Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2002, 06:52
Isa
Isa is offline
't schijnt dat je dan in een vijfde dimensie komt die onze 4 dimensies (ruimtetijd) overlapt.
Advertentie
Oud 24-07-2002, 08:27
Onlyme
Onlyme is offline
Ik heb het knopje nog niet gevonden
Oud 24-07-2002, 15:18
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
't schijnt dat je dan in een vijfde dimensie komt die onze 4 dimensies (ruimtetijd) overlapt.
hmm dan denk ik dat je er weinig van zult snappen aangezien we zo aan 3+1 dimensionaal zijn aangepast. (stel je voor dat jij 2d bent zelf en dat je in een 3dwereld rond gaat lopen; wat zie je dan? alleen maar 1dimensionale dingen die je in gedachten 2d aan elkaar moet plakken om de betekenis ervan te kunnen zien (een 3dbeeld; let op!: onze hersenen zijn daar heel goed voor aangepast; evolutie(/god ) heeft daar trucs voor ingebouwd; we kunnen dat niet voor hogere dimensies!); stel dat ik een foto zou laten zien van mijn oma (een 2d beeld van een 3dwereld) en ik zou r streepje voor streepje laten zien (een streepje tegelijk!); zou je dan enig idee hebben wat het voorstelt? ik denk het niet; bijkomend probleem is dat je zoiezo al geen idee hebt hoe je 4dimensionale data moet interpreteren.)

Laatst gewijzigd op 24-07-2002 om 15:20.
Oud 24-07-2002, 15:46
Gatara
Gatara is offline
Het derde oog is nog aanwezig en we gebruiken het allemaal nog ivm licht.
Licht beinvloedt dit oog.

Bij reptielen is het derde oog duidelijker terug te vinden.

Dus ik zal het vast en zeker gebruiken, maar ik ben me daar dan niet altijd bewust van.
Oud 24-07-2002, 16:05
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Het derde oog is nog aanwezig en we gebruiken het allemaal nog ivm licht.
Licht beinvloedt dit oog.

Bij reptielen is het derde oog duidelijker terug te vinden.

Dus ik zal het vast en zeker gebruiken, maar ik ben me daar dan niet altijd bewust van.
kun je daar meer over vertellen? nooit geweten dat ik meer lichtsensoren had dan die in de twee ogen waarvan ik weet waar ze zitten. (ja stralingswarmte kan m'n hele huid wel opmerken; maar een gedetailleerd beeld levert dat niet echt)
Oud 24-07-2002, 16:09
kitana
kitana is offline
weet iemand dan hoe je het derde oog kan activeren? Zijn er oefeningen voor? Of moet je het op een bepaalde manier activeren?

Ik heb mijn derde oog namenlijk nog steeds niet gevonden
Oud 24-07-2002, 16:46
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
kitana schreef:
weet iemand dan hoe je het derde oog kan activeren? Zijn er oefeningen voor? Of moet je het op een bepaalde manier activeren?

Mediteren, energie naar 3e oog chakra laten sturen. En dan visualiseren dat er een 3e oog open gaat op je voorhoogd die jou de mogelijkheid geeft om aura's en dergelijke te zien. Bij een vriend van mij is het gelukt.
Oud 24-07-2002, 18:36
GreenWitchy
GreenWitchy is offline
Citaat:
kitana schreef:

't beste is als je even gaat mediteren... je kunt je dan een oog tussen je ogen (iets hoger eigenlijk) voorstellen. dan moet je je gaan concentreren op dat oog, en het "open laten gaan". de kleur die het oog dan heeft moet ook wat zeggen, maar dat weet ik allemaal niet meer zo precies....
als je je het oog open kunt visualiseren, sta je open voor je derde oog.... ik heb het zo geleerd, misschien helpt het ook bij jou

*BB*
Oud 24-07-2002, 19:36
kitana
kitana is offline
Dank jullie wel. Ik zal het eens hard gaan proberen. Ik mediteer al wel maar heb me nog nooit om het derde oog geconcentreerd.
Oud 24-07-2002, 21:25
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
GreenWitchy schreef:

't beste is als je even gaat mediteren... je kunt je dan een oog tussen je ogen (iets hoger eigenlijk) voorstellen. dan moet je je gaan concentreren op dat oog, en het "open laten gaan". de kleur die het oog dan heeft moet ook wat zeggen, maar dat weet ik allemaal niet meer zo precies....
als je je het oog open kunt visualiseren, sta je open voor je derde oog.... ik heb het zo geleerd, misschien helpt het ook bij jou

*BB*
Bedankt dat je het nog es een keer wat duidelijker uitlegt.
Oud 25-07-2002, 07:49
Isa
Isa is offline
Citaat:
Just Johan schreef:

hmm dan denk ik dat je er weinig van zult snappen aangezien we zo aan 3+1 dimensionaal zijn aangepast. (stel je voor dat jij 2d bent zelf en dat je in een 3dwereld rond gaat lopen; wat zie je dan?

de vijfde dimensie is geen ruimte zoals de eerste 3 dimensies waar jij het over hebt.

alleen maar 1dimensionale dingen die je in gedachten 2d aan elkaar moet plakken om de betekenis ervan te kunnen zien (een 3dbeeld; let op!: onze hersenen zijn daar heel goed voor aangepast; evolutie(/god ) heeft daar trucs voor ingebouwd; we kunnen dat niet voor hogere dimensies!);

de ziel kan alles en als het derde oog geactiveerd is sta je hoger dan onze fysieke hersenen.
Oud 25-07-2002, 07:51
Isa
Isa is offline
Citaat:
Just Johan schreef:

kun je daar meer over vertellen? nooit geweten dat ik meer lichtsensoren had dan die in de twee ogen waarvan ik weet waar ze zitten. (ja stralingswarmte kan m'n hele huid wel opmerken; maar een gedetailleerd beeld levert dat niet echt)
wat ik weet is dat licht de productie van het slaaphormoon melatonine remt. dat word geproduceerd in een deel van de hersenen (pijnappelklier geloof ik) dat vaak word geaccosieerd met de fysieke versie van het derde oog. net zoals bv. de klieren worden geassocieerd met chakra's.
derde oog is de 6de chakra btw.
Oud 25-07-2002, 07:53
Isa
Isa is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:

Mediteren, energie naar 3e oog chakra laten sturen. En dan visualiseren dat er een 3e oog open gaat op je voorhoogd die jou de mogelijkheid geeft om aura's en dergelijke te zien. Bij een vriend van mij is het gelukt.
vraag me af of je vanaf de vijfde dimensie ook andere mensen kunt helpen hun 3rd eye te activeren. vraag 's aan je vriend of hij
als zijn 3de oog open is zich probeert te visualiseren dat jouw derde oog open gaat. misschien helpt dat.
Oud 25-07-2002, 07:54
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

de vijfde dimensie is geen ruimte zoals de eerste 3 dimensies waar jij het over hebt.

hoe wordt er bedoeld dat die dimensie onze vier dimensies overlapt? (waar ik op reageerde)

de ziel kan alles en als het derde oog geactiveerd is sta je hoger dan onze fysieke hersenen.

betekent dat dat iemand die z'n 3e oog heeft geactiveerd alles kan weten wat er te weten valt? of gewoon meer? en in dat geval wát meer?
Oud 25-07-2002, 10:38
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

vraag me af of je vanaf de vijfde dimensie ook andere mensen kunt helpen hun 3rd eye te activeren. vraag 's aan je vriend of hij
als zijn 3de oog open is zich probeert te visualiseren dat jouw derde oog open gaat. misschien helpt dat.
Ik ken hem alleen over MSN. Maar ik zal het es vragen. Het is nu zelfs zover dat hij alleen nog maar aura's kan zien. Zelf vind hij het niet vervelend, maar ik zou het liever aan willen zetten en uit.
Oud 25-07-2002, 15:25
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Just Johan schreef:

Meer info over licht:
http://soleilsunalarm.com/research.html
pineal gland:
een kliertje dus
Ons "derde oog" is een kliertje.

Hier een reptiel die een derde oog heeft voor lichtgevoeligheid:
"de “Rhynchocephalia”(Brughagedissen) en komt nog slechts voor op enkele eilandjes voor de kust van Nieuw-Zeeland. Opmerkelijk bij dit levend fossiel is de aanwezigheid van een soort derde oog dat gebruikt wordt om de lichtgevoeligheid te regelen. "
http://users.pandora.be/bosuilen/bosuilenquiz__2001.htm

Nog een:
"The Tuatara's most fascinating feature is its third or pineal "eye". This occurs in many species of lizard too. Externally, it looks like a tiny spot on top of the animal's head. There is a cluster of light-sensitive cells situated on top of its brain, just below a small hole in the skull. This third "eye" probably serves to regulate the tuatara's exposure to the sun and so regulate its body temperature. "
Oud 25-07-2002, 15:35
Mysticus
Mysticus is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:

Ik ken hem alleen over MSN. Maar ik zal het es vragen. Het is nu zelfs zover dat hij alleen nog maar aura's kan zien. Zelf vind hij het niet vervelend, maar ik zou het liever aan willen zetten en uit.
als je het uit wil zetten moet je je oog weer dichtdoen. na een tijdje oefenen met open en dichtdoen kan je je oog wanneer je wil gewoon eventjes "aan en uit" zetten.
Oud 25-07-2002, 15:56
Miss Dark Angel
Miss Dark Angel is offline
ikke niet, want ik heb geen zin in datgedoe, t kost alleen maar tijd die ik hieraan kan besteden!
kizzz....
Oud 25-07-2002, 17:54
McCaine
McCaine is offline
Is er enig bewijs dat wij zo'n 'oog' hebben?
Oud 25-07-2002, 18:01
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Mysticus schreef:

als je het uit wil zetten moet je je oog weer dichtdoen. na een tijdje oefenen met open en dichtdoen kan je je oog wanneer je wil gewoon eventjes "aan en uit" zetten.
Ja maar dat lukt hem dus niet meer, ik denk ook dat hij mischien meer zou moeten oefenen, maar het is zeg maar hem overspoeld.
Oud 25-07-2002, 18:01
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:

Ja maar dat lukt hem dus niet meer, ik denk ook dat hij mischien meer zou moeten oefenen, maar het is zeg maar hem overspoeld.
Ik ben ook bang dat hij het over een tijdje niet meer kan. En dat hij maar weer moet oefenen.
Oud 25-07-2002, 18:46
GreenWitchy
GreenWitchy is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Is er enig bewijs dat wij zo'n 'oog' hebben?
is er dan bewijs nodig om erin te geloven??

volgens mij is er wel een bepaalde theorie, maar da weet ik nie zo precies...

*BB*
Oud 25-07-2002, 18:56
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Het 3e oog is een chakra. En een chakra is echt.
Oud 25-07-2002, 18:59
GreenWitchy
GreenWitchy is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Het 3e oog is een chakra. En een chakra is echt.
ja, maar word dat dan wetenschappelijk ook zo gezien??
(niet dat ik nog overtuiging nodig heb )

*BB*
Oud 25-07-2002, 20:17
Aglaranna
Aglaranna is offline
http://www.bovennatuurlijk.com/artikelen/aura.html#top

ga eerst maar es lezen wat je 3e oog eigenlijk is.. dimensies.. dude..
Oud 26-07-2002, 08:17
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Aglaranna schreef:

is dat ook wetenschappelijk aangetoond van dat wenkbrouwcentrum? of gelooft men dat het zo is?
Oud 26-07-2002, 14:01
Aglaranna
Aglaranna is offline
Citaat:
Just Johan schreef:

is dat ook wetenschappelijk aangetoond van dat wenkbrouwcentrum? of gelooft men dat het zo is?
zoals het daar allemaal geschreven staat is dat wel wetenschappelijk aangetoond denk ik....
is zoiets eigenlijk wel wetenschappelijk aan te tonen ? het is niet iets tastbaars ofzow...
Oud 26-07-2002, 14:30
Chandler
Chandler is offline
yup
bewijs;

( )
Oud 26-07-2002, 21:53
Coccinellidae
Coccinellidae is offline
Citaat:
Chandler schreef:
yup
bewijs;

( )
heel apart
Oud 26-07-2002, 22:01
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Aglaranna schreef:

zoals het daar allemaal geschreven staat is dat wel wetenschappelijk aangetoond denk ik....
is zoiets eigenlijk wel wetenschappelijk aan te tonen ? het is niet iets tastbaars ofzow...
nouja het staat er zodanig duidelijk beschreven alsof iemand het heel precies heeft uitgezocht; er staat alleen niet bij hoe ze er precies aan gekomen zijn. waar zit dat wenkbrouwcentrum ongeveer? net als op de foto van Chandler (coole foto trouwens )? de zenuwen die er moeten zitten volgens het artikel die naar de hersenen leiden zouden dan wetenschapelijk aangetoond moeten kunnen worden (iig dat er speciale zenuwen zitten); als ze die dan gevonden hebben moet ook duidelijk kunnen worden wat hun structuur is en wat het dan is waar ze op reageren waardoor je kunt uitvogelen wat een aura nu precies is; en omdat ze nog niet precies weten wat het is (ook niet in dit artikel) vermoed ik dat het niet echt heel zeker is allemaal, maar misschien dat iemand er meer over weet?
Oud 27-07-2002, 01:40
Verwijderd
Voor mij is het 3de oog nog altijd de plek waar homo's hun genot uit halen, of juist erin
Oud 27-07-2002, 01:44
Verwijderd
Dus als je een poeier op je harses krijgt slaan ze je dérde oog dicht? Kom je nog met blauwe luiken thuis :>
Oud 27-07-2002, 01:50
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:
Dus als je een poeier op je harses krijgt slaan ze je dérde oog dicht? Kom je nog met blauwe luiken thuis :>
Uh, ja...
Oud 27-07-2002, 10:18
Gatara
Gatara is offline
Just Johan, nogmaals:

(klinkt mij sowieso wat geloofwaardiger dan wanneer er "bovennatuurlijk" in de URL staat)
Oud 27-07-2002, 11:27
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Just Johan, nogmaals:

(klinkt mij sowieso wat geloofwaardiger dan wanneer er "bovennatuurlijk" in de URL staat)
sorry, de eerste keer dat ik het zag dacht ik dat je per ongeluk een url gegeven had die reclame maakte voor de klok op het plaatje

opmerking over die pijnappelklier:

Citaat:
(Skepter 11 (1), maart 1998)

Descartes had het zo mooi gezegd: je hebt lichaam, en je hebt geest. Twee totaal verschillende zaken. Hoe die twee dan met elkaar konden communiceren, dat wist-ie ook niet, maar het gebeurde in de pijnappelklier, een onooglijk (maar naar later bleek o zo belangrijk) wormvormig aanhangsel van ons brein. En zo zit het nu ook met geld en het paranormale, met het slijk der aarde en het Hogere. Onvergelijkbaar; hoe ze tot elkaar kunnen komen is ook hier volstrekt onduidelijk, maar we weten à la Descartes wel wáár het gebeurt: op de televisie.
heb ik een beetje uit de context gerukt; maar wat ik wilde zeggen staat er wel in.

oh nog een quoteje:

Citaat:
van http://www.eur.nl/fw/staff/lokhorst/noot2000.html
Het grootste gebrek aan Descartes' theorie was dat hij verzuimde om uit te leggen hoe de interactie tussen ziel en pijnappelklier in haar werk gaat. Stel dat ik besluit mijn arm op te tillen. Hoe zou een dergelijke gebeurtenis in mijn onstoffelijke ziel mijn hersenen in beweging moeten zetten? Zouden de wetten van behoud van energie en impuls niet geschonden worden als mijn ziel de activiteiten in de hersenen naar believen naar haar hand kon zetten? En hoe zouden zintuiglijke prikkels ooit mijn ziel kunnen beroeren als die part noch deel heeft aan de fysische werkelijkheid? Niemand heeft deze vragen ooit bevredigend kunnen beantwoorden.

Het Cartesiaanse dualisme leidt niet alleen tot allerlei problemen, het lost bovendien absoluut niets op: het is immers niet minder mysterieus hoe een onstoffelijke ziel zou kunnen denken en waarnemen dan hoe een stoffelijk orgaan zoals de hersenen dat zou kunnen doen. Het Cartesiaanse dualisme is dan ook door vrijwel iedereen verlaten. Haar laatste prominente verdediger was de Nobelprijswinnaar John Eccles; ook hij slaagde er niet in om haar fundamentele gebreken te verhelpen.

De achttiende-eeuwse Franse materialisten lijken de eersten te zijn geweest die stelden dat wij geen fijnstoffelijke of onstoffelijke ziel hebben, maar het met onze grofstoffelijke hersenen moeten doen. Een dergelijke opvatting is moeilijk te rijmen met een geloof in een persoonlijk voortbestaan na de dood. Dat moet helaas afgedaan worden als wishful thinking. In tegenstelling tot wat sommigen denken, degradeert de materialistische doctrine de mens echter niet tot een domme machine. Zoals De Lamettrie al in 1748 opmerkte, berust `de uitmuntendheid van de geest niet op een groot woord zonder inhoud (de onstoffelijkheid), maar op zijn kracht, bevattingsvermogen of scherpzinnigheid. Ik zou liever een slimme ziel van modder hebben dan een stompzinnige ziel gemaakt van de kostbaarste elementen.'
dus van dat idee blijft ook weinig over; zijn er nog andere theorieën?
Oud 23-12-2002, 12:38
Isa
Isa is offline
Citaat:
Aglaranna schreef:

ik heb het ook maar gelezwen op een new age site van een vrouw die zei dat ze aartserngel michael doorsluisde.
Advertentie

Regels voor berichten