Advertentie | |
|
![]() |
|
Pantserkruiser Potemkin -> Linkje met info
Ode aan de Russische revolutie. Zwart-wit film, zonder gesproken tekst, maar met letterlijke teksten tussendoor en veel bombastische muziek. Honderd procent propaganda; het druipt er gewoon vanaf. Niet kijken als je een genuanceerde film zoekt. Wel mooi als tekening van die tijd en als ik die site mag geloven, was het ook invloedrijke film qua filmtechniek. ![]() Ik zou alleen niet weten of je er makkelijk aan kunt komen. Laatst gewijzigd op 21-04-2005 om 22:33. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Dat is NIET de Russische revolutie. |
![]() |
|
![]() |
binnenkort in de bios: what the bleep do we know?!
propaganda voor een sekte uit de VS, maar vermomd als een wetenschappelijke documentaire gigantisch foute film waar veel mensen al ingestonken zijn
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
de quasi-wetenschappelijke verpakking, de uit-context geciteerde wetenschappers en de drogredenen maken dit in mijn ogen een foute, zelfs gevaarlijke film. zie onder andere http://www.wweek.com/story.php?story=5860 en de discussies op imdb over deze film voor verdere toelichting... ps. bij de viewing waar ik hem zag zat ook een aantal sekte-leden, die begonnen te klappen na afloop. trust me, ik kreeg echt een beangstigend koud gevoel ![]()
|
![]() |
ontopic: ich klage an (1941) is nog een Duitse propaganda. niet al te opzichtig zoals het werk van Riefenstahl, maar een fictiefilm met nazi-ideologie als grondslag
|||
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() maar hoe veel mensen (Amerikanen) ik al gehoord heb, die zeggen "hoe kun je twijfelen aan de mening van tientallen PhD's?" dan wordt ik wel bang. ten eerste is een PhD geen garantie dat altijd de waarheid gesproken wordt en daarnaast claimen sommige wetenschappers dat ze verkeerd (uit de context) geciteerd zijn (de anderen blijken banden te hebben met de sekte). daarnaast heeft een echte wetenschappers zoiets als een kritische houding, wat deze film helemaal mist. gelukkig wordt die Ramtha-vrouw door de close-ups wel een beetje "evil" neergezet ![]() mijn kennis van wetenschapsfilosofie en argumentatieleer, maakt het dat ik deze film alleen maar kan zien als propaganda. er klopt geen hol van het hele gepraat, maar er is geen plek voor ironie, metaforen of kritiek. de makers claimen de waarheid in pacht te hebben, uitsluitend door kromme redenaties (die een leek niet recht kan trekken) en authoriteitsoordelen ("ik ben een PhD, dus ik heb gelijk") (in het persmateriaal wordt ook nog Einstein geciteerd die ooit zei dat wetenschap en religie niet zonder elkaar kunnen. de filmmakers halen dit aan als een "zie je wel, Einstein is het met ons eens".)
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Eerlijk zeggen cjvolten | 84 | 05-05-2011 18:10 | |
Films, TV & Radio |
Veronica Mars #2 Carn | 435 | 07-12-2008 10:06 | |
ARTistiek |