillende geproefd maar sommige merken hebben net iets te veel citroensmaak. Die van de delhaize die ik heb dus niet
Oud 19-04-2005, 17:32
-(L)-
Oh nee, ik ben alleen thuis. Als dit maar goed gaat
Oud 19-04-2005, 17:37
ANGE
ANGE is offline
Ik heb toch maar geen avondeten gegeten, vond het toch nog te moeilijk.
Oud 19-04-2005, 17:40
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 19-04-2005 @ 18:32 :
Oh nee, ik ben alleen thuis. Als dit maar goed gaat
Ik kan mezelf ook niet inhouden als ik alleen thuis ben
Oud 19-04-2005, 17:46
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ANGE schreef op 19-04-2005 @ 18:37 :
Ik heb toch maar geen avondeten gegeten, vond het toch nog te moeilijk.
zorg dan iig dat je nog wat fruit binnenkrijgt...

Wat vinden je ouders er eigenlijk van als je geen avondeten eet?
Oud 19-04-2005, 17:54
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Gothic schreef op 19-04-2005 @ 18:46 :
zorg dan iig dat je nog wat fruit binnenkrijgt...

Wat vinden je ouders er eigenlijk van als je geen avondeten eet?
Ja, misschien eet ik nog wel wat fruit. M'n ouders vinden niks. Eigenlijk...
Oud 19-04-2005, 17:54
-(L)-
Citaat:
Chloe Siere schreef op 19-04-2005 @ 18:40 :
Ik kan mezelf ook niet inhouden als ik alleen thuis ben
Tot nu toe lukt het nog. Ik heb net de kast eens open gedaan (dom), en er is nog heel veel over van m'n moeder's verjaardag. Ik probeer niks te pakken
Oud 19-04-2005, 18:03
kellytje
kellytje is offline
Net nog 50 gram radijsjes en beetje musli gegeten.
Kom nu op ongeveer 1400 calorien. Voor vandaag zal het hier wel bij blijven (hoop ik) *best trots*
Oud 19-04-2005, 18:31
cerys
cerys is offline
Citaat:
ANGE schreef op 19-04-2005 @ 18:54 :
Ja, misschien eet ik nog wel wat fruit. M'n ouders vinden niks. Eigenlijk...
ja, neem lekker een appel of een banaan ofzo!
lukt dat?
Oud 19-04-2005, 18:46
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
kellytje schreef op 19-04-2005 @ 19:03 :
Net nog 50 gram radijsjes en beetje musli gegeten.
Kom nu op ongeveer 1400 calorien. Voor vandaag zal het hier wel bij blijven (hoop ik) *best trots*
Ben je weer aan het afvallen dan?
Oud 19-04-2005, 18:51
11568
11568 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-04-2005 @ 08:36 :
Waarom per se naar 60? Bij 1.77m is een gewicht van bv. 65 ook prima. Jezelf uithongeren is niet goed en het werkt bovendien idd ook niet, iig niet voor lang. Je schiet meer op met je eetpatroon te veranderen en dat houdt dus ook normaal avondeten in.

Waarom ben je niet van plan normaal avondeten te gaan eten?
Ik heb een tijdlang 60 gewogen bij mijn lengte en dat was perfect, nog genoeg vet trouwens maar ik vond mezelf er toen goed uitzien. 1.77 / 71 kilo klinkt vrij normaal maar ik heb echt veel vet op mijn buik. Over dat avondeten....dat zit er bij mij gewoon ingestampt, ik ben een slechte eter wat dat betreft en ik vind het gewoon te moeilijk om er weer mee te beginnen. Aan mijn vitamines kom ik wel, ik slik vitaminepreparaten [dat is natuurlijk ook niet alles, maar goed, ik voel me gezond].

Citaat:
Ten eerste, zoals Leonoor al zegt, je hóeft niet af te vallen tot 60 kg. En ten tweede: als je geen plan bent normaal avondeten te gaan eten en de rest van je eetpatroon ook aanpast, zul je niet veel succes hebben.... Je zegt zelf ook al dat een maandje hongeren niet echt werkt. Dus raad ik je aan om het deze keer goed aan te pakken, of er gewoon helemaal niet aan te beginnen.
Geen avondeten eten vind ik niet onder hongeren vallen , ik lunch en ontbijt genoeg.

Anyway, vandaag.

Vannacht zo'n 3 liter water gedronken [ik had gruwelijke dorst, kon niet slapen e.d.], 's ochtends als ontbijt een bak thee, liter water en 2 bruine boterhammen met kaas. En een banaan. Beker frambozenoptimel.

Lunch: een tosti met kaas op school en wederom veel water.

Toen ik thuis kwam een paar droge toastjes, een appel en 3 koppen thee. Beker frambozenoptimel.

Net kreeg ik honger dus toen heb ik een hoop spinazie klaargemaakt, dus eigenlijk toch als een soort avondeten.

Hier hou ik het bij voor vandaag.
Oud 19-04-2005, 18:57
-(L)-
Oke, wat vind je er zelf van?
Oud 19-04-2005, 19:00
Gothic
Gothic is offline
Ik zou zeggen, halveer de hoeveelheid drinken en ga ipv daarvan wat meer (avond)eten.
Oud 19-04-2005, 19:01
Gothic
Gothic is offline
Bah, ik heb ontzettende honger. Net al na m'n avondeten nog extra aardappelballetjes gegeten uit de oven en ik heb nog steeds honger. Ik wil niet nog maar gaan eten ...
Had nog een eierkoek ingepland voor vanavond, maar daar gaat de honger niet van over vrees ik...
Oud 19-04-2005, 19:02
kellytje
kellytje is offline
Als je al je drinken er vantussen laat zie je zelf ook wel dat het weinig is.
Oud 19-04-2005, 19:04
kellytje
kellytje is offline
Citaat:
Gothic schreef op 19-04-2005 @ 19:46 :
Ben je weer aan het afvallen dan?
weer ... Ik ben eigelijk alleen maar aangekomen de laatste tijd.
Toen ik begon met posten woog ik een63-64 nu 66-67
Oud 19-04-2005, 19:06
11568
11568 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 19-04-2005 @ 20:00 :
Ik zou zeggen, halveer de hoeveelheid drinken en ga ipv daarvan wat meer (avond)eten.
Wat is er mis met veel drinken?

@Happyyy: Ik vind het prima
Oud 19-04-2005, 19:07
11568
11568 is offline
Citaat:
kellytje schreef op 19-04-2005 @ 20:02 :
Als je al je drinken er vantussen laat zie je zelf ook wel dat het weinig is.
Weinig? Weet jij veel wat ik ervan verbruik Ik voel me er prima bij, geen honger behalve rond een uur of 7 dan maar dat is ook weer opgelost.
Oud 19-04-2005, 19:08
kellytje
kellytje is offline
2 bruine boterhammen met kaas. En een banaan.

een tosti met kaas

een paar droge toastjes, een appel
spinazie
Dit hou je over en met veel drinken is niks mis wel als je het in de plek van eten doet
Oud 19-04-2005, 19:13
Verwijderd
Ik ben eindelijk eens een keer wat afgevallen, niet veel, maar wel wat. Dit geeft me weer wat motivatie om het gezonde en summiere eten vol te houden
Oud 19-04-2005, 19:14
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
11568 schreef op 19-04-2005 @ 20:06 :
Wat is er mis met veel drinken?

@Happyyy: Ik vind het prima
Je drinkt ipv eten, dat is slechte vervanging. Je moet gewoon avondeten. 4 aardappels/rijst/pasta, groente en vlees. Verder kunnen er overdag nog 2 boterhammen bij, dan eet je gezond. Doordat je zoveel drinkt zit je maag idd vol met drinken. Anorexiapatienten doen dat ook, die drinken net zoveel en zorgen dat hun maag steeds vol zit met water zodat ze niet hoeven te eten...
Oud 19-04-2005, 19:15
kellytje
kellytje is offline
Ik ben trouwens nog een appel aan het eten
Oud 19-04-2005, 19:16
11568
11568 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 19-04-2005 @ 20:14 :
Je drinkt ipv eten, dat is slechte vervanging. Je moet gewoon avondeten. 4 aardappels/rijst/pasta, groente en vlees. Verder kunnen er overdag nog 2 boterhammen bij, dan eet je gezond. Doordat je zoveel drinkt zit je maag idd vol met drinken. Anorexiapatienten doen dat ook, die drinken net zoveel en zorgen dat hun maag steeds vol zit met water zodat ze niet hoeven te eten...
Aardappels lust ik niet. Rijst lust ik niet. Pasta lust ik niet. Ik ben vegetariër. Zie je, dat wordt al moeilijk.

Maar suggereer je nou dat ik tegen een eetstoornis aan zit?
Oud 19-04-2005, 19:18
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 19-04-2005 @ 20:14 :
Bovendien is meer dan drie liter drinken belachelijk veel en nog ongezond ook.
Oud 19-04-2005, 19:18
kellytje
kellytje is offline
Zo is het wel heel gemakkelijk om iets niet te 'lusten'
Eet je vis ?
vleesvervangers?
Oud 19-04-2005, 19:19
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Is ragout eigenlijk erg slecht, ja zeker
Oud 19-04-2005, 19:20
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
11568 schreef op 19-04-2005 @ 20:16 :
Aardappels lust ik niet. Rijst lust ik niet. Pasta lust ik niet. Ik ben vegetariër. Zie je, dat wordt al moeilijk.

Maar suggereer je nou dat ik tegen een eetstoornis aan zit?
Als je zoveel dingen niet lust dan denk ik niet dat je eraan ontkomt om iets te eten wat je niet lust of niet zo lekker vindt. Een mens heeft nou eenmaal bepaalde voedingsstoffen nodig en die zitten niet alleen in spinazie en drinken.
Oud 19-04-2005, 19:20
11568
11568 is offline
Vroeger lustte ik alles maar tegenwoordig wordt dat steeds minder, helaas zijn het vrijwel alleen maar ongezonde maaltijden die ik naar binnen krijgen. Pizza, Chinees, patat e.d., dat ga ik dus níet elke dag eten. Vleesvervangers vind ik niet te eten.
Oud 19-04-2005, 19:21
kellytje
kellytje is offline
In chinees zit toch rijst , ik dacht dat je dat niet lusste. En je kan gerust dingen leren eten. Ik lustte als kind geen brood , nu dus wel.
EN als je geen aardappels lust , maak er dan puree van.
Oud 19-04-2005, 19:23
Verwijderd
als je van jezelf alleen nog de dingen hoeft te eten die je lekker vindt, dan ga je inderdaad steeds minder lusten. Mee ophouden dus.
Oud 19-04-2005, 19:24
Gothic
Gothic is offline
dan neem je die vegasateballetjes met satesaus, superlekker. Of een sate of kaas burger, niet van kip te onderscheiden.

Rijst kun je met sauzen lekker maken, pasta ook, aardappels kun je bakken, aardappelkroketten, aardappelballetjes, ovenfriet enz enz.

En niet lusten is een leuk excuus voor als je eigenlijk niet wil eten. Dan eet je toch tegen je zin in? Dan leer je het eten. Dat gaat namelijk vanzelf over en dan valt het uiteindelijk allemaal wel mee, dit zit in je hoofd.
Oud 19-04-2005, 19:29
kellytje
kellytje is offline
Pff hoor ik net dat mijn ouders morgen (weer) spaghetti eten (mijn lievelingseten) Ik heb nog kabeljouw in de vriezer voor mij...
Oud 19-04-2005, 19:35
11568
11568 is offline
Maar leg mij het probleem eens uit van níet avondeten? Ik zie het echt niet hoor, dit gaat al tijden zo en ik ondervind geen verschillen met toen ik dat nog wel deed.
Oud 19-04-2005, 19:37
Guenevery
Guenevery is offline
Zit voor een groot deel in je koppie ja. Ik luste vroeger geen champions omdat ze me deden denken aan van die glibberige insecten Tegenwoordig vind ik ze heerlijk Ook witlof lust ik nu en eigenlijk bijna alles. Behalve spekjes daar kom ik echt nooit overheen ben ik bang.

Vandaag bagger eet dag dus op een eerste overzicht moet ik dus nog even wachten tot morgen Wil er wel een beetje positief uitkomen natuurlijk

BTW: als je nu echt voelt dat je vol zit, maar je weet zeker dat het heel weinig cal. bevat. Is dat dan gelijk slecht?
Oud 19-04-2005, 19:39
kellytje
kellytje is offline
Citaat:
11568 schreef op 19-04-2005 @ 20:35 :
Maar leg mij het probleem eens uit van níet avondeten? Ik zie het echt niet hoor, dit gaat al tijden zo en ik ondervind geen verschillen met toen ik dat nog wel deed.
Je ondervind geen verschil, waarom ben je er dan mee gestopt ?
En ja het is slecht je krijgt (veel) te weinig binnen zo.
Oud 19-04-2005, 19:40
kellytje
kellytje is offline
Citaat:
Guenevery schreef op 19-04-2005 @ 20:37 :
Zit voor een groot deel in je koppie ja. Ik luste vroeger geen champions omdat ze me deden denken aan van die glibberige insecten Tegenwoordig vind ik ze heerlijk Ook witlof lust ik nu en eigenlijk bijna alles. Behalve spekjes daar kom ik echt nooit overheen ben ik bang.

Vandaag bagger eet dag dus op een eerste overzicht moet ik dus nog even wachten tot morgen Wil er wel een beetje positief uitkomen natuurlijk

BTW: als je nu echt voelt dat je vol zit, maar je weet zeker dat het heel weinig cal. bevat. Is dat dan gelijk slecht?
Wat heb je gegeten vandaag , zullen wij eens zien of het slecht is
Oud 19-04-2005, 19:41
Bloem
Bloem is offline
Ik drink ook altijd meer dan 3 liter, meestal 4 tot 5, is dat echt ongezond? Ik hoef niet overdreven veel te plassen en doe het ook niet als vervanging van eten ofzo, heb gewoon vrij veel dorst.
Topic gesloten

Regels voor berichten