Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2005, 23:09
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
T_ID schreef op 10-04-2005 @ 12:34 :
http://www.donorvoorlichting.nl/index.cfm

En ja, je kan het al eerder invullen (ik sinds m'n 14e) maar je krijgt pas automatisch een formulier toegestuurd als je 18 wordt.
juist (dat je de link ff gaf)
Oud 12-04-2005, 08:24
Verwijderd
Citaat:
hasseltboy schreef op 02-04-2005 @ 13:44 :
Je moet eerst 18 zijn toch?Nog een paar maanden, dan vul ik hem in. Mogen ze eruit halen, wat eruit te halen valt!
Zou ook wat zijn als je minimaal 18 moest zijn...dan zouden kinderen geen kans hebben op het ontvangen van donororganen...
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 20:02
Verwijderd
Citaat:
=zwart wit= schreef op 09-04-2005 @ 16:04 :
is het nou egoistisch om je organen niet af te staan, of egoistisch om andere mensen het recht op organen te ontnemen?

Het is egoistisch om dat formulier niet met keuze 1 in te vullen en op te sturen.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 20:03
RanC
RanC is offline
Ik ben donor.

Ze mogen alles wat nog bruikbaar is eruit slopen wanneer ik dood ben.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 14:40
Twanos
Twanos is offline
kan iemand mij ff wat uitleggen ?

Ik heb diverse posts gezien met: je lichaam moet intact zijn voor de wederopstanding, dan vraag ik mij af?

Weten die mensen niet dat een lichaam verteerd ?

Betekent dit dat volgens dat geloof mensen die volledig verbranden o.i.d. dan geen leven na de dood hebben ?

edit: ik vind het egoïstisch als je jezelf niet als donor opgeeft.
Oud 14-04-2005, 14:48
langejongen
langejongen is offline
Citaat:
Twanos schreef op 14-04-2005 @ 15:40 :

Ik heb diverse posts gezien met: je lichaam moet intact zijn voor de wederopstanding, dan vraag ik mij af?

Betekent dit dat volgens dat geloof mensen die volledig verbranden o.i.d. dan geen leven na de dood hebben ?
Weten de mensen dan niet dat God almachtig is en ook een lichaam weer intact kan maken, ook al is het verteerd en verbrand??
Oud 14-04-2005, 14:51
Verwijderd
Citaat:
langejongen schreef op 14-04-2005 @ 15:48 :
Weten de mensen dan niet dat God almachtig is en ook een lichaam weer intact kan maken, ook al is het verteerd en verbrand??
*zucht* Almacht is principieel onmogelijk.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 14:58
Twanos
Twanos is offline
Citaat:
langejongen schreef op 14-04-2005 @ 15:48 :
ow ja, krijg je dat weer... .

Maarre als god je lichaam toch weer kan herstellen dan kun je toch ook gewoon je organen afstaan na je dood om daarmee die naïve atheisten te helpen die zo bang zijn voor de dood?
Oud 14-04-2005, 15:23
Wiltine
Wiltine is offline
Ja, dat kan God zeker. Hij kan een lichaam weer helemaal intact maken, ook al zijn alle organen er uit. Daarom vind ik dat ook altijd een slap argument, alsof God dat niet zou kunnen.
Oud 14-04-2005, 16:09
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Twanos schreef op 14-04-2005 @ 15:40 :

edit: ik vind het egoïstisch als je jezelf niet als donor opgeeft.
Ik vind het niet egoistisch want je helpt jezelf er niet mee en pas dan is het egoistisch volgens het woordenboek. Het is alleen asociaal.
Oud 14-04-2005, 16:12
langejongen
langejongen is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 14-04-2005 @ 17:09 :
Ik vind het niet egoistisch want je helpt jezelf er niet mee en pas dan is het egoistisch volgens het woordenboek. Het is alleen asociaal.
En gelijk heb je.
Oud 14-04-2005, 16:13
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
@fantôme: ik wil wel dat mn organen gebruikt worden voor onderzoek tegen aids bijvoorbeeld (al kunnen er dan waarschijnlijk ook middeltjes worden uitgevonden waardoor homo's lekker door kunnen gaan, dus dan wil ik het weer niet) maar ze mogen dus niet voor onderzoek naar bijv. klonen gebruikt worden.
Het probleem is: elke goede uitvinding die wordt gedaan heeft zn slechte kant. Dat is echt bijna bij alles zo.
Oud 14-04-2005, 18:42
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 14-04-2005 @ 17:13 :
ik wil wel dat mn organen gebruikt worden voor onderzoek tegen aids bijvoorbeeld (al kunnen er dan waarschijnlijk ook middeltjes worden uitgevonden waardoor homo's lekker door kunnen gaan, dus dan wil ik het weer niet) maar ze mogen dus niet voor onderzoek naar bijv. klonen gebruikt worden.
What?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 19:35
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 14-04-2005 @ 19:42 :
What?
idd, hernuel, wat lul jij nou weer.

@twanos, het grappige zou dan zijn dat ook gehandicapten of misvormde mensen de hemel zouden mislopen, evenals verbranden en verteerden (dat doen de meeste mensen). sowieso kun je al niet lelijk zijn in de hemel, dus zou het dan alleen een plaats zijn voor lichamelijke volmaakte wezens.

vooral wordt bedoeld (denk ik) dat je niet zodanig aan je lichaam mag kloten, omdat het 'een tempel vd hg is', dwz dat je lichaam en ziel nauw met elkaar verbonden zijn en dat je dus goed voor voor je eigen lichaam moet zorgen. dat zou je kunnen opvatten als dat je lichaam van god is, enz. het gaat er dan vooral om dat je je eigen lichaam behoudt (denk ik), hoewel mensen die tegen orgaandonatie zijn om echt streng religieuze ideeen vaak ook andere dingen meenemen als tegen vaccineren zijn, leven totaal in gods hand leggen enz.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 21:32
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
@fantôme: ik wil wel dat mn organen gebruikt worden voor onderzoek tegen aids bijvoorbeeld (al kunnen er dan waarschijnlijk ook middeltjes worden uitgevonden waardoor homo's lekker door kunnen gaan, dus dan wil ik het weer niet) maar ze mogen dus niet voor onderzoek naar bijv. klonen gebruikt worden.
Het probleem is: elke goede uitvinding die wordt gedaan heeft zn slechte kant. Dat is echt bijna bij alles zo.
*diepe zucht*

(aangezien het gequote standpunt heilig is )
Oud 14-04-2005, 21:53
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
@fantôme: ik wil wel dat mn organen gebruikt worden voor onderzoek tegen aids bijvoorbeeld (al kunnen er dan waarschijnlijk ook middeltjes worden uitgevonden waardoor homo's lekker door kunnen gaan, dus dan wil ik het weer niet)
door kunnen gaan met wat Hernual Fan? Met seks hebben?
1) Aids is niet per definitie een homo ziekte
2) Gun die mensen ook hun plezier wat is er verkeerd aan als zij hun liefde bedrijven. Het zijn 2 mensen die er samen voor kiezen. niemand heeft er last van. (je moet natuurlijk zelf bepalen wat betreft je organen, maar ik vind wat je zegt nogal kort door de bocht).
Oud 15-04-2005, 11:30
Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 14-04-2005 @ 17:09 :
Je hebt helemaal gelijk.

ok: Ik vind het niet afstaan van donoren egoïstisch asociaal.

Maarre.. ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag, (zie eerdere post)

Laatst gewijzigd op 15-04-2005 om 11:34.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 09:59
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
T_ID schreef op 14-04-2005 @ 22:32 :
*diepe zucht*

(aangezien het gequote standpunt heilig is )
Ik had zoveel diepe, diepe beledigingen klaar staan.
Toen dacht ik: nah, what's the point? Ach, ze is 15, hopelijk rijpen haar hersens nog.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 15:32
RanC
RanC is offline
Citaat:
Oh my fucking God...

*ogen imploderen*
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 18:52
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Twanos schreef op 15-04-2005 @ 12:30 :
Maarre.. ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag, (zie eerdere post)
heb je mijn antwoord niet gezien of kun je daar niets mee?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 12:35
Payableondeath
Payableondeath is offline
Citaat:
Twanos schreef op 14-04-2005 @ 15:58 :
ow ja, krijg je dat weer... .

Maarre als god je lichaam toch weer kan herstellen dan kun je toch ook gewoon je organen afstaan na je dood om daarmee die naïve atheisten te helpen die zo bang zijn voor de dood?
Ja dat kan. Het is een goede zaak als je anderen kan helpen met jouw organen waar je toch niks meer mee doet; Je krijgt toch een nieuw lichaam van God. En de Heilige Geest leeft ook niet echt meer voort in het lichaam van een dood iemand, ik neem aan dat hij mee teruggaat naar de Hemel oid. Dus het argument dat het een plaats is voor de Heilige Geest gaat dan ook niet op. Ik zie als Christen geen reden om geen organen af te laten staan na mijn dood.
Oud 18-04-2005, 15:38
Twanos
Twanos is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 17-04-2005 @ 19:52 :
heb je mijn antwoord niet gezien of kun je daar niets mee?

aah sorry, over het hoofd gezien. Ik snap wat je bedoeld, maar ik blijf het onzinnig vinden.
Oud 20-04-2005, 20:46
Droid
Droid is offline
Je kan me egoistisch vinden, maar ik sta geen orgenanen af. Ik denk zelf ook dat als ik ooit een long of een hart of ander onderdeel nodig zou hebben, dat ik dat zou weigeren. Niet op punt van religie (ik ben overtuigd heiden ) maar het idee vind ik erg onprettig.
Oud 20-04-2005, 21:06
Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Droid schreef op 20-04-2005 @ 21:46 :
Je kan me egoistisch vinden, maar ik sta geen orgenanen af. Ik denk zelf ook dat als ik ooit een long of een hart of ander onderdeel nodig zou hebben, dat ik dat zou weigeren. Niet op punt van religie (ik ben overtuigd heiden ) maar het idee vind ik erg onprettig.
ok.. dus jij sterft liever dan dat je met een orgaan van een ander door kunt leven.

Maar jij bent atheïst, je bent er dus net als ik van overtuigt dat er niks is na de dood, dit betekent toch automatisch dat je lichaam niks meer waard is na je dood. Je organen kunnen nog voor een goed doel gebruikt worden, ik zie niet in waarom je je niet als orgaandonor op zou geven.
Oud 20-04-2005, 21:11
Droid
Droid is offline
Ik denk dat ik idd liever dood ga dan dat ik een orgaan van een ander zou willen hebben. Maar het idee dat ze na mijn dood in mijn lichaam gaan lopen rommelen lijkt me niet zo leuk. ook niet voor mijn nabestaanden. en daar is de keus bij mij op gebaseerd. mijn ouders vinden het een smerig idee, dus ben ik geen donor.

als ik later dan mijn ouders dood ga zou ik het meschien veranderen. als mijn vrouw (uitgaande dat ik die tegen die tijd heb of kinderen) er mee kunnen leven.
Oud 21-04-2005, 22:06
combatguy
combatguy is offline
Ik weet dat het Jodendom het niet toestaat om organen af te staan na de dood.Maar mogen wel ontvangen als ik het niet verkeerd heb.Zodra een jood overleden is,mag er niet in gesneden worden.
Oud 22-04-2005, 04:31
Droid
Droid is offline
Een jood moet in zijn volledigheid worden begraven. dat is namelijk ook een van de redenen dat als er een bomaanslag is gepleegd ze zo precies naar de allerkleinste deeltjes van lichamen gaan lopen zoeken.
Oud 22-04-2005, 08:36
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
combatguy schreef op 21-04-2005 @ 23:06 :
Ik weet dat het Jodendom het niet toestaat om organen af te staan na de dood.Maar mogen wel ontvangen als ik het niet verkeerd heb.Zodra een jood overleden is,mag er niet in gesneden worden.
Beetje hypocriet, wie geen orgaandonor is en ook maar een beetje voor zijn principes staat kiest ervoor om ook geen orgaan te ontvangen.
Reageren

Regels voor berichten