Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De harde kernen van clubs zoeken elkaar toch wel op bepaalde manieren op, in het stadion zelf zijn er amper ongeregeldheden, je kan mensen beter in het stadion hebben dan in de binnenstad oid. Ik vind ook dat er te snel van risicowedstrijden gesproken wordt. Verder kan ik me wel vinden in wat nare man zegt.
|
Goed, het was op onzin, maar hier werd er ook over gesproken:
http://forum.scholieren.com/showthre...ghlight=Gatara ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Gewoon geen uitpubliek toelaten bij elke vorm van risico wedstrijd. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat betreft het vernielen van treinen is heel duidelijk dat dat speciaal ingezette treinen zijn om supporters te vervoeren, dus daarvan kun je redelijk makkelijk vaststellen dat ze gesloopt zijn door supporters van een bepaalde club. En daarvoor zijn de clubs natuurlijk aansprakelijk ongeacht waar de trein rijdt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ontopic: Ik pleit voor wedstrijden zonder publiek. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zolang die club het gepeupel niet aanspoort om vernielingen aan te richten lijkt het me sterk dat ze daarop aangepakt kunnen worden. Lonsdale kan ook niet aansprakelijk worden gesteld omdat de dragers van hun kledinglijn 9 van de 10 keer zo stom zijn als het achtereind van een zwakbegaafd varken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
*lol zonder alcohol* om het maar zo te zeggen |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Wat mij opvalt in de voetbaldiscussie is dat de verantwoordelijken hun fouten direct afdoen op de voetbalsupporters die uiteraard nu ook schuldig zijn. Maar dit alles had voorkomen kunnen worden, mits één of andere leek zich er ineens mee diende te bemoeien en de Ajacieden in een buffervakje vast wilde houden. Zoals spsup ook al aan heeft gegeven is dit natuurlijk een gigantische blunder van Opstelten en dit maakt wederom duidelijk dat burgermeesters zich gewoon bezig moeten gaan houden met junks, veilige speeltuinen en straatverlichting. Van voetbalgeweld hebben zij, zoals heel veel meer mensen, geen verstand. Hetzelfde geld voor wildschreeuwende politici die veel steun krijgen van het Nederlandse volk als ze een beetje roepen dat het genoeg is! Er volgden een x aantal maatregelen die clubs eens moesten gaan naleven, zoals bijvoorbeeld het uitdelen van een stadionverbod en de invoering van een meldingsplicht. Wel, het is natuurlijk zo dat er geen enkel land ter wereld is waar zo verschrikkelijk veel stadionverboden zijn en waar een minder willekeurig strafbeleid bestaat dan dit land. Wildplassen of bier drinken op straat hoef je niet te proberen, want dan heb je wel een stadionverbod aan je broek hangen plus de bijkomende boetes. Waar die enorme geldbedragen naar toe gaan schijnt niemand te weten, maar waarschijnlijk in de portemonnees van KNVB-bestuurders. De hetze richting voetbalsupporters is in Nederland al volkomen doorgeslagen en naar mening soms volkomen in strijd met de grondwet. Stadionverboden voor uitgaansgeweld zijn daar een prima voorbeeld van. De voetbalwet in Engeland is lang niet zo streng als die Nederland, omdat die alleen opgaat voor hetgeen in een stadion gebeurt. Daarom is het ook zo onzin om iets te roepen over stadionverboden, aangezien er nooit meer iets gebeurt in een stadion. Vrijwel alle leden van welke harde kern dan ook hebben tegenwoordig al een stadionverbod, dus zoeken twee groepen met stadionverbod elkaar toch lekker buiten op? Of dacht iedereen nu echt dat deze mensen dan ook rustig thuis voor teletekst blijven kijken? Het probleem met voetbalgeweld is een beetje dat er zo weinig mensen zijn die er iets van snappen, maar die zich er wel mee dienen te bemoeien. Ik ben het met nare man eens dat de clubs zelf moeten gaan opdraaien voor de veiligheid. Het aangedragen publiekrecht bestaat min of meer al, behalve dat er nu geen vergunning wordt verstrekt maar de gemeente wel wedstrijden kan verbieden. Bij elke wedstrijd gaan de club en politie al met elkaar rond de tafel. Als er iets fout gaat is dat dus een grove fout van één van deze betrokken personen, aangezien er zoveel bekend is over notoire relschoppers. Telefoons worden afgetapt, computers gekraakt en sommige personen staan onder constant toezicht. Sowieso voor belangrijke wedstrijden. Wat RHCP_NAC ook al aandraagt is dat het voorkomen van rellen niet te voorkomen is. Door alle jaren heen zie je continue weer een nieuwe tendens opkomen, tegenwoordig is het de rage om elkaar de nacht voor een wedstrijd op te zoeken in de thuisspelende stad. Clubs aanpakken in hun score is ook gigantische onzin. Mijn favoriete club staat momenteel ergens onderin de eerste divisie en persoonlijk kan het me nog barweinig interesseren of ze nu 14e of 18e eindigen. Bovendien lopen er een hoop mensen rond die nauwelijks voor de voetbal komen, net zoals die in andere extreme groeperingen ronddrijven. Het thuislaten van uitpubliek is ook geen optie, want hoe vaak zie je niet dat supporters niet naar de wedstrijd gaan maar elkaar alleen heel even op zoeken. Mijn mening is dat Nederland niet zo naïef moet zijn. Je kunt deze problematiek op twee manieren bekijken. De eerste manier is heel hard gaan roepen dat het voetbaltuig zich eens moet gaan beheersen en concluderen dat de fout bij hun ligt. Is op zich ook zo, maar je hoeft ze ook geen kansen te geven natuurlijk. Wat afgelopen zondag is gebeurt is volkomen de fout van iedereen die over de veiligheid beslissingen mogen nemen. Het zingen van een liedje betekent een stadionverbod van een jaar, terwijl ik Cocu toch ook heel duidelijk het woord hoerenjong in de mond zag nemen afgelopen zondag. Hebben ze daar ook een liplezer op gezet? Buiten de verplichte combi om reizen betekent een stadionverbod van twee jaar, helaas geld dit niet voor de bobo’s die niet veel meer doen dan bitterballen eten en aandelen verkopen. Iemand een duw verkopen levert een stadionverbod van drie jaar op, maar een speler die een andere speler zijn loopbaan naar de eind van deze wereld schopt staat negen wedstrijden later weer onder luid applaus te voetballen. Een optelsom van hypocrisie en tegenstrijdigheden en vervolgens krijg je een keer een ontploffende bom, dan moeten de veroorzakers daar later ook niet over zeuren. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
als een stel leden van de SP nu gaan rellen stellen we de sp toch ook niet aansprakelijk ? |
![]() |
||
Citaat:
![]() Je doet alsof elke wedstrijd elk moment op een veldslag kan uitlopen, echt bullshit. Ik bezoek al 5 jaar wedstrijden van NAC, een club die in de Nederlandse voetbalwereld als onstuimig beschreven staat, toch heb ik slechts één keer moeten rennen en dat was voor de ME die compleet doorgeslagen de orde probeerde te behouden.
Laatst gewijzigd op 20-04-2005 om 12:27. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Probleempje met portier MTpower | 48 | 30-09-2005 15:13 | |
Liefde & Relatie |
Snappen jullie dit ? Someboy | 54 | 27-04-2005 11:40 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Racisme in het voetbalstadion Doncha | 50 | 15-03-2005 19:28 | |
Vrije tijd |
3 van de Ajax-relschoppers aangegeven, nooit meer in de ArenA Verwijderd | 134 | 08-05-2004 17:55 | |
Psychologie |
homosexualiteit is een geestelijke ziekte Verwijderd | 266 | 11-04-2003 13:46 |